• mravc

    Ahojte,na mojí Al silničce Cube se objevilo něco,co tam nerad vidím,tak se ptám co s tím? Přemýšlel jsem o lepidle a objímce,má někdo radu,krom nového rámu ?

    0 0
    • couffy  

      zavařit?

      0 0
    • roman 3D  

      novej rám

      0 0
    • JSt  

      odvrtat a stahnout svorkou na hadice a striknout do praskliny trosku oleja, at to zbytecne nepovrzava :-))

      0 0
      • ememem  

        myslis ze ta svorka to ma sancu udrzat?

        0 0
        • JSt  

          nevim. osobne bych to asi vyhodil. :-D

          ale kamos vozi zavarenou hlavovou trubku na hliniku po te, co mu praskla pri nalisovavani misky hlavovyho. jenze vareni uz bylo zmineny, tak davam do placu dalsi moznost ;-)

          0 0
    • McBlacky  

      tohle je blbý místo, osobně bych ukončil trápení rámu na šrotišti

      0 0
    • martin_bakov  

      lepsi na ramu nez na vlastnim tele ;)

      0 0
    • Papinak  

      Co reklamace? Cube má 5 let na hliníkovej rám…

      0 0
    • Burizon  

      Nevařit, zahodit/reklamovat…

      0 0
      • mravc  

        tak to vypadá na recyklaci,možná zkusím sehnat nějaký rám

        0 0
    • stip1978  

      Vyvrtat zastavovací díru na čele trhliny a zavařit.

      0 0
      • kubad  

        a doufat že si nerozbije časdem hubu :-(

        0 0
        • Alibaba  

          Mno nevím, o pár vláken níž tady znalci psali, že vařit hliník není „žádnej problém“…Tak teď z toho nejsem moudrej. ;)

          0 0
          • kubad  

            samozřejmě vařit jde všechno, ale jestli to bude držet, to je ta otázka :-)

            a zrovna tady na hlavě nevim nevim

            0 0
            • Alibaba  

              S tím souhlasím. Otázka je, kdy to má smysl – ať už z bezpečnostního nebo finančního hlediska. :)

              0 0
            • ememem  

              tak jako ak by to bolo urobene poriadne tak z toho bych strach nemal, pevnost v mieste zvaru neni nijako znizena. druha vec je jak je to tam hrube resp. tenke a ci to teda vobec pojde prevarit resp. by sa musel urobit koren co ale vnutri trubky co ja viem ci ide. asi by bolo najlepsie sa poradit s nejakym odbornikom. v blave vo VUZ by na to asi vedeli odpovedat docela rychlo, jak a kde v holesove netusim.

              0 0
    • k.e.n1  

      Vyvařit prasklinu, obrousit celý spodek hlavovky a na ní pak udělat přesnou objímku a tu převařit ještě přes to. Je to takové social-solution, ale mělo by to pár let vydržet.

      Kámoš mi takhle opravoval zadní stavbu ulomenou v (jedno)čepu a byť se ten svár 2× lehce opravoval (celou zadní stavbu držely jen dvě 3cm housenky neoriginálního složení), tak to jezdí do dneška.

      Takže na silnici bych to už vůbec neřešil…

      0 0
      • Burizon  

        Konstrukčně by to asi vyřešit šlo, ovšem za jaký peníz, že? ;-)

        Technologicky by se nabízelo to vyřešit odvrtáním a zavařením TIGem + úpravou vnitřního průměru hlavovky.

        Ale jako technolog svařování bych to v tomhle případě moc nedoporučoval (a to vám poví i na svářečském ústavu). Trhlina už je dost dlouhá, na exponovaném místě a hliníková slitina není po tepelném zpracování ve fabrice pro další svařování velkým kamarádem…

        Ale pokud to chce někdo zkusit, tak nechť si sežene TIGaře s evropskou zkouškou na hliníkové slitiny, ať má příslušný drát (třeba ESAB OK Tigrod 5356 (18.15)) a když mu to nebude pórovat, tak by to chvíli vydržet mohlo. Samo na očištěný povrch a bez předehřevu. A když by se pak udělala penetračka (kapilárka), tak jenom dobře… A při výletech sledovat a sledovat…

        Ale živi jsme jen jednou a koukat, jak mi předek při jízdě odputovává, na to bych já neměl :-) A svářečům se taky věřit nedá, ze stovky jsou tak dvě třetiny naprosto nespolehliví, pokud to nemají v ruce každý den, hliník obvzlášť, věřte mi :-)

        0 0
      • Burizon  

        Ale s tou objímkou to není špatný nápad ;-) Odstranil by se tím přenos sil přes svary… Ale musela by být lisovaná.

