Odlakování a nástřik rámu bezbarvým lakem v Praze a okolí

236 nepřečtených
  • zdenekhubner

    Ahoj,

    potřeboval bych poradit s věcí, se kterou nemám žádné zkušenosti.

    Už dlouho si pohrávám s myšlenkou, že bych chtěl mít rám ze surového hliníku, bez barvy a povrchové úpravy. Nyní nejsem spokojen s designem svého rámu (tmavě modrý Giant Trance) a moje motivace se tím násobí. Rád bych ho pouze po odbarvení chtěl nechat přestříkat bezbarvým lakem, aby byl materiál chráněný, nebyly otevřené póry a rám neoxidoval. Volal jsem do Vestce do firmy Rögi, kde vím, že dělají chemické odbarvení a rám za 500 Kč odbarví. Problém je ale s lakováním. Práškový lak prý v takovém případě popraská a neumějí tedy zaručit výsledek. Za akrylátový lak, kterým lakujou alu kola na auto po vyleštění přeleštění, tak ten by chtěli 2 000 Kč, což mi připadá příliš. Nemáte někdo kontakt na šikovného lakýrníka, který by mi to přelakoval za rozumnější peníze? Nejlépe v Praze či blízkém okolí.

    Předem díky za Vaši pomoc

    P.S. Zde můj vysněný cíl, děkuji Listerovi za půjčení fotky :-)

    Anketa: Poškodí chemické odbarvení strukturu materiálu? (pozn. prosím jen o fundované odpovědi)

    ano
    4x
    50%
    ne
    4x
    50%
    0 0
    • Seky  

      Myslím, že ta cena bude asi daná kvalitou materiálu co používají. Na jaře se tam taky chystám s nějakým projektem, tak uvidím. Zkus možná ještě zapřemýšlet o přírodním eloxu

      0 0
      • zdenekhubner  

        O něm jsem přemýšlel několikrát a rád bych ho měl, ale je to šíleně náročné s nejasným výsledkem, Dokonce jsem to už i řešil s firmou, na kterou jsi mi poslal odkaz. Problém je, že se např. musejí v rámu utěsnit všechny otvory, což zrovna u fulla je docela problém. Bavil jsem se o tom i s Petrem Heiníkem a také o elox stáli, nicméně se prý několik rámu nepovedlo. Měl jsem v eloxu dva Gianty a lepší úprava rámu neexistuje, to souhlasím. Navíc se mi to moc líbí.

        0 0
        • JFtryall  

          My lakovnu mame, sam par veci testuju a neni to vzdycky uplne optimalni. Nevim jaka je na tom ramu povrchovka. Pokud elox tak odeloxovat to je docela v pohode…akorat muzou zustat stopy z lazne a stejne musis udelat nejake brouseni-lesteni, aby to vypadalo. Bezbarvy lak at uz leskly nebo matny, hodne vytahuje drobne nedostatky takze bacha. Pokud ten ram je praskovou barvou tak to je nejlepsi bud rovnou obrousit nebo otryskat, ale pak vznikne opravdu hnusna struktura teckovana a ta se musi tak jako tak lestit a to docela peclive. Ram je uz vcelku komlikovany tak aby to vypadalo hodne dobre. Prirodni elox muze byt reseni, ale stejne musis ten povrch dostatecne vyhladit. Jinak o kvalitu laku bych se nebal, pruzi a rozhodne to nikde nepraska. Doporucoval bych dve vrstvy, aby to bylo odolnejsi proti oderu. Delame napr. pro garazovku singlebe.com tak se muzes mrknout jak vypada raw v ocelovem podani.

          0 0
          • zdenekhubner  

            Je to klasický lak – metalíza, ne prášková barva. Nechal bych to odbarvit. Na kolik by u Vas prisly dve vrstvy bezbarvého laku?

            0 0
          • gazman  

            Jak je to prosím tě s lakováním uhlíku, musí se pod lak dávat ještě něco? Chtěl bych obrousit uhlíkový rám a stříknout ho pouze bezbarvým lakem. Mám dojem že při výrobě karbonových rámů ze dává do formy nejdříve nějaký gel a až pak se laminuje. Gel prý není jen na separaci kompozitu od formy ale prý i z důvodu pozdějšího lakování.

            0 0
            • TJK  

              moje skusenost je takova ze obrousis idealne na posledni vrstvu pred karbonem… tak aby nesel cernej ale jeste bilej prach z brouseni… poradne odmastit nitroredidlem, idealni k castecnemu naleptani povrchove vrstvy a pak normalne zalakujes.. drzi to naprosto vpohode…

              0 0
              • gazman  

                Myslel jsem že budu brousit pod vodou, tam ale tu barvu prachu moc dobře nevidno. Navíc teď je ten rám nalakovaný bezbarvým s trochou černého pigmentu a já mám obavy že pokud to nedám všechno pryč, tak zůstane někde toho laku víc a někde míň, a bude to ve finále flekaté. Brousit chci ale do masa taky co nejmíň, no uvidím jak to půjde už jsem cosi v životě pobrousil, né sice uhlík, ale nějak to snad udělám. Takže jakási vrstva mezi syrovým uhlíkem a lakem tam je jo?

                0 0
                • TJK  

                  jo je urcite.. btw. pokud jen zmatnis a sjednotis povrch tak bys s flekama problem mit nemel…

                  0 0
                  • gazman  

                    Ale já potřebuji hlavně dostat dolů polepy, které jsou zalakované a taky bych nerad měl na kole nalitou nějakou zbytečně silnou vrstvu laku.

                    0 0
                    • TJK  

                      tak to budes brousit hodne…

                      0 0
                      • gazman  

                        Začnu zvostra 120 a to pude rychle, jde o to neprobrousit do vláken, tak se ptám jestli je něco mezi.

