Hořká zkušenost Karbonový Scott Scale

472 nepřečtených
  • Martin Pardubice

    Zdravím všechny bikerky a bikery.

    Máte někdo zkušenost s reklamacemi rámu u Scottu? Mám karbonový Scale, velikost rámu XL. Za dva a půl roku, tři rámy, nové brzdy a stále jsem bez kola. Doposud jsem byl velmi tolerantní a trpělivý. Ale čekat stále na vrácení kola ze servisu mě už nebaví.

    V roce 2012 jsem kopil dvě kola Scott Scale. Aluminiového Scala 70 mé ženě a karbonového 30 pro mě. Od počátku jsem u svého kola řešil problém se zadní brzdou. Deformoval se zadní kotouč, brzda nebrzdila. Třikrát byl měněn kotouč zadní brzdy. Kotouč my nevydržel ani týden. Když jsem vadu opakovaně reklamoval, prodejce prohlásil, že to je spotřební materiál. Scott tvrdil, že vada je v brzdě a mám reklamaci uplatnit po výrobci brzd, výrobce brzd tvrdil, že je vada v rámu což se i potvrdilo.

    Zadní kolo dřelo o rám, nebylo sporu o problému. Rám byl vyměněn a já mohl po několika měsících řešení závad a nechtěných investic, konečně jezdit. Kompenzace problémů ze strany společnosti Scott 0! Prodejcem my bylo doporučeno, že si mám koupit nové brzdy. U kola za 60.000 po třech měsících provozu, mě to dost zaskočilo. Po výměně brzd jsem konečně jezdil a brzdil bez problémů. Ne však na dlouho. Letos na jaře jsem opět reklamoval opakující se závadu borcení, zadní stavby kola. Opět je zničený kotouč zadní brzdy (způsobené pravděpodobně vychýlením rámu kola). Čekal jsem vstřícný přístup a nějaký návrh kompenzace problému, který se opakuje a dle informace prodejce nejsem jediný zákazník, řešící tento problém karbonového rámu XL. Jednání o reklamaci je hrozné. Máte někdo zkušenosti s podobným problémem? Jak se k řešení postavil Scott? Požaduji vrácení peněz nebo výměnu za jiný typ zboží. Nemám již důvěru, že se u stejného výrobku nebude problém opět opakovat.

    Díky za případné rady a doporučení. Martin

    • Azmir  

      Určitě ti rozumím, koupit si tak drahé kolo a pak lítat po servisech a reklamacích. Co nechápu je, že píšeš o nějakých nechtěných investicích, to ti jako ten kotouč nebo poodbné věci co byly závazné nevyměnili zadarmo? To by podle mě v rámci záruky teda rozhodně měli a vše by měl řešit prodejce u kterého si to koupil, nevím proč bys měl něco řešit s výrobcem brzd a něco přímo u scottu, to jestli ti tohle nakukali, tak to už mi přijde jako vrchol.

      • Martin Pardubice  

        Ahoj, nechtěná investice byla kupovat k tak drahému kolu komplet nové brzdy. Byl jsem na rozpacích. Ale prodejce mi prostě tvrdil, že brzdy to jsou špatné a poradil mi jiný typ. (XT). Brzdy jsem musel do koruny zaplatit!

        • bucivoj  

          No a kdyby jsi je nekoupil,tak by se jako dělo co?Nějak to nechápu v čem byl (je) teda problém??Co je teda špatné rám nebo brzdy?

          • Martin Pardubice  

            Problém byl, že zadní brzda byla nefunkční. Prodejce to vyřešil tím, že mi dodal brzdy jiné ale trval na jejich zaplacení. Řeším hlavně reklamaci rámu. To jak se k reklamaci staví prodejce je pro mě dost tristní. Asi se nevyhnu soudnímu sporu. Nečekal jsem, že společnost jako Scott něco takového dopustí.

            • bucivoj  

              No myslím,že prodejce s tebou jednoduše vyjebává!A ty jsi teda nějak jednal i se Scottem (dovozcem)?

              • Martin Pardubice  

                Zatím ne, hledám nějaký kontakt ideálně přímo na dovozce. Zatím marně:( Koukal jsem na stránky ale servis a podporu jsem nenašel. Prodejce mi dal nějaký kontakt. Je to nějaký jeho kámoš, těžko říct zda to je dovozce ale silně pochybuji.

              • Martin Pardubice  

                Zatím ne, hledám nějaký kontakt ideálně přímo na dovozce. Zatím marně:( Koukal jsem na stránky ale servis a podporu jsem nenašel. Prodejce mi dal nějaký kontakt. Je to nějaký jeho kámoš, těžko říct zda to je dovozce ale silně pochybuji.

              • Martin Pardubice  

                Zatím ne, hledám nějaký kontakt ideálně přímo na dovozce. Zatím marně:( Koukal jsem na stránky ale servis a podporu jsem nenašel. Prodejce mi dal nějaký kontakt. Je to nějaký jeho kámoš, těžko říct zda to je dovozce ale silně pochybuji.

                • bucivoj  

                  No já bych to řešil tak,že hned zítra bych přišel za tím prodejcem a řekl mu,že na to už nemám nervy!Peníze v prdeli-kolo nejezdí a sezóna začíná!!!Takže pokud mi nevrátí peníze,anebo nenabídne jiné kolo ,tak že to budu muset bohužel řešit pomocí právníka atd…

                  Vím,že tohle nikoho nebaví,ale když se nedá jinak,tak bohužel :o(

                  • Martin Pardubice  

                    Dnes jsem mu napsal email, buď peníze, nebo jiné kolo. Uvidím jak se k tomu postaví. Pokud nevrátí peníze, nebo nenabídne jiné kolo, budu muset jít do soudu. Jen si říkám, že z vedení Scottu (je to k sakru velká firma – tržby z kol jim dělají 70% obratu), nikoho nezajímá, že mají prodejce, který jim dělá, no kulantně řečeno, nedobré jméno.

                  • Martin Pardubice  

                    Dnes jsem mu napsal email, buď peníze, nebo jiné kolo. Uvidím jak se k tomu postaví. Pokud nevrátí peníze, nebo nenabídne jiné kolo, budu muset jít do soudu. Jen si říkám, že z vedení Scottu (je to k sakru velká firma – tržby z kol jim dělají 70% obratu), nikoho nezajímá, že mají prodejce, který jim dělá, no kulantně řečeno, nedobré jméno.

                    • Azmir  

                      Ono možná kdybys napsal do nějakého oficiálního českého zastoupení scottu, jak s tebou prodejce jedná, tak by mu možná licenci na prodej scottu s radostí vzali.

                      • bucivoj  

                        No právě by mě zajímalo,co by mu na tuhle situaci řekl oficiální dovozce Scottu.Mě připadá,že tomu prodejci to je nějak u prdele :o(

                • sharkeeCZ  

                  no když se neumíš podívat do papírům co jsi dostal ke kolu a neumíš používat GOOGLE, pak je to těžké…

                  http://www.scottsport.cz/scott/kontakty/

        • pavlix  

          Tos nemel, prodejce mel problem odstranit pokud bylo kolo v zaruce a Tobe muze byt jedno jestli to je ramem, nebo brzdama, proste kolo ma byt v bezvadnem stavu abys ho mohl pouzivat.

    • Dejv94  

      Pokud to chápu správně, vždy si reklamoval karbonovýho Scala? To borcení zadní stavby je co, to jako že při bržďění se rám tak kroutil až drhlo kolo o rám? Karbonový rám prasknul? Jinak veškeré reklamace řešíš s prodejcem, něják zvlášť řešit reklamaci brzd jinde je blbost.

      • Martin Pardubice  

        Ahoj, vždy jsem reklamoval karbonové kolo. Problém je deformace zadní stavby rámu kola (na levé straně) se ohýbá stavba tak, že dře zadní kolo v dolní části o rám. Při vychýlení drhne brzda a ohýbá se kotouč. Už jsem nepříčetný. Stále do kola řeším ten samý problém. Prodejce mi dává kontakt na dovozce – že prý si to s ním mám řešit sám. Neskutečné!

        • bucivoj  

          Tak to je teda pěkný kokot!Co takhle se infornovat např u ČOIky?

          • Martin Pardubice  

            Dnes jsem mu napsal poslední smírný email. Ale nevěřím, že to pomůže. Říkal jsem si, že třeba zasáhne přímo Scott? Je to jejich prodejce. Ale zatím to nevypadá. Pokud se nedohodneme, čeká ho ČOI, finančák, živnosťák i úřad pro ochranu práv spotřebitelů. Ale to bude spor na roky, na čem budu jezdit?Zastáncem domluvy, ale nevím co s ním.

            • reza.traktor  

              Sorry, ale jednáš jak děcko ve školce – nepučíš traktor, tak ti tatínek vyhlásí válku.

              Takže popořadě: ČOI se zeptá, jestli jsi za svých 60k dostal příslušný počet scottů, a odkáže tě na soukromoprávní řešení sporu. Kdyby měl rozkalibrovanou váhu a šidil na vlašáku, to by si ho podali.

              Finančák a živnosťák se s tebou nebudou bavit vůbec, kam by došli, kdyby za každýho nespokojenýho z ulice řešili nesouvisející věci. Myslíš si snad, že ten chlap nemá v richtiku oprávnění nebo ojebává na daních?

              Takže se probuď a jestli jsi v právu, jakože to tady aspoň na pohled vypadá, že jo, sepiš ofiko výzvu s tím, že napříště se nebudeš zdráhat domáhat se svých práv soudní cestou. No a pak si připrav rok a 4 % z ceny předměu sporu na poplatky – a poohlídni se po jiným prodejci.

