• bubas

    Ahoj, prosim vas, jaky je vas nazor na tuhle vidlu za tu cenu? x-bikes.cz/?id_zbo­zi=780&id_sek­ce=21&act_nabid­ka=detail

    Predem diky za komentare

    0 0
    • náčelník  

      Cena je pěkná, ale co udělá se 100 mm kotouč? Nevím.

      0 0
    • jonti  

      Ja by som si pridal 1000kc a kupil rebu. Manitou maju super chod, ale system je dosť zložitý, teda je tam množstvo vecí, čo sa môžu pokaziť. A tá tuhosť je fakt nič moc.Ak máš pod 70kg, tak sa tá vidlica dá, inak by som bral asi Fox alebo RS.

      0 0
      • kubad  

        Souhlas – REBA

        0 0
        • bubas  

          A Rebu jakou a kde? Koukal jsem na ten thread o ni, ale bylo jich tam vic, reknmeme, ze do teh 9.000?

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud chceš více pohodlí a méně progresivity, tak Rebu jedině U-Turn verzi. Pokud chceš závodit nebo ti sedí větší progresivita (a menší využití zdvihu při běžné jízdě), tak verzi bez U-Turnu.

            0 0
            • bubas  

              Tak s U-Turn jsem nasel jen Reccona: x-bikes.cz/?id_zbo­zi=800&id_sek­ce=21&act_nabid­ka=detail a potom Sida a Relevation :o( ja to az tak moc nutne? jak moc se projevi rozdil s a bez?

              0 0
              • MlokCZ  

                Prohlídni si ty grafy, co tam jsou. Z hlavy nevim teď přesný čísla, ale při porovnání na zdvizích 115 mm budeš u U-Turn verze využívat cca o 1–1,5 cm zdvihu více. Záleží jak jezdíš. Já nedal ani U-Turn verzi nikdy na doraz, takže rezerva pro velkou ránu je tam pro mě pořád ještě dostatečná. Kdybych měl verzi bez U-Turnu, tak by to pro mě znamenalo, že mám prostě vidlici s o 10–15mm zdvihu menším, než je na ní napsáno.

                Jinak pokud ti nevadí o něco málo vyšší váha, tak Revelation je taky řešení, i když podle toho, co jsem našel grafy na něj, tak je o malý chloupek progresivnjší než Reba U-Turn, ale pořád o dost méně než Reba bez U-Turnu. Ale u Revelation můžeš vždy zvednout zdvih a tím zvětšit využívaný chod vidlice (pokud ti to teda moc nenaruší už geometrii kola, nekoukal jsem na jaký kolo to chceš).

                0 0
            • cabbage  

              osobní zkušenost nebo grafy? zkoušel jsem ječňákovu rebu dualair a oproti rebě uturn, nebo talasovi to neni podstatný rozdíl.

              0 0
              • Jirikus  

                Co jsem četl diskuze tady o Rebách, tak tam bylo dost názorů, že v praxi (jízdou) ten rozdíl mezi u turn a dual air verzí nemůžeš poznat, ale měřením a potom z grafu je to jasné. Jen nevím co je teda důležitější, ten graf nebo jízda, kterou ten rozdíl stejně nepoznám. No nic mám rebu DA tak ji asi obhajuju, u turn, se přiznám, jsem nejezdil.

                0 0
                • MlokCZ  

                  To právě není pravda, že to v praxi nepoznáš. Nepoznáš to při krátkém rychlém porovnání, jak jsem už psal v reakci na cabbage. Kdybys jezdil půl roku obě verze na stejném kolo, tak bys zjistil, že ten rozdíl vůbec není zanedbatelný ale dost významný.

                  Je tam stejný rozdíl jako kdybys měl o 15mm zdvihu navíc. Pokud by rozdíl 15mm zdvihu nebyl poznat, proč by se místo 80–85 mm zdvihových vidlic vůbec postupně přecházelo na 100mm na XC nebo víc, když vlatně podle některých ten rozdíl ani nejde poznat.

