• romachain

    Požadavky jsou jasný: váha cca 100kg, UST ráfky, klasický upínáky. INTL vs. CL neřeším, to je mi fuk. Tak mi padla volba mezi tyto dvoje kola. Podobná hmotnost, cena. Jasnej rozdíl konusy vs. průmysly. Nejsem ale odpůrcem ani jednoho, takže to mi ve výběru taky nepomůže. No a vzhledově to taky vypadá podobně…

    0 0
    • jIrI___  

      Šel bych do Fulcrumů, ale jen z toho důvodu, že jsou na průmyslech. XT se mi zase víc líbí.

      0 0
    • romachain  

      Sakra, zapoměl jsem dát do výběru ještě Crosstraily. Ty mě sice neoslovili, ale požadavkům taky celkem vyhovujou…

      0 0
    • vasek80  

      Pokud nevadí konusy, tak XT. Jednoznačně hezčí.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jarynp  

      Mám XT na fullu, letos 2500 km, náby bez vůle, rozcentrování téměř neznatelné (92 kg). Ovšem před dovčou jsem preventivně (co kdyby) sháněl dráty. Za prvé je nikdo nemá, za druhé stojí jeden (včetně niple a jakési závitové vložky) 125,–Kč. Nutno objednat přes Shimano centrum…Slabá útěcha-jsou stejně dlouhé pro přední i zadní kolo (pravé a levé) a ve Shimano centru je moc hodná a ochotná paní (slečna).

      0 0
    • kubad  

      U shimano kol jak se neco posere mas problem :-( a o tom to je. Takze zalezi na tobe.

      0 0
      • romachain  

        Ten Fulcrum je v tomto přístupnější? Náhradní díly (dráty, ložiska) jsou v pohodě k dostání? Bo Shimano teoreticky k dostání je…

        0 0
    • Dan.45  

      po mé zkušenosti s hávárkou a devastací předního kola, tk Fulcrumy už ne, né proto že by byli špatný, jsou to výborný kola ale nikdo vám je nezpraví(složitý výplet, nedostupnost), za mě rozhodně XT

      0 0
      • StuntJ  

        tak tomu nerozumím výplet je u RM3 naprosto standardní, vyplete ho každý zručnější mechanik a narozdíl od SHIMANA XT není problém sehnat na kola náhradní díly, jsou dostupné jak ráfky, tak nové dráty i ložiska … U XT kol neseženeš nic a když jo, tak se cena blíží pomalu k novým kolům a navíc sjedeš kónusy = nová kola. U RM vyměníš ložiska za pár korun a jedeš dál … … Už se to tu v historii několikerát probíralo.

        0 0
        • nox159  

          sjedeš kónusy = nová kola – sjedes konusy koupis za 50,– nove a jedes dal ;-)

          0 0
          • StuntJ  

            Jestli je seženeš :o)

            0 0
          • Evilcleaner  

            no broušené origo do xt spíš bych řekl tak 100/kus, nicméně díly na shimano už vesměs dostupné jsou. shimano servis centra jsou v každém větším městě, nemyslím si vůbec, že by na tom byli hůře než fulcrum

            0 0
            • nox159  

              ja bych rekl ze spis na tom bude lip shimano nez fulcrum protoze je vic rozšiřenějsí… – beru mimo tohle forum ;-)

              0 0
          • jonti  

            Kdyz sjedu konusy, tak ty kola budou mit 30000km, a to uz si je klidne koupim.

            0 0
        • náčelník  

          „sjedeš kónusy = nová kola“ – toto tvrzení je naprostý nesmysl.

          Navíc správně seřízené kónusy, kterým je věnována minimální péče, vydrží neskutečně dlouho.

          0 0
          • StuntJ  

            NO nevím, já mám kónusy seřizované SHIMANO servis centrem a po 3000km jsou na odpis :(, jestli je tohle neskutečně dlouho, tak to potěš koště :o))

            0 0
            • bosmilan  

              asi bylo něco špatně.Já mám na těchto kolech najeto necelých 16000km a bez jediného problému (servis si dělám sám po každé sezoně)

              0 0
            • Patar  

              Zničení konusů může zapřičinit více faktorů. Nemusí to být špatná kostrukce náboje a jeho seřízení. Může zde nepříznivě působit vlhkost , nečistoty v ložiskových drahách , nevhodné mazivo, zabraňující dobrému odvalování. Nejvíce podceňovaným faktorem je zadní rámová stavba , kdy neodpovídající axiální vůle mezi patkami a nábojem zapřičiní prohnutí osy , narušení souososti , umocněná potom také narušenou paralelou patek.

              0 0
            • náčelník  

              Vyměň servis anebo si je raději seřizuj sám. Moje 12 let staré kónusy jsou v perfektním stavu.

