Předělání SR SUNTOUR EPICON 2014 na olej

60 nepřečtených
  • vp2

    Ahoje. Je tu prosím někdo, kdo by mi byl ochoten poradit, detailně krok za krokem popsat či zásobit odkazy na obrázky či videa, kde bych se konečně zorientoval v tom, jak předělat na olejové mazání SR Suntour EPICON XC RL-RC 15Q-LOC2 CST 27.5'' 2014. Procházel jsem fórum, ale nikde jsem EPICON 2014 nenašel, nevím, jak se liší od předchozích modelů.

    Je nutné vidlici rozdělávat, nebo stačí jen na nohách povolit ty dolní šrouby, nalít olej a zase zašroubovat?

    Vidlici mám na kole funglovku, ještě nejetou. Díky za vaše rady.

    0 0
    • scota  

      Nestačí. Máš pumpu na vidlice?

      0 0
      • vp2  

        Pumpu čekám v pondělí z eshopu. Takže nemám, ale mít budu.

        0 0
        • scota  

          Pro začátek možná zkus namazat manžetu a O-kroužky silikonovou vazelínou, nebo PM600 Military Grease. Na pokusy taky budeš potřebovat ořech 27mm a sadu imbusů.

          0 0
          • scota  

            a ještě silikonový olej na stíráky např. Silkal 93

            0 0
          • vp2  

            Takže imbusy mám, to je v pohodě, tím ořechem budu povolovat co? A další věc: O-kroužky jsou jako stíráky? A manžetou se myslí co? To je právě ono, proč se v tom neorientuju, nikde jsem nenašel rozebranou rozkreslenou vidlici, abych věděl, jak se čemu říká, kde co najdu a kam co patří. Když někde čtu, že mám dát vazelínu nad pístek, tak jsem absolutně mimo, co se po mě chce.

            0 0
            • Carloss  

              najdi si servisní videa suntouru, leccos se dozvíš

              0 0
            • Petr78  

              Nad pístek se dává převodový olej 80W ;-)

              Asi 5ml

              0 0
              • vp2  

                JAsně a ten pístek je co a kde?

                0 0
                • Vilém  

                  Pistek je pistek a je pod vickem s ventilkem.

                  0 0
                  • vp2  

                    Takže odšroubuju krytku ventilku, vypustím luft a dál?

                    0 0
                    • Vilém  

                      No a bud tam nalejes trochu oleje skrze vysroubovany ventilek. Nebo si das tu praci, vytahnes celou vzduchovou patronu, rozeberes ji, odstranis stavajici vazelinu, slozis, nalejes olej a zasroubujes celou horni matici s ventilkem zpet.

                      0 0
                      • vp2  

                        Hezký, díky, konečně nějaký konkrétní bod v postupu k tomu pístku. A můžu lít olej, aniž bych vyšrouboval patronu?

                        0 0
                        • Vilém  

                          No to byla ta prvni varianta. On se sice smicha s vazelinou, ktera by tam mela byt, ale myslim, ze to nebude az tak na zavadu.

                          0 0
                          • vp2  

                            OK? takže to je takové základní řešení…

                            0 0
                      • Ossis  

                        Jestli se nepletu, tak od určitého ročníku tam žádná vzduchová patrona není a pístek běhá ve vnitřní noze.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Mas pravdu, mam to pomotany.

                          0 0
                          • vp2  

                            Aha a je to tady. Takže olej skrz ventilek dávat nebo nedávat?

                            0 0
                            • Vilém  

                              To muzes. Jen jsem si pomotal tu konstrukci.

                              0 0
                            • Fidži_CZ  

                              Proč si neprojdeš ty témata, které jsou o předělávání na olej? Vždyť je tam úplně všechno, včetně fotek. Místo vyptávání jsi už si mohl vědět všechno.

                              0 0
                              • vp2  

                                Věř mi, že jsem hledal intenzivně několik dnů, Třeba na nějaké fotky jsem absolutně nenarazil…

                                0 0
                                • MirosPikos  

                                  Hledáš v tom moc velké složitosti. Nic složitého to není a všechno co potřebuješ vědět, už tu bylo napsáno dřív a nebo nyní.

                                  0 0
    • Arty22  

      http://www.srsuntour-electric.com/…a4/index.php?…

      >> SF14-EPICON-XC-DS-RL-RC-15QLC-CTS-27.5

      mám 2013 a taky teď někdy budu předělávat, ale ještě sem se ktomu nedostal, abych ti řekl přesně co a jak, ale když prohlídneš historii, tak si vyber některý z témat a jdi podle toho, bude to stejný jak u dřívějších ročníků, ale možná už nebdue potřeba dávat ten vlastní molitan (nevím jistě)

      0 0
    • roman 3D  

      a vynálezce nejlepší vidlice v celém vesmíru ve znamení houpacího koně je bez práce:-)

      0 0
    • vp2  

      Takže odšroubuju krytku ventilku, vypustím luft a dál?

      0 0
      • scota  

        Pak půjdeš do lékárny a koupíš si tam stříkačku 10 ml. Cestou zpět se stavíš na benzínce pro olej Mogul Trans 80 a na vrakáči pro čepicku na AV. Pak odměříš 7 ml a stříkneš ho do díry po ventilku.

