Odlehčení mého biku - co má smysl?

190 nepřečtených
  • kejmi

    Zdravim gramo-honiče a tunery. Původně jsem si pohrával s myšlenkou nového rámu, ale ebay je v poslední době o hovně (co se rámů CD týče) a nebo cena s poštovným je trochu mimo:( Nakonec jsem se rozhodl udělat si radost a alespoň trochu potunit (odlehčit) stávající sestavu – 12,5kg… Byly by nějaký tipy na rozumné odlehčení? http://www.bike-forum.cz/…l-11997.html Předem díky :)

    0 0
    • Smazaný účet  

      zkrat bowden a dej nejake lehci plaste se kteryma to prevzis a nasledne obujes neco rozumneho.)

      Jinak dost pomuze cinknuta vaha:)

      0 0
    • MirosPikos  

      Kašli na gramy, na cyklostezce to stejně nikdo nepozná ;)

      0 0
    • Georrge  

      všechno co na tom kole je by se dalo odlehčit :) jde jen o to, kolik do toho chceš vrazit… ale pár tipů

      sedlovka, řidítka, představec, ale tady nevím co tam máš.

      Bezduše, jsou? Nebo jaký duše?

      Pokud nechceš měnit celé kliky, tak vyměň střední a malý (pokud je to trojplacka) převodník za alu a dej alu šrouby.

      Alu a Ti šrouby kam to jen jde, ale to už docela leze do peněz vzhledem k tomu, kolik to ušetří.

      nevím co to máš za pedály, ale tam by se taky dalo něco srazit.

      Sedlová objímka, gripy, košík, tady by se taky dalo ubrat, ale bude to jen pár desítek gramů.

      Něco výraznějšího by ale stálo dost peněz.

      0 0
      • kejmi  

        diky za vycerpavajici prispevek… samozrejme jsem myslel odlehcit s rozumnym pomerem cena/gram:) riditka jsou FSA XC-282 a maji cca 300g, sedlovka myslím FSA SL-280 AL taky 300g, kola jsou bezduše – momentálně pláště Schwalbe RR, převodník je trojplacka a po Ti šroubech jsem už pokukoval (tam ale gram/Kč vychází fakt blbě:) Pedály mám Shimano PD-M520 – 380g…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Na riditkach schudnes snadno..zbytek bude bolet…

          Jakou mas nez cena/gram pod kterou nechces jit?

          0 0
        • Georrge  

          no ty rodla a sedlovku máš teda hodně těžké :) nevím kolik vážíš, ale pokud to není k metráku, tak bys v klidu mohl jezdit vlajdy co mají 200g a sedlovku co má 180g, k tomu 100g představec (to máš taky tak 40g dolů) a máš 260g dole, a to by se dalo jít ještě níž, záleží jen na penězích.

          Alu placky se šroubama na klikách udělají taky tak 60g. Aspoň moje XT měly střední a malý převodník ocelový, to si ale ještě zkontroluj, je blbost měnit alu za alu :)

          Taky se ještě zeptám co máš za bezduše? Jen notubes žlutou pásku + mlíko nebo nějak jinak?

          0 0
          • kejmi  

            mam nejakych 72kg.. sedlovku + riditka jsou jasna volba.. jen nevim jaky vzit – libily by se mi nejaky, kde je videt struktura vlaken:) na ty placky mrknu az dorazim z kolbenky…ty bezduše – nejak nerozumim otazce:) zadnou zlutou pásku si nevybavuju… mlíko jsem tam nalil nedávno, protoze jsem musel dofukovat cca kazdych 14 dni:)

            0 0
            • Georrge  

              no co mas za sadu na notubes? Jak jsi to predelaval? Jinak jak pise kubiczech, zapomnel jsem na hlinikovy srouby, ty se taky daji dat na dost mist a jsou lehce lehci nez titanovy, takze taky neco usetri.

              0 0
              • Kubiczech  

                Předpokládám, že s UST Crossmaxama nějakou pásku řešit nemusí, takže tady neušetří vůbec nic.

                0 0
                • kejmi  

                  ja prave nechapal ten dotaz… jsem to koupil na ebayi uz obuty na ty RR… sundal jsem je – obul jsem moje Pythony, ty jsem dojezdil a ted jsem tam obul zas ty RR… zadny tuneni neprobihalo:)

                  0 0
                • Georrge  

                  njn, jsem si tech UST kol nejak nevsim :) tak tady nic.

                  0 0
        • Kubiczech  

          Pokud nemáš dobrý zdroj na titanové šrouby, tak bych se na to vykašlal a použil levnější hliníkové tam, kam to jde. Ono i tak je těch míst celkem dosti.

          Pedály XTR a ušetříš okolo 70 gramů, do budoucna jim můžeš pořídit titanové osy. Pokud netrváš na Shimanu, tak levné a lehké řešení jsou Looky Quartz.

          Než kupovat za nějakou dvojku hliníkové placky, tak bych možná pouvažoval nad lehčími klikami. Poměr cena/váha už asi nebude tak hej, ale když rozumně prodáš XTčka, tak by to jít mohlo. Jen se pak vyhnout něčemu jako Aerozine.

          Pak ti zbyde jen ten šmír – lehké upínáky, objímku, jestli máš nějaké plnotučné gripy, tak se snadno dá ušetřit i tady…

          A ještě mě napadly kotouče, ale mám za to, že tyhle Formule zase taková těžítka, ne?

