Gravel, all road, endurace silnice

249 nepřečtených
  • gargamel

    Předmětě diskuze budou tyto stále populárnější typy silničních kol.

    Vkládejte dotazy, technické poznatky, fotky kol atd.

    Chystám se přejít ze silničky na gravel. Bude to silnička, zimák a šotoliňák v jednom. Jsem víceméně rozhodnut pro individual stavbu (cr-mo). V geometrii (základní míry) mám celkem asi jasno, ale zajímá mě, jaké se používají zapletená kola, resp náboje(šíře)? Jsou to mtb, nebo kotoučové silniční? Jde mi o rozteč zadní stavby, jakou zvolit? Dále nějaký tip na carbon vidli na kotouče, jakou nejlépe výšku?

    Další dotazy asi budou následovat :)

    Klidně vkládejte i odkazy na kola, která jezdíte a jste s nimi spokojeni.

    Diky za postřehy.

    • Darius  

      zadni naba ma obvykle bikovou roztec 135mm → slusny vyber naboju

      • Pán z Dubu  

        Ukazují se modely se širší zadní stavbou – nabízí to rovnoměrnější napětí výpletu pravá/levá strana.

      • krabica  

        Ne, pokud chceš jednácti rychlostní silniční kazetu, to je pak výběr skoro nulový.

        • jecnak  

          Namatkou prakticky vsechny naby od DT, vsechny naby od American Classic, velka cast nab od Novatecu – jen vymenit orech.

          • krabica  

            Takže výběr není, musíš navíc kupovat ořech, který většinou není zrovna standardním zbožím v obchodech.

          • krabica  

            A ještě ti tam chybí Hope. :-)

            • jecnak  

              Pak jeste zapletene MTB Mavicy s ftsl orechem, Shimano ma nejake silnicni diskova kola a urcite dalsi.

    • michomin  

      Abych pravdu řekl, tak nějak si neuvědomuji rozdíly. Nevychází ta terminologie, čistě náhodou, z názvů kol jak je pojmenovali výrobci?

      • jecnak  

        Je to neco mezi CX a silnickou. Kdyz se podivas do Statu, kde se gravel zavody jezdi, tak tam stejne vetsina jede na silnickach, protoze je tam hodne asfaltu a jen trocha sotky a to jeste slusne. Tj na asfalte se jede 40+kph a na sotce se trochu zpomali. Pak jsou adventure zavody a tam se jezdi spis na CX kolech pripadne na tzv monstercross kolech, coz jsou vetsinou hodne upravene biky. Kdyz se ale zamyslim nad realnym pouzitim v CR a touhou po pohodli vetsiny lidi, spis bych koupil klasickou CX a dal na ni sirsi hladsi bezduse, dal trochu vys riditka a dozadu kazetu s vetsim rozsahem. Ono totiz vyslovene gravel useku, jakych jsou ve statech stovky, mozna tisice kilometru je u nas pomalu. V Evrope je hodne podobna cast Toskanska se Strade Bianchi, a i ty se daji v pohode na silnicnim kole s odolnejsimi plasti zcela bez problemu – povrch je kvalitnejsi nez spousta silnic v CR, jen to vic klouze a extremne prasi. Proste je relativne malo skutecne zabavnych useku sotoliny, ktere by se nedalo zvladnout na klasicke silnicce a naopak velmi mnoho useku, ktere jsou zabavne na CX ale na silnicce je to cire utrpeni. Tolik ma mala uvaha nad vyuzitelnosti ruznych druhu kol v okoli Prahy a v Polabi.

        • satch  

          Me u cx trápí v mojí velikosti vždycky ta nizka hlava. To bych tam musel mit komín a představec nahoru. Nebo máš tip na rámy s vyšší hlavovkou? Když pominu zakázkovou výrobu. .

          • krabica  

            Někteří máme komín a představec nahoru i na gravelu a pořád je to málo. :D

          • tromboonen  

            Ale existuji „turisticke“ CX geometrie s vyssi hlavou, vetsim rozvorem, navarkami, dvema kosiky atd. -..

            To imho zvladne slusne (se silnic plasti) silnicni jizdu, gravel, lehci teren, daj se tam dat blatniky, nebo i nosice..Gravely – ty nove, bejvaj naproti tomu casto velmi uzce zamerene – hodne tezke ramy, casto predni nosice na kos s kachnou, pohon 1× atd.. modni zalezitost hlavne pro US trh..

            Chce to nenechat se ovlivnit nejakym trendem a hledat cilene ty vlastnosti, ktere chci… geometrii, chovani, misto na guny, pohodli atd.. pak uz je jedno, jestli se to jmenuje CX, Gravel, nebo allroad :)

            • satch  

              To jo. Ale kterej to je turistickej cx ram s vyšší hlavou než je standard?

              • DoomHammer  

                přijde mi, že RB RX má hlavu jak komín u teplárny

                • satch  

                  to asi jo, ale tu geo bych si představoval malinko jinak včetně položenější hlavy než 73,5… a navíc toto není typickej cx rám…

                  a ten rám je zase pak docela dlouhej. Tys to řešil nějakým kratším představcem?

        • michomin  

          Abych to lépe pochopil, kam spadá RB RX?

          • DoomHammer  

            v mém podání je RB RX holka pro všechno. mám tam pro pohodlí hladké 35 mm gumy, posed jak na hajzlu a dobře se to cítí jak na polní cestě, tak i na silnici :) ale já nikam nespěchám a nehoním průměry :)

          • jecnak  

            Nevim, osobne se mi to kolo po zverejneni kompletnich specifikaci (hlavne hmotnosti) prilis nelibi a treba teto recenzi ,ci jak to nazvat, co se tyce pohodli neverim ani za mak – vsechny RB co jsem mel moznost zkusit byly tvrdy jak sutr. Kazdopadne nazev kategorie neni dulezity, dulezite jsou moznosti ramu – zda projdou opravdu siroke plaste a nebo je to jen vydesignovana silnicka s turistickou geo a kotoucema. To mi prijde jako prvni rozliseni a pak je to uz jen o geo a nejakych dalsich pozadavcich – navarky na nosic, blatniky apod. Kotouce beru jako standard. Takze zarazeni a schopnosti bych nechal na soudnosti kazdeho a neridil se jakymsi marketingovym trendem.

