• Subaru4ever

    Zdravím zaběhlé bike-foristy :-)

    řeším komplikovaný problém s upgradem mého kola a zároveň nákupem/tvorbou kola pro sestru.

    Vlastním „kolo“ Author Traction MY 2006, na V-breakách od Tektra a kromě brzových páček (Tektro) celé na DEORE.

    Mám 25.000 Kč a chtěl bych z tohoto „kola“ postavit něco lepšího a zároveň koupit/postavit malé ségře pěkného horáka.

    Nejekonomičtější řešení spatřuji v tom, jí koupit nějakého horáka za ± 20.000 a k tomu nejspíš vyladěného Epicona za 5000. Z toho jejího kola bych sebral úplně vše kromě rámu, vidle, sedla a nejspíš řidítek a nahodil to na rám mého Tractionu. Parádně fungující sestavu DEORE a méně parádně fungující brzdy od Tektra bych nahodil k ní. Tractiona bych dovyšperkoval tím Epiconem. Celé to visí hlavně na faktu, že koupit dnes pořádné kolo s kotoučovkama a zároveň návarky na V-breaky je dost náročné.

    Pro ní by se mi líbilo třeba http://www.trinnity.cz/…pro/d-72176/, protože na to bych měl i slevičku, jenže určitě nebude mít návarky. Řešením by tedy byl např. http://www.racebike.cz/…/78/crr-base s dovařenými návarky za 500. Tam už by ale stálo za to zvážit otázku výměny vidlic. Podle všeho je X-Fusion Enix RL slušná vidle, proto bych ji sebral a koupil sestře něco obyčejnějšího.

    Samozřejmě se naskýtá i možnost koupit sobě celého nového horáka a sestře jenom rám a osadit ho výbavou z Authora. Jenže já jsem s dosti specifickými parametry rámu Tractionu velmi spokojen a celé by to bylo dohromady dražší.

    RÁD SI NECHÁM PORADIT LIBOVOLNOU VARIANTU ŘEŠENÍ MÉHO PROBLÉMU. Pište prosím tipy na kolo pro sestru za 20.000 (s návarky), na dobrou vidlici za 5000, nebo na libovolné jiné (a klidně ještě složitější) řešení ;-)

    Díky, Adam

    PS: Sestře bude 16, na kole toho najezdí zatím velmi málo, ale rád bych jí za pomoci pěkného kola k ježdění motivoval. Měří zatím nějakých 165 cm a váží 48 kg, takže by k brždění kotoučovky asi opravdu nepotřabovala :-D . Ale kvůli přeci jen malému nájezdu, dále možnosti toho, že vyroste, a taky toho, že se k tomu mladá blbá nebude chovat pěkně, celé nové kolo nezvažuji. Já mám 183 cm, 78 kg, extrémně dlouhé nohy a vyhovuje mi „silniční“ posaz na 21" rámu. Trávím většinu času v ostřejším terénu, ona by zatím jezdila spíš silnici.

    0 0
    • PatrikL  

      tento http://www.kubicasport.eu/…e-RX-Pro-09/ má 16,5" veľkosť rámu dostupnú z tohoto modelu http://www.kubicasport.eu/…-Life-RC-09/ – ktorý má návarky na v-brzdy :D

      0 0
    • kyl  

      Si rovnou kup nové kolo pro sebe a jí nech to tvoje staré,stejně podle popisu 90%toho jejího kola koupíš sobě.

      0 0
      • Subaru4ever  

        Ono jde o to, že já mám 21" rám (který je navíc velmi dlouhý), kdežto ona potřebuje max 17". Nejraději bych jí pořídil dámský rám, ale klidně půjdu do hodně terénního pánského rámu, které jsou taktéž hodně krátké.

        0 0
        • nox159  

          klidně půjdu do hodně terénního pánského rámu ???

          co je to- hodne tereni panský rám ? ja si takový ram redstavuju jako neco ve stylu FR/DH. tvoje predstava bude ale asi odlisna co?

          0 0
          • Subaru4ever  

            myslím hravý obratný terénní rám – např. takový Cube LTD

            já mám sice MTB rám, ale je koncipovanej geometrií snad vyloženě na jízdu po silnici (je hrozně dlouhej a sedlo je vysoko nad řidítky) … to by fakt pro ženskou nebylo

            0 0
            • marcus.ss  

              Vymejšlíš kraviny, takle z toho uděláš dvě nepoužitelný mrchy.

