• RUSH

    V zimě plánuju servis Lefty na CD Rush. Potřebovak bych vědět několik věcí:

    1. Jsem v Praze – takže Šterba, Bikelive nebo teď také Bike

    Gallery (P6)?

    1. Poslední servis byl na jaře 2009, od té doby žádný problém, najeto

    celkem asi 6 tis.km. Co by měli při takovém servise Lefty udělat?

    1. Mám se o to pokoušet sám?

    Díky.

    0 0
    • mawerick  

      sam bych se o to nepokousel protoze se tam musi par veci resti mikrometrem :)

      Krom servisu ktere jsi vypsal zkus jeste Bikebros v nuslich.

      http://www.bikebros.cz/index.php…

      0 0
      • Zdyn  

        Mikrometr je treba maximalne jen kdyz se meni drahy a potrebujes zmerit ty puvidni kvuli objednavce. A i na to staci suplera. Jinak tam nic neni treba merit. Ale kazdopadne na domaci servis to moc neni, pac je potreba spec naradi, ktere kazdy doma nema.

        0 0
        • Smazaný účet  

          naradi mam ve vyrobe. pokud se nemusi rypat do tech drah a lozisek tak je to hodne jednoducha vidlice… navodu na netu je spousta.

          0 0
          • Zdyn  

            Pokud mas naradi, tak je to jednoduche.Do­porucuju rozdelat to cas od casu kompletne, aby se poradne vycistily a namazaly loziska a drahy. To se bez komplet rozborky nezadari dokonale.

            0 0
            • Smazaný účet  

              aha, takze ty s tim mas zkusenosti?je nutne rozebirat tlumic? nemel jsi problemy s jeho napustenim olejem? nam na moto nefunguje lock, tlumic je stejnej jako lefty DLR tak nevim cim to je.

              a menis pri te rozborce vsechna tesneni? za kolik pripadne sezenes sadu tesneni?

              0 0
              • Zdyn  

                No alespon jednou za sezonu (podle kilometru) je dobre tlumic rozebrat vycistit a vymenit olej. Jako u kazde vidle.

                S napoustenim jsem nikdy problemy nemel. Jen to chce delat peclive , aby tam nezustal zadny vzduch. Pak neni lock uplne tvrdej.

                Lock vam nefunguje jak? Neni uplne tvrdej a propousti a nebo vubec nezamkne? nejcastejsi pricinou prvni varianty byva opotrebene tesneni na modre kusu (obr). Taky jsem se setkal s tim, ze cely ten modry kus byl povolenej a vidle pak zamykala jen nekdy, podle toho, zda se zavit chytil nebo ne. Modry kus je v pistnici zasroubovan a zajisten lepidlem.Taky se muze objevit problem s tesnenim na cervenem krouzku. V originale to je X krouzek, ale jde tam dat normalni O-krouzek. S tim mam i lepsi zkusenosti.

                Tesneni menim, jen kdyz jsou opotrebene, nebo se mi nejak nezdaji. Jinak je nechavam. Cenu ti ted nereknu, ale je to v radu korun. Jdou pouzit normalni o-krouzky. Neni treba shanet original. To je to same (nekdy i horsi) za mnohem vice penez.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  lock prave nefunguje vubec.. ale je to stara vidle Moto FR, navic na rezervnim kole, takze to neni nutne resit ale jen me to zajima z toho duvodu abych se neco dozvedel…

                  chci si zkusit servisovat lefty sam, jen mi chybi Castle tool na povoleni te tlumici patrony uvnitr nohy… jak je ten zavit prilepenej loctitem tak to nemuzu povolit a vysroubovat zadnym zpusobem

                  0 0
                  • Zdyn  

                    No bez toho bazmeku se neobejdes. Pokud se nevynda patrona, tak nic neudelas. Vidle nejde rozebrat. Navic to nekdy je pekelne zalepeny a chce to dost sily.

                    0 0
            • André Vebr  

              Pevně doufám, že jsi si ty dráhy a jejich vzájemný uložení ve vidlici označil, protože jinak…

              0 0
              • Zdyn  

                Tak pro ty, co nevi proc oznacovat drahy :

                Vnejsi drahy jsou vsechny stejne a delaji se v jednom rozmeru (tloustce). Vnitrni drahy se delaji v nekolika tloustkach, aby se pri konecne montazi vymezily vyrobni tolerance a loziska nemeli vuli nebo naopak nedrhli. Nekdy jsou vsechny 4 vnitrni drahy ruzne tloustky, protoze se krom vule tim zajistuje i souosost vnejsi a vnitrni nohy. Proto je dobre si oznacit, kde ktera draha byla.

                0 0
      • RUSH  

        Dobře díky.

