Nový fenomén - korčuliari na cestách

51 nepřečtených
  • Matts.

    Neviem ako u vás, ale tu sa rýchlo rozmáha korčuľovanie po cestách. Cyklista idúci popri krajnici zaberie tak 1/3 jazdného pruhu. Korčuliar (taký dlhší) ho zaberie takmer celý, lebo jeho pohyb je skoro viac do strán ako dopredu. Zatiaľ jazdili na cestách druhej tr., s menšou premávkou. Ale včera už som videl prvých kamikadze na hlavných ťahoch. Som plný očakávania, kedy tam prvého zahluší, na výstrahu pre ostatných by ho tam mali nechať usušeného na kole.

    0 0
    • pepino  

      To je bruslařka na tahu? :-)

      0 0
    • Nodar  

      zrovna včera jsme dva cyklisti dojeli dvě (hezké) bruslařky, problém byl v tom, že holky jely v protisměru aby dobře viděly přijíždějící auta … fakt je, že jsem musel přibrzdit a nechat raději nejdříve projet pár aut, než se našla mezera a troufnul jsem si je co nejrychleji předjet. Prostě naše dvě skupinky jedoucí stejným směrem po obou krajích vozovky přibližně stejně rychle (spíš pomalu) kontra z obou stran svištící auta, nic moc …

      0 0
      • Krys  

        Ak sa nemýlim, podla vyhlášky má inlajnista štatút chodca. Takže ak tam nie je chodník, musí po ľavej strane cesty.

        0 0
        • Matts.  

          A už sme doma, títo naši samovrahovia jazdia po pravej strane, ako my ľudia na bikoch. Dozadiu vidia hovno, či sa na nich dačo rúti.

          0 0
          • hribik A1  

            lenze tu je zaujimave si uvedomit, ze vacsina na bikoch nema spetne zrkadla a tym padom tiez hovno vidia dozadu. takze ti co jazdia v balikoch alebo vedla seba alebo hociako inac nez na krajnici, su v tomto pripade taki isti samovrahovia

            0 0
            • Krys  

              Už som to spomínal. Práve preto som zvykol pred predbiehaním cyklistu krátko a jemne zatrúbiť. Aby o mne vedel. Ale v poslednej dobe sa stretávam s tým, že dotyčný sa nasere a začne robiť problémy.

              0 0
              • vlk  

                tak ono to není žádná sranda, dnes jsou už ty auta i pěkně tichá, se mi kolikrát stalo, že si tak v klidu jedu, větříček sviští kolem uší a najednou něco za mnou zatroubí(přesto že jedu u kraje)-jsem se párkrát tak lekl, že jsem skoro spadnul z kola :o)

                0 0
              • hribik A1  

                no ono keby napriklad kazdy trubil pri kazdom predbiehani, tak by nic ine nez to trubenie pomaly na cestach pocut nebolo. a ked trebars on ide po kraji tak ze zrovna nezavadza tak vnima aj hentake trubenie ako neopodstatnene. mne tiez pride divne ked som davno zaradeny na krajnici a auto po mne trubi, ked v takom pripade kratko a jemne, to uz potom skor pozeram do toho auta ci to neni niekto kto ma pozna a takymto sposobom zdravi. samozrejme, ine je ked trubi ked sa zabudnem moc daleko od kraja, lebo som si ho v zrkadle nejako nestihol vsimnut (nestava sa casto ze si nevsimnem, ale obcas predsa, trebars na prazdnej ceste cez den ked sa moc pozeram vsade inde len na cestu nie)

                0 0
                • Krys  

                  Nedá sa to generalizovať. Nebudem predsa trúbiť keď idem v kolóne. Trúbenie môže byť rôzne. Dlhé zatrúbenie znamená, citujem, „Kam sa jebeš, ty *****/***** vyjebaný/á“. Dlhé prerušované trúbenie, znamená tú najhoršiu nadávku akej je šofér schopný. V podstate sa používa miesto zabudovaného raketometu, ktorý je bohužiaľ zakázaný. Krátkym zatrúbením na seba upozorňuješ, alebo avizuješ nejakú zmenu. Ideálne pr predbiehaní. Krátke opakované trúbenie sa používa pri zdravení, poďakovaní a pod.

