• prdek

    Ahoj, stále uvažuju nad tím, jestli vyměnit stávající brzdy (ráfkové) na kole Gary Fisher Marlin za hydrauliky a to buď Avid Juicy 3 nebo případně připlatit za Avid Elixir 5 nebo R. Nejsem si vůbec jistý zda-li bych výhody kotoučovek využil a tedy tato výměna by se mi oplatila cena/užitek. Jezdím hlavně po městě, kde jsou všechny cesty hezky rozmlácené, ale taky si občas zajedu do lesa trochu zakrosit. Současné brzdy mi aktuálně postačují, ale móda je sviňa a proto mě tak lákají hydrauliky.

    Anketa: Nechat ráfkové nebo koupit hydrauliky?

    0 0
    • PatrikL  

      a čo tak shimano deore 2010 M595… :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      a co náboje? ty máš předchystané na kotouče?

      0 0
      • prdek  

        jo mám, stačí nástavec na center lock

        0 0
        • Al Stra  

          proc nástavsce?, v ceně nástavců si kup kotouče na 6 děr, ja jsem jako vždy pro kotouče

          0 0
    • blaf  

      Jestli kotouče nepotřebuješ tak si raději za ty prachy kup něco co využiješ. Ve městě i v lehkým terénu stačí véčka. Pokud jezdíš i drsnější terén potom má smysl o tom uvažovat. Můj názor.

      0 0
    • BigKarel2  

      Jen do nich di! :D Až je budeš mít tak už Véčka nebudeš chtít vidět :D

      0 0
    • mc.loki  

      myslim, že ti stačí klidně i mechaniky BB5 se 160 kotoučema. Já to mám teď, i když plánuju upgrade na 200 kotouč dopředu a později ty „provařený“ deorka, ale ty mechaniky jsou vcelku dobrý a zas podstatný zlepšení proti V, protože můžeš projíždět různý svinstva a nemá to na brždění žádnej větší vliv…

      0 0
      • BigKarel2  

        Tak to bych absolutně nedoporučoval, je to na nic jít nejdřiv do machanik…stejkně skončíš u hyder..je rok 2010!! Mechanický kotoučovky to maj už za sebou. :D a za tim si stojim. :)

        0 0
        • djano  

          Tak to si asi ziadne slusne neskusal. Moje stare Avid CPS (daroval som aj s bikom bratovi) brzdili lepsie ako moje sucasne hydry (mam 2× XT a 1× Saint). Ostrejsi nastup mam uz iba na veckach XTR. A ten je pri mojej sucasnej hmotnosti vitany.

          0 0
          • BigKarel2  

            To nic nemění na tom co jsem napsal, měl sem véčka dobrý…Brzdily super ale hydry sou někde jinde…

            0 0
            • DaSnail  

              To nic nemění na tom že si pevne stojíš za svojim názorom na niečo, čo si neskúsil.

              keď už si vrážal prachy do apgrejdu a pritom ti véčka brzdili super, tak by sa možno našlo pár iných vecí ktoré si mohol vymeniť. jedine že by si bol tak trochu pozér, holt hydry sú sooo coool… ;o)

              0 0
              • BigKarel2  

                Véčka sem měl na starym bajku, ten novej na véčka nemá navářky.

                0 0
                • DaSnail  

                  To nic nemění na tom, že si apgrejdoval hydry z nejakého lowend shimana na deore alebočotoje.

                  alebo že by existovali hydry u ktorých neplatí toto ;o)

                  0 0
          • marapara  

            Jo CPSka jsem jezdil 5 nebo 6 let :). To byly kotvy, až moc jedovaté. J7 co mám na biku místo nich nejsou takové jedovky a brzdí dobře. CPS byly jedovatější.

            0 0
        • rš2  

          To je ale kravina…ale alespoň se člověk zasměje… :-D

          0 0
          • Mr.Duck  

            Mno a jakej bys teda měl důvod přecházet na mechaniky? Hydry nejsou o moc dražší, lehčí seřízení, údržba, a povětšinou lepší dávkovatelnost i účinnost, tak naco mechaniky? Je možný že třeba BB7 brzděj srovnatelně silně, ale stejně nebudou tak dávkovatelný atd,,,

            0 0
      • martin_bakov  

        Tak tak.

        0 0
      • mr.antik  

        slepá vývojová větev

        0 0
      • jIrI___  

        Proč mechaniky, když hydry jsou jen o málo dražší? A účinností jsou hydry velký kus před mechanikama (vozil jsem mechaniky Suntour a BB5, vím o čem mluvím :) ).

        0 0
        • Evilcleaner  

          jinak, proč mechniky, když ty které už brzdí jsou dražší než dobré hydry:-)

          0 0
        • rš2  

          Možná kdybys zkusil pořádný mechaniky což jsou pouze BB7 tak bys mohl srovnávat…třeba BB5 vs BB7 je nebe a dudy, kdybych zkusil jenom BB5 tak bych taky asi všude tvrdil jak jsou mechaniky na ho.no…

          0 0
          • BigKarel2  

            Dyť je to k smíchu…neříkam že sou na hovno ale Obhajujou je tu jen ty lidi co je maj :D

            0 0
            • DaSnail  

              a lidi co je nemaj a ani ich nikdy zblízka nevideli zas suverénne tvrdia že Mechanický kotoučovky to maj už za sebou.

              bavíš 8o)

              0 0
            • jIrI___  

              Taky mi to tak připadá. Prostě z mechanického hlediska nikdy nebude přenos síly přes lanko tak dobrý jako přes kapalinu :)

              0 0
              • Evilcleaner  

                akorát se s tímto prostým faktem nemůžou smířit někteří jejich uživatelé:-D

                0 0
                • DaSnail  

                  tak fyzika nepustí a kvapalinu proste nestlačíš, že. a keď máš opletané hadice tak sa ti ten tlak tlačí tam kam potrebuješ…

                  blbé lanko sa naťahuje jak žuvačka ;o)

                  0 0
                • JSt  

                  ono se tady neni moc s cim smirovat. stejne desky a 180/160 j3 vs 160/160 bb7 vychazi prekvapive lip bb7. nehlede na to, ze se na nich, na rozdil od j3, nikdy nic neposralo ;-). ted jsem hodil kvuli spolehlivosti a pripadne snadne dostupne oprave/vymene na kolo vecka. s prehledem jsem vsecko ubrzdil stejne jako i driv s kantikama :-)).

                  hydrokotouce jsou komfort, o tom zadna, ale kdyz se vysypou, coz se stava oproti veckam docela casto, behem vyletu je neopravis…

                  0 0
              • nox159  

                polozim ti jinou otazku :)

                brzdny ucinek je maximalni( dostatecny) pokud dostanes predni i zadni kolo do smyku souhlasis?

                pokud ano tak se ptam, dostanes kola do smyku s Vckama? ano. Z mechanikama ? asi ano ( nezkousel jsem ) Z hydrama? ano.

                bzdny ucinek kola je podle me nejvic omezeny pláštěma. U brzd jde jen o to jak je to brzdeni komfortni ( prubeh, nastup, sila zmačknuti) ;-)

                pozn. byl jsem spokojeny uzivatel Vček (XT) a ted jsem spokojeny uzivatel hyder (XT)

                0 0
                • jIrI___  

                  A ubrzdl jsi i na V prudký dlouhý kopec jedním prstem tak, aby tě nebolel? V tomhle já vidím hlavní přínos hydrazliky.

