• amoleta

    Ahoj, shanim nejake to svetlo a pri cteni odkazu na ne se mi nejako zamotala hlavinka.Ktera z techto Auror je nejlepsi? http://www.dealextreme.com/…earch.aurora

    Sou ty 700lumenove lepsi na vydr.Nebudu jezdit v lese, takze mi lehce slabsi svetlo staci-spis budu radsi, kdyz nebudu muset s sebou vozit 20 nahradnich baterii.Diky

    0 0
    • mr.antik  

      Nejsem starej praktik, s Aurorou mám za sebou jen jednu vyjížďku, ale poznatky:

      • dva módy jsou optimální. Jeden do kopce, jeden na sjezd
      • bez náhradní baterky bych stejně nevyjel, při přepínání to stačítřeba na 4 hodiny jízdy. Nevim jestli je potřeba dýl.
      • pokud budeš mít jen jednu, tak určitě tu silnější
      0 0
    • madcat  

      Taky jsem tu nedávno něco študoval o Aurorách, a zjistil jsem, že nejlíp ti asi poradí Pepko :-). On má nějakou tu devítistovku, která na plnej výkon vydrží svítit asi hodinu. Já bych nejspíš vzal nějakej ten pětimódovej model, kterej má tři intenzity stálýho svícení, takže si podle potřeby můžeš vybrat. Ale proštuduj historii, pořádně to pročti, a budeš taky chytřejší jak já teď :-)

      0 0
    • Twisp  

      mám tuhle a jesem max. spokojenej. Víc módů by mě štvalo.

      0 0
    • martin_bakov  

      Mam spiderfire ssc p7 za 35 dolaru a Auroru za cca 45 dolaru. Oboje dvoumodove. Vic se mi zamlouva ten spiderfire – sviti to uplne stejne, aurora je proste akorat masivnejsi,vetsi. Co se tyka modu – tak vymenou rezistoru muzes natunit low mode tak aby ti vydrzela par hodin a pritom dostatecne svitila.

      Dva mody sem chtel z toho duvodu ze v pri peti modech tam uz je navic elektronika a co se muze ****** to se taky treba podela… dvoumodova baterky maj jen diodu,spinac a odpor…

      Na high mod to vydrzi neco pres hodinu. Sympaticka vlastnost je ze kdyz ti zacinaji dochazet baterie tak ti proste svetlo slabne – ne ze se ti najednou vypne :)

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Taky se mi líbí ten Spiderfire (mám ho). Dva módy fakt většinou stačí a nemá se tam co podělat. Pětimódová Aurora, co taky mám, svítí prakticky stejně, ale občas při nárazech přepínala módy apod. No a je o kousek delší než Spiderfire. Zpracování je v podstatě stejný. Používám teda hlavně ten Spiderfire a vydrží nečekaně dlouho – neměřil jsem to, ale při občasném přepnutí na slabší režim se s ním dá objet třeba čtyři 1,5 hodinové večerní vyjížďky na jednu baterii.

        0 0
        • vladaza  

          v low režimu /Spider/ mám vyměněný odpor za 1 ohm, po cca 100 minutách jízdy s občasným přepnutím na high má aku lehce přes 3,7 V, výrobce udává jako minimální napětí 2,75 V, ale nemyslím, že by bylo vhodné vybíjet až k této hodnotě. při jízdě v dešti se mi lehce zevnitř orosilo sklo, těsnění tam je, ale rád bych ho nějak vylepšil, nemá někdo nějaký nápad?

          0 0
          • v POHODÌ klokan  

            S orosením mám taky zkušenosti. Problém je, že se dá ten kroužek přitlačující sklíčko k tělu celkem lehce zašroubovat až na doraz – gumové těsnění to moc nezabrzdí. Chtělo by to asi trochu masivnější těsnění…

            0 0
          • pepetr  

            Ja mam po prvni asi 1.5h vyjizdce pokles napeti z 4.2 na 3.65 a uz se mi zda, ze to sviti o dost min. Ma jeste smysl s tim svitit dal? Resp. vubec nevim, na kolika % kapacity ted zhruba jsem. Ma nekdo predstavu, jake napeti odpovida jake zbytkove kapacite a pri jakem napeti je uz lepsi baterie nabit?

            0 0
            • pepko  

              ak nameras 3.65V na akumulator bez zataze, cize iba voltmeter, tak uz je na 80% vybity … dobra lionka musi ukazovat viac ako 3.7V …

              pod 3.5V urcite nedoporucujem vybijat, iba v pripade nudze, ked chytis defekt v lese …

              0 0
          • cukerko  

            sklo sa samozrejme orosi pretoze vzduch vnutri za tesnenim ma predsalen nejaku vlhkost, ktora sa v zime bude zrazat kym sa nevyrovna teplota, lenze ta sa nevyrovna lebo baterka sa zahrieva… riesenie – odsrubuj a zasrubuj nanovo – na pusti:)))

            0 0
          • pepko  

            do spideru sa da dokupit hrubsie sklicko (asi 2mm) … navyse je s antireflexnym potahom, takze ma vyssiu priepustnost svetla … ja som si ich vymenil v mojich ultrafire C2 …

            inak tesneni je dobre obcas vytiahnut, premazat, precistit aj telo lampasa, zavity a tak vsetko … len reflektor sa nesmie nicim cistit …

            http://www.kaidomain.com/…Details.aspx?…

            0 0
            • vladaza  

              a že jsem si zrovna objednal 10 kousků skel z DX , jasně že budou tenké a bez vrstvy, tip se nicméně hodí. taky jsem si říkal, jestli by se po nějakém čase nedal reflektor zevnitř přeleštit, ale asi je to /již odzkoušená?/ ptákovina, závity ošetřuji sprejem na kontakty, ještě mě napadlo dát nějaký silnější drát k ledce, ale bojím se abych to nezmršil, protože se to nedá snadno rozebrat a nechci to valit silou