                  0 0
                  • Jirikus  

                    Je jasný, že 100 mm bude lepší než 85, právě proto, jsem si kupoval vidli, která jde na víc předělat v případě, že bych koupil jiný rám. Mi jen z těch příspěvků nešlo do hlavy, že DA oproti UT chodí o 15 mm míň, to znamená, že u UT je ještě tak 0,5 cm rezerva, takže DA při 85 mm zdvihu chodí tak 65 mm a to se mi právě nezdá. Sice to nějak moc nezkoumám, ale po vyjížďce, když čistím nohy, tak jde vidět, že ten chod vidlice je větší než těch 65 mm a to jsem zatím nejezdil nějaký těžčí terén. Nikomu neberu, že DA je progresivnější než UT, ale určitě to u 85 mm nebude dělat 15 mm.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      15 mm to dělá u 115 verzí.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      A ještě při nastavení na 85 mm to může trošku jinak, protože při změně zdvihu U-Turnem nevim co se přesně děje s velikostí komor uvnitř. Vše co jsem psal včetně grafů platí pro 115 mm nastavených.

                      Je klidně možný, že i U-Turn verze se zprogresivní při sešroubování na nižší zdvih, grafy na 85 mm jsem neměřil, protože mě nezajímaly. 85 mm vozit nikdy nebudu.

                      0 0
              • MlokCZ  

                Obojí, U-Turn verzi jezdím celý rok a ne U-Turn verzi jsem měl možnost vyzkoušet několikrát.

                Tohle je právě ten problém, že spousta věcí se při krátkém porovnání nepozná, navíc bys musel jet hodněkrát stejnou trasu těsně po sobě, abys objektivně mohl porovnávat a na stejném kole a při přesně stejném nastavení vidlice. Od toho ty grafy jsou, že to jednoznačně rozliší. Při dlouhodobém používání to pak oceníš.

                To bys pak pomalu mohl říct na základě krátkého vyzkoušení, že jsou všechny vidlice stejné a to nejsou a jsou v nich sakra rozdíly.

                0 0
                • Jirikus  

                  Jasně to máš pravdu, ale kde bereš tu jistotu, že zrovna ten člověk, co udělal ten graf, ho udělal dobře? Nechci nikoho popichovat, ani nevím, kdo ho tam vkládal. Nejsem znalec vidlic, mám teď druhou a vyhovuje mi víc jak ta stará, takže tak. Kdybych teď porovnal uturn verzi, možná bych ti dal za pravdu, ale nejspíš bych rozdíl nepoznal. Jinak mám 85 mm zdvih, víc se na artura nevlezlo, a docela mi to stačí, takže asi nejsem moc náročný.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ono na měření toho grafu jednak není co zkazit (je to opravdu jednoduché). Si to někdy vyzkoušej a uvidíš. Dále Rebu U-Turn jsem si měřil sám a to několikrát a při různých tlacích. Rebu bez U-Turn měřil Milan a to ještě v několika fázích úpravy, takže také několikrát, takže tam téměř jistě žádné chyby nebudou. Dále jsem už teď v poslední době při hledání informací stáhnul spoustu článku z německých časopisů, kde několikrát Reba byla měřena také a ty grafy sedí (samazřejmě s nepatrnými rozdíly v rámci chyby měření, které jsou ovšem zanedbatelné proti rozdílu těch verzí).

                    Já tu netvrdím, která z verzí Reby je lepší a každému může sedět jiná. Jen tvrdím, že každá se chová jinak a že ten rozdíl není zanedbatelný.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    A právě grafy jsou zcela objektivní měřítko. Neřeknou ti samozřejmě o vidlici vše, jsou tam další věci, které nezměří jako tlumení, atd. Ale to co z nich vyčteš prostě tak je a můžeš to objektivně porovnat, narozdíl od zkreslujících subjektivních krátkdobých srovnání. Hodnocení z praxe beru, když vidlice, které se porovnávají někdo jezdil delší dobu. Pak je to velmi cenná informace, protože může posoudit i další věci, které graf nedokáže.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Já třeba moc závěry z pár minutového testu vidlice na pučeném kole nedělám, protože vim, že tak vidlici pořádně porovnat nedokážu. Tam se poznají akorát opravdu extrémy, třeba že vidlice nechodí vůbec.