                  0 0
                  • nox159  

                    odpovede je samozrejme jasna ;-)

                    ja se nehadam ani netvrdim ze Vcka jsou lepsi/horsi…

                    jen se mi nejak nelibi jak vsichni melou dokola neco o ucinnosti a ze proto jim vcka nestací…

                    jak pises jde o komfort ;-)

                    mozna jsem nezaradil svoji reakci uplne idelane za tvoji odpoved ;-)

                    0 0
                    • akula  

                      nj, ale účinnost je o poměru síly na páce vs. brzdná síla, a tam hydry vedou před mechanikama a Včkama

                      0 0
                      • BigKarel2  

                        Tak tak, je to o tom kolik síly musíš vyvinout abys dostal stejný tlak proti kotouči či ráfku, a tam hydraulika vede…

                        0 0
                        • krtex  

                          To je ale nesmysl: „kolik síly musíš vyvinout abys dostal stejný tlak proti kotouči či ráfku, a tam hydraulika vede…“

                          Záleží totiž na poměru stisku páky / zdvihu desek a je úplně jedno, jestli je síla přenášená tlakem v kapalině nebo tahem lanka : – p

                          Vyzkoušej BB7 na kvalitních páčkách pro CANTILEVER a sedneš na prdel (pak budeš hodně dlouho mazat ty své hlášky tady ;)

                          KTX@

                          0 0
                          • BigKarel2  

                            Ne to není nesmysl…jen ty prostě máš na kole mechanický brzdy a nechceš se smířit s tím že hydraulický brzdy jsou prostě lepší…

                            0 0
                            • JSt  

                              kantiky, vecka, mechaniky, hydrauliky. vsecko jsem vozil, vozim, vidim kolem sebe. je otazka co znamena lepsi. pokud ti jde o spolehlivost a snadnou udrzbu, jsou hydrauliky na poslednim miste. s tim nenadelas vubec nic.

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                No mechanický kotouče mi přišly na údržbu o dost náročnější než hydrauliky. Je pravda že mechaniky sem měl chvíli, ale bylo s tim 10× víc práce jak s hydraulikama (který mám taky chvíli ;)). Zato véčka mi dvoje zfleku odešly, že se prostě brzda vysypala ) A na údržbu – člověk musí věčně centrovat, posouvat špalky jak se sjížděj, taky mi to nepřijde žádná výhra.

                                Nejsem samozřejmě moc objektivní, mám hydrauliky pár měsíců a tak o údržbě moc mluvit nemůžu, na druhou stranu zatim chtěly míň údržby než Véčka za stejnou dobu, co mám na druhym kole, na kterym jezdim o poznání míň, a šetrnějc ;)

                                Když sem měl mechaniky, taky sem si řikal jak to brzdí slušně, víceméně se s nima dalo i zaflekovat jednim prstem, a to byly Hayes MX, ale pak přišel delší kopec, a krutá bolest ruky jak s Včkama. S hydraulikama je to v tomhle daleko lepší, a taky si můžu z kopce přibržďovat plynule a nejít do smyku, atd…

                                Z mojí zkušenosti tudíž pro mě platí, že to u Vček s tou spolehlivostí zas tak úžasný neni, tak doufám že hydrauliky budou pokračovat tak jak doteď – nasadim během 5min a neni potřeba na ně hrábnout )

                                0 0
                              • akula  

                                jako chápu důvody pro Včka – cena a hmotnost, ale jakou výhodu má BB7 oproti hydrám? snad jedině na tandem do alp… add ta servisovatelnost: :-D u Vček musíš štelovat špalky a bowden s tim jak se sjíždějí špalíky a pokud nechceš brzdit přískokem tak musíš mít pořádně vycentrovaný kolo, nebo nedejbože bouchlej ráfek a při prasklym drátu si bez brzdy, navíc když se ti dostane bordel k čepu, tak se nemuseji vracet obě strany stejně. U mechanik musíš oproti hydrám nastavovat destičky vůči kotouči, navíc se ti zase mění při sjíždění krok páky, potažmo když nemáš BB7 tak zase štelování bowdenem, nebo přímo lankem. Obou dvoum navíc vadí bordel v bowdenu. U hydry může vytuhnout jeden pístek nebo povolit těsnění. Urvat hadici/přerazit lanko můžeš u všech. ⇒ pro mě na servis/údržbu nejhorší Včka. přecházel jsem z V na mechaniky a pak na hydry a do mechanik bych už znova nešel – je to takovej kočkopes, komfort brždění jak V s několika lepšíma vlostnostma z hydraulik za cenu vyšší hmotnosti a při současnej ceně za BB7 to fakt nemá smysl…

                                0 0
                                • JSt  

                                  diky, zes mi to vysvetlil :-)).

                                  vsecko nastavovani u mechanickych (v i kotouc) brzd zalezitost max 5min na celist/prase s pouzitim petky pripadne trojky imbusu a provedes to kdykoliv kdekoliv. rozhybat zatuhly pistek je drbacka a nekdy je treba brzdu vypustit a komplet cunika vycistit. tohle behem vyletu das celkem obtizne. radej provedu 100 banalnich nastaveni, nez bych jednou koncil kvuli fatalite. za sebe rikam, ze znovu o hydraulice neuvazuju spis naopak, ze ji vymenim za bb7.

                                  0 0
                                  • akula  

                                    No že by pístek vytuh z ničehož nic během jedný vyjížďky tak že by s tim nešlo jet dál… :-)) Jinak souhlas, že když se něco posere na hydraulice, tak to většinou trvá dýl na opravu… na druhou stranu dokud funguje jak má, tak na ni šahat nemusíš. To máš jak s No-tubes, ono to jede pěkně, jen je s tim trochu ****** než se nahodí a pak třeba když kuchneš plášť, že to tmel nezacelí. Všechno má svý + i -, já se v tom teda radši jednou dvakrát do roka pohrabu pořádně než to štelovat (nebo lepit píchance od trní/cvaklou duši) každou chvíly, byť by to byl úkol na deset vteřin.