              0 0
    • K2  

      Na kolo si myslím, že je lepší s jednou baterkou (teda v popisu (1*18650)) + asi se vyplatí jedna zásobní baterka do navíc a samozřejmě nezapomenout na držák na řídítka :)

      0 0
      • drtyc  

        idealne drzaku na riditka vzit tolik kolik mas kol ;-)

        0 0
    • amoleta  

      Co to znamena protected a unprotected u tech nahradnich baterkach?A jakou nabijecku?Platil z vas uz nekdo clo?

      0 0
      • martin_bakov  

        Jde o to ze Lithio-iontove akumulatory se nici tim kdyz u nich dojde k uplnemu vybiti. No a protected Lionky obsahuji navic chytrou elektroniku ktera aku odpoji kdyz uz jde fakt na krev a nezdrave by se vybijel – aspon tak to chapu ja.

        Nabijecku nejakou za 7 dolaru, vzal sem si ke dvema baterkam rovnou 2 nabijecky, pry jsou poruchove. Ale takova nabijecka jde koupit i v CR akorat o hodne draz. Clo sem neplatil, neni k tomu duvod protoze postovne je na delaextreme zadara tak si objednej baliky

        0 0
      • mr.antik  

        Nevim kolik toho chceš objednávat, většinou se to vejde do limitu + stejně na to píšou gift.

        0 0
    • pepko  

      podla poslednych reakcii asi najlepsie vychadza ten 2mode spiderfire … 5mode verziu radsej neber … a vzdy je lepsie vozit na biku 2 svetla ako 1ks a menit akumulatory, teda ak to cena dovoluje :-)))

      baterie ber bud sku.5790 alebo sku.5776 … nabijacku sku.6105 + redukciu …

      podla moznosti to neber vsetko v jednej zasielke ale radsej to rozdel na svetlo samostatne a prislusenstvo zase samostatne …

      0 0
      • madcat  

        A není lepší nabíječka sku.13820, která je dokonce levnější než ta sku.6105, ke které si navíc musíš ještě dokupovat adaptér US → EU?

        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Jo, podle mě je to taky lepší kup. Sám ji mám a pracuje v pohodě. Žádný další adaptéry, prostě funguje right from the box.

          0 0
          • pepetr  

            Ta sku.13820 ma oproti sku.6105 horsi nabijeci proud a tusim uz taky nekomu vyhorela.

            0 0
            • mrozu  

              Divny, ze tato draha znackova nabijecka mohla nekomu vyhoret…

              Zasnu, jak je mozny hodnotit vyrobek podle jednoho udajne vadnyho kusu, zvlast u noname cinskych smejdu. Pokud nekdo ceka, ze z DX dostane pokazdy dokonalej bezchybnej vyrobek skoro zadarmo, tak at tam radsi nic nekupujte. Mimochodem v diskuzi u tech nabijecek na DX mluvej o tom vyhoreni presne naopak. Jinak obe nabijecky maji spoustu spokojenych uzivatelu, takze neresit kraviny a koupit sku.13820, ktery funguje rovnou bez nejakych redukci.

              0 0
            • vla  

              Já mám obě. Tu sku.6105 jsem rozebranou měl. „Vyhořela“, tedy odešla jedna dioda na vstupu, což se může stát jakémukoliv zdroji. Chytla to pojistka. Po výměně funguje dál. Tu druhou zatím rozebírat nebudu, ale řekl bych, že budou stejné. V diskusi na DX se lze dočíst, že se jedná o kvalitní obvodové řešení a podle toho co jsem uvnitř viděl musím souhlasit.

              0 0
        • pepko  

          podla mna nie …

          moj kus nabija pomaly … asi tak 350mA, namiesto 950mA v pripade sku.6105 … navyse vypina nabijanie pri 4.16V, co je sice mozno dobre na dlhsiu zivotnost liinky, ale nie na kapacitu … moje sku.6105 nabijaju az do 4.21V … ja uz by som 13820 nebral …

          0 0
          • madcat  

            Mám sku.13820 a nabila mi 2500mAh aku na 4,27 V, ale to jsem to nechal přes noc – počítám, že tak 2–3 hodiny svítily LEDky už zeleně, než jsem to ráno vypnul. Každý vložený aku byl jinak vybitý – jeden byl po používání asi na 3,5 V, druhý nepoužitý měl po vybalení 3,89 V, a každý z nich jsem do nabíječky vložil v jinou dobu… Po vyndání měly oba naprosto stejné napětí, takže nabíječku hodnotím jako dobrou, navíc za ty prachy. Delší čas nabíjení mě netrápí.

            Mimochodem jak přesně změřím nabíjecí proud? Předpokládám, že musejí být vloženy aku, protože je potřeba „ošálit“ nabíjecí elektroniku nabíječky – když nebudou vloženy aku, tak nabíječka nezačne nabíjet? Digitální multimetr samo mám.