                    0 0
                    • bubas  

                      Tak jsem pred chivli mluvil s chglapem od x-bike a maji poslednich 12 kousku Reba SL BEZ U-Turn. Takze pokud chci vidlu v teto cenove hladinetak moc nemam na vyber. nasel jsem ji jeste tady: www.bikemarket.cz/product.php?… ale taky bez U-turn

                      0 0
                    • milan1  

                      Tady jsme právě narazili na to přeceňované hodnocení přímých majitelů verzus něco jako nezávislé měření, které dá zcela jasné výsledky. Na objektivní testování jízdou nepotřebuješ nějaké extra dlouhé jízdní zkušenosti trvající půl roku a více. Potřebuješ jediné a to je vhodný terén a nejenom lehce hrbolatou cestu. tam jsou získávány většinou ty zkušenosti s půjčenou vidlicí. potřebuješ prostě na jednom místě mít dvě vidlice nastavené na sebe a dost rozmanitý terén od drobných nerovností po větší překážky. Nepropaguju jenom měření ale i jízdní zkoušky a jedna taková jízdní zkouška je laický test odpružení, zde často vysmívaný. Tam je přejezd panelové cesta a je to test malých nerovností. Za takových podmínek nerozeznáš vliv zdvihu a tedy i průběh charakteristiky ale jenom citlivost a tu budou mít obě vidlice stejnou. To jsou taky ty závěry "zkušenýchů Když ale použiješ přejezd cihly, což při zkoušce zjednodušeně zastupuje těžší terén, tak už rozdíl pěkně poznáš. těmhle zkouškám se úspěšně brání právě ti, kteří tě ohromují svými zkušenostmi a budují si závislost na svých radách. Měření charakteristik je to, co do případného subjektivního hodnocení přináší objektivní měřitelné hodnoty. kdo se to naučí používat jako právě ty získá neocenitelný zdroj přesných a nezkreslených informací, ze kterých a to bez rádců načerpá maximum informací. Přesnost měření byla ověřena několikerým porovnáním a to dokonce s měřením Bike magazínu a je velmi dobrá u lidí, co se drží přesně metodiky. A ještě k dohadů o tom, zda to jde poznat jízdou, nebo ne. Je tady ještě Fiberman, který na jedné a té samé vidlici vyzkoušel obě nastavení. Neznám už přesnější srovnávací test, kdy na stejných odporech stejné vidle vyzkouší něco člověk sám a ve stejném terénu, na který je ve svém okolí zvyklý. Nevidím jediný důvod a žádný výsledek, který by mohl zpochybnit postupy zde prověřené. Co propadlo je odhad a podivné zkušenosti samotných jezdců.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        S cihlou to vim, tam se pozná dost, ale jak si psal a já už taky předtím, je potřeba to mít na stejném (nebo alespoň hodně podobném kole ať jsou aspoň téměř stejné úhly hlavové trubky) kole, stejně nastavené. A tyhle podmínky při těch krátkých testech prakticky nikdy nejsou, proto jsem psal o tom půlroku, protože to je už reálnější, že někdo jednu vidlici měl a pak jezdil jinou. A pak jsem tím půlrokem myslel, že se dá pak opravdu porovnat velmi detailně ve všech aspektech i jako vedení stopy, tuhost a další, které při testu s cihlou taky nepoznáš. Ale máš pravdu, že cihla už vypoví o více vlastnostech včetně progresivity.

