• Lukavec

    Na podzim se chystám koupit nějaký gravel bike do 25 tisíc.

    Prosím majtele gravel biku, aby napsali zkušenosti s kolem. Jestli by šli znovu do gravel biku, klady a zápory.

    A ještě jedna otázka, kupovali jste kolo v zahraničí nebo v Čr?

    • Vilém  

      Je tu o tom vcelku obsahle vlakno a urcite ne jedno.

      • Lukavec  

        Narazil jsem na stará vlákna z roku 2016, 2015 a starší.

        • Vilém  

          Za tu dobu se toho hodne zmenilo.

          I v tech starsich vlaknech jsou novejsi reakce.

        • DoomHammer  

          dobře děláš, gravely na rok 2017 jsou diametrálně odlišné od roků 2015 a 16! objevily se nové kosmické materiály, úplně jiné techniky šlapání, úplně jiná sedla, kola už nejsou tak kulatá jak bývala

          já ti fandím. ser na historii a žij budoucností!

    • Chlebovnik  

      Ten rozpočet je na gravel bike hodně hubený a v podstatě tě omezuje na jediný bike, kterým je GT Grade. Abys měl trochu výběr bylo by lepší ho navýšit aspoň o 5, lépe o 10 tisíc.

      • Lukavec  

        Já jsem myslel, že bych koupil něco ve výprodeji.

        • DoomHammer  

          to nedělej, mohl bys narazit na model 2016 a to by potom toto téma bylo naprosto irelevantní! žiješ jen jednou!

          • Lukavec  

            Ve výprodejích jsou už modely 2017. Já nevím jak ty, ale gravel 2016 a starší jsem nikde nesehnal v mé velikosti.

    • DoomHammer  

      já bych koupil gravel 6a1/2-té generace, jsou výborné a nestojí moc.

    • MrtweyUbrus  

      Co třeba tohle

      Reynolds, karbonová vidlice, pevná osa vepředu a značkové ráfky.

    • kalimero  

      Jaké plánuješ využití kola? Abys nakonec neskončil u 29HT :-).

      • Lukavec  

        Chci gravel, protože na HT jsem čím dál tím víc jezdil na silnici a polní cesty. Proto volím gravel.

        • p@X  

          Základ je ujasnit si jak široké gumy tam chceš dát, zda-li budeš vozit i celoblatníky (průchodnost, uchycení)…

          • Lukavec  

            No tak to nevím jakou šířku gum. Na HT jsem jezdil 20km okruh po silnici a potom 1 km po polňačce.

            Celoblatník je toto?

            • kalimero  

              Volil bych rám, kde se vejde aspoň 40mm guma, raději více. Potom 2 záplety, „silniční“ pro 28–30mm a druhý buď pro 700 nebo 650b.

          • detoxy  

            Přesně tady je začátek výběru. Já to mám nějak takto:

            28mm zpevněná cesta, suchý terén, Endurance silnička

            32mm silnice, terén i mokrý, CX a gravely (moje kategorie)

            Nad 32mm především terén, gravel

            Jinak se připojuji, že by bylo lépe 10 přihodit, v oblasti 35 tisíc je výběr větší a za ty peníze navíc dostaneš lepší komponenty.

    • jIrI___  

      Gravel je s velkým náskokem nejuniverzálnější kolo, které jsem jezdil. V podstatě jsem po nákupu gravelu úplně přestal jezdit na MTB (nebylo to čistě jen kvůli tomu gravelu, ale taky k tomu přispěl), které jsem prodal a na silničku se práší ve sklepě, taky půjde do světa. Pokud nebydlíš někde v horách, tak je gravel super řešení. Bydlel jsem na okraji Beskyd a tam jsem pro MTB měl využití (naopak si tam moc nedovedu představit jezdit jen gravelu), ale po přestěhování do Ostravy MTB úplně ztratilo smysl a nastoupil gravel. Takže dost záleží i na tom, kde na kole především jezdíš.

      • kalimero  

        Stejný případ. Silnička stojí v koutě a usedá na ni prach.

        • detoxy  

          +1, původní crossovou Meridu už mám jen na vyjížďky s rodinou.

      • p@X  

        Ono to je stejně dočasné, časem Ti zas opravdová žiletka a full začne chybět, je to bludný kruh :)

      • Světloslav  
        • a jak hodnotíš odpružení přední vidle? není přece jen u gravelu „tvrdší“ – nedostávají ruce záhul? Když vidím ty naše okrsky a polní cesty?