            0 0
            • pepko  

              ja som to meral wattmetrom, co samozrejme nie je uplne presne, ale sku.6105 mala asi 2× vacsiu spotrebu, ale nabija aj kratsi cas, takze to celkom sedelo …

              inak 4.27V je uz na liiony dooooost vela … tieto cinske nabijacky zvyknu po nabiti aku nechat udrzovaci prud a tak napatie moze dalej stupnut este o nejakych 0.05V … nimh to nevadi, ale liionom by sa to uz nemalo robit … takze doporucujem po nabiti hned vybrat aku … viac ako 4.22, 4.23V nemali mat …

              inak dlhodobejsie skladovat by sa mali pri napati asi 3.9V, takze ak ides vecer na bike, tak 4.2V nevadi, ale ak mesiac nepojdes, tak doporucujem akumulatory po nabiti asi minutu vysvietit v aurore, nech im klesne napatie …

              0 0
              • madcat  

                Myslíš, že ty setiny voltu jsou tak kritický? Rád se nechám poučit, já jenom , že se mi to zdá trochu zvláštní… Například Li-Ion v mobilu taky běžně nechávám přes noc a nestarám se o to, i když je teda možný, že elektronika mobilu je chytřejší a líp si to pohlídá, než nějaká čínská no-name nabíječka…?

                0 0
                • pepko  

                  ano

                  na nete najdes aj grafy zivotnosti akumulatorov … ked sa nabijaju len do 4.1V tak maju nasobne dlhsiu zivotnost ako ked sa nabijaju az na 4.20V … a urcite aj tie dalsie stotiny sa prejavuju …

                  inak v poslednej dobe sa objavuju info o novsich typoch aku, ktore maju vyssiu kapacitu (3000mA) a nabijaju sa az na 4.3V alebo tusim az 4.35V … na tie je prave mozne vyuzit prebijajuce nabijacky z DX :-)))

                  0 0
                  • Vilém  

                    Kdyz tu operujete setinama voltu, tak bych se rad zeptal cim to merite? Voltmetrem z DX, ktery ma presnost ± autobus?

                    0 0
                    • pepko  

                      ano

                      ale meriam relativne viacere nabijacky medzi sebou, takze viem povedat, ktora nabija viac a ktora menej …

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tak takto ano, porovnas vic a min, ale konkretni hodnotou si clovek u tech obycejnejch meraku nemuze byt moc jist. Delal jsem asi 6 let metrologa elektrickych velicin. Ruzne merici pristroje jsem overoval a kalibroval dnes a denne, proto vim jak to chodi:)

                        0 0
                        • zichis  

                          clovek si muze udelat Westonův článek a ověřil si merak na nem.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Muze:)ale stejne overi jen jeden rozsah a to zpravidla ne ten zakladni.

                            0 0
    • vla  

      Kolega psal, že nebude jezdit lesem. Podle mne je Aurora spíše do terénu. 2 roky jezdím TR-801 pětimódovou na řidítkách a jednomódovou na přilbě a bohatě mi to stačilo i do trochu těžšího terénu, kde jsem si rozsvítil přilbu. Těžký tlačím a se světlem i pak stačím.:-) Na té pětimódové si velmi cením dlouhodobé výdrže na low mód, který bohatě stačí na suchou silnici. A také poloviční cenu oproti Auroře. TR-801 si pamatuje poslední mód. Vypnu, zapnu a svítím stejně jako naposled.

      Nedávno jsem podlehl aurorománii a mé pocity jsou spíše smíšené. Intenzita světla Aurory, v mém případě té pětimódové, je jen o málo vyšší, než TR-801, ale v širším kuželu, což se v terénu hodí. TR-801 mi však stopu kola také bohatě pokryla, hlavně s kšiltem z pivní plechovky. Aurora je těžší a s kšiltem vypadá jako pěkný macek.

      Po dobrých zkušenostech jsem teď TR-801 koupil i ženě na dojíždění do práce a jsem dost nasrán, protože její TR-801 nemá paměť a má hladký užší reflektor s ještě užším kuželem. Takže dodávky z DX jsou opravdu tak trochu jako ruská ruleta. Ještě bych dodal, že vybalená Aurora nesvítila, musel jsem o půl otáčky povolit plastovou krytku kontaktu baterie v dílu s vypínačem. Aurora se mi zatím nejvíc osvědčila při pěší turistice ve dvou (šířka kuželu). A při focení ve tmě.:-) Prosím nekamenovat, vím, že se dá s šířkou kuželu dále pracovat použitím různých optik, což je podle mne dobrá cesta pro ty, kteří to rádi bez kompromisů.

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Jo, někomu může stačit uzoučký kužel TR-801 (já vlastním UF WF-501B, je to skoro to samý). Ale jízda v terénu je s širokým kuželem P7 opravdu o mnoho příjemnější. Vidíš i okolo sebe (třeba větvičky visící zeshora) a tak. Když chce člověk jen jedno světlo, tak se vyplatí světlo s P7 (nebo MC-E).

        0 0
        • vla  

          Ano, v terénu. Avšak texturovaný reflektor starší TR-801 uzoučký kužel nedělá. Z těch menších světýlek asi nejširší. K šířce kuželu Aurory má daleko. Asi 1/2. U nové TR-801 asi 1/3. A co se týká svítivosti, tak Mid TR = cca Low Aurory.