          0 0
          • kejmi  

            dobry zdroj na Ti šrouby nemam:( Nakoupim hlinikovy a nacpu je na objímky atd… Ty kliky jeste promyslim… mozna je nalozim na aukro :-D Gripy mam Setlaz Gila – pěnový, lehký, pohodlný… Kotouče by určitě servaly váhu dolu (mám tam 180mm) ale v brzdách se mi moc vrtat nechce – konečně brzdy, který fakt brzděj:) – i když vzadu 180mm je asi zbytečný…

            0 0
          • Georrge  

            Kliky nový koupit může, ale je to dost drahé, to by musel ušetřit hodně váhy aby se mu to vyplatilo, podle mě XT nejsou špatný a ty placky se šroubama uberou 65g a stojí to asi litr, ne dva. Vyjde to vzhledem k ceně líp než upínáky, kotouče, pedály apod., lepší jsou už jen ty řidítka a sedlovka, ale jasně, pokud se mu podaří koupit levně nějaké fajné lehké kliky a tyhle střelí, tak to bude lepší než se dupat s plackama…

            0 0
            • Kubiczech  

              Nějaké pořádné placky za litra nebudou, ne? Ale máš pravdu, já bych kliky asi taky neměnil, jen je to další možnost, kde se dá ubrat.

              0 0
              • scret  

                na klikach moc neubere, podivej se, kolik vazej XTR, Noiry apod. Usetri max. 60g… a za kolik penez… Aerozine sam pises, ze se jim ma vyhnout… Takze me nenapada, kde na tomhle dilu shodit…

                0 0
              • Georrge  

                za litra je malá a střední placka spíš takové obyčejnější, třeba aerozine, kliky od nich nedoporučuješ, ale převodníky mají podle mě OK. Možná i nových klik bych se nebál, přeci jen zvedli hmotnost, takže asi zapracovali na životnosti.

                0 0
          • Kamikaze 591  

            Proč aerozine ne? Jsem o nich uvažoval.

            0 0
            • Georrge  

              bylo jich tu pár prasklých :) ale místní lidi dokážou zrušit všechno :D

              0 0
            • Kubiczech  

              Praská to i pod lehkýma lidma, na druhou stranu není problém se výměnou ze strany Cykloprofi.

              0 0
            • scret  

              mekky lehky kliky, co vic chces slyset…:)

              0 0
      • ememem1  

        ide o to ci sa tych par gramov za tie prachy vobec oplati. imho v tej zostave co ma nie. ja som vymenil xt za nove xtr (uz sa mi niektore veci kazili – rozobrane v inom threade), funkcne je to skvele ale hmotnostny rozdiel +/- 0. volakde som tu aj daval foto prevazanych xt a xtr komponenetov ten rozdiel je uplne smiesny, menej jak ked sa poriadne vycuram. imho to moc velky zmysel mat nebude a vykonnostny rozdiel nezbada ziadny. nehovoriac o tom ze co sa tyka odolnosti a pohodlia su light komponenty nie vzdy najlepsia investicia(sedlo, gripy, sedlovka a pod.)

        0 0
        • alinceb  

          V čem jsou např. lehké sedlo nebo gripy špatné?

          0 0
          • ememem1  

            napr. ze je povacsine znacne uzke co na dlhsie sedenie resp. cloveka zo sirsimi panvovymi kostami (po nasom ritou) neni nic moc. lahke penove gripy sa za mokra resp. vlhka docela smykaju a su makke co na dlhsie jazdenie to tiez moc neplni ucel. pre chrta co uz nema co vylepsit aby bol o 2 sec. rychlejsi ok, inym to az take super kvoli par gramom nemusi byt.

            0 0
            • alinceb  

              Tím to ale zužuješ na určitou skupinu. Třeba Tune Speedneedle se dělá v úzké a široké variantě, to samé sedla od Spešlu. Pokud někomu sedlo sedne tvarově, tak to, že je ultralight, vůbec ničemu nevadí…

              Ba naopak lehká sedla se obvykle dělají z karbonu popř. s Ti ližinama, takže dobře pruží, co ž lepší funkci spíš pomáhá…

              0 0
    • kopečák1  

      Souhlas, kašli na gramy… taky sem ladil, ladil a ladil a ve finále cca 0,75 kg dole, ale nebylo to zadarmo… a ve finále sem na kopci stejně vždycky poslední…

      Spíš bych ladil z důvodu designu, aby se Ti to fakt líbilo a byl si spokojenej… 0,5kg nahoru/dolů skoro vliv nemá… pro běznýho jezdiče…

      0 0
      • skorpion  

        asi tak. Nahananiu gramov moc nerozumiem. Najjednoduchsie odlahcenie je, ze nezoberies do flase 1 liter vody, ale len 0,5 litra a mas hned pol kila dole. A uplne zadarmo :)

        0 0
        • kubad  

          tak proč přispíváš do vlákna kde se řeší odlehčení když tomu nerozumíš?

          0 0
        • Georrge  

          a ted si vem ze s lehcim kolem si muzes vzit cely litr a stejne to bude vazit cele min, nez jine kolo bez flasky!! teda pokud nechces jezdit bez vody…

          0 0
    • alinceb  

      Karbonovou sedlovku + karbonové vlajdy + pěnové gripy + bezduše (pokud je nemáš). Jinak není moc co. Případně karbonovou jednonohu, ale to už je dost ranec…

      0 0
      • jIrI___  

        Ty bezduše ve výsledku moc hmotnosti neušetří.

        0 0
        • Georrge  

          záleží jak je uděláš a co bylo před nima. Někdy to může ušetřit dost (teda né zrovna půl kila…)

          0 0
        • alinceb  

          To sice ne, ale co se týká tuningu funkčnosti biku, tak udělají hodně…

          0 0
        • maajkee  

          Bezduše bych neviděl jako gramařinu. Pokud to má opravdu fungovat a dáš ust gumy, tak si spíš snad ještě pohoršíš, pokud tam dáš nějaký kevlar lehký šlupky, tak zas tam musíš nalejt hodně tmelu.

          0 0
      • ememem1  

        bezduse – otazka ci ust alebo notubes. jedno funguje ale je tazke, druhe je lahke ale jebacka s tym je otrasna pricom neni iste zo to pre danu kombinaciu bude fungovat.