            • DoomHammer  

              snad to není moc nakokot nafocené

              35mm Conti Cyclocross Speed na ZTR Rapid, místa v zadní stavbě je tak akorát, aby plášť prošel i s trochu blata

              • jecnak  

                Mimochodem, jaka je realna sirka? Ja ted narazil na 32mm plast, ktery ma 35mm na beznem rafku.

              • honhav  

                ty jo, diky, tak tohle me trosku odrazuje. Kdybys tam dal zubatejsi plast, mozna ani neprojde…

                • jecnak  

                  Ani do vetsiny cx nedas sirsi plast jak tech cca 37mm – problem se silnicni rozteci klik a prevodniku. Jedine jit cestou vlastniho ramu a mozna i sirsiho domu. Osobne si ale myslim, ze to pak ztraci to kouzlo – hbitost a je to jen oberanovany bike.

                  • honhav  

                    mam pro takovy veci slabost… ale pravda, chce to neco sviznejsiho… :D

                • Singlespeed  

                  Jedna z možností je postavit si kolo na klasickém krosovém/trekin­govém rámu a dát berany, jako jsem to udělal cca před 6 lety.

                  http://www.bike-forum.cz/…xbike-hybrid

                  Tam dáš v pohodě i 45 mm gumy. Kvůli širší zadní stavbě je však nutno počítat s tím, že se standardní velká placka silniční kompakt dvojpily nevleze (bude brousit zadní vidlici), takže ji budeš muset vyměnit za menší nebo dát CX kliky s menšími plackami.

                  • jIrI___  

                    Není v tomhle případě zase problém s délkou rámu v kombnaci s berany, které ten posud přeci jen dost prodlouží?

                    • Singlespeed  

                      Není žádný problém. Představec 90 mm a berany s krátkým obloukem, a je to naprosto o.k., navíc s krátkým představcem a delším rámem se mnohem líp jezdí ze sedla než z krátkým rámem a dlouhým představcem.

                  • nooski  

                    Ale fuj. To je prasopes.

                    • vladaza  

                      Důležitý je, že majiteli slouží :-). Ono jedna věc je image ortodoxního silničáře, druhá , jak se našinec cítí, když sleze po 200 a více km z kola. Když se kamoš podívá na moje kolo, tak kroutí hlavou /rám mám teda skorosilniční http://www.kinesisbikes.co.uk/…acelight/4S/, ale těch podložek pod představcem… Ovšem na svoje 58 narozeniny jsem na této mršce ujel v pohodě 240 km, tolik jsem neujel ani když jsem byl o 30 let mladší. To je pro mě důležitý.

            • honhav  

              ta tvrdost a nepohodli by me zajimalo… rx je jeden z favoritu na novy kolo… i kdyz jsem ted nadechl silnicku duratec r14 a i na 25 gumach s karbon sedlovkou a vidli je to pomerne dost pohodlna vec (mozna za to muze konstrukce ramu – ohybane zadni vzpery a harmonika u krku rizeni) – jsem nadsen – jede to perfektne, kdyby na to slo dat cx gumy tak to preskladam (ale na to je malo mista guma-ram). dost se mi libi jejich cx (ale tezko rict zda to muzu napsat do tematu gravel…) http://www.duratec.cz/…sk/designer/

              • DoomHammer  

                záleží jak jsou nafoukané pláště… dneska jsem jel na 4 barech po polní cestě a klepal jsem se. když jsem měl cca 3 bary, tak už to trochu tlumilo. 4 bary na horší silnici jsou v pohodě, hrubý asfalt to celkem přežehlí.

                na tvrdost RB jsem zvyklý, předtím jsem měl silničku od nich a vlastnosti rámu mi seděly.

              • jecnak  

                Kdyz nekdo tvrdi, ze duralovy ram s masivni zadni stabou bez jakekoli profilace, osazeny duralovou sedlovkou a jedouci na kamennych Durano plus je pohodli samo, tak je to s prominutim proste stejny zvast jako „full s pocitove vetsim zdvihem jedouci do kopce jak ht“. Nejaky RB jsem jel a fak bych na tom ramu pohodli nevyzdvihoval. Tady ma smysl spis zminovat urcitou designovou cistotu, robustnost, moznost uprav a vlastni geo a v neposledni rade dobrou cenu. Doporucuji kazdemu si udelat nazor sam a pujcit si par testovacek.

                Neda mi to take nezminit, ze urcite 80 a vic procent pohodli delaji kvalitni plaste idealne bez duse na spravne nizkem tlaku. To je na kole postradajicim jakekoli skutecne odpruzeni nejdulezitejsi komponent.

              • p@X  

                Měl jsem canti verzi Rebela S8 a byl to super rám (někteří mají jiné zkušenosti:) Třeba taková drobnost jako čep, na kterém drží řetěz při sundání zadního kola a pod. potěší. Naproti tomu Grade, který mám teď je trochu jinde, trochu jak stará Liberta :)

    • jecnak  

      Spojene takto pouzivam Trek Boone. Predtim jsem mel Crocketta a Boone je skutecne o poznani pohodlnejsi a o neco lehci.

      Kadzopadne nez se hnat za „pohodlnym“ crmo ramem bych doporucil kvalitni bezdusove ci TLR plaste (128tpi+) a spolehlive fungujici bezdusove ci TLR rafky. V terenu to chce pro pohodli rozmer 35mm a vic. Semislicky jsou na silnici do 30kph v porovnani se silnicnimi specialy jen mirne pomalejsi a v terenu jeste hodne schopne pokud neni vyslovene blato. Seznam plastu pouzitelnych bez duse najdes zde

      • gargamel  

        Tu ocel nechci kvuli pohodli, ale proto, že mám rád ocelová kola. Mám v hledáčku inějaké AL sériovky, jako např. Canyon Infinity, nebo spešl diverge.

        Možná by připadala v úvahu i tebou navrhovaná cx. Rozdíl by měl být asi jen víceméně v délce chainstay a hlavy?