          0 0
      • pepko  

        ale taky spiderfire s vymenenym rezistorom bude stale lepsie riesenie → P7 ma vyssiu ucinnost a sirsi kuzel … cize na bike urcite lepsie ako nejaka Q5 …

        0 0
      • Greyhound  

        Mám podobnou zkušenost.Pořídil jsem si dvoumodového spidera na řidítka a k tomu jednomodovou TR-801 na helmu. Čekal jsem, že TR801 bude proti spiderovi jen taková pomocná bludička, ale hodně mě to překvapilo – kužel je překvapivě široký a i intenzita je dostatečná, rozhodně subjektivně ani náhodou nepůsobí jako světlo o nominálně čtvrtinovém výkonu. Opakovaně se mi stalo, naposledy včera, že jsem vyrazil do terénu a po cca. 40min zjistil, že spider na high už moc nesvítí a jedu vlastně bez problémů jen na tu TR801 na helmě.

        Takže kdybych si objednával znovu tak bych na základě této zkušenosti hodně váhal jestli spíš za ty samé peníze nevzít raději vícemodovou TR801 na řidítka a jednomodovou na helmu.

        Každopádně díky všem za info tady, období temna skončilo, začínám na tom pěkně ulítávat, s baterkou teď chodím i večer do hospody, abych se moh chlubit kamarádum a pak jim ochotně objednávat :-DD

        0 0
        • pepko  

          dalsi maniak …

          0 0
        • McBlacky  

          podle mě aurora na řidítka a TR801 na helmu je dobrá kombinace. Díky výdrži TR je možno ho mít pořád on.

          já preferuji 2modovou auroru a 1modTR.

          čím mín modů tím líp – snažší manipulace a menší riziko poruchy.

          0 0
          • RomanH  

            Prosim Te, jak Ti dlouho ta TR801 vydrzi ? Ja mam vyzkouseno 2.5 hodky, ale jak by to bylo dale netusim.

            0 0
            • McBlacky  

              zatím nejdéle jsem ji měl 3h v kuse. Pak jsem dával novou baterku, už to svítilo slabě.

              včera mi přišli 3000mAh baterky tak s těma by to mohlo být i více, ale nečekám nic závratnýho.

              0 0
              • RomanH  

                OK, diky. Ja se prave minule na silnicce trosku polekal, kdyz jsem vyrazil jen TR801 bez nahradni bateriee. Okruh to byl na cca 2.5 hodiny, ja mel vyzkouseny hodiny 2, ale uvedomil jsem si to az pozde…

                0 0
              • Greyhound  

                Který 3000mAh? Červený Ultrafire (sku.26249)? Taky o nich přemýšlím… Tak pak pls. napiš jestli se to vyplatí.

                0 0
                • McBlacky  

                  jo přesně ty. mám protected verzi

                  příští týden ut/st ji zkusím pro srovnání v auroře.

                  0 0
                  • pepko  

                    nie su dobre …

                    0 0
                    • McBlacky  

                      vydrží méně než 2500,2400 verze?

                      nebo v čem je vada?

                      0 0
                      • pepko  
                        1. klesa im rychlo napatie … kapacitu sice maju ok, ale na direct drive

                        zapojenie nebudu dobre … ak by si mal elektroniku tak potom by sa dali … aaaaaale …

                        1. zopar ludi sa uz stazovalo, ze im vytekaju/hrdzaveju … moje to este

                        neurobili, ale ak zacne liionka vytekat, tak to nevesti nic dobre …

                        0 0
          • Twisp  

            presne tuhle kombinaci pouzivam i ja a spokojenost

            0 0
          • Greyhound  

            Jo, takhle kombinace je dobrá, proto jsem si ji taky na základě toho co jsem se tady dočetl koupil. Akorát mě trochu zklamala výdrž Spidera(=Aurora) na high – na začátku to svítí pekelně, to jako jo, ale dost rychle ten výkon klesá a už po cca. půl hodině mám pocit, že s druhou TR801 bych na tom byl líp.

            Řešením je asi potúnit ten low režim, na high to totiž svítí kromě sjezdů až zbytečně moc a na low zase snad ani nemá smysl to zapínat k TR801, která vydrží tolik, že to už neřeším a vozím zapnutou prakticky pořád. A TR svítí tak, že když mi chcípne spider tak jsem obvykle línej zastavovat a měnit baterku a pokračuju dál jen na ni.

            0 0
    • rasto  

      abych to zamotal, jsem spokojenym asi 2tydennim vlastnikem tohoto kusu: http://www.dealextreme.com/…dx/sku.22569. pouzivam na dojizdeni do prace (Kladno-Praha-Kladno). ve meste pouzivam strobo.

      doporucuji. vzal jsem tento kus, protoze ma vyssi evidencni cislo (22569), z cehoz jsem usoudil, ze obsahuje i novejsi elektroniku.

      sviti pekelne.

      0 0
      • madcat  

        Zajímavý, fakt to motáš, hlavně teda moji hlavu :-). Jaká je opravdová výdrž na max? Fakt ty 2,5 hod. jak tvrdí DX? To by byl docela pokrok oproti cca hodině u dosavadních P7 Auror se stejnou uváděnou svítivostí těch 900 lm…

        0 0
        • rasto  

          s bateriemi nabitymi? (nevim na kolik % je z fabriky nabito) vydrzela opravdu 2 hodiny – tj. mé dvě jízdy za tmy. pak šla baterie do nabíječky, svit ke konci byl malý. nízká intenzita pro osvícení, ale vysoká pro mojí viditelnost.

          jeste pro uplnost: nepozoruji (zatim) vubec zadnou technickou vadu zpusobenou spatnym ci nekvalitnim spinacem, jak je na b-f zminovano.