        Také o něm uvažuji-ale v tomhle mám docela pochybnosti…zda to není, co se týče pohodlí jízdy, cesta zpět

        • TheJD  

          Zalezi kde jezdis. Jestli planujes jezdit tak 70 % casu mimo teren po pevnych cestach, tak je imho MTB zbytecne. Gravel toto zvlada naprosto s prehledem a karbonova vidle je mazec.

        • jIrI___  

          Pochopitelně že to je na polňačkách na ruce větší nápor než když máš 100 mm odpružení nebo 3" pneu :). Řeknu to takhle – pokud od gravelu očekáváš, že bude tlumit jako odpružené kolo, tak budeš zklamaný. Pokud budeš očekávat, že bude tlumit jako silnička, budeš mile překvapený.

    • cupik  

      Zkušenosti zatím žádné, ale je to druh kola, který by mohl být pro mě to pravé a tak pokukuju co by se dalo přes zimu pořídit. Asi nejvíce se přikláním k stavbě na rámu RB RX, na podzim by měli vyjít s upraveným rámem (tapered hlava, pevné osy). V případě koupě hotového kola jsem pokukoval po Author Aura XR, případně i ten Jamis na oceli, tam mě ale odrazuje váha, která je stejná jako moje aktuální HT (cca 11,5kg), prostě si říkám že když už gravel, tak aspoň kolem 10kg ať je nějaký váhový posun dolů.

      • Lukavec  

        Nevíš přibližně kdy představí nový rám?

        • cupik  

          Odpověď p. Heiníka: Předpoklad je představení na podzim říjen / listopad, ale zda se to opravdu povede je otázkou. Takže u mě to vypadá na hezký vánoční dárek :-)

          • Světloslav  

            no doufám , že se pak tady podělíš se zkušenostmi s tímhle kolem! také po obdobném pokukuji :-)

        • cupik  

          Tak podle dnešní informace to bude až na jaře 2018 a co se týče novinek, tak by to měla být tapered hlava, rozšíření prostoru zadní stavby pro pláště šíře 40 mm a vnitřní vedení kabeláže.

    • Lukavec  

      Dost se mi líbí Mango Point AR – 150.

      Barva: Gunmetal

      Velikost: Medium nebo Large, měřím 185cm a je mi 16

      Pedály: Alloy Black

      Pláště: vůbec nevím, poraďte mi prosím

      Co to znamená „Spare Tubes“?

      https://www.mangobikes.com/…oint-ar-105/

      • Joe_Pike  

        Spare tubes – náhradní duše

      • tromboonen  

        Hele ve Tvém věku chápu, že na dlouhý pročítání nejseš, ale mrkni do sekce silniční na vlákna re velikost jak se změřit na CC a jak potom vybrat správnou velikost = u kola se silničním rámem je to dost kritický a rozhodně se to vyplatí, prodávat kolo protože nesedla velikost leze do peněz… tabulky výrobců a la 185 cm = Lko jsou někdy hodně zavádějící.

    • Joe_Pike  

      Letos na jaře jsem vyměnil letitou čistokrevnou silničku za gravel bike (Author Ronin), protože už mě přestal bavit slalom mezi výmolama.

      Té volby určitě nelituju – šel jsem do toho s vědomím toho, že sice obětuju tu maximální rychlost na úsecích s lepším asfaltem, ale zase získám kolo, které bude při větším pohodlí o něco rychlejší všude jinde. Občas se s Roninem vypravím i do práce přes město – kostky, obrubníky, polní cesta na předměstí… Všechno to zvládá bez problémů. Osazení Tiagrou je naprosto dostatečné. A pokud se nepletu, tak Ronina teď můžeš pořídit se slevou za 27kKč.

    • jecnak  

      Nevim, proc se omezovat na napis gravel, kdyz uplne stejnou sluzbu ti udela cyklokroska. Staci vybrat spravnou geometrii. Navic dneska uz jsou stejne osazene uchyty na kosiky a casto i nejakymi skrytymi uchyty na blatniky.

      • YuraOlomouc  

        „Nevim, proc se omezovat na napis gravel, kdyz uplne stejnou sluzbu ti udela cyklokroska“

        Lol to teda dava smysl.. Co je asi cyklokroska? Gravel s parametrama na cyklokrosove zavody ne? Takze se nechces omezovat a proto budes hledat kolo pod nazvem cyklokroska coz je defakto podkategorie gravelu aha… Cyklokroska je cyklokroska. Zatimco gravel muze vypadat jako silnicni ziletka a nebo MTB celopevnak s beranama..