        Nechci to do žádnýho velkýho terénu, ale na silnice, rozbitý asfalt a polňačky a semtam lesní šotka. Do stávající silnice (RB RR) nenacpu širší pláště ani blatníky, ani kotouče :)

        • jecnak  

          Par jich zkus a uvidis. Mam pocit, ze casto se prodava misto kola spis image a prislib dlouhych adventure jizd a prislib pohodli v jakemkoli terenu a realita je proste jina. Drnca to taky, jen trochu min a slape se na tom uplne stejne a jako bonus je kolo na silnici pomalejsi :-) Tim te nechci nijak odrazovat, cx me hodne chytla a jezdim i tam kde jsem na silnicce nemohl, nebo me to nebavilo, protoze to moc drncalo a bylo o defekt a na biku zas pruda. Spousta lehciho bike terenu je najednou mnohem obtiznejsi a zabavnejsi a stejne tak nejaky vylet neznamem uz neznamena vraceni se, kdyz se z asfaltu stala sotolina a pak lesni cesticka.

          • gargamel  

            Mimochodem, když koukám na toho crocketta, tak má geo dost podobnou těm gravel silnicím…

            • jecnak  

              Myslim si, ze neni zadna jasna hranice. U CX kol jsou dve konstrukcni skoly – Evropska – kola jsou kratka a hodne obratna pro motani se na CX zavodu mezi barierami. V USA naproti tomu se jezdi spis rychlejsi zavody, kde jsou casto vetsi kopce. Opet zas nejde urcit nejakou jasnou hranici. Je to spis trend.

    • smeghead  

      Zdravím,

      začal jsem si před časem pohrávat s myšlenkou pořízení ,,gravel´´ s drobnými přizpůsobeními na lehce expediční kolo (ocelový rám, navářky na blatníky a nosiče).

      Nejdřív jsem si pohrával s myšlenkou zadání svaření zdejšímu rámaři, hlavně protože jsem žádné takové kolo v dostupné cenové relaci nenašel (do 25 tis.). Nedávno jsem našel čerstvou recenzi v časáku na author ronin, který splňuje mé požadavky (materiál, mechanické kotoučovky, širší plástě, navářky apod.), kromě ceny, což ale zas takový rozdíl není. Jedna recenze je zde: "author ronin ":http://kolo.cz/…sty-a-review. Bohužel ještě není dostupný v žádným krámě.

      Otázkou pro mne je, zda by se stavba na originálním rámu dala se vším všudy včetně komponentů udělat o něco levnější, nebo jestli jste postřehli něco podobného od jiného výrobce.

      Díky za reakce

      • honhav  

        me se hrozne libi, ale na roninovi vadi jedina vec – 12 kg (vel 52, potvrzeno primo od authoru, protoze jsem tomu nechtel uverit) kolo za 30 tisic – evidentne nejsem cilovka, protoze poradny odlehceni by stalo dalsich 30… Ale pokud to oblepis nosicema, blatnikama a dalsima cestovnima proprietama, tak uznavam, ze vaha asi nebude pro tebe podstatna…

        podobny kolo mas treba http://www.planetx.co.uk/…s/kaffenback

        • smeghead  

          No, vzhledem k tomu, že teď jezdím na fullu, kterej má asi 14,5 kg a na silnici sem nikdy nejezdil, tak i s těmi 12 budu mít pocit, že to letí jak raketa. Myslím, že hlavní vinou na váze je ten ocelový rám, ne? Ale vzhledem i celkově se mi líbí moc. Ten Planet-X vypadá i zajímavěji cenou i váhou..

          • honhav  

            to jsem si rikal taky, mam silnicku cca 9,5 kg a ted jsem „zhubnul“ porizenim jine silnicky asi o 1 kg a realne je to uplne jinej svet. Proto bych ani cx-gravel nechtel nad 10, radeji kolem 9 kg… Je velkej rozdil kdyz ten kopec jedes a ono to proste jede, narozdil kdyz ho dupes podobne jako na horaku (to pak ztrati porizeni smysl a lepsi si koupit jen nahradni kola s hladkyma plastema)

        • smeghead  

          Ty si něco v tomhle zaměření plánuješ pořídit? Nebo už máš?

          • honhav  

            tur. silnicku s karbon vidli jsem vybavil 28 odolnejma plastema a zkousel letos pojezdit… neni to to same, ale leccos to cloveku rekne, imho to projede bez problemu to same co moderni gravel s lehce mensim pohodlim. Realne porad patram, co presne chci (pozadavky mam vlastne podobne jako ty – univerzal uplne na vse od prace, na vylety, zvladnout lesni cesty, sotolinu, koreny, kameny, s tim, ze po nahozeni lehkych kol by to melo nahradit i silnicku a to je nejvetsi problem – kdyz to je dost cx rychly, nebude to uplne cestak ale kdyz udelam turistiku, nepojede zdaleka jako silnice – jen ted hledam kde co jak udelam aby to bylo co nejblize. Zatim patram…)

            • satch  

              …kameny, kořeny… abys zase obloukem neskončil u HT :-)

              • DoomHammer  

                nebo u fulla

                kameny a kořeny jsem zkoušel. ne, že by se to vyloženě nedalo, ale byl to proti bajku mega opruz

              • honhav  

                to ej takovy bonus, ktery kdyz se podari bude jen plus… ale kdyz vezmu co jezdi cx tak proc ne? :D

                • odik  

                  Mě to prostě v terénu baví:-)

                  • honhav  

                    tak to se nedivim… :) Ja si jel uzit zanovni silnicku, ale zase jsem narazil na cesticku tamhle a tuhle a najednou zase…proste me to neda a na ty silnici je hrozne tezky se sam na vyjizdce udrzet…

                    • jonti  

                      Neco podobne jezdim na silnici casto a nikdy s tim nebyl problem. Staci jen nevozit 200 g plaste.

              • honhav  

                .

            • smeghead  

              No, já šancí potestovat co vlastně mi bude vyhovovat moc nemám. Vím teď co potřebuji a jen tak se to nezmění. Jak jsi říkal, tak ten Planet-x je asi nejblíže, ale myslím, že stejně skončím u toho ronina, nebo nějaké custom stavby na rámu na zakázku. Tohle byl vlastně druhý impuls: http://www.novak-frames.estranky.cz/…o-univerzal/

              • honhav  

                tak tohle jako jo! znam a moc se mi libi. Prave custom mi vychazi taky, jen se srovnat zda to ma byt pekny nebo to ma byt levny werk… Ronin je vzhledove moc krasnej, me by se fakt libil, ale ne s tou obezitou – ale treba jsi cilovkou prave ty, kdyz chces v podstate cestaka… :)

      • jIrI___  

        .

