• radek80

    Sleduju, že někteří z vás obouváte svoje MTB do hladkých pláštů – žiletek. Zajímá mě, jestli to je čistě na zimní přípravu, nebo jste zjistili stejně jako já, že se tím dá levně vyrobit skvělá rychlá silnička na celý rok, a to během 5minut.

    Jaký máte zkušenosti vy ostatní.

    (Hutchinson Top Slick 1.0, horský převody v poho, silnice okolo Berounky, v Jizerkách, atd. v Praze je to o hubu)

    0 0
    • Honzyn  

      Je,zrovna na Zaskaru jsem taky slicky kdysi mel.Silnicku to nenahradi,hlavne v mirnych klesanich,kde se slape a po rovinach je opravdova silnicka rychlejsi.Mel jsem Maxxis Xenith 1.5(hodne vydrzely,rychle,ma­lo defektu),ted mam Tom Slick 1.4(v dratu,celkem tezko se nasazuji a sundavaji).Driv jsem slicky daval na bika v predjari,nez se dalo do lesa a pak treba v lete na dalkovou trasu na vic dni s baglem na zadech.Ted mam jeden bike s pevnou nazuty do slicku celorocne(cyklos­tezkovy special:-))a druhy s odpruzenou a vzorkem do lesa.

      0 0
    • black.horse  

      např. já užívám „slicky“ ve verzi 26×1,5" nasazený na náhradních výpletech z jiných důvodů než zimní trénink: na některé placaté vyjížďky po středních čechách jiné gumy ani nejsou potřeba a když je hodně asfaltu jede to dobře a za sucha je terén OK a jede to. Nebo když jedeme s mladou na výlet autem, tam zaparkujeme, dáme projížďku, po návratu k auto, přehodím výplety, ona se vrací autem domů a já jedu na slickách po svých:-) no a další využití je, když jedeme za příbuznýma, tak s dvěma sadama kol mám s sebou bike a „skoro“ silničku a tahám o kolo míň…

      0 0
      • black.horse  

        PS. na jízdu po silnici užívám silničku a na zimu zimáka-silničku… slicky silničku plně nenahradí.

        0 0
      • radek80  

        to je sranda, takhle jsem to taky dělal s mladou. Teďka ale máme dvě děti. Scénář je podobnej, akorát že nepřezouvám kola, jenom odpojím vozík. To je potom jízda domů, si připadám jako pták. Ale ještě větší rozdíl je na běžkách. Po odpojení vozíku s oběma dětma bych mohl jezdit s klukama z repre, to úplně lítám.

        0 0
    • Hornet  

      Dali sme v januari slicky Schwalbe Kojak 1,3". Boli na to dva dovody, trening na valcoch a ako pises zimne nabiehanie kilometrov. Idu super, idealne by bolo, mat druhu sadu kolies, ale u nas je to hned dvojmo, a to uz je moc na penazenku…neho­voriac o dvoch ziletkach :-(

      0 0
    • wbiker  

      Já mám se slickama na mtb trochu problém. Jako zimáka/druhé kolo mám kolo postavené na rámu Author Sector (ten modrý s bílými polepy) a klasickou pevnou zahlou vidlici (výška cca 41cm). Většinu roku ho jezdím na Conti Explorer 2.1, ale teď na jaro jsem nazul Maxxis Columbier 26×1,25. Jede to pěkně, ale rapidně se zhoršily jízdní vlastnosti. Na širokých (a vysokých) pláštích mi geometrie a chování kola vyhovuje s 90 mm představcem. S těma úzkýma nízkýma pláštěma je to hrozně nestabilní, z kopce nad 40 km/h už musím hodně brzdit, abych si byl v zatáčce jistý. Myslím si, že je to proto, že se zkrátila „stopa kola“. Máte někdo podobný problém? Už jsem dal delší představec 110 mm, sice se to trochu zklidnilo, ale při vyšší rychlosti je to to samé. Nevím, jestli pomůže dát vyšší vidlici, nechci zbytečně vyhodit 1000 Kč.

      0 0
      • wbiker  

        Nikdo s podobnými zkušenostmi?

        0 0
        • Rychlej turista  

          Kolik jsi toho na úzkých gumách najel? Řekl bych, že jde jen o zvyk a pokud jsi na tom nikdy nejel, tak to bude ono.

          0 0
        • Hornet  

          Uzke plaste su prevazne lahsie, cize mensi zotrvacnik, rychlejsie reaguju na zmenu smeru, zaroven mensie stycna plocha, takze tam je ta nestabilita. Zbytocne vyhodis tisicku za vidlicu.

