• zuzabrno

    ahoj bikeri,

    nemate nahodou nekdo zkusenost s GT Sensor 2.0 (nejlepe 2011).

    http://www.nejlevnejsi-kola.cz/…e-kolo-.html

    Mam na nej velky zalusk, ale kvuli spatnemu pocasi jsem jej nedostala z prodejny na projeti. Snad zitra… :-)

    Takze v mezicase sonduju, kdo co vi, kdo ma jakou zkusenost a zda je to dobra volba.

    Cenove je pro mne na hranici, vic dat nechci. Ted jezdim na tomhle a chce to zmenu. http://kolo.cz/…che-1–0–2006

    Jezdim tak 50% silnice, 50% pole a lesy (turisticke znacky).

    Diky za kazdy nazor.

    0 0
    • marapara  

      Sensora trochu znám, jel jsem ho, i když to byl 1.0 a stejný systém předchůdce Sensora – I-Drive 5 jsem jezdil přes 3 roky.

      Chce to ale zkusit a udělat si úsudek vlastní. Každý systém je něčím specifický, chodem, progresivitou, citlivostí … a ne každému musí vyhovovat.

      0 0
      • zuzabrno  

        jj, ja ho urcite zkusim, jen co prestane prset :-)

        plaste bych dala NN dopredu a RR dozadu (to mam ted na kole a prijde mi to jako uplne vyborna kombinace)

        0 0
        • jmanek  

          Tuto kombinaci jezdím na Sensoru 1.0 2010 a jsem naprosto spokojen. Teď to chci zkusit ještě s NoTubes systémem…

          A kupoval jsem ho právě v Cyklosu.

          0 0
          • se-se  

            já mám rám 2.0 2011. Prosím tě jaké máš zkušenosti s čepy rámu. Jak je udržuješ, mažeš a pod? Já to mám krátce na to, abych s tím něco dělal (asi 1200 km), ale zajímá mě to.

            0 0
            • jmanek  

              Zatím jsem využíval cykloservisu z důvodu ročního servisu zdarma. Co jsem si načetl o tom systému, tak by to mělo být velmi jednoduché na rozdělání (jen imbus) a základní servis/mazání.

              0 0
            • charon666  

              Stačej dva imbusy a vazelína :-). Povolíš, odšroubuješ krytky, vyndáš ložiska, vyčistíš, napatláš vazelínou, zašroubuješ a jedeš – práce tak na 20 minut když ti bude pořád padat nářadí na zem.

              0 0
              • se-se  

                no právě jsem to udělal – napoprvé 40 minuti s montáží klik. Akorát doporučuju zalepit ty díry na imbusy izovačkou – já to dělám od začátku a vevnitř bylo absolutně čisto ¨- sice jen asi po 1200 km sle nejméně o 20ti mytích tlakovou myčkou.

                Mám kolo na stojanu a tak mě to prostě nedfalo a udělal jsem to i když by asi fakt ještě nebylo třeba

                0 0
                • jmanek  

                  Tak já se do toho pustil taky po roce ježdění a byl jsem zhrozen tím bordelem uvnitř – směska vazelíny a písku. Na některých částech už bylo vidět, že jsou odřené, naštěstí ložiska byla OK. Nečistil jsem zatím dolní čep, tam se musí sundat kliky. Mám spoustu fotek, tak to klidně trošku popíšu a hodím někam.

                  Jinak kromě těch děr pro imbus tam jsou ještě další možnosti, kudy se tam dá dostat nečistoty. Dole je menší díra (případný odvod vody?) do toho ústí i spodní trubka rámu a trubka pro sedlovku.

                  0 0
                  • se-se  

                    Jo? Tý díry jsem si nevšiml- hned ji jdu zalepit. Mě se fakt černá izoolačka osvědčila – kupodivu tam vydrží a neupadne.

                    Hezky víko odmastím, osuším a nalepím přížem izolačku.

                    0 0
                    • jmanek  

                      Ale aby se ti tam pak fakt nedržela voda…

                      0 0
                      • se-se  

                        Zalepil jsem to, když je to teď suchý a voda se tam doufám nemá kudy dostat – jestli víš o nějakým místě, tak ho opět brutálně a bez milosti zalepím.

                        0 0
                        • Jarda636  

                          Díry zespodu rámu nechej,nezalepuj, mám zalepené jen ty velké z boku.

                          Při čisštění byl bordel je u těch O kroužků, ložiska byla uplně čistá.

                          0 0
                          • jmanek  

                            Já měl po roce ložiska úplně totálně zadělaný – směska vazelíny a písku/prachu. Jak v tom horním pouzdře, tak spodním (dnes jsem to čistil).

                            Jinak ty díry pro imbus bych radši než nálepkou zašpuntoval nějakým kusem gumy.

                            0 0
                        • charon666  

                          Podle mě neděláš dobře – je to díra na odtok vody – když ji zalepíš bude se ti tam držet. Voda se ti tam samozřejmě dostat může – od sedlovky, od hlavového složení a podle mě i z hlavního čepu, protože ten vodotěsnej není určitě taky. Myslím, že je lepší jednou za půl roku to rozebrat a vyčistit než to takhle lepit.

                          0 0
                          • se-se  

                            tak xto já to nechám zalepený a schválně to každý měsís odlepím, jestji tam něco bude. Střed i sedlovku mám totál těsný a ty čepy jsem napatlal plastickým mazivem. Uvidímk – já už jsem holt takový expetrimentátor.