        0 0
        • scret  

          tak muze dat kompromis snakeskin a je v pohode… lehci nez UST a pritom hodne odolny…

          0 0
          • ememem1  

            co ale nevyvracia ze s nasadenim aj udrzbou je otrava a vobec to nemusi pri urcitej kombinacii zapadnut do seba, je tu nejeden thread kde sa riesia aj TLR gumy ze nejdu nahodit, presakuju a pod.

            0 0
            • scret  

              nevim jake mas zkusenosti ty, ale ja jich letos nasadil celkem uz dost a zadny problem jsem nikdy nemel…

              Ale je pravda, ze nahodit snakeskiny na UST rafek je drbacka a chce to mit grif… ale nic, co by clovek nezvladl… Chce to dobre namydlit, mit dobrou nozni pumpu a nebejt levej:)

              Jinak nahazovani naposled snakeskin na ZTR – uplna brnkacka, slo to jak komplet UST…

              0 0
              • ememem1  

                to je jedna vec druha je ze aj isto nie lavy useri tu riesili ze presakuje. ust je naproti tomu nepriestrelne riesenie, jedina nevyhoda je ze je to tazke. ja mam teraz vrpedu NN 2.25 TLR a vzadu RaR ust. predtym som mal ciste ust v kuse asi 1.5 sezony a za cely cas som sa toho okrem obcasneho dofukovania ani nechytil. naproti tomu to tlr treba dofukovat castejsie a asi bude aj treba dolievat tmel. nabuduce uvidim ci tam nedam ust hmotnost nehmotnost, je s tym pokoj.

                0 0
                • scret  

                  jezdim na bezdusich uz asi 3–4 roky… Jezdeno na UST rafkach, drive UST gumy, dnes jsem presel na snakeskin u LV a na tenky slupky na KHSu… U full UST varianty, ktera byla neprustrelna, tlak neuchazel a tmel vydrzel klidne i pul roku. U SS plastu, tlak to relativne drzi skoro stejne, odolnost je skoro stejna, vaha nizsi, jen ten tmel vydrzi treba jen kolem 3 mesicu… Jinak ve vsem pohoda… Takze ja uz se na UST gumy nejspis ani vracet nebudu…

                  U tenkych slupek je to samozrejme kompromis na ukor odolnosti gumy, ale na XC kolo to staci…

                  Jinak s tema SS plastema se nemazlim a drzej jak UST gumy… takze za me krok spravnym smerem…

                  S prusakem mlika pres boky mam problem jen u tenkych slupek… A kupodivu u XK 2,2 RS jsem ani nevidel prusak mlika, guma ma zevnitr lehkej zater…

                  0 0
    • MirosPikos  

      Udělal bych to, jako tu někdo radil – vyladil hlavně aby se ti to líbilo a pak bych zainvestoval do lehkých kol, tam to poznáš nejvíc. Až pak bych řešil titanové šrouby a nebo si stoupl nad kanál a naházel tam pár peněz :)

      0 0
      • romachain  

        Lehčí kola než SLR? Ne že by neexistovali, ale pak by zas ten poměr cena/hmotnost asi neodpovídal představám… Proč lidi raděj bez pořádných základů?

        0 0
        • MirosPikos  

          Máš pravdu, já to nekoumal jaký tam má kola :) O to je to jednodušší.

          0 0
    • kejmi  

      Dík za příspěvky… když jsem psal ty hmotnosti sedlovky a riditek, napadlo me, ze by asi carbon udelal peknou parádu – vzhled i nejaky ty gramy:)

      0 0
      • mr.antik  

        určitě, hlavně když vybereš pěkný kvalitní věci, tak je použiješ i na následovníka.

        Kolik je vlastně hmotnost rámu a vidle?

        0 0
      • alinceb  

        No se 75kg, malým vysunutím sedlovky a fullem bych se asi nebál KCNC Ti ProLite – je to sice hlína, ale lehoučká a levná. Řidítka třeba FSA SL-K Riser Carbon OS za 15 stováků?

        0 0
        • Georrge  

          proč vlastně ty karbonový věci váží stejně jako duralový? KCNC či aerozine dělaj duralový komponenty stejně těžké (a i někdy lehčí) jak jiné značky karbonové, ale cena je často poloviční… a nemyslím si že by ty duraly nějak praskaly…

          0 0
          • alinceb  

            Protože to sou šlupky…

            0 0
            • Georrge  

              nemyslím si, ostatně nezničíš je jen tím, že víc utáhneš představec či gripy…

              0 0
              • Kubiczech  

                Sedlovky tohohle typu mají hmotnostní limit kolem 80, 85 kg, čili to šlupky nutně být musí. Karbon si při stejné váze vystačí „bez“ limitu.

                Vůbec nechápu, proč dělat díly s hmotnostním limitem. Snad jen, aby si lehčí lidé levně zagramařili, u karbonových dílů to s tím levně tak horké není. Neumíme to udělat pořádně, flákneme tam limit… (:

                0 0
                • alinceb  

                  Tak…

                  Třeba Masterpiece váhový limit nemá, ale taky stojí čtyřku…:D

                  0 0
                • Alibaba  

                  No a proč ne? Tak každej materiál má svý limity. Pokud vážíš 60kg, přoč bys měl nutně vozit karbon, když ti stačí stejně lehkej hliník…

                  0 0
                  • alinceb  

                    Protože karbon pruží…;)

                    0 0
                  • Kubiczech  

                    Jasně, však o tom píšu, pro lehčí lidi, co chtějí levně zagramařit je to ideální. Stejně mi je nějak proti srsti ta berlička, kterou hmotnostní limit představuje. Když to umím, mám znalosti a potřebné technologie, tak stejně lehký díl udělám i bez nějakého limitu.