          0 0
        • black.horse  

          Přidám se k Turistovi a Hornetovi, dle mě jde taky o to, že na slickách se to chová jinak a pouze na to nejsi zvyklej. Matně si vzpomínám, že když jsem před lety pořídil první silniční kolo, měl jsem stejné problémy. A i dneska když dám na bajka slicky, tak pozoruju velké změny v chování kola, ale během pár min jízdy si zvyknu…

          0 0
          • wbiker  

            Díky všem třem za uklidnění. Je pravda, že mám na těch pláštích na tomhle kole najeto jen něco kolem 200km. Měl jsme je předtím na normálním biku s odpruž vidlicí 100 mm a tak znatelný rozdíl tam poznat nebyl. Nejvíc mě změna chování kola překvapila při jízdě z kopce a následné zatáčce. Jak jsem psal, při vyšší rychlosti je to hodně nestabilní. Tak snad si zvyknu.:-)

            0 0
            • Rychlej turista  

              Asi jsi zvyklý jezdit pomalu a zatáčet řídítky. Ve velké rychlosti na asfaltu zatočíš naklopením, otáčení řídítky nějak neřešíš, samy si řeknou.

              0 0
              • pepek  

                Tak všeobecně to neplatí-třeba na motorce se sajdou tak nezatočíš ani za prase :-)

                0 0
        • HKou  

          Poznat to trochu je, resp. snizeni kola (skoro 2 cm) je prvni vec, ktere jsem si vsimnul. Nemuzu ale rict, ze to ma vliv na stabilitu, ale musim si vic davat pozor v zatackach na pedaly.

          Jinak co se tyce silnicnich kol, spis bych zkusil zaplest silnicni rafky na MTB naboje a obout normalni silnicni plaste (nevite, kdy a kde to Brian Lopes vyhral takhle tu casovku, nemuzu to najit).

          Nicmene silnici to nenahradi, jak uz tady padlo, hlavne na rovine.

          0 0
    • The_Trooper  

      Můj důvod k pořízení slicků na MTB. Najíždění Km v době, kdy je v lesých bahno (jaro, podzim) a také jako levná náhrada silničky. Rozdíl v rychlosti drapák vs. slick je, ale není to zas úplný šlágr. Další velkou výhodou slicku je to ticho během jízdy :). Používám slicky Michelin XC Road 1,4 nahuštěné na 5.5 baru je pravda že člověk potom cítí každou nerovnost ale jinak spokojenost :)

      0 0
    • HockeyBiker  

      Já sem teď nazul 1,4ky ritchey v drátu a čistě na jaro…nebo aspoň dokud se nevysuší lesní cesty. Jinak mam celý léto RR NN. To už by mě to pak nebavilo přezouvat furt…Jinak mě se teda nazouvaly uplně v pohodě, tak nevim proč Honzynovy ne.

      0 0
    • Martin11  

      Téma využiji k dotazu. Já také na jaro uvažuji o pořízení slicků – když se stejně moc nedá kvůli bahnu do terénu. Uvažuji o Continental SportContact 1,6". Nemá s nimi někdo zkušenosti?

      Díky

      0 0
      • Rychlej turista  

        Jestli nemáš moc široké ráfky, tak bohatě stačí "1,3"":http://www.bikebase.cz/foto.php….

        0 0
        • Martin11  

          Co znamená „moc široké ráfky“? Tu 1,3" bych možná zkusil taky, ale právě nevím, jestli bych je tam vůbec dal. Ráfky mám ty, co byly originál na kole – Bontrager Ranger Disc…

          0 0
          • Rychlej turista  

            Já mám na tom obrázku 17 mm ráfky a 1,3" SportContacty. Do užších jsem se bál jít, protože jsem to neměl vyzkoušené, ale šly by i 1". Jestli máš 19 mm ráfky, tak ty 1,3" by tam měly jít taky.

            0 0
            • Martin11  

              Tak je asi taky zkusím. Na kolik je foukáš? Na maximum?

              0 0
              • Rychlej turista  

                Silniční pláště se vždycky foukají na předepsané maximum. Není důvod tam dávat méně. Pro jistotu jim ještě o 0,5 atmosféry přilepšuji :-D Ale některé ráfky to prý nemají rády.

                0 0
          • t29  

            Rangery mám na 29" a jsou 19 mm široké – vozím v nich 622×32, což odpovídá 1,25"

            taťka jednu dobu jezdil na trekingu s 21 mm širokými ráfky, na které obul silniční pláště 622×23, a pod jeho 85 kg to taky drželo.

            0 0
            • Alexanderovic  

              mam taky 29" a prave sem premejslel poridit naky slicky, ale mezi MTB plastema zadny nejsou. takze silnicni 622 pasujou na 29" ?

              0 0
    • nox159  

      silnicku to nenahradi, ale ja sem to řešil hlavne kvuli financim, jezlidi sme z klukama kazdy den do skoly cca 30km/den a RR se na tom asfaltu celekm dost rychle sjizdeli tak sem koupil za par šupu nejake myslim ritchey 1,4". Nejake vyzarne zrychleni… sem nepoznal. Pak sem je pouzíval chvili na trenazeru a to se celkem dalo.