          0 0
        • pepko  

          urcite nie

          0 0
    • Smazaný účet  

      Nevíte někdo, kde sehnat nebo jak sestavit nějakej externí zdroj, abych s tímhle vydržel aspoň 3h na high?

      http://www.dealextreme.com/…dx/sku.15739

      0 0
    • zdich  

      Mohl by někdo jednoduše porovnat svítivost některé Aurory s nějakým 1w diodovým světlem? Dík

      0 0
      • Vilém  

        Neporovnatelne:)

        0 0
      • mrozu  

        Světlo z 1W čelovky od Osramu se ve světle aurory ztratí a s ním ztratí význam celá čelovka :)

        0 0
        • rasto  

          1W je dobrá jako záložní blikačka. nevím tedy, zda čelovka osram umí blikat, ale…

          0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Koukni na tuhle stránku

        Neboj, není to zavirovaný :) Dá se tam dost dobře porovnat svítivost spousty světel od 1W do 10W (možná i víc) i tvar světelných kuželů. Mě to v rozhodování docela pomohlo.

        0 0
      • drtyc  

        mam 0,5w a jednu nejakou tusim kolem 3w (>200lm) predchudce uz taky od ssc a aurory.

        pokud jezdis za sucha, mimo civilizaci, takze ti nehrozi kontrasty a zuzeny zornicky, tak ti 0,5w staci na to aby si jel pomalu. 3w na to aby si jel rychleji, ale ne zas uplne rychle a ne vzdy vidis vsechny vetvicky a tak.

        3w ti staci i za mokra a nebo v civilizaci, aby si jel trosku rychleji dokonce vetsinou i za mokra.

        a pokud chces prasit za mokra v civilizaci, tak si porid auroru… treba kdyz jedes po stezce podel svratky v zime a na stezce napadany cerny vetve na mokrym cernym asfaltu a pritom ti obcas posviti do xichtu halogen ze stozaru z seradiste vlaku a pak zas 200m tma a tak na stridacku, tak s 0,5w jsem jel cca 5km/h a prekazku videl az metr pred ni. dobrzdil sem do ni. s 3w na rychlejsi pojezd taky bez sance.

        0 0
    • gemini  

      Taky mi už začíná hlodat v hlavě, že bych svoje 1W světlo vyměnil za Auroru. Zeptám se – jaký světlo a příslušenství k tomu ( baterie, náhradní baterie, nabíječku, držák …?) bych si měl zakoupit při používání především na silnici ( do terénu bych se vydal asi jen sporadicky )? Co je momentálně to nej v poměru cena/výkon?

      Případně, nenašla by se nějaká dobrá duše z okolí Brna, která bude něco na DX objednávat, že bych se za menší poplatek přifařil s objednávkou ( platba předem samozřejmostí )?

      0 0
      • Slash  

        Kdybys chtěl, klidně ti to objednám, ale založit učet na PayPalu neni nic složitého. Navíc, je lepší i větší objednávku rozdělit do více balíčků aby ti nenaučtovali clo.

        0 0
        • gemini  

          Kdyby to pro Tebe nebyl problem, tak bych Ti byl vděčnej. Vykoumu, co bych chtěl objednat a ozvu se na mail.

          0 0
      • jonti  

        Aurora neni jako jedine svetlo na silnici uplne vhodna. Minimalne pocitej s tim, ze pridas stinitko proti oslnovani aut. Ja vozim na silnici slabsi svetlo a auroru:

        Fenix na middle svitim vzdy a auroru zapinam jen do sjezdu nebo kdyz me nekdo moc oslnuje tak ji zapnu na high.

        Pri jizde pouze s Aurorou mi je neprijemne kolik lidi na me blika. Navic vzdy je rozumne mit i zalozni svetlo.

        0 0
        • pepko  

          zase by som to neprehanal … obcas niekto blikne (na moje 4ks auror :-)) … ale jedna aurora je este v pohode … je to stale nasobne menej lumenov ako maju halogeny alebo lumeny v aute .. ked ma niekto zle nastavene svetla na aute, tak je to celkom ina liga … a to obcas stretnem blbca co nevypne dialkove … s tym by som auroru vobec neporovnaval …

          0 0
          • Bumerangista  

            Na tebe blikají málo, protože výkon tvého biku je oslní tak, že nejsou schopni najít přepínač na dálkové ;)

            0 0
        • dafe  

          Na me blikaji jenom opravdu obcas, reseni je jak rikas stinitko a taky pouziti optiky misto reflektoru, ale to je bastleni, brouseni, ble. Ja se do toho pustil, jestli budu mit moral tak pak postnu fotky…

          0 0
          • Petr L.  

            Jezdim s aurorou (nebo zbastlenym svetlem s SSC-P7 + optika, low mod, dle potreby si semtam prisvitim high modem)obcas do prace, nebudou na to remcat policajti ze to moc sviti a oslnuje, popr. ze to neni schvalene na kolo?