        A ještě k tomu, co by se během toho servisu mělo provádět za úkony? Provádí se jen kontrola drah a ložisek, nebo se jde i do vnitřku (vzduch, olej atd.)?

        0 0
        • kubad  

          kontrola drah promazání + komplet přetěsnění vzduchové části + promazání + servis tlumící části( olej těsnění to zaleží na použitém tlumení.

          v Bikelive se do 2000 vlezeš, u štěrby to bude 3500

          jinde nevím

          0 0
          • RUSH  

            A tohle všechno (např. i komplet přetěsnění) by se mělo provádět jak často?

            0 0
            • kubad  

              to máš v manuálu, zaleží to na používání množství km a hlavně na množství sr… ve kterých jezdíš

              já servisoval každou 2 sezonu, ( mazání drah častěji)

              0 0
              • RUSH  

                Já jezdím dost opatrně, žádné brody a jiné sr…

                Mazání drah bych mohl zvládnout sám? Nebo alespoň kontrolu tohoto?

                0 0
          • mawerick  

            ja za to u tech bikebrosaku daval kolem 1200,–

            A sterba je prachsprostej viderac. Ty si reknou 2500,– jen za to ze jim reknes dobry den a das jim vidli. Rikali mi ze tech dva a apul je minimalni taxa :(

            never more :)

            0 0
    • Smazaný účet  

      hlavne se v tom servise zeptej jestli maji naradi, i kdyz to co tu mas jsou docela znackove servisy tak by s tim problem byt nemel.. ja se na to ptal u nas v servise… a z borca vypadlo ze by servis udelal tak za 500,– prej byl i na skoleni… zeptal jsem se jestli ma naradi, tak prej ne.. a kdyz zjistil ze ten klic stoji 900 tak mi bylo jasne ze by ho neobjednal.

      0 0
    • kejmi  

      Zdravim jednonohe kolegy. Lefty speed ma nalitano okolo 15tis km. Asi by bodl nejaky ten servis. Psal jsem do bikelive a pry „standartni sezonni servis“ (vycisteni, namazani, vymena oleje) za 800kc. Tesneni pry standartne nemenej, pokud neuchazi vzduch… Jsem gaucak, a tak nejezdim ve srac*ach ani mokru, vidle nechazi, lock funguje – celkove mi prijde vse OK. Ma tedy smysl servis? Co jsem tak cetl, zvladl bych to udelat doma… Prosim jake naradi k tomu potrebuji? Byl by nejaky link s navodem (foto, video) at se to naucim… Jaky olej mam koupit? Diky za reakce…

      0 0
      • Zdyn  

        No jestli bys to zvladl udelat doma nevim, pac je k rozebrani potreba par specialnich klicu, ktere doma asi mit nebudes.

        Jinak na tom samozrejme nic moc neni.

        0 0
      • kubad  

        jak pise zdyn, osobně bych po 15000km nechal komplet vyměnit těsnění, pak se ti nestane to ze za 3 tydny budeš vidlu posilat znovu do servisu a platit znovu plus tesneni, Roud by mohl vypravět

        0 0
    • RUSH  

      Mám problém s únikem vzduchu z Lefty Speed. Byla letos v lednu na servisu, ale těsnění (vzduch)se neměnilo, protože neucházela. Od ledna jsem jezdil, jak to počasí dovolilo (do dubna ale ne víc jak celkem 1 000 km). Teď začatkem května jsem zkontroloval tlak a bylo tam jen nějakých 80 psi. Dofoukl jsem to na 150 psi a asi po 10 dnech (4–5 vyjížděk) to bylo zas jen 100 psi.

      Ptal jsem se v servisu, doporučovali prověřit nebo i vyměnit ventilek (jako první krok). Vidlici jsem tedy doma lehce upustil, aby se ventilek profoukl a znovu jsem nafoukl na 150 psi. Včera během vyjížďky (50 km terén) to celou dobu drželo. Uvidím co bude dál. Máte s tím někdo zkušenost?

      Pokud vím, Lefty Speed nemá vzduchovou patronu, vzduchová komora je přímo součástí nohy (plus jakýsi píst). Je to tedy tak, že těsnění zajišťuje píst s dvojitým o kroužkem (Double Seal Air Piston) a to je ta část, kterou je třeba vyměnit?

      0 0
      • kubad  

        vyměň ventilek + dej do komory trochu oleje, pokud to nepomůže tak to těsnění, a doufej že tam není nic poškrábané

        0 0
        • kubad  

          jinak některé servisy nechápu, neuchází to tak těsnění za pár korun nevyměním :-(

          0 0
          • RUSH  

            Dnes jsem nechal vyměnit ventilek, ten starý se prý při demontáži skoro rozpadl. Tak to snad bude tím a už bude pokoj.