                    0 0
                • Georrge  

                  nějak si nevybavuju že by sedlovky KCNC měly hmotnostní limit, stejně jako jejich řidítka, ale tu se možná pletu, ale co vím je že aerozine hmotnostní limity nemá (aspoñ podle jejich webu který se teď předělává) a ani ty váhy nejsou nějak extra na hlavu postavené, 200g sedlovka s přímým zámkem mi nepřijde jako šlupka co by měla praskat na počkání…

                  zajímalo by mě, kdy se situace na trhu otočila, odkdy je levný karbon jistější, než střední dural stejné váhy :)

                  scret se tu navážel do aerozine sedlovek, mohu se ho zeptat na nějaký problém?

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Já už nevím, na jaké sedlovky jsem se to díval, ale hmotnostní limit tam byl. Ono je teď těhle barevných alu sedlovek kupa, takže úplně přesně nevím.

                    Samozřejmě jsem nesrovnával s nějakou levnou Čínou, karbonové díly šly celkem dolů, takže není problém nakoupit od renomovaného výrobce za solidní peníze.

                    0 0
                    • Georrge  

                      no podle mě právě levný karbon, ať je třeba od renovovaného výrobce (který na to ale jen bude lepit nálepky co si budem namlouvat), vydrží stejně, jako stejně těžký dural, ale stojí víc (ikdyž ne o moc). Kdysi se mě někdo ptal, jestli budu věřit AM rodlům z duralu a s 230 gramy (aerozine), ale karbonu se tu už věří tak nějak automaticky, podle mě tam rozdíl skoro nebude… kvalitní dural něco vydrží, to si myslím už za ty roky víme. Navíc když se dělaj i duralové řidítka s poloviční vahou… (ale ne na AM)

                      0 0
                      • Kubiczech  

                        Za cenu KCNC a podobných můžeš mít třeba Easton EC70, což není ošizený aušus.

                        Na ostatní – na enduru mám karbonové Eastony o váze 158 gramů a přežily toho už docela hodně. Na hliníkové bych v téhle váze ani nepomyslel.

                        0 0
                  • scret  

                    no, cca 180g hliniku bych moc neveril, pokud nejsi vylozene „typcky“ cyklista…

                    Vim, ze tu par lidi prave na aerozine sedlovky nadavalo…

                    Tenkrat jsem nad ni taky uvazoval chvili…

                    A vahove omezeni tam tusim bylo…

                    Videl bych to tak, ze na XC, s 80kg to bude v klidu… Ale na AM bike bych ji necpal… obcas jsou tvrdsi dosednuti po skocku a to by se taky nemuselo vyplatit:)

                    0 0
                    • Georrge  

                      no me by prave zajimalo na co nadavali :) jestli praskly, nebo neco jineho, pac ja mam uz druhou a zatim max. spokojenost… ale unava je svina a nevozim je moc dlouho, tak abych vedel co me ceka :) mam 85kg s vybavou, takze tak neco mezi OK a horni hranici odlehcenych komponent s limitem…

                      ted treba mam aerozine 30,9×400mm a ma 200g, predtim jsem mel podkovu od truvativ 30,9×400 (nesedel offset) a mela 300g a pusobila dojmem, ze prezije i konec sveta, ale kdyz si vezmes ze ta cast s offsetem a zamkem ma tak 60g tak rozdil samotnych trubek uz neni tak velky…

                      0 0
                      • scret  

                        myslim, ze byly porblemy s praskanim, hlavne nekde v oblasti zamku…

                        0 0
    • šlapatko  

      Nazdar, pěnové gripy scott mají 14g za pár stovek.Dále můžeš odzkoušet řetěz KMC 10SL gold.Chodí krásně i na 9tce.Zvážený má 247g v celé délce, HG 74 má 279g.Hg 53 bude zase o něco těžší.Jinak můj KMC má po 1300km 132,4.Taky můžeš předělat kliky na 2 placku.To je ale dost individuální a nemusí každému sedět.

      Moc mě toho nenapadá, výrazné odlehčení bude bolet peněženku:-)

      0 0
      • kejmi  

        díky:) gripy mam setlaz gila (uz se nedaji sehnat) ale jsou penove, lehke, pohodlne… řetěz měnit nemuzu… mam 10 retezu, ktery tocim dokola a novej retez by mi uz strilel:)

        0 0
        • miki  

          Něco ušetříš taky výměnou bowdenů a lanek za lehčí např powerkordz ,gore.

          0 0
          • kejmi  

            bowdeny a lanka měním každou zimu:) asi zbytečnost, ale jsem tak naučenej :-D mrknu tedy…

            0 0
    • romachain  

      Mrkni na mýho Rushe, v XLku stejnej rám a jsem skoro o kilo níž a to tam myslím nic extra-lehkýho nemám…

      0 0
      • kejmi  

        Carbon rám… to je kolik 200g dolu? :)

        0 0
        • romachain  

          Mám v profilu dva Rushe, karbonovýho v Mku a pak toho modrýho, ten je v duralu a XL a má jen lehce přes 11 kg!

          0 0
          • maajkee  

            Tak ono je taky důležitý mít dobrou váhu, jako na to že on to má L, ty to máš XL a máš to skoro o 1,5kg lehčí, tomu nějak něvěřím, to je strašně moc.

            0 0
            • kejmi  

              taky nechapu kde šikovně serval 1,5 kg :)

              0 0
              • Georrge  

                tak víme jak se váží že :) stačí aby jeden vážil bez košíku, bez tacháče, bez držáků na světla a podobnýho bordelu, a hned máš tak 200g. Pak to má komplet na XTR vs. XT, to taky udělá svoje. Sedlovka, řidítka, kotouče, sedlo a nějaké další věci taky budou lehčí. Sice tam má i něco těžšího (objímku, brzdy…) ale ne zas tolik toho.