            0 0
            • zdenek  

              U nás to snad není tak přísné jako v Neměcku, kde musí mít světla na kolo atest. Je sice nějaký předpis, jak daleko má světlo dopadat (20 m?), ale hlavně záleží na koho narazíš. Blbec si vždy důvod najde. Když nemůže buzerovat, že nesvítíš, tak bude buzerovat, že svítíš moc…

              0 0
            • pepko  

              a to mi vysvetli ako to zmeraju, ze ti to moc svieti … myslis, ze bezne behaju z nejakym luxmetrom ????

              a navyse, aurora nie je pevne spojena s bikom ako svetla v aute … ked ma zastavi policajt, tak auroru trochu sklopim a to by som rad vedel ako ti dokaze, ze pred minutou si svietil viac do dialky :-)))))))))))))

              a navyse je to stale len nejakych 600–700lumen … je to vyrazne menej ako svetla v aute … vobec by som to s autom neporovnaval … dobre osvetleny cyklista je mensie zlo ako neosvetleny …

              0 0
              • Smazaný účet  

                U nas mas mit svetlo nastaveny tak, aby svitilo jenom na 20m(vzhledem k rozptylu by se mozna dala ukecat hranice nejjasnejsi oblasti). Ale jak rikas, jednak svetlo sklopis jednom prstem a druhak, kdyz uz to budou chtit organi merit, museji k tomu mit certifikovane meridlo a certifikat mit u sebe. Takze pro vsechny, premereni metrem z baumaxu neni z pravniho hlediska dukaz, pokutu neplatit, do protokolu uvest, ze k meridlu nebyl predlozen certifikat. Posleze k predvolani dojit, oznamit, ze odmitate vypovidat a uz jenom cekat na obalku s odlozenim.

                0 0
                • mr.antik  

                  No nevim, na všecko musíte mít papíry, paragrafy a normy. Stačí selský rozum. Pojedeme po kilometrový rovině a já ti budu 60 vteřin svítit do obličeje aurorou nebo něčim s ještě koncetrovanějšim kuželem. Srovnávat s autosvětlama je vzhledem k ploše toho světla blbost.

                  Bejt řidičem tak pouštim normálně dálkový, když cyklista nemá nic pod helmou, je to jeho problém…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Mi slo spise o to, jak setrit pripadneho organa.

                    Ja kdyz jedu po ceste kde jsou auta, tak mam taky sklopeno, kdyz nekoho potkavam, ta sklapim, prepinam na nizsi vykon nebo stinim rukou.

                    Proste bylo bylo mysleno jako reakce na „pane ridici, vite, ze vam to svetlo sviti nejak moc“. Jenom jsem nastinil zpusob obrany.

                    0 0
                • Flegmatik  

                  Můžeš prosím uvést, kde je v zákoně psáno, že světlo na kole má svítit max. do 20 m před kolo? A kde jsou ostatní parametry pro světla na kola? Svítivost apod.?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tak jsem to dohledal, pokud jiz tento pravni predpis byl novelizovan, prosim

                    o opravu. Co s etyce vykonu svetla, nic jsem nenasel.

                    Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích č. 341/2002 Sb., příloha č. 13

                    Technické požadavky na jízdní kola

                    1). Jízdní kola musí být vybavena

                    • a) dvěma na sobě nezávislými účinnými brzdami s odstupňovatel­nýmovládáním brzdného účinku; jízdní kola pro děti předškolního věkuvybavená volnoběžným nábojem s protišlapací brzdou nemusí být vybavenapřední brzdou,
                    • b) volné konce trubky řídítek musí být spolehlivě zaslepeny(zátkami, rukojeťmi apod.),
                    • c) zakončení ovládacích páček brzd a volné konce řídítek musímít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo (jsou-lipoužity tuhé materiály) musí mít hrany o poloměru zakřivení nejméně3,2 mm; páčky měničů převodů, křídlové matice, rychloupínačenábojů kol, držáky a konce blatníků musí mít hrany o poloměrunejméně 3,2 mm v jedné rovině a v druhé rovině na ni kolmé nejméně2 mm,
                    • d) matice nábojů kol, pokud nejsou křídlové, rychloupínací nebov kombinaci s krytkou konce náboje, musí být uzavřené,
                    • e) zadní odrazkou červené barvy, tato odrazka může být kombinována sezadní červenou svítilnou nebo nahrazena odrazovými materiály obdobnýchvlas­tností; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2 , přičemžvepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm,odrazka musí být pevně umístěna v podélné střední rovině jízdníhokola nebo po levé straně co nejblíže k ní ve výšce 250 – 900 mm nadrovinou vozovky; činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovkyv toleranci + 15 a kolmá k podélné střední rovině jízdního kolas tolerancí +5 ; odrazové materiály nahrazující zadní odrazku mohou býtumístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,
                    • f) přední odrazkou bílé barvy, tato odrazka může být nahrazenaodrazovými materiály obdobných vlastností; odrazka musí být umístěnav podélné střední rovině nad povrchem pneumatiky předního kolau stojícího kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2 ,přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně40 mm, činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině s tolerancí +15 akolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí +5 ;odrazové materiály nahrazující odrazku mohou být umístěny i na oděvuči obuvi cyklisty,
                    • g) odrazkami oranžové barvy (autožluť) na obou stranách šlapátek(pedálů), tyto odrazky mohou být nahrazeny světlo odrážejícímima­teriály umístěnými na obuvi nebo v jejich blízkosti,
                    • h) na paprscích předního nebo zadního kola nebo obou kol nejménějednou boční odrazkou oranžové barvy (autožluť) na každé straně kola;plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2 přičemž vepsanýčtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 20 mm, tyto odrazkymohou být nahrazeny odrazovými materiály na bocích kola nebo na bocíchplášťů pneumatik či na koncích blatníků nebo bočních částech oděvucyklisty.

