Kam ten vyvoj smeruje (2x10, 3x10)

258 nepřečtených
  • MF

    Vcera som si vo Velo precital porovnanie novych nastupujucich systemov od Shimana a od SRAMu. Zhodnotili ze to je tazsie, je mensi rozsah prevodov ako 3×9, ze bude pravdepodobne drahsia retaz s nizsou zivotnostou. Toto riesenie mi pripada je to sice dalej ale o to horsia cesta. Aky ma vlastne prinos tento novy system (okrem jemensjeiho odstupnovania co si myslim ze je hobby jazdcovi totalne ukradnute) ?

    Len tak zo srandy som preto vytiahol 16 rocneho MARINa kde mam 3×7 a bolo to uplne postacujuce. Jedine co si pamatam ze tam retaz vydrzala viac ako na 9 kolo no a zrejme to je aj lahsie.

    Takze treba vobec 10 kolecko ?

    0 0
    • scret  

      jednoducha odpoved na otazku kam to vsechno speje – k nizsi zivotnosti a vyssim prodejum:)

      0 0
      • MF  

        No presne tak mi to pripada. Kam by sme dospeli, keby sa dalo rok a nebodaj aj viac pouzivat jedna retaz ? OK, ale ked uz tam napchali to 10 kolo, tak preco nie je aspon rozsah prevodov rovnaky ak nie vacsi ? Skoda hovorit.

        0 0
        • jizby  

          Proč – no přece nejdřív se počká, až se touhle bejkárnou trh zasytí a pak přijde na řadu Inovace, např ten větší rozsah. No a až se to nasytí zase, vylepšej to třeba nějak tak, aby se zlepšila ta životnost aspoň na původní úroveň. Atd.

          0 0
        • Necris  

          Nesouhlasím. 10 koleček je pro dvojpřevodník fajn. Jsi schopen mít jako netrénovaný jedinec dvojpřevodník a vzadu na kazetě vézt nejlehčí převod 36z. Což se ti v kombinaci předkem 26/39 (co jsem tak koukal že se dnes hodně prodává) může hodně líbit.

          Na 3×10 je to dost otázka. Je otázka jestli většina lidí potřebuje převod 22×36 (samozřejmě, že se tací najdou). Nejméně jsem zatím zařadil max 22×34, ale 22×36 je snad do výjezdů i horší, člověk s tím neudrží rychlost a spíš silou hrabe do země než aby jel dopředu. Superlehký převod. Nebo moje špatná technika.

          0 0
      • marapara  

        V podstatě je to tak, bohužel.

        Jsou to pouze reklamní triky výrobců, které v praxi člověk stejně ani nevyužije nebo nepozná a jen ho to bude stát peníze z častější obměnu spotřebního materiálu díky snížené životnosti.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Je třeba taky vzít v úvahu nekompatibilitu, která zvýší prodejnost jen sama o sobě. Prostě čím větší chaos, nebo jak by řekl lukas aka mitro entropie, tím lépe pro výrobce.

        0 0
        • Smazaný účet  

          ale zase se zvětší kompatibilita se silničníma sadama, je tady spousta stavitelů všelijakých hybridů ze zbytků…

          0 0
          • Vilém  

            A jak se zvetsi kompatibilita se silnicnima sadama? To nejak nechapu.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Devítkový komponenty mají jiný tloušťky ne, aspoň si to myslím? Viděl jsem tady i biky se silničníma pákama, cyklokrosky s MTB dílama…

            0 0
            • Vilém  

              Co se tyce shimana, tak tam bylo dosud mozne kombinovat cokoli s cimkoli, temer. Tzn silnicni razeni s MTB saltrem, naopak, jakkoli. Krok lanka byl u vseho stejny. U 10sp mtb je vsak delka kroku jina.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Vycházel jsem z logické úvahy, že desítková silniční páka bude lépe chodit z desíkovou MTB než devítkovou… ale asi to neplatí:)

                To by totiž mohli vyrábět jednu sadu (měnič, smyk, kliky stejný), ty by sis vybral, zda chceš Road nebo MTB převodníky a pastorky a řazení :-)

                0 0
        • Smazaný účet  

          :))))

          0 0
          • Rychlej turista  

            Ale z hlediska druhého zákona termodynamiky je tento postup výrobců dokonalý – hodně práce (pro ně) a málo muziky (pro nás) :-)

            0 0
    • náčelník  

      Chceme fotku toho „16 rocneho MARINa.“ Děkujeme předem.

      0 0
      • MF  

        Tak a tu je. Je to Palisades Trail 1995. Este Cr-Mo ram. Je tam este kopec komponentov povodnych a jazdim na nom dodnes do prace a na take asfaltoidnejsie vylety.

        0 0
        • Nimrod  

          krása

          0 0
        • Peslezedirou  

          Přesto, že to nebyl top model rámu, tak je vidět, jak je hezky udělaný.

          0 0
        • Jarque  

          Luxusní bajk. Žasnu, jak může být kolo, které bylo vyrobené v době kdy jsem šel do 1. třídy, zachovalé.

          0 0
    • t29  

      přínos je pro výrobce a obchodníky v tom, že budou mít co vyrábět a prodávat, protože je to novinka :)

      jinak zůstávám u 3×9 tak dlouho, jak to bude možné

      0 0
      • marapara  

        taky tak

        0 0
      • Dan.45  

        vidím to úplně stejně ;)

        0 0
      • Volf  

        Já zase zůstanu u 3×8 dokud budou k sehnání XT kazety a myslím si, že taky O.K.

        0 0
        • pstasek  

          Kde sháníš 8sp XT kazetu?

          0 0
            • pstasek  

              Díky, myslel jsem, že se už nedělá.

              0 0
              • kubad  

                Nedela. Ale obcas jeste skladem nekde maji.

                0 0
                • Volf  

                  Těžko říct jestli se už nedělá, protože jich je stále docela dost. Spíš je dnes problém sehnat XT řazení na oslmičku.

                  0 0
                  • pstasek  

                    A co Sram Attack 8sp? Nějaké zkušenosti?

                    0 0
                    • Volf  

                      Já nějak páčkám od Sramu ne a ne přijít na chuť. Když Sram, tak bych šel do gripů, ale na druhou stranu zastávám názor, že zvyknout se dá skoro na všechno.

                      0 0
                      • pstasek  

                        Já to beru z pozice, že gripy nemám rád vůbec. Dneska ale nejlepší řazení na 8sp od shimana seženu max. plastový Alivio a ty Sram attack nevypadají vůbec špatně.

                        0 0
                        • Peslezedirou  

                          Myslím, že někdo dával okaz na řazení 8speed, v úrovni Deore LX, bylo myslím určené na nějaká fitnes kola, takže řazení na smyk mělo více poloh.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            řazení na smyk můžeš mít klidně XTR :)

                            ale i to plastový alivio řadí v pohodě a kromě závodů je dostatečný.

                            0 0
                            • pstasek  

                              Tak já Alivio používám a funguje mi bez problémů. Vadí mi u něj jen ten obrovský ukazatel zařazené rychlosti a kvůli němu omezené polohování řazení vůči brzdové páce.

                              Attack trigger to má v objímce. Jen neznám nikoho, kdo by ho vozil, nejlépe v kombinaci s XT Shadow a mohl poreferovat o tom, jak chodí.

                              0 0
                        • Volf  

                          Na e bay je občas nějaké XT vidět.

                          0 0
          • Volf  

            Já ji kupoval vždy u Turečka v Bikestore. Ostatně jako skro všechno. Objednám, zajedu, vyzvednu a zaplatím :-)

            0 0
        • oddie  

          Tu jsem taky chtěl, ale nebyla s 32…

          0 0
    • Blade  

      Líbí se mi 2×10 od Sramu, a to kombinace 42/28 a 11/36. Oproti 3×9 klasice 44/32/22 a 11/32 přijdu pouze o 1 nejlehčí a 1/2 nejtěžšího převodu. Většího opotřebování dvou převodníků se nebojím, nyní malou placku požívám jen výjimečně. Velká výhoda je, že se nemusí tolik řadit přesmykačem a dá se toho víc utáhnout na velkou placku.