                        0 0
                        • milan1  

                          Zkusím ti vysvětlit tu cihlu víc. Je to hlavně na to tlumení, které tě zajímá. Když jedeš v terénu, tak nerozlišuješ, co dělá charakteristika pružiny, co přidává tlumič a jak jsou na tom odpory. je to hlavně proto, že máš spoustu vjemů a ty působí dohromady. U sebe to popisuju jasně, jezdec nemá šanci poznat detaily. Když se o to chce pokusit, musí si situaci zjednodušit a to je samozřejmě i ten přejezd cihly. Na samotné a jediné překážce máš možnost se zaměřit na to, jaký pocit získáváš a divil by ses co jde vlastně odlišit. Dokážeš poznat, jak tě to na počátku nakoplo, dokážeš i rozeznat s jakým útlumem to dopadlo. Pokud bys měl dvě takhle odlišné vidlice a provedl několik zkušebních pžejezdů, zaručuju ti, že bys rozeznal velmi moc a mohl by sis i pěkně pohrát. Představ si totiž tu cihlu nejenom jako samotnou překážku ale jako pouhého zástupce náročnějšího terénu a do pocitů, které vnímáš si dosaď i to, že za tou cihlou je i další cihla a zase další a najednou je pocit z jízní zkoušky obohacen o o to vedení stopy o které ti jde a ty si zároveň uvědomíš, že i tohle dokážeš vnímat pocitem. pocitem z jediné překážky a několika přejezdů. To vedení stopy si můžeš i zpestřit pokusem o to, jak jde po přejezdu zatočit, tedy změnit směr. Prostě opravdu zde přichází hravost a tady jde opravdu o rozlišování zkušebním jezdcem. tohle je vypovídající. A to dokonce vypovídající na dálku dost podobně jako měření charakteristik Akorát tady je to subjektivnější, ovšem dá se na výsledcích dohadovat přesněji, protože jsi zjednodušil zkoušku a každý ji může provést za stejných podmínek jako ty. Takhle jdou hravě porovnávat i zkušenosti a rozlišovací schopnost jezdce, který si zatím může povídat co chce a vyvolávat zmatky divnými soudy.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ten test s cihlou je mi jasný, že tohle všechno se tam pozná, ale nesmí to být zkresleno různými nastaveními každé vidlice a to je to, co na běžné vyjížďce chybí pro rychlé porovnání. Ale samozřejmě když je zájem, tak lze ty testy provést a nebude to problém (jen si pohrát s nastavením všech vidlici vždy pro každého jezdce). Máš pravdu, že test s cihlou rozliší spoustu věcí, které v členitém terénu jinak jednodušš neoddělím od celkového pocitu, ale úplně všechno taky o vidlici neřekne i když většinu ano. Je ale fakt, že těch pár věcí, které se nedají podle cihly tak dobře ohodnotit by také šlo nasimulovat jednodušším testy než je jízda členitím těžko definovatelným terénem pro přesnější srovnání (tím myslím třeba několik cihel po sobě v daných intervalech apod.)

                            0 0
                            • milan1  

                              Ty cihly si můžeš právě v ředstavě stavět za sebe v jakékoliv pozici. Zkus si je stavět v duchu tak, že si budeš představovat přejezd další třeba mírně posunuté do zatáčky, stačí opravdu v duchu. Ve skutečnosti pak poznáš jakou máš opravdu rozlišovací schopnost o tom, co se děje a jaký máš vlatně grip, tedy kontakt a ovladatelnost. Opravdu to pocítíš a dokážeš to i přesně popsat. Takhle ale můžu mluvit prvně k člověku, který má zájem. Do skutečného hodnocení se ti promítá nejenom nastavení vidlice ale z největší části to, zda je na hardtailu, nebo na fullu. Zase je to jedna jediná překážka, která ti pomůže odfiltrovat vjemy a alespoň trochu omezit tenhle zozdíl. Věř mi, že jsem se tím zabýval delší dobu a nevycucal jsem si tuhle a jedinou překážku jen tak náhodou.

                              0 0
                      • Jirikus  

                        Ok, pěkně popsané. Vidlici mám, zatím mi vyhovuje, jak jsem psal několikrát, je to velký skok vpřed. Teď jenom na tebe Milane1 dvě otázky. Jde nějak odstranit ta větší progresivita ne UT verze reby, kdyby mi někdy začala vadit? nebo je to dáno velikostí komor a prostě to předělat nejde? a pak ještě druhá otázka, někde jsi psal, že jde nějak poladit to jakoby znecitlivění reby při delším sjezdu, tak se chci zeptat, jestli jo a jestli jo, tak jestli by to zvládnul i člověk vidlí neznalý. Servisní zkušenosti max s výměnou oleje. Dík

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Odstranit to lze, vždyť je to právě ta vidlice Fibermana, kterou Milan upravdil a docílil u ne-U-Turn verze chování takřka stejné jako u U-Turn verze.