                                    0 0
                                  • kafac  

                                    No ja mam na hydrach najeto asi 40000km a nikdy jsem je behem vyletu rozdelavat nemusel… rozhybani pistku je prace na cca 5minut, odvzdusneni jsem musel praktikovat pouze jednou a to jeste kvuli vlastni blbosti, ale byla to takova brnkacka, ze jsem hned preventivne odvzdusnil aji druhou brzdu…

                                    0 0
                            • krtex  

                              Copak, někdo ti vzal kyblíček a lopatičku ?

                              Protože přesně takhle se tady prezentuješ..

                              Přečti si ještě jednou co jsem (nejen já) napsal, klidně 2–3× a pokud stále nic tak hybaj zpátky na základní školu!

                              PS: O tom, že brzdný účinek je diametrálně odlišný také při použití 20mm osy vepředu ti psát nebudu, protože jediné na čem si kdy jel je SR XCR + RU + DEORE 595 :) Ale valíš jedno moudro za druhým..

                              KTX@

                              0 0
                          • Smazaný účet  

                            Neni az tak jedno sim se sila prenasi. I ocelove lanko pruzi a dre v bowdenu, at ho mazes cim chces. A tohle vsechno odpada u hyder.

                            Sam vozim mechaniku WinZip s pakou Avid SD7(nastavitelna sila brzdeni) a ac brzda brzdi moc dobre, tak na hydrauliky(J3,J7,E­lixir CR) proste nema ani nahodou.

                            0 0
                  • JSt  

                    tohle se mi nepovedlo ani s hydraulikou a to nejsem tezkej :-)). pribrzdovani jo, ale v momente, kdyt kolo musim drzet na brzdach, vzdycky pridam druhy prst.

                    0 0
                    • Vegan  

                      No tak to pak je neco spatne. Z vlastni zkusenosti ani po celodenim jezdeni dole kopcom v alpach a brzdenim jednim prstem jsem nemel ruce nijak zasadne unavene. Praktycky jsem jiz hodne dlouho nemusel brzdit dvema prsty vlastne ani nevim kdy naposledy. A to teda nejsme vubec zadnej drobek kdyz si to sinu z kopce v plne polni tak se jedna o nerizenou strelu o celkove vaze cca 120–125kg :).

                      0 0
                      • JSt  

                        fakt na zadnych brzdach mne jeden prst nestacil. ale ja se bojim, musim hodne brzdit. nicmene vecka mi staci, jak jsem zase zjistil :-))

                        0 0
                    • jIrI___  

                      Já zas od té doby, co vozím hydrauliky (3 roky) jsem na pákách 2 prsty snad ještě neměl. Pravda, v Alpách apod. jsem nikdy nebyl, ale na klasický beskydský terén mi stačí jeden prst (jak na XT, tak na Elixirech). Extra těžký taky nejsem (80 kg). Na BB5 jsem ale dlouhé nebo prudké kopce moc nezvládal, tam byly 2 prsty minimum.

                      0 0
                  • rš2  

                    V bylo nutné brzdil dvouma, BB7 jeden prst (fuckováček…)

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Dvěma prsty brzdím vždy. Zkoušel jsem to jedním, ale nemám tak bezpečný úchop a řízení plně pod kontrolou. U véček se to navíc jedním prstem těžko utáhne a u hydraulik to zase na drndách kolikrát zabrzdí, i když člověk nechce. Takže vždy dvěma prsty – na véčka se tak vyvine dostatečná síla a u hydraulik tím získám větší cit při brzdění a nenastává tak stav brzdí/nebrzdí, což u véček díky potřebě větší síly nehrozí a brzdění je u nich díky tomu plynulé a nestane se u nich, že nechtěně zabrdím jen díky tomu, že mi lítá na drndách prst na páce. S odpruženou vidlí to možná bude jinak, ale to jsem neměl potřebu zkoumat. Jedinou výhodu, kterou u hydraulik pozoruji, je právě ta menší síla na páku, která je potřebná k vyvolání stejného brzdné účinku. To asi má rozhodující význam pro lidi, kteří tu páku nedokáží zmáčknout, ale já to jako něco omezujícího nepozoruji. Dovedu si ale představit, že bych to ocenil v Beskydech, kde jsou dlouhatánské, prudké a kodrcavé sjezdy a prsty si v nich nemají kdy odpočinout a při běžném ježdění to pro mě význam nemá.

                      0 0
                      • kubad  

                        Přesně tak.

                        0 0
                      • Hornet  

                        JJ, brzdim rovnako, citim sa bezpecnejsie, mozno aj zvyk zo starych brzd. Ale fakt jeden prst na pake mi nesedi.

                        0 0
                • Mr.Duck  

                  Já teda spíš myslim že účinnost je daná poměrem vyvinutý síly na páku vůči brzdnýmu momentu (jak se tomu řiká ku*va!). A holt při síle kterou potřebuješ na zablokování kol s hydrama budeš na véčkách jentak přibržďovat )

                  Na druhym kole V mám, a samozřejmě se s tim jezdit taky dá, ale na dlouhý kopce je to utrpení, nemluvě o tom že sou tak trochu „on/off“, zatimco s hydrama můžu v zatáčce brzdit a nejít do smyku )

                  Véčka technicky vzato stačej, o tom žádná, ale přínos v komfortu mi přijde u hyder dost znatelnej, a mechaniky bych nebral jako alternativu vzhledem k ceně slušnejch hydraulik.

                  …samozřejmě koukám že už to tady padlo stokrát, no sorry )

                  0 0
                  • rš2  

                    …a mechaniky bych nebral jako alternativu vzhledem k ceně… Vzhledem k ceně? Nejlepší mechaniky (a to není jenom z mojí hlavy) Avid BB7 jsou za cca dvojku…hydry za tuhle cenu bych teda opravdu nechtěl, u hyder se o kvalitě bavíš někde okolo 4 tisíc… (jel jsem SLX – cca 3.5 litru přes net – a nechtěl bych je, takže začínáme s kvalitou na XT za bůra)

                    0 0
                    • BigKarel2  

                      ? Myslíš že XT brzdí líp jak SLX jo…Myslim že je to minimálně stejný…spíš bych řek že SLX jsou na tok lépe…

                      0 0
                    • Mr.Duck  

                      XT podle testu brzdí hůř než SLX, a nový deore by mely brzdit minimálně stejně, nebo líp než SLX, a daj se pořídit za něco lehce přes 2000. Když srovnám svoje SLX s kámošema co vozej Jiucy 3–7, tak maj slx objektivně dost znatelně navrch, tak to musej bejt ty BB7 vopravdu kotvy co zastavěj jenom pohledem, nebo si zkoušel ňáký divný slx )

                      0 0
                      • JakeF  

                        Otázka je, co se myslí tim „brzdí líp“. Na XT se dá zaflekovat jednim prstem, tak k čemu to, že SLX dokážou vyvinout větší sílu na kotouč? Logicky by se tim měla akorát zhoršit dávkovatelnost.