              0 0
              • Subaru4ever  

                Jak tak nad tím víc a víc přemejšlím, tak máš asi recht. Na stávajícího Tractiona koupím Epicona od TT s návarky, k tomu nějaký pořádný V-breaky (jaký ???). A sestře pěknýho dámskýho horáka na Deore za 15000. A když se příští rok rozhodnu pro celý nový kolo pro mě, tak na něj toho Epicona jenom přehodím ;-)

                Má někdo lepší nápad?

                PS: je skutečně mezi levnými a drahými V-breaky zásadní brzdný rozdíl?

                0 0
                • souky junior  

                  Když máš kvalitní bovdeny (př. Jagwire) a kvalitní špalíky (BBB, koolstop), tak rozdíl už nebude tak značný. Stačí obyčejné truvativy nebo lepší Avidy SD5..

                  0 0
                  • Subaru4ever  

                    Zní to asi jako velká magořina, ale koupil bych pořádný čelisti (LX/Avid SD7) jen na toho Epicona dopředu, protože víme jaká brzda na kole je důležitější ;-) ) … zadní bych nechal, protože kvůli měkkosti rámu Tractionu by tam nebrzdily Včka ani za 2000 :-D … při silném zabrždění se nohy rámu v místě uchycení brzd rozjendou cca 0,5 cm do stran, což dost fatálně degraduje brzdný účinnek :-(

                    0 0
                    • Pumsc  

                      hoď tam brakebooster,taková ta podkova,to by mělo pomoct a véčka stačí tyhle:

                      http://www.kupkolo.cz/…ni_1529.html

                      0 0
                    • Lišák  

                      Jezdil jsem „V“ Alivio a pak SD5. Alivka měly viditelně pružnější ramínka. S SD5 bylo brzdění ostřejší i při stejných (pružných :-) ) bowdenech. Špalky 3barevné BBB.

                      0 0
                    • t29  

                      silnějším brzděním bys zadní kolo stejně zablokoval :)

                      pro ségru třeba toto:

                      http://www.mojekolo.cz/…q9-fit-woman

                      a pak pořešit vidlici. Nevím jak silné pružiny bude mít ta Tora – pokud by vyhovovaly na tvoji váhu, tak si ji vem na Tractiona a pro ségru kup Epicon, pokud tam budou pružiny na její váhu, tak si Epicon vem pro sebe :)

                      Felt + Epicon se vlezou do 20 tisíc a zbyde ti 5 tisíc na kotoučovky nebo do prasátka na nové kolo. Hlavně krom té vidlice není potřeba nic přehazovat.

                      0 0
                      • t29  

                        Ajo, ten Traction asi nemá náboje pro kotouče, co? Potom teda pořešit přední véčka (možná by stačilo vyměnit špalky za KoolStop/Baradine nebo něco podobného) a zbytek peněz uložit do prasátka

                        0 0
                        • Subaru4ever  

                          Díky za rady :-) … ten Felt vypadá relativně našláple za ty prachy

                          náby na kotouče bohužel Traction nemá :-(

                          špalky mám (bohužel?) tříbarevný Authory – z toho jak pískaj a nebrzděj jsme si myslel, že jsou to šmejdy, ale zde na BF je spousta lidí přirovnává právě k oněm BBB/Koolstopům :-o

                          asi to vidím na Avidy SD5/7, podkova je zbytečná, brzdí se přeci přední brzdou ;-)

                          0 0
                          • t29  

                            Kámoš si zas stěžuje, že origo špalky na Avidech 5 taky za moc nestojí.

                            koupil jsem švagrové tyhle Baradine a kolo, kde předtím přední brzda skoro nebrzdila (nějaká promax) se pode mnou vsedě a v rychlosti chůze dokázalo postavit na přední :)

                            kdybys nepotřeboval špalky s výměnnýma gumama, tak by mohly stačit tyhle – tipuju stejnou směs

                            na starém kole mám Koolstopy a proti původním Tektro špalkům taky obrovský rozdíl.

                            Každopádně výměnu špalků doporučuju zkusit dřív, než budeš měnit celé brzdy.

                            EDIT: občas tady v diskusi proletí názor, že je potřeba trefit kombinaci špalků a ráfku, možná i proto ty Authory nebrzdí (ovšem když je to na Author kole.. nevím)

                            0 0
                            • Subaru4ever  

                              To nejsou původní špalky … asi to nebrždění bude dáno ráfky – přeci jen tam jsou nějaký šmejdy „RITCHEY Girder Comp“, co maj už nějakých 3000 za sebou, takže to asi bude hrát roli.

                              0 0
                              • t29  

                                Remerx Dragon (najeto cca 10000 km) + Koolstopy (cca 2000 km) – jezdím bez ohledu na počasí (déšť, prosolené sračky) a brzdí to dost. Je fakt, že mám jenom 70 kilo

                                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.