                    2). Jízdní kola pro jízdu za snížené viditelnosti musí být vybavena následujícími zařízeními pro světelnou signalizaci a osvětlení:

                    • a) světlometem svítícím dopředu bílým světlem; světlometmusí být seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelnéhotoku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu aaby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem řidičeměnit, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může býtsvětlomet nahrazen svítilnou bílé barvy s přerušovaným světlem,
                    • b) zadní svítilnou červené barvy, podmínky pro umístění tétosvítilny jsou shodné s podmínkami pro umístění a upevnění zadníodrazky podle odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může býtkombinována se zadní odrazkou červené barvy podle odstavce 1 písm. e);zadní červená svítilna může být nahrazena svítilnou s přerušovaným­světlem červené barvy,
                    • c) zdrojem elektrického proudu, jde-li o zdroj se zásobou energie, musísvou kapacitou zajistit svítivost světel podle písmen a) a b) po dobunejméně 1,5 hodiny bez přerušení.
                    0 0
                    • zdenek  

                      Tak jsem si těch 20 m pamatoval dobře. :-)

                      Pokud je to bráno na osu kužele, tak to nic nevypovídá o nejvzdálenějším bodu dopadu a o oslňování. Takže bych byl úplně v klidu.

                      0 0
                      • mr.antik  

                        No nevim, asi by se to dalo schovat pod nějaký jiný paragraf jako omezování účastníků silničního provozu nebo jiný zákon.

                        Jak by se ti líbilo, kdyby ti třeba děti svítil laserovým ukazovátkem do očí? V zákoně to není zakázano…

                        0 0
                        • zdenek  

                          No asi nelíbilo.

                          Tak jako se mi nelíbí, když někdo neztlumí dálkové, když mě někdo míjí s odstupem 20 cm, když se protijedoucí auta předjíždějí a vytlačí mě ze silnice…

                          0 0
                          • pepko  

                            presne tak … vtedy je lepsie oslnovat aby si ten predbiehaci manever rozmyslel … tak treba na bezohladnych vodicov …

                            tu vsetci riesia ako neublizovat vodicom, ale ze oni na nas seriu to uz nikto neriesi …

                            0 0
                            • mr.antik  

                              a proto svítíš na všecky…

                              0 0
                            • Spock lone wolf  

                              No, je fakt, že ve chvíli kdy jedu potmě třeba po nějaké užší cestě pro jedno auto s Aurorou na řidítkách a Fenixem na helmě, většina řidičů netuší o co jde a dost z nich mi i dává přednost, s blikačkou ap. věc nevídaná.

                              Jen si člověk nesmí přestat dávat bacha, protože si myslím, že kdybych např. potkal nějakého opilého řidiče, tak mi může být i těch x světel a moře reflexních proužků nanic.

                              0 0
                              • drtyc  

                                na opilce a ospalce bacha. ti pojedou za svetlem. takze jak zacne prejizdet do protismeru nebo se cpat na prostredek, tak fofrem zhasnout a klidit se pryc.

                                0 0
                    • Flegmatik  

                      Díky za odpověď. Docela mě překvapilo, že přední blikačky jdou podle tohoto používat pouze ve městech, kde je nějaké veřejné osvětlení. A o té vzdálenosti do 20 m jsem nevěděl. Čili není problém případně to světlo sklopit. Ale i tak pochybuju, že by referenční osu cajti nebo někdo měřil :)

                      0 0
          • drtyc  

            ono cim vetsi stinitko – treba z bily matoni mochito, tak tim lip ses videt. aurora je docela malej puntik co „ztrati“ pokud neni na high na kapkach na skle.

            0 0
    • amoleta  

      Ty stranky od Klokana sou super.Akorat se mi zda. ze tam ta svetla sviti az moc.Supruvy sou ty Fenix, ale Aurora je tam jen jedna.No s policajta nejni zadna legrace-tuhle me zastavili a pokutovali 500Kc na chodniku za chybejici predni svtelo a odrazky v kolech!!!Nastesti tomu starsimu ten lmadsi nejak domluvil a bylo to jen pokarani…

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Na těch stránkách si můžeš nastavit čas závěrky, na který byl snímek focený. Když si dáš jinou scénu (?????), tak máš vpravo čas (????????).

        0 0
    • JackT  

      Jak tady ctu jake jsou rozdili mezi tema svetlama, tak bych asi taky neco koupit. Poradili by jste mi neco co ma vydrz 8–10h sviceni a melo to vetsi svitivost nez author vision ktery mam ted, bylo by to na jezdeni jen na silnici.

      0 0
    • scret  

      chci se zeptat vsech majitelu Auror a podobnych svetel, kdyz ho mate na helme, jak moc to hreje?

      0 0
      • vla  

        Kokos je stále ve stejném chladu/teple, podle počasí. Umístění pod přilbou jsem tatím nezkoušel.:-)

        0 0
      • royal  

        ted kdyz je venku max. 10 stupnu tak se to ani nezahreje (na omak).

        Rek bych ze se to stiha tak akorat uchladit a uchranit pred promrznutim baterek a orosenim.

        0 0
    • Twisp  

      nevíte jestli by se na helmu jako držák pro TR801 dalo sehnat něco takovýhleho ?

      0 0
    • ememem  

      ja teda neviem ci som slepy alebo neviem citat ale vsetky tieto slavne aurory maju total runtime 30–50 min. coz je na bikovanie leda k hovnu. a ihruskat sa s prepinamim modov a skumat pri ktorom to kolko svieti na to sa mozem…nehovoriac o tom ze ked to aj prepinam tak aj tak neviem ze kolko mi to este vydrzi na nejaky iny atd.

      ci tie casy svietenia na jedno nabitie nejako zle vidim??

      0 0
      • Vilém  

        Baterka neni zas tak tezka, takze v cem je problem vzit si jeste nejakou ssebou?

        0 0
        • ememem  

          zoraden epodla ossobnych priorit.