    • jIrI___  

      Já čekám, jakou cenovku nasadí u Supu X-Road . To kolo nevypadá vůbec špatně.

    • honhav  

      celkem bych chtel zkusit ty roztazeny berany, ale nedari se mi je najit nikde – nemate nekdo tip na slusny, co nejsirsi? diky…

    • look_as1  

      Neco jako https://www.lynskeyperformance.com/…rocross.html nebo http://litespeed.com/…ure/2016-t5g ;-)

      Pevne osy vpredu i v zadu.

      Co vim, tak Enve GRD vidlice jeste porad neni dostupna.

      A dostat Lynskey nebo Litespeed do CR neni lehky. Takze ted mam Salsa Vaya Ti.

      • prodi  

        lynskey je nechutnej s tou spodní trubkou, litespeed je celkem fajn

    • gargamel  

      Tak dneska vylet na zapujcenem GT grade. Mel jsem vel 55 s predstavcem 11,5cm (ja 182cm). Velikost byla tak na hrane a asi bych pro svoje pouziti (silnice a offroad) mohl mit o kousek delsi ram s kratsim predstavcem, ale i tak parada. Beru to podle silnice,kde mam 565 efektiv a 9 cm predstavec, proti 550 efektiv a 11,5 predstavec. Proti silnici super pohodli s 28mm plastema. Kombinoval jsem silnici a mimosilnici. Rozcapena riditka co dava gt na grade byly super pohodlny. Celkovy dojem z typu toho kola je vyborny:)

      • tromboonen  

        No a jelikoz nejsi (jen) biker co poprvy drzi berany, tak muzes dat nejaky srovnani se silnickou ve smyslu tuhosti, posedu, chovani v zatackach (a treba i te vahy, co u Grade byva pomerne vysoka)? Jak se to chova v porovnani se silnickou (a s jakou silnickou to porovnavas)? Takova mini recenze pro silnicare..

        • gargamel  

          Tak vaha mi přijde vysoka. Když jsem to vzal do ruky, tak to byla kovadlina, zítra to schválně zvážím. Celkovy dojem, v porovnani se silnickou (RB rr) je to nebe a dudy. Myslim, že dost dělaji pláště (s dušema na minimální povolený tlak 3,5bar), ale to pohodli byl obrovskej rozdil. Neni potřeba řešit kdejakou nerovnost a vymoly na asfaltu a mimo áčko to bylo nádherný povození. S dlouhým představcem a delší zadní stavbou jsem měl pocit, jako by to jelo furt rovně, kdežto stávající RB je takový živější a řekněme obratnějši.

          Každopádně isem si vymyslel trasu, kterou bych na silničce předtím nedal (nebo minimálně nevyhledával) a to je přesně to, co bych pd toho kola očekával. Mám možnost to půjčené kolo koupit, tak chvilku pojezdím a uvidím, jak s tou velikostí.

          • gargamel  

            Tak doplňuji hmotnost. Ve vel. 55 s košíkem, odrazkama ve výpletu a spd pedálama jsem zvážil 10,8kg.

            • honhav  

              co na tom tolik vazi? to jsou ty brzdy takova pritez?

              • jIrI___  

                Údajně jsou i záplety svinsky těžké.

              • gargamel  

                Asi všechno tolik váží. Je to druhej nejnižši model na soře.

              • Darius  

                nekde v nasich bajcich je carbec na 105ce a s vahou 9,8kg… ram udajne pod kilo, to se musi soudruzi v GT fakt snazit, imho typicky ojebany hlavne kola:/

          • tromboonen  

            No jo, skoda ty vahy, brzdy a zaplety hlavne, patrne, protoze na Tiagre jsou hlina silnice vazici normalni hodnoty..

            Ta delsi zadni stavba a rozvor byva spise plus, kolo se zklidni a dobre vede stopu, neotoci se na petniku, ale to nepotrebujes, zato nema tendenci bejcit, odskakovat atd.. Jestli je to podobnej rozdil jako mel ja mezi GT hlinou s agresivni geometrii (ne nepodobne RB RR) a Spesh Roubaixem, tak si na to zvyknes a bude to naopak plus, podivas se kam chces jet, polozis to a ono to tam jede samo a nehrozi vymaz… jezdim ted sjezdy na spatnem zvlnenem nebo rozbitem asfaltu rychlejc, protoze se min bojim, ze to odspoci a vymaznu se..

    • Staifus  

      Ahoj vsem, lezi mi v hlave, proc vetsina Gravel kol ma jednoprevodnik.. dik za vysvetleni.

      • look_as1  

        Moda?

        Neda se na tom valit pres 55 km/h ani jet do kopce pod 10 km/h :-)

      • Singlespeed  

        Jak tak surfuju na netu tak je to přesně naopak. Drtivá většina gravel biků má dvojplacku.

        • Dejv94  

          +1

        • jIrI___  

          Vidím to stejně. Možná si ten výraz „gravel bike“ vykládá každý trochu jinak :)

        • jecnak  

          Lidi co jezdi delsi zavody a nebo vyjizdky s jednoplackou urcite nevystaci. Ty prevody tam proste chybi – rozsah a odstupnovani.

          • krabica  

            Přesně, k horám jedu celkem po rovině, tak frčím na velkou a v kopcích mi pomalu nestačí ani malá. :-)

        • gargamel  

          Přesně, jednoplacky se začínaji použivat spíš na kroskách.

    • jIrI___  

      Měli byste tip na nějaké pláště za rozumnou cenu v šířce aspoň 35 mm vhodné pro použití 60% silnice, 30% hrubá šotolina , 10% polňačky/lesní pěšiny?

      • DoomHammer  

        co je to rozumná cena?

        lesní pěšiny za sucha nebo mokra?

        pokud do sucha, tak Conti CX Speed :)

        • jIrI___  

          Když to vezmu podle bikových plášťů (v jiných se absolutně neorientuju :D), tak rozumnou cenu bych viděl do takových 600 Kč/ks. A dík za tip, zrovna tenhle Conti jsem v obchodě tuším osahával, ale cena se u něj už blížila k litru. Projedu eshopy :)

        • gargamel  

          Doome, je to vypadá s na RB s 35mm zubatým pláštěm? Vejde se s rezervou na bláto?