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          Mno přece jenom na to zaflekování potřebuješ určitou sílu, mě už třeba po třech jízdách ve Všenorech (což neni tak přehnaně dlouhý) přišlo, že bych moh dozadu dát 203 kotouč, abych se tak nenadřel ) Jestli to zhorší dávkovatelnost je pro mě otázka no.

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          ber to tak, že Deore je brzda pro masy… pro amatéry, takže tam musí být spolehlivost. A musejí fungovat jednoduše. U těch XT se předpokládá, že je bude mít na kole už vyzrálejší jezdec.

                          0 0
                        • Vegan  

                          Hodnotit brzdu podle toho kdy se kousne je jedna z nejvetsich blbosti jakou lze udelat. Kousnout se kousne jakakoliv brzda ktera neni mastna a ma pouzitelne desky. A vzhledem k tomu, ze brzdna sila je vzdy nejvetsi tesne pred kousnutim je to spise o tom ktera brzda se kouse az co pri nejvetsi sile i, kdyz ani takto se to neda rikat jednoznacne. Proste i Skoda 105 dokaze zablokovat kola a nikdo nerika ze ma dobre brzdy (obrazne receno ).

                          Kazdopadne at tak ci tak hryzavost brzd je spise nevyhoda nez vyhoda (vijma marginalnich situaci). Jako nekolika nasobne dulezitejsi faktor je kolik brzdne sily vyvine urcita konkretni sila na pace, jak moc se brzdy dokazi chladit a v neposledni rade jaky maji chod a jak jsou citelne/citlive.

                          0 0
      • mc.loki  

        ha, koukám, že jsem vyvolal docela slušnej flame :D

        0 0
      • mc.loki  

        nicméně stojím si za svým, mechaniky jsou v pohodě. rozhodně lepší, než V. a to hlavně kvůli bordelu a nesjíždění ráfků…a všechno si na nich vyservuje člověk sám, bez větším nákladů. stačí porovnat cenu lanka a brzdový kapaliny a tak dál…

        možná u nich i zůstanu a jenom přejdu na BB7 :D

        0 0
        • Mr.Duck  

          No když koupíš litr kapaliny, a vemeš kolik tě to vyjde na jedno naplnění, tak je to ± stejný tušim )

          0 0
          • mc.loki  

            je to možné, ale sám bych si na to netroufl a musel dávat do servisu a zastávám názor, že na kole by si měl člověk udělat všechno sám, i když rozebrat vidli jsem si zatim taky netroufl :)

            0 0
    • Richie  

      No tak rozhodne se to vyplati. Starat se o ráfkové brzdy tak aby brzdily, je oproti kotoucim docela tezke. I takova blbost jako je vyndavani kola pri udrzbe nebo defektu je rozdil.

      Ja muzu doporucit HOPE Mono M6Ti, brzdi fajn :D

      0 0
      • blaf  

        a co je na sundani kola s veckama za problem?

        0 0
      • JSt  

        No tak rozhodne se to vyplati. Starat se o ráfkové brzdy tak aby brzdily, je oproti kotoucim docela tezke.

        nesouhlasim. o veckach jsem nikdy nevedel, hydrauliky musim furt resit – rozhybat pistky, zavzdusneni, mastny desky atd. atd.

        I takova blbost jako je vyndavani kola pri udrzbe nebo defektu je rozdil.

        opet nesouhlasim. vyhaknout celisti vyndat kolo a znovu ho nahodit je u vecek banalita. u hydraulik to muze byt otrava se skrkajicima deskama.

        ostatne to vidis i tady na foru, ze se porad resi zlobivy hydrouliky. kdo ma vecka, tak jen brzdi ;-).

        0 0
        • roud  

          Já bych to napsal jinak když se hydrauliky serou tak je to na posrání :O( ale zas když fungujou tak jak maj jsou super :O)

          0 0
          • JSt  

            tohle beru, ale u hydraulik se drive ci pozdeji vysype temer kazda. u vecek je to naopak ;-).

            0 0
        • JakeF  

          A to já zase souhlasím. U XT kooučů jsem chvíli bojoval s přední brzdou, aby mi neškrtala po tom, co vyndám a znovu nasadim kolo, jinak do výměny desek neočekávám nutnost servisního zásahu. Na véčkách jsem vozil XT čelisti a měkký špalky, který se dost rychle sjížděly, navíc CrossRidy maj nějakou úzkou brzdnou plochu nebo co, takže nastavit, aby špalek neškrtal ani o plášť a nedělala se na něm hranka byla docela práce, pokaždý se mi špalek o kousek protočil, když jsem ho utahoval. Navíc jak se sjížděly rychle (zato taky slušně brzdily, ale hydrauliky jsou jinde), tak jsem je musel srovávat každou chvíli. Nicméně pořád bych véčka ani náhodou nezatracoval.

          0 0
          • StuntJ  

            Servisní zásah není potřeba, brzda se po pár probrždění sama srovná a přestane škrtat ..

            0 0
    • winprog15  

      hlas za M595 :P zachvilu to bude tuctovka :D

      0 0
    • prdek  

      a co ty Avid Juicy 3? u nich mi přijde cena přitažlivá.

      vždyť se dávají i na dražší Gary Fishery…

      a koupit kdyžtak kotouče 160/160 nebo 185/160?

      0 0
      • StuntJ  

        Avidy J3 už jsou mrtvé, starší brzdy a nemá smysl do nich investovat. Na seriovky se právě dávají kvůli cenně … Ale jinak to jsou fajné brzdy. Já se přikláním k řešení 185 předek 160 zadek. Na 85 Kg dostatečné

        0 0
        • PatrikL  

          nahradiť by ich mali elixir 3, nie? Som zvedavý na cenu…

          0 0
        • prdek  

          a tak na můj účel by mohly snad postačit, ne? láká mě u nich nízká cena…

          nebo snad bude lepší připlatit 1000 kč na elixiry?

          0 0
          • PatrikL  

            aká je ich cena? Ak 2000kč, tak sa aj oplatia :D

            0 0
            • prdek  

              2790 + 2× 326 za redukci na center lock

              0 0
              • Smazaný účet  

                tak to si muzes rovnou koupit CL kotouce ne?