              0 0
    • romachain  

      Tak jste mi dohromady moc nepomohli. Stále je to cca pade na pade. Budu si je muset oboje někde na živo pořádně prohlídnout a asi nakonec rozhodnout jednak podle ceny za kterou se mi je podaří sehnat a druhak podle vzhledu. Funkčně zatím vycházejí rovnocenně.

      0 0
      • kubad  

        modré Hope + DT SuperComp + NoTubes Arch a máš po starostech.

        0 0
        • romachain  

          Udělat si výplety na míru je samozřejmě taky možnost. V tom případě bych dal náby Novatec 711/712, Alpine III a k tomu třeba ty NoTubes. Chtěl bych ale raději „řídký“ výplet, dráty s přímým uchycením a ráfky, do kterých není potřeba vložka.

          0 0
          • Evilcleaner  

            jestli tady u ručního nápletu uvažuješ při 32 drátech nad alpine III a nebo je ve výběru 24 zeslabovaných od shimana tak tady něco hodně nehraje. jedna z těch kategorií bude pro tebe bud nevyhovujici (shimano/frm) a zbytečně předimenzovaná (ruční náplet), nebo naopak

            0 0
            • kubad  

              jj 32ks DT Comp, nebo SuperCompbude v pohodě dostačovat

              0 0
            • romachain  

              No my s těma Alpinama máme skvělý zkušenosti. Sice se to trošku hůř plete, ale pak je to navěky. Nebojím se, že bych ty klasický dráty trhal, hlavní výhodu spatřuju v tom, že se s kotoučovejma brzdama „nezařezávaj“ do děr v náboji. Nejvíc je to samo poznat oproti klasickým zápletům na disky s 1,8 drátama.

              Na těch Fulcrumech a XT jsou dráty s přímou hlavou. To chci vyzkoušet,před­pokládám, že to bude dobrý.

              Asi se začínám přiklánět k těm Fulcrumům RM3, k tomu modrý Hope kotouče, myslím, že by to mohlo být dobrý a zároveň vzhledný a taky za slušnou cenu.

              0 0
          • kubad  

            páska do no tubes ráfku je samolepící žlutá, má 9g a jak ji jednou nalepíš je tam navěky :-)takže s tím nejsou žádné starosti

            0 0
    • scret  

      z tehle dvou radsi RM3ky

      0 0
    • bosmilan  

      XT jezdím už 3 roky a bez jediného problému.Po každé sezoně rozeberu,vyčis­tím,namažu a složím a celý rok bez problému.Jako druhé kola jsem přemýšlel že bych si koupil ty RM3 protože jsou taky UST ale asi půjdu do Crosstrailu 2011 které můžu mít za stejne peníze jako ty RM3 i XT

      0 0
    • K2  

      Obecná odpověď Konusy (XT kola) x Ložiska (Author náboje) obojí ježděno na fullu v Beskydech, vážím 75 kg:

      • Author kola + DT swis + Mavic ráfky
      • V té době lehká kola za slušnou cenu (tehdy snad lehčí náboje zanormální cenu nebyly)
      • Po záruce mi odešel ořech (asi náhoda, oprava a jezdí se dále)
      • žádný problém s kotoučovkami
      • žádný servis
      • cca po 4 letech provozu (2000 ročně) na zadní jde cítit lehkéopotřebení ložisek
      • Před prodejem kola segře jsem rozhodl je vyčistit a namazat. Po sundáníprachovek jsem objevil origo zelenou vazelínu. Takže jsem prachovky nasadilzpátky (nehrabu do toho co funguje…)
      • XT jsou za super cenu, jsou lehká a bezdušová
      • Do jednoho roku mi odešel ořech (asi náhoda, reklamace, dálev pohodě)
      • konusy se musí servisovat (mám rád bezúdržbové věci)
      • Po vydání kola při převozu a nasazení zpátky problém s škrtánímkotoučů. Vyřešil jsem označkováním osy a těla náboje tečkou. Teď vžyvyndávám a nasazuju kolo ve stejné poloze. PS s tímhle Author nemělproblém
      • Vozím na nich obyč kevlar NobbyNicy s tmelem a max spokojenost

      PS: Myslím, že nejblbuvzdornější a nejlíp servisovatelná varianta je 32 klasika s bezduš páskou – mě by třeba lákalo tohle:

      http://www.cyklobazar.cz/…rch-novatec/

      PS: s XT jsem spokojený a prodávat nebudu, koupil jsem si ale konusové klíče…

      0 0
    • Hornet  

      Mám XT a spokojnost, na začiatku povolit konusy a výdrž ako písal jonti 30 tis a viac v pohode :-)

      ale nie každému musia vyhovovat konusy a častejšia udržba

      0 0
    • jarynp  

      recenze

      http://cykl.cz/…-red-metal-3

      0 0
    • Heike  

      Mám RM3 zatím jen 2000km, ale jsem z nich nadšený, design neřeším, nálepky se dají kdyžtak sloupnout, údržba je jednoduchá.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.