                  0 0
                  • Misiak  

                    mam rad slovensky jazyk :D

                    0 0
                    • Krys  

                      Čo je? Niečo zle? ;)

                      0 0
                    • Martin  

                      já taky :-) „Kam sa jebeš, ty *****/***** vyjebaný/á“ prostě nemá chybu!

                      0 0
                  • hribik A1  

                    „Dlhé prerušované trúbenie, znamená tú najhoršiu nadávku akej je šofér schopný. V podstate sa používa miesto zabudovaného raketometu, ktorý je bohužiaľ zakázaný.“

                    no tak to som si o tych svadobcanoch nemyslel, ze su taki sprostaci a vsetkym dokola vlastne sproste nadavaju. no co, asi maskuju zavist ze oni si uz svoj osud specatili a niektori su este „slobodni“

                    0 0
    • mar_tin1  

      v piatok som zazil korculiarku na ceste. isla v protismere v uzkej jednosmerke akurat na sirku jedneho auta. ja som bol zhodou okolnosti v aute, pozerala na mna a neuhla ani o centimeter. aj som trubil a nic… tak som ju sejmul… (nesejmul, minul som ju spatnym zrkadlom asi o 10 cm) je to podla mna v ludoch… inak fotka pekna :)

      0 0
    • rock  

      Na hlavním tahu mi bruslaři nevadí; zafunguje starý dobrý Darwin, ti extrémně odvážní budou postupně vymláceni; ti opatrnější přežijí, ale protože jsou opatrnější, tak nezavazí tak moc. Bruslaři mi vadí na stezkách pro pěší a cyklisty, ještě že v Brně jezdím jenom svátečně – a u nás na lontě se nevyskytují ani stezky ani bruslaři …

      0 0
    • TC  

      bruslaři jsou zlo

      0 0
      • Matts.  

        tak, tak. Najviac úrazov majú na hrádzi Dunaja, tam sa s cyklistami tlčú hlava nehlava. Ešte že tam nemusím.

        0 0
    • hribik A1  

      coz tretinu jazdneho pruhu, vcera som videl na jednej nemenovanej hlavnej superceste s premavkou Ecka (vecer uz nie az takou, ale aj tak dost) a profilom cesty 3. triedy taku dvojicku, co zaberali nie ze jeden cely ale aj kusok druheho jazdneho pruhu. tak malo aut tam zase nebolo…isli samozrejme tak klasicky nevyspytatelne, ze som ich pre istotu predbiehal okrajom protismeru, aby mi nahodou nepodskocili

      0 0
    • MlokCZ  

      Bruslaři jsou mi opravdu ukradení. Tam kde jezdím jsem ještě žádného nepotkal a asi jen tak nepotkám :-)

      0 0
      • vlk  

        Ale prý existují nějaké „brusle“ i do terénu-s velkými koly apod :o)

        0 0
    • climber  

      Jenom malou poznámku. Kolikrát si bylo možno na tomto fóru přečíst vzteklé reakce, když si někdo dovolil omezovat bajkování. S překvapením se koukám kolik tolerance je mezi bikery (bruslaři jsou zlo, ti extrémně odvážní budou vymláceni…). Zřejmě na nějakém motoristickém fóru bychom se dočetli, že cyklisti jsou zlo, ale nevadí, protože budou brzy vymláceni (ukázkovým typem propagujícím tyto názory je dfens, kdo nezná má možnost se na internetu seznámit s jeho názory, pro cyklistu je to neveselé čtení). Mě bruslaři nevadí, jakým právem si mohu myslet, že mám větší nárok na prostor pro svůj sport než mají oni. Teď si to asi slíznu.

      0 0
      • TC  

        Člověk si obvykle všimne až těch negativních projevů – ať už se jedná o bruslaře, či cyklistu. Když nepřekáží, tak je nevnímám.