                0 0
                • prdek  

                  můžu, ale když k těm avidům jsou kotouče součástí

                  to bych musel koupit ty brzdy deore a k tomu koupit rovnou cl kotouče

                  0 0
          • Mr.Duck  

            Jak píšou ostatní, J3 bych se vyhnul. Zkoušel sem J3 a pár J5, a moc mě jejich výkon nenadchnul. S Elixir nemám zkušenosti, ale čekal bych že to bude lepší, nebo bych vzal ty Deorka ;) Já teda bral SLX s tim, že se prej míň hřejou atd, a taky to bylo tejden předtim než sem objevil nový Deore a jejich testy, ale myslim že cena/výkon u deore je velice lákavej poměr.

            0 0
      • Jurda  

        Mám juicy 3 a brzdí slabě, určitě jdi do něčeho lepšího elixir 5, cr, juicy 7… BB5 jsem měl na merlinovi a to je úplná katastrofa.

        0 0
        • BigKarel2  

          Taky ybch se přikláněl k Elixírům když už to musí být Avid, ty jsou o dost lepší než J3

          0 0
          • prdek  

            Avid to byt nemusi… jaká by mohla být další alternativa?

            0 0
            • BigKarel2  

              No asi jak tu píší, Deore či SLX…Ale Elexíry jsou parádní.

              0 0
              • prdek  

                takže buďto Elixiry nebo pokud budu chtít šetřit, tak tohle http://www.kupkolo.cz/…cu_3341.html a k tomu asi tyhle kotouče http://www.kupkolo.cz/…78_2698.html nebo tyhle http://www.kupkolo.cz/…53_3343.html

                0 0
                • jIrI___  

                  Na ty kotouče z druhého odkazu pozor. Jsou určeny jen pro organické destičky a Elixiry mají v základu sintrované.

                  0 0
                  • prdek  

                    k Elixirům jsou destičky v ceně…

                    0 0
                    • v POHODÌ klokan  

                      Ke každým brzdám se dodávají destičky, ale jIrI tě varoval, že ty kotouče, cos navrhoval, se mají používat jen s organickými destičkami. A u elixiru jsou standardně dodávány sintrované, kterými bys ty kotouče asi brzo odepsal.

                      0 0
                      • prdek  

                        jej, jsem se spletl, kotouče jsou u elixirů součástí dodávky… :-D

                        0 0
                  • Chiron  

                    Je nějaký zásadnější rozdíl mezi XT kotoučem SM-RT78 a SM-RT79? Jasně 79 bude o něco lehčí, díku Al unašeči. Ale spíš mi jde o odolnost toho kotouče. Jestli třeba ten hliník není nějaký náchylnější na prasknutí. Nebo mě napadá, jestli nemá horší odvod tepla. Ale asi řeším blbosti. Nejspíš připlatím těch pár kaček a vemu 79.

                    0 0
                    • BigKarel2  

                      Ten s tím unašečem je tužší a míň náchylnější na cinkání…a taky nepoměrně hezčí :)

                      0 0
                    • Martin11  

                      Jasně, SMRTi se dočkáš po selhání kotoučů buď v 78 nebo 79. letech…

                      0 0
                • Evilcleaner  

                  ke kotoučům, to blato deore neber, blbě větrají, jsou měkoučké a nesmíš na ně používat metalické desky. ty xt jsou už docela v pořádku

                  0 0
    • Kamiu  

      Jezdim asi to co ty a pred tydnem jsem presel z V (XT) na XT kotoucovky. Menil jsem to i s ramem a kolama, takze uz to nejde zpet. A kdybych se mohl rozhodnout jinak, tak uz bych do toho nesel. Je to tezke a brzdi to uplne stejne. Jinak s montazi fakt neni problem, to zvladne kazdy, a udrzba taky zatim zadna, ale za ty prachy to nestalo. Pro moje jezdeni je to dost predimenzovane – vubec ten brzdny ucinek, ktery tam asi je, nevyuziju.

      0 0
      • winprog15  

        to sa aj musia trosku „zajet“ tie brzdy :)

        0 0
        • Kamiu  

          mam uz na nich 400 km a jako brzdi to dobre, nemuzu si stezovat, ale pro me to neni o nic lepsi nez ty Vecka – fakt to asi nevyuziju. Zmacknu a brzdi to, ale to same delaly i Vecka.

          0 0
          • BigKarel2  

            No jó…tady ti stačí na jakýkoli zastavení 1 prst…Je to i o komfortu.­.dávkovatelnos­t atd…

            0 0
          • JSt  

            kdyz to prohrnes blatem, tak ti vecka chvilu suchaji nez se ocisti rafek. tady ale nevyhodama koncime :-).

            0 0
            • marapara  

              nene, pokračujeme … když jezdíš občas i v zimě, málokterý pravověrný biker v zimě aspoň semtam nezajede zablbnout do sněhu, tak véčka když je máš obalené sněhem a ledem i s ráfkem, fakt nebrzdí :). Kotoučovky ano. De facto, na kotoučovky se můžeš spolehnout v blátě, sněhu, suchu. Véčka brzdí dobře jen na suchu. Když projedeš blatem, tak ty zvuky které vydávají o ráfek jsou děsné. Navíc takto ráfek brzdo můžeš odepsat.

              Párkrát se mi stalo, že mi prdla špica. Klacek, šutr, bum bum a špica byla ruplá, osmica, kterou jsem trochu docentroval, ale úplně to vycentrovat nejde, aby to neházelo. S véčkama můžeš tak akorát rozdělat brzdu a nepoužívat. U kotoučovek to nemusíš řešit. Stalo se mi to asi 4× co mám kotouče.

              Véčka, když máš kvalitní špalky jsou dobré brzdy, ale kotoučovky jsou prostě někde jinde. A hlavně brzdí za všech podmínek téměř stejně, což se u véček říct nedá.

              0 0
              • DaSnail  

                keď mi nedávno prdla špica vzadu, tak som nič necentroval ani nerozdělával, len som šróbom na páke trochu povolil lanko a dal som na tom vpoho ešte 25km.

                ale je pravda že po ceste som už moc neposkakoval a doleschodmi som to radšej preniesol… 8o)

                0 0
              • JSt  

                kdo trochu jezdi v zime a jednou mu namrznou rafky u vecek, vi, ze se tomu da snadno predejit, obcasnym zmacknutim brzdy, aby se rafek ocistil a nestihl zamrznout. mne teda namrzly jen, kdyz jsem se propadl ledem do louze :-)). mokry kotouce casto pisti daleko hur nez vecka ;-). Klacek, šutr, bum bum, nestatnej smotek a mas krivej kotouc a nezbyde nez taky vyradit brzdu z provozu. zazil jsem nekolikrat ruzne variace.

                o tom, ze pokud je kotoucovka vporadku, dava staly vykon za vsech podminek nepolemizuju ;-).