      Naproti tomu kombinaci 3×10 od Shimana shledávám naprosto nepoužitelnou. Opět přijdu o 1/2 nejtěžšího převodu, s nejlehčím převodem si taky nepomůžu (22*34 je dokonce lehčí než teď zavedený 24*36), zůstávají 3 převodníky, takže musím víc řadit, víc se kříží řetěz než u dvoupřevodníku a nemůžu velkou placku použít v takovém rozsahu převodů. Ani jemnější odstupňování nemůžu považovat za plus, jednak na MTB je to nepodstatný a především zrušili 12z pastorek a skok z 11 hned na 13 je neakceptovatelnej.

      0 0
      • MlokCZ  

        S tím menším řazením přesmykačem to tak ale vyjít vždy nemusí. Pro někoho ano, pro někoho ne. Záleží jaké jezdí převody a jak jsou vůči trojplacce a dvojplacce posunuté.

        Uvedu příklad:

        • na trojplacce budu většinu času jezdit prostřední placku a jen sem tamhodím malou nebo velkou
        • na dvojplacce najednou budu převážně času právě někdy malou a velkoua budu tedy řadit mezi placekami nakonec mnohem více

        Mně se přesně tohle stalo, když jsem zkoušel dvojplacku 22/36. Najednou jsem na převodníkách řadil mnohem častěji než u 22/32/44.

        A k 3×10. Tak jak to má Shimano se mi taky vůbec nelíbí, ale při vhodné kombinace všeho možného to může být zajímavé. Tím myslím:

        • nechat devítkové kliky 22/32/44
        • kazetu Sramáckou 11/12/14/16/1­8/21/24/28/32/36

        Tím to bude totožné s devítkou s 11/32 kazetou + 36tka pastorek k dobru (je jasné, že pro někoho je 22/36 zcela zbytečný převod, pro někoho to ale může být zajímavé)

        Jinak ne každému vadí 11/13 skok. Třeba mně vůbec, i na devítce ho mám (jezdím 11/34 kazety). Protože ale 11 pastorek jezdím jen zcela minimálně, tak mi ten velký skok mezi 11 a 13 je úplně fuk.

        Ovšem to odstupňování Shimano desítkových kazet mi přijde taky úplně ujeté. Po dvou zubech to mají hrozně vysoko, takže ve středu kazety jsou ty 2 zuby už hrozně malý skok (to by mi už hodně vadilo, že je ten skok moc malý) a na začátku 11–13 hrozně velký.

        0 0
        • zoltar  

          mě osobně by stačilo 22/32 a kazeta 11/34 jezdím težky terén a 44 použiju jen z kopce a to jen z důvodu napnutí řetězu.

          0 0
          • MlokCZ  

            O tom už jsem taky na fulla uvažoval, když mi nesedělo 22/36. Ale pak jsem to zavrhnul, že přeci jen občas ten těžší převod použiju rád a rockring zase tak nutně nepotřebuju.

            0 0
          • JSt  

            tak tak. na fullu jsem mel velkou taky jen na to, abych ocesal zuby a napinal retez. kamenny prstynek s 36 pilou funguje lip ;-)

            0 0
          • Nimrod  

            32 mi osobně přišlo málo… 36 mi páslo víc, jen na silnici z kopečka bych užil těžší převod, v lese dokonalost :-)

            0 0
      • Gorgov  

        Přesně tak. Mám 3 neděle 2×10 a nechápu, jak sem se mohl tak dlouho pachtit s takovou krávovinou jakou je 3 převodník:)

        0 0
        • ememem  

          pokial si namakany zavodnik tak obzvlast v niektorych zavodoch kde to skor pripomina cestne kriterium po polnackach jak ozajstny teren tak bez debaty. pokial si slabsi resp. to chces aj trebars aj na alpenX tak tie lahke prevody chybaju.

          0 0
          • Gorgov  

            No původně 22/32, teď 26/36…Takže rozdíl tam je, ale ne nijak zásadní, spíš mě to bude nutit máknout:) A ten komfort řazení za to rozhodně stojí…

            0 0
            • McBlacky  

              to je syndrom novýho kola :)

              navíc ty máš 29" tam jsou ty převody nesrovnatelný z 26"

              0 0
              • Gorgov  

                člověče, právě naopak:) Mám vepředu 39z, toho sem se docela bál a je fakt,že na 11 jezdím teď nepměrně častějc. Ale těch 39z vepředu vychází po přepočtení na obvod kol na chlup stejně jako 42/11z u 26" biku. A myslim, že i ta 26 bude vycházet ± stejně jako 28/36 na 26" biku:)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jezdeni na 11z pastorek poznas pomerne bzro, protoze ho rychleji osoupes-vlastni zkusenost. Proto jsem dal na 26" 38z pilu. ale i tka se na fullu a posledni pastorky moc casto neradim.

                  0 0
                  • Gorgov  

                    Na 11z jezdim casteji nez driv, kdyz sem vpredu mel 44z, ale porad rozhodne mene nez na prevody lehci, takze z toho strach fakt nemam.

                    0 0
                • Peslezedirou  

                  Měl jsem na 29tce 38/24, nebo tak nějak a jediný co si pamatuji, tak že to byl fakt na …, raději bych si dal 42/27.

                  0 0
      • RomanH  

        I kdybych nakrasne 42/28 + 11/36 v Alpach do kopcu utocil (o cemz pochybuju), tak bych se i obaval zivotnost – na silnicce mi 10tkovej retez jezdenej prevazne za sucha odesel po cca 2tkm. Dokavat to pujde, zustanu na biku u trojtacu + 11/32.

        0 0
        • ememem  

          asi tak.(pricom u mna je ta desinova vydrz na silnicke este mensia)

          0 0
      • tomaschek  

        Mám objednané nové RF Turbine 40/28 a bojím se, že ta pila bude moc malá – převážně trénuju po rovině (cesta do práce-z práce) a když mám trochu najeto, už to skoro celé jedu na kombinaci 44/13.

        Chápu to teda dobře, že kdybych koupil větší pilu, můžu na turbine vozit kombinaci 42/28? Pobere to přesmykač?

        0 0
    • Smazaný účet  

      mně naprosto postačovalo 3*7 ted mam 3*9 a nevim co si počít s tolik převodama

      0 0
      • Vlady  

        tahle diskuze přichází asi s každým nově přidaným kolečkem… stačily mi doposud vzadu jenom 3, čtyři jsou zbytečné, stačilo mi doposud pět, šest je zbytečných atd..

        Myslím, že jsou jiné, opravdu zcela zbytečné pseudoinovace…

        0 0
    • Tomcat  

      Kam to vše pokračuje? K integrované převodovce ideálně bezstupňové.

      To, že tobě stačilo 3×7 ty lidi kteří vyrábějí komponenty a rámy fakt nezajímá. Oni vyrábějí věc ta má nějakou životnost a pokud chceš aby je vyráběli dál musíš se smířit s tím, že tonebude mít větší výdrž.

      Ono se mění i ceny , je velký rozdíl cena kazety vs plat v roce 1996 a cena kazety vs plat dnes.

      Jinak na tom 16letým marinovy jsi rozhodně neměl kazetu ani 3×7 . 6st roubovací pastorek a bych věřil

      Jinak božnuji keci o tom jak prahistorické komponenty „moc“ vydržely, když dnešní běžné XC využití by v první polovině 90let minulého století byl „extrémní downhill“. To se to kecá když se stím tak nejezdilo.

      0 0
      • MF  

        Tak tomu ver ze tam bolo povodne 3×7. Nechce sa mi teraz skenovat katalog. A taktiez ver tomu ze retaz IG-91 vydrzala podstatne dlhsie ako tie dnesne. A to ze nam vzrastla kupna sila nie je zasluhou toho ze by prisli ine prevody, ale vdaka tomu ze sa nam kusok zmenila ekonomicko politicka situacia.

        Neobhajujem ze co bolo stare tak bolo super a vydrzalo dlhsie. Mne len pride prinos 3×10 nulovy a pride mi skutocne nulovy.

        0 0
      • Vilém  

        Fotku toho marina mas uz vyse. A to tvoje sroubovaci 6ti kolo, tam jaksi neni.

        Pokud chces popirat vyssi zivotnost treba 7 a 8sp prevodu, tak k tomu neni co rict.

        0 0
        • MF  

          Presne tak. Bolo tam 7 kolo. Jasne ze toto nie je povodne, ale isto som ich nemenil tak casto ako teraz. Inak pre rok 1996 uz mal tento Marin 8 kolo, takze srobovacie viackolecka sa uz dajaky ten rok na bajkoch v tejto triede nepouzivali.

