• malko

    Zdravím bikerstvo.

    Už delší dobu přemýšlím že by mě bavilo dělat ve vývoji cyklo komponentů a kol obecně. Protože jsem vystudoval elektro fakultu a pracuji jako elektroinženýr, mělo by to být v této branži. Ale vzhledem k rozmachu elektroniky i do cyklokomponentů (řazení, aktivní tlumení) by to nemusel být problém. Nemáte někdo info o tom, že by takový vývoj probíhal v ČR – případně která firma se tím zabývá ?

    PS: Nemusí to být vyloženě MTB záležitost

    0 0
    • jIrI___  

      Se mi zdá, že si to představuješ jak Hurvínek válku :)

      0 0
    • M_ishak  

      Nějaký rozmach toho co popisuješ nesleduju. Jinak si to budou výrobci komponentů vyvíjet u sebe na Taiwanu.

      Napadá mě projít si odvětví elektrokol a oslovit majitel těch firem. I když jsem k tomu skeptický, co bys tam chtěl jako elektrikář vyvíjet. Je to spíš pro strojaře, kteří také mají pro svou konstruktérskou praxi jakési povědomí o elektru, nemysli si že ne :O)

      A nové elektrosoučástky se vyvíjejí tak, že např. strojařská firma si to zadá u elektro firmy. Podobně jako např. automobilka si nevyvíjí a nevstřikuje palubní desky, ale zadá to někomu.

      0 0
    • Smazaný účet  

      joo jdeme do toho… vymyslíme vlastní SIMON :)

      0 0
      • Quik  

        dobře … tak by jste zdlouhavým a nákladným vývojem získali výrobek … ale jak ho prosadit na dnes již přeplněném trhu s komponenty na kolo =)někdo by si moh říct " proč bych šel do nějaké no-name značky , u které nikdo neví jak to bude fungovat a jak se to bude servisovat , kdyz si za stejnou cenu můžu pořídit top model od Shimana … "

        0 0
        • M_ishak  

          Jak jIrI___ nastínil, představuje si to jako Hurvínek válku. Vyvíjet si může kdo chce co chce, ale vyvinout + vyrobit průměrný nebo podprůměrný produkt, to umí kde kdo. Jak bude chtít konkurovat zaběhlým firmám, které se úzce specializují a mají v tom zabalené know how, jehož získání je stálo miliony a miliony €, to nevím. Teď si usmyslím, mě baví elektro a mašlit si žárovky na kolo a chci si vydělat, tak řeknu ve VW, že u nich chci vyvíjet světlomety. Oni mě s huronským smíchem vypoklonkují a nasměrují mě o pár kopečků dál k Helle nebo Visteonu.

          0 0
    • mr.antik  

      Zrovna nedávno mě napadl computer (displej) integrovanej do představce nebo řidítek. Nebo aspoň nějaký nalepovací plastický display.

      Taky vedení drátů přímo komponentama by nebylo špatný atd…

      To bych byl spokojenej.

      0 0
      • pepek  

        To je ono: Head Up Display do brýlí. Při překročení nastavené tep. frekvence automatické zapnutí motoru, nebo otevření přívodu kyslíku.

        0 0
    • roud  

      nvm jak u nas ale nedavno byl v TV cancelara a rikali o nem ze je nejdal ve vyvoji elektromotoru v kolech zkus mu zavolat…

      0 0
    • Smazaný účet  

      Někde jsem viděl polovidlici Lefty ovladánou kompjůtrem.

      0 0
    • radek80  

      napiš byznysplán a pak s tím oslov někoho s penězma. Takhle se to dělá normálně. Až budeš mít ten plán, můžeš si ještě sestavit dotační projekt na MPO, v programu TIP pro výzkum a vývoj. Pak seženeš investora bez problémů. A jestli máš koule, dokázal bys to rozjet sám s podnikatelským úvěrem.

      Pokud sháníš jen zaměstnavatele, tak to neumim.

      0 0
      • pelhrimov  

        Rozumíte psanému textu, asi ne. On přeci nepíše, že chce podnikat, ale chce být zaměstnán ve vývojovém oddělení firmy, která se nějak věnuje kolům. Těžko říci jestli taková firma v ČR je, ale třeba na Vysočině se konstruhují a vyrábí díly i pro vozy jako je Porsche, Bentley, BMW, …tak proč ne pro kola. Kdo má patřičné vzdělání a dovednosti, tak je u těchto firem zaměstnán a ostatní jen vykřikují, že to není možné. Ale kola se dnes na rozdíl od aut už asi vyrábí převážně v Asii. Ještě odbočím, strašně mě baví číst hádky „odborníků“, jak která světová firma dbá na kvalitu a jak by třeba do laciného auta nesedli resp., že mu Škodovka, Merida nesmí do domu. Královsky se bavím, když ve fabrice vidím, jak díly na Porsche padají ze stejného stroje jako na Dacii Logan :) Personální obsazení včetně kontroly je také pořád stejné, akorát jednou je ten díl za 1€ a jindy mohutnější za 10€ no a až ho rozbijete, tak Vám servis naúčtuje tisíce Kč za nahradní díl.

        0 0
        • pepek  

          Myslím, že to není úplně přesný. Ze stejných cihel můžeš postavit hnusný barák, do kterýho poteče a bude tam zima, stejně jako luxusní vilu na pobřeží. Pochybuju, že na Vysočině děláte třeba motory do toho Porsche. (myslím Porsche jako Porsche a ne to SUVko pro snoby )

          0 0
          • pelhrimov  

            … teď jsi se právě projevil, jako typický b…, který všemu rozumí :)

            0 0
            • pepek  

              Tak to trochu rozveď. Shodou okolností běžel teď pořad na discovery o firmě Porsche a ti lidi kolem motorů, ani ve zkušebně ani v konstrukci česky nemluvili.

              0 0
          • pelhrimov  

            Já ti prozradím jedno tajemství, výrobce určitých komponentů vyrábí často díly pro mnoho značek a pro mnoho modelů, protože globálnímu světu vládne specializace, takže pro Porsche jako Porsche i pro hnusný jakoby Porsche SUV se vše dělá na stejných strojích. Mistr dostane rozkaz na ráno připravit dvě bedny Mercedesů, tak zavolá seřizovače, ten vymění přípravky a mistr volá zpět logistiku, že odpoledne přijde na směnu Laco a do rána stihne udělat dvě bedny na ráno a pokud bude materiál, tak udělá ještě jednu bednu na čtvrteční vývoz. Takto funguje automobilový průmysl a s karbonovými rámy pro věhlasné značky to bude totéž. Ještě k tomu vývoji, automobilky si vývoj jednodušších komponentů zadávají u dodavatelů, pak za něj zaplatí a zaplatí si nářadí (formy, raznice, …). Ty formy a raznice udělá zase jiná specializovaná firma – nástrojárna, která udělá formu na carbon a za měsíc zase formu na PET lahve. Takže některé věhlasné značky kol už si možná ani nic nevyvíjí, Made in USA jen samolepka. Typické pro BF je neskutečná ješitnost a důležité je každého ihned zadupat do země, je to zde prostě příliš maskulinní. Já se k tomu také přiznávám, ale uvědomuji si to a tak beru zde napsané názory s velkou rezervou. BF je vynikající nástroj na oslovení lidí, na skrytou reklamu a na mediální válku s konkurenty. Prostě si člověk založí nový účet a vypustí nějaký testovací „balónek“ mezi cyklisty v tom mi BF asi pomáhá nejvíce.

            0 0
            • pepek  

              Neřekl jsi mi nic nového. I naše firma dělá konečný produkt (ne pouze komponenty) pro 3 různé značky. Ale furt nechápu, co jsem napsal předtím tak hrozného, žes mi musel nadávat do . . .

              0 0
        • jIrI___  

          A na Moravě se zase do těch Porsche, Bentley, BMW, Astonů, Volva, atd. vyrábějí elektrické kabely, sedačky, zámky a zvedače oken. Teď už jen zjistit, jestli se třeba podvozky a motory vyrábějí v čechách nebo na moravě :-D

          0 0
        • radek80  

          no jasně, ale moc jsi mu nepomohl. Já mu radím z vlastní zkušenosti, nic víc. Takže já být na jeho místě…

          Chci vyvíjet komponenty na kola, který jsou v něčem inovativní (elektronika, design, nové kompozity, apod.). Jako vysokoškolák (píše, že je elektro, či co) si sepíšu cíl a nějaké dílčí etapy, co všechno na to budu potřebovat, peníze, lidi. Provedu si svépomocí průzkum trhu. Dám tomu nějakou štábní kulturu, přidám k tomu vyplněnou žádost o dotaci na min. 70% nákladů.

          Tohle celý vezmu a oslovím nějakou firmu z oblasti cyklistiky (firmu s historií a kapitálem). Celý to musí být postaveno na tom, že firma na mně neprodělá (k tomu ta dotace)

          Ale jak říkám, zalíbila se mi ta myšlenka vývoje komponentů v ČR. Prostor tady podle mě je a odbyt by se našel.

          0 0
    • pelhrimov  

      …kdyby bylo z čeho Tě zaplatit, hned Tě zaměstnám :)

      0 0
      • M_ishak  

        jak z čeho zaplatit? :O) On by se měl snad sám zaplatit + vydělat majiteli. Ale zas rozumím, než se zacvičí,…

        0 0
      • malko  

        Dik za nabidku ;-) Je potreba prilezitosti vyhledavat – proto tenhle prispevek.

        0 0
    • pelhrimov  

      Já tu chuť dělat něco ve sportu řeším tak, že závodím a v práci jsem zalezlý co nejvíce v koutě a vyvíjím si a programuji do „šuplíku“, co kdyby jednou se to hodilo :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.