        Tak to nahoře berte jako obecný postup pro vaření rámů kol :-)

        No, jdu na kolo, přece jen pracovní týden už skončil :-)

        0 0
    • bystřické  

      jestli seš z olomouce a okolí,rozdělej to a dones to,hliník vařím na motorky,toto by mělo jít taky

      nebo napiš na begr@begr.cz voley 602509796

      0 0
    • Johny5 OSHA  

      Zajímavé by bylo toto oplést karbonem, jako bandáž.

      0 0
    • Trooll  

      Pracuju jako statni svarec (ocel,hlinik). Taky bych to varil, navrtat konec prasklinky, vybrousit mensi V a zavarit budto TIG (mensi hezci svar bez brouseni) nebo klasicky v Argonu za pouziti prislusneho AL dratu (slozeni ramu) + zabrouseni. A musi to drzet jako cert ;-)

      0 0
      • Burizon  

        A zafoukání kořene jak? :-)

        A dělat úpravu plochy pro V svar na tloušťce do 2 mm (max. 3, bůh-ví, jak to má rám), natož u hliníkové slitiny, zajímavé…

        0 0
    • unavix  

      Zavařit se to určitě dá a bude to i držet.Ale co změna vlastnostní materiálu díky tepelné změně v místě sváru?

      0 0
      • Vilém  

        Vzdy kdyz mi varili nejakej ram a na toto jsem se zeptal svarece, tak se jen pousmal a rekl, ze nejakej kratouckej svar nema smysl resit. Ze to mam maximalne nechat chvili lezet a pnuti zmizi samo. Zatim mi od nej nic znova neprasklo, ale taky zalezi na jakem miste ta prasklina je.

        0 0
        • Burizon  

          Hrušky s jabkama, teda vlastně mechanické pnutí chladnutím s degradací struktury materiálu po zchladnutí.

          0 0
          • Vilém  

            Nejsem technolog, tlumocim jen co mi rekl. Ale jak jsem psal, zatim nic od nej znovu neprasklo.

            0 0
            • Burizon  

              Však jo ;-)

              Jako prasknout může kdykoliv vše, jen tím „lepením“ se ta pravděpodobnost zvyšuje, to je celé…

              0 0
        • Smazaný účet  

          rikal to mylism i franta mrazek…zavarime, nechame pul roku odlezet a je to jak novy…

          0 0
          • Burizon  

            Jako že přirozené stárnutí, jo? To, co následuje po žíhání a ochlazení. Ale tak když to říká FM, tak to tak musí být :-) On zavařil víc kol, než já metrů housenek :-) (bez ironie)

            0 0
    • karel III  

      Jako konstruktér plně podporuju názory Burizona. Jakékoliv vaření v tomto místě je na tepelně zpracovaném hliníku hazard. Nalisovaná objímka je nouzové řešení. Jakákoliv stahovací páska je holý nesmysl. Myslím si že to není jediná prasklina na rámu. Zkontroluj si patky zadni stavby hlavně pod padkou přehazovačky, dále místo spojení horních vzpěr zadní stavby a sedlové trubky. Praskliny mohou být vlasové těžko postřehnutelné. Tvůj rám už dosloužil.

      0 0
    • venabch  

      No to prasklo pro to ze tam bud nekdo nakrivo narval hlavoy slozeni , nebo tam byl bordel a on to tam narval i pres nej , existije fezka kterou se to vystruzi pred nalisovanim.