        • jecnak  

          Prosimte, nepis o vecech, o kterych nic nevis. Staci se podivat na cem se jezdi gravel zavody ve Statech, kdyz uz ti nic nereknou cisla geometrie. Celkem oblibeny a vepredu hodne zastoupeny je treba Spesl Crux nebo od Treku Boone ci Crockett.

        • ˘Ö˘ Krab  

          Dneska boduješ.

    • krabica  

      Tu na road.cc je pár tipů a dost recenzí gravelů.

    • Corra  

      Tohle by se ti mohlo líbit…

      https://www.cyklocentrum.cz/…aura-xr-2017?…

      Doporučuju mrknout na příslušné záložce na video, co se s tím dá dělat :-).

    • TheJD  

      Ja mam dva mesice Norco Search a jsem velice spokojeny. Jezdim tak 60 % asfalt, 30 % sotolina apod. a 10% teren. Zvlada vse paradne, ale je potreba davat hodne bacha na prorazeni-vetsi kameny. Kdyz si na nem dat prudsi sjezdik po pesine v lese, kde jsou i nejake koreny a kameny, tak dole mam na tvari usmev jako Joker. :)

      • Světloslav  

        a jezdil si před tím stejnou trasu na HT ? Zajímá mě právě to pružení a tlumení přední vidle-pro mě dost zásadní „problém“ – jinak asi stejná % terénu jako ty..

    • Lukavec  

      Budu brát Mango Point AR.

      Jakou velikost mám vzít? Měřím 185cm + rezerva, je mi 16. Medium nebo Large?

    • mtb.lifestyle  

      Author Ronin, super, dnes seženeš do 25k. Zdejší mazáci budou model nejspíš kritizovat, za mě super univerzál, na mé ostatní kola pomalu sedá prach. Jak bylo řečeno, záleží, kde bydlíš. Na úpatí Beskyd úplně nedoceníš, ale pro jižní čechy podle mého dobrý. Na silnici svižnější než bike, v terénu ledacos zvládne, polňačky a lesní cesty co uvádíš zvládá úplně v pohodě. Navíc i fajn expedičák. Na řeči o malém rozpočtu kašli, do 25k seženeš slušné kolo, pokud nemáš ultra sportovní ambice a netrváš na nejfajnovějších kouscích. Zkus kouknout i na nějaké krosky, pokud nejsi extra rýpal, tak rozdíl mezi některými kroskami/grave­ly/adventure silničkami atd není až tak markantní. Za mě rozhodně dobrý kup, pořízeno v čr. Jediný zápor co mě napadá jsou u originálu příliš široké pláště (40mm), budu zužovat a váha. Nejsem ale gramař, takže neřeším.

      • JFtryall  

        Ty Conti jsou spis osmatricitky realne. A nejsou kdo vi co. Ronin je fajn, ale kdyz se tam da pevna karbonka a kola na lehkych rafcich a bezdusovych gumach kolem tech 40mm, tak to je uplne jiny svet.

        • mtb.lifestyle  

          to ještě budou v zimě přestavby :)

        • xpj  

          A už někdo zkoušel dát na Ronina karbonovou vidli?

          • JFtryall  

            Ano ja. Ale vozim to s rovnymi riditky. Je to 26 palcova karbonka Java, vyska kolem 415, neco takoveho. Tuhost tragicka, ale je to lehky. :-)

            • Johnnyxjr  

              můžeš prosím nahodit foto jen pro představu díky

              • JFtryall  

                Hybrid. :-) uzky obuti uz nechci fakt videt, mam to na 24mm galdach. Idealni to je vozit tak na 34 minimalne.

                • xpj  

                  Pěkný exteriéry!

                  A to kolo je nakonec docela zajímavý :-)

                  • JFtryall  

                    Uz to podedi asi nekdo z rodiny. Ja bych uz na tom musel vymenit kola nebo dat aspon 28mm galusky na 4 atmo. Skoda, ze je ten ram docela mekkej a ta vidle tomu taky moc neprida. Je to spis na to adventure pouziti, nez na regulerni trenink. Pevna 29 se mi jevi jako vhodnejsi univerzal.

                    Jinak to panorama je nad Dolceaqua u San Rema. Doporucuju. :-)

      • satch  

        nebo tohle :-), (dávám to sem kvůli zajímavé ceně a spíš pro fandy značky…) https://www.tredz.co.uk/…ke_83175.htm

        • random  

          Jo, ale kdyz mas budget 25k tak je to trochu moc. Ja po nem tez pokukoval, ale chtel jsem i cestaka a tim padem s pevnou vidli.