            Ucházelo mi to asi tak, že jsem nafoukal na 150 psi a po čtyřech vyjížďkách (každá cca. 2 hod) byla vidle na 100 psi.

            0 0
            • RUSH  

              Tak vypadá to, že výměna ventilku pomohla.

              Mám ještě otázku ohledně pumpičky na Lefty: Je nejlepší pumpa přímo od Cannondalu,

              http://www.cannondalebikes.cz/…pymale-1mp01

              nebo stačí třeba tato:

              http://www.kupkolo.cz/…-gs-01_z197/

              Vypadá totiž úplně stejně a stojí méně než půlku.

              0 0
              • kubad  

                úplně fuk kterou vemeš

                0 0
              • skvedo  

                Ta Cannondale má udávaný dvojnásobný maximální tlak. Nevím jaké tlaky si žádá Lefty, ale asi bude nutná na Jeckyll na Fox Dyad. Ve všech recenzích zmiňují, že na ty roztahovací tlumiče jsou potřeba výrazně vyšší tlaky než obvykle.

                0 0
                • kubad  

                  lefty se fouká cca 100–160psů podle váhy takže v pohodě stačí obyč

                  0 0
                • RUSH  

                  Mám Lefty (tam je potřeba tak max. 150 psi, na mojí váhu) a vzadu Fox Float RP2 Air. Těch 300 psi by mělo stačit.

                  Mám totiž starou pumpu, něco takového:

                  http://www.koloshop.cz/…vidlice.html

                  ale s tou nejsem schopen Lefty nafouknout a musím s tím vždycky do servisu.

                  0 0
                  • kubad  

                    klasický tlumák Fox má 300psů maximum takže ta obyč stačí

                    0 0
                    • RUSH  

                      Nejsem si zcela jist způsobem našroubováním na ventilek u Lefty. Moje stará pumpa se musí našroubovat na ventilek a pak dotáhnout středový šroubek, který stlačí pístek autoventilku. A právě v tomto místě to pak vždycky ujde.

                      Jsou ty novější punpičky konstruovány jinak? Ta koncovka je určitě jiná a žádný šroub se do pístku nedotahuje. Snad mě chápete…

                      0 0
                      • kubad  

                        tahle se jen šroubuje, bude OK

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        jen bacha ať to moc nedotáhneš. Jednou jsem to přehnal s dotažení a jak jsem napumpoval vidli tak si to nějak sedlo a musel jsem to povolovat kombinačkama, protože ventilek v lefty je dost utopenej… takže chce to s citem ale jinak je to absolutně bez problémů.

                        0 0
                      • RUSH  

                        Nafoukl jsem právě Lefty u nás v servisu (půjčili mi pumpu) a je to ok. Byla od Rock Shox. Téměř identická co má Foose.

                        0 0
                      • maajkee  

                        To máš právě ideální pumpu, uteče ti naprostý minimum vzduchu, jen co je v hadičce.

                        0 0
                • Breakpain  

                  To můžu potvrdit, Jekylla mám a fouká se to pěkně blbě … jak je tam ten vysoký tlak, tak při odšroubování to vždy docela dost ufoukne :( … Když foukám klasika FOXku tak neunikne skoro vůbec nic :-/ …

                  0 0
              • Smazaný účet  

                klidně ji můžeš vzít. Mám na foukání lefty tuhle: http://www.kupkolo.cz/…-gs-02_z196/ je skoro stejná jen má delší hadičku a bezproblému.

                0 0
            • RUSH  

              Chci zeptat, pokud by to i po výměně ventilku lehce ucházelo dál, pak je tedy třeba vyměnit těsnění.

              1. To jsou ty dva O kroužky v pístu vzduchové komory? Předpokládám, že

              je kvůli tomu třeba rozebrat celou Lefty, je to tak? Kolik to může tak stát?

              1. Pokud by výměna těsnění nepomohla, co se pak dá dělat dále?
              0 0
              • kubad  

                v bikelive tuším něco přes litr, a pokud tam nejsou škrábance mělo by to být OK

                0 0
              • RUSH  

                Takže, mám problém. V LEFTY SPEED DLR2 byl vyměněn ventilek, teď píst včetně o kroužků, přesto to dál lehce uchází. Podle servisu vidle zevnitř poškrábaná není. Co teď? Kudy to může ucházet? Navíc to uchází hlavně při jízdě – např. za 2 hod lehké XC ujde 10–20 psi. Pokud kolo nejezdí tlak drží (ale déle než týden jsem to nezkoušel).

                Vidím tyto možnosti:

                1. o kroužky o větším průřezu, pokud by to bylo lehce ochozené, mohlo

                by to pomoct – to je můj osobní teoretický nápad.