                        0 0
                        • TJK  

                          jo to pujde… jen musis opatrne.. jakmile bude mizet potisk tak budes uz dost blizko na karbon…

                          0 0
          • goofy  

            Zdravím. Vykopávám mrtvolu. Nevíš jaké laky tam používáte? (pokud tam ještě děláš) Mám tady custom RAW rám a zvažuji, že při letošní rozborce bych na to hodil nějaký lak (asi mat, ať není vidět, že je to lakováno), a teď řeším co na to, nebo kde to nechat nalakovat… :-)

            0 0
        • xshreck  

          u přírodního obyč eloxu po mě otvory utěsňovat nechtěli … to tam šlahli celé a bylo.

          0 0
    • zdenekhubner  

      Nikdo nic? :-(

      0 0
      • Seky  

        Jo tohle není jednoduchý téma. Jo takhle kdyby si napsal, že chceš poradit s výběrem kola, nejlépe mezi 26" a 29", tak je tady plno :-)

        Pokud se vrátím k tématu. Moc zkušeností s tím nemám, ale na celý řadě barvožroutů je napsaný, že se nesmí používat na hliník, jen usuzuju, že asi proto, že ho poškozují. Uvažuju, že asi zásadní roli bude taky hrát čas po který to budeš v tom barvožroutu louhovat.

        A co se týče laku, tak pokud vezmeš, pískovanej / leštěnej hliník obyč bezbarvým lakem tak změní barvu a zešedne (výsledek bude podobný titanu). Takže to bude asi důvod tý vysoký ceny v Rogi, protože na to mají nějaký spešl lak co tohle nedělá.

        0 0
        • zdenekhubner  

          Lak v Rogi je určitě speciální, lakujou tím kola na auto, tj. je velice odolnej. Cena je ale příliš vysoká, 2 tis. se mi do toho dávat nechce.

          0 0
    • kubad  

      zadarmo ti to nikdo dělat nebude, a pokud si všechno nepřipravíš sám tak budeš muset krutě platit.

      nechápu proč si kupuješ něco co se ti nelíbí :D

      chemické odbarvení poškodí samo povrch materiálu ( trochu ho sežere )

      lidí co tu eloxovali rámy tu pár je, nic složitého v to není, jinak to LV nahoře je surový hliník, jen mirně přeleštěný povrch, něco jak u RB ale bez laku

      0 0
      • zdenekhubner  

        Já to kolo koupil, protože jsem si myslel, že je černý, tedy nejen já, ale i v Progressu. Byla to předobjednávka. Ale to je jiný příběh :-)

        Lister mi psal cca před rokem, že je to jen čistý hliník, ale že zatím neví co to udělá. Tak teď je otázka, jak vypadá po tom roce.

        Nečekám, že to udělá někdo zadarmo. Ale lakování u nich vyjde cca na 1000, proto se mi nechce platit 2000 jen za transparentní lak.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Včera sem barvožroutil jeden rám. A nepřijde mi ten hliník/dural nějak do hloubky poškozenej. Pak sem to ještě poleštil houbičkou v e vrtačce.

        A ted přemejšlym, jestli to nechat takhle syrový, nebo to nastříkat-natřít bezbarvým lakem. A nebo klasickou základovkou a pak nějakou barvou.

        0 0
        • KubaBajk  

          Hoď foto a my Ti to zhodnotíme :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Zejtra. Mam to foto doma.

            0 0
            • KubaBajk  

              Co konkrétně jsi použil?

              0 0
              • Smazaný účet  

                jako za ten barvožrout? nějakej za 166 korun. :)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  a na kůži trochu pálí…

                  0 0
                  • Ralan  

                    Ty si konkrétní :D

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Zejtra foto. hodim. Jinak svinstvo je to asi nehorázný. Sem to natřel, počkal 15 minut (prej stačí 10minut) a pak na rovnejch místech naboptnalou barvu setřel rovnou pěkně na čistej kov.

                      0 0
              • Smazaný účet  

                Tak tady máš foto toho barvožroutu.

                Potom rám po druhej barvožroutovací kůře(byly celkem 3)-

                takový ty fleky tmavší sou od lameloého česacího kotoučku ve vrtačce použitýho ještě před barvožroutem-šlo to s tim kotoučkem pomalu, takže sem právě radši koupil na zkoušku toho barvožrouta.

                A poslední foto je rám učesanej 3M česací houbičkou uchycenou do vrtačky.

                0 0
                • KubaBajk  

                  Parádní! Jaký budeš kupovat ten bezbarvý lak? Vyznáš se v tom?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Čoveče právě že vůbec nevim co a jak.

                    Se musim poradit se známým kterej stříká auta.

                    0 0
                • jIrI___  

                  Pěkná práce. Jak dlouho ti trvalo to „vyleštění“ česací houbičkou?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tak hodinu. S vrtačkou.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Vona to není vlastně ani houbička, ale spíš takovej filc s pidibrusmýma krystalkama.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Našel bys někde odkaz, jak ten nástroj vypadá? Našel jsem na upnutí do vrtačky jen čisté filcové kotoučky, bez brusiva.

                      0 0
                      • KubaBajk  

                        Též se přidávám s prosbou.

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        A taky to vlastně není ani nástroj, ale spíš takovej pás filcu.

                        Obrázek 1– klubko toho filcu

                        2-filc nastřihanej proděrovanej a poté navlečenej

                        na šroub+stáhlej matkou mezi podložky

                        3-lamelovej česací kotouček používanej mj. na

                        povrchovou úpravu nerezu

                        Neřeknu ti kde se to dá koupit, ale spíš firmy kde se to používá a zároveň kde sem taky dělal… :)

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        ta brusna „houba“ je k dostani ve Ferone v Ove.

