Jak poznat co to je za Favorit ,F1 ,F2 nebo F12?

191 nepřečtených
  • Brewmaster

    Zdravim vas pratele dvou kol,

    nevite nahodou co to je za typ favorita? Dle mne patri k tem nejstarsim a to kvuli tomu ,ze ma uchyt na svetlo. Nicmene nevim ktery typ by to mohl byt? Je tento ram kvalitni nebo patril k tem horsim od favoritu?

    • Vilém  

      Uz zase?

    • Otto96  

      Jedná se o úchyt dynama a ne světla. Je to obyčejný Favorit F1 z 80-tých let.

    • Otto96  

      F1 mají takovéto zakončení vzpěr do sedlové trubky:

    • nooski  

      Tohle kolo má jedno přesné místo v dějinách a tím je nejbližší kontejner.

      • standoslav  

        ano, jen mne zajímá, proč autor pro tuto tuctovku založil nové vlákno

      • LubošL  

        Tohle kolo už nikdo nekrade. Takže výborné na dojetí do hospody, do krámu nebo k nejbližší stanici MHD.

        Na západ od nás až k Atlantiku jsou podobné unikáty právě k danému účelu hojně používány. A velmi často i důkladně zamykány. Hlavně kolem nádraží a stanic metra je to více než zřejmé.

        • servisman  

          Nabídka kol Favorit na Mezinárodním veletrhu Brno 1961. Kvalita hrozná, pouze informativní text

          • servisman  

            Nabídka kol Favorit Mezinárodní strojírenský veletrh Brno 1961

            • Otto96  

              Zajímavé, já mám něco podobného obsáhlejšího z roku 64 a F11 je již značen jako F12. Myslím, že pak ještě změnili značení v 70 – tých letech a 80 – tých, to však nemám potvrzené. http://www.sterba-bike.cz/…cni-mix-foto

              • Otto96  

                Značení ostatních typů kol, F12 už zůstal.

                • Otto96  

                  1964

                  • servisman  

                    Z jaké knížky to Otto máš? Na těch fotkách, co jsem tu dal je na obou kolech pákový přesmykač. Na F1 je paralelogramová přehazovačka (snad Favorit PWB, je to blbě vidět)a původní typ představce, na F11 je přehazovačka s řetízkem. Zajímavé je, že ve článku Fr. Babického http://www.sterba-bike.cz/…7aee5a90.jpg je F1 ročník 61 s přesmykačem ovládaným lankem a novější duralový představec. Ale třeba dali do katalogu pro veletrh nějaké starší fotky.

                    • Otto96  

                      Karel Fiala, Dominik Vybíhal – Šicí a pletací storje, Jízdní kola a ruční vozíky 1967 Merkur

                      Vypadá to, že se počátkem 60-tých let začala vyrábět přehazovačka pwb (431) a přesmykač lankový, nejdříve se montoval na F1 a o něco později se začaly montovat i na F12 (F11), nakonec na obyčejné turistické modely a v druhé polovině šedesátých let se řetízková přehazovačka přestala montovat.

                  • servisman  

                    Hlavní výhra sběrové loterie v roce 1952.

                    • Vilém  

                      Bowden tam byl do zasoby:) Vypada to, ze to poskladali taky ze sberu:)

                    • kali222  

                      ty gripy to byl totoznej part na rudl, kolecko a koukam i facko, ne? :D

                      lokomotivu do sberu a bylo facko jisty 8-)

              • Patar  

                F 11 a F12 nebylo identické kolo. Typickým znakem u rámu byla pravá zadní patka, kdy F 11 ještě neměla možnost přímé montáže měniče do rámu se závirem M10×1. Toto kolo jsem měl již v roce 1956, kdy jsem přecházel ze žáků do ml. dorostu. Bylo opatřeno dvojpřevodníkem 47/51z a pákovým přesmykačem. Nic lepšího v komerční verzi neexistovalo a díky za to této značce. Cena kola byla 1450,– Kč a musel jsem si polovinu uhradit brigádami.

                • standoslav  

                  No konečně, že tady těm Fáčkám někdo rozumí; já jsem trochu mladší, ale taky jsem na ně v mládí pokukoval s úctou a toužil něco podobného mít. tata dělal na šrotišti, tak se občas i zadařilo …

                • cyklotroska  

                  Myslel jsem že patku s očkem měla v 60tých letech pouze F1, podle čeho tedy F1 z 50 a 60 let poznám? 70 a 80 jsou mi dokonale jasný.