                1. nebo to uchází jinudy a já nemám absolutně představu kudy. Možná

                ještě ta část zespodu, která je asi našroubovaná do nohy a do které se pak šroubuje ventilek.

                0 0
                • RUSH  

                  Nikdo nic?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    nevím

                    ale třeba by stačilo nad pístek nalít trochu oleje který by to zatěsnil, tak jak je to řešeno u klasických vidlic.

                    0 0
                • RUSH  

                  Mluvil jsem o tom s technikem dovozce (Aspire). Potvrdil, že o kroužek v dolní zátce je také dobré vyměnit. A potvrdil i to, že lze jeden z kroužků na pístu vyměnit za větší (i neoriginál). Oba kroužky na pístu musí být řádně namazány. Vyzkoušíme to, a uvidíme.

                  Pokud se ale vnitřní noha vyčistí a najdou se tam škrábance, je to problém. Nová noha stojí totiž 8 tis. Kč VOC.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    za to seženeš na bazaru druhou vidlu.. a nebo bych teda před každou vyjížďkou dofukoval :)

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    za to seženeš na bazaru druhou vidlu.. a nebo bych teda před každou vyjížďkou dofukoval :)

                    0 0
                    • RUSH  

                      Nová noha je vskutku krajní varianta. Před tím zkusím vše co bylo popsáno výše.

                      0 0
                  • RUSH  

                    Zdá se, že příčinou toho ucházení může být oválný průřez vnitřní nohy (správně má být samozřejmě kruhový). Tato hypotéza se teď bude ověřovat. Může jít o desetiny mm

                    a může pomoci větší o kroužek na pístu. Uvidíme.

                    Krajní možnost je výměna vnitřní nohy, což je palba.

                    Otázkou je, jak to mohlo vzniknout. 4 roky to drželo a teď se to pomalu projevuje. Žádná rána, prostě nic.

                    Myslíte, že je možnost tuhle Lefty (DLR2 Speed) předělat na pružinovou? Třeba by to bylo levnější.

                    0 0
      • Smazaný účet  

        ventilek jde vyšroubovat a vyměnit jako na klasické duši, takže to by jsi mohl zkusit. Máš v té vzduchové komoře vazelínu? (já tam mám růžovou) a když odpustím vidli např. šroubovákem tak to na mě tu vazelínu úplně vyflustne skrz ventilek. já jen jestli ti to třeba nechodí na sucho a nevydřel se ten pístek.

        S výměnou toho pístku nemám zkušenost, asi to nějak rozebrat půjde a jestli půjde koupit na netu netuším.

        0 0
        • RUSH  

          Zmáčkl jsem ten ventilel jen velmi lehce (šroubovákem) a vyšla z toho směs oleje a vzduchu (olejový sprej).

          0 0
      • RUSH  

        Našel jsem na webu obrázek – vypadá to takhle? To dole je ventilek.

        0 0
    • hromnica  

      Ahoj, mám problém s ucházením lefty. Když jsme ji nafoukli, tak jsem na ní ujela cca 20km a byla zase vyfouknutá(VYPOUŠTÍ SE I PŘI ZAMKNUTÍ). Myslíte, že problém je teda ve špatném těsnění? Musím tuhle závadu vest např. do XCR nebo to zvládne i schopnej technik? Může mi někdo napsat jaké těsnění se tam dává? To, kdybych si ho chtela sehnat sama. Díky moc. :-)

      0 0
      • hromnica  

        Kluci, jaký je to těsnění, prosím?! Typ, označení nebo kde to seženu. Vyměnili jsme ventilek, ale uchází to pořád. Díky

        0 0
        • RUSH  

          Já bych s tím šel do sevisu. Cokoliv jiného zvládám sám, ale tlumič a vidlici do servisu. Předpokládám, že se musí celá rozebrat, aby se dalo to těsnění vyměnit.

          0 0
          • Smazaný účet  

            souhlas! bez rozebrání vidlice toho asi moc neudělá a když už to bude rozebrané tak bych nechal vyměnit všechna těsnění.

            0 0
            • hromnica  

              Měla jsem to v servisu a právě mně tam vyměnil ten ventilek. Říkal, že pokud to nebude tím, tak se vymění těsnění, a to se bude muset objednat, tak jsem to chtěla urychlit a sehnat ho sama. Potřebuju na kole jezdit a ne je mít 14 dní v servisu a čekat než odněkud dojde těsnění… chápete, ne? :-))

              0 0
              • kubad  

                no nevím co chceš urychlit, mechanik pošle objednávku, dovozce pošle těsnění a za 3dny jezdíš :)

                stačí si najít servis kde tuhle práci zvládají

                0 0
              • Smazaný účet  

                a nebo jezdi a až to budou mít naskladněné tak to vyměň.