        • Azmir  

          Normálně bych mu pohrozil reklamačním řádem, a že on jako prodejce je odpovědný za reklamaci a jestli se mu to nelíbí, že to budeš řešit přes ČOI popřípadě právníka a myslím, že brzo dosáhneš svého, ty jako zákazník reklamuješ pouze u toho, kde si nakoupil, ostatní mezisubjekty tě nemusí vůbec zajímat!!!!

          • Martin Pardubice  

            Díky za podporu. Snad dostane rozum a dosáhnu svého. Člověk si říká, že když u něho nakupuji, servisuji kola za nemalé peníze, doporučuji mu další zákazníky, bude se chovat slušně. Nečekal jsem vděk, jen slušnost. No chybami se člověk učí.

        • StuntJ  

          Za veškeré reklamační řízení nese zodpovědnost PRODEJCE, nikoliv dovozce apod …

          Takže – buď přitvrdit, nebo to začít řešit právní cestou …

        • Dejv94  

          Tak napadá mě že jsi buť ukrutně těžký (nic ve zlém) nebo je rám prasklý (nebo je to opravdu zmetek z páteční směny), jinak si takové kroucení nedovedu představit. Každopádně jak je psáno níže, řešíš to pouze a jen s prodejcem.

          • Martin Pardubice  

            Nic ve zlém:) Drobek nejsem, měřím 195cm a vážím 92 Kg. Jestli to je moc nebo málo, nevím… Zmetek z páteční směny bych jednou pochopil. Řeším již třetí rám!!!

            • Azmir  

              No 92 kg mi teda jako žádná extra váha rozhodně nepřijde, tady bude chyba někde jinde, zase na druhou stranu, nechce se mi věřit, že by u scottu navrhli rám tak blbě, aby něco takového dělal.

              Vím že už si to psal, ale mohl bys detailněji popsat co ti to dělá? Chápu to tak, že se kolo v zadní stavbě ohýbá tak, že se začne až té zadní stavyb dotýkat nebo dře jenom brzda o kotouč, kdybys to mohl trošku rozepsat.

              • Martin Pardubice  

                Údajně prý Scott o problému ví… Ve spodní části rámu zadní stavby kola, (kde je uchycena brzda), se rám (na levé straně) ohýbá. Pokud se sundá Zadní kolo, úchyty na zadní kolo nejsou ve stejné výšce. (omlouvám se za amatérský popis závady, nejsem technik, ale ekonom:)).Způsobuje to vychýlení zadního kola, kolo dře v levé dolní části o rám. Problém je údajně pouze u rámů velikosti XL a drobků jako jsem já:(. Vážím přes 90 Kg. Při vychýlení kola, dře i brzda o kotouč a deformuje jej. Proto ty problémy se zadní brzdou.

                • Azmir  

                  Promiň, ale z tvého popisu vůbec nechápu, kde je problém :D nechceš to nakreslit?

                  • Vilém  

                    Proste jak dojde k brzdeni, tak se zacne kroutit zadni stavba, ktera ma trmen dole. Asi diky velke velikosti neni uz takova tuhost hornich vzper zadni stavby a navic vlivem brzdeni dochazi k tomu, ze se hne naba v zadnich patkach. Ty se casem omackaji a nedrzi to. No a casem zacne, diky tomu posuvu v omackanych patkach k tomu, ze zacne kolo drit o zadni stavbu.

                    Podobny problem uz tu popisovalo vic majitelu techto ramu.

                    • KOLOMECH  

                      Nikde jsem o tom nečetla, nenašla jsem to. Váha tady bude hrát nemalou roli, pak v tomto nastavení posedu, někteří si jsou schopní pořídit sedlovku s velkým off a nastavit sedlo v lyžinách úplně dozadu a měnit tím těžiště, pak jsou schopni narvat do podsedlové kapsy kladivo a kovadlinu, ale to jen tak bokem, berte s humorem. :)

                      Pokud se toto skutečně děje, je na prodejci aby rám vyměnil za tužší pokud možno nebo alu a řešit jisté kompenzace a pak samozřemě v rozdílu cen po dohodě obou stran.

                      • Vilém  

                        Nevim jestli je to kroucenim zadni stavby, nebo jen proste nedrzi zadni kolo v patkach. Muze to byt to i ono. Kazdopadne ten problem s patkama tu nekolikrat padl.

                        Jen mi neni jasny, jak problem castecne resila vymena brzd, jestli tuzsi kotouc, vetsi mezera mezi pistkama…

                        • KOLOMECH  

                          Ke skutečnému odbornému posudku se asi nedostaneme, takže tak na mne působí i toto vlákno, tedy odpuzujícím dojmem přístupu k věci samotné. Spekulovat či kopulovat a soudit nad tím nemá valný smysl, chybí tu názor a vyjádření z opačné strany, neboť vím, že Martin není jen prodejce, ale také výtečný mechoš, který se chyb ve většině nedopouští..

                          • tonik666  

                            Co na tom chceš odborně posuzovat? Je to velké, a nejspíš na velikost poddimenzované karbonové XC, takže to co píše Vilém dává smysl. Jiné brzdy budou jen berlička, jak oddálit problém.

                      • obda  

                        Čistě pro zajímavost, co bys poradila někomu, kdo kvůli vhodné vzájemné pozici sedla a pedálu prostě musí pořídit sedlovku s max. offsetem a posunout sedlo až dozadu (typicky z důvodu dlouhé stehenní kosti vůči lýtku)? Koncepční řešení je rám s více položenou sedlovou trubkou, ale ty nikdo nedělá. Všichni výrobci mají ± ten stejný úhel.

                        • KOLOMECH  

                          Pokud se zprominutím vyskytne takovýto problém, pak se to musí řešit komplexně, ne jen jednu záležitost, jedno nastavení. Protože to je silně individuální a pocitové a převážně také o zvyku těchto lidí. Dlouzí lidé mají vždy problém, když vypadávají z tabulek a ještě větší problém, když nemají nic vyzkoušeno, naježděno a stěžují si na všechno, že jim nic nesedí. :) Nejdůležitější je správná geo rámu, tedy v tomto případě delší než kratší aby dotyčný nekopal koleny do řidítek, což jsme již také viděla a ten člověk ani netušil, že je něco špatně.

                          U některých kol i já se svými 182cm potřebuji najet 1000km než si zvyknu na geo nebo pokud nezvyknu hledám příčiny a řeším je komlexně a hlavně komponentu po komponentě v rámci testu a pak vyřazuji.

                          Protože se to týče lidí, kteří jsou dlouzí a ještě k tomu něco různě, tak na místě je testovat delší kliky s pozazením kufrů co nejvíce dopředu (mírně předkopávat), pak delší představec o 2cm + změna úhlu řidítek a jejich délka. Tady je důležité měřit šíři ramen a velikost horní poloviny těla, nejdůležitější je ale přesné nastavení výšky sedla a také nemalé změny udělá zdvih vidle a počet podložek pod představcem. Někdo to rád tak a jiný zavrhne, někdo rád sportovní posez a druhý ala starosta, nutit něco že tak je to správně většinou nefunguje. Takže hledat správné nastavení lze a především pouze až s člověkem, který ví co chce a co mu vyhovuje, na co je zvyknutý.

                          Rozdíly jsou u silových jezdců, rozdíl je pak u frekvečních jezdců, rozdíl u svalnatých, rozdíl u chrtů, rozdíl u trénovaných a netrénovaných koleních kloubů (ohybnost).

                          • oddie  

                            Maně jsem si tak vzpomněl na časté připomínky k mému kolu, když dám někam fotku nebo napíšu něco o nastavení :D

                          • obda  

                            Jo. Ale bavíme se o příkladu, že daný člověk naježděno má, a ví, co chce a co mu sedí. Pokud potřebuje mít sedlo posunuté hodně dozadu vůči pedálům, tak mu fakt změna délky rámu nepomůže. A posouvat kufry z optimální polohy je, s prominutím, blbost. Standardníma klikam se dožene jen 5mm (175mm → 180mm).

                            BTW nepíšu jen tak do větru, i 25mm offsetem a sedlem posunutým dozadu jsem stále čéškou napřed oproti ose pedálu. A pocitově mám tendenci posouvat na sedle dozadu (a to mám rám o malinko delší, než by bylo ideální). V tomhle případě zbývají dvě volby – buď rám na míru s víc položenou sedlovou trubkou (drahé), nebo sedlo vzadu a velký offset :(

                    • 777rada  

                      Přesně tak, tohle je důvod proč bych se já osobně vyhnul třeba hongfu /ale zase netvrdím že to mají všechny činské rámy stejně/- zadní patky rámu působí dojmem že jsou spíše z epoxidu než z karbonu + už od novoty průměr 11 pro zadní osu. Zadní RU můžu utahovat jak chci ale stejně je kolo za chvíli mimo osu. Jako řešení jsem si tehdy uměl představit snad jen nějaké soustružené vložky mezi osu náboje a rám.

                      • Vilém  

                        Na jednom HongFu jezdim a mas pravdu, ze presnost opracovani zadnich patek neni uplne dokonala a dokazal bych si to predstavit lip udelane. Na leve strane by se hodila kovova dosedaci plocha. Uplne by to resila pevna zadni osa, kterou ted na nektere modely davaji. V tom mem kolo sedi pekne, natesno. Stejne jsem vsak musel radius, do ktereho sedne osa, trochu vzit kulatym pilnikem, protoze tam byl presah lepidla a kolo nedosedalo uplne na dno. Stazene to mam imbusovym upinakem od BBB, nabu Hope a zatim (tuk tuk tuk) drzi.

                        • 777rada  

                          no, já popravdě ani nevím jistě, zda ten rám byl skutečně hongfu, bylo to ale něco velmi podobného někde z ebaye.