                  • Otto96  

                    Jo to bych taky rád věděl. Právě že do roku 69 neměly všechny F1 očko součástí patky. Asi podlě zakončení zadních vzpěr. F1 z 50. let jsem nikdy neviděl a z 60. pouze několik.

    • Nepér  

      Mužete mi někdo kouknout na tohle a něco o tom říct? Zatím nemám lepší fotky…

      http://www.dropbox.com/…RvBKOj3LuUea

      • Otto96  

        Favorit první série (1951–55) až na šlapky a osvětlení originální. Pěkný sběratelský kousek.

        • Nepér  

          Hm, takže na nějakej tuning (použít jen rám a přeosadit na něco současnýho) by ho byla škoda, spíš jít cestou originálu…

          Jo a přidal jsem tam další fotky.

    • panntherr  

      Ahoj, prosím poraďte, má to cenu kupovat? Kliky a pár věcí origo, rám asi F12. Mám to hnát přes 1500?

      http://aukro.cz/…1556134.html

      • Vilém  

        A co by jsi s tim zamyslel?

        • panntherr  

          Zprovoznit a jezdit po meste. Mam k Favoritu nostalgickou uchylku z detstvi.

          • Vilém  

            Osobne bych za to vic jak 500,– nedal. Aby to clovek dal do pekneho stavu, tak by na tom byla spousta prace a neco by to stalo.

      • Mig_all  

        K cemu je to dobré?

      • Otto96  

        Myslím že na ježdění po městě nejsou galusky úplně nejvhodnější. Vzhledem k tomu že je z 60. let s původním lakem, mohl by se prodat okolo 1500Kč. Pokud necháš lak, tak do něj dáš stejně 1000Kč + galusky. Pokud ti nejde o kolo z určitého období, nejlacinější jsou Favority z 80. a 90. let. Dá se shenat téměř nejetý za 1500, ale samozřejmě 60ky jsou větší retro a výroba byla kvalitnější.

    • cyklotroska  

      Nevíte někdo jestli se tato přehazovačka sériově vyráběla?

      • lukas aka mitro  

        Skutecne je to plastovy vylisek?:)

        • cyklotroska  

          Ano, je to celoplastové.

          • sr71  

            Nejspíš se seriově vyrábělo i tohle. Já jsem kupoval okolo r. 1989 klasickou favoriťáckou přehazovačku (myslím že tenkrát stála 114kčs a možná bych ji ještě našel) a bylo to provedení s celoplastovým vrškem jako na fotkách, ale to raménko s kladkami dole jsem na tom měl normální kovové

            • Vilém  

              Nejsem zadny znalec, ale v tomto provedeni jsem to videl oznacene pouze jako Walter.

            • standoslav  

              To se seriově nevyrábělo, je to zřejmě nějaký prototip, a ta hazka i s těmi Al komponenty je v podstatě geniální

              • lukas aka mitro  

                Neivm jak moc genialni je ta hazka a s jak velikou nadsazkou to pises, ale mi to prijde jako totalni demence vizionarskych konstrukteru:)))

                • cyklotroska  

                  Jsem tu sice nový, ale už se nestačím divit. Jak někdo může napsat „demence konstrukteru“ o věci která přes třicet let spolehlivě funguje. Kola spravuji a zmiňovaná přehazovačka je skutečně nadčasová ve srovnání s tím co vidím na dnešních kolech, alespoň co se životnosti týče. Jinak přehazka na fotu je z roku 1979, tudíž několik let před Waltrem.

                  • Vilém  

                    Tak predevsim to ti konstrukteri temer komplet obslehli, stejne tak jako zbytek toho co tehda delali.

                  • Mig_all  

                    Myslíš že byla opravdu v provozu 30 let? Na to bych si teda nevsadil :-D

                  • standoslav  

                    Jak jsem psal, je to jakýsi prototip, určitě ho má málokdo, první takové se vyráběly ještě bez nápisů, s třemi dírami nad sebou v tom hliníku, pak s nápisy. Ty díry nám tehdy gramařům ladily oku a tak jsme vrtali co se dalo. Jinak, je jasné že je něčemu podobná, ovšem která hazka ne ? Určite je ale nejgeniálnější z těchto klasických, které ještě nepružily dozadu. Ladění dorazů zvrchu, apsolutně jednoduchá demontáž esíček, jejich předpětí aké nemá obdobu. Jediné mínus- brzký vakl, ale všechny komponenty se daly snadno vyměnit, za pár Kčs.

                  • Otto96  

                    Jo rychle si zvykej :D. Vše staré je podle většiny zdejších uživatelů špatné.

              • Otto96  

                Je geniální co se týče jednoduchosti a pohodlnosti nastavení krajních poloh a předpětí řetězu.

                • Vilém  

                  Jo to predpeti retezu byla dobra vec, naprosto primitivni a funkcni.

      • Otto96  

        Zřejmě prototyp, později se vyráběla jako Walter. Když jsem byl nedávno na Luhově na výstavě historických kol, ve vytrýnce byly zajímavé prototypy Favoriťáckých přehazovaček, tuto jsem tam však neviděl (pouze až jako Walter).

        • cyklotroska  

          Děkuji za morální podporu a těší mě, že se o staré Favority zajímá více lidí. Neplánujete někdo vytvořit stránky kam by se ukládaly takovéto poznatky a třeba fotky kol, nejlépe v původním stavu, aby bylo možné udělat společně přehled o tom v jakém období se konkrétní model např. podle ukončení vzpěr, patek, mufen, polepů apod. vyráběl? Nebo už něco takového existuje?

          • Otto96  

            Přesně to mám již delší dobu v plánu, už jsem i začal. Poznatků o seriových modelech mám spousty a fotomateriály udělám u kamaráda sběratele, který má několik desítek Favoritů. Jediné co mi dělá problém je forma webu (html neumím a webnode a podobné mi připadají příliš nedůstojné) a čas. Dávám přednost renovaci vlastních kol před tvorbou webu. Co se týče modelů bylo jich tolik, že to bez dobového firemního materiálu nepůjde, určitě ale můžu přiřadit komponenty a nálepky/ obtisky do jednotlivých období + změny stavby rámu. A navíc jeden konkrétní model se osazoval více typy komponentů, podle toho které zrovna byly – zásobování vázlo a proto se muselo improvizovat, tak mi to vyprável pan Babický. http://stara-kola.webnode.cz/…it-rokycany/ (ta 60. léta nesedí) Mohu doporučit tyto stránky, informačně mají velké rezervy, ale jako obrys dostačující: http://www.ifavorit.cz/ http://www.retromuseum.wz.cz/kola/kola.html

    • honakr  

      Zdravím přátele favoritů. Našel by se zde někdo, kdo by dokázal identifikovat o jaký rám favorita se jedná? Zajímá mě to čistě ze zvědavosti. Díky

      • MysoK  

        Obycajny hodne stary favorit. Taky si moj otec kupoval niekedy okolo 1968.

        • honakr  

          Diky. Myslel jsem si to. Chci ho jen na dojizdeni po meste do prace. Jeste se zeptam. Mam asi 177 cm. Kolo velikost 56. Je to ok?

          • learita  

            Toto je Favorit kolem roku 58. Navíc se nejedná o obyčejný Favorit. Kdyby jsi se ho chtěl zbavit, rád ho koupím. Na ceně se domluvíme. Do práce je ho škoda:-)

            radim.klym@seznam.cz

    • sumak99  

      Je toto prosím F1 nebo F1/TV? Trubky pod sedlovkou

      nejsou zkosené,tak to bude spíš něco obyčejnějšího,

      asi upravovaného.

      Díky

      • Vilém  

        Tipoval bych to na porevolucni typ, passat, nebo tak neco.

        • sumak99  

          Díky,bude to obyč rám,je tam myslim rok 84.

          Zejtra přidám možná F1 special,je to někde kolem roku 58, prošla teda

          návarkama,pamatuju si snad i zkracovaná,což mi moc nesedí

          k F1,uvidíme.

          Díky

          • sumak99  

            Tak přidávám, fotky nic moc, dodám lepší, ale třeba to někdo pozná:

            • rám favorit z roku 1959, otec mi tvrdil, že to je F1 nebo F12
            • před 20-ti rokama se nechal navařit držák na přesmykač a napáčky,možná se i zkracovala zadní stavba. Držák na pumpičku je asipůvodní

            Sedlovku co sem zhruba měřil se motá kolem těch 26 mm,

            zkosený to je.

            Je to tedy „jen“ historický kalsický rám či F1,F12?

            Díky

            • sumak99  

              Tak to bude klasická série rok 55–59,podle držáků na dlouhou pumpičku to F1 nebude. Vpředu byl původně stříbrnej plechovej znak,asi hliník.

            • sumak99  

              Tak to bude klasická série rok 55–59,podle držáků na dlouhou pumpičku to F1 nebude. Vpředu byl původně stříbrnej plechovej znak,asi hliník.

            • sumak99  

              Tak to bude klasická série rok 55–59,podle držáků na dlouhou pumpičku to F1 nebude. Vpředu byl původně stříbrnej plechovej znak,asi hliník.

            • sumak99  

              Tak to bude klasická série rok 55–59,podle držáků na dlouhou pumpičku to F1 nebude. Vpředu byl původně stříbrnej plechovej znak,asi hliník.

        • standoslav  

          Už jsi toho Passata někdy viděl ?

    • aktuality  

      Prauji na faktech kolem kol favorit. Mate-li nejaka piste prosim na aktuality@seznam.cz. Ppresne typy, charaktersitiky modelu, vahy, miry, rv… Diky za vse, co vas napadne.

      http://cs.wikipedia.org/…rit_Rokycany#…

      Sportu zdar Hajek

    • charlie12  

      Dobrý den, poskládal jsem si jako doplněk k MTB Favorita. Na výběr jsem měl z více rámů, tenhle se mi přišel nejlepší. Nevíte někdo o jaký model se jedná? Popřípadě pošlu rozměry. Děkuji

      http://s8.postimg.org/…DSC_0060.jpg

      http://s21.postimg.org/…DSC_0049.jpg

      http://s27.postimg.org/…DSC_0051.jpg

      http://s17.postimg.org/…DSC_0055.jpg

      http://s24.postimg.org/…DSC_0062.jpg

    • jerryno  

      zdravím vás

      chcel vás poprosiť o identifikáciu rámu… dnes sa mi ho podarilo zohnať za 5 euro :D nie som si istý, ale mohla by to byť F8?

    • MatoGlac  

      Zdravím vás všechny, vím že je to už trapné jak se každý ptá co je to za model kola apod. ale já se v těchto kolech opravdu nevyznám a toto kolo mi přišlo nedávno pod ruku. Je nějak amatérsky přebarvené na šedo a vypadá že je u hlavy trochu koplé. Mám na vás odborníky pár otázek. Myslíte si podle této fotografie, že je tento ram k vyhození, nebo se na něm dá bezpečně jezdit, a popřípadě si ho nechat nastříkat profi? Jde mi o to, že nechci renovovat něco u čeho mi brzy prdne rám. Dále bych se vás zeptal zda jste podle této fotky schopni poznat o jaky model se jedná? Poslední otázkou je pokud by jste někdo nechtěli prodat stejný rám jako mám na fotce, ptže se mi fakt zdá, že je koplý- Děkuji vám moc.

      • 123J  

        Zdá se že to je trochu lepší rám. Pokud není prasklý tak jezdit na tom můžeš, vidlice je víc vzpřímena.

    • Fejfa  

      Taky zdravím mam stejný dotaz a potřebuji radu co je to za rám. Chci si koupit F1 a nejsem si jist, předem všem moc děkuji.

      • jama  

        Podle zakončení zadních vzpěr pod sedlem by to měla být F1 z konce 70.let. Ale to by zas měla mít sedlovku průměr 26.2mm. Není tam náhodou menší sedlovka a brutálně sevřená sedlová mufna?

        • Fejfa  

          Prave to nevím nejsem u kola jeste mam tuhle fotku těžko rict jestli je to víc stahnuty.

          • learita  

            Mám doma stejný rám a vše vypadá jak na základním modelu F1, pouze sedlovka je 25.7mm. Někde v rozhovoru s panem Babickým stojí, že dělali F1 také z obyčejných trubek…

            A ta šuplera bude taky už po dědovi :-)

            • standoslav  

              Nechce se mi to tady hledat, byly ještě F-1 T, prý jako snad tuzemské, i když vlastně vše tady bylo tuzemské, ale ten průměr sedlovky na nich nezním. Měl jsem a mám jen čistokrevné F-1 a reinolds.

              • Fejfa  

                Tak příští tyden mne kolo dorazí tak to prozkoumal a napisi co a jak jinak dekuji.

                • Fejfa  

                  Tak kolo mam doma zda se ze sedlovka neni originál a kdyz se sedlovka uplne povolí dost se vikle, můžete mi nekdo prosim napsat kolik ma rám F1 vnitřní průměr rámu kam se stéká sedlovka. Předem diky.

                  • Vilém  

                    Vzdyt ti ten prumer sedlovky pise o kousek vyse.

                    • Fejfa  

                      Prave nevím co je myšleno jestli průměr stříbrné sedlove trubky nebo průměr otvoru kam se sedlovka stéká :-/

                      • Vilém  

                        Vzdyt ti to vychazi:)

                        Byl myslen prumer sedlovky, tj toho stribrnyho, dira v ramu je o nejakou setinku vetsi, aby tam sla sedlovka bez vule zasunout.

                        • Fejfa  

                          Diky takhle v tom hrozne litá kdyz je to povoleny (majitel přede mnou tam dal proste menší) tak diky ;-)

                          • Fejfa  

                            Schanim sedlovku 26,2 nevíte prosim o nějaké, předem diky.

    • polhand  

      Vyplatí se to koupit za 1.000,– Kč? Jen jako doplněk k MTB do práce. Předpokládám, že to je obyčejný rám?

    • vpa007  

      Zdar, rád bych poprosil o konzultaci / potvrzení doměnky :-)

      Mám už nějakých pár let favorita a rád bych se dopátral, co je to konkrétně zač (rám nemá žádný značení a jeho historii neznám). Podle wikipedie), Patrova komentáře i Ottova skenu z dobového katalogu 1694 zde ve fóru by to mohla být verze F12-S. Akorát jsem nikde nenašel 100% shodu, která by to potvrdila… Hlavní znaky:

      • patky kované s očkem na nosiče, ale bez háku na přehazku
      • návarky na pupmu pod štanglí, ale bez návarek na brzdový bovden
      • návarek na řadicí lanko u středu
      • brzdy Favorit SPECIAL, náboje RENAK, pětikolečko, přehazka Favorit PWB, smyk Favorit Romet, sedlo Favorit Sport 05

      .

      Díky! Více detailů i komplet galerie zde

      • learita  

        Jak už ti napověděl Standoslav, jedná se o model F12. Bowden k zadní brzdě byl veden pod objímkami. Pumpa dlouhá galusková. Očko na přehazku na tyto kola začali dávat až v osmdesátých. Přehazka PWB a smyk bych tam viděl původní Favorit namísto Rometu. Kola Galusková. Rok 75 mohl být poslední kdy se tento rám produkoval…v těch sedmdesátých mohl vypadat takto- http://www.bikeforums.net/…lovakia.html

        • learita  

          Jo a máš tam už prvky novější konstrukce používané na F12 v druhé polovině sedmdesátých. Už je tam upravený držák řadícího lanka a zadní vzpěry už jdou do sedlové mufny. Zatímco uchycení pumpičky je ještě postaru. Budeme tomu říkat mezityp:-)

          • vpa007  

            Jo, dík moc za potvrzení domněnky :-). Je to asi fakt nějakej mezityp nebo special. Každopádně díky tomu jsem se dokopal si konečně něco po letech o kole zjistit a došel jsem k tomu, že kolo nedávno „oslavilo“ 40 let.. tak si ho zas o kus víc vážím ;-)

    • Woland  

      Ahoj, mohl bych poprosit o identifikace tohoto rámu. Jde mi hlavně o to, zda je to F1. Podle čísla na rámu je to rok 1963. Děkuji

      • standoslav  

        Pokud to má kované koncovky, né ty plechové tak snad F 12; z té doby jsem 12ku ještě neviděl, ale Jednička to určitě není.

        • learita  

          Přesně tak, pokud tam jsou kovaný koncovky, pak to bude F12. Mám doma dvě F12 z roku 1963. F1 v tom nehledej.

          Jinak se na tom dá postavit parádní klasika.

    • Smouky  

      Zdravím pánové, doufám že nevadí pokud oživím toto vlákno. Měl bych tady rám k identifikaci. Děkuji mnohokrát za Vaši ochotu a brzkou odpověď. Krásný zbytek víkendu.

      • learita  

        Má to držáčky na dlouhou galuskovou pumpu a pokud mě zrak nešálí, tak dvojpřevodník. Takže tam byl nejspíš pákový přesmyk. Bude to model F11 stavěný na galuskách. Pěkný a zajímavý rám, který má ještě staré do špičky protažené mufny, které rokem 1955 končili. Rozhodně nepatří do šrotu.

        • Smouky  

          Díky moc za odpověď, nejradši bych chtěl F1 ale lidi za to poslední dobou chtějí nesmyslné peníze… Rád bych si udělal festku do města… Přemýšlím jestli to teda koupit a nebo počkat na něco lepšího ale taky mi ten rám přišel zajímavý. Záleží kolik si za to pán řekne.

          • JSt  

            plechovy silnicni koncovky, na ktery nedas poradny napinak – na festku nevhodne. da se koupit ram s drahovyma patkama za par supu, ktery bude mit ± stejne jizdni vlastnosti a bude kompatibilnejsi se soucasnymi standardy (1 1/8" hlava).

            http://www.cyklosvec.cz/…celovy-700c/

          • learita  

            Na festku je toho škoda, na šedesátníka má super lak atd. Nech to raději někomu kdo to zachrání. S těma patkama je to pravda. Kdo to kde prodává?

            • standoslav  

              Hlavně, pokud to nevyselo někde v suché stodole a i jezdilo, budou ty trubky zevnitř rezavé a po vzkříšení ten rám někde praskne.

    • JardaGT  

      Zdravim, poradi nekdo co mam doma za Favorita ? Dle foto. Jinak vybava vse favorit. Kliky Walter, pedaly celokov lodicky, Centric, velke naby kol. Bowden vede po horni hrane ramu v pevnych ockach. Kovane patky, oko na prehazovacku. Sedlovka 26,2 mm. Diky

    • honakr  

      Ahoj, chtěl bych se zeptat, zda by někdo dokázal identifikovat tento silniční rám. Myslel jsem si, že by to mohl být Favorit, ale výrobní číslo tomu neodpovídá. Je to i poměrně větší velikost než standard. Mám jen tento rám bez vidlice. Barva asi není origo, byla prý původně šedá. Díky

      • standoslav  

        A jaké tam je tedy vč ? Podle mne je to nějaká F 12ka po tuningu nějakého tehdejšího sikuly.

        • honakr  

          Teď z hlavy přesně nevím, zkusím ho vyfotit. Asi 8 čísel, ale to f v kroužku tam není. Vyrábela se F12 ve velikosti 62 ? Tak jsem to změřil, a i ty patky se šrouby…

          • standoslav  

            Pár % těch 62 mohlo být. Ty patky co se ke konci dávaly na Fava, měly přípravu na šroubky. Já jsem to tedy nikdy nevtal a nerezal závit, ale možná to jde. Orig.patky na Suprech z mat.Reinolds měly patky orig.s nápisem Campagnolo.

            • honakr  

              Ok. Díky. Na těch patkách žádný nápis není. Udělám ještě fotky toho výrobního čísla. Třeba to pomůže. Jo a když jsem ten rám vážil měl o cca 20 dkg míň než obyčejný favorit velikosti 58. I vnitřní průměr sedlové trubky byl trošku větší. Ale to se nedá přesně změřit.

    • honakr  

      Konečně jsem se k tomu dostal a udělal nějaké fotky toho výrobního čísla. Ale není to moc vidět. Takže jestli to alespoň trošku pomůže k identifikaci toho rámu…

      • standoslav  

        Nevidím nic, leda změřit vnitřní průměr.sedl trubky a můžeme z toho vyvodit sílu stěn, potažmo F1/Reinolds.

        • Vilém  

          No kdyz tam vidim ten svar, tzn stredova mufna vylisovana z kusu plechu, tak dost pochybuju ze je to neco lepsiho.

          • honakr  

            To v. č. je osmimístné ale bez toho f v kroužku. Takže favorit to asi nebude. Vnitřní průměr trubky je určitě trošku větší než u klasického Favorita. Přesně to ale nejde změřit. možná to fakt bude něco obyčejného. jen jsem si říkal,že ta nižší hmotnost i při té větší velikosti rámu a krátká zadní stavba, absence držáků na blatníky, závity na držák láhve by něco mohly znamenat… Nedá se nic dělat. Přesto díky za info.

            • standoslav  

              Zase na druhou stranu, o co jde ? Bádat takto před 30ti lety by možná bylo zajímavé, mít něco jiného, ale dnes ? Rámu je dost, za pár supu i v Al a ta velikost se dá taky pro dlouhama sehnat, takže proč si se starým střepem lámat hlavu ?

    • jenicekgti  

      Ahoj pomuze me nekdo co je tohle za ram?

    • janoxl  

      Tak pridam sa aj ja, na pohlad je moc zachovaly, nechcem ho vyuzivat naplno, obcas nejaka retro kavicka.

      Ale nech mam dusu na miste, co vlastne mam.

      • standoslav  

        Jeníček: úplně ten nejlevnější Favo rám.

        Jano: nafot to místo pod sedlem; …jinak podle výr.cisla se da zjistit jen rok výr., ne typ rámu.

    • janoxl  

      standoslav, asi takto?

      • standoslav  

        Trubky to má normální, standart, pokud to má kované koncovky na Rychloupínák je to F12, pokud ne je to ten nejlevnější rám.

    • pettyxk  

      Zdravím potreboval by som Váš názor na tento bike či sa ho oplati kúpiť alebo nie vopred dík za názor :D

      • Vilém  

        Z jediny fotky, kde je neco malo videt, to vypada na uplne obycejny Favo. Takovyto stroje jsou tak na darovani za odvoz, ne na kupovani.

    • pettyxk  

      Myslel som si to Ďakujem za názor :D

    • pettyxk  

      Taktiež uplne obýčajne fáva že ?

      • Vilém  

        To druhy urcite, to prvni je mozna F12. Opet je z tech fotek videt prd.

    • pettyxk  

      Je to f12 že ?

    • ⊗BsC⊗  

      Prosím o pomoc s identifikací rámů viz fotky. Zadní stavba je krátká. rok výroby 1955 (výrobní číslo je na fotce). Díky.

      • learita  

        Bude to jakýsi povareny derivát, nebo první Favorit s kovanými patkami. Ovšem mufny jsou pěkně zpilovane do ztracena, jak na F1. Jenže salámy zadní stavby zase na F1 nevypadají. Ovsem držáky pumpičky jsou jak na F1 z té doby. Zadní stavba zrovna krátká není. Nemáš lehčí otázku?

    • Kouba21  

      Dostal se ke mně rám z roku 1973 (podle výr. čísla). Dokázal byste mi někdo poradit, co by to mohlo být za rám? F1 to není určitě, to je mně jasné… Rám se ke ke mně dostal ve stavu, kdy tam nejsou žádné polepy, jediné komponenty co tam byly tak to byl představec cinelli, přesmyk campa, řazení walter a brzdy centrik, ale nepředpokládám, že by něco, teda kromě brzd, bylo původní z výroby.

    • Smíšek964  

      Dobrý den,

      Zajímalo by mne, co je tohle za model popřípadě z kterého roku.. Dokáže mi někdo odpovědět?

      Průměr sedlovky je 25,5–25,7

      číslo rámu je 64 00 77 08 asi

      Děkuji předem za odpovědi

    • lysi  

      Zdravím také mě zajímalo co to je zač díky

    • Effa  

      A tenhle?

      • Vilém  

        Je tam videt prd, ale neni.

        Co te vede k tomu shanet takoveto veterany? Nejaka prestrikana F1 stejne nema zadnou cenu, v originale to zase nebudes ochoten zaplatit, pokud nebudes mit z pekla stesti a nenarazis na nekoho, kdo nevi co ma. I kdybys narazil tak co s tim? Na jezdeni to neni, leda tak na vystavku do vitrinky.

    • Smíšek964  

      http://aukro.cz/show_item.php?…

      stojí to za to? F1

      • Vilém  

        Na co? Kdyby to aspon melo original lak, nebo alespon komplet dobove osazeni. Ale toto je jakysi mix co dum dal, prestrikany, napadeny kutilem.

        • Smíšek964  

          Jen mne zajímalo, jestli to má cenu..

          A tohle:

          Prý to je model 92F rám F1/TV 580cm v.č.020119

          • Vilém  

            To malo co je videt by F1 mohlo byt.

            Potreti se te zeptam, co s tim chces delat?

            • Smíšek964  

              No chci sehnat origo součástky a postavit pěknou F1..