                No ale tak ať neřekneš, že jsi nedostala radu tak nějaké díly mají tady: http://www.headshok.fahrrad-kohl.de/…3/Teile.html?…

                0 0
                • hromnica  

                  Už se na tom právě jezdit nedá. Když na to sednu, tak je dole nadoraz. Nerada bych stím ještě něco udělala.

                  No můj technik lefty zvládne, akorát nevim jak dlouho mu bude trvat to objednání atd. Děkuji za odkaz. :-))

                  0 0
              • hromnica  

                Čauky, tak je vyměněný těsnění i ten ventilek a cca po 3 vyjížďkách se vidla prostě zase vyfoukne. Sice už drží, když normálně sedím, ale jakmile jdu ze sedla, jízda z kopce apod, tak je dole. Technik říkal, že je vevnitř čistá, nepoškozená. Máte stím někdo zkušenost.. co by to mohlo způsobovat?

                0 0
                • yetti  

                  Dělala mi to Fatty vidle (střeva jsou stejný nebo hodně podobný) a vyřešily to neoriginální těsnicí kroužky, který mechanik koupil někde, kde prodávají těsnění. Bohužel nevím co tam dal, říkal že nějaký X kroužky, takže asi jiný tvar, ale před tím origo těsnění měnil dvakrát + nový ventilek a pořád to za jízdy ucházelo. Od té doby vidlici foukám tak jednou za sezonu.

                  0 0
                  • hromnica  

                    Co vím, tak origoš těsnění tam taky nedával. No snad nebudu muset kupovat novou vidlu :-/!!!

                    0 0
                    • RUSH  

                      Řeším naprosto stejný problém. Co máš za vidlici – já mám Lefty Speed DLR2 (CD Rush 5 / ročník 2008)?

                      Teď jsem ve fázi, že se podruhé měnil ventilek (preventivně), těsnění v dolní zátce (do té se šroubuje ventilek) a hlavně se daly nové a větší (neorigo) těsnící kroužky do pístu. Nafouknuto na 150 psi to drží několik dní. Teď přijde jízdní zkouška. A pak se teprve uvidí!

                      A to je velký problém pro servis, protože servisák bez velmi důkladného projetí nemá šanci zjistit, zda problém trvá, nebo zda se vyřešil.

                      Jinak jak jsem již psal výše, příčina tohoto problému je stále nejasná. Pokud jsou vnitřní stěny vzduchové komory hladké a nepoškrábané, nikdo (ani zastoupení CD pro ČR) neví, čím to je. Jediné o čem mluví, je jakási možná ovalita (nekruhovost) kdesi v celé délce komory. Pokud by píst prošel touto kritickou oblastí (teréní nerovnost, jízda ze sedla – píst se pohybuje v komoře více než při jízdě porovině) pak by mělo dojít k mírnému úniku vzduchu, který se opakováním tohoto pohybu zvětšuje. To odpovídá mým zkušenostem – více nerovností – větší únik.

                      Mám z toho dva závěry:

                      1. nevím jak to lze z pohledu servisu spolehlivě diagnostikovat (měření

                      ovality – nevím technicky jak)

                      1. jde o max. desetiny mm (protože pokud by to bylo více, vidlice by

                      průchodem pístu tímto místem musela ujít prakticky okamžitě) a pak by to měly větší těsnící kroužky řešit – no uvidíme.

                      Pokud se bod 2 nepotvrdí, jsem v koncích a asi se obrátím s žádostí o radu přímo na Cannondale USA.

                      PS: teď mě napadá něco k bodu 1:

                      Možná by šlo v servisu zjistit možný únik vzduchu následovně: nasadit pumpu, nastavit např. 130 psi a provádět opakované stlačování vidlice (simulace jízdy ze sedla). Přitom sledovat manometr na pumpě, zda se projeví nějaký pokles tlaku.

                      0 0
                      • hromnica  

                        Nevím přesně, ale asi to bude Lefty Speed Carbon SL. Taky když jedu v terénu, tak to ujde dřív a navíc to vydává takovej divnej zvuk a už podle toho zvuku poznám, že to uchází a bude po vyjížďce.

                        Jinak já se v těch technickejch věcech nějak moc nevyznám:-D. Už jsem měla všech pokusů dost a dneska se to vezlo do XCRka, borec ale říkal, že tam ted nikoho nemá a tak mně to vezme až 23.7. Sice mně to dofoukl, ale dám 2 vyjíždky a bude to zase dole. Jen se modlím, aby se nemusela kupovat nová vidla. Pak dám vědět jak to s opravou dopadlo.. :)))

                        0 0
                        • RUSH  

                          Jak to dopadlo?