          • satch  

            jo jo, všiml jsem si pak, ale třeba se to někomu bude hodit. Pokud se to někomu fakt líbí, tak ta cena je zajímavá. V UK to teď valí prý čím dál víc 650b a širší gumy, i JFtryall psal, že to jezdí…

            a jakoukoliv variantu lefty bych nechtěl…, ale ten nižší model měl pevnou

            • JFtryall  

              Road+ je fajn, idealni je mit tam prostupnost i pro normalni MTB 27'5 a naladit si to k obrazu svemu. Ja ted mam WTB 47mm a nejsou spatne. Jsou trosku tezsi, kolem 520g, ale jsou rychle a dobre citelne na mokru i sterku. Super kombinace by to bylo treba s Thunder Burtem vepredu, grip uz paradni a rychlost hodne podobna. Pristi rok ale asi vyzkousim udelat gravel bike z klasickeho 29er ramu kvuli lepsi prostupnosti na plaste. Jsem na to zvedavy. Nepotrebuju silnicni qfaktor, takze to bude asi optimalni volba, vahove si taky polepsim. Hodne by se mi zamlouvalo vozit prave kombinace sirokych 29er plastu typu G-One, TB, Zefyros a zkouset valive odpory proti silnicnim 34mm bezdusim.

              • satch  

                a jak budeš řešit geo 29HT vs. berany a teda nataženost posedu?

                • JFtryall  

                  Ted mam TT nekde kolem 585 a 90mm predstavec, takze to uz ma skoro presah do MTB. Bike by mel 615, takze predstavec kolem 60mm bude optimalni. Zadni stavba je u gravelu jen o 5mm kratsi. Vyssi hlavovku gravelu zase resi vyssi pevna karbonka u 29er ramu, sedlovy uhel pohoda. A dostanu i lepsi hlavovy uhel a vyssi stred na ktery jsem zvykly. Posed naladim stejny, nyni jeste ladim vysku uchopu. Prostupnost bude zachovana pro 42T prevodnik. Dam asi i E13 kazetu s 9–44T. Bude to vlastne nahrada silnicky. Melo by to mit pod 9kg. A na 2.35 slicky se hodne hodne tesim.

                  • satch  

                    pěkný :-)

                  • kalimero  

                    Máš už vybraný nějaký konkrétní rám?

                    • JFtryall  

                      Letosni RM karbon maratonec. Neni to tak dlouhe jako nove ramy. Ma BSA a nema Boost, takze mam kola atd., 460mm Ritchey riditka, Sram Apex paky, saltr asi taky…vidlici dam Force karbonku asi v custom designu, 490mm vyska, vyska uchopu asi vyjde s nulovym sklonem predstavce optimalne, delka 60–70mm predstavce a nulovy offset na sedlovce. Muzu tam pak dat komplet sirky pneu podle pouziti a to povazuju za velkou vyhodu. V NMNM to bylo vylozene na hodne odolny 40mm nebo lehky bikovy semislicky, jsou to docela palby. Pneu bych videl optimalne na silnicni trenink ty 35mm bezduse pres 40mm na lehci veci a 2.1 bikove na vsechno ostatni. Tread Lite, Pace, Zefyros, TB, G-One, Nine Line. Nejake mixy tam vymyslim. Prijde mi skoda to stavet na 650b variante kdyz muzu dat rovnou velky a jsem na to zvykly.

    • p@X  

      První závod

    • Lukavec  

      Tak už Mango není skladem. Nevíte, kdy budou skladem modely 2018?

      Jinak začínám hledat znova od začátku. Vůbec se mi nelíbí GT, Jamis a Aura XR, máte nějaké jiné návrhy?

      • Johnnyxjr  

        loni v prosinci bylo tohle na hydrách do 1000 liber+ pošta žádné další cla a poplatky pár kluků včetně mě si to tady pořídilo něco jsem na tom stačil namotat za mě spokojenost

        https://www.planetx.co.uk/…-pickenflick

      • Lukavec  

        Ještě mě napadla stavba, co vy na to? Bude to velký rozdíl oproti sériovce?

        • Johnnyxjr  

          rozdíl to bude ale cenovej záleží jestli to budeš dávat na novejch komponentech nebo bazar sériovka je vždy levnější i přes tohle zjištění osobně dávám přednost si kolo postavit na čem chci a co znám

    • lader fox  

      doporučuji autor ronin, koupeno v čr. super terén i silnic

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.