        0 0
      • hribik A1  

        mne tiez nevadia. len mi pripadaju dost streleni ked na hlavnej ceste idu tak ako som ich vcera videl a napisal to v tom svojom prispevku vyssie. ja ich nemam problem predbiehat presne tak isto ako pomalsich cyklistov. len mi nepripada normalne hentak jazdit cez dve tretiny dost frekventovanej cesty a o ostatnu premavku nezajem. keby jazdili obidve za sebou po kraji tej cesty alebo sa pri kazdom prichadzajucom aute nan presunuli, tak to tam nepisem

        inac k tomu dfensovi, zaujimava diskusia je napriklad pod tymto clankom: www.dfens-cz.com/view.php?… nebolo by zle mu tam tu diskusiu kolektivne trosku zaspamovat od nas…

        0 0
        • climber  

          Souhlasím s tím, že jezdit na in-linech na silnici je blbost. Opravdu nechápu co je na tom může bavit: smrad z aut, agresivní idioti za volantem atd. Šlo jenom o to, že jsem chtěl zdůraznit potřebu tolerance a ohleduplnosti. Biker na turistické značené stezce (pro pěší) může být (a taky občas bývá, už jsem se s tím setkal) předmětem nevraživosti ze strany pěšáků.

          0 0
          • kungpao  

            Ako obvykle súhlasím s Climberom. Zaráža ma netolerancia, a zvlášť u Slovákov, ktorí teraz čelia problému vytlačenia z lesa. Ide o to kde tí korčuliari jazdia. Pokiaľ mesto alebo vyšší územný celok nedokáže vyčleniť jednoznačnú účelovú komunikáciu pre nich, alebo stavba takejto komunikácie je príliš drahá, malo by jednoznačne reagovať pružne tak, aby všetci užívatelia komunikácie boli spokojní (chodci, cyklisti, korčuliari aj autá). To sa dá len jednoznačnými pravidlami, sem tam obmedzeniami, ale hlavne docieliť to aby ostatní účastníci premávky rešpektovali aj ostatné, hoc aj minoritné skupiny. Vážení, prosím uvedomte si jedno. Všetci platíme dane. Nikdo z nás nemá väčšie právo ako ten druhý, je to vždy o tolerancii a o zdravom rozume.

            Mimochodom Pavle ako to vyzerá s tou tvojou dovolenkou. Si out of office, prídeš ku nám posledný krát legálne pobajkovať, alebo si zvolil niečo iné? :-)

            0 0
            • martt  

              Na bratislavskej hradzi koexistujeme vsetci vcelku uspesne. A obcas je tam pekne husto.

              0 0
        • Blade  

          K dfensovi samotnýmu je lepší se snad ani nevyjadřovat. Ale co je smutný, je to množství dalších co s ním souhlasí. Úplně mi běhá mráz po zádech, když si uvědomím, že taky jezdím po silnicích, na kterých se tyhle individua vyskytují a nedejbože aby si na mně takovej zakomplexovanej blbeček zahojil svý bolístky…

          0 0
          • hribik A1  

            „K dfensovi samotnýmu je lepší se snad ani nevyjadřovat.“

            myslis tym konkretne nazory jeho a jeho chasky na cyklistov (s ktorymi prevazne tiez nesuhlasim) alebo vsetko to co sa na dfens weblog objavuje?

            0 0
            • Blade  

              Nejsem jeho pravidelným čtenářem, občas sem si přečetl nějakej článek co na něj byl na BF odkaz. Ano, myslím jeho konkrétní názory.

              0 0
            • B0B0  

              Hej, niektore clanky ma D-fens fakt srandovne. Ako som cital o tom, ako sa stat „kuuul nigga“ tak ma az trhalo od smiechu. Ale jeho nazory na cyklistov vobec nezdielam. Jedna presne z rovnakej pozicie, ako tu podaktori voci korculiarom. Kedysi, ked este nebol boom inline korculi, tak som tiez korculoval po cestach, lebo nebolo inej moznosti. Chodniky vsetky do jedneho rozbombardovane, zaplatane, popukane s kamienkami… Treba si to vyskusat, je to naozaj hroza jazdit po chodnikoch. Tak som teda jazdieval po cestach na sidlisku po zotmeni, aby som uz zdialky videl, ze ide auto a vcas sa odpratal. Teraz by som to uz riesil korculovanim po hradzi alebo na opustenych slepych cestach.