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Ruční brusnou houbu jsem našel, ale ne do vrtačky, jak psal Mr.Pavka. Ale jakmile dodal fotky, tak už jsem v obraze. Furt uvažuju, jestli hodit EXko do rawu, když už je rozjebaný tlumič :D.

                          0 0
                          • l.smetana  

                            Když tak se mi ozvi, poskytnu louh, pokud bys neměl/nechtěl dělat s odlakovačem :)

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Ty si nějakej Viktor čistič?

                              0 0
                            • jIrI___  

                              Odlakovač už mám koupený :D.

                              Ještě otázka pro Mr.Pavku: u toho homemade filcového kotouče jsi při leštění použil i nějakou pastu?

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Nasucho úplně.

                                Akorát nevim jakou má ten filc zrnitost. Ale co sem tak koukal, tak je jemnější než ještě jeden druh kterej se mi taky dostal do rukou.

                                Ve 3M ti řeknou, na to budou mít tabulky.

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                A dej bacha. Používal sem pak ve vrtačce max otáčky- taky z důvodu větš odstředivý síly pro ten kotouč aby se pořádně opřel do materiálu.

                                Ale s tim souvisí že musíš vrtačku pořádně držet protože když se dostaneš s filcem do nějakýho záhybu tak tě to může kousnout a kopnout tě to. A navíc taky při tom kousnutí ti někdy tukne matka s podložkou do toho rámu a pak tu tupku musíš rozbrousit do ztracena normálním šmirglplátnem.

                                0 0
                              • pepek  

                                Není to filc, je to brusné rouno

                                0 0
                • xshreck  

                  lak na to? fuuj, elox :)

                  0 0
        • pavlik6022  

          Ja mam radona povrchovku akryl. Lakem a je to ok

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ten taky asi zkusim. Než to natírat nzákladovkou a pak ještě stříkat další vrstvou. To by byla gramařina v čudu. :)

            0 0
        • drood  

          Barvožrouty obsahují louh, ten poškozuje hliník. „Čistý louh NaOH je použitelný dost omezeně jen na čištění čistého hliníku. Hliník je totiž louhem dost rychle napadán a rozpouštěn za vzniku vodíku, krátké namoření ho očistí a to dost intenzívně mechanicky i díky bublinám toho vodíku. Delší moření čistého hliníku způsobí jeho velký úbytek a zvrásnění povrchu podle krystalů. Slitiny hliníku se jím čistit obvykle nedají, protože po zmizení počáteční vrstvy hliníku vytvoří další kovy na povrchu těžko odstranitelný černý povlak.“

          0 0
          • Smazaný účet  

            Je to materiál rámu slitina 6061. A po setření naboptnalý barvy zůstal povrch rámu krásně stříbrnej, jako by byl zrovna znova připravenej na stříkání.

            Tak nevim. Ale když říkáš mechanické poškození, tak to méš na mysli asi proniknutí do povrchu v řádu půldesetiny milimetru ne?

            A na tej pixle toho barvožroutu píšou něco jako že zabranuje korozi a neporušuje kovy, pouze některé plasty.

            0 0
            • Vilém  

              Netrapil bych se tim. V eloxovnach se louh normalne pouziva na ocisteni povrchu pred eloxem, pripadne na odsraneni stareho eloxu. Kdyz to pak oplachnes, tak to neudela nic.

              0 0
          • l.smetana  

            Potvrzuji,rozpustil jsem si v louhu představec :)

            0 0
            • Lenka.05  

              Takže se Jiri nakonec toho svého rámu konečně zbaví. Podrobnosti se dozvíme ve vlákně Rozpuštěný a vypuštěný :)

              0 0
    • mr.antik  

      tak jestli to chceš nizkonákladově, tak si to obruš a vykartáčuj sám (do jara bys to mohl stihnout) a na lak se vykašli uplně, jako na LV, občas to holt něčim přejedeš a oživíš.

      0 0
      • JFtryall  

        Nn to nejde, musis mit povrchovku jinak to zacne oxidovat a ten material zacne degradovat a muze byt problem. Takze vsechny ramy maji nejakou povrchovku, u LV to je matny bezbarvy lak urcite. To skoro nejde rozeznat od ciste suroveho bez uprav.

        0 0
        • kubad  

          nemá :-) lak je to surovy alu, ale možná to nějak chemicky zatazené je

          0 0
        • Sup7  

          Koroze se týká slitin Magnezia a myslím ještě Lithia, pokud se bavíme o materiálech používaných na výrobu rámů. Hliníkové slitiny řady 7… a 6… na svém povrchu časem vytvoří vrstvu „přirozené“ oxidace (eloxu), která sama brání další oxidaci. Není ovšem tak tvrdá, jako chemická verze. Nechat Al rám bez povrchovky není žádný problém, pokud nejde o vzhled.

          Bezbarvý chemický elox se zatěsněním struktury je rozumnou variantou k dosažení dostatečné odolnosti povrchu a přirozeného vzhledu materiálu bez flekatění. U barvení povrchu po eloxování může docházet k nerovnoměrnému probarvení, například vzhledem použití rozdílných složení materiálů trubek a svárů.