                          0 0
                        • milan1  

                          Vidlice jde samozřejmě ladit ale ty musíš vědět přesně co chceš a co ti vyhovuje. A abys to dokázal specifikovat, tak potřebuješ znát právě ten graf charakteristik a nebo představu a co opravdu chceš. Fiberman měl mého vyladěného Suntoura a popsal mi přesně, že chce dosáhnout stejného výsledku právě na Rebě. Tady to bylo zcela jasné. A ty zmiňované problémy, jak je mám řešit, když já je neznám. Neznám podmínky za kterých jsou vidle provozované, neznám v jakém stavu ani jak je mají seřízené. Jak to mám asi řešit, zoúpakuju, já to prostě neznám. A to, jak je možné používat naladění díky měření grafu charakteristik, jakým způsobem a jak důležité je mazání a materiály pro mazání jsem už dávno napsal. Co prosímtě mám psát stále dokola?

                          0 0
                          • milan1  

                            Ještě bych to chtěl upřesnit. Nehledej problémy a neřeš co zvládneš, nebo nezvládneš. Máš zřejmě novou vidli a tak si jí osahávaj hlavně sám a získávej své zkušenosti, ty ti nikdo nepředá a stejně tak ti nikdo neurčí co je pro tebe nejlepší. Časem a pokud budeš mít zájem se můžeš vrhnout do nějakých porovnání a grafy, případně porovnávací jízdní zkouškou, ty ti pomohou taky odpovědět. Teď se zatím podle toho, co vidím, jenom budeš zaplétat v protichůdných informacích. Až si vše vyzkoušíš na vlastní kůži teprve potom mohou přijít na řadu věci, které bys chtěl řešit hned a všechny najednou.

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        A tím, že to po pár minutách nepoznám jsem hlavně myslel to, že mám vždy k dispozici kolo někoho jiného, které je jiné, vidlice je nastavená na jinou váhu a na jiné požadavky. Proto pak moc nemá cenu ani provádět test s cihlou.

                        0 0
                      • cabbage  

                        a je v přejezdu cihly nějak zohledněn i úhel vidlice, který má docela vliv na chod?

                        0 0
                • cabbage  

                  především tu šlo o tvrzení, že reba dualair je progresivní tak, že nevyužívá celý zdvih což v případě ječňákovi reby neni pravda- na skoro každé vyjížďce(i terénně méně náročné) má kroužek prachu tak 5–10mm pod korunkou, stejně jako jsem já s uturn verzí využíval do 113mm zdvihu(cca 5mm pod korunkou), naproti tomu podle grafu lineární talas využívá v mém případě jen asi 11cm(zcela stejný terén jako u reby), když snížím tlak, tak pouze víc zajíždí ve sjezdu(a to nemluvim o brždění) na délce chodu to nic moc nemění. takže tu máme sice grafy, kde porovnáme chod vidlic, ale chybí tu porovnání(zpětná vazba) s tím co to znamená ve skutečnosti. otázkou je, jak moc ovlivňuje chování vidlice hlavový úhel…

                  0 0
                  • Pekáček  

                    Asi ovlivňuje. Kdysi měly vidle patky v ose nohou, teď už se dělaj patky předsazené. I korunka nemá brýle v ose sloupku. Já si myslím, že položená vidle se snáze zamáčkne při najetí na překážku než vidle co je strmější, kolmější k zemi.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Teď by bylo zajímavé připsat, pro jaké tlaky jsou ty údaje a úplně nejlépe pro dané tlaky změřit graf a hned by se vše vyjasnilo.

                    Já když nafoukám o 20 psi méně, tak taky budu chodit téměř na doraz, ale už budu mít dost velký sag, takže nebudu využívat delší chod vidlice, ale úplně stejný, protože počáteční hodnota bude větší a koncová taky. A současně hlavně vidlice přestane být tak aktivní, s malými tlaky se chová líně (zřejmě menší tlaky hůře překovánají pasivní odpory vidlice) – takže tahle cesta není řešení.

                    Hlavový úhel ovlivňuje chování určitě hodně.

                    A ten Talas podle grafu lineární tedy moc nebyl, Reba U-Turn se začala lámat do větší progresivity déle než Talas a přitom má o 15 mm menší zdvih. Jestli sis všimnul, tak hned po té, co Milan nahodil graf Talase a mojí Reby dohromady, tak jsem byl překvapen, jak je ten Talas progresivní, protože dle všech recenzí jsem čekal, že bude mnohem méně.