      • gargamel  

        Jezdím Schwalbe smart sam 35mm kevlar. Cena byla tuším do 500 na kupkole (ale už je asi nemaji). Vozím je s mlíkem. Na silnici celkem hučej, ale slušně jedou:)

        • liskin  

          Na to rozložení, co psal, mi přijde lepší Marathon Racer. Smart Sam beru do sněhu/bláta, ne na silnici a udusanou cestičku. (On teda ten Marathon Racer se dá i na sněhu, jezdil jsem s tím tu minulou, ale musí se dost opatrně, no.)

    • jannk  

      jezdite nekdo na tomhle http://www.kupkolo.cz/…x-33_z97313/ ?

      • DoomHammer  

        kamarádka to má na 29" MTB, které používá jako těžší cross, a strašně si to chválí

        • jannk  

          Super. Ja je v zime uplne naslepo koupil na svuj ‚gravel bike‘ (takovy nahodny nakup neceho, co mozna ani nepotrebuji :) a jeste jsem nemel potrebu je nasadit. Ale zacinam se tesit az je zkusim treba nekde v Brdech.

    • jecnak  

      Sice trochu reklamicka, ale presto zajimavy clanek o gravel jezdeni https://janheine.wordpress.com/…mpass-tires/

    • Dejv94  

      Tak přidám sem svojí novou zkušenost a srovnání z víkendu, kdy jsem se svezl na Superioru X-Road Team Issue a na Cannondale Slate 105

      Superior:

      Abych pravdu řek, tohle kolo bylo pro mě obrovský zklamání.

      Hned jak jsem jej dostal do ruky, zarazila mě váha, pocitově někde mezi 9,5–10 kg (u kola full karbon bych čekal aspoň trošku lehkost v ruce). Říkal jsem si fajn, tak uvidíme jaky to bude za jízdy.

      Sedl jsem na něj a hned mi problesklo hlavou: Pro koho toto kolo proboha je? Posed dlouhej jak tejden před výplatou. (Měřím 190cm, jel jsem na velikosti XL, 58cm). Rám má ETT 590mm, ale asi tak 15cm představec a sedlovka s offsetem 3cm to uplně zabijí. Oblouky rozčapené do boku mi také vadili (ale to může být dost subjektivní). Hydrokotouče nebrzdili líp než moje mechanický kotouče (105 páky a Avid BB7 třmeny), ale to může být způsobeno nezajetím, špínou,… Řazení chodilo pěkně ale nepřišlo mi lepší než lehce zajetá nová 105. Jediné co mi na tom kole příjde fajn, jsou kola (sám mám doma R24 Spline), jsou tuhá, lze na ně nahodit od úzkých žiletek až po „balonový“ CX gumy.

      Celkově bych si za takové peníze vybral jiné kolo,vubec ničím mě nenadchlo a délka seriového posedu je šílená (tak dlouhej jsem neměl ani na 20 let staré oceli)

      Cannondale:

      Z něj mám do teď smíšené pocity. posed je tak něják akorát na gravel/endurance (měl jsem jej ve velikosti L). Vidlice nemá chybu, je to jen na odpružení nevětších ran do ruk (3cm zdvihu není moc), při zamknutí je uplně tvrdá. Co se mi nelíbilo, tak to, že okolo středu je vše děsně na milimetry (doslova), stačí opravdu málo a špína mezi rámem a gumou (kde je asi tak 3mm místa) nebo mezi převodníkem a rámem (kde je taky prd místa navíc), se hned ozývá dřením, cvakáním, šustěním,… (ochrané nálepky na tato místa jsou nutnost). Kolo svým projevem bylo příjemně živé a přitom stabilní. Jediné co nechápu, že tomu kolu nedopřáli toho 1,5 palce navíc, které mu opravdu chybí. Slicky nedrželi na ničem jiném než na asfaltu (bylo ale trochu mokro), uvítal bych aspon jemný vzorek. Kolo směřuje do zajímavého, nového segmentu ale má nedostatky.

      Kolo na zábavu, cestování a objevování různých cestiček dobrý až výborný, ale 1,5 palce mu chybí. Celkově nevím zda se mi Slate líbí a nebo ne (ale doma bych ho nechtěl).

      Za cenu 85 tisíc kolo na hliníku se 105? Ne děkuji. A připlácet si 30 tisíc za Olivera? Úlet

      • Hroch obojzhivelnyj  

        Se to pekne seslo, zrovna Heine o prisevek vyse je naopak propagatorem rozmeru 650B/27.5 se sirsim plastem na (ultra)endurance jizdy. On obvod se 40mm je pak cca stejny jako 700c s klasickym 23 plastem.

        • Dejv94  

          Tak 23 guma je vhodna akorat tak na silnicku. Na univerzala bych si predstavoval aspon 30 gumu a v mensich kolech nevidim zadnou vyhodu (ne pro tuto kategorii kol).

          Osobne jdu cestou, kdy na cx kole budu mit dvoje kola (uz pres 3 mesice cekam na rafky), jedny obuty na silnic s 25 plastema a druhy nejaky rychly tereni (semislick) s max gumou co pobere ram a vidlice (mela by se vejit 35 guma, mozna i 38).

          • jecnak  

            Jo, aktualne mam 50ky kabony na 23mm galdach na silnici a 33 a 35mm spis plaste na bedusich a je to takhle totalni univerzal. Na sotku se ale klonim take k spis hladkemu vzorku a velkem objemu.

            Co se tyce predstavce a sedlovky na testovanem SUPu, tak to je celkem klasika. Na Boonovi byl taky nesmyslne (teda ciste na CX zavody asi dobry) dlouhy predstavec.

          • kalimero  

            Schwalbe S-ONE by mohly splňovat roli jediného univerzálního pláště. Co jsem si je koupil, tak marně hledám důvod pro druhá kola.

      • gargamel  

        Tak ten sup se mi původně dost líbil, ale ta geo by mi teda neseděla. Bylo v rámu a vidl dost místa na zubatou gumu cca 35mm + bláto?

