Mám dotaz, chtel bych kotouce ale muj ram nema navarky…co je lepsi? navarit na ram nebo koupit za cca 300,– adapter??
Mám dotaz, chtel bych kotouce ale muj ram nema navarky…co je lepsi? navarit na ram nebo koupit za cca 300,– adapter??
Koupit nový rám…
a kdyz nechci menit ram?
Adaptér dělá Point. Já jsem takto vozil zadní kotoučovku na starém Crmo rámu, pač jsem tam neměl úchyt na kotoučovku. Měl jsem to asi rok a půl a nakonec jsem vyměnil rám, protože mi rupl rám u čepu zadní V-brzdy. Je tam taková páka z toho adaptéru a docela to s tím kroutilo, až to ukroutilo. Ale nechal jsem to zavařit a rám pak držel. Ale nakonec jsem stejně šel do nového rámu. Je to podle mě nejrozumnější. Ten adaptér stál asi 1700 a nový rám koupíš klidně za 3 nebo 3,5 tisíce.
Na ocel to jde, taky se na to chystám. U hliníku, jestli to někdo vůbec udělá, bych se bál, že mu to uškodí.
by mě zajímalo, jak vypadá ten adaptér?
tak ten adapter stoji 760:( ale mechanik v cykloprodejne rikal ze s tima adapterama se to cely klepe pri brzdeni…ze prej zna chlapka co normalne navaruje na ramy…ze hlinikovej se jen nahreje, placne se to tam a privari..ze to je jednoduchy…adapter je zde rebelbike.com/shop/produkt/adapter-a2z-dmuni.html?katID=111
já myslim že riziko bude podobný – že se ti adaptér bude klepat nebo že svár nebude kvalitní… já osobně bych spíš šel do adaptéru, protože když nebude fungovat, tak ho prostě sundáš, kdežto u špatně udělanejch navářek můžeš zmrvit celej rám. leda že bys měl nějakýho fachmana kde by sis byl na 100% jistej. já osobně to odkládám, spíš časem koupim novej rám než to takdle bastlit. btw na koloshopu jsem ho našel ža 684,–
Mě ne, experimenty tohoto typu bych s brzdama vůbec neprováděl. Zůstal bych raději u véček.
jakýmkoliv zásahem mechanickým do rámu automaticky ztrácíš záruku na rám … jen tak na okraj…
predpokladam, ze ram bez navarek na kotouc je natolik stary, ze uz v zaruce neni.
je to ram scott tampico 7005 alu biaxial 6 let stary ale porad hezky a mam ho rad:-D
Na své koně mám adaptér A2Z a je to docela v pohodě. U nějaký agresivní brzdy bych se spíš bál namáhání rámu. Jelikož mám mechaniky, tak mě trošku štve, že když vyndám zadní kolo, tak to pak musím štelovat, kvůli škrtání. Já bych osobně počkal třeba rok a koupil nový rám, trošku mě zaráží že u modelu z roku 2000 nebo 2001 nemáš navářky. Na ocel mi nabízeli navářku u Sfinx bike, ale s hliníkem asi nedělaj.
jo nemam navarku…tenkrat, kdyz se to kolo kupovalo mi bylo jedenact a nak sem kotouce neresil:-D este premejslim o jednom reseni…dopredu kotouc a dozadu hydraulickou maguru vecko…co myslite?
Pokud je to na xc, tak bych řek, že dozadu stačí nějaký kvalitnější V (třeba XT), páčky (avid) a špalky (koolstop)
mam to kolo na blbnuti......zadny zavody…
No já to mám jako dočasné řešení na dva roky, s odstupem můžu říct, že přínos té zadní kotoučovky (oproti LX véčkům) za to nestál (adaptér, náboj, přeplétání). Jediný co je dobrý, že jsou obě brzdy stejné. Ještě to chce použít brzdu, která se dobře šteluje (něco jako avid), adaptér není nikdy uplně kolmý.
takze si myslis ze kdyz ty vecka brzdi tak nema cenu kupovat kotouce?? me se taky nechce nak moc zasahovat do ramu a kdyz to muze prasknout tak mi to za to nestoji…ja o kotoucich premejslel kdyz sem si v lednu malem rozbil na snehu hubu…
no asi ne, ale pokud jezdíš v podmínkách, kdy je využiješ, tak proč ne.
S kotoucem pouze na predku taky ubrzdis pres zimu hodne.Jednu sezonu jsem to takto vozil a nebyl problem
čau, návarky pro kotouče dělá Bareš www.cyklobares.cz/…ky/index.php?… Navíc tam mezi zadní vidlici a vzpěru navaří výztuhu, takže snad to bude OK. Nechával jsem to teď dělat na starší Fuel80 ku a zatím v poho. Celá úprava (bez lakování) stála 500,–
a dělá i hliník? má tam jen ocel…
Jo, je to hliníkovej rám. V ceníku je to upřesněno jako nějaká procenta navíc, v praxi je to vše o domluvě…
Ram GF Paragon, slitina 6061. U firmy Bares Brandys nad Labem navarili, nastrikali patku barvou, ukecal jsem to skoro na pockani cca 2 hodiny. Cena myslim 400. Drzi dodneska. V.