• JaraT

    Čaute borci,

    chci se zeptat, jaká je minimální tlouštka brzdového kotouče? Mám M575 disc 180 a i po výměně desek a odvzdušnění to nebrzdí tak, jak za mlada. Kolo má najeto kolem 10 000km, za ty dva roky jsem už x-krát měnil desky (jenom pro info, máte tip na nějaké zaručené držáky?)

    Díky za odpovědi,

    Jara

    0 0
    • Smazaný účet  

      no a jakou tu tloustku mas? Na nekterych kotoucich to byva napsane.

      Nove desky se proste musi zajet, odvzdusneni udelat poradne.

      0 0
    • Atilla  

      Pořádně odmastit kotouče a poslat to z dlouhého kopce celou dobu lehce pod brzdama. Desky pokud chceš výdrž, tak sintry(metalické).

      0 0
      • Smazaný účet  

        doplnim…rozhodne nepouzivat technicky benzin na odmasteni…

        0 0
      • svářeč  

        tedou doporučené jsou jak držáky tak i kvalitně brzdí ?

        jsou jednou tak drahé,stojí to za to?

        nevím co dává formula do setu,ale když budu měnit,zkusím sintrované zřejmě.

        0 0
        • Atilla  

          Co jsem používal sintry origo od shimana i avidu brzdily moc dobře.

          0 0
      • JaraT  

        Odmaštěné a následně zajeté to mám dobře. To si dávám záležet vždycky. Jaký je rozdíl v účinnosti organik a sintrů?

        0 0
        • Atilla  

          sintry jsou odolnější proti zahřátí a brzdí líp.

          0 0
          • Smazaný účet  

            brzdi lepe po zahrati…odolnejsi proti prehrati..

            organiky brzdi lepe za studena a podstate hur po prehrati)

            0 0
            • Atilla  

              To je, ale jen to první ťuknutí na brzdu pak už mají plný účínek a řekl bych, že o dost lepší než organiky. U saint brzd to brzdí furt je jedno jestli teplé, nebo studené:)

              0 0
              • Smazaný účet  

                na avidech to zahrati poznat jde. Na Saitech moc ne, ty brzdi proste brutalne porad:)

                0 0
                • Atilla  

                  Code taky, ty jsou ještě kousavější a serou se stejně tak jako elixir:)

                  a elixir umírá fakt rychle stačí chtít zastavit na odpočívadle v parku a už jim docházejí síly.

                  0 0
              • svářeč  

                pak by bylo řešení,dát jednu organiku a druhou sintrovanou:-D

                0 0
                • Smazaný účet  

                  tzn ze to povetsinou bude brzdit tak napul, jo?:)

                  0 0
                  • Atilla  

                    Hlavně ti na jedné straně budou vyjíždět pístky, páč ta organika mizí o dost rychleji.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      to by mi ani tak nevadilo..ale mizejici desky ano…od desek proste chcu, aby vydrzely dlouho a to i pres to, ze vozim nahradni…

                      0 0
              • MlokCZ  

                Záleží co kdo jezdí. Pro někoho může být téměř všechno brždění právě to první ťuknutí…

                0 0
            • MlokCZ  

              Jezdil jsem mnoho let sintry, protože u organik se to po zahřívání rapidně zhoršovalo. To platilo pro všechny Formule a Avidy co jsem jezdil dříve.

              Od té doby co jezdím SLX + desky s chladičem + SMRT86 dostatečně velké kotouče pro moje ježdění, tak jsem ještě nepoznal co to je zhoršující se brzdný účinek na organických deskách.

              A rád jsem se vrátil na organiky.

              0 0
              • Atilla  

                A důvod?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Lepší to první ťuknutí na páku (třeba na celopevňáku je to tak většina brždění, na fullu jak kdy, v horách už určitě ne, na Plzeňsku ale také poměrně dost).

                  Menší náchylnost na různé pazvuky především když je to mokré.

                  A hlavně mám na organikách příjemněší pocit na páce (tohle není žádná obecná výhoda, to je individuální).

                  0 0
                  • xshreck  

                    hm, ten chladič pomáhá až tak? Já jel organiku a hned jsem musel měnit za sintry (obyč desky, hope…).

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Nedokážu říct jaká část je daná chladičem na deskách a jaká vícevrstvým kotoučem (desky bez chladiče jsem tam pro srovnání se stejnými kotouči nikdy neměl). Pomáhá obojí.