          0 0
      • ememem  

        Jinak božnuji keci o tom jak prahistorické komponenty „moc“ vydržely, když dnešní běžné XC využití by v první polovině 90let minulého století byl „extrémní downhill“. To se to kecá když se stím tak nejezdilo. – no tak to bych si dovolil odporovat, mam mtb dovlecene pomerne dobrodruznycm sposobom este z francie od roku 1988 (teiz to bol marin)klasicke vyjizdky po robote robim tie iste co vtedy a nie som ani nijak moc rychlejsi skor naopak. na garde som bol prvy krat s bikom tusimze v 91 alebo 92 a do kopca som vysiel presne to iste co dnes ak nie viac, je fakt ze z kopca je to rozdiel o tri rady ale tam zrovna retaz a prevodniky moc netrpia. vydrz komponentov bola naozaj niekde inde ovsem treba priznat ze aj funkcnost (dnes to radi podstatne lepsie aj ked SIS bych si asi nahodil kludne aj dnes) a v neposlednom rade aj cena a to aj v absolutnych cislach nie to ese pomer cena/prijem.

        0 0
        • Tomcat  
          • křížil se ten řetěz tak?
          • jezdilo se v takovým bahně ? ( netak protože brzdy plášte tonebraly)
          • ty komponety měly tak níkou hmotnost? ( ne bylo tam vic materiálu nebohorší )
          • šlohnutím tak dobře řadit? Ne, rovný zuby a první bod

          Nelze to srovnávat, při intenzivním používání jako dnes by se to rozpadlo velice brzo.

          0 0
          • Evilcleaner  

            jo tak třeba starý stx rc smyk měl 123g. kolik že má současné xtr?:-)

            já mám se starými sadami taky skvělé zkušenosti a určitě souhlasím že dneska je to mnohem větší spotřebák.

            0 0
            • bochov  

              Kdyz jsem ve 40letech zacal fotrovatet a koupil jsem si nove kolo a prodavac mi rekl .ze retez vydrzi zhruba 1500km tak jsem na nej cucel jako pero z gauce.ale zvykl jsem si hlavne ,ze jiz nemusim zhanet klinky do pedalu a brzdove spaliky.

              0 0
              • Evilcleaner  

                no vzhledem ke svému věku nemyslím starými komponenty konec '80 let:-) takže klínky do středu ani další takové věci v mých vzpomínkách nefigurují;)

                0 0
    • Smazaný účet  

      Asi jsem výjimka, ale jsem rád, že se stále něco vyvíjí a nevidim v tom snahu výrobců mě ždímat. Kdo chce, má možnost pořád jezdit na osmičce… V desítce je pro mě jasně přínos,protože když si necham steré placky 22–32–44 a k nim kazetu 11–34 tak získam nejen hladší chod, ale i víc převodů než mam teď na 11–32. A to že hobík (já) nepozná méně odstupňovanou kazetu snad ani netřeba komentovat.

      0 0
      • MF  

        No v tom je to, ze casom tu moznost vyberu mat nebudes. Ja by som si napr. chcel kupit dajaku lepsiu kazetu na toho Marina, ale proste musim obrazat najlacnejsie sady, lebo inde uz 7 kolo neexistuje. To iste plati o radeni. Ak by som chcel 7 stupnove XT, tak mozem ist leda tak do haja a mam teda moznost.

        1. dat tam dajake nizsie sady
        2. zhanat kade tade po internete
        3. zmenit system a tym padom vymenit pol bajku (naboj, radenie, kazeta,

        prehadzovac, presmyk, retaz a mozno aj kluky)

        No a to je ten problem co sa mi nepaci. Tie nove systemy podla mna neprinasaju nic co by davalo zmysel. Nemal by som nic proti inovacii, ktora by zmysel davala. Napr. prichod kotucov povazujem za spravny krok, lebo kotucovka prinasa novu kvalitu. 10 stupnova kazeta podla mna nic nove neprinasa, ani kvalitu, ani hmotnost, ani zivotnost.

        0 0
        • rudiinko  

          jasne, pocet prevodov je len cisto marketingova blbost, stacilo by mi keby sa vyvoj v tomto smere zastavil napr. na 8spd

          ale 10speed u shimana prinasa aspon tah lanka 1:1, neviem aky argument si teraz najdu shimano hateri ked SRAM uz nema prakticky ziadnu vyhodu (gripshift asi konci, shimano ma shadow a 1:1…) :)

          0 0
          • MF  

            Mozno ludi oslovi prave ten system 2×10 viac ako 3×10. Zivot ukaze.

            0 0
          • Vilém  

            Vono shimanu totiz nic jinyho, nez obslehnout sram, nezbylo. Jinak by to nebylo na MTB prilis pouzitelne.

            0 0
            • ememem  

              co nebolo pouzitelne, z mojho pohladu akurat tak gripshift, este aj dualy sa mi zdaly pouzitelnejsie aj ked bych ich nechcel.

              0 0
              • Vilém  

                Osobne vozim grip i packy, nedela mi to problemy. Tou pouzitelnosti jsem myslel hlavne tu zmenu chodu lanka. Pri zachovani stavajiciho by to pravdepodobne bylo jen neustale serizovani. Totez shadow saltr.

                0 0
      • Rychlej turista  

        Jemnější odstupňování má smysl na silničce, ale na bajku je spíše škodlivé.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nechápu proč škodlivé. Nic ve zlém, fakt to nechápu a třeba si to po nějakém vysvětlení uvědomím. Každopádně mám devítku 11–32 a nemusí to být nutně na silnici (kde je to cítit samozřejmě nejvíc), ale stačí i rychlá polňačka a často se mi stává, že prostě ideální převod nemam i když teoreticky tam možná je v nějaké šílené kombinaci. A protože jsem měl silničku tak vím jaké je když kolo plynule zrychluje nebo zpomaluje aniž by bylo třeba přizpůsobovat šlapání. Vždy jsem si říkal jaká by to byla paráda kdyby to šlo i na biku při zachování rozsahu kazety. Takže pro mě čím víc tím líp, ale už by to chtělo nějakou převodovku nebo nejlíp variátor.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Jsem bývalý silničář a protože jsem se nechtěl vzdát možnosti řazení po jednom zubu, které je pro efektivní šlapání v rovinatém terénu na silnici nezbytné, tak na silničce vozím trojpilu 52–42–30 s kazetou 11–12–13–14–15–16–17–19–21 a mám tak vždy po ruce všechny převody, které potřebuji – jak na rovině tak i v kopcích. Takže o tom něco vím.

            Když jsem přešel na bajk, zjistil jsem, že nejlehčí převody vůbec nevyužívám a vozím je tak zcela zbytečně. Proto jsem dal silniční kazetu 11–25, jejíž rozsah mi s trojpilou 44–32–22 blahobytně stačil. A teď k těm nevýhodám, které jsem zjistil právě až při použití jemněji odstupňované kazety:

            1. Zcela neúčelně často jsem v terénu musel řadit. Proto jsem přešel

            na řazení ob pastorek, což zase postrádá smysl vozit jemněji odstupňovanou kazetu.

            1. Ještě horší pro mě bylo zjištění, že musím zbytečně často

            řadit velká/malá pila, protože jsem neměl větší pastorky, s nimiž bych mohl jet stejný převod na velkou.

            1. Při jízdě v bahně se jemněji odstupňovaná kazeta velmi dobře

            zanáší a v kombinaci se dvěma předešlými nevýhodami je to doslova tragédie, která nakonec rozhodla o tom, že jsem tento experiment opustil a přešel na 44/32×11–32.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jo, to se dá všechno pochopit, ale je to výsledek pouze tvých individuálních potřeb a zbytečnost méně odskákané kazety obecně v tom nějak nevidim. Už jen to,že nejlehčí převod máš 32–32. Takové kolo je pro ježdění v náročném terénu nepoužitelné a to dokazuje Tvé specifické požadavky. Samozřejmě větší náchylnost k zasírání bahnem nebo i sněhem je jasná. Dík za vysvětlení, ale od upgradu na desítku mě to neodradilo.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Čím nerovnější terén se jezdí (velké změny stoupání), tím potřeba jemnosti odstupňování převodů klesá a naopak – nejvíce je to třeba právě na rovinatém terénu na asfaltu a ve větru.

                0 0
          • MlokCZ  

            Bike není silnička. Jezdí se jiný terén, hlavně jiný profil. Mnohem častěji se střídají prudké výjezdy a sjezdy.

            S příliš jemným odstupňováním pak neděláš nic jiného než řadíš a musíš pořád řadit o více pastorků najednou. A to, že sem tam třeba na asfaltu by se jemnější odstuňování hodilo, tak za to to nestojí.

            Chvíli jsem na celopevňáku měl 11–28 devítkovou kazetu a šla docela rychle pryč. Ta 13 pastorek navíc způsobila pouze to, že jsem ji téměř pořád musel přeskakovat a řadit o dva.

            11–34 Shimano kazeta mi přijde už příliš jemná

            11–13–15–17–19–21–23–26–30–34

            Ten skok 21–23 už se mi nelíbí a už ani 19–21 bych tam mít nemusel.

            Jak jsem ale psal výše, tak při vhodném mixu by to bylo docela dobré. Tedy Sram 11–36 kazeta (totéž co devítková 11–32 + 36 pastorek) + 9tkové kliky 22/32/44.

            0 0
            • Smazaný účet  

              A proč neřadit a proč ne o víc pozic najednou? Vždyť je to na to dělané a navíc to i funguje:-) Třeba mě bike tak trochu i nahrazuje silničku takže výhoda menších skoků je jasná.

              0 0
              • MlokCZ  

                Pokud ti vyhovuje, že místo soustředění se na technickou pasáš musíš řadit třeba o 4–5 patorků, tak prosim.

                Ono v takových situacích řadím často o více pastorků i když nemám příliš jemné odstupňování. Na jedno zařazení dokážu dát 3 pastorky a už i to je na hraně (o 4 už nedosáhnu a o 3 už musím lehce pohnout celou rukou).

                A když pak naopak o ten jeden pastorek mimo tu silnici neřadím téměř vůbec a téměř vždy řadím o dva…

                A lehce přizpůsobit kadenci větším skokům není problé ani na té silnici.

                A pro silnici je ta kazeta stejně zcela nevhodně řešená. Na začátku kazety na nejtěžších pastorkách, kde bys na silnici to jemné odstupňování potřeboval nejvíc, tam máš obrovské skoky (11–13 je obrovský a největší skok na té kazetě, 13–15 skok na silnici taky žádný zázrak).

                Takže pokud by mělo být jemnější odstupňování hlavně kvůli silnci, tak by to pak chtěl kazetu ve stylu:

                11/12/13/14/1­6/18/21/24/28/32

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Přesně tuto kombinaci bych vozil, pokud bych na 2×10 přešel.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  No jak koukam do specifikace tak 11–32 je 11–12 atd. Ale je fakt že jsem měl v plánu třicetčtyřku a ta už je 11–13 atd. (mam na mysli XT). Takže je fakt, že to docela dojebali a když budu chtít 11–34 tak to bude něco za něco.

                  0 0
            • Tomcat  

              Proč by o víc nešlo?

              0 0
              • MlokCZ  

                Nepíšu, že to nejde, jen že je to zbytečné pořád řadit o více a pastorky přeskakovat.

                0 0
        • Tomcat  

          Naopak by to chtělo úplně bez odstupňování. Člověk jako motor je hodně „nedigitální“ a dost problematický.

          0 0
    • mr.antik  

      Co se týká řazen tak jediné, co mě osloví oproti stávajícímu 2(3)x9 je menší hmotnost, větší výdrž.

      Další krok je vývoj převodovkový systém v rámu typu rohloff/hammer­shmidt apod.

      0 0
    • Smazaný účet  

      kam ten svět směřuje???? no přece doprdele :)

      0 0
      • bochov  

        Vono je to tezke vse zalezi na jezdci ja osobne si koupim jiz jen lehci vidlici a seru na novinky.Ale podle mne to jemnejsi razeni bude nachylne na serizeni a na lapani bordelu v terenu.Ono na Lysou se da jet i na skladacce.

        0 0
    • Volf  

      To rozhodnou marže pro obchodníky. Kdyby svého času shimano nebylo nenažrané, tak se dnes jezdí jen na dualech a nikdo by to neřešil. Díky nenažranosti shimana se na koně dostal i Sram o kterém se ještě před nějakými šesti sedmi lety mluvilo ajako o narosrém outsiderovi.

      0 0
    • Honzyn  

      Je to dano marketingem,vyrobci nas tlaci neustale kupovat,menit,u­tracet.Taky si myslim,ze 3×7 je ideal.Kdyby se XTR kazeta delala ve verzi 11–28 7sp.!To by byla hmotnost!Velice me mrzi,kam to speje.Ja kazde nove kolo predelavam z 9sp. na 8sp. kazetu,dost lidi se tomu divi,ale podle me je uz i to devitikolo zbytecne,natoz 10!:-(Bohuzel dily na 3×7 nebo 3×8 se uz delaji jen v nizsi kvalite.

      0 0
      • Rychlej turista  

        U desítky jako kvalitativní změnu vidím odstranění jednoho převodníku a mezery mezi 12 a 14z pastorkem. Ale to člověk ocení jen na asfaltu, takže se bez toho dá žít a pro mě je i nadále ideální 2×9. Desítka mít může smysl jen pro cyklistu, který kupuje své první kolo.

        0 0
        • bochov  

          Asi tak nejak mas pravdu kazdy jezdi na cem je zvykly ja kdyz jsem si kupoval nove kolo a mel tam 3kra9 tak jsem si myslel co nemam zvykl jsem na to a jiz bych nemenil.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Docela zajímavá argumentace od někoho, kdo má v profilu :„jezdim jen tak na pivo a nemam ani odpruženou vidlici:-)“. Jasně, že je to nadsázka, ale i tak docela zarážející. Jestliže chci univerzální kolo se kterym budu jezdit od silnice až po rozbité horské lesní cesty tak nikdy neposkládam 3×7 tak aby to nahradilo 3×9 a už vůbec ne 3×10. To je jako když někdo jezdí s 30-ti letou škodovkou a hudruje proč nám ty výrobci tlačí pořád nový auta když jemu ta škůdka bohatě stačí-jenom z nás chtějí tahat prachy…

        0 0
      • mr.antik  

        avotomtoje!

        0 0
      • oddie  

        Taky mám poskládané osmikolo a doufám, že mi 8sp vydrží ještě dost dlouho…

        0 0
    • Dan.45  

      podle mě je jasná budoucnost v 2×10, váha kol půjde dolů, vše se zrychluje a ten vývoj, hlavně co se týče výdrže až se vychytají mouchy půjde nahoru do té doby než se pustí do něčeho dalšího, jako HLAVNÍ cestu ,,tahání prachů,, v tom nevidím(ikdyž tam, je to přeci obchod)..až vyměním rám budu určitě chtít přejít na 2×10, ale je to otázka názoru..;)

      0 0
      • ememem  

        podle mě je jasná budoucnost v 2×10, váha kol půjde dolů – ked zoberies sustavu radenie-kluky-kazeta-retaz tak bych ani moc nepovedal.

        0 0
      • Blade  

        Zvážený to nemám, ale s tou váhou bych to tak horký neviděl. Sice sundáš 22z převodník (zbývající dva dáš případně o pár zubů menší), ale místo něj dáš 36z pastorek :)

        0 0
        • mr.antik  

          Přesně tak, to se jen přeskupují převody sem a tam, to neni vývoj…

          0 0
    • BikeRider  

      Vývoj směřuje tak akorát do ******. Když to srovnánám s mým 15 let starým Shimano STX 7sp, které i dnes chodí lépe než dnešní 10sp novinky SRAMu a Shimana, nemluvě o mnohem lepší ergonomii pák.

      0 0
      • blisterexist  

        proto vozím gripshift:-D

        0 0
        • BikeRider  

          Proto vozím STX :-)

          Kurna chtel jsem upgradovat, a ted vidim ze jsem v prdeli.

          0 0
          • blisterexist  

            stx tu ještě mám, aji s šišatýma převodníkama:-) ty páčky jsou něco jak sram, obě na palec

            0 0
            • BikeRider  

              Ty jsem neznal.

              Každopádně dnešní X9, žádná sláva. Tohle je docela názorná námitka.

              0 0
              • blisterexist  

                to by chtělo asi ten matchmarker

                0 0
                • Smazaný účet  

                  tím by to řazení posunul ještě víc k ruce…

                  0 0
                  • blisterexist  

                    no ježiš tak si prostě dát ty páčky dál od ruky no:-)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      respektive on má na jedné objímce páku i řazení…

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        vždyť on to má obráceně – řazení u gripu…

                        0 0
                        • ememem1  

                          to je hadam OK, ties som to mal vzdy tak a sice preto abych mal dalej brzdovu paku a docahoval ukazovakom na jej koniec a nie volakde k stredu paky (hlavne u strasich typov s dlhsou packou) a zaroven mal dostatocne blizko radiace packy.

                          0 0
                    • BikeRider  

                      Nad tím jsem dneska přemýšlel. V tom případě je ale zase problém pohodlně dosáhnout na tu zadní páku. Celá ta konstrukce je neergonomická. Skoro to na mě působí dojmem, že ji takhle nepohodlně dlouhou udělali schválně, aby mohli inkasovat 3× tolik za X0, kde je páčka kratší a nepřekáží.

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Co jsem nasadil gripshift, přestal jsem řešit vykloubené palce, zpřetrhané šlachy a zkrvavené klouby :-)

                        0 0
                        • pepek  

                          A začala vykloubená zápěstí. . . .

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Právě, že ne, ten pohyb vůbec není nepřirozený.

                            0 0
                            • ememem1  

                              nicmenej ked som s tym skusal jazdit tak v tazsich alpskych zjazdoch dochadzalo dost casto k nechcemenmu preradeniu. al ej emozne ze je to rukami lebo kamos tento problem nemal. navyse som si neni isty ci by sa s tym dali vozit ergon gripy (a ja uz ine nechcem.)

                              0 0
                        • blisterexist  

                          přesně, jedině GS, uplně luxus k dvoupřevodníku

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        A jezdil jsi současný Sram 9tku nebo 10tku? Podle toho co píšeš, tak asi ne…

                        Protože to co o tom píšeš jsou dobré kraviny.

                        0 0
                        • BikeRider  

                          Můžu srovnat X0 9sp a X7 + X9 10sp. Páky X7 a X9 mi přijdou pěkně debilní. Respektive takto. Přední páka na hovno SRAM, zadní páka na hovno Shimano.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Srovnat jako že jsi je dlouhodobě jezdil vhodně nastavené?

                            0 0
                            • BikeRider  

                              Bohužel ne. Krátkodobé vyzkoušení. X0 super, řekl bych. Zbytek se mi moc nelíbil. Al vím že takové hodnocení není stejné, jako roční zkušenost.

                              0 0
                  • MlokCZ  

                    Společná objímka lze prohazovat levá za pravou a můžeš si tedy vybrat na kterou stranu od objímky brzd to bude posouvat + navíc ty dvě polohy montáže na objímku (u současné devítky i desítky).

                    0 0
              • MlokCZ  

                To je názorná ukázka pouze toho, že si to neumí nastavit. Navíc je to prastará devítková verze (už hodně let takhle nevypadá devítková verze), která neumožňovala montáž do dvou různých poloh a tedy posun v rámci jednoho uchycení objímky na řídítkách a ani použití na společnou objímku.

                0 0
                • BikeRider  

                  Dneska jsem zkoušel desítkovou X9. Ta páka je tak dlouhá, že mi buď zavazí na gripu, a když ji posunu dál. tak zase nepovažuji za komfortní pozici zadní páky. Poměr délky přední a zadní páky by měl být jiný.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A naštěstí není a je takový jaký je, přesně akorát (tedy minimálně pro mě určitě).

                    Devítková X9tka je na tom cca o 1mm jinak (tedy desítková páka pro řazení proti pružině je o cca ten 1mm delší než byla dříve, když se to měří oproti délce odřazovací páčky).

                    Jestli nemáš řazení natočené v nějakém hodně blbém úhlu, tedy příliš pod řídítka (což by příliš oddálilo odřazovací páku).

                    Jinak to totiž není možné, protože odřazovací páčka je nepatrně blíž (tedy není možné se dostat do situace, kdy by byla ve vhodné vzdálenosti páčka pro řazení proti pružině a na odřazovací se špatně dosáhlo).

                    Navíc společná objímka také udělá svoje (a to nejen oproti samotné objímce ale i každá jinak). U té Formulácké je řazení o nějaký ten milimetr blíže k řídítkům.

                    0 0
              • ememem1  

                to miesto na ruku ma ale poriadne na knap.

                0 0
    • Necris  

      Momentálně vozím 3×10 a shrnul bych to laicky do několika poznatků:

      1. Člověk si zvykne na všechno a to je třeba při porovnávání brát

      v úvahu. Když jsem měl 3×8 s rozsahem 34–11 a vpředu 22,32,42, byl jsem taky šťastný jak blecha.

      1. Teď mám 3×10 s rozsahem 36–11 a vpředu 44/33/22 na převodníkách.

      Jednu dobu jsem jezdil na vypůjčeném dvojpřevodníku se STEJNÝM desetikolečkem vzadu, tedy 36–11.

      Zajímavé je, jak oba systémy používám:

      1. Trojpřevodník → Při běžné vyjížďce nebo maratonu většinou

      zařazený prostřední převodník (33z). Jeho rozsah prostě stačí na rychlé starty i na rychlé úseky v přírodě. Jakmile se ale dostanu na asfalt nebo na hodně rychlé lesní cesty, 44z řadím často a opravdu ho používám. 44–11 také použiju, při jízdě z kopce mám jednoznačnou výhodu nad lidmi s dvojpřevodníkem. Problém je v tom, že tím z kopce naženu většinou maximálně pár vteřinek, jak už to tak bývá. Na malý převodník většinou vůbec nechodím (22z)a když už ano, tak snad nikdy v kombinaci 22×36, to je už velmi lehký převod a kopec ve kterém bych ho použil, už mě stejně spíš převrátí na záda.

      XC závody na okruhu jsou jiná fajnovka. Tam jsem snad ještě nikdy nezařadil 44z placku, kromě několika sjezdů. Zbytečný převod pro toto použití. Většinou z důvodu rychlosti přehazování prostě trochu překřížím řetěz a ne příliš hezky na tu chvíli zařadím 33×11.

      Naopak častěji chodím na 22z převodník. Ale opět nikdy ne v kombinaci 22×36.

      1. Dvouplacka ->

      Z předchozího je jasné, že dvojplacka 26/38z by byla famózním řešením. Při tom mém používání by mi dala více využitelných převodů. Jenom se trochu bojím toho, že z kopce při vyjížďkách už bych nemohl zapojit 44×11, ale tím se stejně vždycky nažene maximálně pár vteřin, když je kopec opravdu dlouhý. Z kopce velké rozdíly nejsou.

      Nejlépe v kombinaci s kazetou 34–11 z. Člověk pak cítí, jak je vnitřek kazety nádherně plynulý. Jenže se obávám, že jeden převod z desetikolečka bych stejně musel obětovat na 36z, protože 26×34 už může být limitující.

      4. Závěr → na turistiku nebo rychlé maratony je trojpřevodník v mých očích univerzální řešení a je tam více kladů než záporů. Ale jak jsem zjistil když jsem začal zkoušet jezdit XC, tam je naprosto k ničemu. Ve čtvrtém kole po absolutním drcení někde na okruhu řadit 44z, na to má málo borců a stejně to nedělají a vozí maximáně tak 38z vpředu.

      0 0
      • MlokCZ  

        44z řadím často a opravdu ho používám. 44–11 také použiju, při jízdě z kopce mám jednoznačnou výhodu nad lidmi s dvojpřevodníkem. Problém je v tom, že tím z kopce naženu většinou maximálně pár vteřinek, jak už to tak bývá.

        A jak jsi na tohle přišel? Tím myslím jak jsi přišel na to, že ostatní neumí točit aspoň trošku vyšší kadence? To jsi udělal ten závěr dle toho, že to neumíš ty (ono to hezky ukazuje nejen ta potřeba 44/11 ale i nevyužití 22/36 – na 22/36 se s trošku vyšší kadencí ve výjezdu na 29tce pojede 7km/h což na extra prudký výjezd je už sakra hodně)?

        Máš 29tku, takže budu srovnávat taky pro 29tku (pro 26tku je to o těch cca 10% posunuté). Mám nejtěžší převod 42/12 (44/11 jsem tam dříve měl a nepoužíval vůbec, v rychlosti kdy bych ho tam ve sjezdu dával už dříve zalehávám a nešlapu a dosáhnu tak větší rychlosti), což je ± totéž co těch 38/11.

        Nemám problém z kopce šlapat i při rychlosti 60km/h a to i v pohodě i v řádu minut (nejen pár sekund) pokud by se objevil náhodou takový delší sjezd, kde by to bylo možné.

        50km/h pak na tenhle převod je naprosto napohodu libovolně dlouho (tedy pokud je to aspoň trochu z kopce, na rovině 50km/h opravdu dlouhodobě ani náhodou).

        A teď mi tedy prosím vysvětli jak naháníš ty sekundyy ve sjezdu? To šlapeš třeba při 70km/h a to ještě umíš efektivněji než metoda zalehnutí bez šlapání?

        0 0
        • Necris  

          Pokud máš dvojpřevodník 42z/38z, asi nebude ten rozdíl takový. Pokud máš méně, určitě nebudeš šlapat to samé co já na 44/11. Jsi v životě nejel dlouhý kopec po asfaltu dolů při maratonu ? Mě to teda pomáhá dost.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jaký rozdíl 42×38? Píšu že mám vzadu nejmenší pastorek 12 (vozím kazetu 12–36 + trojplacku 24/32/42). Takže mám nejtěžší převod 42/12 a to je stejně těžký převod jako 38/11, takže není rozdíl žádný.

            Při maratónu opravdu dlouhý asfaltový sjezd? Kde? Takových sjezdů je tu v ČR jen pár vyjímek typu z Lysé (celý až k přehradě), Pradědu a pár dalších a nevím, že by se něco z toho jelo při bikovém maratónu.

            Ale jel jsem několik desítek asfaltových sjezdů kde se naklesalo 1000m a více a několikrát 1500m a více (Alpy, Korsika, Sardie, Biokovo). Ty byly narozdíl od těch sjezdů na ČR maratónech opravdu dlouhé. A pár z nich bylo i hodně táhlých mírnějších, tedy kde se více šlapalo.

            A převod 44/11 na 29tce jsem tam opravdu nepoužíval (ještě dříve co jsem něco z toho jel na 26tce, tak tam jsem ho občas v těhle asfaltových opravdu pořádných sjezdech dal, přeci jen na 26tce je to o těch 10% lehčí převod), protože buď jsem šlapal třeba dleší dobu kolem 50km/h v mírnějších úsecích a to na lehčí převod nebo když to jelo v prudších úsecích výrazně rychleji, tak zelehnu a jsem rychlejší bez šlapání.

            Ono je tak těžké pochopit, že neumíš jezdit trošku vyšší kadence? To ale obecně neplatí a spousta jezdců ty vyšší kadence běžně točí.

            0 0
            • Necris  

              V klidu prosímtě ;) Asi jsem měl klást větší důraz na větu „Zajímavé je, jak oba systémy používám.“

              Sám vím že moje kadence je „asi“ špatně a leccos se u mě mění, proto jsem napsal že je zajímavé, jak je používám…Chtěl jsem aby to bylo takto pochopeno. Nicméně díky za rozbor, fakt mi to pomohlo se na věc dívat jinak.

              Mám na sobě stokrát vyzkoušeno, že když jedeme z kopce tak kupříkladu 44×13 točím nijak vysokou kadencí, ale pokud zařadím 44×11 začnu kolegovi ujíždět a stojí mě to subjektivně méně sil, i když se kadence zmenší. Proč tomu tak je nebo jak bych měl správně jezdit spíš jenom tuším a popravdě už na to někdy i kašlu, protože mi hodně lidí ochotně poradí, jenom každý občas řekne něco jiného. Jeden že jedině vysoká kadence je OK, jiný že nízká kadence je OK…

              Takže nevím jestli se mám pokusit přetrénovat sám sebe na jinou kadenci a při té příležitosti nejlépe vyhodit trojpřevodník za dvě placky (teď ještě vymyslet jaké), protože to co dělám je špatně a ve výsledku mě to zpomaluje, nebo je mi prostě přirozené do vysokých otáček se prostě nedostávat a neřešit to.

              0 0
            • BikeRider  

              Nechapu. Na crossu 48/11 z kopce po asfaltce točím úplně naprázdno a tady se dočtu jak je 44/11 na 26" super dostačující. Ve skutečnosti pokaždé potkám nějaké jelito na biku s nohama do vrtule na nějaké (pro silnici) debilní kombinaci 42/12, 38/11, ale i standardní 44/11, šlape div mu nohy neupadnou a ležérně mu ujíždím. že je výhodná optimální kadence beru, ale tohle jsou s prominutím kecy.

              0 0
              • MlokCZ  

                A co teprve chudáci profíci, když jezdí silničky s převodem 53/11 a sem tam dokonce někdo i jen 50/11. Že nejezdí s jejich výkonností aspoň 70/11 převod :-)

                Na silničce mají menší obvod kola než máš na crossu, takže je to cca jako 50/11 na crossu nebo dokonce jen 47/11 (to odpovídá cca těm 50/11 u těch co vozí kompakty).

                Když dáváš 48/11 naprázdno na crossu, tak to už budeš lepší než profíci…

                Kdy se chystáš na Tour?

                0 0
                • BikeRider  

                  Psal jsem z kopce, pokud sis nevšiml. Celá diskuze je o převodu, který užiješ z kopce.

                  Na rovince jezdím 48/15 – 48/17, jen pro ilustraci.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A profíci snad ten převod před sjezdem mění za jiný aby měli z kopce těžší? Celou dobu je samozřejmě debata o sjezdu.

                    V balíku klidně jedou občas i hodinu s průměrem k 60km/h (takových etap už se jelo více, většinou to bylo nepatrně z kopce, ale skoro rovina).

                    Takže těch 60km/h šlapou souvisle klidně i tu hodinu a ne jen pár minut (maximálně pár desítek minut když je to někde mimo ČR na dlouhých sjezdech) jako mi hobíci ve sjezdu.

                    A šlapat v opravdu velkých rychlostech typu 70km/h+ je ve sjezdech neefektivní. Tím více ztratíš než získáš z opravdu hodně dobrého zalehnutí (třeba i sednutí na horní rámovku pod sedlo).

                    I když na 48/11 na crossu nemůže být problém šlapat i kolem těch 70km/h, to je pořád kadence pouze 120ot./min.

                    Krátkodobě (v řádu desítek sekund) vytočím i na těch 44/11 + 26tka bike 70km/h+ (v dostatečně prudkém sjezdu, který by ale bez šlapání při stejné pozici jezdce jel méně).

                    A roviny tedy jezdíš pořád 35–40km/h? To jsi slušně namakaný…

                    0 0
                    • BikeRider  

                      Roviny jezdím 20–30 km/h. Úplný standard.

                      Když se podíváš na začátek, tak Necris napal, že 3×10 je pro hobíka výhoda, taky proto že tu 44/11 užije na asfaltu a z kopce. Jestli s tím nesouhlasíkš, OK, ale podle mě to výhoda je, a cokoli nižšího (42/12, 38/11) je pro tuto jízdu spíš nevhodné. Obzlášť na 26".

                      0 0
                      • obda  

                        Taky bych nesouhlasil. 44×11 neřadím ani na asfaltu z kopce. Pokud nejezdíš závody, tak mi přijde opravdu zbytečný.

                        0 0
                        • Necris  

                          A mě zas přijde hodně zbytečný hlavně na závodech … na okruhu ;) 44×11 z kopce občas zařadíš …

                          0 0
                        • blisterexist  

                          na závody je to ještě víc nanic, tam stačí 38nebo 39

                          0 0
                          • obda  

                            Myslel jsem takové ty „maratony“, kde se najdou delší sjezdy po asfaltu. Ale třeba se pletu, sám závody nejezdím a převod 44×11 jsem zařadil tak jednou za život :)

                            0 0
                            • blisterexist  

                              nevím, mě zatím plně dostačuje 38/11, vyjet se s tím dá dokopce téměř včechno takže řazení na převodníkách odpadá

                              0 0
                          • BikeRider  

                            38T mám prostřední placku. Řadím ji do tahleho kopce na silnici. :-)

                            Z kopce je pro me nepouzitelna. Nechapu jak to muze nekdo jezdit-

                            0 0
                • camlost  

                  Mloku, ty jsi na ně ale zlej :-)

                  (jezdím 39/26 + 11–36 na 26" a přijde mi to jako hodně použitelná kombinace)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ať si láme těžké převody jak chce, to je jeho věc. Ale když napíše o běžných rozumných kadencích, že to jsou kecy, tak to je pak těžký.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Já jsem před asi rokem (nebo ještě o něco více, už ani nevim) zkoušel chvíli 22/36/rockring na 26tce. S 36/11 už to bylo na hraně, ale i to by se dalo, když to bylo na fullu (na asfaltové sjezdy už by to trošku chybělo, ale na fullu téměř nejezdím).

                    Předchozí debata s Necrisem ale byla navíc celá pro 29tku, kde je to o těch cca 10% posunuté (oproti crossu to bude o méně, tam tak sotva o 5% nebo i méně dle použitých plášťů).

                    0 0
                    • Necris  

                      22/36 vpředu a 36–11 vzadu bych si chtěl na týden vyzkoušet…

                      Když ten trojpřevodník odpustí víc než dvoj .. 38/26 mi přišlo fajn a v kombinaci s 29" asi víc než dostačující. Dá se v téhle kombinaci něco koupit ? Nebo něco okolo toho ? Je to asi i na výměnu přesmykače, že ?

                      0 0
                      • Necris  

                        Tím něco koupit jsem myslel něco v cenové relaci X7/X9 ;) X9 kliky nabízí 39/26 ale jestli jsou fajn, to netuším ;)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Když potřebuješ těžší převody, tak zkus třeba právě těch 39/26 ať nemáš nejtěžší převod o moc lehčí než teď.

                          Jaké jsou X9 kliky také nemám tušení, ty jsem nikdy nejel.

                          0 0
                • Georrge  

                  mloku neříkej mi že ses přidal ke kadenční policii :)

                  0 0
              • blisterexist  

                jezdím převodníky 38/25 a klidně tě s něma zaříznu jak malýho jardu, jen ocasi do toho dupou tak nasílu aby jim nestačil 48/11

                0 0
                • BikeRider  

                  Bych tě chtěl vidět, jak na tom 38/11 jedeš 60km/hod

                  :-)))))))

                  0 0
                  • kubad  

                    to já tebe taky,

                    a Vojtek na to má :D

                    0 0
                  • blisterexist  

                    tak se podiv:-D:-D:-D

                    http://www.sports-tracker.com/…

                    a máš to

                    0 0
                    • BikeRider  

                      Myslím že jsem napsal, že bych to chtěl vidět…

                      To jen abych si udělal vlastní názor, nakolik je to „skvělý maximální převod“.

                      0 0
                      • blisterexist  

                        tak se dojeď podívat:-D, jinak když už je to fakt kopec dolů tak je lepšá nešlapat ale zalehnout

                        0 0
                      • kubad  

                        jinak se tady většina lidí baví o MTB tak nevím co furt s tou rychlostí na silnici řešíš

                        0 0
                        • BikeRider  

                          90% najedu na silnici nebo šotolině. Podle toho volím komponenty. Většina lidí jsou nejchytřejší na světě a nejlepší pro všechny je vždycky to co mám zrovna já. Ostatně jako na každém tematickém fóru.

                          0 0
                          • blisterexist  

                            aha, tak já že se bavíme o mtb a né o kočkopsovi:-)

                            0 0
                          • kubad  

                            ja bych ty převody na krose pochopil, ale tady se fakt řeší MTB proto tady do tebe každý šije

                            0 0
                            • BikeRider  

                              Ale no tak. Trošku objektivity by neškodilo. Podle valné části zdejšího osazenstva je Cross na hovno automaticky a samotné slovo „cross“ zde vyvolává posměch. V každém druhém vlákně je k dispozici rada typu postav si cross raději na 29" rámu, víc vydrží, můžeš měnit i širší pláště, seženeš lepší vidlice… Jakmile ale někoho skutečně napadne uvažovat 48/38/28 nebo 48/36/26 kliky na 29er rámu, je opět za ******.

                              MTB jezdci zde chrochtají blahem nad převodníky 38/26, jakmile k tomu někdo přidá 48T, hned je to špatně. Přitom přidat 48T mi u 10sp kazety přijde alespoň pro mě mnohem smysluplnější než 22T převodník ze standardní trojkombinace.

                              0 0
                              • pepek  

                                Proč?

                                0 0
                                • BikeRider  

                                  Ty jezdíš 22T převodník a 36T kazetu?

                                  Nevyjádřiil jsem se jasně? Proč si najednou všichni kupují 42/28 nebo 38/26 a tedy nejlehčí převod mají úplně stejný jako kdyby jezdili s Cross klikama?

                                  0 0
                                  • Singlespeed  

                                    Je to prostě móda. Ti, kteří to chtěli jezdit, nebo jim to opravdu pasovalo, to jezdili už před mnoha lety. A teď, s marketingovou masáží výrobců, se najednou objevily zástupy chytrých, kteří sice dvojplacku jezdí už dva měsíce, ale všemu nejlépe rozumí a všechno ví :-)

                                    0 0
                                  • pepek  

                                    Jezdím spokojeně 22/34, 22/36 je už jen nepatrně lehčí. Myslím, že i ten bych uživil.

                                    0 0
                              • Haryk  

                                Si představ, že já chrochtám nad převodníky 36 – 24 a to velmi hlasitě. Jinak nechápu, proč si tam nevrazíš rovnou silniční pily.

                                0 0
                            • Singlespeed  

                              Myslím, že většina lidí silničku nemá a vlastní jen MTB, se kterým jezdí, samozřejmě, všude i po silnici. Takže mít na kole těžší převody není od věci. Navíc, tak odhadem 95% cyklistů jezdících na horském kole neumí šlapat. Takže doporučovat obecně menší rozsah převodů, který vyhovuje jen menšině lidí těm ostatním je nesmysl. Doporučovat někomu své převody, když najedu v průměru 2000km za měsíc, běžnému cyklistovi, který to ujede za rok, by mě ani nenapadlo, je to blbost.

                              0 0
                              • kubad  

                                co já s tím?

                                0 0
                              • Tomahomo  

                                Jen kontrolní otázka: Kolik času z těch 2000km/rok jedou 40+? Jinak já nikomu nic nenutím, ani kde má jezdit, ani na čem má jezdit, ani jaké má mít převody, jen se tady prostě směju… :o)))

                                0 0
                                • Singlespeed  

                                  Dívej se trochu kolem sebe. Spousta cyklistů si po rovince na bajku šlape dvacítkou 44×11, 40 ot/min. Však už jsem tady komusi posílal asi 5 jedenáctek pastorků pro něj a jeho rodinu. Že prý jedenáctku sjedou na bajku jako první a to nejsou zdaleka jediní.

                                  0 0
                                  • BikeRider  

                                    Já mám 11 a 13 pastorek sjetý nejméně. :-)

                                    0 0
                                    • Tomahomo  

                                      Jakto když je tak potřebuješ?!? Resp. když je ti 38×11 málo?!?

                                      0 0
                                      • BikeRider  

                                        Používám je z kopce. Ale to už tady padlo asi 150×.

                                        0 0
                                        • Tomahomo  

                                          To vím, ale jak často a jak dlouho jezdíš z kopců, že je tak nepostradatelně potřebuješ? Jak často jezdíš kopec který má několik(10+) km, a proč máš nepřekonatelnou potřebu šlapat abys ujel kolegovi(teď nevím jestli jsi to psal ty nebo ten druhý) o pár vteřin?

                                          Prostě je to mimo mé chápání. Když vyjedu kopec tak jsou dvě možnosti, buď sem ho jel na pohodu, pak nechápu důvod proč z kopce dolů drtit, nebo sem si do kopce máknul, a pak cestou dolů jen protáčím nohy aby trošku zregenerovaly a dřív klesly tepy. Čili v obou případech mně přijde podivné nějak moc šlapat. Nehledě na to, že cestou z kopce která je podstatně kratší a působí odpor vzduchu naženeš daleko míň než cestou do kopce – hezký článek najdeš na KPO.