                • Dejv94  

                  Je to Karbon, ne hliník, takže pokud se to ohne, vrátí se to zpět díky pružnosti karbonu (hliník ohneš a může zustat ohnutý). Proto si něják nedovedu představit že bys ohl karbonový rám aby byly patky v různých polohách. Levá patka (strana brzdy) je teda vychýlená jakým směrem vůči druhé patce? Pořád něják nechápu jak tohle mohlo nastat u 3 rámů, napadá mě pořád jen že to prostě praská.

                • Dejv94  

                  Je to Karbon, ne hliník, takže pokud se to ohne, vrátí se to zpět díky pružnosti karbonu (hliník ohneš a může zustat ohnutý). Proto si něják nedovedu představit že bys ohl karbonový rám aby byly patky v různých polohách. Levá patka (strana brzdy) je teda vychýlená jakým směrem vůči druhé patce? Pořád něják nechápu jak tohle mohlo nastat u 3 rámů, napadá mě pořád jen že to prostě praská.

              • Martin Pardubice  

                Údajně prý Scott o problému ví… Ve spodní části rámu zadní stavby kola, (kde je uchycena brzda), se rám (na levé straně) ohýbá. Pokud se sundá Zadní kolo, úchyty na zadní kolo nejsou ve stejné výšce. (omlouvám se za amatérský popis závady, nejsem technik, ale ekonom:)).Způsobuje to vychýlení zadního kola, kolo dře v levé dolní části o rám. Problém je údajně pouze u rámů velikosti XL a drobků jako jsem já:(. Vážím přes 90 Kg. Při vychýlení kola, dře i brzda o kotouč a deformuje jej. Proto ty problémy se zadní brzdou.

              • Martin Pardubice  

                Údajně prý Scott o problému ví… Ve spodní části rámu zadní stavby kola, (kde je uchycena brzda), se rám (na levé straně) ohýbá. Pokud se sundá Zadní kolo, úchyty na zadní kolo nejsou ve stejné výšce. (omlouvám se za amatérský popis závady, nejsem technik, ale ekonom:)).Způsobuje to vychýlení zadního kola, kolo dře v levé dolní části o rám. Problém je údajně pouze u rámů velikosti XL a drobků jako jsem já:(. Vážím přes 90 Kg. Při vychýlení kola, dře i brzda o kotouč a deformuje jej. Proto ty problémy se zadní brzdou.

              • Martin Pardubice  

                Údajně prý Scott o problému ví… Ve spodní části rámu zadní stavby kola, (kde je uchycena brzda), se rám (na levé straně) ohýbá. Pokud se sundá Zadní kolo, úchyty na zadní kolo nejsou ve stejné výšce. (omlouvám se za amatérský popis závady, nejsem technik, ale ekonom:)).Způsobuje to vychýlení zadního kola, kolo dře v levé dolní části o rám. Problém je údajně pouze u rámů velikosti XL a drobků jako jsem já:(. Vážím přes 90 Kg. Při vychýlení kola, dře i brzda o kotouč a deformuje jej. Proto ty problémy se zadní brzdou.

            • Dejv94  

              92kg je vpohodě, to by neměl být žádný problém. Pak by mě také zajímal detailnější popis závady. Jestli jen není špatně utáhnutej třmen nebo povolená matka CL kotouče.

              • Martin Pardubice  

                Údajně prý Scott o problému ví… Ve spodní části rámu zadní stavby kola, (kde je uchycena brzda), se rám (na levé straně) ohýbá. Pokud se sundá Zadní kolo, úchyty na zadní kolo nejsou ve stejné výšce. (omlouvám se za amatérský popis závady, nejsem technik, ale ekonom:)).Způsobuje to vychýlení zadního kola, kolo dře v levé dolní části o rám. Problém je údajně pouze u rámů velikosti XL a drobků jako jsem já:(. Vážím přes 90 Kg. Při vychýlení kola, dře i brzda o kotouč a deformuje jej. Proto ty problémy se zadní brzdou.

              • Martin Pardubice  

                Údajně prý Scott o problému ví… Ve spodní části rámu zadní stavby kola, (kde je uchycena brzda), se rám (na levé straně) ohýbá. Pokud se sundá Zadní kolo, úchyty na zadní kolo nejsou ve stejné výšce. (omlouvám se za amatérský popis závady, nejsem technik, ale ekonom:)).Způsobuje to vychýlení zadního kola, kolo dře v levé dolní části o rám. Problém je údajně pouze u rámů velikosti XL a drobků jako jsem já:(. Vážím přes 90 Kg. Při vychýlení kola, dře i brzda o kotouč a deformuje jej. Proto ty problémy se zadní brzdou.

            • Alibaba  

              Jestli řešíš třetí rám se stejnou závadou, tak jde o neodstranitelnou vadu (asi i celé série) a zákon ti jasně dává právo na odstoupení od smlouvy. Takže si pročti příslušné paragrafy a vyraž na prodejce. On ať si to se Scottem srovná sám.

    • Doktor-Prase  

      Pro info, myslím že by to zajímalo nejenom mě, kdo je prodejce?

      • Martin Pardubice  

        Doktore, jsem z Pardubic, asi není těžké zjistit, kde jsem kolo koupil:). V Pardubicích prodává Scotta jediný prodejce.

        • bucivoj  

          No tak mu udělej reklamu,ne? :o)

          • Azmir  

            +1 normálně bych to veřejně napsal, třeba až mu někdo na ulici řekne, že radši koupil ve vedlejším městě, protože na něj našel špatné názory na internetu, tak mu to třeba dojde.

    • nox159  

      chapu to dobre, že s tebou vyjebava prodejce a ty nadavaš na znašku kola a vyrobce ktery pomalu o tvem sporu vlastne vubec nevi?

      • Cmana_2008  

        Tak Ja to sem dam za tebe ;-)

        http://www.scottmtb.cz/

        Martin Půlpán

        Lonkova 470

        530 09 Pardubice

        A je to venku

      • Martin Pardubice  

        Nenadávám na výrobce. Jen hledám cestu jak vyřešit problém. Manželka Scotta má a neřeším v rámci jejího kola žádný problém. Na výrobce kontakt nemám. Věřím, že třeba na základě této diskuse mě bude kontaktovat dovozce nebo někdo, kdo na něj má kontakt. Jinak s „údajným“ dovozcem na kterého mě odkázal prodejce jsem dvakrát telefonoval. Oznámil mi, že jen posílá reklamace a čeká co mu odpoví z vedení. Chci vrátit peníze nebo jiný typ kola. On nabízí další rám (mimo jiné v jiném barevném provedení než mám). Což je pro mě nepřijatelné.

        • bucivoj  

          A pokud by jsi přistoupil na výměnu toho rámu,tak to by byl už který rám v řadě?Čtvrtý?

        • Kouba_2005  

          Dovozci nebo komukoliv ať si zavolá prodejce. Ty řeš reklamaci jen s prodejcem a buď jí do měsíce vyřeší nebo vrátí peníze. ČOI nebo SOS by mohly pomoci.

          • Martin Pardubice  

            OK, díky za doporučení. Mluvíš jak má právnička:). Ta říká to samé…Jen rám, už další nechci. Chci buď vrátit peníze, nebo jiný typ kola. Nehodlám zas další sezónu čekat měsíc na nový rám!

          • Rudyshy  

            nerad to hovorim OCI ti nepomoze. ty mozes COI upozrnoit a ona vyriesi nespravny postup pri reklamaci a udeli pokutu ale tebe to neijak nepomoze v tvojom probleme

            SOS je k nicomu a je akurat dobre na obecnu osvetu ale v tvojom spore ti nepomoze a dovolim si povedat ze ak si zavoals na ich linku tak ti este blbo poradia

            doporucujem pravnika a vacisnou zabere ked poslu len vyzvu

            k samotnemu procesu nemusi uz nai dojst .. a mas na vyber sud alebo mediaci

            PS: ked sme u toho nezabudni ze si mozes pripocitat vsetky naklady spojene s „reklamaci“

          • Rudyshy  

            nerad to hovorim OCI ti nepomoze. ty mozes COI upozrnoit a ona vyriesi nespravny postup pri reklamaci a udeli pokutu ale tebe to neijak nepomoze v tvojom probleme

            SOS je k nicomu a je akurat dobre na obecnu osvetu ale v tvojom spore ti nepomoze a dovolim si povedat ze ak si zavoals na ich linku tak ti este blbo poradia

            doporucujem pravnika a vacisnou zabere ked poslu len vyzvu

            k samotnemu procesu nemusi uz nai dojst .. a mas na vyber sud alebo mediaci

            PS: ked sme u toho nezabudni ze si mozes pripocitat vsetky naklady spojene s „reklamaci“

    • AussigBiker  

      Co tohle?

      Sport 04, spol. s.r.o.

      Futurama Business Park

      Sokolovska 651/136a

      180 00 Praha 8

      Czech Republic

      +42 773403117

      info[AT]scottspor­ts.cz

      www.scottsports.cz

      Viz. stranky http://www.scott-sports.com/…istributors/

      Kdazdpopadne preju hodne stesti, tohle je neprijemna vec.

    • karliner  

      Ve svém příspěvku obviňuješ z nereagování a nedobrého přístupu k zákazníkům české zastoupení (oficiáního dovozce) Scottu a přitom z celého vlákna jsem vyrozuměl, že s tebou vyjebává prodejce a na Scott jsi se za celé 2 roky ani neobrátil.

      • Martin Pardubice  

        Ahoj Karliner. Dle NOZ stejně jako podle původního musím reklamovat vady u prodejce. Nikoho neobviňuji. Snažím se jen nalézt způsob jak pořád a znovu nedostávat ten samý rám se kterým mám problém. Dle doporučení, které jsem tady dostal, budu jistě o věci informovat jak dovozce tak napíšu email výrobci. Pevně věřím, že Scott se k mé žádosti postaví korektně. Jen jsem v těchto relativně teplých dnech bez kola a naštvaný. Ještě jednou děkuji všem za podporu a rady.