                No a pak jsou tu váhy, každá měří jinak, záleží jestli vážíš na osobní, nebo na něčem přesnějším. A taky některé váhy přidávají (třeba moje nadměřuje o 100g) a jiné trochu ubírají. Prostě může to tak být…

                0 0
                • romachain  

                  Tak moje váha je poměrně spolehlivá a jelikož teď mám kolo špiglnigl umytý, tak jsem ho znova převážil a včetně nářadí, pumpičky, košíku, tachometru a pedálů to má fakt 11,3 kg.

                  0 0
    • romachain  

      Představec integrovanej se sloupkem vidlice, ideálně ten novější typ, pokud nevozíš v rouře nářadí.

      0 0
      • kubad  

        a co tím za balík peněz vyřeší 20–30g?

        0 0
        • romachain  

          Přiznám se, že hmotnostní rozdíl neznám, ale když vymýšlí titanový a duralový šrouby, tak na tomhle místě by mohl dva šrouby úplně vypustit, a to se vyplatí… CD navíc tvrdí, že je to pevnější, to já poznat nedokážu :-)

          0 0
    • javormartin  

      Co tu ještě nikdo nezmínil je lehčí sedlo. Nějaké slušné sedlo, např. Selle Italia SLR Kit Carbonio má katalogově cca 115 g, reálně dle mého soudu bude do 130 g. Jinak jak psali ostatní, hliníkové šruby, představec, řidítka, sedlovka do karbonu a myslím si, že na totom uděláš reálně 300–350 g dolů :). Otázka jak hodně to poznáš. Karbonové doplňky tomu jistě přidají na vzhledu, když už :D

      Dálě kazetu např XTR a 30 g

      0 0
      • Georrge  

        se sedlem je potíž, že musí hlavně sednout, váha je až vedlejší faktor, takže jestli má relativně lehké sedlo které mu vyhovuje, tak tady bych asi cestou gramařiny nešel :)

        0 0
        • javormartin  

          Abys udělal dobře egu, tak to zvaž bez pedálů, jako většina lidí a hned jsi ušetřil 350 g a zadarmo…

          0 0
      • kejmi  

        tak sedlo je vec, kterou měnit nechci:) konecne jsem narazil na kousek, ze kteryho me neboli prdel… udajne má 190gramů (nevážil jsem)

        0 0
        • javormartin  

          Ještě co se týče kazety, tak ještě o cosik lehčí než XTR je např „Recon“ co mají na kupkole, má to mít 155 g, co se týče funkčnosti a životnosti, nemohu posoudit… Na XTR mi kamarád říkal jen samé pozitivní ohlasy…

          0 0
          • alinceb  

            Recon je dobrý na kola na výstavku a nebo pokud má někdo bezednou peněženku. Jinak je to nesmysl…

            0 0
            • Chaingang  

              Viděl jsem jednu Recon kazetu, která přežila celých 600km, takže to není jen na výstavku :D

              0 0
        • Kubiczech  

          Ani moc nelžou. (:

          0 0
          • kejmi  

            jak ses spokojenej?:) ja ho vyaukroval pred rokem za ticku (funglovku) a je super

            0 0
            • Kubiczech  

              Funguje bezchybně, na nic si stěžovat nemůžu. Bál jsem se, že mi po Toupéčku nesedne, ale po otestování jsem do něj šel. Teda za podstatně méně výhodnou cenu. (: Ale i tak, kdybych měl o dvacet kilo méně, tak bych se radši vozil na Toupéčku, což mi sedí ještě o chlup lépe.

              0 0
    • Smazaný účet  

      _____________­____________________

      secteno a podtrzeno…vyser se na to:DD

      0 0
    • kejmi  

      poradil by nekdo jaky vzit riditka?:) rad bych, aby byla videt struktura vláken…

      0 0
      • Kamikaze 591  

        Jsem tak před rokem bral na KK nějaké ritchey karbonové, už jsem je tam ale nenašel. Byly na té meridě co je v profilu, stály myslím 1390kč i s poštou.

        TeĎ tam jsou nějaké lehčí tyto ale nevím, jak moc těch 210g bude přesných.

        0 0
      • Smazaný účet  

        ja mam rovny truvativ a maji cca 120g to uz je docela pekna vaha si myslim.

        0 0
    • Payia  

      Moc to nechapu uz z principu – proc odlehcovat fulla kterej i kdyby mel 5kg tak pojede do kopce hur nez 10kg HT a hur nez 15kg celopevnak? Si ho nech na turistiku tak jak je a na sport si porid skutecny kolo.

      0 0
      • maajkee  

        To je zase kravina, kolik jsi toho najezdil na rushovi?

        0 0
        • Smazaný účet  

          ze na toho saska vubec reagujes…

          0 0
          • Payia  

            A ja myslel ze umis jen ‚Baňyk pyčo‘.

            0 0
            • Smazaný účet  

              ne, tohle nevedu, ale ty bys mozna mezi fotbalistama nasel par lidi, se kteryma by sis krasne pokecal.)

              0 0
              • Payia  

                Tak jasne, ale ty moc ne, kdyz neumis ani ‚Baňyk pyčo‘ – jsem te trochu precenil.

                0 0
              • Fran-tic  

                hlavně s těmi, co hodně hlavičkují…bude to stejná úroveň aspoň :)

                0 0
        • Payia  

          To bys me urazil, kdybys veril, ze na necem takovym jezdim. Nastesti v tvem prispevku vidim stopu pochybnosti!