        • Dejv94  

          Mista tam bylo rekl bych tak standartne na cx kolo, odhadem 33 guma a blato by nemel byt problem.

    • MrtweyUbrus  

      Zajíždím Norco Search 105 carbon, za mě nejlepší cena/výkon vůbec, potřeboval bych poradit jaká kola na bezduše, náboje aby mi tam šla silniční kazeta a měla 142×12mm osu? Ráfky bych chtěl ZTR Grail nebo WTB i19.

      • jecnak  

        Naby DTcka – 350ky pripadne lepsi. Rafky spis WTB kvuli vaze.

        • MrtweyUbrus  

          Dík, raději bych 32 drátů, mám oblečenej kolem metráčku a chci aby to něco vydrželo, jak jsi spokojený s WTB ráfky?

          • jecnak  

            Rafky rafkujou, zadne problemy. Taky mam 32 dratu. Dve vrstvy pasky a muzes na ne nahodit jak silnicni gumu na vysokem tlaku, tak i neco sirokeho do terenu. Profil vnitrku rafku na nahazovani plastu je vyborny, a patk bych rekl lepsi jak u ZTR diky takovemu zlabku, takze i na velmi nizkem tlaku patka drzi na miste.

      • madik  

        Muzes dat info v jaké výbavě a kolik té stalo? Prodejce Norca na Forbikes říkal že karbonovy rám na ultegre s hydraulickymi kotouči je asi za 56k. Se mi tomu nechtělo věřit :))

        • MrtweyUbrus  

          Výbava je sériová: http://www.norco.com/…search-c105/

          Měnil jsem jen představec za kratší, sedlo a sedlovku, původní jsou hrozná těžítka, celé kolo nyní 9185g, počítám že po výměně kol a řídítek za karbon bych mohl být kolem 8,5kg

          Kolo jsem kupoval za 58k.

          Model na Ultegře je asi za 75k.

        • Vilém  

          Kdo to k nam vubec vozi? kupoval jsem verzi A105 a cena byla 30 tKc, coz mi taky prislo velice slusny, vzhledem k tomu, ze na tom kole neni nic co by me vylozene urazelo a rikalo si o okamzitou vymenu.

      • Breakpain  

        Takhle z fotky to vypadá na záda lámající drop ?

        • MrtweyUbrus  

          Ani ne, úhel fotky asi dost zkresluje, chystám se udělat pořádný fotky a dát do bajků.

    • jeniiiik  

      Nemá někdo prosím tip na to kde by se válelo grade, revolt, ronin atp. ve velikosti XL? A nejlépe základní model? Díky moc, sháním pro kamaráda.

    • niro125  

      Pořídil jsem Superior X-Road Elite, je to hliník a cyklonemcik kde jsem to bral mi za drobný příplatek přehodili komplet sadu z origos tiagry na 105 2×11 a pridal carbonovou sedlovku Brzdy jsem chtěl mechaniky kvůli ceně ale nechal jsem tam dat bb7 misto původních tektro, protože se snadno steluji A jinak zatím spokojenost Jezdi to obstojně a hlavně super ty tlustší gumy Projedu vic nez na klasické silničce a tolik me to nenaklepává na tech rozbitejch okrskách. A to mam s čím srovnat mel jsem Kuotu Kredo full Carbon a jelo to ale bylo to utrpení obzvlášť dlouhý streky. A pak brzdy to je pro me luxus ted konečně brzdím a ne jen zpomaluju a nebojím se tak pouštět to z kopců. A ještě jako plus vidím stabilitu skoro jako na mtb nevadí vítr nebo když trefím díru prostě pořád jedu a cítím se jistě ne jako na splašeným koni …

    • s4r  

      K tomu Gravel ježdění a problematice gum bych možná něco měl…

      Mám Grade na Tiagre, není nejlehčí, to je fakt, navíc mám 58cku rám, ale svezení je skutečně perfektní, hodně mě to chytlo, na bajku jsem letos jel jen dvakrát…v lednu na sněhu…nedávno s dcerou. Je totiž fajn uhanet po silnici, následně objevit někde nějakou cestičku, a na tu se vrhnout.

      Standardní obutí jsem asi po 500 km vyměnil za Conti Cyclocross Race v šíři 35, na silnici už to není tak tichá a lehká jízda, na zpevněných cyklostezkách, případně lesních cestách bez kořenů, to ale letí nevídaně.

      Laboruji ještě ale s tlaky, vážím lehce přes 110 kg, je to tedy dost zásadní problematika, nicméně zatím jako ideál se mi jeví na předku cca 4,8 a zadek těch 5,8.

      Každému doporučuji svezení na něčem podobném, myslím, že si každý fakt najde to svoje! :-)

      • chiq  

        Synovi jsme pořídili Ronina, teď není doma a tak jsem jej testovala. Včera mě mile překvapilo jaké turistické úseky jsem s ním dala a že jsem se na něm docela vyblbla. Určitě fajn alternativa, když bych se chtěla dostat dál od domova a nestrávit tím celý den. Ale nedokážu si představit, že by to bylo mé jediné kolo.

        • jIrI___  

          Ronin mi už přišel takový dost turisticky naladěn. A je těžký jako prase i oproti Grade, to už je co říct :). Daleko více se mi líbí Aura XR , škoda že s ním nepřišli na trh o rok, dva dříve.

          • chiq  

            Snad mi manžel někdy půjčí na vyzkoušení svého Grada, abych mohla porovnat. Ronina máme pár dní, dala jsem na něm jen 150km. Váhu vůbec neřeším. Důležité co mám v nohách.

        • s4r  

          Ronin je zajímavý, líbí se mi moc, po nákupu Gradeu už pro mě ale postrádá smysl. Každopádně ani já si nedovedu představit, že bych měl Grade jako jediné kolo, přece jen ta dětská sedačka je na horaku přijatelnější…:-)

    • jecnak  

      Prijde mi, ze se pri zdejsim vyberu docela zapomina na Konu. Novinka SUTRA LTD je zajimava sportovni alternativa ke klasicke Sutre.