          0 0
          • zdenekhubner  

            Díky za radu, to zní rozumně. Takže zavolat do eloxovny, zda dělají bezbarvý chemický elox? Promiň, že se tak hloupě ptám, ale nechci být za idiota, moc tomu nerozumím…

            0 0
            • scret  

              Hnoj mi takhle nechaval eloxovat rafky ZTR… cerna barva/elox se sundal a pak jen hozeny prirod.eloxem do stribrna…

              0 0
            • Sup7  

              No jasně zavolat. Nicméně každá eloxovna umí přírodní elox ;-). To je základní operace. Né každý ovšem umí, nebo chce následně barvit povrch a pak ho zatěsnit vyvařením v destilované vodě.

              Spíš je potřeba si zjistit, jestli mají dostatečně velké vany pro ponoření rámu a dostatečně výkonný zdroj.

              Je potřeba si uvědomit, že i přesto, že se před samotným eloxováním se povrch sjednocuje v louhové lázni, tak nezmizí hlubší škrábance a běžně se nedá dosáhnout zrcadlového lesku.

              0 0
              • zdenekhubner  

                Vzala to nějaká paní, co se mě ptala jak je to velký, prý jestli se to vejde do bubnu. Co já vím?! že prý mám přijít. Tak že bych si cvičně odstrojil a kompletně rozebral rám, abych se jí mohl jít ukázat? :-) No nevím. Každopádně rám je bez škrábnutí, jde jen o to, zbavit ho toho hnusnýho designu, kterej se jim v Giantu už 2 roky vážně moc nedaří a mít krásnej technicistní čistě hliníkovej rám bez nápisů. Jen vahadla kyvky a k tlumici zůstanou v bílý, aby ladily k vidlici.

                0 0
                • scret  

                  jj, starej design Giantu byl proste parada, viz.muj byvaly Reign…

                  Btw. a nestacilo by ti ram zmerit, samozrejme na jednotliv.castech a dat ji udaje? myslim, ze jednodussi, nez cvicne rozebirat ram:))

                  0 0
                • karelH  

                  dej pak vědět, jak jsi dopadl

                  0 0
                • Atilla  

                  Bohužel nevím kde jsem si nechal odlakovat, ale vyšlo to na 3OOkč komplet rám + řidítka. Něco pošta, ale koupit si odlakovač a strávit na tom pár hodin je určitě dražší.

                  0 0
                • Atilla  

                  Bohužel nevím kde jsem si nechal odlakovat, ale vyšlo to na 3OOkč komplet rám + řidítka. Něco pošta, ale koupit si odlakovač a strávit na tom pár hodin je určitě dražší.

                  0 0
        • zdenekhubner  

          To LV fakt není. A co to ošetřit nějakou pastou a jemně přeleštit?

          0 0
      • zdenekhubner  

        Asi máš pravdu, teda s tím druhým. Nechal bych to ale odbarvit chemicky. Opravdu mi to za to pětikilo nestojí :-)

        0 0
    • black.horse  

      A hele, že by legendární Hybňoš?:-) Před lety jsem v Rogi nechával dělat to co popisuješ, jeden týden odlakovat za 5stovek a pak celej víkend v domácích podmínkách leštit drátěnkou na nádobí (fakt nekecám) a pak v pondělí ráno na lak… nechal jsem udělat práškovej bezbarvej z 5kil a několik let to drží… chtěl jsem surovou ocelovou barvu s drobnými kazy a žádnou extra leštěnku, s výsledkem jsem spokojen toť moje zkušenost…

      0 0
      • zdenekhubner  

        Myslím, že legendární Hýbnoš nebudu, tedy jestli myslíš toho pa s bradkou a spoustou oceli v uších a všude možně :-) Ale samozřejmě ho znám :-)

        Tvůj rám vypadá hezky, tohle jeden čas dělali lidi s rámy od Franty Mrázka a vypadá to moc pěkně. U oceli bych strach neměl vůbec, u hliníku je to horší. Opravdu nechci něco podělat, je to přecijen drahej rám můj milovanej…

        0 0
    • xshreck  

      http://www.bike-forum.cz/…l-40724.html

      acetonem + darovaným odlakovačem odstanit lak, přesmirkovat nerovnosti, elox. Suma sumárum vešel jsem se do pětikila se vším všady. No když vlastně vemu naftu, tak cca to pětikilo to bylo.

      Pokud to odlakuješ něčím jak já, nic se nepoškodí. Záleží na tobě, jak si s tím hceš hrát. Chtělo to pár hodin práce.

      0 0
      • zdenekhubner  

        Musel jsi při eloxu ucpat otvory? Čím? Co je to za elox, stříbrnej nebo bezbarvej?

        0 0
        • xshreck  

          Ptal jsem se v eloxovně, prej že jestli mi nevadí že bude elox i uvnitř, tak se to ucpávat nemusí. Jde o čistě přírodní elox(čistý hliník), co já vím tak se žádný stíbrný ani nedělá (pokud se pletu, opravte mě)

          0 0
        • xshreck  

          jo jestli máš ocelové nýty nebo něco kovového na rámu, počítej s tím, že díry budeš muset zalepovat. To se musíš domluvit v eloxovně. Někde si to udělaj sami, nebo ti poradí. Gumové špunty, silikon… podle mě je toho dost.

          0 0
    • zdenekhubner  

      Začínám mít podezření, že ta Listerova LV, co jsem se s ním tak inspiroval, má bezbarvej elox…

      0 0
      • kubad  

        hele ten rám stojí vedle mě :D není to přírodní elox

        0 0
        • kubad  

          nějaký detail :D

          pravděpodobně bude povrch uzavřený a pak překartáčovaný

          0 0
          • zdenekhubner  

            Asi určitě, rám se dost leskne a sváry moc přírodně taky nevypadaj. Nicméně jsi mě těma fotkama ještě víc motivoval! Je to fakt skvost. Ti pěkně děkuju :-)

            0 0
          • zdenekhubner  

            Není nic hezčího, než hliníkovej rám bez barvy, titanovej rám bez barvy a karbonovej rám bez barvy. Jen u oceli je to sporný, záleží na barvě a provedení svárů.