                            0 0
              • pavlik6022  

                1+

                0 0
    • marapara  

      Ještě pokud chceš jezdit i dost po silnici, chce to pak asi nějaké jezdivé pláště. Já měl na I-Drive 5 Kendy Nevegaly a to byly velmi pomalé mrdky. Celkově ale dobré kolo, slušně jezdivé a dobře fungující. Ani při plně otevřeném tlumiči systém nějak nehoupe a přitom je citlivý a dobře žehlí nerovnosti.

      Cenově je za ty peníze OK, i když se dají sehnat ještě i fully jiných značek, kde bude cena ještě lepší.

      0 0
      • zuzabrno  

        a hodil bys mi tady prosim odkazy na ty jine fully za lepsi cenu?

        dik

        0 0
      • MirosPikos  

        To kolo je vyloženě na silnici :)

        0 0
        • zuzabrno  

          jak to myslis?

          0 0
          • MirosPikos  

            Byla to jen narážka na to, že někdo chce na takový kolo dávat pláště, který pojedou i na silnici.

            Já bych se staral, aby to jelo maximálně dobře v terénu, pro který je takový bajk určený a překousl bych, že mi to na silnici tolik nepojede. Silnicím bych se pak v takových případech snažil vyhýbat.

            Ale není to moje kolo, takže respektuji toto rozhodnutí. Možná je v okolí málo terénu a musí se tak dostávat po silnici někam, kde je terén sjízdnější, nevím.

            Aha tak jsem si to spíš spletl s jiným kolem, myslel jsem, že je řeč o Force :) Tak to beru zpět.

            0 0
            • charon666  

              S tím já nesouhlasím – tohle kolo není žádný AM. Mě naopak na něm vyhovuje univerzálnější plášť – Karmy letěj i v terénu výborně (pokud je bláto nebo prší pak většinou letím já) a na silnici se rozhodně neztratěj.

              0 0
            • zuzabrno  

              kombinace NN a RR je prece na teren jak delana ne?

              a po asfaltu jede taky krasne ;-)

              0 0
            • marapara  

              Také jsem nemyslel, aby si na to dala sliky, ale pláště s rozumným vzorek, které jedou slušně i na asfaltce. Třeba X-King, RR nebo kombinace NN a RR. Takže máš moc velkou faktazii :)

              0 0
        • marapara  

          Psala 50/50, tak vyloženě silniční nebude :)

          0 0
          • zuzabrno  

            rozhodne si tohle kolo nekupuju proto, abych s nim jezdila po asfaltu, to bych zustala u toho stareho ;-)

            zaroven ale potrebuju, at asfalt bez velkych obtizi zvladne (prece jenom jsem z Brna a do terenu se jinak nez po asfaltu nedostanu)

            mam rada polni a lesni cesty, ale neustale stani ze sedle mne uz nebavi

            plus chci jezdit rychleji z kopce, ted mam spis hruzu v ocich, kde z toho zase slitnu

            takze tak :-)

            0 0
    • charon666  

      Mám Sensor 1.0 (model 2010) a jsem s ním nadmíru spokojen – přijde mi hodně pohodlný na delší výlety (okolo 80km), dostatečně robustní – jezdím 70% střední terén, zbytek asfalt (hlavně cesty do práce) a zatím z něj nic neupadlo nebo se neporouchalo. Široká řidítka super, ale občas si připadám jak s autobusem, ale při vyšších rychlostech krásně přispívají k ovládání. I-drive výborně žehlí a bez problémů se udržuje (rozebrat a vyčistit zvládne v domácích podmínkách určitě každý). Ale abych jen nechválil tak jsem též musel udělat pár úprav – původní pláště (Kenda Nevegal) jsou strašný šneky – místo nich jsem dal na kolo Kenda Karmy. Také původní sedlo mě nepřišlo moc pohodlné.

      0 0
      • zuzabrno  

        me soucasne GT ma taky hodne siroka riditka, takze vim, do ceho jdu a plne souhlasim s tvym prirovnanim :-) :-)

        plaste budu take menit, ostatne stejne, jako jsem to udelala na starem kole (NN vpredu, RR vzadu)

        0 0
      • jmanek  

        Pod toto se podepisuji. Mám úplně stejný model, stejný rok. Pláště jsem taky měnil za Schwalbe NN/RR, sedlo Fizik Gobi XM a pár drobných úprav (sedlovka, vlaštovky, představec). Teď ještě sháním na zkoušku 700mm vlaštovky, ty 660 (tuším) mi pořád přijdou málo široké…

        0 0
        • charon666  

          Ty vlaštovky tam jsou 680mm (pokud se teda neprodávali Sensory 1.0 v několika verzích). Co jsem tam ještě upravoval bylo, že jsem dával kratší představec.

          0 0
      • charon666  

        Vlastně mě štvala ještě jedna věc – podařilo se mě sežvejkat veškerý šrouby co jsou dole na středu (dva u středovýho složení a dva u i-drive) a při šlapání se pak ozývaly nelichotivé praskavé zvuky – situaci jsem vyřešil nákupem vysokopevnostních šroubů z kalené ocele (4 ks celkem za 9 Kč) a od té doby už 2000km klídek a ani jeden zvuk.

        0 0
        • jmanek  

          Díky za tip! Mně to cvakalo taky, ale u mě to byly špatně utáhlé nášlapy.

          0 0
    • Jarda636  

      Zdarec, taky mám Sensor 1,0 2010 ,zatím ježděn druhou sezonu, po sezoně jen preventivně rozebraná zadní stavba, je utěsněná O kroužky a jak se píše výše práce tak na 30 min i z hledáním vercajku.

