• Graby

    Zdravím, chtěl bych slyšet Vaše názory jestli na xcm tipu prima cup je lepší ht nebo full. Jasné o výhodách ht jako hmotnost efektivita a pro full pohodlí vím. Zajímají Váš pohledné věc jestli jedno kolo tak které? Jednalo by se o kola v ceně okolo 150tis.

    Díky

    0 0
    • novas752  

      HT za 150k je vyhazování peněz, za tu cenu se dá koupit velmi slušně vybavený full.

      0 0
    • JakeF  

      Z Prima Cupu jsem jel akorát Stolové hory a byl jsem sakra rád, že jsem jel na fullu. Na HT jsem jezdil dřív a na tohle ježdění už nikdy zpět.

      HT je marginálně rychlejší po šotolinách a asfaltu, ale daleko víc udělaj nohy. Kdekoliv jinde full s přehledem vyhrává.

      Jednodušší servis je jediným validním argumentem pro HT na ježdění v terénu.

      1 0
    • Lachtis  

      Z primacupu jsem letos jel jen 80 km Sazavu, ale na fatbiku :-), tedy HT s pruzenim plastu :-D…

      HT vs full? A cena 150 tis. Kc je uz dobra.

      Full v terenu bude vzdy pohodlnejsi a vetsinou i rychlejsi. Naopak sotolina a silnice je lepsi pro HT. Obecne, pokud clovek jezdi rad teren, je lepsi full. Full ti i vic odpusti chyb, HT te na zadku potresta :-). HT zase vyhrava jednoduchosti, levnejsim servisem a mensim rizikem pazvuku. Vaha je taky pro HT.

      Ja mam oboje fulla i ht a oboje je pro mne suprove. Kdybych mel mit ja jen jedno kolo, nemel fatbike a musel si vybrat, zda HT nebo full, tak bych paradoxne volil HT. Proc? Zejmena kvuli te jednoduchosti, kdyz uz bych mel mit teda jen jeden bike. Ovsem, 150 bych do nej asi nedal. Sel bych cestou kolem 100 tis kc i treba nejaky zanovni top na bazaru, takove tam taky najdes. A ta kola jsou pak opravdu super vybavena. Chtel bych top vidlici, karbon siroka kola pro plaste 2,3/2,4, elektriku a teleskopka nutnost. A vahu s pedaly kolem 10 kg (min samozrejme jen lip) a byl bych spokojeny.

      0 0
    • TK75  

      Pro jakejkoliv závod bych poridil karbonovej full…od endura po xc

      Hardtail pro radost a zábavu .. hravej, odolnej, nenarocnej stroj do lesa (ocel nebo titan, trail geo)

      0 0
    • mikub  

      Na PC (ono teda už i na KPŽ) jezdí čelo (a tím myslím třeba první polovinu startovní listiny) až na pár výjimek na fullu. Asi vědí proč.

      Navíc, na ten PC se ty obtížnější závody hodí i teleskop (neříkám, že to bez něj nejde, ale je to příjemnější)).

      0 0
    • Melvin  

      S tímhle rozpočtem bych o HT ani neuvažoval. Těch míst, kde bude HT výhodou bude minimum. A jak někteří už zde napsali, Elita a vlastně i většina lidí vepředu vozí fulla. A ti asi ví proč.

      0 0
    • Velomiwookie  

      https://www.rosebikes.com/…ll-5-2699094

      A za to co usetris mi muzes neco koupit

      0 0
      • Jan D.  

        Škoda té retrogeometrie. Osazené to je docela hezky.

        0 0
      • oddie  

        Pěkný kousek, nemít už kol dost, skoro bych pouvažoval.

        0 0
        • Enron  

          N+1 :-)

          0 0
          • oddie  

            Dokonce i hill 3 by mi na mé ježdění v pohodě stačil, sakra :)

            To by před rokem, dvěma člověk neřek, jak půjdou kola dolů…

            2 0
    • Georrge  

      Výhoda fullu zdaleka není jen o pohodlí. Řekl bych, že hlavní výhoda fullu je v tom, že můžeš vsedě šlapat tam, kde se na HT vsedě šlapat nedá. A taky jsi rychlejší z kopce. Pak záleží hlavně na profilu trati, jak moc se výhody HT či fulla projeví. Jo a taky záleží, jak umíš šlapat, někteří do toho dupou tak blbě, že nadskakují i na HT a pro takové full není :)

      3 1
      • novas752  

        Rychlost z kopce na xc ht vs xc full je minimální rozdíl. To už daleko víc záleží na obutí a geometrii a přítombosti teleskopu. A schopnostech jezdce samozřejmě ale to berme jako ± konstantní.