      • Ruprt2  

        No prodejce ten rám nenamotal a neupekl.

        A prodejce se styčný bod se značkou. Přijde mi to docela pochopitelné.

        Že ty chceš být jenom v opozici?

        • karliner  

          A co to mění na tom, že s ním vyjebává prodejce? Že ty se chceš jenom hádat?

          • Ruprt2  

            Sere se mu Scott nebo ne?

            Když se mnou vyjebává oficiální prodejce, který zároveň působí jako jediné zastoupení dané značky v celém krajském městě, tak se mnou prostě vyjebává Scott.

            • karliner  

              Kdybys přečetl celé vlákno (uznávám, že když každý post zakladatele je do něj vložen několikrát a je to docela oříšek..), určitě i ty bys poznal, že s ním zatím vyjebává jen prodejce. Jestli s ním začne vyjebávat i Scott, to se teprve pozná.

              • Ruprt2  

                Pro zákazníka je mezi scottem a jeho ofiko zastoupením rovnítko.

                Já zase mám pocit, že po prohrčení celého vlákna rychločtením ti nedochází, že má třetí kolo a řeší to dva a půl roku (jestli nekecá) a nestalo se mu to minulý pátek.

                • romachain  

                  Já to teda pročetl celý a můj názor je ten, že s ním vyjebává jen a jenom prodejce a to tak, že nemálo. Výrobce bych do toho vůbec netahal.

                  • Ruprt2  

                    Já ho do toho netahám, jenom poukazuju, že je to ve výsledku vlastně jedno.

                    Ale asi to tak bude. Fakt, že i Zlatka se prodejce zastala je dost alarmující, už jenom sám o sobě .

    • lukas aka mitro  

      Dovozce/vyrobce ramu ani brz s tim nema co delat…kupoval jsi kolo jako celek v prodejce a ten je zodpovedny ze kolo bude fungovat. Bojim se, ze pokud jsi platil nektere dily (brzdy, kotouce), ktere se vykundily kvuli vadnemu ramu, tak z prodejce budes prachy dostavat tezko…

      Pokud jsi uz 3× reklamoval kroutici se ram a nepouzitelne kolo, tak si nech vratit prachy…

    • McBlacky  

      bohužel Scott co se týče reklamací je s náskokem nejhorší dovozce. Jen tady na BF se toho dá dočíst mrak. Chyba nebude jen u prodejce, ten to jen posílá dovozci s vyjádřením. Pokud ses mu jako zákazník zásadně neznelíbil, nemá důvod to komplikovat.

      Prodejce má kvotu, do které se reklamuje ok a pak jeto horší – jak to je u tohoto prodejce ale můžeme jen hádat.

      Samozřejmě to, že Scott MTB rámy praskaj a jsou vadné nadprůměrně ve spojení s tím výše dělá ze značky rizikovou investici. Velice rizikovou…

      • RacerX  

        A taky Scott přitahuje cikány. Velice přitahuje…

      • obda  

        Chyba nebude jen u prodejce – tak já ti nevím, ale to je holt riziko podnikání. Pokud budu prodávat šmejdy, který mi dovozce odmítne vyreklamovat i v jasných případech, tak je holt můj problém že reklamace budu platit ze svého. A slušný prodejce by to udělat měl i bez hrozby právníkem, případně až po prohraném soudním sporu. Je strašně snadné říct zákazníkovi „dovozce reklamaci zamítl, máte smůlu“ a doufat, že to zákazník vzdá a já jako prodejce ušetřím :( Tady je jediné správně řešení pro prodejce takováhle kola neprodávat.

        • McBlacky  

          teorie hezká ale v praxi důvod prodávat určitou značku závisí na nasycení trhu konkurenčními značkami, podmínkami a pobídkami dovozce, a v neposlední řadě kdo ti kola dodávat chce díky tvojí platební morálce…

        • Nikovlas  

          To jen potvrzuje, že chyba není jen u prodejce – už vycházíš z toho, že dovozce je špatnej – řekl bych, že to je jeho chyba…

    • RUSH  

      A teď, jak by to asi mělo být: Kámoš byl letos v zimě na servisu s Epicem, přitom jim oznámil, že zadní brzda nechodí jak by měla (nevrací se pístky – Avid). Sevis použil standartní postup, brzdu u Avidu vyreklamoval, kámoš si do týdne vyzvednul vyservisované kolo i s novou zadní brzdou (za kterou samozřejmě nic neplatil) a hotovo.

      Pokud jde o rám, tam jednoznačně záleží na tom, jak se k tomu postaví dovozce. Pokud by se ten k tomu stavěl tak, jak naznačuje McBlacky, je také otázka, zda by nepomohla hrozba medializace případu, byť třeba jen na internetu.

      • obda  

        Zákazníkovi má být úplně fuk, jak se k tomu staví dovozce. Smlouvu uzavřel s prodejcem, a případné problémy řeší s ním. Jak to mají sebou prodejce a dovozce je čistě jejich problém.

        • RUSH  

          Máš pravdu, ale pokud je zmetkovitost vyšší než obvykle, klesá ochota dovozce řešit reklamace prodejců. Pak je prodejce v pasti, protože větší počet těchto dovozcem neuznaných reklamací ze své kapsy řešit jednoduše nemůže. Nakonec ani dovozce do ČR není ten poslední v řadě, mají jistě i evropskou centrálu, atd. Pak opravdu pomůže jen soudní pře, nebo právě medializace problému, tu totiž manažeři (zvlášť ti výše postavení) nemají rádi, protože vědí, že to je citelný zásah do pověsti značky. A tyhle problémy typu: „rámy té či oné značky praskaj, vždyť je toho plný internet“ se napravují velmi pracně, draze a dlouho.

          • McBlacky  

            nemám přehled o všem logicky, ale z větších a marketingově lepších značek je tohle problém jen scottu a jestli to je dovozce nebo ne je fuk. Prostě to praská víc než průměr a reklamace jsou nejhorší co jsem slyšel/četl takže jsem to osobně vyřadil a neřeším. Zas takový pecky neprodávaj abych se bez nich neobešel :)

            a nejsme jediný kdo tohle tady čas od času napíše.

            zajímavý že silnice jim drží a bajky se tak jebou a když už ne rámy tak tlumiče equalizer jsou náchylný na stuck down.

            • jeffino  

              třeba silnice pečou u jinýho číňana:)

              • Martin Pardubice  

                Díky všem za názory a podporu. Slíbil jsem, že zde budu psát o tom jak kauza pokračuje. Dnes ráno mě kontaktoval prodejce a nabídl řešení výměnou kola kus za kus. Nabídl mi celo odpružené kolo za vyšší pořizovací cenu bez doplatku. Beru to jako vstřícné gesto. Věřím, že to tak skutečně bude. Pokud ano, budu muset pokorně uznat, že po všech problémech budu nakonec spokojen a dostanu i jistou kompenzaci za způsobené potíže. Dokonce mi prodejce nabídl po dobu řešení celého problému zapůjčení kola. Tak tedy obrat o 180 stupňů!

                • jeffino  

                  ono se není čemu divit, pokud by jsi celou věc podstoupil zkušenému právníkovi, tak by dozajista hořce zaplakal, ono totiž dnes neplatí tak úplně že čekáš na soudy dlouho, myslím si, že i klidně do půl roku by jsi mohl mít v ruce pravomocný rozsudek a vcelku pochybuju, že v tvůj neprospěch.

                • Lance  

                  Nechci rýpat, ale dlouho si tu nenapsal, takže jen jestli teda vyspáváš kocovinu po zapíjení příslibu nového kola, tak bych se snažil rychle vystřízlivět, ale třeba to nakonec dopadne zase jinak

                • roman 3D  

                  no tak to je teda obrat o 180 stupňů po tom co se tady vyjádřil majitel obchodu:-)))

                  • KOLOMECH  

                    Dalo se z toho vyčíst snad něco jiného? Je to v jiných případech taktéž jinak?

      • vsn  

        jenže u Avidu a XX brzd se to u Žitnýho takto řeší běžně … posílali jsme přední … přišla nová s tím ať až to půjde ať pošlem radši i zadní že dají novou …

    • dříč  

      Ahoj,mám zkušennost s reklamací scott scale 35.Koupil jsem v r.2012 v březnu a v lednu 2013 jsem reklaoval rám,v zadní patce se mi povolovalo kolo,vždy v tahu povyskočilo,re­klamace proběhla super i když se protáhla na 6 týdnů.V české distribuci si s tím nikdo nevěděl rady,posláno do Švýcarska a dostal jsem nový rám scale 610.No chybička se vloudila,opět budu asi reklamovat,začíná podobný problém,myslím že patky nejsou dobře řešené,jsou karbonové,ale přijdou mi kratší a asi nevydržej.Nejsem nejlehčí mám 81 kg při 187 cm,ale myslím že i při této váze by to mělo něco vydržet.Ta reklamace myslím hodně na přístupu kde jsi to koupil,já neměl žádný problém,doufám že i teď to bude ok.

      • scret  

        „Nejsem nejlehčí mám 81 kg při 187 cm“

        proboha a kolik bys mel vazit?:) myslim, ze pri tvy vysce je ta vaha docela „chrti“…

        • blaf  

          ze by byl tezkej to ne, ale chrti vaha to opravdu neni ;) pri mych 189cm bych za chrti vahu povazoval tak 78kg :)

          btw Andy Schleck ma/mel 68kg pri 186cm

          • scret  

            myslim, ze srovnavat normalniho hobika s ultra hubenym profi cyklistou je trochu ulet ne?:)

            • blaf  

              no tak prave profi cyklista je podle me ten spravnej chrt…

              ale jinak jsem psal, ze na svou vysku bych povazoval za chrti vahu tak 78kg, a myslim, ze i tady na bf bude par hobby chrtu, kteri dost lehci

          • Dejv94  

            81kg je běžná váha. Já mám 68kg a hubenej nejsem (189cm, 19let).

            Díky mé váze tolik netrpí material a můžu foukat malý tlaky. :-)

            • Lenka.05  

              „…a hubenej nejsem“…fakt?

            • mr.nikdo  

              No, to jsi teda dobra vychtrlina.

              To mam pri svych 170 cm. Kdyz mam 64, uz jsi pripadam jak africky maratonec.

            • MichaelSimek  

              jaky foukas tlaky by me zajimalo, ja mam o 12kg vic jak ty pri stejny vejsce

              • Dejv94  

                Do soucasnych Xkingu 2,4 foukam 1.6.

                • MichaelSimek  

                  tak jestli to foukas i do predu tak to zase tak malo nefoukas

                  • Dejv94  

                    Nemam zatim idealni rafky a v naklonu se to zvejka, jednou pri seskoku terenni hrany jsem pri 1.4 vyzul predni a skarede se potkal se zemi. Za nedlouho budou Cresty s tesnejsima plastema, tak se mi to snad znova nestane.

            • lukas aka mitro  

              taka tycka:D

            • alinceb  

              :D

            • Frostty  

              Vůbec nejsi hubeny :D.

            • McBlacky  

              to teda hubenej jsi :) respektive v touhle výškou jsi na pro tour parametrech závodníků co jezdí na celkové pořadí (Froome, wiggo 2012, Andy + Frank) a ti s touhle váhou mají pod 4% tuku když nastupují na GT, to ty asi mít nebudeš…

              záleží co jezdíš a jak jíš, třeba jsi výjimka a dáváš to, ale spíš bych řekl, že brzo umíráš a máš celkem výkyvy formy.

              • Dejv94  

                S vykonosti problem nemam, zavody okolo 60 km uplne bez problemu, 100 bych ale v zavodnim tempu nedaval, to bych musel trochu zvolnit (tak dlouhy zavody nejezdim, normalne okolo dvou hodin). Loni jsem se otrkaval po prechodu z junioru, byl to hroznej skok.

    • pulpi  

      Dobrý den bikeři,

      jsem Martin Půlpán, tedy onen hanebný prodejce značky SCOTT v Pardubicích, kde prodávám kola této značky již 16 let. Internetových diskuzí se nezúčastňuji ale nyní je potřeba se ozvat. Dovolte, aby se i já vyjádřil k zde probíranému problému, neb by bylo dobré nežli diskusní soudci začnou vynášet verdikty, vyslechnout i stranu druhou, tedy z pohledu mého.

      Takže pravdou je, že pak Klazar si karbonové kolo SCOTT Scale 30 v roce 2012 zakoupil u nás . Pravdou je, že měl po čase problémy se zadní brzdou, kdy totálně odrovnal zadní kotouč. Onu vadu popsal, tak, že pokud jede po rovině brzda je v pořádku. Pokud jede do kopce brzda je v pořádku a problém nastává pouze při jízdě z kopce. To se mu prý zablokuje brzda a nelze jet. Brzdu jsem prohledl, fungovala jak má takže jsem neshledal žádný problém. Panu Klazarovi jsem poskytl nový kotouč a to zdarma, aby mohl dál kolo používat. Poškozený kotouč jsem odeslal na reklamaci do zastoupení Avidu firmě Sram Žitný. Jejich vyjádření bylo – „ Na Vámi zaslaném kotouči nebyla shledána žádná výrobní ani jiná vada materiálu. K ohnutí kotouče došlo pravděpodobně při prudkém zchlazení ohřátého kotouče.“ Po týdnu pan Klazar dovezl kolo a kotouč byl vyhřátý a zdeformovaný. Prý se mu při jízdě z kopce dolů při brzdění přestanou vracet prasátka zadní brzdy. Začal jsem tedy řešit problém brzdy. Brzda byla odeslána k dovozci značky Avid, což je Cyklo Žitný. Dovozce jí přetěsnil a poslal zpět během jednoho týdne s tím, že brzda je v pořádku – cituji „Na Vámi zaslané brzdě nebyla shledána žádná výrobní ani jiná vada materiálu. Brzda odzkoušena na test kole a žádná závada nezjištěna. Doporučujeme zákazníkovi montáž nových destiček a třeba i většího kotouče.“ Osobně vím, že s brzdami Avid jsou občas problémy. O čem pak Klazar jaksi oněměl napsat je i problém, že se mu brzda propadala a tak jsem panu Klazarovi v domnění, že problém bude v brzdách, doporučil brzdy vyměnit za osvědčené Shimano XT, ale nikdo nikoho nenutil si jej pořizovat.

      Ale zpět k problému s rámem. Pan Klazar začal tedy kolo používat a zjistil, že při záběru mu škrtá zadní kolo o dolní vzpěru. Tehdy jsem kontaktoval dovozce značky SCOTT a vysvětlil mu problém. Zástupce značky SCOTT bez problému rám vyměnil během 14 dnů a pak Klazar dostal nový rám SCALE 10 z nové kolekce 2013. Ale panu Klazarovi se nelíbila barva a tak jsem mu vyšel vstříc a po dohodě se zastoupením značky SCOTT se objednalo kolo SCOTT Scale 620, které panu Klazarovi vyhovovalo barevně. 16. května 2013 tak pan Klazar dostal nový rám.

      Dne 27.3 2014 se pan Klazar opět zastavil, že se objevil znovu ten problém. Kolo jsem tedy přijal do reklamace a řeším jí oficiální cestou se zastoupením značky SCOTT. Pan Klazar ještě vznesl prosbičku, že pokud by byla reklamace uznána, zdali by nemohl dostat rám SCOTT Scale pro 29ti palcová kola. Kontaktoval jsem tedy reklamačního technika, zdali by nebylo možné zákazníkovi vyjít vstříc. Reklamační technik slíbil, že to zkusí. Panu Klazarovi jsem předal i kontakt na dotyčného, aby se s ním i on případně domluvil. Rozhodně nikoliv, aby si musel vyřídit reklamaci sám, jak píše pan Klazar!!! Reklamaci mu dle zákona vyřizuji já. Navíc je dobré podotknout, že reklamační technik není žádný můj kamarád.

      Pan Klazar navíc reklamoval druhý rám nikoliv třetí jak píše!!! V pátek 4. 4 2014, tedy za týden od vznesení reklamace pak bylo panu Klazarovi sděleno, že centrála značky SCOTT reklamaci uznává a on tento týden dostane nový rám SCOTT Scale 610, který má již patky IDS, což by mělo eliminovat další potíže. Požadovaná výměna za rám SCOTT Scale pro 29ti palcová kola bohužel však není možná. A tady začíná celá ta náhlá averze proti nám. Panu Klazarovi se totiž opět nelíbí barva rámu.

      Pan Klazar se k nám vždy choval přátelsky a s úsměvem na rtu. My jsme mu vždy vycházeli vstříc. Několikráte neúčtovali nic za servis, neb pan Klazar je laik a občas se mu podaří něco neodborně namontovat či následkem pádu zničit. Jednou přijel, že potřebuje nový ráfek na zadní kolo neb ho pěkně trefil. My jsme mu kolo opravili a to zdarma a žádný nový ráfek nepotřeboval.

      Je zajímavé jakou má pan Klazar i krátkodobou paměť o naší vstřícnosti. Když ještě neměl kolo SCOTT, tak jsem jej potkal u našeho krámku a on měl zničenou sedlovku. Byla zrovna neděle a sehnat tento komponent v tento den bylo nemožné. I když jsem pana Klazara neznal, zapůjčil jsem mu novou sedlovku, aby mohl jezdit, s tím že mi jí zaplatí, až příležitostně pojede okolo.

      Chápu pana Klazara, že by rád jezdil, ale on by měl pochopit fakt, že já rámy jednak ani nevyrábím a taktéž ani bohužel nemám žádné rámy skladem, které bych mu obratem vyměnil. Reklamaci musím řešit oficiální cestou s dovozcem, který jí podstoupí ke schválení centrále. Znovu zdůrazňuji, že pan Klazar reklamuje druhý rám. Ani jednou nebyly porušeny lhůty pro vyřízení reklamace a vždy bylo panu Klazarovi vyhověno k jeho spokojenosti.

      Až do dnešního dne jsem se snažil najít řešení, které by bylo pro pana Klazara nejpřijatelnější a to i to, že bych z vlastních zdrojů vyměnil jeho kolo SCOTT Scale na novém vyreklamovaném rámu Scale 620 za jím požadovaný 29ti palcový model SCOTT Spark 920 což je celoodpružený model. A bez jakéhokoliv doplatku!!! Dneska večerem jsem chtěl tento model pro pana Klazara objednat. Sednu k PC a koukám, že mě kdosi upozorňuje ať si přečtu diskuzi na Bikefóru. Učinil jsem tak a nutno říci, že ta mě velice překvapila!!!! Do té doby jsem netušil, jaké má ve skutečnosti o nás pan Klazar mínění. Po přečtení zmíněné diskuze jsem zůstal sedět jako opařený!!!! Po rozdejchání jsem došel k závěru, že budu k tomu, kdo mě vyhrožuje soudními tahanicemi a ještě píše zkreslené informace jednat přesně dle zákonů, což znamená, že 30 dní mám jako prodejce na vyřízení reklamace. Nebudu dělat nic navíc a reklamaci vyřeším přesně podle zákona, to znamená žádná výměna za nové celoodpružené kolo jak jsem původně zamýšlel. Odmítám již vycházet vstříc člověku, který na nás před námi pěje chválu, jak nám věří a jak jsme dobří a šikovní a za rohem o Vás napíše, že značce SCOTT děláme „no kulantně řečeno, nedobré jméno.“

      Toť vše z mé strany.

      Martin Půlpán

      • StuntJ  

        No a je to … :o)

      • rbcrx9  

        Tak čekám, co odpoví pan Klazar. Je určitě dobré znát názor i druhé stran.

      • scret  

        no, mohl jsi rovnou napsat, ze to nabonzovala Zlatka:)))

        Jinak je samozrejme fajn, slyset nazor i z druhe strany…

        Jen nechapu, proc, kdyz pan Klazar ma 26 kolo, tak jak mu mohl byt pripadne menen jen ram za 29ku??

        • Goob  

          Protože by se za 14 dní vysypala vidlice… ježiš a taky kola jsou celá na výměnu… :D

          • Osmanecek  

            Já to vidím naprosto zřetelně.. Někdo si koupil 26, bolí ho z toho prdel – huntuje to jak jen může.. Všude všichni na těch parádních 29 a i ta jeho agresivní jízda by mohla procházet přes to péro vzádu lépe.. :D

            Holt, to je tak, když si někdo kupuje něco za 60 tisíc a neví co pořádně chce.

        • KOLOMECH  

          Nee já jsem to nebyla, s Martinem se sice trochu známe, když jsem chtěla jezdit kdysi za Topesto, ale nekontaktujeme se.

          • Ruprt2  

            Hele dám ti dobrou radu, zapírej, zapírej, zapírej!

            Aby se ti nestalo, že budeš muset nahrazovat nového Sparka :-)

      • dříč  

        Tak chtěl bych reagovat na Váš příspěvek.I já měl s rámem potíže,ale jak jsem popsal,nemohu hanit firmu scoot ani svého prodejce,ano reklamace se protáhla v důsledku že nebyl rám a že se posílalo kolo do Švýcarska,ale třešniškou na dortu byl místo púvodního rámu scale 35,scale 610 a ten kdo sleduje asi pochopí,je o ničem úplně jiném,čekat se vyplatilo a ochota vstřícnost Scottu a Bike Park sportcentum Most za tu velmi děkuji.A dávám tím pádem za pravdu Vám,protože zatavit kotouč na brzdách to už chce hodně umění.Nebudu se tady rozepisovat o brzdách avid,ano jsou problémovější,maj menší vymezovací vůli,ale pokud člověk aspoň trošku sleduje trend,daj se

        vyměnit i na novém modelu,je to vždy o vstřícnosti,sluš­nosti a jak čtu Váš příspěvek,tak jí málo nebylo.Víc takových prodejců,protože k takovým se zákazník rád vrací,stejně tak jako já do BikeParku v Mostě.Závěrem bych napsal,ano občas se něco nepovede,možná se mi objevuje podobná závada,ale jsme lidé a pokud se k sobě chováme slušně vždy se dá problém řešit,jak firma Scott tak můj prodejce se ke mě chová férově a to je záruka toho že se budu vždy rád vracet.S pozdravem Veverka Miroslav z Mostu.

        • mr.nikdo  

          Kotouce Avid G2 jsem ohnul 2 – predni a zadni. I Aligator za asi 200 Kc byl lepsi nez G2.

          • KAITEN  

            jj kotouce se obcas zohnou :-)

            • mr.nikdo  

              Obycejnym brzdenim a asi po 500 km :-D.

              A jeste jsem potom slysel, ze jsem to musel nekam svihnout…

              • KAITEN  

                se nediv po 500km brzdeni :D a nerikej zesi sebou na kole nikdy neflaknul

                • mr.nikdo  

                  Ach jo.

                  Hadam, ze vis uplne presne, jak to myslim.

                  Samozrejme. Ale Aligator zazil daleko vice flaknuti na zem, daleko vice rozdelavani kola a prevazeni v kufru, daleko vice sjezdu… A nezkroutil se jako G2 ;-). Staci takhle?

      • hanness  

        Hmmmmm,tak to jsem zvedav,jak se to tady rozjede a jak rozlicneny pan P.zareaguje .. no persona

      • jIrI___  

        Pyšný žebrák málo vyptá… Tyhle pohledy z druhé strany vždycky perfektně změní směr diskuze :)

        • hanness  

          Jirko,co takhle se nekdy domluvit na svih?Zn: 15prumer :D

          • jIrI___  

            Není problém, mail mám v profilu. 15 průměr by mohl vyhovovat, ale jsem strašný asociál zvyklý jezdit sám a nepřizpůsobovat se ostatním :)

            • hanness  

              Jak bys mne z duse promluvil… uz 5let jezdim sam a zhodil jsem to na 14 :D :D …

      • Dejv94  

        A pan K. má po p**i. Každý svého štěstí strůjce :-D

      • KAITEN  

        no a mame jasno :-) osobne mam taky se SCOTTem dobrou zkusenost reklamoval jsem kola DT SWISS. byl tam velky prostor pro dohodu.

      • michal1968  

        u mě vyhrál p.Půlpán..

        a Trek..ten teda už dřív…a tomu ani nevadí,že jsem těžkej..víc než vy všichni..114kg..

        • waters  

          Myslim, ze to tady pan Klazar muze zamknout…

          • Peka  

            Amen…

          • Singlespeed  

            Proč by to zamykal? Vysolil přes šedesát litrů za kolo, které bylo už od základu totální šrot. Chtěl, pochopitelně, jezdit a ne pořád reklamovat. Navíc, když i po reklamaci dostal zase zmetek, který se sypal. To je přece velmi nesolidní přístup, který by naštval snad každého.

      • Alibaba  

        Nějak mi uniká, proč – pokud se postupuje dle zákonných ustanovení – poskytovat zákazníkovi bezpletně z vlastních zdrojů dražší model…

        Že by prodejce neměl úplně čisté svědomí??

        Celkem je mi jedno jak to vlastně bylo, většinou je stejně pravda někde uprostřed.

        • Nikovlas  

          To se prvně setkáváš s tím, že prodejce vychází zákazníkovi vstříc nad rámec zákonných povinností? Někteří to dělají proto, aby si udrželi stabilní klientelu spokojených zákazníků…

        • karliner  

          Tak teď jsi se svým obvyklým trollingem trochu ustřelil.

          • Singlespeed  

            Naopak. To, že v drtivé většině případů je pravda uprostřed nelze než souhlasit.

      • navlcinci  

        a je to :) Přeji pevné nervy.

      • Singlespeed  

        S tím, že pan zákazník vyžadoval výměnu rámu kvůli barvě lze souhlasit. Když si koupím například zelené kolo, neboť se mi zelená líbí, rám je vadný a prodejce mi to vyreklamuje a dodá rám třeba červený, tak budu taky naštvaný. Zajímavé také je, že dal Scott do oběhu takové nekvalitní produkty. Zdá se, že i levná čínská noname produkce je kvalitnější.

        • KAITEN  

          :-) ale no tak, barva preci nejezdi

          • mr.nikdo  

            To ne, ale kdyz mas zelenou vidlici a zbytek komponentu, ktere se k tomu ramu najednou nehodi. A ne tvoji vinou…

            • Tina  

              To ale trochu neladí s tým, že chcel dokonca výmenu za 29er rám ;) Tam by mu už súčasné komponenty nepomohli, či?

              • mr.nikdo  

                To mas pravdu :). Stejne by musel vymenit kola a vidlici.

                Ja reagoval na to, ze se nekdo pozastavuje nad vymenenym ramem v jine barve…

              • mr.nikdo  

                To mas pravdu :). Stejne by musel vymenit kola a vidlici.

                Ja reagoval na to, ze se nekdo pozastavuje nad vymenenym ramem v jine barve…

          • vsn  

            barva nejezdí, ale když si koupíš zelené kolo, k tomu zelenou přilbu, zelené boty, zelený dres a kraťasy, zelené rukavice, zelená ponožky, zelené košíky, ESI Gripy, na kole máš zelený sedlo (bylo s původním rámem) + zelené polepky na vidlici (taky už původně) … a pak ti někdo chce dát červenej rám tak to moc dohromady hrát nebude :)

        • Azmir  

          +1

        • Zdyn  

          Jenže při reklamaci není jiná barva nového rámu, z pohledu zákona, na překážku. Byť se to může zdát divné.

          Pak už je to pouze na dohodě a dobré vůli prodejce.

          • McBlacky  

            znám dost lidí co si k barvě kola koupí oblečení, helmu, boty, batoh a doplňky. Tohle hravě přeskočí desítku :/ dostat pak jinou barvu je fakt na palici.

            • Tina  

              A požadovať 29er rám má potom aký zmysel keď farba je problém? ;)

            • nitraq  

              Pak je řešením kupovat si oblečení do různých barev a člověk je pak jak kanárek, ale ne každej na to má morálně. Viz jedna jezdkyně ze sobotní testovací vyjížďky.

              • Tina  

                No, ale tieto farby sú práve IN.

              • scret  

                nechapu ten dnesni trend, ze i na XC musi byt EN helma:) ale tak je to IN…

                • Frostty  

                  Dneska všichni jezdí endůró.

                • Tina  

                  Tak toto by som fakt neriešila. Tu sa jedná o farbu, ako sedí na hlave a ako sa páči tvar majiteľke. Či je to XC alebo AM alebo Enduro je fakt nepodstatné (pokiaľ to nie je fullface). To by sme mohli riešiť, že sa niekto vozí na 120mm fulle po polňačkách.