          0 0
      • Georrge  

        :D ale jo, kazde forum ma mit sveho saska

        0 0
        • Payia  

          Diky tobe a tomu kratkymu zobakovi nad nama je to splneno na 200%, to snad staci ne? Myslim, ze odlehcovani vasich fullu by se v cirkuse celkem zasmali, tak proc do toho tahat nekoho tak vaznyho jako jsem ja :(

          0 0
          • Georrge  

            jasne, a proto jarda vyhral na fullu olympiadu, a dokonce jeste na tezsim fullu! co ty na to? Magie?:D

            0 0
            • Payia  

              Taky to mel jen o par metru, kdyby jel na skutecnym kole, tak to mel v klidu o minutu, ale jak je znamo, Jarda ma rad bankovky, tak holt pro ne neco udelal.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Ku*va…tohle kdyby vedel, tak tu medaili ma vlastne skoro zadarmo!

                0 0
                • Georrge  

                  a hlavne by letos nemusel skoncit nekolikrat druhy… vidis to, spesl utraci miliony do vyvoje a pritom staci aby meli v tymu payju a jiriho, a nemeli by konkurenci a jeste by usetrili :)

                  0 0
              • scret  

                bavi me cist tvoje komenty, cloveku se hned zlepsi nalada:)

                0 0
      • jIrI___  

        Souhlas, HT prostě pojede vždycky líp, to je fakt. Ať už se to některým líbí nebo ne.

        0 0
        • Georrge  

          a je i jedno co to je za HT, a co to je za fulla jo :)

          0 0
          • jIrI___  

            Samozřejmě nemám na mysli tesco kousky, ale u čehokoliv ostatního to platit bude.

            0 0
            • Alibaba  

              Pod to se nedá nic – než podepsat! ;)

              0 0
            • Georrge  

              takže u toho HT (černo zelené) a fulla co mám v profilu to bude platit taky?:)

              0 0
              • Payia  

                Tam to zrovna plati na 100% a vubec neni co resit, ale i kdybys tam mel ocelovyho authora za 3000kc z bazaru, tak i ten pojede lip.

                0 0
                • Georrge  

                  tak to je divny… jezdim pravidelne oboji, a vzdycky se mi lip a lehceji jede na fullu, ale dik zes mi rekl ze to HT jede lip, ted budu jezdit vic na nem abych se tak moc nenadrel :)

                  0 0
                  • Payia  

                    No rikas to jako forek, ale bohuzel presne takova je pravda. Btw to cerny i lip vypada, tam uz pro fulla nemluvi vubec nic.

                    0 0
                    • Georrge  

                      ok hned zitra hazim fulla do kontejneru, je to uplne na hovno a nejede to, az se me tatik bude ptat proc to delam tak reknu ze mi to doporucil nejaky payia na B-F :)

                      0 0
                      • Payia  

                        Jasne, je videt ze jeste nejsi uplne ztracenej, s trochou napovedy dokazes delat spravny rozhodnuti.

                        0 0
                        • scret  

                          priznej barvu, ze zejtra budes vyhlizet u kontasu, ty lisko podsita:D

                          0 0
                • maajkee  

                  Ale houby, full jsi viděl maximálně na obrázku a kecáš nesmysly ;)

                  0 0
        • Kubiczech  

          Kdyby tam byl ten nastíněný rozdíl pěti kilogramů, tak bych si už tak jistý nebyl. Jinak víceméně souhlas.

          0 0
        • maajkee  

          Myslím, že zapomínáš dodat že HT po asfaltu, do mírného kopce pojede lépe :)

          V terénu už bych to netvrdil a 5 kg na kole je taky safra rozdíl.

          Když si vezmu roudovýho scalepla třeba cca 10kg a vezmu si nějakej low end 15kg bajk, což musí být opravdu hoodně low-end, tak i na tom asfaltu pojede ten full líp, to zas jako prrrrr :)

          0 0
      • mr.antik  

        to, že nemáš na fulla neznamená, že to je špatná volba

        0 0
        • Payia  

          No slova jsi pouzil celkem spravny, ale ve spatnym poradi – melo to byt: fulla nemam, protoze je to spatna volba.

          0 0
    • Fran-tic  

      před vyjížďkou skoč na přítelkyni, zajdi si na hajzl, nic nepij a nejez, ohol se, ostříhej si nehty a ušetříš nejvíce gramů…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jj..sucha hmotnot dela svoje:)

        0 0
      • kejmi  

        fakt ti je 21? :-D

        0 0
        • Fran-tic  

          taky se divím, už v 21 znát hodnotu peněz

          0 0
          • Georrge  

            peníze nemají žádnou hodnotu, hodnotu mají až věci které si za ně pořídíš, a každá věc má pro každého jinou hodnotu… takže jak můžeš někomu říct, že si nemá něco kupovat, protože se to podle tebe neoplatí? To je blbost…

            0 0
            • Fran-tic  

              ale ať si kupuje, co uzná za vhodné, to mi je fuk. Já jen říkám, že čím více peněz máš a více vyděláváš, tak tím více rozvažuješ nad tím, jak s nimi naložíš. A investice, co tady pan majitel zvažuje mi přijdou stejně bláznivé jako cpát oběd do supermodelky. Nevyplatí se to, protože jediné, co ho bude hřát je pocit, že má drahé kolo a značná míra spokojenosti, ale já bych se spíš klepal, že se s ním něco stane.

              0 0
              • jIrI___  

                Spíš bych to upravil, že čím míň vyděláváš, tím více rozvažuješ.

