Ocelový rám, ošetření vnitřku, údržba

31 nepřečtených
  • delfyn

    potřeboval bych se zeptat čím ošetřujete vnitřek ocelového rámu, příp. čím mám nastříkat vnitřek nového rámu, rady jaky vypěnit PUR pěnou nechci:) Přemýšlel jsem o:

    vosku (máte nějaký konkrétní výrobek?)

    WD 40– nebo nějakém oleji

    nebo prostě nechat?

    V silničce mi začala reznout sedlová trubka a tak bych to rád nějak vyřešil a do nového rámu to řeším taky

    0 0
    • TomasJ  

      Nejdrive je nutne vznikajici rez odstranit. Jinak se koroze nezastavi.

      Namichal bych 15%-ti HCl + 2% Inhibitor koroze P 29. Nechal bych to pusobit cca 10min. Pak pasivoval roztokem sody(asi 5%-nim).

      Teprve az potom necim osetrit vnitrek trubky.

      0 0
    • RUR  

      Už se to tady řešilo několikrát. Můj recept je 7 dílů včelího vosku+ tři díly damary, to celé rozpustit v devíti dílech terpentýnu, vylít rám a nechat zaschnout. Stačil by asi i samotný včelí vosk. Jinak existují ke konzervaci kovů mikrokristalické vosky jako třeba KRNB. Sám ale dávám přednost ověřeným přírodním produktům. Alternativa je zahřát předmět na ± 250 stupňů a vylít lněným olejem, jen nevím, co by na to říkal lak.

      0 0
    • okm  

      Co třeba něco takovýho, pro auta se toho dělá mraky.

      http://www.amka.cz/…aroserie.php

      0 0
      • jama  

        Taky mně první napadlo něco jako Resistin ML. Zrovna strojím nový rám, takže mně tohle téma také zajímá.

        0 0
        • kudlanka32  

          jo rezistin je dobra volba, nakonec je na to urcenej. WD a podobny kraviny nefunguji zdaleka tak dobre. Ten resistin staci jednou a pak je to naporad, jen to musi byt uplne suchy.

          0 0
        • pee.tr  

          Přesně tak. Akorát mně vadí ten smrad.

          0 0
    • jecnak  

      Kazdy rok pred zimou a po zime prostriknu vsechny odvodnovaci otvory ramu Konkorem. Slusne vzlina, myslim, ze rozumne brani korozi. Nic neni vecny, nemyslim, ze by melo smysl se s tim vic babrat.

      0 0
    • scret  

      podobne jako jecnak, cas od casu prostriknu ram nejakym olejem, GTcko, WDcko apod. Takhle to delam u svyho KHS uz od r.03 a zatim v poho.. nejaka mala rez tam urcite trochu bude, ale jestli to pujde stejnym tempem, prozere to ram asi tak za 50let:))

      0 0
    • hrajem  

      Co byste delali s timto? Ma smysl to zabrousit do zdraveho a pretrit, nebo se na to vybodnout a jezdit dokud to nezabije ram?

      0 0
      • Nimrod  

        takovýhle kousíčky jen tak rám nezabijí, pokud to je slušná ocel… ale pokud to jemně přebrousíš a následně stříkneš barvou, chybu rozhodně neuděláš

        0 0
        • delfyn  

          fotka není moc kvalitní, ale pokud není trhlina, nebo výrazně zeslabený materiál, tak podle předchozí rady a občas se na to mrknout

          0 0
          • hrajem  

            Je to fakt jen kousek na povrchu – kdyz rez odskrabnu klicem tak jsem na zdravem kovu – takze jsem to zatim nechal tak.

            0 0
    • op  

      kdysi jsem cetl a ted si vzpomnel na tuto radu.. Soucraft ma na webu FAQ a mezi nima „I'm worried about rust on/in my Soulcraft frame. What should I do to prevent it and how should I care for my frame?“ . Doporucuju k precteni.

      0 0
    • standa.nera  

      Chtel bych odstranit rez v sedlovy trubce. Muzu tam nalit nejakou kyselinu, popr jakou (HCl,foforecna,ci­tronova)? Je vhodny postup v horejsim prispevku?

      0 0
      • Vilém  

        Neslo by to dratenou stetkou? Nebo nejakym smirkem?

        0 0
      • kudlanka32  

        nic tam nelej – protoze pokud to dokonale nevyplachnes bude to reznout jeste vic. Uplne bych se vyhnul HCl! ja radi kolega mechanicky to odstran, vysus to a pak tam nastrikej resistin na dutiny v autech.

        0 0
        • standa.nera  

          Pokusim se to mechanicky odstranit, ale asi to bude dost na hrubo. Mam pak pouzit jeste nejaky odrezovac?

          0 0
          • standa.nera  

            Odlupujici rez jsem odstranil,ted uz tam je jenom takova rezava patina.Mam teda pouzit nejakej odrezovac, nebo staci ten rezistin?Jakou ma konzistenci, pujde pak zasunovat sedlovka?

            0 0
            • Vilém  

              Konzistenci to ma dost hustou, pochybuju, ze bys sedlovku potom zasunul.

              Misto styku se sedlovkou staci namazat vazelinou.

              0 0
        • treatt  

          A co myslíš nějaký odrezovač? Budu dávat na nový lak starý ocelový rám, silnička Columbus Thron, roky to slouží jako zimák, takže dostal solidní čoud. Říkám si, že bych to tím pádem rád trochu ošetřil po těch letech. Půjde to na opískování a asi bych to zkusil vylít voskem, ale nejdřív by to asi chtělo odstranit starou rez..

          Měl byste někdo radu?

          Předem moc díky

          0 0
    • Òéma2  

      Nejlépe funguje vosk. Sám používám vosk na konzervaci dutin u aut. Prodává se ve spreji s hadičkou, která má na konci rozprašovač. Rám si pověsíš, postupně prostrkáváš trubičku a konzervuješ. Pak je dobrý rám růzdně pootáčet a nechat vosk zatéci kam to jde. Metoda voskování dutin se v automobilovém průmyslu používá léta a opravdu funguje.

      0 0
      • Markony  

        Mam odzkoušeno tento přípravek ELASKON 30 sem z otcem puživali na konzervaci prahu a dutin na Š 120 , naředit s technickým benzinem a používat když byla venku horko , cca po 15 letech sem Š 120 likvidovali a prahy a dutiný nenesly žádnou známku koroze .

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse