• BLACK1E

    Mám takový téma k večernímu nic nedělání. Poslední dobou (2–5) let se mi zdá, že se jaksi snižuje kvalita dílů na kola. Nahodím pár příkladů:

    hazka

    Tahle přehazka mi vydržela odhadem tak 30 000 km plus to co na tom odzávodil táta. Leží mi v šuplíku a až na kladky vypadá jako nová a taky tak funguje.

    Pradávná LX zadní nába (nejspíš stejný rok jako ta hazka) mi přestala fungovat až předloni když bylo –20.

    Když to porovnám s poslednímy roky, kdy ať je to shimano nebo sram se mi všechno posere prakticky za jednu, dvě sezóny.. Letos už se mi za pár měsíců vymlel ořech v nějaký DT nábě, pár dní na to se stejnym způsobem odráčela i Sunringle nába.. poctivý měnění řetězů už jsem taky vzdal. lepší koupit na podzim novou placku s kazetou než přes rok deset řetězů.

    Jsem sám?

    A ještě otázka pro znalce. Jakej rok je ta hazka?

    0 0
    • jIrI___  

      Bych řekl, že se mění i styl jízdy a ty díly víc trpí.

      0 0
    • hovanec  

      Trvale udžitelný ekonomický růst bez ojebávání materiálu nebude fungovat. Strojírenství s kvalitními materiály už dávno neexistuje. A když ano, tak rozhodně ne v odvětví cyklistiky.

      0 0
      • Baba-Ji  

        „trvale udrzitelny RUST“ je nesmysl

        0 0
        • Singlespeed  

          To ví každý ekonom, že je to naprostá kravina, ale pro běžné nevědomé lidi to zní hezky :-)

          0 0
        • pocestny  

          „trvale udrzitelny RUST“ není nesmysl.

          Ale to, o čem vy tady mluvíte, není „trvale udrzitelny RUST“. Ten totiž není o trvale udržitelném růstu VÝROBY NEBO PRODEJE nějakých součástek.Jestli Shimano vyrobí zmetky a posílí marketing, aby víc prodalo, tak to není o trvale udržitelném rozvoji/růstu, ale o zvýšení kvanta vyrobených dílů potažmo zisku, a žádná cesta k lepším zítřkům tudy nevede.

          Většina textů na téma t.u.r. sice zní jako bullshit, ale není to bullshit. MUSÍTE do toho zahrnout taky růst produktivity daný mimo jiné zlepšením technologií (a s čím ta produktivita dál souvisí, jako třeba životní úroveň) + životní prostředí (a s čím to dál souvisí, jako třeba vyčerpání zdrojů). Dál to nechci rozebírat, protože z toho bude hrozný flame.

          0 0
    • Kubiczech  

      Na klesající kvalitu už jsou prášky.

      0 0
    • Hnoj  

      Máš pravdu, kvalita diskuse a přípěvků tady jde fakt do kelu!

      0 0
      • hovanec  

        Trvale udžitelný růst kvality příspěvků taky nejde do nekonečna.

        0 0
      • BLACK1E  

        Nějak si neumim vybavit, že by to někdy bylo lepší. Velká část lidí se na webu neumí chovat a neuvědomujou si, že se baví s jinýma lidma.

        0 0
        • Hnoj  

          Srovnej si datumi našich registrací. Myslim, že jsem tu zažil vážne lepší časy :-D

          0 0
          • hovanec  

            No to je fakt. ;) Ale i za tu krátkou dobu, co jsem tady, tak jsem si všiml, že trochu poklesla kvalita. Třeba to bude lepší…

            0 0
          • KubaBajk  

            DatumY doprdele, datumY!!! :)

            0 0
            • hovanec  

              Stane se… V tomhle případě je důležitější sdělení než gramatika.

              0 0
              • KubaBajk  

                A v jiných případech ne? Pokud člověk neumí pravopis, obsah jeho sdělení pak značně ztrácí. Tak to mám já…čímž neříkám, že Hnoj neumí pravopis. Asi jen nemá den.

                0 0
                • karliner  

                  Hele, mám vypočítat pravopisné a syntaktické chyby v tvém příspěvku?

                  0 0
            • Hnoj  

              Vidíš… Sám jsem ten, kdo kárá pravopis a teď tohle. Hanba mě !

              0 0
              • jIrI___  

                *mně

                0 0
                • hovanec  

                  Někdy si člověk splete 2. a 3. pád, to se stává. Takové chyby si všimne málokdo.

                  0 0
                  • obda  

                    Takové chyby si všimne zatraceně hodně lidí, to by ses divil.

                    0 0
                  • alinceb  

                    Taky mi to dělalo problémy a přitom mnemotechnická pomůcka je úplně jednoduchá…;)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Řekl bych pro mě jediné pravopisné úskalí, takže sem s tou pomůckou, protože to si asi nikdy jen tak nezapamatuji. Dík

                      0 0
                      • krosmen  

                        Ve 3. a 6. pádu se píše „mne“ (lichý pád, lichý počet písmen), ve 2. a 4. pádu se píše „mě“ (sudý pád, sudý počet písmen).

                        0 0
                      • obda  

                        Kolegové sem dali ty komplikovanější, ta jednoduchá je, že si zkusíš ve stejné větě říct „tebe“, „tobě“, „ti“, „tě“ atp.

                        tobě, ti → mně, mi

                        tebe, tě → mne, mě

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Já si zase vždycky uvědomím, jestli by šlo použít „mi“ (=mně) nebo „mne“ (=mě).

                          0 0
                          • mr.nikdo  

                            Jop, delam to stejne :).

                            Anebo se tomu vyhnu uplne :-D. A je mi to uplne jedno :-D

                            0 0
                • alinceb  

                  :D

                  0 0
              • nitraq  

                Když to neumím napsat správně, tak to napíšu jinak, říkala mi maminka. Proto se radši nepouštím na tenkej led mě/mně a když to jde, tak píšu mi:)

                0 0
            • Concorde  

              Já bych řekl, že to budou spíš datA. :)))

              0 0
              • BLACK1E  

                By mě zajímalo jestli jsou na nějakým čeština-forum taky tak zapálený do cyklistiky :D

                0 0
                • Concorde  

                  Tak šance opravit samotného grammar-nazi se nevyskytne každý den, že jo. :DD

                  0 0
            • manas.pete  

              Ani datumi, ani datumy, to slovo neexistuje. Co takhle data?

              0 0
          • yetti  

            Bylo tu míň lidí a stejný procento debilů. Oni Jarinové, Olkyčové a další dokázali pěkně prudit

            0 0
      • Tommji  

        +1 :)

        0 0
        • nitraq  

          Odvážná tvrzení na tři dny starou registraci:)

          0 0
          • Tommji  

            Myslíš, že bez registrace se tady nedá číst?

            Kolik lidí tady (a ne jenom tady) jen čte a nekomunikuje?

            Neznamená, že když nejsi vidět, že neexistuješ!

            Bohužel, bez registrace dotaz nepoložíš!

            0 0
            • Raytheon73  

              …nech ho, asi si myslí, že je na vojně – prostě starý mazák, nebo něco na ten způsob :o))

              0 0
            • BLACK1E  

              Radši si nepředstavuju jak by to tu vypadalo, kdyby šlo položit dotaz bez registrace :D Už i takhle si lidi daj tu práci založit si profil a ztrácet čas tim, že si tu z toho dělaj srandu.

              0 0
    • StuntJ  

      cena

      0 0
    • MirosPikos  

      Je to jasný, za všechno může EU :)

      0 0
    • jonti  

      Není:

      když jsem před 16 lety začínal jezdil, ohnul jsem tři vidlice, jedny řidítka, zlomil představec, zničil odpruženou vidly, prodřel x ráfků, rozpadlo se mi řazení i hazka STX, zlomil jsem kliku.

      To všechno za tři roky.

      0 0
    • nikeid  

      Fajn, ale taky kolik ty dily vazily a jak to kolo bylo rychle/obratne/dal­sivlastnosti

      Je to proste vaha a kvalita na ukor zivotnosti

      0 0
    • Raytheon73  

      hazka je SHIMANO XTR RD-M951 (rok 1999 – 2002)

      0 0
    • Tommji  

      Sice trochu mimo mísu, ale…

      První bojler nám vydržel doma 28 let, druhý 8. Prví pračka matce 20 let, druhá mě 14 a u třetí, v top kvalitě, ložiska na bubnu 2,5 roku!

      Řekl bych, že dnešní věci mají dost společného!

      0 0
      • Pajas04  

        A cena a funkce byla porovnatelná s dnešními? Spíše ne…

        0 0
        • Georrge  

          a věřím že i dnes by sehnal věci s tak dlouhou životností, ale když by přišla řada na placení, tak by se sebou seknul :) kdysi jinou možnost neměli a proto jim to přišlo normální.

          0 0
      • Georrge  

        mame doma starou televizi ktera ma 25 let a porad hraje, ale divat se na ni je dnes spis utrpeni, takze k cemu tak dlouhou zivotnost… ale jasne, neplati to u vseho a 2,5 roku je malo na vsechno.

        0 0
      • mr.nikdo  

        Kolik otacek mela prvni pracka a kolik druha :D. Rekl bych, ze tam rozdil bude nekde kolem 1000 rpm.

        0 0
    • Georrge  

      taky kolik vazila a jakou cast platu jsi za ni musel dat :)

      0 0
      • Tommji  

        O funkci(nebo hmotnosti) nepolemizuji, ale cena v dané kategorii odpovídala době. Teda vlastně to v přepočtu bylo dražší než dnes!

        Asi ta kvalita vlastně odpovídala ceně :)?!

        0 0
        • Georrge  

          nj protoze dneska jsou jine priority, navic kdyz dnes stoji XTR co tehda SLX (teda pokud nejake SLX bylo). A i dnes se delaji docela nesmrtelne veci, rekl bych ze nektere levne rady jsou tak trochu nesmrtelne, protoze je to poradny kus materialu :) u top rad jde o funkci a hmotnost pri nizke cene, tam zivotnost nedostanes a dnes zivotnost nepatri mezi stranky, ktere by se resily… za par let si koupis nove a budes mit radost z nove veci, a dovolit si to muzes protoze to stoji pakatel.

          0 0
        • BLACK1E  

          Tomu moc nevěřim. Tu hazku, kterou jsem sem dal jako příklad si táta pořídil na kolo když jsem byl asi v sedmý třídě. Kolo stálo dohromady 40 000 a byla to závodní raketa. Když dneska vyhodíš 40 táců za kolo (a to já bych nikdy neudělal) tak dostaneš přibližně to samý. Pravda, že to má o kilo míň :)

          0 0
          • nitraq  

            Když do toho započteš inflaci, tak jsi na současných 50 tis. a za to seženeš hodně slušný závodní kolo. Nehledě na to, že dnes je funkce a váha docela dost jinde.

            0 0
            • jecnak  

              Tak to pocitas dost spatne. Inflaci si pripocti kazdy rok za tech 10 let…

              0 0
              • nitraq  

                Vycházel jsem z jeho věku v profilu a sedmý třídě, což by mělo být osm let zpátky a čísla inflace jsem bral zde, pak těch osm let vychází na 1,24.

                0 0
                • ememem1  

                  a to si prosim ta vypocital ako?

                  0 0
                  • nitraq  

                    Jednoduše, začal jsem v roce 2006 a násobil 1.025 * 1.028 * … * 1.033 * 1.014 po rok 2013. Tak a teď mi řekněte, kde jsem udělal kardinální chybu.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Tak to pak jo. Pardon.

                      0 0
                    • ememem1  

                      a co za cisla si to nasobil? medzirocnu mieru inflacie alebo index rastu cien ci co?

                      0 0
                      • nitraq  

                        Meziroční míru inflace.

                        0 0
                        • ememem1  

                          vo vypocte chybu nemas, celkova inflacia podla tych cisel je u vas za poslednych osem rokov oficialne naozaj na urovni cca 24%. len ma prekvapilo jak nizke su tie cisla, preto som sa pytal, u nas je to v priemere o dobre percento navyse napriek prechodu na euro cize nam to dava za 8 rokov tak 33%. relaita je ovsem taka ze je to prakticky dvojnasobok.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            nevím přesně jaký koš na to používají, ale třeba nemovitosti šly dolů, některé energie stagnují a pár položek co nikoho nevytrhne kleslo, to co ale reálně platí domácnosti je jiná písnička.

                            měření inflace je trochu jako papírová spotřeba u aut :)

                            0 0
            • BLACK1E  

              O tý funkci si myslim svý :) váha je jasná. myslim, že nejlepší příklad toho na co narážm je asi řetěz. Ve sklepu mi leží HG80 9s řetěz, kterej na bajku vydržel 2000km. Dneska když si koupim HG80 tak po 800 je ve stejnym stavu a ještě mi zrezne. Váží stejně.

              0 0
              • nitraq  

                Na biku mám deset let starý deore, přítelkyně tam má loňský deore. Řekl bys deore jako deore, že? Ale ouha, to nový řadí jako po másle a absolutně se to nedá srovnat.

                0 0
          • Alibaba  

            Násob to 2×, což odpovídá zhruba zvýšení mezd. Čili kolo za 80k.

            Si to dobře pamatuju, v roce 1996 jsem kupoval Marcocchi XC 700 za 7500,–kč (a to byla hodně výhodná koupě) ale bylo to cca o litr víc než můj tehdejší plat…

            Rám Morati po kterym jsem vždycky toužil stál (myslím) 24000,– , kliky 7500,–

            Takže pokud bych si to chtěl koupit a dát do kupy, musel jsem vysázet 7 platů na prkno!!! ;-)

            Jó to byly časy!!

            Jinak s výdrží „tehdejších“ a dnešních výrobkůje to samozřejmě pravda!

            0 0
    • Talaj  

      Máme relativně volný trh. Když se Ti něco nelíbí, nekupuj to, pravděpodobně najdeš kvalitnější alternativu.

      0 0
    • jecnak  

      Prijde mi to zhruba stejny uz 15 let co trochu jezdim.

      0 0
      • MlokCZ  

        Souhlas, mám to úplně stejně. U biku to srovnávám za 20 let (akorát 1994 jsem začal na biku jezdit více a u silničky měl první opravdu silničku, předtím to byl jen Favorit).

        Jediná vyjímka je řetěz, který mi u 8-čky vydržel déle (8-čka cca 5–5,5tis. km; 9tka a 10tka cca 3,5tis. km).

        0 0
    • ememem1  

      co konkretne sa ti posralo za jednu sezonu? mne sa zda ze je to v absolutnych cislach +/- rovnake co by znamenalo ze je v skutocnosti lepsie lebo sa jazdi vyrazne drsnejsie jak pred 10 rokmi a komponenety su lahsie a celkom nepochybne aj funkcnejsie.

      pravda, obcas sa nehoda stane, obcas sa to trocha pregramari…treba si vybrat co je priorita.

      0 0
      • MlokCZ  

        Možná je to dané trochu tím, že dost jezdců to přehání s gramařením a pak jim komponenty nevydrží.

        Plus jak zmiňuješ a bylo zmíněno i výše, tak se jezdí více terény než dříve.

        V tomhle ohledu ale nemám problém ani u fullů, že by mi něco odcházelo přehnaně rychle. Já ale negramařím, naopak mám třeba na fullu některé komponenty lehce předimenzované na svůj styl jízdy a to se odměňuje dobrou výdrží (tím myslím např. kola).

        0 0
    • joudys  

      Za tak krátkou dobu (2–5 let) nemůžeš nic poznat. Pokud klesá kvalita, netroufám si tvrdit, tak na druhou stranu je doprovázena klesajícími cenami (cena XTR pře 15 lety a dnes), tj. dostupností a širším výběrem alternativ pro spotřebitele (porovnej nabídku čehokoliv kdysi a dnes).

      Každý výrobek tak má i svůj zamýšlený cyklus životnosti – pokud někdo bude vyrábět pračku na 20 let životnosti, kdo bude vyrábět a udržovat náhradní díly a dělat servis na tak staré výrobky, když se porouchají? Je to neekonomické a znamenalo by to i omezení počtu výrobků uváděných na trh výrobci. To jde zase proti zájmům spotřebitele. Trh si žádá nové modely a nové funkce a tak se zákonitě musí zkracovat i životní cyklus výrobku, což s sebou přináší pro zákazníka právě nižší ceny a dostupnost.

      Kdo chce mít dneska doma 15 let starou pračku nebo jiný výrobek, který nemá ty funkce co výrobky dnes (čidla, časovače, programy, nižší energetickou náročnost apod.). Navíc byla kdysi lednice, pračka nebo TV investice století, dnes asi není problém koupit si pračku každých 5 let novou a umí to co pračky kdysi. Kdo chce mít na kole 10 let nějaký komponent, když nebude chodit s novými systémy nebo nebude vyhovovat náročným požadavkům spotřebitele? Pokud ano, pak nechápu, kdo si pořád kupuje ty nové rozměry kol, systémy řazení, vidlice apod. a řeší, zda je 29ka lepší, zda je jedna vidlice citlivější než druhá nebo rám tužší než jiný. Tito lidé prostě sami vytváří poptávku, kterou výrobci pokrývají. Myslím, že na klesající kvalitu – pokud není nějak dramatická – si nemá smysl stěžovat, protože zákazním vyhovuje mít raději věci levné a vybírat si z řady modelů než naopak.

      0 0
      • hovanec  

        Zeptám se na jednu věc. Co potřebuješ, aby uměla pračka? Ztěch 150 fcí využíváš beztak nanejvýš 5. Vyrobit cokoliv nového není rozhodně ekologičtější než dodávka nd.

        0 0
        • Singlespeed  

          Rozebiral jsem onehda 20 let starou pracku Bosch, samy nerez, litina, ocel, hlinikova slitina, hmotnost snad metrak, kvalita jak cip. Když jsem mrkl do nove pracky, taky Bosch, tak tam byly vesmes same recyklaty :-). Takze vyhodis par petek a nova pracka je na svete :-).

          0 0
        • jecnak  

          Mame doma dve pracky. Jedu Malber starou dobrych 12 let a druhou Whirpool 3 roky starou. Krome toho, ze Whirpoolka zere pulku el a vody, leze z ni nezmackane a o mnoho sussi pradlo.

          0 0
          • hovanec  

            Tak právě pračku máme doma cca 12 let starou a rozdíl spotřeby elektřiny je oproti novým ve stejné cenové hladině zanedbatelný.

            0 0
            • jecnak  

              Vzhledem k tomu, ze ta nova vypere co ta stara ale pri nizsi teplote je rozdil celkem znat. Rozdil ve spotrebe vody je ale markantnesi.

              0 0
              • hovanec  

                A cena vody?

                0 0
                • jecnak  

                  80,– za kubik to neni malo

                  0 0
                  • scret  

                    pche, my mame uz 92kc heec:))

                    0 0
                    • nitraq  

                      Slabý:D U nás jsou v baráky nějaký úniky, takže platíme skoro dvojnásobek pražský ceny, něco přes kilo to je.

                      0 0
                      • scret  

                        a kolik mate ofiko cenu?:)

                        0 0
                        • nitraq  

                          Ofiko cena dle webu je 75.84, ale ta mě opravdu nezajímá, když platím nějakou hausnumerocenu:)

                          0 0
                          • scret  

                            tak, to ze mate v baraku ztraty je jaksi vas problem..:))

                            0 0
                            • nitraq  

                              Je, ale já jakožto nájemník zvládnu prd, když majitelka bytu žije v zahraničí a na schůze družstva nechodí a navíc ve vedení družstva je kikot vedle kikota.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Tak si dej taky magnety kolem vodomeru a je to…

                                btw. skvela renesance, pred desiti lety u nasich ve vchode montovali kolem vodomeru „antimagneticke“ krabicky:)))

                                0 0
                              • scret  

                                moje profesionalni deformace a tak si dovolim te malinko opravit:)

                                Jestli je tam druzstvo tak „majitelka“ je najemnkyne a ty jsi podnajemce:)

                                JInak mas pravdu, neudelas nic:)

                                0 0
                                • nitraq  

                                  Jistej si nejsem, ale myslím, že to je SVJ, takže opravdu majitelka a já nájemník. Ale pokud by bylo družstvo, tak podnájemce, to jo:) No a to samý máme s teplou vodou, taky platíme skoro dvojnásobek. U rodičů přítelkyně to je ještě vtipnější, tam si představenstvo myslí, že cca 100 kubíků, co dělá ročně manko mezi odečtem na patě a součtem vodoměrů, najdou v desetinných místech odečtů, takže odečítaj na setiny kubíků:))

                                  0 0
                                  • scret  

                                    u SVJ je to samozrejme tak jak pises:)

                                    To samy kvetu vzdycky z obratu, ze u bytu ve vlastnictvi mi majitele rikaji, ze plati najem:) a pritom mysli zalohy na sluzby…:)

                                    0 0
                              • kali222  

                                tak musis udelat majitelce bonuz pro kikoti a necvaknout to. :D

                                0 0
                  • Vilém  

                    Nj, prazaci, kdybych mel za 80,– tak jsem rad:)

                    0 0
            • McBlacky  

              ve stejné ceně možná, ale před dvanácti lety byl max A energetická tří­da.

              Dneska můžeš být na třetině.

              Což třeba pro nás, kdy pereme pračku denně je už znát.

              0 0
        • joudys  

          tu pračku jsem uvedl proto, že tady v diskusi od někoho padla, ale jistě se dají najít i lepší příklady, zvlášť tam, kde jde vývoj hodně dopředu – napadají mě třeba mobilní telefony – čím rychleji se segment trhu vyvíjí dopředu, tím se musí zkracovat cyklus životnosti a zpracování. Staré telefony, které uměly pouze telefonovat, dnes už moc lidí nechce, i když jejich výdrž asi byla třeba větší. Bohužel to tak je, namísto abys opravoval něco starého koupíš nové a s novými vlastnostmi.

          0 0
          • hovanec  

            To je pravda. Mobil je dnes nepostradatelná vymoženost. Tam je samozřejmě minimalismus vykoupen vysokou zátěží a krátkou životností. Ale třeba u televizí mě vážně točí různé systémy zkázy jako třeba předřadné odpory, updaty firmware, co zhoršují obraz apod. Elektronika je prostě spotřební a s rozvojem technologií bude spotřební ještě více.

            Ze všeho nejvíc mi vadí nekvalitní strojírenské výrobky, protože tam elektronika nehraje žádnou roli. Měkké materiály, to je hlavní problém. To jako s oslazenou předraženou vodou v hypermarketech.

            0 0
        • nitraq  

          Kromě spotřeby je lepší třeba i hlučnost. Si vezmu, jak jako malej jsem slyšel pračku po celým bytě, teď u pět let starý whirlpoolky zavřu dveře od koupelny a potichu puštěný rádio je hlasitější.

          0 0
      • scret  

        hezky napsano…

        0 0
      • Alibaba  

        // Kdo chce mít na kole 10 let nějaký komponent, (když nebude chodit s novými systémy) nebo nebude vyhovovat náročným požadavkům spotřebitele?//

        Já!!! A kdyby jen 10 let!

        Ale ostatní je samozřejmě fakt. Kdybychom nebyli přemnožený a zhejčkaný, tak se spokojíme s málem, tak jako naši předci.

        Táta jezdil s Žigulem 16 let než mu ho ukradli, doma jsme měli 25 let fungující lednici i pračku a děda jezdil ještě ve svých 80. letech na kole, který si pořídil v pětadvaceti… ;-)

        0 0
        • jecnak  

          Srovnavas nesrovnatelny. Kolik toho zigulikem najezdil nez sel motor na go? 80000km? Dneska najede bezny auto nekam k 500 000 s r­ozunyma investicema. Deda na tom kole jezdil maratony a zavody a nebo jel parkrat za tyden do hospody a nebo do samosky?

          Jako patecni debata je to ale dobry tema.

          0 0
          • Alibaba  

            Já nesrovnávám, ale uvádím příklad k někdejší „náročnosti“ našich předků.

            Samozřejmě, že ty věci užívali kdykoli bylo třeba a k čemu bylo třeba. Takže v podstatě denně.

            Pochopitelně byly možnosti koupit novější a „lepší“ výrobek, ale je otázka zdali měli takovou potřebu „jít s dobou“ jaká se nám vnucuje dnes. Kupř. já mám mobil cca 6–7 let a pořád mi vyhovuje. Mý dítě už má třetí během cca 4. let a pořád potřebuje novější a lepší…

            0 0
          • Singlespeed  

            S těmi auty tedy nevím… Soused se stařičkým dieslovým Passatem přetočil před pár lety tachometr (více než milion km) a pořád mu to v pohodě jezdí bez nějakých extra investic nedej bože generálek. Dnešní diesely jsou mnohem choulostivější a milion bez výměny všeho možného nemají šanci ujet (druhý soused teď solil do mnohem mladšího dieselového Focuse s pětinovým nájezdem několik desítek tisíc).

            0 0
            • Georrge  

              jenže zase se to bude opakovat – kvalita chodu, hluk, spotřeba, emise, cena, výkon na litr, tedy menší pojištění a další věci hrajou ve prospěch nového motoru. Bohužel na druhou stranu kvůli maniakální tendenci snižovat emise se do těch motorů dává spousta kurvítek, které až nehezky snižují životnost nebo ji dost prodražují. Za to ale nemůžou výrobci.

              Jinak obecně se kdysi věci dělali tak, že se to nějak naflákalo, moc se s tím nesrali, radši přidali aby to nemuseli moc počítat a proto plno věcí vydrží desítky let. Jiné staré ale nevydržely moc dlouho, protože byly navrženy špatně. Dnes se všechno záměrně počítá na nějakou životnost, a ta životnost je občas i udávaná, takže to kupuješ s tím že to prostě vydrží tolik, ale zase to stojí mnohem míň a na přemístění pračky nepotřebuješ čtyři kulturisty.

              0 0
            • jecnak  

              Ale rec byla o tom Ruskym Fiatu jako etalonu kvality a ne o Passatu.

              0 0
              • Alibaba  

                No zrovna ten „ruskej Fiat“ byl v tý době naprosto nezničitelný auto co vydrželo snad všechno… na rozdíl od Škodovek kupř.

                0 0
        • MlokCZ  

          Zrovna u té lednice a pračky to mohlo v součtu s platbou za elektřinu a vodu přijít na o hodně více peněz zůstávat u tak starých výrobků.

          0 0
      • Zdeno Micio  

        Dá se souhlasit. Ale troufnu si říct, že ve skutečnosti nejde ani tak o životnost cykl. komponentů. Životnost není hlavním kritériem nákupu. Věci jsou nejčastěji žádány, pokud je u nich určitá vývojová progrese a inovace, což je nekončící přirozený proces, tím spíš, pokud existuje pluralitní trh s určitými spotřebními výrobky, což je i případ výrobců cykl. komponentů. Dříve před 20 lety nebyl trh tak nasycen, jako je tomu dnes.

        Především si ale kupuji image, styl, ducha zn. dané věci, tj. to, co se časem vytrácí, i když by ten výrobek celou dobu ležel pouze ve vitríně a vypadal jako nový.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Moje zkušenost s kvalitou a životností… :-)

      Já přestal jezdit v cca devatenácti, kolo prodal a 25 let jsem o tento obor ani nezavadil. Mezitím ten obor poskočil o několik galaxií. Pak jsem si koupil kolo z hecu kamarádů a než jsem si ujasnil co vlastně chci tak už mám třetí. A řeknu vám, byl to šok. Nejenže na mě všichni kolem mluvili cizím jazykem ale i ceny a životnosti dílů mi připadaly jako z jiné galaxie. Jaký byl například údiv, když mi mechanik po 1860 km řekl, že mám řetěz dávno po smrti a že vydržel dost (nějaký Shimano HG-74) není třeba popisovat, už jsem si zvykl, další vydržel ještě o 200 km méně :-(

      Ať žije globalizovaná konzumní společnost! :-)

      0 0
      • nitraq  

        No jo, ale jak dlouho na ten řetěz za čtyři stovky vyděláváš teď a jak dlouho jsi na řetěz vydělával před dvaceti lety?

        0 0
    • Smazaný účet  
      1. kdo chce opici, musi mit na banany…
      2. torufam si rict ze 80% problemu s nizkou zivotnosti je dusledek mizerneho

      servisu (muzes podotknout, ze servisaci na to mrdaji)

      1. kdyz vemes prehistoricky nesmrtelny komponent na kterem jsi dovadel cele

      roky a das mu nalozit jak nakladas dnes, jaka bude jeho vydrz?

      1. je treba sundat brejle, trava nebyla zelenejsi…
      0 0
      • nitraq  

        Ke čtyřce – lidská paměť je selektivní, takže všechno dřív bejvalo lepší, hezčí, levnější, dýl vydrželo…

        0 0
      • Tommji  

        Jako počtení dobrý ;), co názor, to jiný úhel pohledu.Vlastně pravdu mají všichni i nikdo.

        No a VO TOM TO JE!

        Jsme konzumní společnost, tak musíme konzumovat a hooodně. Těžko to někdo změní v době, ve které jde především o prachy až na prvním místě.

        0 0
        • Georrge  

          konzum jde bohuzel ruku v ruce s vyvojem, cim rychlejsi je vyvoj, tim casteji je potreba obmeny. Ono se to zase zpomali casem… jen ty starsi generace na to nejsou zvykle.

          0 0
      • Smazaný účet  

        ad 1: To jsem velmi rychle pochopil… :-)

        ad 2: na tom pracuji a postupně jsem se dostal do stadia jak za soudruhů, co můžu, udělám si sám akorát za soudruhů nebyla jiná volba :-)

        ad 3: Je pravdou, že se svým Favoritem jsem málokdy sjel z asfaltu ale BMX 20 z Velamosu sice těžké jak sviňa ale nezničil jsem na něm nic důležitého a oboum jsem nakládal víc než dnes kdy na to nemám mentálně. Kolik jsem třeba najel na řetězech nevím ale bylo to na víc než 1600 Km.

        ad 4: Holt jsem jiná generace, vše bylo lepší, levnější a dýl vydrželo ale chválabohu, že je to pryč (teda kromě mého mládí)… :-)

        0 0
    • royal  

      Zkus si vyrabet kvalitni veci co vydrzej vecne:

      • budes o hodne drazsi nez konkurence, takze budes mit malo zakazniku
      • pokud tohle prezijes, budes vyrabet tezsi/osklivej­si/jiny veci, a plnolidi radsi koupi lehci/hezci/jinou vec, co min vydrzi.
      • a pokud i tohle prezijes, tak po nekolika letech prestanes mit komuprodavat, protoze vsichni tvoji zakaznici uz to budou mit a nebudou mit potrebukupovat novy. Tech par novacku na trhu te neuzivi.

      Na tohle uz peknejch par firem dojelo :-)

      0 0
      • McBlacky  

        ale pěkných pár takhle dál funguje…

        0 0
        • obda  

          Jo, pár jich je. Zrovna jednu takovou věc jsem minulý týden kupoval. Ale trh pro tyhle věci je omezený, tudíž se takových značek udrželo málo.

          0 0
      • Mr.Dan  

        To jo, třeba Saab. Moje kára stála nová v Tuzexu v roce 89 kolem mega Kčs! Kdo by si dneska koupil limuzínu v přepočtu za cca 10 mil.?! Ale třeba zpracování a masivnost podvozku nebo samotnýho motoru je neuvěřitelná, všecko původní a funkční… Dneska nikdo nic takovýho nevyrábí, aspoň ve velkosériový výrobě.

        0 0
    • kesu  

      bohužel máš pravdu, životnost dnešních komponentů mi přijde tragická. Navíc se hodně zkracuje délka vývoje a to se pak projeví na životnosti. Jako příklad uvedu sedlovku Reverb, je to prostě blbě vymyšlenej aušus, kterej je ještě ke všemu příšerně složitej. Navíc tady se každý drží hesla, že když máš na to si ho koupit budeš mít i na servis. Takže Žitný si říká za servis a výměnu těsnění 1500Kč. Takže v reálu sedlovka za MOC 7tis. kč vyjde se stova průměrným užitím každý rok na 1500kč za servis. To vše s heslem, že když máš 7 na sedlovku dáš 1500 za servis. A u nás si dovozce myslí, že práce mechanika by měla bejt vyvážená zlatem a není jim blbý říct si 1500kč za reálně sotva hodinu práce. Což se dá pochopit u právníka, ale servisák kol si zaslouží maximálně pětikilo a i to jsem přehnal. 1500kč/hod si řekne dost drahej autoservis, kterej má ale vybavení a alespoň to trochu ovládá. Zatímco servis kola se naučí i cvičená opice za týden.

      Takže první možnost je servisovat si to sám a nebo počkat, až to někdo v Číně okopíruje a koupit si to přes ebay za 50USD i s poštou. Pak si třeba u Žitnýho uvědomí, že to přehnali. A nebo taky u Sramu, že by možná nebylo od věci přestat vyrábět sr***y (brzdy avid třeba..).

      Ano, v roce 1999 teleskopický sedlovky nebyly, ale byly kotoučový brzdy, vidlice a tlumiče a ostatní komponenty. A nalejme si čistýho vína, chodilo to trochu hůř, ale vydrželo to třikrát tolik. Komu kdy chytla XTR 952 přehazka vakl po roce ježdění jako 970? Starý Marzocchi sice nechodily nijak zázračně, ale bez servisu se obešly aspoň sezonu (spíš dvě). To dnešní RS nedá ani náhodou. O výrobních tolerancích ani nemluvím.

      0 0
      • hovanec  

        Proč řešit výrobní tolerance, když to stejně za rok chytne vakl? ;)

        0 0
      • KOLOMECH  

        Dnes jsem také měla možnost srovnávat, přinesli mi v tašce treka, jestli jim ho mohu složit, seřídit a opravit. Pláště na kaši, pedály bez kuliček, nefungovalo řazení – zcela zarostlé, takže rozebrat, vyčistit, namazat a je jako nové. To by se s dnešním řazením za patnáct let asi určitě nepodařilo, nepoštěstilo..

        0 0
    • hribik A1  

      prehadzovačka tourney – cena 200 sk v roku 2007, najazdenýcn 60000 km a ešte pribúdajú :-)

      0 0
      • winter78  

        Prehadzovačka Shimano Alivio 1996, takže cca 18 ročná, najazdených XXX XXX km a na MTB zimáku ju mám dodnes. Kamarátova SLX išla po 4 rokoch do kelu, ovisnuté ramienko ako penis dôchodcu. Záleží aj od štýlu jazdenia,ale aj tak… ;-).

        0 0
        • hribik A1  

          po ceste, po poli, po lese, všade, vozenie ťažkých nákladov, veľakrát bike padnul vo vetre. prvé 2 roky jazdila aj v zime, kým to neprebral iný bike,

          0 0
      • KOLOMECH  

        :) paráda, tím se jen tak někdo pochlubit nemůže..

        0 0
        • hribik A1  

          prešmykač SIS 80000 km, prevodníky 45000 km, predchádzajúca vidlica 50000 a keď potom chytila vôľu, ešte poslúžila na hajtrobike zo zvyškov a kúpil som si novú takú istú na ďalších 50000:-)

          0 0
    • Petr.T.M  

      Jo, už to není co bývalo. Ani 7sp kazeta 12–36 už nejde sehnat! Nebo by někdo věděl???

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.