                                          Ale pokud jezdíš kopce v Alpách, nebo jsi závoďák tak to je pak jiná…

                                          0 0
                                          • BikeRider  

                                            Ok. Já tohle všechno beru. Jenže kolikrát zařadíš převod typu 22/34? Já se klidně 48/11 a 48/13 vzdám. 44T placky mi bude bohatě stačit. 42T mám docela pochybnosti, zvlášť proto, že krok kazety po 2 zubech se při zmenšujícím se převodníku fakticky zvětšuje. Taková kazety 11–13–15–17 se 42T převodníkem nebude nic moc. Ale co s 22T plackou? Tu pak nebudu řadit prakticky vůbec. Je tady spousta lidí, vozící 22T placku, kteří přiznali, že ji téměř neřadí.

                                            Z tohoto pohledu mi přijde smysluplnější kombinace 48/36/26 než 44/32/22, nevrdím že je to úžasné řešení, ale 48T vidím jako smysluplnější extrém než 22T.

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              vim že to neni otazka na me ale 22/34 řadim při kazdé vyjiždce a ne jednou, mini 10min na 2h vyjiždce ho jedu…

                                              a snesl bych i 22/36 :)

                                              44/11 neřadim temeř vubec… neni kde, do kopce to clovek nepojede, z kopce jede terenem a tam to s tim slapanim neni tak jednoduche…

                                              celkove po precteni tehle diskuze nechapu proc nekdo jede na biku z kopce dolu po asfaltu o kterem se tady vedou dlouhe diskuze

                                              porad se tady libi bavi o biku ne o pseudokolu a bike patri do terenu to že ho nejspis použivaš na něco jineho je vlastne jen a jen tvuj problem… :)

                                              0 0
                                            • ememem1  

                                              nic v zlom ale vidim tieto moznosti

                                              1. si neskutocne namakany tak na urovni jazdcov WC.
                                              2. byvas v pardubiciach
                                              3. robis si srandu
                                              4. mas tie zuby zle spocitane

                                              :-)

                                              0 0
                                              • BikeRider  

                                                Jezdim bezne 48/15 a 48/17 (to mimochodem odpovídá 42/13 a 42/15). Co je na tom divneho? Nejtezsi prevod mam 28/28 a radim ho jen do prudkeho kopce. Krpaly s korenama a sutrama do kopce nejezdim.

                                                0 0
                                                • ememem1  

                                                  90% najedu na silnici nebo šotolině…Krpaly s korenama a sutrama do kopce nejezdim – ok, potom v poriadku, lenze my sme sa tu bavili o mtb.

                                                  0 0
                                                  • nox159  

                                                    bacha na to te zjebou že jsi netolerantni jak mě :D

                                                    70% asfalt na MTB je pry ok…

                                                    0 0
                                  • kubad  

                                    ano souhlas, ale tady jsme na BF a trocho osvěty nezaškodí

                                    0 0
                                  • Tomahomo  

                                    Asi budu muset, já se dívám na jiné části těl než jsou nohy :o) Tedy u té hezčí části populace :o) Ale jo, asi máš pravdu.

                                    0 0
              • Vilém  

                Jako kecy mi spis prijdou tvoje tcrzeni. Ale kdyz mas ve zvyku slapat co noha nohu mine, tak proc ne, ale nevydaval bych to za nejaky normalni stav.

                0 0
              • šlapatko  

                Ty jsi jelito:-D Se divím že nevozíš na MTB 53–11.

                V autě jezdíš na 5ku 40km/h ?

                edit: pro bikeridera :-)

                0 0
              • Haryk  

                Já jsem taky šlapal 52 – 11 z kopce „úplně naprázdno“…když letěl z 20% kopce 70km/h…:)

                0 0
      • Haryk  

        Ty použiješ na 29 – tce převod 44 – 11?

        Gratuluju, to se mně nikdy nepovedlo. Na Králi jsem jednou jel na 29 – tce převod 44 – 12 z toho dlouhýho asfaltovýho kopce, (do Číhaně…asi) a při jakš takš rozumné frekvenci jsem si musel vypomoct i zaťatýma zubama…

        Kurňa, chlapi, kam vy na sílu chodíte?

        0 0
        • Necris  

          Víš kde to třeba použiju ? Pokud znáš trasu krále tak kousek za Klatovama je vesnička Mochtín. Když vyjedeš nahorů na kopec, tak dolů vede silnička. Kopec jako … a dolů šlapu 44/11. A je jedno jestli zpátky na Klatovy, nebo se vracím po silnici směr Kolinec, z obou stran opravdu zařadím 44/11. Ale pravda, velké frekvence to nejsou.

          Jenom píšu kde to třeba použiju, nic víc ;) Podle mě tam snad každý z těchto kopců musí letět rychlostí blesku, místy mají úctyhodný sklon.

          0 0
        • BikeRider  

          Nevidím důvod, proč paušálně vylučovat 44/11 na MTB 29". Vždyť je to míň než 48/11 na 28" Crossu.

          0 0
          • kubad  

            protože to není potřeba,

            0 0
          • Haryk  

            Já ho nevylučuju paušálně. Já jsem ho vyloučil u sebe. Pro mě nepoužitelný.

            0 0
            • BikeRider  

              Podle mě se to tu dost přehání. Jakmile někoho napadne použít třeba crosové kliky 48/38/28 nebo 48/36/26 tak je automatiky za ****** jako kdyby o něco šlo. Je to přece každého věc. Pak přijde 2×10 a najednou všichno vozí 39/26, 42/28, 36/24 a různé podobné varianty, což je dost podobné prostřední a malé placce na crossu…

              0 0
              • Smazaný účet  
                0 0
                • camlost  

                  na 26" vozím 39/26 (psal jsem výše, ale pro přehlednost).

                  na převod 39*11 točím někam nad 57 km/h po rovině, tj. cca 130 rpm, pokud dobře počítám.

                  na 39*11–36 se dá vyjet opravdu ledacos. spoustu trailíků v okolí jezdím na velkou pil(k)u. v záloze mám i 42z, ale tu použiju snad jen na Valtickém cyklobraní. :-)

                  0 0
          • Rychlej turista  

            Pokud nehoníš vysoké průměry, tak 11 nepotřebuješ.

            0 0
    • Tomahomo  

      Heh, tak závěr tohohle vlákna je neskutečná komedie. Zase samej eliťák :) BikeRider & Necris(možná i jiní, ale už sem neměl sílu to číst), motáte páté přes deváté.

      0 0
      • Necris  

        Co tu motám ? Můžeš konkrétně citovat ? Snad se tu s nikým nehádám a nikoho neurážím ne ? Konkrétně napiš, který můj příspěvek je tak hrozný a čím.

        0 0
        • Tomahomo  

          Jsi v životě nejel dlouhý kopec po asfaltu dolů při maratonu ? Tohle snad stačí…

          Tak kolik času jezdíš 40+ ty závoďáku?!

          0 0
          • Necris  

            No to je teda hrůůůza. To jsem se zeptal na takovou hrůzu, že dneska budou vlajky na půl žerdi ;)

            Na otázku kolik času jezdím 40+ ti bohužel nejsem schopen odpovědět. Ale z kopečka jezdím určitě i víc, abys měl radost. ;)

            0 0
            • Tomahomo  

              To ti neberu, že jezdíš z kopce víc než 40, to já také, jen se tě ptám kolik % času z celkové jízdy tak trávíš, a kde jsou ty maratony při kterých jedeš dlouhý kopec po asfaltu dolů.

              0 0
              • BikeRider  

                V mém případě to bude méně než 1% :-)

                Nicméně tento agrument je dost podstatný. Protože třeba převod 22–36 použiju ještě méně. S 36T pastorkem mi asi stačí i 26T převodník.

                0 0
    • nox159  

      tak jo teda :D

      na 26" biku jsem jel po rovine s prevodem 44/11 a RR 2,1" rychlosti 80km/h ;-)

      0 0
    • Gorgov  

      1×10.

      0 0
    • couffy  

      2×9

      0 0
    • nox159  

      up :)

      0 0
    • kyl  

      Největší pastorky na desítkové kazetě jsou nanýtované na společný unašeč nebo mají vlastní drážky na ořech jako u levnějších kazet?

      0 0
      • kubad  

        zaleži na výrobci a na kvalitě, ty lepší kazety mají alu unašeč a na něm jsou pastorky nanýtované

        0 0
        • kyl  

          A jsou i bez unašeče?Na obrázcích jsem našel jen nanýtované a to min.dva poslední.Sháním jen ten poslední max.ty dva nanýtované pokud budou fungovat s devítkovým řetězem.Mám to na motokolo.

          0 0
    • king-bike  

      1×11 XO1 nebo XX1

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.