              A co znamená to označení TV? jako tovární výroba?

              • Vilém  

                Origo soucastkama myslis co? Treba starou campu record? To se pekne prohnes. Pak s tim co? Postavit do vitrinky?

                Co je TV netusim.

              • standoslav  

                Označovalo se to jako T , někde tady jsou ty modely Fav. popsané, (hledat!), snad T- tuzemské, podle mne to byla taková horší F-1.

          • 123J  

            Kolik za to chce, asi balík.

    • Smíšek964  

      Dokázal by někdo říct co mám doma?

    • Smíšek964  

      Mohl bych se zeptat, co je tohle za rám? Nejsem si jistý..

      Díky

      • learita  

        F12.

        • Smíšek964  

          No pán mi řekl že to je: rám Favorit F1 60cm 72f vyražené úhly na mufně 86° , ale nějak se mi to nezdálo, díky

        • Smíšek964  

          A proč myslíte že to je F12?

          • standoslav  

            Prostě to poznáme.

            • Smíšek964  

              No pán mě furt přesvědčuje, že má pravdu…

              1. F1 poznáte dle zobáčků na galuskovou pumpu 50 cm od sebe. F12 a F1 poznáte dle zobáčků na galuskovou pumpu 50 cm od sebe.
              2. F12 měly ukončení šavlí pod sedlovou mufnou.
              3. F12 neměly označení úhlů na mufnách, protože rám byl z obyčejného materiálu.

              To jsou základní rozdíly mezi prvními modely F1 a F12. Pokud se sejdou tyto 3 věci na jednom rámu, jde o F1.

              • learita  

                V první polovině sedmdesátých let Favorit své F12 skutečně značil na mufnach. Ovšem modely F1 ve všech mutacích z této doby máme my Favoritaci dávno zmapovány.

                Nejspíš chceš moc moc koupit rám F1 tak bys rád věřil, že to tak je, ovšem není.

                Prodejce může být motivován vyšším ziskem z rámu F1, obzvláště pokud je z Ostravy.

                Trpělivost a ono se něco najde.

              • Pilane  

                asi jdu s křížkem po funuse, ale nedá mi to F1V-60cm rám má 2215g +/-, F12–60cm 2380g, a pak je rozdíl mezi průměrem sedlovek 26,2 versus 25,7. Schválně, ať ho pán zváží.. :-)

                • learita  

                  Moje F1 má hmotnost 2212g, tak to se můžeš jít bodnout:-)

                  Vyprdnul bych se na to, na takovém rámu s označením úhlů na mufnách, bych si já postavil tak max. elektrokolo:-)

                  • Pilane  

                    no bodejť, kolikátka to je ? šestapadesátka ? .. a už máš natěžený nějaký lithium ?

                    .-)

    • Majkel  

      Zdravím Vás!

      Píšem Vám zo Slovenska. Dostal som rám f1 z roku 1972. Mno nejaký borec odrezal z patky háčik na prehadzovačku. Mohli by ste mi prosím pomôcť, kde by som mohol kúpiť také patky alebo rám? Zaoberá sa s tým niekto? Je to ten typ ako na fotke. Za všetky informácie dakujem.

      (aukro a bazos sledujem)

      • learita  

        Mnoho obyčejných Favoritů, ovšem pouze v osmdesátých letech mělo kované patky s háčky na prahazku. Myslím tedy… Budeš to muset vzít z jiného rámu.

    • bimjeam  

      No ak chceš niečo takéto , tak to kúpiš hocikde

      http://sadesport.sk/…zovacku.html?…

    • Smíšek964  

      Zdravim, chtel bych se zeptat, zda nekdo identifikuje tento ram.

      Omlovam se za kvalitu fotky

      Děkuji

    • Smíšek964  

      Sedlovka 25.4

      Mufna euro stred normalne

      Zavit cisty ostry

      Hlava jedno palec

      Ani teď??

      • learita  

        Je to malý a dráhový.

        Podle mufen, pokud mě zrak nešálí, by to mohl být Favorit. Tedy Favorit F2 ve velikosti tak 52. Max do roku 1980.

        Co říká výrobní číslo? Sedlovka asi bude spíše 25.7.

        • Smíšek964  

          Výrobní číslo je právě pod komaxitem… A pan majitel si ho nenapsal…

          Děkuji za informace

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.