• Staifus

    Mám amatérský dotaz, vždycky jsem měl MTB a jezdím vyloženě rekreačně. Teď jsem se svezl na silnici a úplně mě to dostalo. Rychlejší jízda. Pravda je, že bych si rád cestu kolikrát zkrátil parkem po zpevněné cestě, lehké šotolině. Je reálné na silničku dát pláště cca 28 které by případné přejezdy zvládly? Ještě mě napadá, zda místo silničky nepořídit spíše kolo cyklokrosové. Fakt je, že bych se rád udržel kolem 20tis a cyklokrosové jsou spíše asi speciály v ceně mnohem vyžší… Díky za tip a info.

    0 0
    • blaf  

      Nové silnice poberou 25, některé i 28. Sololitu, kostky, lehký terén v pohodě zvládne. V poslední době moje silnice jezdí jednu cx vložku za druhou a zatím ok.

      Cx je varianta, asi by šlo něco vymyslet i za 20. Určitě poradí jiní, co cx řešili.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Pokud neplánuješ blatníky a širší gumy, do některých silniček se 28mm gumy vejdou.

      Klasické CX jsou na bazarech celkem vzácné, low-endy se dají postavit na rámech Maxbike, Spyder (prý se dlouho čeká), případně Cykloněmčík skládá „socka“ CX, občas se něco zlevněného objeví na bike-discount.de apod.

      Pak tady někdo inzeroval, že se vrací zn. Boardman na náš trh, ti měli taky velice příznivé ceny krosek.

      Taky vznikla kategorie mod. hybridů jako GT Grade, Giant Revolt, ale ty už jsou letos asi vyprodaný…

      0 0
      • standoslav  

        O cx kolech a jejich využití je tady pár vláken, takže pohledej a dozvíš se více.

        0 0
    • tromboonen  

      Kvalitni 28 plaste toho zvladnou mimo silnici hodne, za sucha, za mokra uz potrebujes vzorek, a ten se do klasicke silnicky nevejde..

      Ja mam na silnicce plaste Challenge Strada open 25 mm (v reale 27 mm) a latex duse, tlaky nizke, pohodli velke, valivy odpor maly… normalne s tim jezdim po ostre sotoline, polnackach/lesnich cestach atd..

      Na CX mam jedny kola s CX plasti a druhe ty silnicni, s nima to jede jako silnice, pokud nejezdis prumery 40 km/h plus, tam uz se rozdily projevi

      Kdybys chtel univerzalni kolo, tak CX a dve sady kol, pripadne neco ve stylu GT Grade, to tady dost MTB jezdcu poridilo, ale jestli chces dal jezdit na bajku a mit silnicku, se kterou lse porad projet nejaka sotolina nebo polnacka (za sucha), vybirej endurance silnici..

      0 0
      • Dumbíček  

        Valivý odpor malý… To asi ne, já teda poznám, že to nejede, když klesne tlak na 6 atmosfér. A to nejsem žádný chrt, ale prostě je znát, že to špatně odvaluje.

        0 0
        • tromboonen  

          Musis mit ty spravny gumy a duse… kdo nezkusil nepochopi

          0 0
          • Datel Stepní  

            Kdo nezkusil nepochopi…

            Ono je to taky o vaze. Pri svych 90kg nemuzu jezdit 6atm i kdybych sebevic pochopil. (GP 4000s 23mm.)

            To zas ale nepochopi ten co ma 60kg…

            0 0
            • tromboonen  

              Ja 60kg rozhodne nemam, bude to v maximu asi o 5 kg min nez Ty… Challenge Strada 25 (v reale 27 mm) a jezdim 4,5–5 baru jestli mi dobre ukazuje pumpa..

              0 0
              • Datel Stepní  

                4,5 baru je sakra malo. To by mi to kolo pod 90kg nejen nejelo, ale ani nesedelo. Zkus prekontrolovat ten tlak.

                0 0
                • mr.ricardo  

                  Jezdim skoro stejne tlaky, vpredu okolo 5,5 a vzadu okolo 6 – 6,5. Loni jsem vazil 95kg, letos 85kg a foukam porad stejne, jeden defekt od trnu. Da se jezdit i okolo tech 5 vzadu, rozdil v rychlosti jsem nezaznamenal, v pohodli znacny … ale na tom stredoceskym tankodromu uz jsem se bal, ze prorazim na nejaky dire.