                          0 0
                          • hromnica  

                            Tak dopadlo to jak nejhůř mohlo. Ten servisák, kterej mně tvrdil, že lefty už dělal a že na tom v podstattě nic není to totálně doprasil. Ne, že nám v servisu řekli, že je v té vidlici všechno špatně(to by ještě nebyl takovej problém), ale on poškrábal pístnicu a tím pádem ted uniká olej. Takže se zřejmě bude kupovat nová pístnica za cca 7000kč. JOOO, holt za blbost se platí! Ted nevim jestli po něm mám něco chtít nebo ne. Bohužel nemám doklad, že se v tom rejpal. :(((((

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              to by mel zatahnout ten servis, ktery to doprasil, ne?

                              0 0
                            • RUSH  

                              A ví se, proč to ucházelo před tím servisním zásahem?

                              Mimochodem, asi by bylo nejlepší se obrátit přímo na Aspire (Brno), tato firma je oficiálním dovozcem Cannondale do ČR, a má na starosti vše spojené z dovozem těchto kol, včetně zajištění a vyškolení servisů.

                              0 0
                            • scret  

                              zrejme slusnej oddil:(

                              0 0
                              • hromnica  

                                Řešíme to ted s XCRkem, tak uvidíme co nám řeknou, že se bude kupovat atd. Předtím byl problém zřejmě v tom těsnění. Ten co to podělal tvrdil, že je vyměnil, jenže to ucházelo dál, tak jsem to vezla do XCR a tam technik řekl, že těsnění tam bylo původní a neměněný. Tak to vyměnil a zjistil tu poškrábanou pístnicu. Říkal taky, že je možný, že bude unikat olej a tím pádem se bude muset koupit ta nová pístnica(jak už jsem psala). No a olej už unikl a stím se opět vypustil i vzduch.

                                Co by jste dělali? Mám jít za tím co to podělal a něco po něm chtít? Bohužel mně nedal paragon, že tam něco dělal. Asi věděl proč.. ale mě to v tu chvíli vůbec nenapadlo :( achjoooo..

                                0 0
                                • RUSH  

                                  Pokud je XCR nejlepší servis na Lefty v Brně, šel bych tam. Nejdůležitější je nakonec výsledek – aby to chodilo jak má. A na to je potřeba zkušený mechanik. Nezkušený mechanik může napáchat ještě větší škodu. Můžeš se zeptat i v ASPIRE, ať Ti někoho doporučí.

                                  0 0
                                • André Vebr  

                                  Poškrábaná pístnice (tlumiče)jde vyřešit pomocí tvrdoeloxu-již jsem to jednou úspěšně řešil a cena byla více než příznivá. Jediný problém byl pouze v komunikaci s firmou, která to dělala, je prý jediná v republice a podle toho to taky vypadá. Sídlí někde nad Brnem a nikam nic neposílají, všechno osobně. :(

                                  0 0
                                  • hromnica  

                                    Fakt? Tak o téhle možnosti nám v servise ani nic neříkali. To zkusím ještě zjistit. Jinak technik nakonec stanovil cenu na 12 500 bez práce. A tím že uchází vzduch i po výměně těsnění to vypadá, že bude poškrábáný ještě něco, ale to už si nepamatuju co.. a toho je cena 7000. Tak jdu málem do mdlob:(((.

                                    0 0
                                  • pepek  

                                    A cos dal na ten elox? – Jeho kluzné vlastnosti jsou totiž prachbídné. Já jsem se tam (PBS V. Bíteš) ptal na nohy vidle a skončilo to na tom, že by se starý elox musel sundat, což znamená porušení hladkosti povrchu-přebrousit. Navíc by se nohy musely předtím vytlačit z korunky.

                                    0 0
                      • HELLBOY22  

                        Zlatá pružina…

                        0 0
                      • RUSH  

                        Jen taková drobnost:

                        Je pravda, že v Lefty je obyčejný autoventilek krátký (bez pružinky)? Mám totiž podezření, že ten celý problém může být ve jen ventilku. A chci ho zkusit vyměnit sám. Díky.

                        0 0
                      • RUSH  

                        Tak bohužel, uchází dál. Včera na KPŽ na Ještědu jsem na startu nafoukal na 150 psi a po dojezdu bylo jen 80 psi. V klidu ale vydrží týden i déle bez úniku vzduchu.

                        Nemáte někdo nějakou radu, nebo tip na zkušeného servisáka? Praha.

                        0 0
                        • RUSH  

                          Nejde tam dát pružina?