      Je to pohodový kolo, dal jsem široký rodla,

      jezdím dost v terénu ale občasný přesuny po asfaltě jsou,

      pláště X-king bez duše detaily v galerii

      0 0
      • zuzabrno  

        jeste jednu vec bych se vas chtela zeptat – co doladeni vidlice a tlumice? Kdyz to kolo koupim, mam pozadat v servisu, at mi vidli a tlumic seridi na mou vahu? Nebo mam nejdriv jezdit a po case se uvidi, co bude potreba odladit?

        (dodatek: mam 65kg)

        0 0
        • marapara  

          Jestli tím doladěním myslíš nafoukání vidle a tlumiče, tak to je běžné v každém obchodě. Pokud si to chceš nastavit sama, kup si ještě pumpičku na vidlice: http://www.kupkolo.cz/…-gs-01_z197/

          Ta se ti bude určitě hodit i do budoucna.

          0 0
          • zuzabrno  

            super, nevedela jsem, ze to pri koupi bezne delaji. Vyborna zprava.

            diky za info :-)

            To vis, ne ze bych byla uplna lama, ale prece jenom, umim si seridit razeni a V brzdy. Na nic jineho nejsem zvykla, tak z toho zacinam byt trosku nervni…

            0 0
            • marapara  

              Většinou se zeptají na váhu jezdce a podle tabulek nafoukají tlumič i vidlici, ale stejně je lepší si to doladit podle sebe a pumpičku si koupit. Ne každému „tabulkové“ nastavení vyhovuje.

              0 0
        • jmanek  

          Na pumpování buď kup pumpičku (cca 500 Kč). Ze začátku ti to napumpují v servisu v rámci bezplatné garančky případně třeba roku servisu zdarma.

          Co se týče „povinného“ servisu vidle a tlumiče kvůli záruce, tak u Foxek (co tam mám já) by se to mělo jednou ročně posílat do autor. servisu (což je prý v této republice jen někde v Písku), cena 2tis / ks. Z mého pohledu je to předražené a neposílám to tam, vyjde mě levněji za těch pár let koupit novou vidlici/tlumič.

          0 0
          • Jenda  

            neni nic spatnyho neposlat vidli do autorizovanyho servisu ale je cesta do pekel neservisovat ji. Zejmena RS chce aspon doplnit mazaci olej do spodnich nohou prakticky hned po koupi.

            0 0
          • Jarda636  

            To neděláš dobře s neservisováním vidle, aspon vyměnit olej a vyčistit molitanové vložky pod stírákama. Jinak jsem to dal do koloshopu a ty to poslaly ke Švecovi na servis (jak vidli tak tlumič),stálo to cca 2500, vyměněné díly jsem dostal zpět.

            Zuzabrno: pumpičku mám svojí, občas kontroluju tlak a byl vopruz se někde doprošovat, nebo jezdit do servisu to kontrolovat.

            0 0
            • jmanek  

              Po jaké době (km) jsi to tam posílal?

              0 0
              • Jarda636  

                po 1 sezoně cca 3000 km

                0 0
              • Jenda  

                na tuhle zakladni kontrolu to nemusis nikam posilat, sundat spodni nohy a vymenit v nich mazaci olej je podle me jednodussi ukon nez vyplnit pruvodku na balik :-)

                Kazdopadne po nejakym case by to chtelo vymenit i tlumicovej olej a to ti udelaj k kazdym rozumnejsim servisu, napr. Bikelive. Delat servis u zvece je hezky ale stejne veci na ktery se vztahuje zaruka jejich servis neovlivni :-)

                0 0
    • zuzabrno  

      ahoj, byla jsem se na tom kole projet (pouze asfalt, chodnik, obrubniky pred obchodem) a nejak se mi zdalo, ze to kolo nejede. Proc to? Nerovnosti bralo krasne, ale kdyz jsem do toho slapla tak nic moc.

      Pak jsem jinde sedla na Giant Anthem X3 a to bylo mnohem sviznejsi.

      Nevim, mozna srovnavam dve nesrovnatelna kola…

      0 0
      • marapara  

        Ony se opravdu srovnat nedají. Anthem je XC full a Sensor spíš trail bike s vyšším zdvihem. Také je docela možné, že na Sensoru byly nějaké pomalé pláště.

        0 0
        • zuzabrno  

          byly na tom original plaste… mam ted GT Avalanche 1.0 (link je uplne nahore) a jsem zvykla, ze to kolo jede.

          Nicmene, podivam-li se na oficialni stranky GT, taky jej radi do kategorie Trail jako Sensora.

          Tak ted fakt nevim. GT mam hodne rada a chtela jsem ho koupit, ale co delat, kdyz mne pri prvni jizde nijak extremne neoslovilo?

          0 0
          • pavlik6022  

            zjisti si jaké měl ten sensor pláště, vyměnit je je to nejmenší.

            0 0
          • ClAyD  

            Imho ten sensor bude mít nevegaly, a to jsou těžký mr*dky. Naopak anthem bude mít nějaký závodnický šlupky, v tom bych viděl zásadní rozdíl.

            0 0
            • zuzabrno  

              GT melo PLÁŠTĚ Maxxis Mobster, 26X2.35" / Maxxis Mobster, 26X2.10"

              Giant mel Schwalbe Racing Ralph, 26×2.1 Performance

              0 0
              • ClAyD  

                Tak už se nemusíš ptát, to je jasný:D

                0 0
              • marapara  

                To je docela rozdíl.

                0 0
                • zuzabrno  

                  takze kdyz dam svou oblibenou kombinaci NN vpredu 2,25 a RR vzadu 2,1 , tak to kolo pojede? :-)

                  sorry, ze se tak debilne ptam, ale trosku mne to znejistelo…

                  kazdop. model 2011 nabizeji za 34 tis. a to si myslim, ze ujde…

                  co vy na to? ja porad nevim…

                  0 0
                  • Jenda  

                    takze sup pada? :-)

                    Hele klidne do nej jdi, plaste poladis jak potrebujes, nejak extra pomely kolo to fakt neni (jezdil jsem ro i-drive 4) funguje to imho slusne a co to ztraci na asfaltu o to lepsi mi to prislo v terenu. Hlavne kdyzse budes rozhodovat veky tak ti to vyprodaj a budes mit smolika. Druha vec je ze kolo neni koupe baraku, kdyz zjistis ze to fakt nejde tak ho po roce prodas a pokud ho koupis vyhodne tak nemusis az tak tragicky tratit.

                    0 0
                    • zuzabrno  

                      no, kdyz jsem si precetla, ze SUP zacal fully delat v roce 2009 a ja si chtela koupit model 2010, nejak mne to nadseni preslo…

                      plus tady na nej jsou jen negativni reakce

                      a ja mam proste GT rada, tak proc si ho nekoupit :-)

                      porad to zvazuju… vcera jsem jeste byla rozhodnuta, ze si zadne nove kolo kupovat nebudu, ze muj Avalanche neni spatny

                      dneska se zase klonim k tomu, ze si toho zelenouckeho krasavce prece jen poridim

                      ach jo, je to velka investice, ale zase jak rikas, kdyztak by se dalo prodat

                      vyspim se na to a zitra se uvidi ;-)

                      0 0
                      • Jenda  

                        tak sup v roce 2009 opet zaradil cosi z taiwanskyho katalogu, jeho produkce to neni a jinak fully nabizel i v pocatku pak prestal. Jako ja bych radsi taky to GT ale zase ten Sup ma za ty prachy slusnou vybavu a pokud je tam 165 tlumic tak kdyby to nesedlo tak za 200 ecek koupis treba tohle http://www.bike-discount.de/…g-black.html (nebo za 400 i s tlumakem)

                        Ale nerozmejslej to a jdi do toho GT uvidis ze jak vjedes do terenu tak te to nadchne, navic asi snizis pomer silnice (jako vetsina fulistu)

                        0 0
                      • rb  

                        Sensor jede imho vybordelně.Chce to jine gumy..

                        0 0
                      • jmanek  

                        Jasně, ber GT! Já měl taky Avalanche a šel jsem loni do Sensora a jsem spokojen.

                        0 0
                  • Jarda636  

                    Není to pomalé kolo i když to tak muže připadat, jezdím to na X-kingech 2,4 a 2,2 loni jsem na tom absolvoval i několik maratonů a dá se s tím fakt svižně.GT systém se už dělá dlouho a je to osvědčený.

                    0 0
    • Jenda  

      tak uz jsi ho koupila? :-) uvedom si ze to kolo POTREBUJES :-)

      0 0
      • zuzabrno  

        Tak novy mazlik uz je doma. :-)

        Zatim mam postreh jen z 7km dlouhe cesty mestem z obchodu domu po asfaltu. Na fulla jede prekvapive dobre.

        Az budou postrehy z terenu, dam vedet. Snad nebude zitra prset… ;-)

        0 0
        • Jarda636  

          gratuluju :-)

          zelená je fakt dobrá

          0 0
        • Aspean  

          Tak at dela radost. Treba te nekdy potkam, zeleneho sersora neprehlednu a v Brne jich zase tolik treba nebude :-)

          0 0
        • se-se  

          Na Sensoru si fakt vysoko cením ty elegantní tvary rámu – to bylo první, čím mě zaujal a proto na něm jezdím.

          0 0
          • zuzabrno  

            mozna dotaz, kdyz ho mas: co kosik na lahev ze spodu ramu? jak to bude vypadat?

            mam samozrejme CamelBag, ale na kratsi vyjizdky se mi brat nechce…

            0 0
            • charon666  

              Vypadá to hrozně a praktický je to ještě méně – jednou jsem to vyzkoušel a musel jsem pak lahev vysekat z bláta.

              Já to řeším na krátké cesty buď malou lahví do baťohu nebo si dám někde po cestě něco k pití (zahrádka/pum­pa, apod…)

              0 0
            • jmanek  

              Já jsem prakticky ze dne na den přesedlal na camelbak v momentě zakoupení sensoru.

              0 0
        • Jenda  

          takze uz jsi pochopila ze to kolo byla proste nutnost:-) a s dalsimi najetymi km se v tom jen utvrdis. Navic ta barva je proste bozi. Podle me GT je jedna z mala firem ktera se neboji cas od casu dat na svoje biky hezky barvy.

          0 0
        • jmanek  

          Proč tam dali modré gripy je mi ale záhadou.

          0 0
          • Jenda  

            treba casem zezelenaj :-) me to prijde OK, svyho casu muj sen byl Artur Egoist a ten byl taky zelenej s modrejma napisama a tusim i nejakejma doplnkama.

            0 0
          • zuzabrno  

            jj, to je jedinne, co mi na tom designu trosku vadi

            kdyby dali cerne, tak to bude lepsi

            no, ale coz, o barve gripu to neni, ze?

            0 0
            • Jenda  

              tak vymenit gripy je to nejmensi, kosik zespodu na ramovce je ptakovina, fakt to nejde pouzit, navic nevim co mas za velikost ale treba moje matka ma na svym Iron Horsovi Bootleg taky navarky odspoda ale diky 15 ramu by ji predni kolo skrtalo o lahev :-o

              0 0
              • se-se  

                já to mám tak, že košík drží horní dírou za spodní závit v rámu a dolní díra je chycená stahovacími páskami. V Sensoru se na rám jinam dát nedá. Druhý košík mám na řidítkách.

                0 0
            • jmanek  

              Jestli chceš, tak mám někde na chatě sundané černé locking gripy právě ze Sensoru, tak je klidně vyměním za ty modré, mně se totiž modré celkem hodí :-)

              Jsou ale docela tvrdé, měnil jsem je za pěnové locking.

              0 0
        • marapara  

          Počkej, tak jak to nakonec dopadlo, máš toho Sensora?

          0 0
          • Jenda  

            predpokladam ze kdyz si ho dala do profilovy fotky tak asi jo :-)

            0 0
            • marapara  

              a, tak do profilu jsem se nedíval :)

              0 0
              • zuzabrno  

                jj, zelene GT Sendor 2.0 rocnik 2011

                0 0
                • zuzabrno  

                  ahoj bikeri, na kole mam najeto 100km v terenu.

                  Par postrehu:

                  • tlumic chodi uzasne (foukam na 90psi na mych 65kg)
                  • vidlice dobra, ale malo citliva. Mensi nerovnosti nebere dobre(tlak 60psi)
                  • siroka riditka delaji z kola nadherne ovladatelny stroj
                  • s plastema si zatim nejsem jista, predni mi prijde zbytecne siroky
                  • zadni brzda super
                  • predni brzda vydava divne zvuky. Brzdi dobre, ale pri brzdeni hvizda. Mams tim ted neco delat nebo to jeste nechat sednout?

                  Diky.

                  0 0
                  • charon666  

                    Co zkusit foukat vidlici ještě méně. Já při 92kg foukám něco mezi 70 – 75 psi (vidlici mám ještě upravenou od Milana a citlivost se podstatně zlepšila)

                    0 0
                    • zuzabrno  

                      vyrobce udava minimum 50psi, takze jsem tam nechala lehce vic

                      a nevim, jestli nizsi tlak zlepsi jeji citlivost. Upravuje Milan i vidlice, ktere nejsou od nej?

                      btw co ta skucici predni brzda, poradis co s ni, prosim?

                      0 0
                      • hurwais  

                        ahoj mám GT sensora 2,0 2010 kupovaný tento rok vo výpredaji tie plášte sú pohroma kenda nevegal 100× rozoberané. Brzda mi tiež začala trocha drhnúť nechávam si to sadnúť a uvidíme inak super kolo na moje jazdenie uplná spokojnosť.

                        0 0
                      • charon666  

                        V minulosti ano, ale pochybuji, že od určité události to ještě bude dělat (aspoň tedy oficiálně to již nedělá).

                        Me brzda taky hvízdala (při seřizování jsem kotouč vinou nešikovnosti lehce polil olejem) a trvalo cca měsíc než se komplet z kotouče vypálil a brzda hvízdat přestala. Každopádně to nemusí být tvůj případ, ale já osobně bych tomu měsíc až dva dal a řešil až pak pokud to neustane (pokud tedy hvízdá při brždění a kotouč o nic neškrtá).

                        0 0
                        • zuzabrno  

                          kotouc o nic neskrta, je to jen pri strednim brzdeni, pri hodne silnem to taky nedela

                          Necham to tedy byt a po dalsi stovce km se uvidi…

                          Jake plaste na tom kole vozis?

                          Z vyroby tam jsou tyto

                          Maxxis Mobster, 26X2.35" / Maxxis Mobster, 26X2.10"

                          Prijdou mi pomale…

                          0 0
                          • charon666  

                            V současné době tam mám Maxxis Crossmark 2.1 (120tpi) – predek i zadek. Jezdil jsem predtim Kenda Karmy 2.0. Crossmarky lépe sedí na mokru a v blátě než Karmy, ale zas mám pocit, že ve vyšších rychlostech maj tendenci trochu ustřelovat. Karmy také lépe seděly v suchém terénu (pouze subjektivní pocit).

                            Původně na kole byli Kenda Nevegaly 2.4/2.1 – a s nima jet to bylo jak táhnout vozík.

                            0 0
                          • jmanek  

                            Mně přední brzda po pár prvních jízdách podivně lupala. Když jsem to dával na garančku, tak mi technik říkal, že to sedlo a byl povolený kotouč.

                            0 0
                  • Jenda  

                    pokud predni brzda ani po 100 km nebrzdi a jen piska jsou dve moznosti – bud jsou zasrany desticky od oleje, pak je zkus vyndat a dej je na max teplotu do trouby nebo opatrne nahrej nad plamenem az se mastnota vypece (nebo kup novy:-) a nebo je predni brzda krive vuci kotouci a pak je potreba ji seridit. Nicmene v pripade krivy brzdy to vetsinou brzdi porad slusne ale dost to piska. Koukni jak ti dosedaj na kotouc.

                    Jo a vidli dej cas – nektery se zajizdej klidne i pres 500 km. S upravou u Milana je to ted slozitejsi, kazdopadne novou nezajetou vidli ti neupravi.

                    0 0
                    • zuzabrno  

                      brzda brzdi vyborne, akorat piska

                      dneska jsem s ni ve sjezdu schvalne brzdila dost a zda se, ze se zajizdi a piskani tedy ustava

                      co se tyce vidlice, netusila jsem, ze ji mam dat taky cas

                      foukam na 60psi (pri svych 65kg), minimum udane vyrobcem je 50psi

                      zdvih 120mm, vyuzivam tak 90mm

                      0 0
                      • Jenda  

                        klidne to upust, dulezity je abys nechodila po dorazech, pokud budes pri normalni vyjizdce vyuzivat cca 100 a poslednich 20 zbyde na vetsi az nejvetsi rany tak je to akorat. Kazdopadne se vyvaruj tomu abys chodila pravidelne po dorazech. Zajeti vidle chvili trva, nejdriv je vse pomerne tesny aby se do toho nedostaval bordel, nicmene pokud se to po nejakejch 500 km nezlepsi je na case premyslet nad tim co s ni dal.