        Nakonec si koupíš ořech 27 na golu, aby jsi mohl provádět kontrolu zda olej uniká do spodní nohy. A jestli nemáš golu, tak jsi v pr…, ale můžeš zkusit očkoplochý 27 nejlépe Narex Bystřice.

        Už jsi si vůbec přečetl manuál a nastudoval videa?

        0 0
        • vp2  

          Hurá, čepičku na AV mám!!! a to dokonce několikrát:-) JAsně, takže vyšrouboju ventilek, šplíchnu tam ten mogul, zašroubuju ventilek, nahustím a je finito?

          Pořád ale nevím, kde mám šroubovat ten ořech. A manuál nastudovanej mám, co dávali k vidlici. TAm je, že se má mazat a dávat do servisu a foukat pumpou na vidlice. Jinak nic víc. Přiložené video na CD obsahuje akční krátkometrážní thriler o tom, jak nacpat do sloupku vidlice baterky pro nevím jaký typ vidlice…

          0 0
        • Petr78  

          Anebo může kontrolu hladiny oleje nad pístekm dělat bez demontáže zátky na 27 ořech.

          Stačí vyšroubovat ventilek a do díry strčit špejli ;-)

          0 0
    • George1977  

      Předělání na olej je hlavně o tom, že rozebere vidli, vytře vazelínu a nahradí malým množstvím oleje do každé nohy, smontuje zpět a spodní šrouby podloží měděnou podložkou číslo 8. Molitan u stiraku už by měl být z výroby.

      0 0
      • Fidži_CZ  

        Je, ale vcelku nepoužitelný, řekl bych.

        0 0
        • George1977  

          Mám ho tam z výroby a nic dalšího nepostrádám. Jsou to sice titěrný kroužky ale mažou.

          Problém je spíš v množství oleje, nesmí se ho dát moc.

          0 0
        • Lenka.05  

          Mno, když vidím tu cenu tak tam snad radši nacpu houbičku na nádobí :)

          http://bike4u.cz/…-faa207.html

          0 0
          • Fidži_CZ  

            Nebo si koupíš servisní sadu RockShox za 190Kč, kde máš dva krásné molitanové. Nebo se domluvíš s Cykloservisem, aby ti dali použité zadarmo.

            0 0
      • scota  

        Můžeš porovnat mazáni Epicona olejem a silikonovou vazelínou, nebo PM6000?

        0 0
      • MirosPikos  

        Tý vazelíny je tak málo, že poprvé ani nemá smysl jí vytírat. Nechal jsem jí tam, nalil olej a vesele jezdil. Vidlice těsnila v pohodě (i bez měděné podložky) a byla citlivější.

        Fakt je, že to byl Auron 2014. Ale mám pocit, že se příliš neliší od nového Epicona. Jediný problém, že se mi protáčel spodní šroub v levé noze. Resp. se protáčela celá patrona či co. Stržený není. Ale i tak těsnil.

        Před sezonou ale udělám rozborku a komplet všechno vyčistím a vyměním olej + udělám molitanové proužky, protože ty v Auronu nejsou žádné.

        0 0
    • loidis  

      Přidám se s podobným dotazem dost sem toho tady na foru o epiconu přečetl ale jak hledám tak hledám marně.

      Chtěl bych se optat mám nového epicona

      SR Suntour Epicon TR RL-L, 140 mm Travel, OverDrive Tapered Steerer 2014

      o postupech na předělaní na olej je toho tu napsáno možná až přiliš

      1)Na nových 2014 modelech je system stále stejný ???

      2)Jedná se o zásah servisní po x kilometrech nebo o preventivní proti poškození vidlice ??

      jsem nováček kolo pořízeno v únoru 2015

      0 0
      • roman 3D  

        štourat se v nové vidlici v záruce není zrovna šťastné řešení

        0 0
      • Georrge  

        servisní by to bylo kdyby to bylo v servise, a asi žádný servis by ti tam jen tak nedal olej… proti poškození to taky není, je to čistě kvůli funkci.

        0 0
        • loidis  

          díky za ifo zatím sem měl dojem že kdo to nemá předělaný tak vlastě ani jezit nemůže :-DD jak hodně se to tady probírá :-)

          0 0
          • Vilém  

            Tak suntour to uvadi jako servisni tip. Prinos na funkci to kazdopadne ma.

            0 0
          • Lenka.05  

            Jasne, ze muze. Ale Epicon s olejem chodi proste lip jak s vazelinou, pritom predelat jsem to zvladla i ja za dvacet minut i s vidlici na kole, jen jsem musela sundat brzdu, coz byla asi nejvetsi komplikace cele predelavky :) Ostatne, vylit olej a vratit vazelinu muzes vzdycky. Ja mela po ruce tlumicovy olej 7.5W od Motorexu a vidlice chodi fajnove.

            0 0
    •  

      Ahoj, mám krátký dotaz ohledně mazání a nechci zakládat nové téma tak to napíšu sem.

      Dnes mi dorazil nový SF15 Epixon DS RL-R 100mm, konstrukčně by měl být stejný jako SF16.

      Podle toho co jsem zatím zjistil by už měl být mazaný olejem a ne vazelinou, je to pravda nebo se pletu?

      Předem dík za reakce

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.