                  0 0
                  • Delkim  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                    0 0
            • Amoondre  

              zkus 25mm a vic

              0 0
      • Delkim  

        na kolik to foukáš? proti GP4000s II je v návodu vyšší tlak až 145 psi oproti 120 psi

        0 0
    • Yura  

      Totok je pecka

      0 0
      • Jezevec70  

        Za 20 tisíc? Tak to hned beru! :-)

        0 0
        • Yura  

          Ne na to ma zakladatel vlakna napsat. Presne takove chcu, ale to uz bude drahe.. :D Totok je taky super a cena uz bude urcite prijatelnejsi, :))

          0 0
          • Yura  

            Btw proc jsou kola tohoto typu, kdy jsou riditka většinou ve stejne rovine se sedlem pouze „zenska“ ? Jakoze zenska ma delší trup a kratsi nohy? Nebo? Vzdyt to ma i plno chápu a pak když se snazi nejak poskládat na klasickou silnicku/CX, tak pak to kolo vypada otresne po nastaveni posedu, přitom by to vyresila takovahle „zenska“ geometrie, velkej sloping, proste ram jak na MTB skoro heh..

            0 0
            • bagr84  

              a kde beres tu jistotu, ze nebude mit sedlo o 10 cm vys?

              0 0
              • Yura  

                ? Nechapu. :D Proste když se podivas na zavodnice, tak mají většinou daleko mensi vyskove rozdily mezi sedlem a riditkama a stejne to vypada dobře. Proste plno chlapu nemůže met z ruznych duvodu vyskovej rozdil sedlo-riditka a pak ta klasicka silnicka vypada blbe.. Proto se ptam jak by se to dalo vyresit aniz by jezdil na „zenskem“ kole a byl tercem posmechu.. :D

                0 0
                • ZbynekN  

                  Neřešit názory ostatních a nastavit si posed podle sebe. Jezdíš na tom Ty a nikdo jiný. Sedne-li ti dámské kolo, tak ho klidně jezdi. Radši dámské kolo než bolavá záda.

                  0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Oplavdu? Nedáš si ladši fofolu?

                  0 0
            • Delkim  

              pěkné, až na tu barvu :(

              za 29 tisíc kotoučovky to je pěkný, možná prodám svůj Giant CX a koupím na zimu tohle, vadí mi to neustálé skoro nemožné doštelování V-brzd, buď to škrtá nebo pořádně nebrzdí :(

              kona.cz/kolo/jake

              0 0
        • Manzak  

          Tady mas Eastway za 20.

          0 0
          • Singlespeed  

            Euro ale není za 22 Kč, jak předpokládáš, ale za 27,70, takže nikoliv za dvacet, ale pětadvacet a něco ;-).

            0 0
            • Manzak  

              Tobe asi matika nikdy moc nesla.

              0 0
              • Smazaný účet  

                No řekl bych lépe než tobě.

                0 0
                • Hanyz1  

                  Cena v odkazu 795,22 CHF

                  Dnešní kurz ČNB pro švýcarský frank 25,117

                  795,22 * 25,117 = 19974 Kč

                  Kde vidíš problém?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Cena v odkazu se mi objevuje jako 908Euro a ne jako franky. 908*27,1 = 24 606KČ. Pro franky je to 971CHF, po přepočtu nějakých 24 372 KČ.

                    0 0
                    • Manzak  

                      To se ti tam fakt zobrazuje? Ja tam mam cenu 792 euro.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        792 Euro mám pouze pokud zadám jako destinaci Kanadu. Do ČR to mám za 908.

                        0 0
                        • Manzak  

                          Tak v tom bude asi zakopany pes, pac ja ziju ve Francii. Wiggle ale je lokalizovany ve vice zemich, mozna i Nemecko, mozna by doprava z Nemecka stala min.

                          0 0
                          • Val  

                            LOL, to bude zrejme ta znama stredoevropska prirazka :) V CR je proste vsechno drazsi.

                            0 0
                          • Edwin  

                            Tuším, že je to kvůli DPH. Na bike-discount jsou mimo EU taky nižší ceny.

                            Přijde mi ale divné, aby byly rozdílné ceny pro Francii a pro CZ, když jsme všichni z EU. Překontrolujte si nastavení země.

                            0 0
                            • Manzak  

                              No, ale i tak mi to prijde jako slusna cena s ohledem na to jak to je osazeny, a jak maj cyklokrosky nasazeny ceny.

                              0 0
      • Val  

        co to je za kolo? to pouziva MTB rafky?

        0 0
        • Vilém  

          Proc by nemohlo? Jsou to 29" XTcka, prumer stejny.