                        Pokud brzda brzdi ale piska jeste zkoukni jestli fakt doseda spravne na kotouc – ve chvili kdy ti zacnou dosedat desky tak by kotouc mel zustat uprostred a ne se nekam pricit ci ohybat k jedny strane.

                        0 0
    • jmanek  

      Tento nebo příští víkend budu na Sensor 1.0 2010 měnit bowdeny a rovnou i brzdové hadice. Říkal jsem si, že by tomu mohla slušet modrá. Tak pak poreferuju, jestli to byl dobrej nápad nebo ne a pošlu fotky :-)

      0 0
    • chupas  

      ja bych u tohodle kola byl vice kriticky, sic uz je nakup dokonan, ale stejne to napisu.

      odjezdil jsem na gt tisice kilometru asfalt. takovej pohodlnej autobus. zadny chrteni.

      Citlivost zadni stavby je dobra, pokud sedis celou vahou na sedle. Jakmile si stoupnes, projevi se nevyhoda virtualniho stredu a tuhne to.

      Rozhodne nemuzu rict, ze by mi „vubec nehoupal“. Ano, vidim na tlumici, ze se houpe.

      Nevim jak ted, ale sehnat zadni patku byl fakt problem. objednaval jsem v uk.

      0 0
    • zuzabrno  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • zuzabrno  

      ahoj vsem,

      na kole mam najeto temer 200km. Obecne jsem z kola nadsena. Sedlo, pedaly a plaste jsem vymenila (zvlast ty plaste byly strasne, ted tam mam NN a RaR).

      Problem mam s predni vidlici, ktera je porad malo citliva na male nerovnosti a i pri vetsich skocich porad vyuzivam cca 60% jejiho zdvihu (Rockshox Recon Gold Tk Solo Air, zdvih 120 mm). Tlak mam 55psi, minimimum udavane vyrobcem je 50psi.

      Da se s tim neco delat?

      Dalsi vec, co se objevila, je triskani prehazovacky pri prejizdeni vetsich nerovnosti. Zda se mi, ze to dela o pastorky. Na malych pastorcich dokonce retez pri stalem slapani a najeti do diry jakoby vyskoci, takze citim, ze chvili slapu naprazdno, nez se retez zase chyti.

      Je to normalni? Co s tim?

      Diky.

      0 0
      • Jenda  

        vidla – vzhledem k tomu ze je to jinak pojmenovana Tora tak bude trpet klasickejma nemocema. Tedy pravdepodobne tam neni temer zadny mazaci olej – doplnit, navod najdes napr na youtube nebo zde na foru. Mozna neni ani nejak moc namazanej vzduchovej pistek, kapni na nej 2–3 ml oleje (opet tu na foru probrano mnohokrat). Minimalni tlak – v pripade tyhle vidlice je potreba si akorat hlidat abys nechodila po dorazech, jinak tam dej tak malej tlak jak ti vyhovuje, to omezeni je tam nesmysl. Problem je ze abys vyuzivala celej zdvih se ti asi pri rozumnym sagu nepovede protoze je vidle pomerne progresivni. Tohle umi v urcity mire resit Milan z Tuning-testu, navic upravi i citlivost. Dokud ale vidli poradne nezajedes nema smysl s ni nic delat, teda krome vyse popsaneho doplneni oleju.

        Co ti dela prehazka netusim, to by bylo potreba videt.

        0 0
        • zuzabrno  

          Kolik km se doporucuje na zajeti vidlice?

          Tlak tedy jeste stahnu, nicmene to stejne nevyresi citlivost vidlice nebo ano?

          Rozebirat se mi ji moc nechce, nemam asi ani spravne naradi ani spravne oleje a trosku se bojim, ze to zkazim… :-(

          Spis bych to hodila do servisu, at si s tim pohrajou oni.

          Ona jako chodi pekne, akorat proste vyuziti zdvihu 60%, coz mi asi nevadi, ale ta citlivost na male nerovnosti by mohla byt lepsi. Ve srovnani s Epiconem TT, kterou ma kamarad, je ta moje strasne drncatko…

          0 0
          • Azmir  

            Myslím že tady bude dost brňáku, kteří ti třeba za nějaké drobné doplní olej a vidli rozeberou, není to nic těžkého a je to celkem jednoduché, jenom se stačí tady zeptat on se někdo nabídne ;-)

            0 0
          • Jenda  

            tak ve srovnani s epiconem TT bude vetsina vidlic drncatko. Na doplneni mazacho oleje potrebujes 5 imbus, 10 stranovej klic a kladivko.

            I kdyz je to tu popsany asi milionkrat tak postup je nasledujici

            na pravy noze zatahnutim sundas stelovatko odskoku a povysroubujes temer uplne sroub ktery je pod nim. Nez ten sroub uplne vyndas klepnes do toho kladivkem (radsi pres prkynko) aby se ti uvolnil a pak ho vysroubujes uplne. Na levy odsroubovavas matku a opet az je skoro vysroubovana tak do toho jebnes pres prkynko kladivkem aby ti to zalezlo dovnitr. Pak muzes matku sundat uplne. V tomhle bode by mely jit vnejsi nohy stahnout z vidle. Nemusis je uplne stahovat, jen je povytahni tak o 5 cm a do tech der dole nalej do kazdy tak 15 ml oleje – idelane hustej tlumicovej ale i obyc motorovej poslouzi dostatecne. pak zase ty vnitrni hony nasadis, dotahnes sroubek a maticku a nasadis (poradne:-) stelovatko odskoku. Zlepseni necekej nejak zasadni ale trochu to pomuze.

