Pohodlný gravel bike s karbonovým rámem Arcadex vs Topstone

12 nepřečtených
  • pjetka

    Pročetl jsem si témata s podobnou tematikou a hodně se tu řeší pohodlí kola. Celej život jsem jezdil prvně na ocelových rámech, potom alu, s karbonem nemám žádnou zkušenost. Celkem mě zaujalo (výhodná nabídka) Bianchi Arcadex, ale tady na fóru jsem našel na více místech, že se jedná o nepohodlný kolo a naproti tomu Topstone Carbon 3 by měl být etalon pohodlí. Když se podívám na geometrii, u velikosti XL (na jiný se díky svým 194cm / rozkrok 90cm ani nedívám), nevidím žádný zásadní proporční rozdíly v geometrii. Mám tomu rozumět tak, že Topstone má lepší (pohodlnější?) zpracování rámu při těch samých rozměrech?

    Našel jsem i jednu recenzi s některými výtkami (krátký a příliš tuhý rám, více zde https://www.swisscycles.com/…ha-a-kratka/ ; jenže týpek v testu má 68kg a já 103kg, tak je pak tuhej rám ok? taky vzpřímenější posed na fotrovský svezení bych celkem uvítal, popř. pomohl by delší představec?).

    Jakej parametr, resp. souhrn parametrů tvoří „pohodlí kola“, když tady o tom někteří tak zaníceně diskutují? Nenašel jsem k tomu příliš věcných argumentů, tak se ptám, podle čeho hledat, budu rád za vaše rady.

    Je ten Kingpin suspension system tak citelným přínosem pro pohodlí nebo spíš marketingovej trik? Jako cyklista – boomer mám samozřejmě všechno nejraději pevný.

    0 0
    • squalo  

      " Pohodlnost kola" bych rozdělil na dvě kategorie:

      1. geometrie, obecně se za pohodlná považují kola s vysokých stackem. Sedí se na nich vzpřímeněji.
      2. samotná konstrukce rámu, jsou rámy které drobné nerovnici žehlí a rámy, které žehlí hůř . Třeba u Cannodale Topstone je to kingpin, u GT Grade je to kontrukce zadních vzpěr atd.
      0 0

        MTBIKER doporučuje

      • pjetka  

        Já právě geometrii rámu považuju za primární, vzpřímenější sezení spíš uvítám. Ale opakovaně jsem tu četl názor nekompromisně uvedený „Arcadex nikdy“ i v porovnání s rámy bez zmíněných fíčůr jako kingpin, co je potom ten faktor ovlivňující pohodlí? Vycházeli z výše zmíněné recenze? Je pocit z kola stejnej , když je někdo lehoučkej na velikosti S a když má někdo úplně jinou postavu a rám velikosti XL? Podle mě to asi není úplně přenositelný, ale možná že se mýlím.

        0 0
        • TK75  

          To jako fakt jsi tohle tady nekde četl??

          Co si pamatuju tak tady Arcadex má tak jeden uzivatel (kterej si ho pochopitelne chvalil) a snad nikdy na nej ve vlaknech neprisla rec…logicky ponevadz jich asi moc tady nejezdí

          Matně si vzpomínám ze jediný co se tak k tomu psalo je ze, to není moc hezky tvarove

          0 0
        • Luboscykloamater  

          V geometrii a kolech se stále vyznám max. průměrně. Měl jsem 5 měsíců/2000km gravel Aura XR3, hliník, žádné odpružovací prvky, pláště s duší šíře 35mm. Před 2 lety jsem koupil Cannondale Toptone Carbon 5 velikost M (vážím ca 83kg) a ten Kingpin byl/je trochu na zadním kole znát. Po měsíci jsem přešel na bezduše, nižší tlaky, zvyšoval šíři pláště z 37mm na 40mm, pak na 43mm (dozadu u mého staršího modelu širší nedám) a aktuálně na předku šíře 50mm. Šíře pláště, bezduše a nižší tlaky mají taky vliv na pohodlí jízdy. Kdybych kupoval kolo, určitě bych chtěl vyzkoušet Canyon Grizl CF SLX Trail, kde na jejich webu píší : Odpružená vidlice RockShox Rudy je navržena pro gravel kola a má 30mm zdvihu v lehkém provedení. K tomu by mohli říci reálnou zkušenost ti, co Canyon nebo jiné kolo s tímto prvkem mají.

          0 0
    • tomasz70  

      Myslím že u gravelu je každé byť malé odpružení ať vepředu nebo vzadu docela přínosem. I kdyby se jednalo o centimetr. Ano je to málo, ale i slušná karbonova sedlovka s ofsetem nedá větší pohyb. A když se to pak sečte tak vnímavý cyklista pozná že komfort se zlepšil. Beru to opravdu v rámci gravel kola, kde nejsou žádné tlumící prvky pokud se nejedná o značky viz výše, které něco nabízejí. Nebude to jen marketing. Kamarád má odpruženy Cannondale a kdy jedeme skupinka gravel nadšenců tak v lehkém terénu kde nám už to drnca on jede jako po másle. Jde to vidět když jedu za ním jak se kolo chová a vidím i kolegu vedle jak mu to pěkně háže. Další můj gravel bude jedině s těmito tlumicimi prvky. A ne není to horak.

      2 0
      • pjetka  

        První věc, co jsem na svým 29er kole po roce změnil, byla výměna přední vidlice za pevnou. Furt jsem měl nepříjemnej pocit, že při jízdě ze sedla se to houpe bez ohledu na tlaky a zamčení. Bojím se, abych neměl stejnej pocit i s tou vychytávkou na zadní vidlici, i když ten princip se mi ve své jednoduchosti líbí.

        Akorát teda nechápu Bianchi, že tam nacpali alu sedlovku, karbonová vidlice by taky kapku mohla změnit pohodlí – ale to už je to nejmenší.

        Takže abych to shrnul, rám kola, kromě své tuhosti, nemá žádný vážnější nedostatky v geometrii, pokud preferuju vzpřímenější posed? BTW, kalkulátor Bianchi mi napočítal, že bych měl mít velikost L, což mi při 194cm / 90cm rozkrok přijde dost divný.

        0 0
        • Greyhound  

          U Topstone se zadne houpání zadní stavby neděje. Naopak, nemůžu říct že by to nějak fungovalo.

          0 0
          • dtham  

            To mě naopak příjde, že zadek Topstone pracuje velmi dobře. Rozhodně nehoupe, ale velke rázy od výmolů, kořenů apod. otupí. Rozdíl jsem poznal zejména po přesednutí na kámošův Grizl bez té jejich „listové“ sedlovky, který je nesrovnatelně tvrdší…

            0 0
    • Tobigun  

      Arcadex mám, je tuhej, ale mě to vyhovuje. Po silnici to letí, po štěrku taky. Samozřejmě na kamenech se musí zpomalit, ale za mne osobně super kolo.

      1 0
    • pjetka  

      Tuhle recenzí jsem úplně přehlídl. Myslím, že mi to na Arcadexovi bude slušet :) https://www.bikeradar.com/…adex-review/

      2 0
    • Hynas  

      Kdyby někdo chtěl, výhledově můžu RS Rudy 30mm přenechat k vyzkoušení…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.