            0 0
            • Burizon  

              Svár máš možná v rodině, určitě ne na rámu… Tam máš svar… ;-)

              0 0
              • zdenekhubner  

                No no. Já i všichni kolem mě říkáme celej život svár. To víš, pražskej dialekt ;-)

                0 0
          • xshreck  

            neukazuj mi ty náby!!! :-))

            0 0
          • scret  

            to je porno:)

            0 0
          • mr.antik  

            takovou upravu bych bral taky, škoda že to nikdo neudělá

            0 0
            • xshreck  

              To už je hezčí elox. Ale každýmu se líbí něco jiného .-))

              0 0
            • jeniiiik  

              Udělá, ty… Nechat odlakovat a brusnou houbičkou, tahy podle směru jak chceš rýhy.

              0 0
          • pavlik6022  

            prosím tě ten velký nápis Liteville co všude mají na spodní rámovce jste odstranili jak? – ptám se proto že jsem koupil rám se stejnou úpravou a nelíbí se mi na něm pár oranžových linek pod lakem tak koumám jak se jich zbavit… Chci to odstranit lokálně abych nemusel lakovat celý rám

            0 0
            • kubad  

              tak to ti neporadím :D stříbrné LV je bez laku a nálepek :D

              0 0
              • black.horse  

                tys mi odlakoval rám a pak si zněj serval samolepky? Dokonce to vypadá, že je poškrábanej nějakým šmirglem… Ty hrubiáne?! :-D

                0 0
              • pavlik6022  

                aha, našel jsem na netu dost rámů s nálepkou, takže je to naopak – někdo si je dolepil na původně holý rám, ok

                0 0
                • kubad  

                  nálepky sou k rámu :-)

                  může si je každý nalepit, nebo ne no

                  černé ray mají loga vypálené

                  0 0
                • kubad  

                  nálepky sou k rámu :-)

                  může si je každý nalepit, nebo ne no

                  černé ray mají loga vypálené

                  0 0
            • jeniiiik  

              Radon z bike-discount? Nechal bych udělat přes ty linky nálepku. Když je to pod lakem, tak s tím bez přelakování celého rámu neuděláš nic.

              0 0
              • pavlik6022  

                takovou nálepku neseženu, je to kartáčovaný hliník a cokoliv na to nalepím bude vypadat blbě, protože to nebude mít stejný „vzor“. Mám v plánu použít lokálně barvožrout a pak to stříknout lakem do ztracena, následně přebrousit a vyleštit

                0 0
                • pavlik6022  

                  tak jsem zkusil lakostan a ani hovno :( neznáte někdo opravdu funkční odstraňovač? Asi to bude polyuretanový nebo akrylátový lak

                  0 0
                  • xshreck  

                    acetonem :D

                    0 0
                  • Bafoon  

                    http://www.ebarvylaky.cz/…06–06-l.html používal jsem tohle. Vrchní lak je dobrý narušit pak to jde líp. A… smrdí to :-)

                    0 0
                    • pavlik6022  

                      to bude ono – odstranění polyuretanových i disperzních barev- a reagoval s tím nějak hliník? (zčernání, atd.)

                      0 0
                      • Bafoon  

                        řekl bych že ne. Na barvě se udělali takové jakoby puchýře, pak to šlo dolů v podstatě rukou(na fotce zadní stavba) Někde ten lak držel ale fest i přes to(hlavně sedl.trubka) Dělal jsem to poprvé, právě bez toho narušení barvy. Teď bych to dělal trochu jinak. Tedy…celý rám bych takhle už nedělal :-D

                        Neboj se to nechat dýl, většinou jsem to natřel večer a nechával přes noc(i dýl).

                        Pak jsem odstranil barvu, otřel hadrem zbytky P06 a po přetření hadrem namočeným v lihu to vypadalo viz fotka.

                        0 0
                        • pavlik6022  

                          před nanesením té PO6 to lehce přebrousím, to klapne. PO6 jsme používali při restaurování soch který před náma většinou někdo natřel nějakou barvou a šlo to tím dolů slušně. Jen som na to zabudol :)

                          každopádně díky za radu, jak to bude hotový postnu sem pár fotek

                          0 0
                        • zdenekhubner  

                          Paráda. Snad jsem tady neodstartoval nějakou „odbarvovací vlnu“? :-) Co s tím budeš dělat dál?

                          0 0
                        • xshreck  

                          me z meridy sel lak taky desne blbe, ani P06 nebyl zadnej zazrak :( musel jsem stejne skrabat a kartacovat

                          0 0
          • jIrI___  

            Co je to vroubkované na první fotce?

            0 0
            • kubad  

              ti to řeknu a budeš to vědět :-) nic

              0 0
            • zdenekhubner  

              Ptáš se vážně? Jestli jo, tak je to uchycení tlumiče.

              0 0
              • jIrI___  

                Jo, ptal jsem se vážně. Že to je uchycení tlumiče mi došlo, ale to ozubení tam má jaký smysl? To se dá nějak posuvem po těch zoubcích nastavovat geometrie?

                0 0
                • kubad  

                  jo

                  0 0
                • zdenekhubner  

                  Smysl to má také pevnostní. Ozubení se do sebe zakousne. Jinak by byl tlak jen na šroubech, takto se rozloží. Jde o velmi namáhaný místo. Chytře vymyšlený.