                0 0
                • Fran-tic  

                  tak řekl bych že když máš málo, rozvažuješ, co opravdu potřebuješ a co ne, potom takový ten střed, kdy si dokážeš i užít a nehledět, ale nikdy nenašetříš fakt prachy. A když zase vezmeš tu bohatší střídu, tak ti si na prachy dávají fest pozor, mají přehled, co kdy a kde koupí.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  to bych netvrdil… lidi co mají kolikrát 8t si kupují dovolenou na splátky a pod… to jsou podle mě případi :/

                  0 0
              • Georrge  

                investovat do koníčků mi jako nerozumná investice nepřijde… jasně, někdo preferuje vrážet peníze do dovolených, ale každý jsme jiný, každému udělá radost něco jiného, a dělat si radost a prožít tedy život v radosti, to je hlavní náplň peněz.

                někdo se vyžívá v tom aby měl všechno od Adidas, já to sice nechápu, ale hlavní je, že ho to dělá šťastným :)

                0 0
                • Fran-tic  

                  asi tak no, raději budu bohatší o pár zážitků než mít v garáži megafáro, řetěz kolem krku a leštěnku na projetí :)

                  0 0
              • Kubiczech  

                Při téhle radě vycházíš z vlastní zkušenosti? Narval si peníze do kola, měl ho pak lehčí, nic jsi nepoznal, dostavil se pocit vyhozených peněz a strachu o materiál?

                0 0
                • Fran-tic  

                  Ne, nestalo se mi to. Vždycky si dávám pozor kolik a jakým způsobem do kola investuju. Neberu to tak, že bych chtěl jen tak něco změnit, ale co je opravdu potřeba. Kolo jsem si složil podle potřeby a s tím co mám, jsem schopný fungovat:). Druhý případ je kamarád, který má supa za 90 litrů a ten se po každém sjezdu v beskydech díval na kolo, jestli je cajk.

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Čili radíš jen dle svých pocitů a domněnek. Dobré vědět. (:

                    0 0
                    • Fran-tic  

                      tak samozřejmě že si rád poslechnu i ostatní názory a nechám si poradit…ale někde je strop:) Je to třeba o tom, že si můžeš dát na kolo nejvyšší model foxky, ale k čemu, když víš, že ti stačí i epikon :) (jen nástřel). o tomhle bikování přece není. Nejezdím kvůli toho, abych ukázal na cyklostezce kolo před slečnama a poměřil ho s konkurencí, ale abych něco na něm něco zažil.

                      0 0
                      • mr.antik  

                        v momentě, kdy namontuješ nějakou součastku, musíš se smířit s tím, že se druhý den může podělat a mít k tomu připravené nějaké rezervy.

                        0 0
                      • scret  

                        ja jsem asi uplne blbej, kolo za takovy prachy a ja s nim jezdim po lese…

                        0 0
                        • Fran-tic  

                          tak jako tvého kola bych se pomalu bál i dotknout…podle mě má kolem sebe nějakou auru :D

                          0 0
                      • JakeF  

                        Bože to jsou žblebty :D. Cyklostezka je nejvíc, vůbec nevím, co bych tam bez Foxky a XXka dělal, bych tam byl za normální socku, zvlášť vedle slečny na S-Worksu :D. O tom je bajkování, přece bych nejezdil do terénu, tam bych se musel bát, že se mi Foxka ochodí, rám praskne a nebo bych moh mít i defekt… To by mě teda nebavilo.

                        0 0
    • jecnak  

      Jestli ti vyhovuji ty Pythony tak TLR verze ma realne 580g. Pak bych sel do jinych gripu, pedalu, sedla, sedlovky a riditek.

      0 0
    • jecnak  

      Pardon, ze se sem taky vetru. Napada vas neco k tomuto?

      SUP Racing CR8 (XC)

      Velikost : 20

      Hmotnost : pod 9

      Rám : Superior carbon – tube to tube

      Vidlice : RS SID Team Poplock

      Hlavové složení : FSA

      Kliky : FSA K-Force light Carbon 22/32/44 BB30 Ceramic

      Středové složení : FSA BB30 Ceramic

      Přesmykač : XTR top swing

      Měnič : XTR

      Řazení : XTR

      Převodnik : FSA

      Kazeta : Shimano XT 11–32T

      Řetěz : Campa C9

      Náboj přední : Mavic Crossmax SLR

      Náboje zadní : Mavic Crossmax SLR

      Brzda přední : Formula R1 + titanovy serepeticky + Asihma 160

      Brzda zadní : Formula R1 + titanovy serepeticky + Ashma 140

      Brzdové páky : Formula R1 + titanovy serepeticky + kurvitko chodu

      Ráfek přední : Mavic Crossmax SLR

      Ráfek zadní : Mavic Crossmax SLR

      Dráty : Mavic Crossmax SLR

      Pedály : Look Quartz

      Řídítka : Truvativ Noir World Cup Flat

      Představec : FSA ST-OS-99

      Sedlovka : KCNC Ti Pro Light 31.6/400

      Sedlo : Selle Italia SLR Ti

      Pláště : Hutchinson Python Tubeless Light + tmel Notubes

      Budu menit kola za lehci, protoze stejne potrebuju nejaky nahradni. Plaste prijdou zpet TLR Python nebo Contiky ProTection. Nejaky Ti sroubky a dal me nic moc nenapada. Mozna lehci retez. Nerad bych se ale poustel do funkcnich kompromisu.

      0 0
      • alinceb  

        Leda SIDovi odjebat jednu nohu…tady už není moc co…:)

        Ne vážně – SIDa bys mohl vyměnit třeba za Kilo nebo DTswiss, možná místo SLR jehličku a Claviculy/Lig­hteningy…jinak už nic nevidím…:)

        0 0
        • tulda  

          Davat claviculy na zavodaka? nevim no…

          0 0
        • jecnak  

          Kilo je drahy a DT se sere. Jehlicka vyzkousena a tam bych sedel na vecech co hodlam jeste nejakou dobu pouzivat. Claviculy praskaj. Napadaj me ale pedaly s titan oskou a jiny tretry. Uvidime jak budou vypadat ty novy Looky.

          0 0
          • alinceb  

            Tak si škubni…nebo si chtěl, abychom ti pochválili, že už není co zlepšovat? :D

            0 0
            • jecnak  

              Ne, spis jestli jsem neco ocividnyho neprehlidnul. Prestavuju pres zimu dvojku, takze to co by se z tohoto sundalo slo by na ni, tedy nebyly by to vyslovene vyhozeny prachy.