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Ano, pokud je v pořádku, to asi buden kámen úrazu :-)

                  Naproti tomu véčka brzdí vždy. Sice kolikrát ne úplně podle představ, ale brzdí, což může být v určitých situacích důležitější, než 100% účinek jen někdy :-)

                  0 0
                  • marapara  

                    Za ty roky ho kotoučovky vozím 6 let CPS, 3 roky J7 a J5 se mi ještě nestalo, že bych 100% nezabrzdil. Tak v tomto bych problém nehledal. Pokud by kotoučovky byly nespolehlivé, tak by se asi nevyráběly a neosazovaly na kola. O tom, že jsou s nima občas problémy jako s jinýma věcma nepolemizuji :).

                    0 0
                    • JSt  

                      jak se to veme. nejen z myho pohledu jsou nespolehlivy. treba expanzka mne u mechaniky nikdy neprochcavala :-D. odpruzeni je taky nespolehlivy. porad se tu resi, ze nekomu prochcavaji vidlice, tlumice. dokud vsecko funguje, je to parada, ale jak se to zacne sypat, je to k zlosti…

                      0 0
                      • pepek  

                        To je zase agitace za no-brake singly. Čím očesanější, tím lepší.

                        Na všech kolech, které jsem kdy měl, byl nespolehlivý vždycky jen a pouze motor. Se vším ostatním se vždy nějak dalo dojet.

                        0 0
                        • marapara  

                          jj, motor je nejslabší článek … protože kola se kroutí dál, ale motor už práci vzdal :))).

                          0 0
                • ememem  

                  Klacek, šutr, bum bum, nestatnej smotek a mas krivej kotouc a nezbyde nez taky vyradit brzdu z provozu. – ciste hypoteticka zalezitost z oblasti urbar legend, ja zas ked som raz brzdil roztrhlo sa lanko a este na mna zo stromu skocil ususrijsky tiger. :-)

                  zazil jsem nekolikrat ruzne variace. – neverim, s pravdepodobnostou 0.1% raz za zivot – no dajme tomu ale viackrat…neee.

                  0 0
                  • JSt  

                    mne osobne – klacek do predniho kola ve vyjezdu. 185mm kotouc vyhly solidne. srovnal jsem ho nejak, ze slo jet, ale samo drhl.

                    kamos najizdel na lavku, kde byl cca 30cm schod nahoru. blbe nadhodil kolo a ohl kotouc o hranu lavky tak, ze s nim neslo nic delat, krom demontaze.

                    spadeny kolo kotoucem na neco, pripadne ohly kotouc po neopatrnym transportu kola jsem zazil x-krat. ale pravda, ze nikdy to nebyl konec brzdeni, jen to suchalo…

                    jinak mam zkusenosti, ze jednou rovnany kotouc se pri zahrati zase vrati do te blbe ohle podoby…

                    0 0
                    • marapara  

                      Mně se stalo naposledy 2 roky zpátky na přejezdu Bílých Karpat, frčím po kamenité cestě a neco mi zarachotilo v zadním kole, vyletělo to a jel jsem dál. Předpokládám, že to byl kámen. Až po několik km jsem si všiml osmice na zadním. Když jsem kontroloval výplet, našel jsem urvaný kalíšek, ráfek to naštěstí přežil a volnou špici. Tu jsem zamotal do výpletu a trochu to docentroval a jel dál. Ale několik let předtím mi samovolně 2× asi s týdením odstupem prdla špica. Naštěstí jsem to nemusel moc řešit díky kotoučům.

                      Hodně let zpátky jsme přejížděli s kámošem Velkou Fatru. Při jednom sjezdu do Gaderské doliny mu prdla špica na zadním, měl véčka. Tak to tam ladil, trochu to poladil, ale musel docela dost povolit zadní brzdu, aby mu to nedrhlo.

                      0 0
                    • kafac  

                      Ale tohle uz asi neni chyba kotoucovek, ale spis nekde za riditkama ;)

                      Vsechny tyhle veci, co se muzou s kotoucovkama stat, se me nikdy nestaly, a to uz jsem toho zazil hodne…

                      0 0
      • d69  

        dík za tenhle příspěvek – ještě se tě zeptám,bylo něco,co ti po přechodu z V na kotoučovky vysloveně vadilo,nebo nesedlo(kromě toho že se nekonal žádný zázrak)?

        Já mám trochu obavu (možná zbytečnou) že u V si poradím s každým problémem sám uprostřed lesa,ale nevím jak u kotoučů.

        0 0
        • DaSnail  

          u kotoučů: mech.-poradíš, hydr-neporadíš

          imho

          0 0
        • JSt  

          to mas opravnenou obavu. dokonce muzou vzniknout i problemy, se kterymi si neporadi ani v servisu :-))).

          0 0
          • ememem  

            nevymyslaj aky napr.? oprostime sa od kotucov typu grimeca spred 17 rokov.

            0 0
            • ememem  

              ako samozrejme ze porblem moze nasta s cimkolvek ale zas ich nevyrabajme ako bezne tam kde sa vyskytuju obcas (tak ako s hocicim inym)

              0 0
            • JSt  

              treba po trech servisnich zasazich stale tekouci sh 485 nebo jak se ty alivka jmenuji. vzdycky to chvilku funguje a pak si ucvrknou vsechcen olej :-/.

              0 0
              • ememem  

                tak ked citam tie tvoje zazitky s hydrami tak mas asi smolu

                0 0
            • krtex  

              co třeba XT v zimě, hm?

              0 0
              • ememem  

                hej to bol s niektorymi kusmi problem, rovnako ako „strielajuce ust schwalbe“ a pod, to sa najde vzdy, z toho sa neda zovseobecnovat.

                0 0
        • ememem  

          ziady problem neni a nebude. ako si poradis s problemo ked ti napr. v lese praskne ram (zhruba rovnaka pravdepodobnost vyskytu)

          0 0
          • pepek  

            To uber. Rám mi praskl 3×, ale s brzdou žádný problém v lese nikdy nebyl. A už vůbec ne takový, že bys nedojel domů, nebo k autu.

            0 0
            • JSt  

              krom toho, ze jsi je x-krat uvaril :-D

              0 0
              • pepek  

                Když uvaříš, počkáš, jedeš dál. To bych za problém nepovažoval.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Pokud stačíš zastavit :-)

                  0 0
                • JSt  

                  presne jak pise turista :-). navic, co to je dojet domu nebo k autu? 30, 40km max. to v nejhorsim odplazis i po brise. na takovy ty jednodenni vyletiky bych nic neresil – posere se tocis dom. horsi, treba kdyby honzovi vlasakovi odesla brzda na 14-ti dennim vylete v albanii a mel třeba 600km pred sebou. to bys uz uvazoval jinak ;-)

                  0 0
                • JSt  

                  presne jak pise turista :-). navic, co to je dojet domu nebo k autu? 30, 40km max. to v nejhorsim odplazis i po brise. na takovy ty jednodenni vyletiky bych nic neresil – posere se tocis dom. horsi, treba kdyby honzovi vlasakovi odesla brzda na 14-ti dennim vylete v albanii a mel třeba 600km pred sebou. to bys uz uvazoval jinak ;-)

                  0 0
                  • pepek  

                    Jezdím kolem baráku, 600km mimo civilizaci nehrozí. To bys mohl rovnou říct, že jako spolehlivý auto je vhodný jenom UAZ, nebo Land Rover, protože když pojedeš náhodou do Afriky, nebo Kyrgystánu . . . . .