          Vyrobce mas na ramu napsaneho:)

          0 0
          • Val  

            no to je sice pekny, ale nasel jsem jen nejakou pofiderni Australskou (?) firmu ktera snad nema ani vlastni stranky – jen v ramci nejakeho koncernu, kde maj ale pod touhle znackou jen celopera :)

            0 0
    • Johnnyxjr  

      Mrkni taky na cyklobazar čas od času jsou tam pěkný kousky za dobrou cenu tady máš zrovna jedno do 20

      http://www.cyklobazar.cz/…t-tcx-vel-57

      0 0
    • Staifus  

      Díky všem, jak na to koukám, silničky se bát nemusím a případný přejezd po horší cestě by asi šel, ale cyklokros by byl asi vhodnější…

      0 0
      • Delkim  

        několikrát jsem teď přes léto najel někam, kde se frézovala silnice a byly tam úseky i několik set metrů hrubý štěrk až střední kámen, stačilo jet pomalu a mít sevřený zadek strachy a vše ok :)))

        někdy jsem až překvapený, co ten hladký hubený plášť vydrží :)

        0 0
      • Yura  

        Vydrzi toho hodne, ale taky staci daleko min abys lehl na tech uznych nabombenych plastich.. Takove MTB s hladkyma plastema muzes pustit ve sjezdu na rozjebane silnici, muzes to naklánět v zatáčkách skoro na koleno apod..

        0 0
      • Smazaný účet  

        Tak plášt to nejspíš přežije ale moc dobře mu to neudělá. Detonatory mam na pár místech lehce řízlé o kameny. Conti S4000 jsem jednou vzal po kamenech a na boční straně jsem uřízl malý kousek, na funkci to nemá zatím vliv ale i ta 1km cesta po kamenech ho mohla pěkně zřídit.

        0 0
        • Singlespeed  

          Cca 7 km pomalé jízdy po kamenité cestě z valašského kopce Požár mi přežil jen plášť Tufo Calibra (má ochranu boků), Schwalbe Durano byl našrot rozsekaný a musel jsem ho po dojetí vyměnit, Schwalbe Ultremo zahynul po cca 300 metrech, to byla poměrně drahá zkušenost. Takže obecně bych jízdu na silničních pláštích mimo asfalt nedoporučil.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Mám stejný názor. Stačí rozbitější silnice a plášt trpí. A Conti S4000 jsou dost drahé na to abych je jen tak zničil.

            0 0
          • McBlacky  

            to durano bylo jak starý? mě právě přijde, že docela vydrží. Teda než směs vytvrdne, začne se drolit a prosekávat.

            0 0
      • Breakpain  

        Prvni silnice absolvovala CX vlozku … chyba, orval jsem lak z ramu.

        Kdyz je sucho – ram prezijem a resis defakto jen jak moc „ojebes“ plasta a zda chytnes defekt. Kdyz mas plast za 500+ tak je mi lito ho mordovat. Po jedne jizde jsem ho slusne porezal … jezdi to dal, ale podlepoval jsem to. Takze je to o stesti …

        Pokud vezmes silnicku, pouzivej levne plaste … jede to hur, ale ma to vice masa a na ty kaminky je to asi lepsi. Ja se CX vlozkam zacal vyhybat a poridil si klasickou CX (ty plaste uz jsou gut) – na solo jizdu je to to nejlepsi kolo co mam.

        Silnicku jezdim v grupetu, ale spis z ni otiram prach a MTB to same …

        0 0
    • Johnnyxjr  

      Něco podobnýho jak tady?

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • krabica  

      Něco jako GT Grade? :-) Pláště dáš na něj i o šíři 35 mm.

      0 0
        • Smazaný účet  

          Tady ty propag. videa jsou fajn, ale v reálu, pokud je cesta víc rozbitá (šutry, kořeny, sjezdy) tak to zas taková hitparáda co se pohodlí týče není, zvlášť pokud je někdo zvyklý na fula :)

          Je to prostě takový SUV, nikdy to nebude supersport ani offroad :)

          0 0
          • krabica  

            Grade mám v hliníku a vím jaké je. Nikdo od toho určitě neočekává pohodlí v takovém terénu. ;-)

            0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Možnosti silnice… Jasně, nějaké možnosti mimo asfalt jsou, někdy není zbytí, ale proč to schválně pokoušet? Jízda mimo asfalt moc pohodlná není, o možnosti říznutí pláště atd. ani nemluvě. S Maserati taky nepojedeš po polňačce.

      0 0
    • Biker jak Pes  

      Vydržet to něco vydrží, ale jak už bylo zmíněno, proč to dělat. S autem si taky nekrátíš cestu přes pole, i když víš, že to projede. Občasný výlet, kdy není zbytí nevadí, s opatrností se dá projet vše. Nejhorší budou kamínky, šotolina nebo cokoliv, co ti může říznout plášť. Hliněná lesní cesta nebo pěšinka nebude problém.