              0 0
          • scret  

            skoda ze ti nesedne jehla… Za me dobry lehoucky sedlo, na kterym se da sedet i celou vyjizdku…

            0 0
      • Payia  

        To je easy, hodis tam pevnou vidli, full carbon sedlo a poradny vyplety na galuskach a jsi o kilo dole. Na takovym MTB uz bych mozna i trochu jezdil.

        0 0
        • jecnak  

          Pevnou a full carbon sedlo na 24hours zkouset urcite nechci. Co se tyce galusek, tak o tom uvazuju, ale vyber vzorku je hodne bidny.

          0 0
      • Kubiczech  

        Nenapadá mě nic, co by nestálo nesmysl. Já bych měnil čistě z funkčního hlediska kotouče, ale chápu, že jestli tě to na závoďáku ubrzdí, tak změn netřeba.

        0 0
        • jecnak  

          Kotouce tam jsou podminecne a zatim paradoxne v pohode.

          0 0
          • Kubiczech  

            Já s nimi taky nemám problém, vozil jsem je ve větším rozměru na enduru a chvilku i na XCčku. Zastavily mě vždycky spolehlivě, ale na těch malých průměrech je už dost znát, že to v porovnání s něčím jiným brzdí hůř.

            0 0
      • tulda  

        mas zbytecnou trojplacku + z vidlice dat pryc lockout a motion control.

        0 0
        • jecnak  

          Vsechno z toho bohuzel potrebuju. Na 24hours ke konci jsem rad za kazdy prevod.

          0 0
      • mr.antik  

        vyndat ježka, jestli ho vozíš :-)

        0 0
      • scret  

        taky uz tam moc rezervy nevidim, pokud nechces jit do rizika snizeni odolnosti a drahejch pozerskejch nesmyslu…

        0 0
      • Papinak  

        Můžeš vyndat kurvítko chodu, to je fakt ku hovnu. Taky jsem ho sundal a dokonce se trochu, ale opravdu trochu zlepšila odezva.

        0 0
      • JakeF  

        Podle mě u týhle kombinace nemá nejmenší smysl gramařit… Uvažoval bych spíš o funkčních upgradech, třeba Foxe s Terralogicem, sice bys šel váhově lehce nahoru, ale je to paráda, přechod na 2*10 by ti zase ušetřil dost řazení vepředu a to taky není k zahození. A nevím, jak je na tom ten rám vlastnostma, ale počítám to nebude úplně top, navíc ho už pár let máš, takže by lepší rám moh mít taky nezanedbatelnej vliv. Jinak pokud bys chtěl kola, tak zase u custom zápletů musíš počítat s nižší tuhostí, takže reálně to nebude až takový terno a pokud by to měl být fakt upgrade, tak už bys musel asi něco typu Tufo Colibri a tam jsem na odolnost slyšel celkem různý názory, rozhodně ale bude horší, než u ProTection nebo UST, což je pak otázka, jestli je na 24h vhodný…

        0 0
        • jecnak  

          Na dvojku ted pujde 3×10, zjistil jsem, ze proste na 24h vsechny kombinace, respkektive cely rozsah potrebuju. Tam proste kolikrat uz nejde jit do vetsi kadence a nebo do nizsi sily, protoze proste neni z ceho brat. Na XC a maratony OK, ale sem se podle me dvojplacka ne.

          Ty rafky jak jsi nadhodil me prave uz taky napadly. Jeste je dost casu, tak projdu nejaky fora a zkusim neco vic zjistit.

          S vidli jsi mi uvrtal brouka do hlavy, nekde zkusim a uvidime jestli by mi vyhovovala.

          No a jinak vzal jsem to i z jine strany. Treba tretry Mavic vazi proti Shimanum o 400g min. Vzhledem k tomu, ze mi sedi…

          0 0
          • JakeF  

            Já budu galdy zkoušet s největší pravděpodobností příští rok, takže zkušenosti taky nemám. Jak to vidím okolo, tak je to takový složitý, těch defektů je vidět u galusek celkem dost, ale může to být i tím, že v tom lidi nevozí preventivně tmel. A taky to bude dost možná tím, že na poháru už jsou Tufa dost možná nejrozšířeněj­ší obutí.

            Ten terralogic to chce chvíli zkoušet, ale myslím, že zrovna ty by sis zvyknout moh, vzhledem k tomu, kolik času trávíš na silničce. Já už to vnímal jen když jsem přešel mezi kolama, ale spíš jako zhoršení citlivosti na drobný podněty, v těžším terénu už jsem to nevnímal. Ale měl jsem RLko docela málo nafouklý, takže kdybych ho přifouk, aby moc nehoupalo, tak by možná ani ta ztráta citlivosti nebyla nějak výrazná. Ještě ale údajně daleko víc tuhne při nižších teplotách, což by zase někdy v noci na 24h mohlo docela vadit.

            Jinak asi to úplně nechceš slyšet a určitě by to nebylo moc odlehčení, ale neuvažoval jsi o 29eru? Mně přijde, že na 24h to musí být celkem paráda, že to kolo leccos odpustí, když je člověk prošitej a už nemá sílu kolu aktivně pomáhat přes každou překážku.

            0 0
            • jecnak  

              Beru to pragmaticky. Kola nejaky potrebuju, taktez sadu a tretry uz konci. Takze to jsou veci, ktery urcite musim koupit stejne jako plaste/galdy. Ram ani cele 29kove kolo neprichazi do uvahy financne, mam i jiny plany. Zas co si budem povidat, stejne je to z velky casti o jezdci, taktice a supportu, takze bych to rad zvladnul za rozumny penize.

              Co se tyce vidle, tak fakt bych ji musel zkusit. Ja na 24hours vozim lock i na divnych mistech.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.