                          0 0
                        • RUSH  

                          Zvolil jsem další postup:

                          1)výměna spodního těsnícího kitu (zátka, těsnění, ventilek)

                          pokud to nepomůže:

                          1. Bikelive – uvidíme, co oni na to.
                          0 0
                          • André Vebr  

                            Je mi jasné, že tonoucí se stébla chytá, ale opravdu neznám důvod, proč tato vidlice uchází. S Vaší vidlicí jsem udělal maximum, za své peníze jsem sehnal různé těsnění od rozličných dodavatelů (když orig. nepomohly). Nemám pocit, že bych něco zanedbal, sám mám eminentní zájem na tom, aby fungovala. Přeji mnoho úspěchů v Bike Live či jinde.

                            0 0
                          • mtucek 1  

                            Mam ten samy problem jiz podruhe. Kupoval jsem Lefty speed sl 2007 z druhe ruky v 2008 a uchazela – servis u Sterby v Praze problem vyresil za 4 000 Kc. Letos na jare – v klidu drzi tlak , pri jizde klesne. 2× v servisu , nove o krouzky , nova spodni zatka s ventilkem problem se nevyresil. Sam jsem ji uz 2× rozdelal / koupil jsem naradi/ a vymenil opet tesneni, dal olej redform – problem trva. Vevnitr je vidlice neposkrabana .Ted jsem koupil ruzne o a x krouzky – budu informovat o mem usili. Dolni zatkou a ventilkem to neni , to by uchazela i v klidu. Co se tyka poskrabane pistnice/ bud prach a spatna udrzba nebo mechanik/ , musi se koupit cela cartridge / na ebay i za pulku ceny v CR/ nebo opravit pist tvdou galvanizaci.Ale da se s tim jezdit pri castejsi kontrole. Tipnul bych si na vyrobni vadu nebo zmenu vnitr profilu vzduch . komory u tohoto typu.

                            0 0
                          • yetti  

                            Tak jsem rozebral svojí Fatty a zjistil, že servisák před rokem únik vzduchu vyřešil tak, že pod originální těsnicí X kroužek namotal do drážky v pístku nějakou pásku a vidlice drží a chodí. Neni to zrovna elegantní řešení, ale rok jsem s tím jezdil aniž bych o tom věděl a drželo to. Holt když se v drážce na těsnicí kroužek přidá nějaká desetina, tak se problém vyřeší

                            0 0
                            • mtucek 1  

                              Dal jsem vetsi o krouzky 20 × 3 mm a zatim drzi uz 3 vyjizdky. Jinak zakladni servis Lefty v Bikelive 800,– Kc .

                              0 0
                            • RUSH  

                              Bojím se, že obě tyto řešení jsou jen dočasná. Pak bude třeba vyměnit spodní nohu.

                              0 0
                          • RUSH  

                            Nakonec mi servisní techni dovozce (ASPIRE) diagnostikoval poškrábanou vzduchovou komoru a vyměnil spodní nohu.

                            0 0
    • Automat_1  

      Rád bych vás poprosil o pomoc. Začal mi mírně uchcávat olej a tak řeším servis. Můžete mi poradit, kde levně a kvalitně vidli odservisují? Doufám, že bude problém jen v těsnění. Nejlépe v Jihočeském kraji.

      0 0
    • romachain  

      Jen se chci podělit o aktuální zkušenost se servisem Lefty. Začalo to v červnu, přesně se jednalo o typ z roku 2009 – Lefty Speed DLR2, duralová, 110mm zdvih, vzduchová s vinutou negativkou. Ucházela, tak šla na přetěsnění. Na třikrát se to stále nedařilo uspokojivě, tak se přistoupilo k radikálnějšímu přístupu: vzduchová část se překopala na soloair, stejně je ta verze s vinutou negativkou samá nevýhoda a mělo to vyřešit i problém s únikem vzduchu. Jestli to vyšlo se nepodařilo ověřit, protože se vyskytl problém (opět třikrát), že se vzduch během provozu přepouštěl z pozitivky do negativky, čímž se vidlice nevracela do plnýho zdvihu a stávala se nepoužitelnou. Abych nezapoměl, v průběhu někdy došlo na výměnu jehličkových ložisek (původním se rozsypaly klece) na což navazoval repas drah (2 šly nové). V tlumící části se vyměnil olej. Za tohoto stavu jsem změnil mechanika a ten zjistil, že je (pravděpodobně od začátku) poškrábaná vnitřní část pístu, což vysvětluje všechny popisované symptomy, takže přišlo na výměnu celé spodní nohy. Na nové jsou jiný ložiskový dráhy, takže všechny 4 taky nové plus pár drobností a vidlice je teď snad jako nová. Sumasumárum cca 15 tisíc peněz, kolo během letoška skoro víc v servise než na trailech a když už jezdilo, tak stejně s nestoprocen­tní vidlí.