        Nejdůležitější je to pohodlí = možnost šlapat víc v sedě a možnost podávat větší výkon po delší době než vytřepanej z pevňáku.

        3 2
        • Georrge  

          Však si nerozporujeme. Já píšu, že největší benefit je možnost šlapat více v sedě, ty to zahrnuješ do toho pohodlí, které já jsem zmínil samostatně (a osobně považuju přinos k pohodlí jako velký benefit, byť jsem to nenapsal, protože jízda tě méně zatěžuje a pomaleji tě vyčerpává).

          Tu rychlost z kopce jsem napsal jako poslední, tedy jako nejméně podstatný benefit. Ale stále ho považuju za benefit protože si myslím, že člověk je z kopce na fullu rychlejší než na podobném HT (geo, teleskop, gumy atd.). Ten rozdíl na výsledném čase bude malý, ale aspoň trochu to kompenzuje vyšší hmotnost fullu při jízdě do kopce.

          0 0
          • TK75  

            A jako vždy když se obecně něco píše tak ja to mám jako naschval opačně)) do kopce výjezd s něčím technicky narocnym jede kolega s fullem znatelne snáz než já (nejspíš díky gripu), rovina louka a slapaní vsede atd to jakztakz souhlasí, ale z kopce je to naopak …vždy mu ujedu protoze mám na to schopnější geo, nebo je to prostě o jezdci )) ale je mi to fuk…to ja jen pro zpestření debaty

            0 0
            • Georrge  

              Tím ale nijak nevylučuješ to, co bylo napsáno. Pokud je výjezd technicky náročný, projeví se výhody fullu více, než jeho nevýhoda v podobě vyšší hmotnosti. Pokud máš sjezdověji orientované HT a on třeba XC fulla se starší geo, tak i ten sjezd dává smysl. Navíc jste každý jiný jezdec a váš skill (ať už do kopce nebo z kopce) může hrát větší roli, než samotné kolo.

              Rozdíly mezi HT a fullem je prostě potřeba vždy vztáhnout na jednoho jezdce a podobná kola. A pak to velmi ovlivňuje již zmíněný profil tratě, protože není jízda do kopce jako jízda do kopce a to samé platí i pro rovinu a jízdu z kopce :) k tomu ještě preference každého z nás (i to blbé placebo kupodivu hraje roli, protože když celou jízdu přemýšlíš nad tím, že sis vzal špatný typ kola, tak ze sebe maximum nedostaneš) a výsledky můžou být velmi rozmanité (a taky jsou, čehož jsou důkazem desítky témat na toto téma za uplynulé roky).

              S ohledem na to, co se dnes na XC závodech jezdí, se full jeví jako lepší varianta. Někomu ten full ale prostě sednout nemusí a bude preferovat HT. Což ale nezjistíš, dokud si oba typy kol POŘÁDNĚ nezkusíš (ale musí to být rozumné srovnání, ne třeba ultralight HT vs. enduro full).

              1 1
      • Tomcat  

        Nikoliv nejen u XC oddaluje úvahu jezdce XC , protože základní odpružení jsou ruce nohy jezdce.

        Zbožňuju když slyším od některých, že po zavedení 29 se vše jezdi jak paňáca furt v sedě.....

        0 1
    • halfbikert  

      Za 150 jednoznačně fulla. Nesel bych ale do základního karbonového fullu s těžkými výplety a komponenty. Takové kolo je opravdu měřitelne pomalejší, než solidní lehký ht, I když je pohodlnější.

      1 1
    • vit25  

      Pár let jsem jezdil na Ht,teď jezdím full hodně se dá odjet v sedě ( třeba úseky na loukách nebo lehčí sjezdy nedá se ro srovnat to jízdní pohodlí)

      0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.