                  0 0
    • Smazaný účet  

      nevím jak máš staré kolo, ale zrovna u giantu tím ztratíš záruku…

      0 0
    • kandik psi zub  

      cau, jestli jsi priprazskej, muzem se domluvit ze bys očíhl ramy níže naživo

      mam na ukazku:

      Duratec C9 odlakovano u Bareše Brandys n. l. + dodelano barvozroutem. Povrchova uprava nula, jen obcasny pretazeni smirglem 600.

      Liteville 301 – factory raw finish nebo jak se to jmenuje. Ma to byt snad hlinik stabilizovanej bezbarvym eloxem, ale nevim.

      Cannondale Furio – odlakovano asi za 500,– v ROGI Lakovna Vestec a nasledne cca 3? hodiny lesteno vrtackou. Povrchova uprava nula.

      Obecne si myslim ze staci bohate odlakovat a jezdit. Strach bych mel akorat u horcikovych odlitku nohou vidlic. Vzhled/ lesk/smer vlaken brouseni si udelas sam pomoci smirglu a pak sem tam jemne smirglem ucesat. Elox urcite nepomuze proti beznymu opotrebeni, napr. od drapancu od myti. Clovek se muze snazit sebevic to bahno sundavat s citem, ale nakonec to stejne dodrbes. Napr. ten Duratec jsem takto za 10 let prelizl asi jednou- je pravda ze se na nem uz jezdi minimalne. Lajtvil vubec, Cannon taky ne – na nem je aktualne navic dost bahna, uvidis to fakt v „ realu“

      0 0
      • kandik psi zub  

        co se tyka eloxu moc se mi libilo to RBso co nechal pretahnout tvrdoeloxem ATilla – jestli se sem ozve – to byl takovej flekatej titanovej vzhled, super.

        Na lakovani bych se vyprd, slysel jsem z vic mist, ze pod to stejne driv nebo pozdejc zaleze vlhkost.

        0 0
      • zdenekhubner  

        Tak jsem omrknul ty Tvoje bezbarvý klenoty a super. Není Ti to blbý vůči nám ostatním, vlastnit tolik kol v XTRku? :-D

        Ten cannon hlinitý mi připadá trochu skvrnitý. Ale je jasný, že hodně udělá fotka, reálný dojem bude uplně jiný.

        Vůbec jsem netušil, že tady najdu takovýho vyznavače bezbarvého designu, myslel jsem, že jsem jedinej, komu se to líbí, soudě podle svého okolí. Všcihni mě pořád jen opakujou, že dělám obrovskou chybu…

        0 0
        • kandik psi zub  

          cece, je mi to blby. A to jsem jeste volil Karla :)

          na zadnym z tech kol jsem si zatim nevsiml chyby v souvislosti s bezbarvnosti. Je ale pravda, ze vzhledem k my profesi a telesny konstituci na nich nenalitam tisice rocne, ale spis stovky. Ten duratec urcite najezdil leccos i v soli.

          0 0
        • Ïuričko  

          Bane pane,vypadá to fakt nádherně.Konkrétně u tý „Víly“ vyniknou křivky naprosto famózně.

          0 0
      • scret  

        nechapu… mam podobny komponenty a moje LV vazi min. o 0,8kg vic… Neco udela obuti a mliko…

        V lete nahodim na zkousku XK v RS a uvidim:)

        Kazdopadne LV MK9 a houpacka – to nejde k sobe:)

        0 0
    • john sanchez  

      zdar, zkusím to tady.. , potřeboval bych dát do laku historickej rám a scháním kvalitní lakovnu, někoho kdo to udělá fakt dobře, lak chci klasiku pistolí, žádnej komaxit, ani práškovej… má někdo někoho opravdu ověřenýho? co to Rogi? nechával tam někdo něco lakovat?? nejlépe Praha nebo Liberecký kraj… díky za tipy…;)

      0 0
      • mtucek 1  

        Zkus v Jesenici u Prahy p.Paška tel.606811050 mám s ním jen ty nejlepší zkušenosti, když jsem stavěl motorku tak mi dělal dvoubarevnou nádrž a moc se to povedlo.

        0 0
    • stip1978  

      U Bareše v Brandýse, bezbarvý lak za 250 Kč. Nechával jsem si stříkat silnici, která měla původní lak na několika místech poškozený a začínala tam koroze rámu. Tak jsem ta místa vybrousil jemným smirkem, vyleštil a nechal přes to dát nový lak. Funguje to. Lak drží.

      0 0
    • sYs  

      Taky jsem se rozhodl sundat lat ze svého Schwinna – byl už na můj vkus hodně osekaný.

      Koupil jsem ostraňovač P05 (bez louhu, pouze na bázi organických rozpouštědel). Napatlal jsem celý rám a čekal…

      Na prvních dvou fotkách je stav po cca 30 minutách, na třetí je stav ráno, asi po 10 hodinách při teplotě asi 18°C.

      Na plechovce sice píšou, že to reaguje cca po 15 – 45 minutách, ale to bych tu barvu sundával ještě teď :)

      Fakt je lepší to nechat přes noc, pak stačí jen hadr a zbytky opláchnout vodou a odrbat ocelovým kartáčkem (koupil jsem v železářství nějaký jemný).

      Povrch jsem nechal tak, jen jsem to přetřel hadrem namočeným v oleji, možná časem zešedne, ale to mi asi nevadí.

      Jo a ten odstaňovač nijak výrazně nesmrdí.

      0 0
      • sYs  

        P06 samozřejmě :-)

        0 0
      • KubaBajk  

        Z fotek to není moc vidět, ale zdá se mi, že to máš takové necelistvé, mapové. Nedávno jsem takhle ošetřený rám viděl a nebylo to nic moc.

        Nebylo by lepší koupit nějakou lešticí/lehce brusnou pastu a rám rozleštit?