      Od te doby co sem si ale poridil silnicu bych uz na MTB se slickama 1,0 – 1,5 ani nejel. Silnici ti to nenahradi ale taky sem si to kdysi myslel :)

      0 0
    • t29  

      horáka se slickama bych si netroufl nazvat „skvělá rychlá silnička“, ale „slušné kolo na silnici“ ;)

      nejlepší je přijet po 50 km z terénu domů, přezout silniční obutí a vyrazit na dalších 50 km po silnicích, člověk nechápe, že sedí na stejném kole :)

      1 0
    • Stanley_vy  

      Na podzim jsem pořídil slicky Ritchey 1,4", obul do nich Authora Moduse, nabušil co to šlo a ze začátku se mi zdálo, že to i jede o poznání líp. Ale dohromady jsem najezdil tak 300 km. Protože se mi stále nechtělo čekat, až budou sjízdné cesty, tak jsem na začátku února přezul na skoro nejeté Micheliny XC Dry2, abych mohl vyrazit i do sněhu a mám je tam do teď. Díky většímu průměru jedou skoro stejně, pohodlí nesrovnatelně vyšší. Možná je tam vrátím, až se opravdu rozjaří a budu zimáka používat takové to nutné asfaltové poježdění.

      0 0
    • Babec  

      Taky o nějakých uvažuju, ikdyž mám starší silničku na které najezdím nejvíc objemů, tak bike je bike. Akorát mi slicky přijdou dost drahé, nevíte někdo o nějakých cenově dobře dostupných?

      0 0
      • Rychlej turista  

        Co to je cenově dobře dostupné? Vždyť ty SportContacty 1,3" stojí okolo tří stovek. A jestli máš silničku, tak to neřeš a jezdi na ní.

        0 0
      • M_ishak  

        Proč jen slicky? Možná by ses mohl ohlížet i po semislickách – stejně ve finále to kolo jede jen po hladkém pruhu čířky galusky bez ohledu na drapáky po stranách.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Určitě spíš ta druhá možnost, aby to frčelo, když jednou za čas jedu dlouhou silnici a za silničku se mi nechce utrácet, protože bych ji ani nevyužil.

      Pro trénink nevidím důvod obouvat slicky.

      0 0
      • black.horse  

        pro trénink jeden důvod nastíním: když chceš najíždět hodně km po asfaltu, vyjdou slicky jako ekonomičtější verze než si sjíždět „špunty“ ;-)

        0 0
    • elbunda1  

      Tak jsem hladké pláště vyzkoušel, naježděno asi 400km a zde je můj názor: Je to o něco rychlejší, ale rozhodně to není o tolik rychlejší o kolik je to nepohodlnější. Ten rozdíl v rychlosti je menší než jsem čekal, přecijen ten obvod kola se mnohem zmenší a hlavně je z toho totální kostitřas. Možná na fulla by to šlo. Takže já už to asi nikdy neobuju a na ty občasné výjezy na asfaltě budu drhnout bajkový gumy, asfaltu se vyhýbám, co to jde.

      Konrétně mám Schwalbe Kojak 1.35. Kdyby měl někdo zájem, tak klidně za nějaký peníz přenechám i s dušema (bez defektu).

      0 0
      • šlapatko  

        Nazdar, na pohodové jezdění vozím schwalbe sammy slick 2,1.Je to hodně rychlý plášť a nestratí se ani v terénu.Byl jsem na něm i v Beskydech.Má najeto 500km a zatím se vůbec nesjel.Reálná váha je 501g, na vebu udávají 490g.

        0 0
    • ove  

      Vozím kojaky,najel jsem na nich už opravdu hodně (několik tisíc) a nemohu si je vynachválit…8-)))

      0 0
    • RUMcajs  

      Dik za tip na plaste Hutchinson Top Slick.

      Sehnal jsem jen 1.2" a zatim najeto jen 17km.

      Klopeni zatacek v pohode, stabilita rovnez.

      Zadni pri brzdeni smykuje, na prednim se lze postavit.

      Par fotek:

      http://rumcajs.ulfree.net/…n_Top_Slick/

      0 0
    • Needy  

      Sorry za otevření příspěvku, ale chtěl bych se na něco zeptat:

      Mám ráfky Mavic XM-317 Disc a zajímalo by mě toto: Když bych chtěl na ně nasadit na jaro slicky, jakou velikost bych měl asi vybrat? Aby se to třeba nebilo s tím ráfkem.. A nebo přemýšlím, jestli nekoupit i jiné kola i s kotouči, abych jen přehodil.. A ještě, pokud bych je koupil.. Je jedno, jaké budou? Nebo jsou nějaké rozdíly, nějaké, na které by slicky šly lépe?