                    A když jsem pak porovnával grafy Talase a Revelation, tak Talas byl o chlup progresivnější.

                    0 0
                    • cabbage  

                      reba: ječňákova:95psů, moje 90psů, talas nevim…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak těch 90 u tvojí Reby – tam je to tedy už jasné, to je právě těch 20 o kterých sem mluvil. Pokud si dobře pamatuju, tak vážíš podobně jako já (já mám kolem 67–70kg, jak kdy). A já vozím právě těch 110 psů. Testoval a měřil jsem i 100 a 90 a chovalo se to přesně jak jsem psal výše. Vždy o co jsem chodil více do zdvihu, o to přesně se zvýšil sag, takže délka chodu pořád stejná a přitom vidlice méně aktivní. Dle tabulek RS je doporučený tlak pro mojí váhu dokonce někde kolem 125 psů (což samozřejmě není směrodatné, ale jen pro orientaci, jak si u RS asi představovali, že lidi budou foukat).

                        A u té jecnakovo mi ten tlak bez grafů nic moc neříká, tam nemůžu pousoudit.

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    Jinak tohle je jasný věcný příspěvek k tématu, který může něco řešit a kdyby se k tomu ještě udělali ty měření, tak by se toho mohlo hodně vysvětlit a dá se rozumně věcně diskutovat.

                    0 0
                    • cabbage  

                      měření talase je v threadu s grafy, ale bacha, jsou přehozeny osy x,y a vůbec graf vypadá dost podivně;)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        O tom vím, ale ten byl trošku zvláštní, hlavně při zatížení 25kg jsi tam měl zdvih naměřen 10,20,30 mm, což je dost divné. Já bral pro porovnání graf, co dával Milan, pak jsem našel ještě graf Talase z dalšího zdroje a shodoval se s tím, co tam dával Milan. Ale i tak je tam vidět, že na zdvih 80mm potřebuješ 100kg, což Reba U-Turn verze dá při 100kg 82–90mm (podle tlaku 110–90psi).

                        0 0
                        • cabbage  

                          celkově bych viděl problém v měření- než digitální váha ukázala hmotnost, tak už mohla bejt jiná a gumička na noze odpovídala jinému zatížení…

                          p.s. jak ti rozbor vidlic pomohl?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Jestli myslíš včetně dřívějšího threadu s grafy a teď ještě grafy u Talase, tak mě pomohl v několik věcech a to dost.

                            Nejdříve u Reby mi grafy pomohly najít lepší nastavení. Sám jsem si zjistil, že 110/110 se chová aktivněji, ale zdálo se mi, že by mohla chodit více do zdvihu, i přes to, že mám U-Turn verzi. Tak jsem zkoušel 100/100 a 90/90 (a spoustu dalších nastavení) a zdálo se mi, že pak dokážu využít více délky zdvihu (že jsem chodila do zdvihu více k maximu je jasné i bez grafů). Takže jsem nevěděl, jestli raději aktivnější nebo využití větší délky zdvihu. Jenže pak graf jasně prokázal, že to využití větší délky zdvihu byl jen špatný subjektivní dojem a že je úplně stejné. Takže jsem v klidu mohl vrátit na 110/110 a mít tak nejlepší nastavení, co vidlice pro mě umožňuje.

                            No a u Talase mi grafy pomohly ještě více, tam jsem viděl spoustu věcí, aniž bych měl možnost na vidlicích jezdit a pomohlo mi to se rozhodnout, kterou vzít.

                            To bude tou ditigální váhou, to zpoždění bude problém. Od 100kg výše to nebylo úplně snadné měřit ani na normální váze (udržet 1–2s stejné zatížení a přitom ho nepřekročit).