                  • scret  

                    no, nekdy mam pocit, ze mi blbe vetra i XC helma, natoz takovej EN kokos… ale kazdyho vec…

                    Ja jen proste nechapu, proc tyhle EN helmy jsou drahy jako prase…

                • alinceb  

                  Já mám jednu helmu na všechno – silnice, XC i AM. To je taky špatně?

                  • Frostty  

                    Nejezdíš doufám na silnici se štítkem!?? :D

                    • alinceb  

                      A kdyby jo?

                    • nitraq  

                      jezdím a dokonce i v dlouhoprsťá­kách:D Je mi omluvou, že to bylo moje silniční poprvé?:)

                      • alinceb  

                        Copak dlouhoprsťáky, ale za taky turistický MTB tretry se budeš smažit v silničářským pekle!!!

                        A Pantani tě bude píchat vidlema do zadku…:D

                        • nitraq  

                          Předpokládám, že dostanu od Pantaniho ještě extra čočku za kotouče na silnici:D

                        • karliner  

                          Tak tam toho je víc.

                          Hadry vs. kolo, naprosto nemožná barva přilby (o štítku ani nemluvě)…

                          • alinceb  

                            Svojí fotku sem nedám nebo se tam budu smažit s ním…:D

                            Ale už jsem pokročil a včera pořídil silniční tretry, takže jsem na dobré cestě…:)

                          • nitraq  

                            Já si snad měl půjčit to kolo v kanárkově oranžový, to bych spáchal menší harakiri.

                        • nitraq  

                          A ještě dodatek, ty tretry jsou sice vzhledově turistický, ale tužší oproti takovýmu etalonovým Compům od Spešla. Zespoda Vibram na lepší chození a karbonová mezipodešev pro tuhost boty.

                  • scret  

                    spis mi to prijde opacne, dneska jsou IN helmy na EN, navic drahota a jasnej rozpoznatelnej signal, mam na to…

                    Zadruhy nechapu, proc se na XC kole parit v min odvetrany helme…

                • Jetson  

                  Píše o testovací vyjížďce, takže je otázkou, co dotyčná normálně jezdí.

                  • alinceb  

                    Když jede testovat XC kolo, má si vzít XC helmu! To dá rozum…;)

                    • nitraq  

                      Takže po vlně „rohy na vlajdy ne“ a „představec do negativu ne“ bude na bf nová vlna „určení helmy přesně dle určení kola“? :D

                      • Jamin  

                        někdy už by to měl všechno sepsat.

                      • McBlacky  

                        dneska už je to dál. Ladíš stejnou helmu do barvy kola a outfitu i v rámci kategorie :)

                        • nitraq  

                          Bác a bábovička je rozšláplá:)) Chtěl jsem si k narozkám udělat radost modrou Uvex Carapax.. modrá by ladila ke kolu a hlavnímu dresu, ale je to AMková helma a já jezdím ušmudlaný XC na HT:D

                          • McBlacky  

                            Uvex je cajk, akorát si k ní budeš muset koupit AM kolo, ale co by člověk neudělá pro sladění že jo :)

                            • nitraq  

                              Vlastně prd Uvex, Alpina je to:) Vytáhnu Rebu na 120, koupím Ardenty 2.25, sedlovku dám proklatě nízko, vlajdy 700 mi už taky leží doma a budu mít ghetto AMko, by šlo, ne?:)

                              • McBlacky  

                                ty sedmikila na to bacha, nasadil jsem je nedávno a včera při pravý devade na schody ze železničního mostu jsem vzal rantl a málem si zlomil malíček, chudák dostal zle, moc ho neohnu :/

                                • nitraq  

                                  Jdu cestou postupný evoluce – 580–630–680–700, zatím pohoda a každá změna k lepšímu. Ale 750 na tom Enduru už bylo asi moc, sice jsem se mezi všechny stromy vešel a pocit kontroly byl dobrej, ale strach právě ze zachycení byl značnej.

                              • lusk  

                                zapomnel's na barevne ladici pytlik chipsu .)

                                • nitraq  

                                  Ten přijde až s integrálkou;) Samozřejmě Monster included.

                  • McBlacky  

                    přesně, tohle pičování miluju. holka je cajk.

                    • karliner  

                      Dal bych jí 95%. Těch 5% bych strhl za viditelný proužek holé kůže nad kotníkem a krátký rukáv u bundy :-)

              • alinceb  

                U mě dobrý…;)

              • oddie  

                No jo, ta helma o malikej kousek odstínu neladí s tou bundou, taky jsem si všiml :D

              • jIrI___  

                Sodoma Gomora, jak takhle může vyjet a necítit se trapně?

                • nitraq  

                  Sám jsi sodoma gomora, barvičky na jedničku:P

                  • alinceb  

                    Tak jIrI___ má barvičky rád…hlavně na tkaničkách…;)

                    • nitraq  

                      No právě, tehdejší Jiří a dnešní Jiří budou dvě úplně odlišný osoby, tehdy barvičkář a teď módní peklista:)

              • jonti  

                Jak ji to ale slusi :)

          • JirkA  

            Neni to pravda.

            • Zdyn  

              No pokud se něco nezměnilo náhodou v poslední době, tak to pravda je. Bylo kolem toho už mnoho diskuzí.

      • sharkeeCZ  

        Souhlasim s vami. Viz jeho narky, ze nejde ani dohledat ofiko dovozce do CR. Prace s Googlem na 1 minutu ;-)

      • RUSH  

        Jsem v šoku z kvality karbonových rámů Scott. To se fakt může stát, že se rám takle zkroutí při brždění?

        Vždyť to je jasná konstrukční vada. Bohužel už ani (z hlediska Scottu) není proč ji řešit, neboť u modelů 2014 jsou už jen modely 27,5 (řada 700) a 29 (řada 900).

        • KOLOMECH  

          Také jsem v šoku.. :D

        • RUSH  

          Protože ono totiž může být problém to, že pokud se rámy řady 600 (26) uz nevyrábí, a jsou už pouze skladem např. pro účely reklamací,že totiž mají tu konstrukční vadu všechy tyto rámy (doufejme, že jen velikosti XL???).

          A co pak? Jakou náhradu? ALU rám 26, anebo logicky, i vzhledem k výšce zákazníka karbon 29 (řadu 900). A spíše celé kolo než jen rám. To už nemusí být vyčůranost zákazníka, ale drsná realita.

          • KOLOMECH  

            Konstrukční vada jsou slova, která se hodí každému, když se něco pose.e z nějakých příčin, které nemusí přímo souviset s materiálem a jeho silou, velmi často stačí, když uživatel je deb.l. Já bych třeba jako prodejce už rám velikosti XL pro 90+ nedoporučila, protože je to v horní limitní hranici pro tento výrobek a mělo by to také být uvedeno, že již mohou za jistých okolností nastat problémy a nedoporučuje se..

            • oddie  

              No a co bys doporučila za rám pro někoho, kdo na svou velikost potřebuje XL a má tomu úměrnou váhu??? 90kg při 190 výšky znamená ještě furt dost hubenýho chlapa, svalnatý má při té výšce přes 100 naprosto hravě.

              • romachain  

                Potvrzuju, mých 193cm znamená 100kg živé váhy, po dobrým obědě i o něco víc :-)

              • KOLOMECH  

                ALU a v tomto případě 27,5" ve velikosti L nebo 29er ve velikosti M, záleží jaký. A pak hlavně s funkčními hydrauliky s kladením důrazu na jejich chlazení, druh kotouče (velikost) a materiál destiček. Školení jak se brzdí, protože pán bude evidentně zvyklý vše brzdit zadkem, možná z motorky. Týká se pánů, kteří se vážili naposledy před rokem a jejich 90=100kg a více.

                • oddie  

                  Někomu, kdo na svou výšku potřebuje rám velikosti XL doporučíš 29er ve velikosti M??? No ty jsi fakt odpornice na slovo sťatá :D Jestli ti ještě nedošlo, tak výška rámu v palcích znamená pořád stejně dlouhou sedlovou rouru, ať se jedná o 26 nebo 29er. Takže někomu, kdo potřebuje XL rám, prostě na M nebude stačit sedlovka, ani když bude půlmetrová. To je nám ale překvapení, že? Já třeba na svou délku nohou musím mít minimálně 20" rám, přičemž v tom případě je sedlovka 400mm přesně na značce, a to ještě k tomu má spousta lidí keců, jak tu sedlovku mám strašně vysunutou. Taky mi doporučíš M rám, nebo dokonce S, když mám „jenom“ 185cm, ani ne 190???

                  • KOLOMECH  

                    Velikost M je u různých výrobců různá, někde měřeno v palcích 19" a někde dokonce 20,5". To je ale vedlejší, hlavní důvod byl, špatně zvolený materiál vůči váze a velikosti. Nikomu nedoporučuji Sko a Mko píšu viz. záleží jaký. Znám spousty bikerů, kteří osedlávají při 190cm 29er Mko a rozhodně nic nenamítají, že mají sedlovku venku někteří delší, neb záleží také na proporcích, konkrétně a individuálně na délce nohou.

                    • oddie  

                      Konkrétně a individuálně někomu, kdo má teď XL a ani náznakem si nestěžuje, že by mu vzhledem k jeho 195cm výšce neseděl, doporučovat velikost M (!), je prostě blábol jak noha.

                      • KOLOMECH  

                        Bláboly tady uvádíš ty, neb neznáš jeho proporce, na tom kole jsi ho neviděl, ani nikdo jiný, takže proč by mu třeba nemohl být velký? :D Což je vidět také často, dál tato diskuze nebude mít smysl.

