• Dave.a

    Zdravím všechny odborníky a obracím se na Vás s žádostí o pomoc. Chtěl jsem si vyčistit vidlici Manitou R7 Super LO a narazil jsem na problém s vyšroubováním šroubu se šestihrannou hlavou dole v levé noze. Otáčí se donekonečna na obě strany s poměrně malým odporem. Máte někdo nápad co s tím?

    Díky za rady

    0 0
    • Daf  

      Zřejmě si ho urval. Ten šroub se nevyšroubovává, ale naopak musí se zašroubovat dovnitř nohy. Pokud to tak je, budeš muset koupit nový vratný tlumič.

      0 0
    • scret  

      pokud jsi se do toho nehrabal uz predtim, pripadne nejaky „sikovny“ servisak, tak by nemel byt zavit teoreticky strzeny…

      Kdy jsi ho zkousel vysroubovat, pred nebo po vysroubovani sroubu na imbus v prave noze?

      R7mu jsem rozdelaval uz nekolikrat, naposled ale nekdy pred 3/4 rokem, takze si to nepamatuju, ale nikdy jsem nemel problem…

      0 0
      • Dave.a  

        Zkoušel jsem to vyšroubovat jako první krok. Dále by mělo následovat sundání korunky pro regulaci odskoku a zašroubování imbusu na pravé noze. Dělám to poprvé, tak se nechám rád poučit

        0 0
        • scret  

          ok, zkus to obracene, vysroubujes sroub na imbus na pravy noze a pak zkus tenhle sestihran na levy… pokud to nepujde, muzes zkusit jakoby zatahnout za spodni kluzaky, kdy krk budes mit treba ve sveraku a pak to zkus vysroubovat…

          Bud trpelivy, pamatuju si ze se mi taky nekdy stavalo ze clovek toci relativne dlouho nez ho vysroubuje…

          0 0
      • nox159  

        Kdy jsi ho zkousel vysroubovat, pred nebo po vysroubovani sroubu na imbus v prave noze? – to je snad uplně jedno ne ? behem tydne jsem mel tedka rozebrane 3 R7

        0 0
        • scret  

          ted nevim jestli mi to delalo problemy pri rozebirani nebo naopak pri zpetny kompletaci

          0 0
          • nox159  

            teoreticky je to jedno ne? jeden sroub drzi tu negativku ( pruzinu) a ten druhy odskok. Je celkem jedno ktery zasroubujes drive…

            jen je dobre mit pri tom vidlici trochu nafouklou aby se lip zašroubovaval ten sroub do negativky…

            btw: nevite nekdo nahodou kolik oleje muzu dolit do pozitivky abych pridal na progresivite? teoreticky kolik chci ale nechci s tim moc laborovat tak bych chtel vedet na kolika ml zacinat ( je to 100mm zdvih)

            0 0
        • Dave.a  

          můžeš mi tedy prosím popsat nelepší postup vyčištění a výměny oleje R7. Díky moc

          0 0
          • nox159  

            ja se v tom zas tak moc nevyznam ale tedka jsem si vzpomel v cem mas ( podle me na 70% ) problem – myslim ze jsem se s tim tedka naposledy setkal taky ale nejak jsem se s tim nezaobiral…

            takze doufam ze me nekdo nezdupe za to ze to tak neni a ze jsou vsechny R7 stejne :D

            • vypust vzduch
            • sundej stelovatko odskoku
            • sundej lock na vidlici
            • zašroubuj regulaci tlumeni ( prava noha z pohledu jezdce – smeremdovnitr)
            • pak vysroubuj sroub v leve noze – ten se ti jak si psal protaci na jednui na druhou stranu – podle me uz vysroubovany z te plastove blbosti couvnitr je a tedka ti drzi jen na okrouzku tak ho tak bud nech a sundej vnejsinohy nebo ho vytahni silou bud rukou nebo klestema – moc za to nervi melo byto jit v pohode )
            • bacha at se nepolejes olejem co je ve vnejsich nohach

            myslim ze timto mas vyreseny ten problem co u tebe nastal… ( samozrejme muzes tam mit problem jiny… ale s timhle konkretne co pises jsem se uz setkal – teda stejne přiznaky ;-)

            pak pokracuj dal podle navodu o kterem si predem psal

            jen bych doporucil pouzivat goly a nebo uzavřene klice ( doufam ze pouzivam dobre nazvy :D ) neni uplne idelani strhnou hrany nekterych soucasti…

            0 0
            • Dave.a  

              Díky moc za radu, dnes a zítra už se k tomu nedostanu, ale ve středu dám určitě vědět, jak to dopadlo.