      0 0
      • romachain  

        Jen aby to tak nevyznělo: nebrečím, stále mám Lefty rád! Potřebuje svoje, stejně jako všechno…

        0 0
      • RUSH  

        Nepřeju Ti to, ale pokud jsi četl předchozí příspěvky, i já jsem nakonec měnil spodní nohu (u stejné Lefty). Dovětek je ten, že i po výměně to zase začalo pomalu ucházet, a mě došla trpělivost. CD Rush jsem prodal a koupil něco s Rebou, která sama celá stojí méně, než spodní noha u Lefty.

        Ale určitě bych neřekl, že se v servisu a dokonce i u servisního technika dovozce nesnažili. Nemůžu proti nim říct nic špatného. Jen už pak nevěděli co s tím, a já si připadal jako nějakej potížista…

        0 0
        • romachain  

          Já teď doufám, že už to bude v pořádku, na pořádný otestování ještě nepřišlo, zatím jsem na tom ujel jen několik set metrů. Krom té nohy tam mám i celou vzduchovou část novou a on ten soloair je někde jinde než původní verze, takže by to mohlo být ok. Na svým mám ten samej systém a je to totálně bezúdržbový.

          0 0
    • vlk_raven  

      Zdravím, mám dotaz a s dovolením se přidám k otázce.. Mám na starém kole lefty carbon ELO (já na ní najel jen 400 km).

      Po sundání krycí manžety byla málo, prakticky vůbec namazaná, ale naprosto čistá, pod manžetou.

      Otázky:

      1. čím namazat obyčejnou silikon. vazelinou na kola. Připadá mi Ok?
      2. viděl jsem (viz.foto) odchlipující se jednu ložiskovou dráhu na noze, vadí to? Proč tomu tak je.
      3. viděl jsem na netu návod jak resetovat ložiskové dráhy, jak poznám, že je tento úkon třeba provést ? Tiším podle délky vidlice, je to tak?

      Pokud je tedy reset nutno provést stačí povolit na lefty nahoře spec. matici, zespodu na vidlici zatlačit, vytáhnou dvojitý o-kroužek a potom za spodní část vidlice opakovaně zatáhnou do max. vytažení a následně složit?

      Děkuji za odpovědi.Vlk

      0 0
      • mtucek 1  

        1. Cannondale používá vazelinu Syn N GR-123/ syntetická bílá /

        2.Dráha nevadí

        3.Reset poznáš podle zkrácené délky vidlice, postup je jak píšeš,nezapomeň vypustit tlak.

        Při resetu namaž dráhy, taky neuškodí vyprat vzduchový filtr.

        0 0
        • vlk_raven  

          Vazelínu mám od firmy Motorex – white grease, viz. foto.

          Je na ní napsáno, že obsahuje lithium. Nevadí to lithium? Díky.

          0 0
          • vlk_raven  

            Díval jsem se na video a tam používali taky nějakou bílou. Tak snad můžu tu Motorex použít. Potvrdí to někdo.

            Nikdo nemá lefty a nemaže dráhy…?

            0 0
            • satch  

              Lithium vadí pokud je tam někde něco z gumy. Jinak ok – ale jestli tohle patří do lefty nevím.

              0 0
    • papoušek911  

      Čaute. Mám dotaz. Lefty XLR 2.0 na FSi. Kolo jsem koupil nové. Problém budu samozřejmě řešit v rámci záruky. Ale chtěl jsem se zeptat, jestli se tím někdo nesetkal. Najeto cca 10km! Vše fungovalo tak jak má. Najednou se noha přestala vracet do původního zdvihu. To znamená, že po stlačení zůstala cca v 1/3 dráhy zanořená. Přestavba na 2spring ještě neproběhla. Na horu jde pouze vytáhnout. Vidlice v podstatě funguje jenom ve 2/3 své dráhy. 1/3 zůstává nepoužitelná. Lock-out funguje. Tlak cca 120PSi drží. Nevíte někdo, čím by to mohlo být? Děkuju za názory. Je na prd, že je sezona a já musím kolo posílat zpátky do Aspire.. :-(

      0 0
      • premik1  

        Tento problém způsobuje prasklá wave spring. Řešením je právě přestavba na 2spring.

        0 0
        • papoušek911  

          Prasklá? I u nového kola. No kruci. Ale ano, včera volali ze servisu a prý budou přeastavovat na 2spring. Tak snad to bude v cajku. Děkuji za odezvu. ;-)

          0 0
          • André Vebr  

            Ano, tohle dělá prasklý wave a děje se to i u nových vidlic. Přestavba na 2Spring to odstraní.

            0 0
            • papoušek911  

              Opraveno! Je to tak. Prý to ale nebylo prasklé, jen přecpané vazelínou. Nálepka s číslovkou 2 nalepená a vidle chodí jako na starém F29. Nyní FSi. Sláva.. ;-)

              Děkuju

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.