                            0 0
                            • milan1  

                              Nezlob se ale tys ho ještě neprohlédl? Nejde mu o řešení, je to stále tatáž osoba která se chytne jakékoliv možnosti překážet. Doporučuju zhlédnout jeho opravdu „chutné“ aktivity při rozvrtávání pekáčkova thredu, ten jeho graf, to nepotřebuje komentář a aktivita tady, myslíš, že to je aktivita člověka znalého? Kdepak, hledá jenom prostor pro flame. Odpověď na jeho dotaz o různých úhlech při zkoušení vidlic je jednoduchá. V rozsahu daném pro správný rám a zdvih vidlice se pohybují hodnoty úhlů v rozmezí max. tří stupňů. V tomto rozsahu změny nepoznáš. Zajímá tě tvůj úhel hlavové trubky a tedy vidlice? Máš u mě na stránkách měřák přímo k vytisknutí, není žádný problém a každý si může ověřit.Se vším je počítáno. V případě extrémně položená vidlice samozřejmě ovlivní vlastnosti, to je jasné každému a není to třeba zdůrazňovat.Tenhle případ ale opravdu neřešíme. Naproti tomu existuje další věc, která hodnocení ovlivňuje. Je to pneumatika a zase, v metodice je připraveno, použít pneumatiku max. nahuštěnou. Podmínky jsou přesně popsány, vedlejší jevy pokud možno eliminovány a tohle je opravdové zkoušení. A jak tedy ovlivňí úhel vidlice jízdu? To si snad právě vyzkouší každý sám a zjistit si hlavně přesné podmínky při zkoušení, nevidím jediný problém. Další dotaz, kde tě jakoby vyvolává a zkouší, co ti to přineslo, to měření. No, neznalý to nemůže pochopit ale proč by měl k tématu mluvit neznalý. Znalý jsi tady ty a ty sám pro sebe jasně víš, a taky to zcela jasně popisuješ a to přesně, jaké možnosti jsi pro sebe objevil. Kdyby někdo přistupoval se zájmem klidně mu můžeš ty, nebo já podat dodatečné informace. Tenhle ovšem zájem nemá a jenom hledá skulinku, kde by se chytil se svým flame. Doporučím mu proto jedno. Obhajuj své pojetí hodnocení, které je založené na tom, že nevíš, jak byla vidlice nastavena, že jsi se na tom někde, nevíš kde sám projel a že tedy je to podle tebe takhle všechno stejné. Jestli tím osloví víc lidí, než objektivní hodnocení, to je jeho věc. Neměl by tady spíš on sám přesvědčovat že to jeho je to správné a proč? A ne tě tady zpovídat a snažit se tě nachytat na nějakém podružném detailu. Je na totiž něm obhájit v čem je jeho postup vyzrálejší a proč se ho je třeba držet.

                              0 0
          • jonti  

            Napriklad Rebu SL na x-bikes

            0 0
            • bubas  

              OK, to by eventuelne slo, a jaky zdvich bys mi poradil? Nebude to moc velka zmena pro geometrii ze 100 na 85?

              0 0
              • kubad  

                Zdvih u Reby se dá nastavitomocí výměných dorazů, ale musí se dovnitř vidlice. Já bych doporučil zlatou střední cestu – tj 100mm Většinou ti to udělá prodejce, když při objednání specifikuješ jaký zdvih chceš.

                0 0
      • bubas  

        Jo, vidis, to jsem zapomel pridat, mam asi 193cm a 90 kilo :o) Vylozene maratonec :o)))

        0 0
      • náčelník  

        Mně tedy Skareb nepřipadá vůbec složitý, R7 bude ještě jednodušší, protože nemá pružinu. Ale je pravda, že ostatní značky jsem nerozebíral.

        0 0
        • jonti  

          Oproti Marzocchi Bomber Z2 a RS duke je veľmi zložitá. Navyše ma zlostila obrovnská závislosť funkčnosti na presnej hladine oleja. Keď sa to nedá presne, tak je to dosť nanič.

          0 0
          • náčelník  

            Pro porovnání – dá se někde najít rozkreslený Bomber a Duke? „obrovnská závislosť funkčnosti na presnej hladine oleja“ – s tím jsem nikdy neměl sebemenší problém.

            0 0
            • vlk  

              Duky servisní manuály s fotkami či rozkreslením má RS na webu(jako všechny své vidle).XC je jednoduchý.SL s motion control či pure delite je už poněkud složitější.