      Nicméně předevčírem jsem zrovna projížděl Jeseníky a jedna asfaltka na kopci mě vyplivla na cestě, která prochází přes traily na Rychlebských stezkách, nejdřív hrubý lesní asfalt, která postupně přešel v hrubou šotolinu a občas makadam. Bikeři na endurech se na mě dívali jak na mimozemšťana, když jsem mezi nimi projížděl na silničce. :D

      0 0
      • Delkim  

        chtěl jsi napsat: …když jsem je předjížděl na silničce :)))

        0 0
      • mr.ricardo  

        :) taky na me lidi cumeli jak na magora, kdyz jsem se na silnicce skrabal na Rip … nevyskrabal. Loni v Jevanech jsem objizdel rozkopanou hraz lesem, protoze se mi nechtelo vracet zpatky pres buciny. S trochou opatrnosti se da projet hodne.

        0 0
        • Delkim  

          ten Říp je nesjízdný? když jsme tam slavili nějaký maturitní večírek tak si pamatuji, že to byly nějaké panely a ty by snad šly zdolat, ne? šli jsme to pěšky

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Je normalne sjizdny, na spodku kus neni asfalt, ale jet se v klidu dal, a tam co se to zvedne do ksichtu tak uz je hladky beton. Tedy jak si to pamatuju asi 3 roky zpet. 34×27 a kazdej zub dobrej ;-)

            0 0
            • mr.ricardo  

              Na bajku v pohode, na silnicce jsem skoncil na tom kamenitym useku, ty ohlazeny kameny klouzou jak svin. Ale stejne mam pocit, ze bych mel dost na ty betonovy stojce za tim (34×25). Ale vratim se … :)

              0 0
    • Bumerangista  

      Moje zkušenost: Koupil jsem si kozu za 4 litry na ježdění do práce. Poctivá ocel, 8kolečko vzadu, dualy. Jezdím 64km denně, 80% dobrý asflat, zbytek je buď rozbitý asfalt, nebo šotolina nebo kostky. Nešetřím to vůbec, jedu sátle nad 30.

      Zprvu jsem hodně cvakal. Tak jsem začal foukat nad 6atm a už je to dobrý.

      Pak mi hodně odchází prům. ložiska v nábách a velmi pomalu hlávko. Řeším v rámci jiných průserů, kdy stejně musím měnit celá kola (sjetí do škarpy, nebo krádež předního kola).

      Posledně jsem například koupil za 1500 jetý kola včetně duší, plášťů a kazety. Super cena. Pláště super, jsou to ty nejlevnější, ale vydrží všechno. Ložiska zase odcházejí, ale co už. Taky praskají dráty, ale dávám tam staré z jiného jetého kola (stejný výplet), které jsem zničil.

      Takže závěrem bych řekl, že levná silnička vydrží dost. Levné pláště vydrží nejvíc. Problém jsou náby a dráty. Pak ještě hlávko. Já neřeším lak, ale samo, že za hnusna to tam lítá a skřípe, takže pro leštěnky horor. Ať žije cyklobazar apod.

      0 0
    • Kacko  

      Přesně ten samý problém jako řešíš jsem vyřešil pomocí Specialized Diverge. 30mm gumy naprosto stačí kamkoliv kde je zpevněný povrch, šoto taky v pohodě. Pokud tam není písek nebo bahno, projedu všude. Třeba včera jsem jel Pražské kolo a v klídku jsem projel i skrz Roztocký háj.

      V základu tam jsou pneu s ochranou proti defektu, po 2000km jsem žádný řešit nemusel. Taky má tlustý omotávky s gelovou výplní. Zertz vcelku funguje, ale ještě jsem upgradnul o sedlo Ritchey WCS ZeroMax a je to pohodlíčko:) Akorát ta váha u A1 – 11kg nic moc.

      Doporučuju sehnat něco podobného.

      0 0
    • Kubajsu  

      Tak tohle (kanál zapadlý o cca 5cm od roviny) v 60 km/h a sezení na sedle (93kg) zadní ráfek Eurus (plášťovka Tufo 8 atm) už nedal – cca 2mm zploštění…

      0 0
      • Talaj  

        Au…

        0 0
        • Kubajsu  

          Naštěstí hodně pobrala sedlovka, takže fyzická bolest výrazná nebyla (dokud to nezačnu řešit přes peněženku ;)), ale za to teď na kvalitním asfaltu dokážu spočítat každou otáčku kola :(

          0 0
    • jIrI___  

      Když už se tu nakously ty „endurance“ silničky… Napadají vás nějací výrobci, kteří nabízejí kola tohoto zaměření v nižší cenové hladině, dejme tomu do 30 tis Kč? Zatím jsem narazil jen na Spešl Diverge A1 a GT Grade Tiagra .

