Mám tyto brzdy na novém kole a po 400km pořád nebrzdí jak bych chtěl.Vysloveně nepískají , ale když mají zastavit mých 110kg tak se jim moc nechce.
Mám vyměnit kotouče s destičkami nebo rovnou celé brzdy ?
Co doporučujete
Mám tyto brzdy na novém kole a po 400km pořád nebrzdí jak bych chtěl.Vysloveně nepískají , ale když mají zastavit mých 110kg tak se jim moc nechce.
Mám vyměnit kotouče s destičkami nebo rovnou celé brzdy ?
Co doporučujete
na svoji váhu vyměň celé brzdy
Když vyměnit ,tak za jaké ?
V nějaké rozumné ceně .
nevím co je u tebe rozumná cena já osobně jsem zastáncem Avidu (někteří to tady neskousnou :))takové elixíry by tě už zastavit mohly ale dal bych si hned 180mm kotouče
Vozil jsem dva mesice Elixir CR s XT kotouci (180/160) a potvrzuju, ze mych 118kg zastavovaly s prehledem.
Akorat jsem pri jednom hodne tvrdem zabrzdeni mirne ohnul kotouc :)
Nekomu by ale u Elixiru nemusel sedet hodne agresivni projev.
Co tam mas za kotouce (prumer) a na jakem kole (26/29)?
Kolo 26 . Kotouče 160mm .
No ono se jim nechtělo zastavit ani mých 85 kg – Tektro Draco jsou brzdy k hovnu a tam nepomůže vyměnit ani kotouče …nejlepší volba je vyměnit to komplet. Lepší je myslím vše – od těchto.
Má je moje 60kg žena a moje 27kg dcera a jsou pro ně absolutně v poho, ale na kolo bych si to já se svými 83kg a sjezdovými choutkami nedal. :-) Nicméně zkus větší kotouče.
ahoj taky sem je mel hod tam slx a xt kotouce je to good:))
Ženským a dětem to může na pohodovou jízdu po cykloztezkách stačit, otázka je – jestli by je tyto brzdy dokázali bezpečně zastavit dejme tomu v rychlosti 50 – 60 km. To už by je asi tak nechválili. A na uvedených 110 kg jsou podle mně tyto brzdy vysloveně nevhodné. Dobré brzdy se dají sehnat už za rozumné ceny (např. Shimano Deore/SLX) a dokonce i brzdí.
Zdravím,
mám tyto brzdy také na novém kole, sice mám kotouče 180 v předu i vzadu už od výroby, tak jestli by to nechtělo větší kotouče. Mě zastaví docela schopně z cca 20–30km/h na nulu bud smykem nebo i normálním přerušovaným bržděním řekněme na cca 5–6m nevím přesně.
Ale zas mám jiný problém ale to je záležitost destiček, ale není to tak hrozný tak počkám až je sjedu na plech a pak vyměním. V dolní části destiček blíž náboji na obou deskách na předním i zadním kole je něco tvrdýho a vykrajuje mi to drážku do kotouče a občas vznikne vibrace zadní stavby v předu to je skoro neznatelný, ale stačí pustit brzdu a zas zmačknout a je klid, asi se to špona utrhne.
No jinak, kouknul si se jestli máš rovné kotouče a kotouč přesně uprostřed, jestli ti to ten kotouč nehýbá a tak to blbě brzdí?
Jo jinak mám 100kg a na brzdách mám najeto od novoty 500km.
Tipuju, ze jsi na nejake signalizaci ojetych desek.
Radsi bych vymenil desky, nez znicil kotouce.
No když jsem je vyndal, tak na každý je tak 3–4mm matroše je vidět že ta hrubá část je jen jednom místě vypadá to jako nová deska která nebyla jetá ještě je to proužek asi 3–4mm a pod ním je tak 2mm a nad ním zbytek klasicky zajeté desky. Myslíš že by už fakt bily kaput?
Tak to by nemely. Kdyz tam byva signalizace co jsem myslel, tak to byva treba kdyz zbyva tak 0,5mm oblozeni.