      Díky za odpovědi, jsem tu nováček ;)

      0 0
    • xshreck  

      Heh :-) začal jsem na pláštích cityjet, jezdilo to líp. 6B dělá svoje, kor když to nemá vzorek. Lehčé terén se dal zdolat :-) ale zase – menší obvod kola :( Vystřelilo to jak šipka ale zase to nejelo dost rychle :-)

      Tak jsem na tom chvilu pojezdil a pak radši zase nahodil normální 2,1. Potom jsem se dostal k 28" a to už je luxus :-) mám z toho silničku s nedostatkem převodů :-D A to už je parádní jízda .-)

      0 0
    • TJK  

      Ja jsem koupil Continental 1,4 jen na dovcu, abych v Alpach stacil klukum na silnickach, jelikoz svou uz jsem prodal… jako da se na tom i nejaka ta prasecinka :-D, ale jinak je to podle me zbytecne a nevyuzite (me ted ty plaste lezej skoro pul roku v koute), oproti regulerni silnicce je to porad rozdil a na nejakej silnicni vyslap mi porad vystaci RoRo nebo FF… :-)

      0 0
    • poge  

      Ahoj,

      muze mi nekdo z vas, kdo pouzivate na horskym kole silnicni plaste, rict, jestli je nutny vymenit dusi za uzsi nebo se muze pouzit stavajici?

      Jen pro informaci uvadim, ze silnicni plast je Continental SportContact 1.3"

      Predem diky za odpoved,

      Jirka

      0 0
      • MirosPikos  

        Zkus to a uvidíš. Pokud se to vejde, tak by to ničemu nemuselo vadit. Jen to bude těžší.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Nutné to není, jen je větší dřina ji tam narvat a hlavně si dát pozor na skřípnutí. Měl jsem tam i silniční. Jezdil jsem právě sportkontakty 1,3".

        0 0
      • bleach  

        ja pred tejdnem daval wtb slick 1,5. Kdyz pominu, ze jsem zlomil 3 montpaky a zaboha je nemohl nasadit, tak kdyz se to konecne povedlo a zacal jsem foukat, tak jsem zjistil, ze jsem dusi 1,75–2,1 (nebo takhle nejak) skripnul a propich. Ale zalepil jsem a nasledne daval pozor. Takze to jde, ale uzsi duse je rozhodne vetsi jistota :)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Pokud nejde plášť nasadit rukou, tak nejdříve zkotrolovat, zda pod ním není ta duše. Šroubovák použít až pak :-)

          0 0
    • vasek80  

      Vozím také Conti 1,3 a na asfaltě maximální spokojenost, tiché, nevibrujou a ani kolo je stejné pohodlné jako bych měl špuntovou klasiku na nějakých 3.0 bar. Občasnej průlet lesem po cestě bez kořenů a velkých kamenů, případně odusanou polňačku také zvládnou. Snad jen na výjezdy v bahně nejsou ideální;-)

      0 0
    • akula  

      26" slicky jsou naprd, schůdnější je zaplíst ještě jedny kola na 28" ráfcích a nasadit silniční pláště. Ten obvod navíc je s krátkejma MTB kvaltama sakra znát…

      0 0
      • poge  

        Ja si od toho neslibuju, ze dosahnu vykonu klasickej silnicky.

        Potrebuju na cesty do prace po silnici neco rychlejsiho nez horak na hrubejch plastich.

        A to by tyhle slicky mohly splnit.

        Dekuju vsem za poznatky ohledne duse.

        Jirka

        0 0
        • akula  

          A hodláš přehazovat jen pláště nebo celý kola?

          0 0
        • mi-psi  

          ono to o tolik rychlejší neni. Stačí nahodit letní pláště a ne nějaký velký špunty.

          0 0
      • vasek80  

        Zajímalo by mne o kolik potom bude kolo pomalejší oproti silničce. Váha bude o pár kg vyšší a posed na roviny nebude tak aerodinamickej, ale mohlo by to fungovat.

        0 0
        • xshreck  

          bajk, silnička,… bajk se silničníma kolama. Není to jedno? stejně to je v nohách.

          0 0
    • M4rtin  

      Nevite nekdo, jaky je vahovy rozdil plaste Schwalbe Kojak 2.0 v dratove a kevlarove verzi? Ty udaje v eshopech se hodne lisi.

      0 0
    • l_Marek_  

      Obecný dotaz ke slick plášťům (nejen na MTB)

      Kdy by se měly vyměnit?

      U pláště se vzorkem je kdy vyměnit celkem jasné, ale u hladkého je to jak?

      0 0
      • t29  

        Až vyleze duše ven :)

        Silniční pláště dávám pryč, když mě začne štvát rostoucí ploška na obvodu. Většina plášťů ale končí dřív, zpravidla po nějakém proříznutí.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.