                      Na Formulích kdysi dávno jsem na začátku vozil organiky a ty jsem občas utavil zcela (tedy už nebyla řeč o horším brzdném účinku, přední přestala brzdit úplně a kapalina byla pořád ještě ok, žádný propad páky).

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Ten přínos chladičů jde dost poznat i na obyčejných kotoučích.

                        0 0
                        • KOLOMECH  

                          Ono také záleží zda jsou obyč., měď nebo alu.

                          0 0
                        • Atilla  

                          Jsem zvědav jestli poznám rozdíl ice tech kotouču proti klasikám smrt76

                          0 0
                          • McBlacky  

                            ve šrajtofli určitě :)

                            0 0
                            • Atilla  

                              rozdíl byl asi 100kč/ks a kdybych to nepoznal, tak můžu tvrdit, že ten kotouč je o 20g lehčí a hned to líp jede.

                              0 0
                  • Georrge  

                    nezkoušel jsi superstar kevlary? Měly by kombinovat obojí (dobré na první ťuk a brzdí i po přehřátí), jen prý moc nevydrží, íkdyž mi se zdá že vydrží podobně jak organiky.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      jak kde, konkrétně v kopcích moc nevydrží. Brzdí dobře.

                      Ale mě brzdí dobře cokoli, nejsem takovej maniak. Jak na to stačí jeden prst už v tom nerejpu a jezdím. Díky malému nebo velkému výkonu brzd jsem nikdy neměl problém.

                      0 0
                    • jIrI___  

                      No.1 :). Vozil jsem X různých typů destiček v různých brzdách, pak vyzkoušel kevlary a už u nich zůstal. Kdybych nekupoval nové brzdy, kde byly od výroby desky s chladičem a chtěl jsem je vyzkoušet, tak je vozím pořád. Nicméně ty chladičové desky už jsou na konci života a mám přichystané místo nich zas kevlary. Nevýhoda těch kevlarů je nižší životnost, ale na to moje jezdění…

                      0 0
                      • nitraq  

                        A když porovnáš kousavost kevlarů s origo deskama shimano organikama?

                        0 0
                        • jIrI___  

                          ± stejné. Kevlar z mého pohledu kombinuje to lepší z organiky a sintru – solidně brzdí za studena (rozhodně víc než sintr, oproti organice nepoznám rozdíl) a i při teplotách, kdy organiky už vadnou, brzdí kevlar pořád stejně dobře, podobně jako sintr. Nicméně jak jsem psal, ze všech těch druhů obložení má nejmenší životnost.

                          0 0
                          • Atilla  

                            Brzdí pořád stejně, ale tak o 20% méně jak sintr:)

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Nejezdím takové hustokrutopřísné pekla jako ty, při mém jezdění nepozoruju v brzdné síle žádný rozdíl.

                              0 0
                              • Atilla  

                                že by se mi sešly 4 páry vadných desek na 2 typy brzd? Moc se mi to nezdá.

                                0 0
                          • Atilla  

                            Tak jsem je pro jistotu znovu nahodil a je to tak. Vyzkoušel jsem 2ks kevlarů na přední brzdě a i 2× vypalované shimano sintry brzdí prostě daleko líp. A to jsem byl jen u nás, v parku je rozdíl ještě markantnější.

                            0 0
                    • Atilla  

                      Zkoušel a znova bych si je nekoupil. Proti origo sintrům skoro nebrzdí a výdrž v blátě nula. Bral jsem je i bráchovi do elixiru a to samé. Nechápu jak si to někdo může chválit(asi ještě nevyzkoušel kvalitní sintry)

                      0 0
    • VanVren  

      Obecně je minimum je 1,5 mm, pak by se měly kotouče vyměnit.

      0 0
    • svářeč  

      využiju…

      šroub na montáž kotouče je M5×8(8 dostateč­ných?)

      průměr hlavy stačí 7mm?

      díky

      0 0
    • Mr.Duck  

      Ja je sjizdim tak na milimetr, dal bych asi nesel. I kdyz tezko rict..Hope kotouc se SLX brzdama se me sjizdel dost rovnomerne, Shimano XT kotouc na Saintech se mi vybrzdil nejvic uprostred brzdny plochy, tak se to hur odhaduje :)

      A kdyz je tu to tema, XT nebo plovouci Superstar? Ne a ne se rozhodnout :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.