      Vydel bych to odelat hlavovy . Na konci prasklinky lechce vyvrtat pak nechat zavarit. Vystruzit ono se ti tim varenim udela elypsa. pak narazit hlavovy kdyz pujde lehko tak zalepit dvouslozkovym epoxidem s litinovejma pilnama. Melo by to byt dobry. Pokud se o sebe moc bojis tak to pro sichr muzes olaminovat nebo okarbonovat . Ale uz sem videl dost ramu ktery takhle prdli diky spatnemu nalisovani po zavareni jezdej do ted

      0 0
      • mravc  

        tak,zavařeno,už to jenom upravím kosmeticky a uvidíme

        0 0
        • unavix  

          Tak ať dál slouží.

          0 0
        • Haryk  

          Nepřeju Ti to, chtěl bych se splest, ale podle mě to rupne mezi těma svarama…taky jsem nechal vařit ruplej duralovej rám a vydržel 3 měsíce.

          0 0
        • roman 3D  

          vypadá to hezky zpravený, nicméně bych už na to nesedl:-)

          0 0
        • Burizon  

          Držím palce! :-)

          0 0
    • _Honza_8  

      Ahoj, ve svaru mezi sedlovou a horní rámovou trubkou jsem po očištšní kola objevil tohle. Myslíte, že jde o prasklinu? Kolo má 4 sezóny, cca 8000 km, Author, no…

      0 0
    • l.smetana  

      Čistě teoreticky, pokud je prasklý rám řekněme na předním trojúhelníku, tak vyrobit z toho formu a udělat podle toho karbonový rám by pro někoho, kdo s tímhle materiálem pracuje neměl být problém, nebo se pletu?

      0 0
      • kubad  

        čistě teoreticky ne :D

        Prakticky forma není jen na vnější povrch, jak bys definoval tloušťku stěn?

        0 0
        • l.smetana  

          Vrstvil bych tkaninu do negativní formy,co by vznikla po sejmutí „obrysu“ rámu a do té bych to už by se jenom přidávala tkanina s epoxidem. Ta první by byla pohledová,tak na té by záleželo a jestli tam bude spíše více, než méně vrstev, tak by to přece ničemu neublížilo..Hor­ší,kdyby bylo něco „uprostřed“ rámu, třeba nějaké uchycené tlumiče – což tam je.

          To by se muselo udělat přesně doprostřed formy a dát si záležet se slepením těch dvou půlek co z toho vzniknou k sobě..

          0 0
          • kubad  

            takže bys vyrobil dvě pulky rámu?

            jinak doporučuju si nastudovat jak vznika kvalitní carbon,

            0 0
            • l.smetana  

              No budiž,zatím jsem jenom laminoval,ale zas tak odlišné to snad nebude..:D

              Jinak ano, asi bych šel cestou 2 půlek,které bych slepil..

              0 0
              • kubad  

                no pokud chceš laminovat tak v podstatě ne :D

                pokud to má mít nějaké vlastnosti tak tlak + teplota

                na nettu najdeš určitě dost informací

                0 0
                • l.smetana  

                  Tak,což o to. Vysavač by se doma našel (tlak) a nějaká horkovzduška taky :D Ale teď vážně: laminovat to nechcu, to by bylo leda jako na pověšení si na zeď. Na netu jsem se díval jenom na nějaké autařské fórum, ale chápu, že tam asi nic na zátěž nebude. Nicméně bych to viděl jako hurvínek válku – namáhání apod. vypočítal výrobce za mě ( raději nechci vědět,proč to prasklo,ale chvíli to zase snad vydrží..) a pokud by se našel někdo šikovný (jako např. ten z odkazu co jsem dával),tak za zkoušku by to snad stálo :)

                  Další věc,kam bych se takhle dostal s cenou,jestli by nebylo levnější koupit nové kolo.

                  0 0
                  • kubad  

                    tak pevnost se dá nahnat množstvím materiálu :D

                    0 0
                    • l.smetana  

                      Tak i kdyby to bylo plné,tak by to nebylo snad zas o tolik těžší :D

                      Otázkou,co pružnost :)

                      0 0
        • l.smetana  

          něco málo dělal někdo z dolekopu tady

          a tady ,ale to bylo vytvoření úplně nového rámu.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.