              0 0
              • hribik A1  

                tie dva clanky na ktore som dal link v threade „vtipy“ si cital?

                co sa tyka korculiarov na hlavnych tahoch, ako som uz napisal, ja s nimi problem nemam. ale dokazem si predstavit, ze by tie dve baby co som videl v nedelu co som o nich napisal, stretli auto za nejakou tiahlou zatackou do kerej je certa videt, auto nou nejde 20 ako ja, ale trebars 60–70 a na konci zatacky na zaciatku rovinky sa mu objavia zrazu dve korculiarky cez cely pruh aj do protismeru, niekde par desiatok metrov pred nim…s niecim takym jeho sofer neratal, no bolo by veselo. ubrzdit by to na tej vzdialenosti neubrzdil, uhnut jedine keby mal do protismeru kam ze by tam nebolo zrovna natrepane auto. su nebezpecne sami sebe, resp. tym soferom aut, ich pocinanie v hentom pripade bolo na hranici samovrazebnosti. preto som to sem napisal, nie kvoli nejakej mojej neznasanlivosti voci nim. aj ked…hentakou jazdou si samozrejme vypestuju neznasanlivost voci sebe…u soferov tych aut, a ked ich pribudne, potom sa na dfensovi budeme pravidelne dozvedat nielen o „zmrdoch cyklistoch“ ale aj o „zmrdoch korculiaroch“

                0 0
      • Drus  

        Souhlas, tyhle konflikty zájmů chodci cyklisti inlinisti běžkaři lidi na koních lze řešit jen vzájemnou ohleduplností. To že jezdí na inlinech po hlavní nechválim, na druhou stranu když vidím nějaké lidi na kolech jak je na silnici 1.třídy předjíždí jedno auto za druhým tak si též myslim svoje.

        0 0
        • hribik A1  

          zavisi od toho, akym sposobom jazdia. ci prasia roztahani cez pol cesty a pomaly aj do protismeru (pripad tych spomenutych dvoch korculiarok), alebo idu pri velkej premavke v krajnici jak maju. a ked uz hovoris o cestach 1. triedy, oni kolkorazy zrovna tie nemusia byt najnebezpecnejsie, pokial su dobre urobene, maju siroke krajnice a teda istym sposobom „mimourovnove“ jazdenie aut a tych cyklistov. horsie je ked ma frekventovana cesta profil dedinskej okresky co vedie k 3 dedinam a co konci pri horarni za poslednou. a ze takych je… nejsu to len cesty 1. triedy, hlavne to plati o frekventovanych usekoch na 2. triedach, a taketo su 100krat nebezpecnejsie nez tie dobre urobene jednotky. vedel by som ti tu napisat viacero prikladov takto zmrsenych usekov.

          riesenim je jedine nejazdit po cestach a jazdit v terene, ako to vacsina bikeforistov aj robi. akurat ze nie kazdy momentalne na to ma aby mal bike tajak clenovia tohto spolku a mohol si to dovolit. k tomu prirataj pripady, ked sa proste potrebujes prepravit z miesta A do miesta B a byt tam co najskor. poznam x takych miest kam sa dostanes len prave po ceste 1. triedy, alebo inac len za cenu velkej okluky. su udolia, kde vedie takato cesta, a ine uz nic, ani polnacka, mozno nejaky singletrack vysoko v lesoch, kam sa ti nikdo takyto splhat nebude. su dediny co lezia priamo na cestach 1. triedy a ziadne ine tam nevedu. ty ked pojdes z jednej takejto do druhej takejto, su od seba povedzme 10 km, mozno to vezmes po nejakej utajenej polnacke na druhej strane udolia, alebo tym singletrackom, ked mas vybavenie s ktorym po takych jazdis rovnako rychlo ako po asfalte. ale niekto s priemernym velocipedom alebo so starou ukrajinou bude mat na nich priemernu rychlost cojaviem 10 km/h (hodina cesty tam, hodina naspet) a na asfalte by mal 20 km/h (pol hodina tam, pol naspet, celkovy rozdiel hodina na oboch cestach). ked napriklad veziem v kosi tazky naklad (napr. veziem z pramena domov 10 flasi kyselky, alebo od hypaca vacsi nakup), takisto sa s nim nebudem trepat po polnacke plnej hrbov.