        0 0
        • sYs  

          jojo, pravdu máš, povrch je takový mapový, ale takhle se mi to líbí více, viděl jsem v krámě nějaký surový hliníkový rám a moc se mi to líbilo, chtěl jsem to mít tak nějak podobně.

          0 0
      • Vilém  

        Nevazil jsi, pro zajimavost, kolik shodil na vaze?

        0 0
        • sYs  

          bohužel ne, ale vrstva laku byla docela tenká, nemyslím si, že by to bylo nějak hodně.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Tvl. to zpuchřelý stádium je imageovka (hrozný slovo) jak prase :)

        0 0
      • xshreck  

        jsem dostal trochu tohodle odlakovače ale můj lak na meridě to nechtělo moc rozežrat.

        Ale rám mám po eloxu pořád pěkný :)

        0 0
    • kali222  

      panove a damy…je treba zavity a hlavu necim ucpavat pri eloxovani ramu?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Na závity a vnitřek hlavy, nalep lepicí pásku.

        0 0
        • kali222  

          to se v te lazni nerozpusti, jo?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Papírová se nerozpustí.

            0 0
            • kali222  

              Diky, na sedlovou trubku se vyflaknu, tam je to fuk.

              0 0
              • jIrI___  

                Já bych se na to vyflákl úplně, těch pár setin mm tě nezachrání.

                0 0
                • kali222  

                  o hlavu se nejak nebojim ale zavity nevim, jak je zalepit, aby to drzelo zatim taky ne. :) uvidime, co mi reknou.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Když v práci dáváme eloxovat běžné strojní součásti (včetně závitů a domků pro ložiska), tak nevím o tom, že by tam některé prvky nějak maskovali.

                    0 0
                    • kali222  

                      tak to by bylo cajk. na druhou stranu, muze byt pocitana tolerance na povrchovku upravu, coz u myho ramu neni urcite. :D

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Tolerance tam počítaná není, závitníky jsou pořád stejné a do ložiskových děr se píšou stejné tolerance jako třeba do nerezových součástí, které pak na žádnou povrchovku nejdou :)

                        0 0
                        • kali222  

                          lajk :D

                          0 0
                          • jIrI___  

                            I když si to vezmeš logicky – eloxování zvětší rozměr cca o 30% samotné eloxované vrstvy, která má tloušťku 0,005 – 0,02 mm. Největší odběr materiálu způsobí moření před eloxováním, ale i když ho eloxovna udělá nešetrně, opět se to pohybuje maximálně v setinách mm, při šetrném moření to jsou tisíciny mm. Takže ve výsledku jsi na stejném rozměru ± pár tisícin mm.

                            edit: to výše psané platí pro klasický elox, při tvrdoeloxu je ta změna rozměrů už podstatně větší a je s tím třeba dopředu počítat.

                            0 0
                • vili  

                  tady nejde o desetiny, ale o to, že až to budou vytahovat z té lázně, tak ze všech těch dutinek začne vytíkat barva a udělá ti to mapy na rámu. Je potřeba ucpat všechny skulinky kam to může zatéct a ideálně silikonem…

                  0 0
                  • xshreck  

                    pokud není barevný tak tj zbytečné

                    0 0
                    • vili  

                      to netuším, každovodopádně bude většina uživatelů dělat barvený elox imho

                      0 0
    • trembi  

      Zdravím a oživuji vlákno. Je bezpodmínečně nutné rám po odbarvení lakovat nebo se může nechat bez úpravy v surovém stavu?

      0 0
      • xshreck  

        za mě elox

        0 0
        • trembi  

          Ještě jsem chtěl napsat že nechci lakovat, ale chci hliníkový vzhled. Ten elox existuje nějaký přírodní nebo co.

          0 0
          • TJK  

            elox je furt elox… pokud mas barevnou lazen tak ti napustej oxidacni vrstvu barvivem a uzavrou.. jinak to ma stejnej postup bez barveni.. takze prirodni barva materialu

            0 0
            • trembi  

              Takže to bude mít přírodní barvu, ale bude to chráněný. Ale ještě mi nikdo neodpověděl jestli to můžu nechat bez ničeho.

              0 0
              • jIrI___  

                Můžeš to nechat bez ničeho, ale u hliníku musíš počítat s lehkou oxidací na povrchu.

                0 0
                • trembi  

                  Takže to co? Zešedne? Po jaký době?

                  0 0
                  • pavlik6022  

                    mám raw úpravu rámu, povrchovka je bezbarvý lak už z fabriky, nic neoxiduje, nešedne, cajk :)

                    0 0
                    • Vilém  

                      No parada, ale on se ptal na neco jinyho.

                      0 0
                    • trembi  

                      A jseš si jistej že je to lakovaný, protože bych to klidně zalakoval, ale nechci aby mi to nějak zkazilo tu pěknou barvu hliníku.

                      0 0
                      • pavlik6022  

                        je to lakovaný, odstraňoval jsem oran žový linky co byly na rámu odstraňovačem starých nátěrů. Ta místa bez laku jsem pak taky stříknul akrylátem

                        0 0
                        • trembi  

                          Uvidim no. Zkusim nalakovat jenom kousek a uvidim co to udělá.

                          0 0
          • xshreck  

            Má to pořád hliníkový vzhled, změní se to jen trošku.

            • 71g
            0 0
      • sYs  

        Já jsem rám odlakoval P06, pak jsem ho jen přetáhl filcem a nechal tak, už to tak mám skoro 3 měsíce, lehce zešednul.

        Na první fotce je původní stav.

        0 0
        • kyl  

          Počkej až se ti po něm začnou rozlejzat takové bílé žilky.Měl jsem leštěnej rám a po půl roce to začalo oxidovat.