              0 0
              • náčelník  

                Díky. Tak jsem si to prohlédl a rozhodně nemohu souhlasit s jontiho tvrzením, že RS by byly nějak výrazně jednodušší než Manitou. Řekl bych, že jsou na stejné úrovni.

                0 0
                • vlk  

                  No ony ty systémy co používají dnes jsou si velice podobné.

                  0 0
    • dancing dog  

      mám R7 s véčkama, jsem spíše jezdec po cestách a cestičkách, žádná divočina a pro mé potřeby funguje dobře…a to mám něco přes 90kg. Možná se jednou zabiju, ale zatím bez problému… Jo, byl to „nekonsultovaný dárek“, prý ultravýhodná koupě…ne můj nápad kdyžtak mi prosím tady dejte typ, jakou vidli pro těžší a těžký lidi, do náročnějšího terénu…dík

      0 0
      • kubad  

        On není až tak moc velký problém ve váze jezdce, vidlice je prostě míň tuhá. Pokud brzdíš véčkama tak asi bude jediný problém trochu kratší životnost, ale nemusí. Problém se zvětšuje s použitím kotoučů a při větším zdvihu. (dělají se 80 a 100mm)

        0 0
        • dancing dog  

          Jasně, tak nějak sem to pudově tušil..předpo­kládám, že pro mě – váha + žádný drama terén bude lepší zdvich 80 mm…a kotouče zatím nechci/ty až s novym kolem/, sem fakt spíš ten cykloturistickej typ+ z kopce rychle se dost/ zřejmě nadprůměrně/ bojim…jezdím dost, ale většinou žádnej hustej terén.....vidle je nastavená tak, že mi tuhost vyhovuje… uklidnils mě, dík.. Ale stejně..jaká vidle pro nás ne60–70tikilový nechrty?

          0 0
          • kubad  

            No já sem maximálně spkojený s LEFTY Carbon ELO, ale to ti asi vůbec nepomůže :-))

            0 0
            • dancing dog  

              píšu si..ale ty vypadáš na suprštíhlýho chrta… jo, kafe ani pokuta nebyly- jen domluva, krásná policistka byla dost komisní..škoda :-) čus

              0 0
    • bubas  

      Omlouvam se za znovu otevirani tematu, ale doslo ke zmene, navysil jsem kapital :o) tak do te nove muzu vrazit tak 12.000. Muzu se zeptat na nova doporuceni? Tohle uz je fakt konecna hranice :o))

      0 0
      • kubad  

        Na novou FOX to není a asi takhle bych to vyděl:-))

        www.bike-forum.cz/…4/forum.html#…

        0 0
        • bubas  

          Takze pokud to dobre chapu, zustat u Reby? A v porovnani s touhle kupkolo.cz/pro­duct_info.php?cPat­h=84_122&produc­ts_id=1435

          0 0
          • MlokCZ  

            Pike s Rebou těžko můžeš porovnávat, to je jiná kategorie.

            V odkazu je pružinová verze, což bude maximální žehlička, díky ose je vidlice tužší, má větší zdvih, ale na druhou stranu bude už výrazně těžší než Reba (dle váhy na stránkách sramu má 2435g).

            Takže tady si ujasni, na co tu vidlici chceš – tím myslím, na jaké kolo, na jaký styl ježdění. Je třeba určitě kravina dávat Pika třeba na XC HT.

            0 0
            • Pekáček  

              No tak to váží jako Axel 2003 a nebo o trochu víc jak Marzocchi MX Comp ETA 2004 :o)))

              0 0
          • mar_tin1  

            a co na tom chces jezdit? pac reba a pike jsou zamerenim uuuplne jinde.

            0 0
            • bubas  

              No kolo je HT a nejezdim na tom zadnou divocinu – Jizerky vetsinou spis po cestach, jen malokdy neco ostrejsiho. Slo mi o to, ze toho Pika mi pochvalil kamos, ma ho a pry uplne super, tak se spis jen ujistuju co a jak.

              0 0
              • mar_tin1  

                tak pike urcite ne… to neni vidle pro tebe. nemyslim to ve zlym :-)

                0 0
                • bubas  

                  OK, v poho, skocim po te Rebe :o)) Diky vsem zucastnenym za rady :o)

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.