      0 0
      • Coronair  

        Značku author úplně nemusím, ale Ronina bych si na víkend zkusil…

        0 0
        • Manzak  

          Jo ten Ronin je vazne povedeny, to vypada, ze Author nebude na posledni chvili dohanet trend ve svete.

          0 0
        • jIrI___  

          Vzhledově vypadá moc pěkně, zajímala by mě hmotnost…

          0 0
          • Manzak  

            Hmotnost v tom clanku pisou, nebo v diskuzi pod tim, nekde jsem to tam cetl.

            0 0
      • usuario  

        A SUP by měl představit X-road

        0 0
        • nomecz  

          v té oranžové to vypadá luxusně s tou širší vidlou by to mohlo být docela univerzální cestovní kolo i do lesa

          0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Gravel grinders na Eurobike bez cenovek, ale treba jako inspirace.

        0 0
      • tromboonen  

        Uz jsem neco podobneho psal vedle, tohle (diverge, grade, ronin Xroad atd.) nejsou endurance, to jsou gravel biky, bude to trochu tezsi a neohrabanejsi nez endurance silnice… a smysl to ma spise do toho terenu, na expedice atd… nerikam, ze to je spatne, jen bych to nenazyval endurance, to jsou veci jako Roubaix, Domane, Defy, Synapse… vpodstate rovnocenne se zavodnima silnickama, jen vic mista na sirsi gumy, uvolnenejsi geo, delsi rozvor, tlumeni vibraci..

        Ty gravely myslim uz vetsinou nemaj tak propracovane ramy, tam se pocita s tim, ze ty nerovnosti spis zehli vetsi mnozstvi gumy.. plus dost casto na to SRAM tlaci tu svoji 1× hruzu, jako do lesa mozna OK, ale na silnici to musi byt na hovno, velky skoky na kazete.. takova trochu moda

        0 0
        • jIrI___  

          Plavu v těch pojmech, sorry :). Měl jsem na mysli sportovnější kolo než je klasické trekové, které ale zvládne polňačky a kamenité/šotolinové cesty, takže spíš ten gravel bike, jak píšeš.

          0 0
          • tromboonen  

            Tak pojmy nas zajimat nemusi, kdyz poridime to prave kolo.. ty gravel veci jsou ted hodne modni zalezitost, ale s jednoplackou je to hodne omezena vec, na silnici tomu nebudou stacit prevody/budou neprijemne skoky mezi pastorky…

            Je to vice mene o gumach, tim, ze ted uz je tohleto vetsinou na kotoucich tak se daj dat sirsi gumy… na endurance silnici s klasickyma brzdama nedostanes vic nez nejakych 30mm hladkych, 35 mm se vzorkem uz neprojde brzdama, bohuzel, jinak by to bylo univerzalni kolo, jestli potrebujes neco takoveho, tak pak styl Grade/gravel, ale urcite dve placky..

            0 0
            • Singlespeed  

              Jednoplacka zas není taková hrůza. Vozil jsem ji na tréninkové silničce několik let a bez problémů se s 42 zubovou plackou a desetikolečkem 11–32 zubů účastnil prestižáckých tréninků i přejezdu Cesty Velkých Alp.

              0 0
            • jIrI___  

              Dvouplacka je jasná věc, na jednoplacku mám slabý motor :). Chtěl bych právě něco na hrubší šotolinu (se silničkou mám zkušenosti, že to na 25 mm pláštích nedává a defektí) a právě těch 35 mm je velice lákavých :). Nejvíc se mi zamlouvá ten Diverge A1, ale už se mi nezamlouvá 8 sp Claris na něm :(. Asi ještě počkám jakou cenovku nahodí na tu nejnižší verzi X-Roadu.

              0 0
        • McBlacky  

          už jen chybí aby začali dávat na HT berany ;)

          svým způsobem to dává smysl pro někoho kdo nemá moc terénu blízko bydlište a na bajka tím pádem jezdí jen výjimečně, koupí ostrou silnici, gravela a fulla a má vystaráno.

          0 0
        • krabica  

          Nevím, jak ostatní gravel biky, ale Grade v karbonu by mělo být docela vymakané. ;-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.