          0 0
          • sYs  

            poreferuju tedy za půl roku :o)

            0 0
            • trembi  

              Jak dlouho ta P06 působila než to šlo lehce dolů? Teď jsem to natřel tak bych potřeboval vědět aspoň přibližně jak dlouho čekat.

              0 0
              • sYs  

                Nechával jsem to přes noc (odhadem 10 hodin), ale cca po hodině už tam byly puchýře. Po těch 10h jsem to spláchl vodou a setřel hadrem, šlo to celkem lehce.

                0 0
                • trembi  

                  Dobře dík :)

                  0 0
                  • TJK  

                    este si nepiskej.. ono neni lak jako lak… ja uz odlakovaval veci a pokazdy je to jinak… neco jde do pul hodiny jak vino.. normalne slupka jak z gumy.. a neco taky nejde ani na 3× a pak brousis jak pica :-)) takze principielne nechat zpuchyrovatet a pak to je dolu

                    0 0
                    • trembi  

                      No uvidim ráno.

                      0 0
                    • trembi  

                      No uvidim ráno.

                      0 0
                    • xshreck  

                      já jak p… brousit musel, mě to nechtělo z některých míst vůbec jít dolů :-(

                      0 0
                      • TJK  

                        jojo… to se stava :)) treba SID byl jeste o level horsi… ten mel 2 vrstvy :))

                        0 0
                        • trembi  

                          Je to špatný vypadá že to má 3 vrstvy :D horní půjde dolů asi dobře, ale to uvidím zítra. Jak byste viděli postup? Horní sundám, pak bych to trochu pobrousil abych to ještě trochu načal a pak bych tam zase prásknul tu P06. A pak se uvidí :D

                          0 0
                          • TJK  

                            tak nejak, tu nazranou vrstvu je potreba sundat, ale bacha delat to na duchej ram. voda to neutralizuje

                            0 0
                            • trembi  

                              Takže boj pokračuje :D po prvním použití mi to někde fungovalo a někde ne. Takže jsem to setřel dolu a pak ještě trochu sbrousil. Někde už jsem se na hliník dostal takže jsem byl šťastnej :) Včera jsem tam dal druhou vrstvu, zatim to vypadá že to moc nežere zase je to jenom někde. Nechám to ještě do zítra. Když to nepůjde tak to vidím na pískování.

                              0 0
                              • TJK  

                                blbost… vem vrtacku a kupt dratenej mosaznej kotoucek.. pak to jde dolu samo.. na dalsi vrstvu musis dostat dolu tu odleptanou predchozi.. jinak ten barvozrout moc nefunguje znovu

                                0 0
                                • trembi  

                                  ten koutouč to nepoškrábe?

                                  0 0
                                  • TJK  

                                    jako hlinik? trosku jo… ale spis to tak nejak lesti… tahle foxka je odlakovana a zbytek komplet odbrousenej tema kotouckama

                                    0 0
                                    • trembi  

                                      Tak to seženu někde v OBI ne?

                                      0 0
                                      • TJK  

                                        skoro v každym železářství nebo domácích potřebách… ale bacha opravdu to chce mosaznej!!! žádnou ocel.. a ideál kotouček o malym průměru a k tomu třeba ještě hrnec na větší plochy…

                                        0 0
                                        • trembi  

                                          Takže koupil jsem si ten mosaznej kotouč, přes noc nabiju aku a zejtra jdu na to :)

                                          0 0
                                          • TJK  

                                            vem si respirator.. jemnej prach je svine

                                            0 0
                                            • xshreck  

                                              možnost je to vzít bruskou s měkkým unašečem a pod vodou :-D

                                              0 0
                                              • TJK  

                                                tj.. na velky plochy by to slo.. ale musis dat pozor na probrouseni se do materialu.. to se ti u mosaznyho kotouce nestane…

                                                0 0
                                                • trembi  

                                                  Takže :) brousící práce se blíží ke konci. Kotoučem to jde pěkně. Koupil jsem ještě nějaký super mini na držáky bowdenů. A teď přichází na řadu následná úprava :). Půjde to nějak rozumně sjednotit smirglem 150 pod vodou? Jde mi o to aby to pak nevypadalo jak kdyby to někdo odřel o zem :D. Nechci to ani nijak vyleštěný spíš něco jako RAW nebo Brutal finish.

                                                  0 0
                                • xshreck  

                                  nebo to zkusit ořezat lámacím nožíkem ;)

                                  0 0
    • lutte3  

      Zvažuju dát do bezbarvýho laku ocelový rám. Je lepší to nechat opískovat, nebo barvožrout?

      0 0
      • Seky  

        Nejdřív barvožrout (pokud tam není komaxit, ten by se musel opálit), pak opískovat, povrch se tím krásně vyhladí, odmastí a sjednotí, pak novej lak, eventuelně komaxit.

        0 0
        • lutte3  

          Hm, hm :) Ještě jak zjistim jestli je to komaxit. Jinak to nevypadá tak nereálně, mám kontakt na lakovnu kde mi to i opískujou.

          0 0
          • Seky  

            Naplácej na to barvožrout a když to nepůjde dolů, tak je to na 100% komaxit :-)

            0 0
            • lutte3  

              Kámošovo švagr dělá v autolakovně a prej tam maj jemnou pískovačku, tak to nechám asi rovnou opískovat, pak počítám že to doma ještě přejedu filcem na vrtačce a pak pod lak. :)

              0 0
      • alinceb  

        Barvožrout. Opískování udělá pomerančovou strukturu…

        0 0
        • Seky  

          To záleží jen na tom, jak velkej granulát se k tomu opískování použije.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.