              0 0
            • scret  

              jooo, mas pravdu, uz jsem si vzpomnel, jsem hlava derava:) taky jsem si myslel ze sroub se protaci, ale mezitim byl uz davno vysroubovany a jen drzel, i nejspis diky silikon. O krouzku, stacilo strcit pod nej neco neciho, sroubovak, nebo chytit do kombinacek a vytahnout…

              jinak s negativkou jsem to nezkousel… Docela by me to zajimalo, jak dopadnes… Pak to sem hod..

              0 0
              • nox159  

                jeste jsem uvazoval jestli by nesel zvednou zdvih… :D

                pro stlaceni na doraz porad na nohach zustava cca 1,5cm misto takze kdybych upiloval negativku k tomu urizl kousek te gumy co tam slouzi jako doraz tak by to v leve noze mohlo byt ok :D v prave bych to musle zkusit jak to bude vychazet s odskokem… tam si nejsem jisty jestli by byla rezerva… ( pokud by to tam bylo ok tak by stacilo jen min oleje – mozna bych prisel o lock ale to by mi nevadilo :D

                • je to ciste v teoreticke rovine a dost velka prasecina a poustet se do tohoasi nebudu uz se mi to nechce znova rozebirat… ale kdyby to nekdo zkousel nebose nad tim zamyslel a rekl ze by to mohlo jit zacal bych to dalresit… :D

                jeste je teda moznost ze by ty nohy samotne nesly zasunout nize… ale na leve nize by to slo vyresit na prave by to mohlo vyjit…

                je tam dost ale a musel bych se na to podivat rozebrane a pouvazovat o tom jestli to tak pujde nebo to jak sem to tedka napsal je uplna kravina… :D

                berte s rezervou ;-)

                0 0
                • scret  

                  ikdyby to slo, nesel bych do toho, je to zavodni vidle, 30 nohy, nevim nevim, kroutilo by se to jako had…

                  0 0
                  • nox159  

                    krouti se to uz tedka a to celkem fest na te vidli uz neni co zkazit :D

                    pri sagu 10% ji 5× behem jednoho sjezdu klepnu dost citelne o doraz a to je dost neprijemne :(

                    doufam ze aspon ta progresivita pujde zlepsit…

                    0 0
    • Vilém  

      Pokud jsi to jeste nepovolil a je to opravdu imbus na noze se vzduchem, tak zkus vidlici stlacit do zdvihu a zajistit ji ve stlacene podobe. Treba nekolika stahovacima paskama, provazem, kurtnou, proste co mas po ruce. Zkus ten imbus povolovat, az v tomto stavu. Plunzr se dotlaci na dno vnejsi nohy a pak to jde povolit.

      0 0
      • pepek  

        Taky se někdy divím, dyť se to tak dělalo skoro na každý starý motorce a tady jsou jedinci, co to eště neznají :-)

        0 0
    • Dave.a  

      Tak výměna oleje ve vnějších nohách provedena. opravdu ten šroub v levé noze držel na tom těsnícím o-kroužku. Díky všem za rady

      0 0
    • Losky83  

      Chlapy, mám obyč vidlici Marzocchi 33 100mm a je to olejovka. Kolo jsem koupil starší, 1,5 roku staré. Co mě zarazilo je, že ta vidlice je dost tuhá. Jde stlačit tak max 5–6cm a víc ani ťuk. Je to normální u těhlech levných vidlic? Určitě za celou dobu nebyl měněn olej ani nic jiného. Na vidlici je jen Lockout (ten asi postupně uzavírá zdvih?) a pak pod gumičkou imbus s nápisem Adjust +,–. Zkoušel jsem s tím štelovat a nepozoroval jsem rozdíl. Zespodu vidlic je na jedné straně klasický šestihran a myslím že v pravé je imbus. Můžete mi poradit, jak se tento systém nastavuje? U Marzocchi jsem se jen dočetl, jak vidli složit:( Děkuju.

      PS: Nějak se pořád nemohu orientovat v tomto fóru. To nemá žádné podsekce?

      0 0
      • Losky83  

        Nikdo neporadí?

        0 0
        • Vilém  

          A neptal jsi se na to stejne pred par dny? Myslim, ze ti bylo i odpovezeno.

          0 0
          • Losky83  

            Máš pamatováka, ale ptal jsem se tak před 2 týdny a co si pamatuju, tak mi bylo jen doporučeno mrknout na stránky výrobce, ale tam nic nebylo:( Ale ještě mrknu na ten odkaz, zda tam něco nepřibylo:)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.