          0 0
          • martt  

            ja obcas jazdim medzi Lubochnou a Ruzomberkom, to je skutocna sebevrazda. Alternativa neexistuje.

            Tusim Ty si spominal cestu okolo strecna, toto je ta ista len o kusok dalej.

            0 0
            • hribik A1  

              ruzomberok-kralovany, tade som raz isiel. vtedy to bolo v pohode, bola sobota a neskory vecer, skor zacinajuca noc, islo sa velmi dobre. ale cez den verim ze je to trosku o inom.

              strecno je trosku viac hardcore, a to aj pri pohlade na oficialne intenzity dopravy: strecno 23867, 21209, 21209, lubochna 11634, 12747, to z roku 2005 www.ssc.sk/…c/VUC_ZA.pdf

              ale aj tak tvrdim a trvam si na tom ze su cesty co su viac nebezpecnejsie nez strecnanska. napriklad zilina-rajec s premavkou Ecka vybudovana nepochopitelne v profile ako cesta 2.-3. triedy. podobne NR pravno-prievidza. alebo tazko obchadzatelna cesta svinna-novaky, tiez bez krajnic, miestami rozbita, auta tam jazdia rychlo a stale sa predbiehaju. dalej druhe triedy piestany-vrbove (ktora sa da aspon obist cez ostrov) a v spicke aj „myjava highway“ NM-myjava, nie je az tak hrozne uzka, ale miestami dost neprehladna a jazdi sa tu rychlo, predbieha sa aj pred horizontmi a tak. dalej je velmi nebezpecna 61 okolo povazskej, hlavne znova uzka cesta bez krajnic a s kolajami od kamionov hlbokymi ze by sa do nich dal vlak posadit, v zjazde zo sverepca do povazskej. tieto vsetky cesty mi pripadaju o dost nebezpecnejsie nez prave strecnanska, ktora je dost siroka, vratane poriadnych krajnic, a ma premavku ktora prakticky autam moc neumoznuje rychlu jazdu ani predbiehanie

              strecnanska sa da obist po strecno druhou stranou, alebo po sotolinovej hradzi zilinskej priehrady. neviem, ako je to tam dalej v strecnanskej uzine, tam som si minule vsimol nejaku polnu cestu na druhej strane vahu, ale ci vedie az niekam na druhu stranu (do vrutok/lipovca, proste niekam tam), to neviem. ani by som sa nedivil, keby nie, vzhladom na to, ako vyzeraju brehy vahu. miestami to vyzera tak, ze napchat tam byt aj singletrack by bol problem. ale mozno sa to z opacnej strany vahu len tak zda, a ta polnacka konci az na martinskej strane. neviem, budem to muset niekedy nabuduce preskumat

              0 0
              • hribik A1  

                k tym cestam ZA-rajec a NR pravno-PD som este zabudol dodat, ze tieto useky sa daju obist z velkej casti aj po okreskach, ale tie su niekde v takom stave, ze to jedine s pevnym terennym bikom. aspon ze cestu cez rosinu a visnove uz opravili, tam je to teraz dobre. minuly rok to tam bolo komplet rozkopane, asi tam robili novu kanalizaciu alebo nieco take. ked som siel tade prvykrat, v dedine turie som si nevsimol obchadzkovu trasu a pustil som sa dole dedinou po rozkopanej „hlavnej“. potom ked som narazil na rozkopavky, siel som pesi a tahal seba aj hajtru po 10 cm sirokych latach ponad vykopy, preliezal haldy sutrov a zeminy…njn, lenivy blb sa najvyse narobi :-(

                0 0
      • pened  

        souhlas (ale motorkare v lese bych zabil :-) )