            Pokud si nejses porad jista dej si vyhledat na youtube servisni videa rockshox, z toho to muzi pochopit uplne kazdej (ty potrebujes sundani a instalace vnejsich nohou)

            0 0
          • marapara  

            Pokud ta přehazka bouchá do kazety, tak to bude chtít asi trochu potočit šroubkem, který bývá pod hlavním čepem a oddálit od zubů kazety. Jakou tam máš?

            0 0
            • zuzabrno  

              Přehazovačka Shimano Slx, Rd-M663-Sgs

              0 0
              • marapara  

                mrkni na ten šroubek

                0 0
                • zuzabrno  

                  tak jsem to dobre prozkoumala a netriska prehazka ani do pastorku ani do ramu

                  ten zvuk vydava kazeta, proste kdyz se provlni retez, pastorky cvaknou trosku dozadu (jako kdybyste slapali na zpet) a pak se zase vrati do tahu a okamzik, kdy se do tahu vraci vydava kovovy zvuk odrazejici se az v ramu

                  Je to pochopitelne nebo to mam napsat nejak logicteji?

                  Da se to vyvolat i rukou kdyz chytim pastorek, trosku s nim pootocim dozadu a pak rychle zpet do predu. A v tu chvili to dost triskne.

                  Otazka je, jestli je to normalni nebo jestli je neco uvolnene. Zkontrolovala jsem, co jde a prijde mi vse v cajku.

                  0 0
                  • Jenda  

                    tohle je divny, bud je povolena kazeta ale spis bude neco blbe v orechu – zajed s tim co nejdriv na garancku a tohle jim ukaz.

                    0 0
                  • se-se  

                    mohlo by to být vadou tvaru západek ořechu – jednoznačně reklamace

                    0 0
                  • marapara  

                    Asi bych s tím zajel do toho obchodu, kde jsi kolo kupovala. Tohle by fakt mohlo být něco v ořechu nebo povolená kazeta.

                    0 0
                    • zuzabrno  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                      0 0
                  • jmanek  

                    Jestli máš stahovák kazety, tak jako první to zkus jen utáhnout. Zrovna dnes jsem dotahoval kazetu, protože po posledním čištění a následné jízdě to trošku povolilo a taky šlo mírně hýbat spodními pastorky…

                    0 0
        • zuzabrno  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    • Sweden  

      Ahoj Zuzo,tak mám tohodle krasavce už taky doma a chtěl jsem se tě zeptat jak máš řešený uchycení hadice přední brzdy k vidlici??

      Včera jsem si kola skládal a já jí měl chycenou klasickou černou stahovačkou která musela samozřejmně pryč!!

      Díky…

      0 0
      • zuzabrno  

        ahoj,

        videla jsem, gratuluji!!

        Ta hadice predni brzdy a jeji uchyceni k vidlici je prvni vec, ktera mne v obchode prisla jako delana na kolene. Ptala jsem se prodejce, proc ji maji prichycenou tim cernym stahovakem a on na to, ze to tak chodi z vyroby…

        No, takze mam to tak hnusne porad. Drazka na vidlici na hadici sice je, ale hadice v ni nijak nedrzi a je tedy prichycena jeste plastovym skaredym stahovakem.

        Potrebuju hadici zkratit, protoze jsem paky posunula vice do stredu riditek a uz z vyroby byla hadice hodne dlouha. Nechci to delat sama, takze az pujde kolo na nejakou prohlidku, necham to udelat servismany (a mozna pak nejak poresim i to uchyceni k vidlici).

        Nicmene zvykla jsem si a momentalne to neresim. :-)

        0 0
        • bluma  

          No, možná to bude tím, že všechny vidlice Rock Shox jsou dělané na stáhnutí hadice „hnusnou“ stahovací páskou. Na druhou stranu je to to nejblbuvzdornější a nejpraktičtější řešení. Například když ulomíš nenakolenědělanej „nádhernej“ držák hadice na Foxu, tak se naběháš, než seženeš novej a ještě pěkně zaplatíš, kdežto nová stahovačka stojí 1Kč.

          0 0
          • MlokCZ  

            Některé (možná všechny, nezkoumal jsem to pro všechny modely) 2012 RS vidlice už mají úchyt ve stylu Foxek.

            Osobně mám raději ten úchyt alá Fox, i když nový stojí kolem 100–200Kč (dle ročníku a typu u Foxek). Nikdy jsem žádný neurval, takže to není tak, že by se to často měnilo. A sehnat jde bez problémů.

            Nicméně proti řešení starších RS vidlic s drážkou + stahovací páska také nic nemám.

            0 0
            • bluma  

              Jasně, neříkám že je to takovej průšvih, ale čím je to blbuvzdornější, tím lépe. A i kdyby náhodou se to povedlo, pořád 150Kč : 1Kč a železářství na každém rohu : bikeshop, kde to nemusí být skladem… Mě osobně se to i líp stahovačkou chytá, když je na brzdě nějaká extra divoká a nepoddajná hadice.

              0 0
        • warps  

          zde je muj po upgradu kol a sedlovky

          http://www.warps.info/gt_sensor.jpg

          0 0
      • maajkee  

        Klasická černá stahovačka se používá už hodně let a je to asi nejlepší řešení a nevidím na tom nic hnusnýho, můžeš si koupit třeba bílou, zelenou, modrou nebo jakou chceš stahovačku, jestli ti jde o barevný sladnění.

        já jí měl chycenou klasickou černou stahovačkou která musela samozřejmně pryč!!