      • s4r  

        Určitě to bude dobré kolo, nicméně se mi fakt nelíbí…obecně se mi poslední dobou moc nelíbí kola s takovým tím klasickým střihem rámu…ale to je věc vkusu…;-)

      • Bruca  

        Nebo taková Kona Dew drop… skoda, že je přestali dělat :(

    • DaD  

      Zajímavý počin je nový Giant Contend SL Disc pro rok 2017 Hodně se mi líbí semi hydraulické brzdy kde je převodník z klasických lankových brzd na kapalinu schovaný v představci! A cena je hóódně příznivá na kolo se 105-tkou,karbonovou vidlí a sedlovkou.Asi můj příští zimák:)

      • tromboonen  

        A ušetříš za elektrikářskou pásku :)

        • DaD  

          No nevím no,té oranžové je tam přeci jenom dost.Páska proto zůstává připravena :)

          • tromboonen  

            No me se to po dlouhe rade tragickych GIANT designu docela libi… jako ne ze by to nemohlo byt jeste lepsi, ale uz to tak neblije do oci :)

      • krabica  

        Naštěstí to není v představci, ale ve víčku představce. Výměna představce by byla asi problém… :-D

        • DaD  

          Jo jasně,špatně jsem to napsal,sorry.Kaž­dopádně mi to přijde jako dobré řešení.Uvidíme jak to bude fungovat…

        • Sindy  

          Ajajaj.

        • jecnak  

          To ma byt nejaky navrat do praveku mtb? Fujtajbl.

        • Kubiczech  

          Hezké. Na rok 2013.

          • jIrI___  

            Opravdu si myslíš, že to vypadá hůř než třeba toto ? O funkčnosti se nebavím, podle mě tyhle řešení kombinují nevýhody mechanik a hyder.

            • DaD  

              Za mě určitě nevypadá.Navíc je tam lanko zkrácené na minimum a pak už je to celé v režii oleje.Podle mě mnohem lepší řešení než když jde lanko až do třmenu.V zimě ty lanka a bovdeny dostávají docela pokouřit.Giant to má de-facto celé schované pod omotávkou a venku je jen malý kousek lanka

        • DaD  

          Hezké-nehezké,když to bude dobře brzdit tak to neřeším.Silničními mechaniky oproti sil. hydrám brzdí hodně mizerně takže vzhled klidně překousnu.Mě tohle nijak neuráží a stejně by nad to přišel Garmin.A na zimáku snad ani nemá cenu nad tím přemýšlet.Něco jiného asi bude,když to bude mít člověk jako silniční jednici…

          • Kubiczech  

            Jinde ses podivoval nad bastlem převodů 1×10 a tenhle bastl ti nevadí? Možná mi něco uniká, ale proč tam rovnou neplácli hydrauliky, když jiní výrobci v téže cenové mohou?

            • p@X  

              Taky to nechápu, když už kompromis, jsou tady TRP HY/RD.

              • DaD  

                Mě se tedy mnohem víc líbí tohle než ty obr třmeny od TRP na vidlích a pokud to bude fungovat tak bych sáhnul určitě po tomto řešení.

                Otázka je,jak to bude vypadat na živo…

            • DaD  

              Není bastl jako bastl.Mě tohle opravdu neuráží.Naopak udávat zbastlenou sadu XT za top komponenty ano.

              A zeptám se: jaký výrobce dává za na kolo za třicet se 105-tkou full hydrauliky? Nic tím ironického opravdu nemyslím a vážně mě to zajímá.Potřebuji slušného zimáka a na značce Giant vůbec netrvám…

      • gargamel  

        Pěkný, to se mi líbí.

      • jIrI___  

        To řešení převodníku je hodně šikovné. Jaká má být v ČR cena?

        • DaD  

          To se dozvím až za 14 dní.Momentálně se dělají ceníky na komplet sortiment 2017.Prý to ale má být levné kolo.

        • Chlebovnik  

          V ČR imho nebude. V Německu je cena stanovena na 1299 EUR.

          Nižší model na Tiagře a mechanických TRP Spyre u nás za 30 999 CZK.

          Mě by zajímalo, jaká guma se do nich vejde. Prodávají se s pětadvácou, což není nic moc.

          • DaD  

            Tento model se opravdu do ČR vozit ofiko nebude.Mám ale možnost kolo objednat soukromně přes autorizovaného dovozce a dokonce bych uměl jedno emkové hned.

            Ještě mám info k brzdám.Prý to brzdí o dost lépe než základní hydraulické Shimano (takové ty velké bambule)

            • krabica  

              Shimana RS505 rozhodně brzdí lépe než TRP.

              • DaD  

                Já se také nebavím o TRP.To je skutečně bída proti hydraulikám.Já se bavím o tom,co má Contend SL disc 1 za brzdy.To jsou ty s hydraulickým převaděčem na představci.

      • Hajis  

        Kolik má stát? A kde koupit?

        • DaD  

          Cenu tady plus-minus máš a nakoupit můžeš v Progressu v Hostivicích u Prahy.Je to ale model 2017 a u nás ještě není.Takže trpělivost…

    • t29  

      Co říkáte na Felt Z-serie ?

      A jde v ČR sehnat jenom rám + vidle, buď ten Felt nebo něco podobného? Počítám s obutím max. 28–622, kola mám na RU a kotouče, vzadu 135mm, zbytek by se pořešil.

      • tromboonen  

        Taky se mi libil, ale ceny samotnych ramu v CR jsou sileny, sam dovozce mi rek ze to nema cenu… nakonec vysel levnejc S-Works Roubaix, po trose snazeni, protoze je jich proste plno a starsi modely maj slevy…

      • oberleutnant Weiss  

        Koukni na české stránky Feltu – http://www.feltcycling.cz/ – kromě kol tam máš (mimo jiné) i prodejce… K novým „Z“ Feltům ti nic nenapíšu, neb o nich nic nevím, Z95 rok 2012 sedlám (tehdy to byla jedna z absolutně nejlevnějších silniček na našem trhu a já, jsa do té doby silničním kolem nepolíben, jsem nechtěl moc rozhazovat) a než jsem si pořídil o 3 kg lehčího karbonového Authora na Ultegře Di2, bohatě mi stačil. I teď se na něm ještě občas svezu. Fakt je, že to asi s těmi aktuálními Zetky už nemá nic moc společného…

    • chiq  

      Jaké máte pedály na svých gravel bajcích? Spd nechci.