        0 0
      • Daník  

        to Climber: Přesně tak, dovoláváme se tolerance od motoristů a sami se stavíme stejně k bruslařům? Souhlasím, že inline na silnici s hustým provozem je nevhodný a hodně nebezpečný pro bruslaře, bohužel ve většině měst pro tento sport žádné vhodné terény nejsou a dostat se z bodu A do B jinak než po silnici nelze.Se mi zdá, že průměrný česko-slovenský uživatel silnic dnešní doby je řítící se vpřed a nenávidící všechno(-y) co mu ihned neuhne z cesty.Zabít, zničit, rozsekat…

        0 0
    • wendak  

      jezdim v lese a tam nikdo nebruslí a když jedu přes město po stezce a jsou na ní bruslaři, tak mě nechávají v klidu, stejně jako maminy s kočárkama (těm ještě uhýbám), pejskaři s čoklíkama na volno, děcka na skejtech atd., kdyby mě měli všichni štvát, tak mám za chvíli infarkt :-)), takhle řeknu „dovolíte“ a „děkuji“, usměju se (pokud to jde) a jedu v klidu dál…

      0 0
    • Tomcat  

      Ano vsim sem si toho. Taky z toho duvodu sou nektery stezky nepouzitelny. Idealni je blondyna v postoji tvz lakyrnicka koza a jeste s kocarkem. Prekazi a sou nebezpecni jak sobe tak svemu okoli. Dle predpisu to sou chodci z toho vypliva jaj by se meli ve verejnem provozu chovat. Bouzel se ale ve vetsine pripadu tak nechovaji Nezbyva jim prat dostatek konfliku, pokut a urazu snad se pak zacnou chovat jak maji

      0 0
    • Volf  

      Stejně asi mluví jiní o nás. Roztahaní po půl cestě, lítaj jako blázni, nevozej zvonky atd. Já to vyřešil tak, že jezdím tam, kam se na bruslích nedostaneš a je to. Žij a nech žít:-)) Nemám bika na to, abych jezdil po silnici nebo vyasfaltovanejch stezkách. Výhoda malýho města, že po kilometru jsem v lese.....

      0 0
      • Volf  

        Jo a ještě mám jeden postřeh. Začínají se množit týpci co jedou kudlu v ,, normálním ,, provozu mezi lidma a bruslařema. Viděj půl metru asfaltu před sebou jak jsou zalehlý a makaj. Mně to připadá úplně stejný jako kdyby tak někdo jel autem v normálním provozu čili magořina. Všimli jste si toho taky ????

        0 0
      • Tomcat  

        Myslim ze prave to neni to same. To same jen pokud se pausalizuje, zjednodusuje a vidi svet cernobile. Zvonek mit nemusime, rychlostni omezeni je stejne pro auto , na stezku pro cyklisty patrime. Bruslari sou zatim neregulovany zivel, ktery se chova dost egocentricky.

        0 0
        • Drus  

          Takhle se to brát nemůže…když nějakýho chudáka chodce,maninu či bruslaře mineš o pár cm rychlostí 40kmh tak tě oprávněně proklejí, jakmile jsou tam lidi tak se snažím jet jen o něco málo rychleji a proplétat se.

          0 0
    • marapara  

      S bruslaři nemám celkem problém. Sem tam z práce jedu kus po cyklostezce přes Doubravu, což je mekka bruslařů. Potkávám jich tu i ve všední den docela dost, většinou není problém je objet. Sice zabírají větší část silnice, ale na bezpečné objetí (pokud bruslař nezazmatkuje a nevjede mi pod kolo, což se ještě nestalo), to stačí. Horší je to o víkendu, kdy je hezky a teplo. Tak to je jich tam plno. To většinou když se vracím z Karpat, jedu Doubravou, tak jsou tam celé rodiny s dětmi. To už je horší. Většinou bývá rodinka roztáhlá přes celou cestu a děti kolem krouží :). Když jedu cyklisti, tak většinou různě zmatkují sem tam, tak musí člověk jet opatrněji, než ve všední den. Ale ještě nepamatuju nějakou kolizi. Já v tom s určitou mírou tolerance problém nevidím.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.