                    0 0
                  • ememem  

                    preboha chlapi neblbnite, chapem ze niekomu sa nieco nepaci ale zas aj ked zoberiem istu nadsazku tak to su fakt nezmysly, kde kto kedy uvaril hydru tak ze ani po vychladnuti sa mu nesfunnkcnila a nemohol ist dalej? ok, fading az po takmer uplny dead moze nastat napr. pri dlhych alpskych zjazdoch (u nas to nehrozi ani nahodou) akurat ze keby si mal v takejto situacii vecka tak uz si dobrzil dve hodiny pred tym nez hydra vobec nejaky zasadny (a uz vobec nie nezvratny) fading chyti. a to este vsetko plati furt len za sucha. ked sa to furt kazi a su s tym problemy atd.a atd. preco vlastne auta a motorky nejazdia na veckach ked je to lepsie? dobre, bejvavalo kedysi vselico ale dnes je co popisujete skor utopia jak realita.

                    0 0
                    • Tomínos  

                      Dlouhý alpský sjezdy jsem teď nedávno jezdil, mám deore lx kotouče 203 a 180, většinou se snažím brzdit přerušovaně a dřív než brzda mi odešly ruce, plíce a nohy.

                      0 0
                  • kafac  

                    Co kdyz praskne ram, sedlovka, riditka, kliky, rafek… co kdyz na nej spadne letadlo?

                    Radeji nikam nejezdit… ani autem, to ma taky hydrauliky..

                    0 0
        • Rychlej turista  

          Nechci vám tady do toho moc kecet, ale fakt je ten, že o tom, že brzdy jsou problém, jsem zjistil až letos na jaře. Do té doby jsem jezdil jen véčka a proto jsem vlákna o kotoučovkách vůbec nečetl a z tohoto důvodu jsem o těchto problémech vůbec nevěděl. Vlákna o véčkách jsem taky nečetl, protože prostě taková vlákna, kde by se řešily problémy těchto brzd nejsou :-)

          0 0
        • Kamiu  

          Vadi mi jen ta vaha a jinak je to pro moje jezdeni to same. Dneska jsem jel parkrat i z kopce a asi to fakt nemusim mackat tak moc, ale s Vckama bych zastavil uplne stejne a jelikoz nejezdim extremni kopce ani nic delsiho nez 10 km zkopce, tak mi to porad prijde zbytecne. Mam trochu strach, ze utrhnu tu hadici, ale mam ji pridelanou docela dobre, tak snad to vydrzi. Pak jsem si vsiml, ze pri trochu prudsim brzdeni mi po uvolneni paky kotouce drou (asi 5 vterin) o trmeny – jde to slyset. Ale zase musim rict, ze to vypada dobre a chodi se mi na to v praci koukat cele oddeleni, takze je to dobry pocit…

          0 0
          • DaSnail  

            Ale zase musim rict, ze to vypada dobre a chodi se mi na to v praci koukat cele oddeleni, takze je to dobry pocit…

            a vo tom to je… ;o)

            0 0
          • McBlacky  

            v Ostravě jsou pozing standarty docela nízko koukám :)

            0 0
            • Kamiu  

              nad XT uz je jen XTR a ty jsou moralne zastarale, na ty by se nikdo koukat nechodil…

              0 0
          • martin_bakov  

            V Ostrave staci kotouce a co musim mit v praze na kole aby se mi na to chodilo divat cele oddeleni ? :)

            0 0
    • DaSnail  

      móda je sviňa, ale ja by som najprv vymenil tú dartku…

      0 0
      • pepek  

        Dart je dobrej, říkal to Honza.

        0 0
        • DaSnail  

          njn, ale háčko to asi myslelo tak, že spája funkčnosť časom overenej pevnej vidlice s moderným vzhľadom vidlice odpruženej…

          0 0
    • rš2  

      Schází ti v anketě + další možnost +…já bych do ní hodil BB7… :-D

      0 0
    • Mate  

      Přečetl jsem všechny přízpěvky na tohle téma zde. Pokud mohu něco málo od sebe. Dart je neštěstí, pokud budeš moct, pokus se ho prodat, Epicon je v poměru výkon cena super vidle, nedá se to srovnávat s problémovým RS. Co se týče brzd, Avidy 3 bych nechal nahradit 595… v dnešní době je to nejrozumnější alternativa. Páka je dál od prstů takže se nepřimačkává na prsty což avid trochu jo :-) Jinak elixíry maj poměrně složité odvzdušňování, jde o to, že je tam místo, kde se drží bubliny a blbě se to dělá, respektive na několikrát, vlastní zkušenost ze servisu. A mimo jiné si dovolím okomentovat mechaniky od Avidu, pokud se budem bavit o BB 7 tak dodnes málo která hydra se jim vyrovná. Byla a je to jedna z nejlepších brzd na trhu už 10 let. Jezdil jsem jí ( předchůdce ) 2000 – 2005 takže si dovolím tvrdit, že vím o čem mluvím. Dnes je to žel spíš otázkou toho, že není in mít mechaniku.

      0 0
    • natureman42  

      ano

      0 0
    • kovar  

      hydrauliky samozřejmě koupit

      0 0
    • op  

      Nechci generalizovat z jednoho pripadu, ale pro me jsou hydrauliky hodne spatny.. Mam Hayes Strocker Trail, nejde to poradne nastavit aby kotouc necinkal, ma to hodne malej rozestup mezi deskama, takze mezera mezi deskama a kotoucem je extremne mala a jeste se zmensuje s zanesenim trmenu bahnem – prestanou se vracet v celym rozsahu. Neumim to poradne servisovat, nemam a ani nechci odvzdusnovaci sadu, takze komercni servis. Jinak si delam vsechno na kole sam – to je pro me obrovska vyhoda mechanik. Na druhym kole mam BB7, stavil jsem par kol na rafkovejch SD-7. Vsechno tohle brzdi dobre a je lepsi na servis nez ty hydry. Napr BB7 se perfektne serizujou – povolis srouby, utahnes si koleckama na trmenu trmen na kotouc, tim se trmen vycentruje, dotahnes srouby, povolis desticky a je vycentrovano. U tech Hayes hyder je centrovani piplacka na ctvrt hodiny a stejne to neni 100%. Vyndas predni kolo pri prevozu nebo defektu a muzes centrovat znova, sileny ..