                        • oddie  

                          Jasně, někdo, kdo měří 195cm a v současné době jezdí XL rám bude mít ve skutečnosti až tak krátké nožičky, aby mu bylo akorát M-ko :D Aneb ještě větší blbka, než jsme doufali :D :D :D

                        • vsn  

                          no chtěl bych vidět výrobce co označí kolo jako „M“ bude mít sedlovkou trubku cca: 483mm a třeba 640mm vrchní trubku :P

                          napiš se prosím konkrétního výrobce kola co to tak má? :) M = 20,5 je dobrej úlet :)

                          Nepleteš si jen písmenka? … asi to není žádná ostuda jsem zjistil, spousta zákazníků když vybíráme velikosti se mě ptá jestli např. L je větší/menší jak M nebo XL atd. …

                    • scret  

                      jen by me zajimalo, kdo za to teda vlastne muze?:)

                      Zakaznik, ze nevi? Vyrobce, ze je mu to burt, prtze to proste vyrobi v tyhle velikosti? Prodejce, prtze mu jde o kseft?

                      • KOLOMECH  

                        Chyba je vždy někde uprostřed, jak tady už někdo psal. :) To znamená chyba je na obou stranách. Také nikdo neřekne, že se ještě musí připočíst tuna oblečení, bot a batoh plný konzerv a v konci to může dělat 110kg jasná celková váha. Pak stačí, že jezdec není žádný technik, sedí jak buchta + fouká 70psi, brzdí pouze zadní a je vymalováno.

                        • Ruprt2  

                          Jedna z mála věcí, se kterou se dá souhlasit.

                          Chyba je na obou stranách.

                          Jak u výrobce, tak u prodejce.

                      • Jetson  

                        Anebo Zlatka, která ví všechno?

                    • McBlacky  

                      XC HT Mko na 190cm ? to bude hodně divoká geo, nebo disproporční nohy (zle krátké)

                    • karliner  

                      Jedna technická – u kterého výrobce velikost M odpovídá 20,5"?

                    • vsn  

                      Nejsi Zlatky ségra? nebo tak něco? :)

                • alinceb  

                  Od kdy souvisí volba velikosti rámu s rozměrem kol?

                • alinceb  

                  Kde jsi přišla na to, že na motorce se brzdí jen zadkem? Proč myslíš, že se na silniční mašiny montují dopředu 2 kotouče většího průměru a dozadu jen jeden menší?

                • vili  

                  ntvl

                • jIrI___  

                  Tak u tebe bych si bika určitě koupil. Přijdu, na mých 188 cm mi doporučíš 29er velikost S a spokojeně odcházím :-D

                  • mr.nikdo  

                    Styl Jaroslav Kulhavy, neznas?

                  • Bafoon  

                    mno :-D já s 195cm beru to Mko, možná ukecám Lko a můžem :-DDD

                    nechápu nic na té teorii :)

                    • alinceb  

                      Tys Zlatku nikdy nechápal, takže mě to ani tentokrát nepřekvapuje…;)

                      • mr.nikdo  

                        A ty snad jo?

                        Sakra, mezi nohama ma diru ⇒ je to zenska. Ty snad chapes zensky?!

                        A dobre si rozmysli odpoved :-D.

                        • oddie  

                          Jak si můžeš být tak jistý, že ji má? Byl jsi snad na bazéně??? :P

                          • mr.nikdo  

                            Nebyl, ale u me plati presumce neviny. Dokud nebudu presvedceny dukazy o opaku plati to, ze ji ma :-D

                            • oddie  

                              Jasně, to už zaznělo v nějakém filmu – tož vaši *iču jsem také neviděl a věřím že ju máte… ;)

                        • alinceb  

                          Zdání klame – reagoval jsem na Bafoona. Zmáčkni navigační šipku…;)

                  • vitan  

                    gramy voe:)

                • nitraq  

                  Jak bys vybírala hydrauliky s důrazem na jejich chlazení?

                  • Vilém  

                    Treba velikost kotouce, desky s chladicem, slusny kotouce, objem kapaliny v systemu…

                    • alinceb  

                      Ad 1 a ad 2 s typem brzd nesouvisí…

                      • Vilém  

                        Tak do kazde bzdy asi desky s chladicem nedas.

                        Ne kazdy chce kombinovat ruzne znacky dohromady, takze kdyz chce kotouce a brzdu stejneho typu a znacky, tak proste koupi konkretni typ brzdy vcetne patricnych kotoucu.

                      • nitraq  

                        Ani 3, ne?

              • Tina  

                Hlavne zadnú osu X-12.

                Ale podľa toho čo som si prečítala (viz reklamace zadného brzdového kotúča) by som bajkerovi z Pardubíc odporučila naučiť sa správne brzdiť. Predpokladám, že používa hlavne zadnú brzdu a prednej sa trochu „bojí“.

              • wanman  

                něco podobného řešil kamarád vloni ,nakonec sehnal 23" rám od spešla „carve“ . rám podle něj je tuhej i na jeho váhu ,protože není tak odlehčenej jako stumpík…

            • Člověk a jeho svět  

              Ale Polygony by to vydržely hravě, že jo?

            • Jetson  

              Tak to je perla „XL pro 90+ bych nedoporučila“. Snad výrobce musí počítat s faktem, že čím větší člověk, tak tím logicky těžší (pokud vynecháme malé pašíky jako jsem já, nebo naopak vysoké anorektiky).

            • RUSH  

              Mám při 192 cm, 92 kg váhy. S karbonovou 29 nemám problém, mám velikost 21 (XL),na L bych se poskládal o dost hůř. Na 29 vypadám normálně, na předchozí 26 jsem vypadal jak dospělý na 24. Podle Tebe ty velikosti XL dělaj asi pro koho? Tipoval bych, že do nějakých 110 kg by neměl být problém. Pokud ano, je to konstrukční vada!

              Stěžovatel píše, cituji: „Problém je deformace zadní stavby rámu kola (na levé straně) se ohýbá stavba tak, že dře zadní kolo v dolní části o rám.“ Ať k tomu dochází při brždění, nebo při silovém záběru, to je prostě špatně, a je jedno jestli je to zapleteným kolem, osou nebo rámem.

              • McBlacky  

                to je jasný, to co píše je nesmysl. Limitace rámu na váhu u XC HT pod 100kg nemá nikdo. Možná ultragaráže…

                • Člověk a jeho svět  

                  Proč se XL vlastně dělá…?

                  Ti výrobci vůbec neví, co a pro koho vyrábí.

                • 777rada  

                  Oficiálně ani v EU limitace mít nesmí. Jízdním kolem se rozumí stroj dimenzovaný na 125 kg. /asi ve všech velikostech :-)/ Nejsem žádný legislativec ale tohle zaznělo na nějakém oficiálním školení.

      • Kublaj  

        1+

      • Martin Pardubice  

        Rád bych reagoval na to, co tu pan Pulpán píše. To, že mě nefungovali zmíněné brzdy Avid je fakt. Pan Pulpán, mi oznámil, že s reklamací brzd je problém a že má reklamace opakovaně nebyla uznána. Ptal jsem se ho na řešení. Při cenové relaci kola, za kterou jsem kolo koupil, nebylo pro mě akceptovatelné jezdit bez funkční zadní brzdy. To jestli pan Pulpán dnes závadu zlehčuje a zpochybňuje je jedna věc. Já prostě koupil kolo a zadní brzda nebyla funkční, to je věc druhá. Pan Pulpán doporučil koupit brzdy jiné. Dost mě to zaskočilo, protože investice do brzd nebyla malá. Ano, nikdo mě do koupě nových brzd nenutil. Řekl jsem si, že pokud už nebudou s kolem další problémy, tak peníze oželím. Dnes už bych celé řešil jinak, trval bych na odstranění vady nebo vrácení peněz. Všichni zde jezdíte na kole, a jistě sami víte, jaké to je být bez něj:(. Proto jsem volil variantu další investice do kola.

        Zanedlouho přišla první reklamace rámu, závadu pan Pulpán popsal. Pan Pulpán na mě vždy působil velmi přátelsky, tak jsem to vždy oplácel. K jeho servisním schopnostem jsem se nikdy špatně nevyjádřil. Je šikovný a vstřícný, proto jsem nikdy neměl problém akceptovat vyšší cenu služeb. Kupoval jsem u pana Pulpána veškeré komponenty a prováděl veškerý servis čtyř kol, které máme.

        Po najetí necelých 1500 Km se závada rámu opakuje. Pro mě to opět znamená několik týdnů bez kola a čekání na třetí rám. Faktem je, že při opakující se reklamaci rámu jsem projevil prosbu o možnou výměnu za 29ti palcový rám, nebo jiný rám. Obával jsem se opakujících se komplikací u stále stejného typu rámu. Je běžné koupit kolo v 2012 a za dva roky mít třetí rám kola?

        Má žádost na jiný rám byla zamítnuta a bylo mi sděleno, že dostanu nový 26 palcový rám v jiném barevném provedení, než jsou komponenty původního kola, které jsem koupil. Na dotaz co mám dělat s černo červeným rámem a veškerými komponenty v limetkově zelené barvě, (ve stejné barvě máme s ženou dresy, které jsme si též koupily u Pulpánů), tak na můj dotaz, pan Pulpán reagoval slovy, že Scott má ve smlouvě možnou výměnu rámu za jiné barevné provedení. To mě dost vytočilo a řekl jsem si dost. Začnu hledat způsob, jak se bránit a napsal jsem na toto fórum prosbu o zkušenosti bikerů a radu jak celou záležitost řešit. Velmi příjemně mě překvapili reakce a vstřícnost kolegů a kolegiň bikerů, za což všem ještě jednou děkuji. Podpořen optimismem z fóra, jsem panu Pulpánovi napsal email, že odstupuji od Kupní Smlouvy. Hned druhý den ráno mi pan Pulpán volal a nabídl výměnu kola, za kolo s jiným rámem a testovací kolo po dobu vyřešení celé záležitosti. Přišlo mi to, jako až těžko uvěřitelný o