Koukni jestli v ni nemas neco zapecenyho, nejakej kaminek, okuji atd.
No já bych řek že je to vadná serie destiček, protože ted jsem nedávno koukal na nějaké instruktážní video z nudy, a týpek tam měl taky nějakou meridu novou ze stejnýma brzdama. A na kotouči jsem viděl stejnej defekt jako mám já.
To co vidím na těch destičkách je po celé šíři, po směru otačení kotouče, a vypadá to jako mosazný šponky nebo jak to nazvat.
ty jsou v nich normálně ale :)
Ano jsou já vím, ale v tom místě se prostě né a né sjet to hladka jako zbytek desky.
Pokud se nechtějí sjet a opravdu se zdá, že je chyba v deskách, zkusil bych ještě koupit nové desky. Ono stejně, i pokud je budeš chtít prodat a férově napíšeš „Současné desky likvidují kotouč, vyměnit“, tak to může kdekoho odradit, resp. snižovat prodejní cenu.
Píšu to i proto, že jsem tyhle brdz jel na kole známé a i při mé váze cca 85kg jsem byl překvapen, jak mě takové „lowendmrdky“ dokázaly rychle a spolehlivě, až jedovatě zastavit. Proto docela koukám na dosavadní reakce. Je pravda, že s nimi nemám zkušenost např. s případným vadnutím ve sjezdu.
Jen podotýkám naprosto jasnou věc, ale přece…samozřejmost pro bezchybnou funkci brzd je správná funkce systému (nezavzdušněné, nepřidírající pístky v třmenech), vystředění třmenů vůči kotouči a čistota (nezamaštěnost) kotoučů i destiček.
No taky jsem byl překvapenej, na freečku mám slx 666 rok 2012 a tydle brzděj až překvapivě slušně srovnat se dají s deorečkama né těma novejma těma před nima, který jsem taky jezdil. No asi ty desky vyměním, ty tektra mám na novým kole co jsem si pořidil na vejlety a na ježdění do práce, tak tam nechci dávat brzdy za další trojku, pokud by pomohli desky za 6kil oba páry. Který bys doporučil značku a typ sintry nebo organiky, ted tam jsou sintry bych řek ale nejsem si jist, prej organiky líp brzděj ale zas za mokra nic moc.
V tomhle neporadím a neorientuju se. Já na svých Deore vždy jezdil originály Shimano organiky a nikdy jiné, nové XT, co mám teď mají desky samozřejmě ještě ty, které s nimi byly dodány. Nic jiného jsem nejezdil.
Hmm, mosazný šponky říkáš? A nejsou bronzový?
Cely brzdy, mel jsem stejny mrdky HAYES Ryde. Pribrzdovaly nez brzdily. Poridil jsem XT a super vykon.
Manzelka je ma na kole take a brzdny ucinek byl nepouzitelny. Vymenil jsem ale desticky, odmastil kotouce a ejhle – brzdi docela dobre. Jejich cca 55kg ubrzdi spolehlive i se 160mm kotoucema. Pro 110kg chlapa to ale asi fakt nebude.
Kup Shimana a mas po starostech..
jiný brzdy a větší kotouče aspoň ve předu
Vymenu brzd bych zatim v zadnym pripade nehrotil, dneska uz slusne brzdej i lowendy. Zacal bych vymenou na 180mm kotouc ve predu. Pokud to bude malo (zalezi co a jak jezdis), tak pokracovat na 203 a tech 180 mm dozadu. Brzdy az naposled. Ty kotouce stejne uzijes i s pripadnyma jinyma brzdama
Jo a usetreny prachy za brzdy bych smeroval asi do vidlice, ponevadz jestli tam mas vidli na stejny urovni jako brzdy, tak se priprav na to, ze ji tema velkyma kotoucema driv nebo pozdeji oddelas
No jestli tam má vidlici na stejné úrovni jako brzdy tak ji tím 203 kotoučem odrovná určitě :((