      0 0
      • kovar  

        nechceš generalizovat, ale generalizuješ, a to ještě na takovém úletu, jako jsou tyto Hayesy, se kterýma nejlepší co jde udělat, je vyhodit je do šrotu.

        0 0
        • roud  

          to bych netvrdil znám několik lidí co je maj a nemaj s nima žádnej problém u každýho výrobce se občas objeví nějaká vadmá série a stejnak většina problémů bejvá způsobena uživatelem ;o] Ale ruku na srce u BB7 si vše nastaví a opraví i cvičená opice bez potřeby speciálního nářadí…

          0 0
          • Mr.Duck  

            To jo, a nebo si koupí hydrauliku a nastavovat to ani nebude muset ;P

            0 0
            • op  

              zajimavy, jak ma kazdej jinej uhel pohledu, pravdepodobne dano zkusenosti. A Ty mas jaky hydry?

              0 0
              • Mr.Duck  

                SLX, ale mám je teprv chvilku, tušim přední asi 2 měsíce, zadní měsíc, takže mě nutno brát na lehkou váhu )

                0 0
                • op  

                  koukal jsem na SLX u kolegy a celkem se mi libily. Ale brzdi to uplne stejne jak moje BB7 ( i kdyz ja mam kotouce 185 a on 160, tak dobre, tak teda mozna trochu lip..).

                  0 0
                • roud  

                  vidiš třeba se shimanama mám taky výborný zkušenosti ale třeba avidy a jejich origo kotouče u těch se z cinkání může člověk zbláznit a zaboha s tim nic neuděláš…

                  0 0
        • op  

          promin, zapomnel jsem napsat disclaimer: „Tento nazor je muj ciste osobni subjektivni nazor na tento konkretni typ brzdy“ !

          PS: ale brzdi dobre :)

          0 0
          • kovar  

            brzdí dobře, ale pořád, že jo

            0 0
            • op  

              njn, ale za co to vymenit? uvazuju o BB7 :))) + Speed Dial 7 paky – ty mi vyhovuji. Ale preci jenom mam takovou nostalgickou touhu mit tam hydry kdyz uz je to ta mooooda a je to na mym „lepsim“ kole.. Muj znamej servisak mi rika Hope nebo Saint, nojo ale brzdy nejezdi a tak do toho nebudu davat preci tolik penez …

              0 0
        • ememem  

          jako jsou tyto Hayesy, se kterýma nejlepší co jde udělat, je vyhodit je do šrotu. – a preco?

          0 0
    • Otisaq  

      Jeee, dlouho tady nebyl tak vyzivny topic na takove klasicke tema jako „Vcka vs hydry“ :))))

      PS prosel sem vecka, bb5 a ted mam hayes nine…nevracel bych se…

      A obcasne cinkani kotouce resim tak, ze prudce zabrzdim…v 99% pripadu mi cinkani zmizi…;)

      0 0
      • bruco  

        ‚A obcasne cinkani kotouce resim tak, ze prudce zabrzdim…v 99% pripadu mi cinkani zmizi…;)‘

        To je predsa jasne, ked sa kotuc netoci, tak necinka. A mne to dokonca funguje na plnych 100%. :-)

        0 0
    • prdek  

      tak to vidím, tak že bych koupil http://www.kupkolo.cz/…cu_4192.html , tedy SLX od Shimana a k tomu kotouče http://www.kupkolo.cz/…ck_4686.html 180 dopředu a 160 dozadu a ještě bych musel dokoupit novou redukci na přední brzdu, bo tam je standardně dodávaná na 160 http://www.kupkolo.cz/…/P_5914.html

      vybírám správně, že?

      0 0
    • Mate  

      Ještě jednou doplním. Co se týče Hyesů, mají poměrně častý problém s tím, že se sjedou desky a nedá se s tím nic moc dělat, tj. destičky jsou moc blízko brzdového kotoučem krok páky je minimální… Válčíme s tím v servisu co chvíli…testy Vela? Prý super brzda, tak si pak vyber. Koukal jsem do technickýho manuálu od Shimana na kotoučovky, Deore má lehkou páku, neb postráda Servo Wave, ale zas přibere na třmenu ( oproti XT ) nicméně, celkový rozdíl Deore – XT cca 70g. Jezdím ( pokud vyjedu :-) ) spíš lehký frýčko, mám 180 / 160 XT ( váha 75kg ) daj se sjet i regulérní sjezdy ( teda technicky pokud umíš, brzdy to dávaj ) Obrovskou výhodou oproti „V“ je fakt, že nijak bržděním nesnižuješ pevnost ráfku, brzdná síla je parádně dávkovatelná, brzdí to vždy, pokud trefíš ráfek, netrápí tě to, pokud se vejdeš do stavby… nevýhoda… jakákoli mastnota. Váha Deore 710g, váha SLX 776g, váha XT 670g

      0 0
    • losna  

      Dobrý den přeju, zneužiju trochu toto vlákno, mám jednoduchý dotaz. Mám na kole brzdy Avid Juicy 3, a doma mám nepoužité XT brzdy, chtěl bych je dát na kolo, můžu použít stávající kotouče od Avidu, nebo musím koupit nové?

      0 0
      • McBlacky  

        pokud máš k XT adaptéry na stejný rozměr kotouče tak ano. Avid má díky systému podložek jiný adaptér než shimano. Snažil jsem se to osobně nějak podložkovat, ale nakonec jsem radši koupil origo.

        0 0
        • ememem  

          no neviem ci dobre rozumiem ale pre 160 to asi ide ale pre 180 resp. avidacky 185 kotuc podla mna xt brzda + xt adapter + aivd kotuc nepasuje, treba pouzit avid adapter aj s tymi ich podlozkami. (aspon mne to nesadlo, fungovat to funguje ale presne to nesedi)

          0 0
          • nox159  

            2,5mm podlozis a jezdis ;-)

            0 0
          • McBlacky  

            tohle už podložkou doladíš, ideální jsou ze špalků véček :)

            0 0
            • JSt  

              jestli se nepletu, tak pod avid trmenem jsou ty same jako na veckovych spalkach

              0 0
              • McBlacky  

                jsou to ty samé, systém natáčení ale moc nechápu. Přijde mi že to je spíš vylepšení k horšímu. nastavení je složitější než u brzd co mají adaptér posuvný jen „2D“. Navíc se často u Avidu desky sjíždí nerovnoměrně

                0 0
                • JSt  

                  ano, souhlas. radej, at je vse kolme od prvopocatku nez nejake kolmosti honit pomoci kloubovych podlozek.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.