          1. – otrava
          2. – este nejaku znamena pri hentom case a mojej slepote (t.j. asi by som

          isiel prevazne na najsilnejsi mod) tak este asi 3.

          1. – moc som to neskumal ale kolko stoji do toho ta baterka a k tomu

          nabijacka?

          1. – ciste osobne nemam moc sympatie k tymto podlhovastym baterkam na bike

          kedze som poleno a furt si do toho kolenom kopem hlavne zo sedla.

          0 0
          • Vilém  

            Aku cca 5–8$/2ks, nabijecka cca 8$.

            0 0
          • drtyc  

            baterky stoji tolik co by staly v lidlu akorat tam nemaji tenhle typ a navic v lionu a ne nimh.

            0 0
        • pepko  

          mne sa to vybija takto nejako … s novymi aku mi to celkom staci na jazdu … ono to celkom dobre svieti aj po 50minutach … ale ten low rezim s 1ohm rezistorom je vyborna vec …

          http://forum.fotonmag.cz/index.php…

          0 0
          • mr.antik  

            Včera mi otec kupoval 1ohm odpor, ale zdá se mi takový maličký (modrý) – jaký proud to má vydržet? Neshoří mi to? Už se mi to nechce znovu rozdělávat :-))

            0 0
            • pepko  

              mal by byt aspon 1W … ty mas asi 0.6W alebo 0.4W …

              0 0
              • mr.antik  

                no nevim, jak se to pozná? Je dlouhý 6–7mm a takový pěkně modrý. Pani říkala, že by to mělo být stejné jako tam byl, ale nevim…

                0 0
                • pepko  

                  moje 1W maju dlzku tak 10mm … tych 6–7mm by som typoval tak na 0.6W …

                  0 0
                  • mr.antik  

                    achjo baba jedna, dneska aby si člověk všechno předem zjistil a pak sám kontroloval. Takže radši koupit ty 1Watt, co? I když tady v historii jsem našel něco o 0,6watt ale nechci experimentovat, bude mi to pájet kolega neboť nemám potřebný vybavení, tak ho s tim nechci obtěžovat..

                    0 0
                    • pepko  

                      ono je to tak na hrane … mozno staci aj 0.6W … ale ja to odskusane nemam, kupoval som vzdy 1W …

                      podla tohoto kalkulatora, ked zadas vstup 4.2V, napatie na ledke 3.2V a rezistor 1ohm, tak ti da vystup prud 1A a prikon 1W …

                      http://home.cogeco.ca/…LEDcalc.html

                      ale toto plati iba prvu minutu alebo 2 minuty … potom napatie na akumulatore klesne na nominalnych 3.7V a vypocet uz nie je taky agresivny …

                      aj keby si uvazoval, ledku ktorej staci nizke napatie asi 3.0V, tak pri vstupe 3.7V a odpore 1ohm ti vyjde prud 0.7A a wataz iba 0.49W …

                      treba to skusit, ten 0.6W nemusi byt zle riesenie …

                      inak normalne nastavenie by mohlo byt akumulator 3.7V, ledka 3.3V, rezistor 1ohm a vystup 0.4A a straty na rezistore asi 0.16W … tie straty su fakt minimalne, vsetci co tvrdia, ze rezistor je zle riesenie, nevedia o com hovoria …

                      0 0
      • gargamel  

        Já jsem nedostatečnou výdrž atrory řešil tímhle pro kontrolu stavu aku to má zelenou, resp. červenou kontrolku.

        Ledka je stejná jak v auroře.

        0 0
        • in4mator  

          A vydrží to těch udávaných 3–4,5 hodin?

          0 0
          • gargamel  

            Po asi čtyřech hodinách provozu (kombinace low a high) začala svítit červená kontrolka, takže myslím, že by to ještě tak hodinu vydrželo (třeba jen na low, možná na oba dohromady).

            0 0
      • McBlacky  

        hledáš problemy kde nejsou. S aurorou a TR801 jak se tady již dlouho diskutuje můžeš v pohodě dát 3–3,5 švih. Pokud se nejedná o celou dobu těžký terén tak bez výměny baterek.

        přepínání modů tě čeká u téměř každého světla.

        0 0
    • Mig45  

      Jeste bych odporucil tuten web http://forum.fotonmag.cz/index.php…

      0 0
    • Pumsc  

      Borci,dá se ta aurora koupit v čr?nějaký net shop?díky

      0 0
      • t29  

        e-shopy s tímhle zbožím a doménou .cz jsou překupníci = zaplatíš jim dvakrát víc a oni akorát přepošlou tvoji objednávku číňanům.

        0 0
        • Pumsc  

          takže 2* dražší a ještě paděl?

          0 0
          • Vilém  

            Neni to padelek. Je to totez co koupis na dealextreme, akorat ze oni preposlou tvoji objednavku na DX, nauctuji temer o 100% vic a zbozi ti stejne prijde z honkongu. Koukni treba na tygriceny.cz a uvidis o cem je rec.

            0 0
      • pepko  

        neda …

        0 0
    • pepko  

      dalsi zamaskovany cinsky priekupnik … tvari sa to ako cesky obchod, ale sortiment je komplet dealextreme so 100% navysenim …

      http://www.nejnizsi-ceny.cz/vse-o-nakupu/

      a vysvetlujuca veticka je tato:

      Zboží je zasíláno letecky ze zahraničí do ČR, kde jej následně doručí Česká pošta

      0 0
      • Ricci  

        jj,kto iny by ho dorucil :-)))

        Inak tych 7 dni by som strasne rad videl…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.