        Fakt nechápu jaký voloviny na bajku někdo řeší :)

        0 0
        • Sweden  

          ano,řeším i takový blbosti,bohužel,něk­do si na to aby to trochu vypadalo potrpí,jiný na to prdí nebo se mu zrovna líbí to co druhému ne,holt co člověk to unikát.

          Jinak mi to uchycení nijak nevadí,pouze jsem se ptal majitelky stejného kola jak to má a jaký na to má názor.

          Já to vyřešil tak že jsem všechny černý stahovačky co na „bajku“ byly nahradil bílými a jsem max.spokojen :)

          0 0
          • se-se  

            asi máš na mysli takový ty nažloutlý „přírodní“ ne. Opravdu bílý by ale byly dobrý.

            0 0
    • Blazer  

      Zdravím, mám malý dotaz: jaké jsou v praxi ony Maxxis Aspen?

      0 0
      • warps  

        Nejsou vubec spatne, ya sucha vzborne a rychle. Bohuzel za mokra uz to dost pokulhava. Ted jsem presel na MAXXIC IKON a zda se mi tento plast daleko lepsi a praktictejsi i za mokra. Pokud by jsi mel zajem o ASPEN necham plaste oba dva ( najeto cca 300 km ) za cenu 120 Kc

        0 0
        • bluma  

          Tak za 120Kč se pro ně stavím, v pátek večer možno? :-)

          0 0
          • warps  

            Urcite neni problem ozvi se mi na mail , nachystam ti je … , mam zde i nove IGNITOR 26×2.10 kevlar kdyby nekdo mel zajem a tam bude cena by byla 250 za kus

            0 0
      • Sweden  

        řekl bych že jsou tak průměrné,nemám mnoho zkušeností a s aspeny mám najeto pár km,nicméně zas až takový brzdy to nejsou,na nezpevněných cestách drží pěkně,kameny a zatím ani mokro jsem neměl možnost vyzkoušet,na asfaltu jedou pěkně a ani moc nehučí :)

        bral bych ho jako takový střed,samozřejmně mluvím za sebe jako za amatéra který jezdí „kochačku“.

        0 0
    • Sayuz  

      Ahoj, chtěl jsem se zeptat zda někdo vozí na Sensorovi ráfek 21mm širokej a NN 2,4 bez duše… Vejde se dozadu? :)

      0 0
      • maajkee  

        Řekl bych že místa tam je dost, já mám teda jen 2.25 pneu, ale místa tam je dost, takže 2.4 bych řekl, že v pohodě.

        0 0
        • Sayuz  

          Vozíš bezduši? Jakej tlak? No já mám právě teď vzadu pořádnou osmičku, takže to mám možná zkreslený. Chtěl jsem nejlépe někoho kdo to vozí, protože jsem objednal Mavic EX721 a teď jsem měl 19mm ráfek a bylo to v pohodě, ale nevim co s tím udělá 21mm…

          0 0
          • maajkee  

            jj, vozím bezduše. Ty 2mm na ráfku ti neudělaj na šířce pneu zas tak moc navíc, řekl bych že cca ty 2mm :)

            0 0
            • Sayuz  

              Taky pravda :))

              Jestli se to tam vešlo teď, tak 2mm budou v pohodě…

              Snad příští týden už by mělo být přepleteno, tak dám vědět jak to dopadlo.

              0 0
      • jirkact  

        Mám odzkoušeno,že continental diessel 2,5 s 80mm už nevejde.

        To Já jen tak, kdyby to chtěl někdo zkoušet…

        0 0
      • se-se  

        mám ráfek 22 a 2,5" WTB Kodiak

        0 0
    • Sayuz  

      A můžete prosím někdo kdo máte teď, jakýkoliv plášť na Sensorovi ho změřit kolik teda má? Eventuelně prosím info: tlak pneumatik, šířku ráfku a plášť… Díky

      0 0
      • maajkee  

        Co to má společnýho se sensorem? O šířkách plášťů je tu několik dlouhých vláken, kde dohledáš snad cokoliv.

        0 0
        • Sayuz  

          Protože potřebuju vědět jak široký pláště se do zadný stavby Sensora vejdou… Šupléru mám, vím jak mám teď široký pláště, ale potřebuju vědět jestli třeba nemá někdo odzkoušeno NN 2,4 a 21mm ráfek na Sensora, jezdí to a je to v pohodě a není s tím žádná komplikace. Jinak jsem hledal a bohužel zatím nenašel :(

          0 0
            • Sayuz  

              Už jsem právě četl, ale píše se:

              Schwalbe NN 2,4 EVO Snake Skin: 57/58 mm, rafik 21 mm Mavic XM321

              Což nevim co si o tom mám myslet, protože mám teď ráfek 19mm a šířka je 59/60mm :D tak nevim jestli to aspoň tak zůstane i u 21mm ráfku…

              Jak to tu pozoruju, tak se asi nechám překvapit. :/

              0 0
              • jIrI___  

                Zrovna u Schwalbe jim ta šířka hodně lítá, to je normální věc. Teď máš taky Snake Skiny?

                0 0
                • Sayuz  

                  Právě, že jo, EVO SS (bez duše)… mám je vepředu i vzadu, tak uvidím, která bude užší a nechal bych to dyžtak přehodit. Myslim, že ten výplet bude trošku v zatáčkách pružit? A bojim se, abych od kola pak neměl odřenou/vydře­nou/prasklou zadní stavbu.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.