    • chiq  

      Popravdě kromě pohodlnosti řeším trošku i vzhled, aby to vypadalo jako komplet hezky. Máme tam obyčejné pedály a při 100km je to jako za trest.

    • Qulck  

      Jaký byste doporučili gravel? Ideálně ocel, ale vzhledem k omezenému výběru asi skousnu i hlínu… Efektivní délka horní trubky mi vychází na max 56 cm, ale vzdálenost sedlo-střed asi 79 cm. To ve většině prodávaných případů znamená velký drop (přes 15 cm), protože bych potřeboval hlavu tak 20 cm, což se jednak asi moc nedělá a taky je to hnusný. Komín pod představcem taky nechci. Dneska jsem jel na Revoltu, velikost M, na délku bych klidně snesl i o něco kratší (1–2 cm se dá doladit představcem, ale kratší než 90 mm nechci), ale sedlovku jsem musel vytáhnout na max a při spodním úchopu jsem na tom už dost ležel. Vzhledem k tomu, že to chci i na cestování, rád bych drop kolem 10 cm, jako mám na biku. Nepřijde mi, že bych byl nějak disproporční, ale podle geometrií se neposkládám snad na žádný gravel rám :-D

      Jinak na cc mi vyšlo:

      Seat Tube Range c–c: 57.6 – 58.1 cm

      Seat Tube Range c–t: 59.3 – 59.8 cm

      Top Tube Length: 55.6 – 56 cm

      Stem Length: 10.1 – 10.7 cm

      BB–Saddle Position: 79 – 81 cm

      Saddle Handlebar: 55 – 55.6 cm

      Saddle Setback: 6.5 – 6.9 cm

      • krabica  

        Grade 56, případně 58 se sedlovkou bez ofsetu.

        • Qulck  

          Ten mi přijde zrovna celkem předraženej a ani není moc pěknej (ok, otázka vkusu). Navíc nemá přípravu na nosič (nebo jsem si nevšiml?), chci to i na cesty. Ale jo, pravda, že ten by byl geometrií poměrně vyhovující.

          • krabica  

            Má připravu jen pro blatníky, ale nosič by šel určitě vyřešit. Na cestování to kolo ale fakt není.

            • liskin  

              Spešl Diverge má mimochodem přípravu na blatníky i nosiče aj na karbon modelech. Ale je to teda taky předražený a jestli by seděla geometrie, to jsem se radši ani nedíval, tomu nerozumím. Ještě teď dělaj tohle: https://www.specialized.com/…ture/sequoia, to je aj ocel, ale cenově to bude určitě taky úplně mimo. :-)

      • kalimero  

        Doporučuji https://www.evanscycles.com/…ike-EV245160

        Příprava na blatníky i nosič, 3 košíky, ocel a je ve velikosti 56. S blatníkem můžeš jezdit plášť 700×35.

        • Fran-tic  

          :O to je kolo, které potřebuju…sakra, škoda že není moje velikost

          • kalimero  

            Velikosti u všech kol si nakresli a srovnej s tím co ti vyšlo z kalkulačky. Mi třeba vyšel rám 55, takže se dívám na 54 až 56 a většinou mi víc vyhovovala 56.

            • Fran-tic  

              nemám co kreslit, se 192 cm se na 56 určitě nesložím :)

              • Qulck  

                Renegade expat je i v 58 :) Na tiagre a s mechanikama,nizsi rada Reynolds oceli. Jinak stejne kolo.

        • Fran-tic  

          :O to je kolo, které potřebuju…sakra, škoda že není moje velikost

        • Qulck  

          Renegade je samozrejme můj favorit už dlouho :-D Ale chtěl jsem expata,za 22 tisíc bezkonkurenční kauf. Akorát se bojím,ze se neposkládám na 54,resp bude třeba komín pod představcem. V 56 není. Ne ze bych si tu desítku za exploita nepriplatil,ale 11sp a hybrid brzdy zas taková pridana hodnota není (pro me) a o něco lepší ocel zřejmě nepoznám :) Ale trefa!

          • ˘Ö˘ Krab  

            Jak jsem psal ve Tvém předešlém vláknu, neměl bys na 54 problém s dropem, ale s délkou, ten rám je na Tebe (pro konkrétní použití) krátký, ona i jejich 56 je na Tebe spíš krátká, pokud se chceš držet doporučení z cc.

      • Marskatin  

        .

      • Marskatin  

        BB–Saddle Position je podle mě údaj, který je na CC zcela mimo realitu, takže bych se s ním netrápil.

        • Qulck  

          Na biku mám asi 79,5,takže to zase tak mimo není…

        • Vilém  

          Mi ten udal prijde jako by byl se zapoctenou delkou kliky.

          • Qulck  

            Není,fakt to vychází,na biku presne a na plečce na dojizdeni plus minus taky,

            • Vilém  

              Nepremeroval jsem si jak to mam na kole, ale prijde mi dost divny, ze bych mel do rozkroku 89cm a pritom vzdalenost stred – sedlo 83cm.

              • Qulck  

                Je to divný, taky jsem si říkal, že by to mělo být cca inseam minus délka klik, ale na biku mám nastavený sedlo podle pocitu a vychází to tak…

                • Vilém  

                  Asi to odpo zkusim premerit:)

                • Marskatin  

                  Nevychází to jako inseam – délka klik, ještě ta mhraje roli velikost chodidla.

                  Vycházelo mi to tak nějak, jako to má kamaro nebo vilém tzn. 88–89 cm rozkrok a sedlo v reálu 77,5–78,5 cm. BB-sadle mi to vyhodilo 84 cm neb odokonce 86cm a to byl opravdu mnesmysl… měřil jsem se 4× a s asistencí…Kaž­dopádně s tím jak to vyšlo z výpočtu jsme šlapal jako baletka.

                  Co tak sleduji výsledky, co sem někdo hodí, tak dost lidem vyjde něco podobného. Takže asi spousta lidí přes veškerou pečlivost špatně měří nebo se občas někde vyskytne chyba.

                  Už jsem se tomu dlouho nevěnoval a nebudu, ale mám pocit, že to dělalo jen u silnice nebo jen u biku, ale nejsem si jistý.

                  • Qulck  

                    Mně se na biku šlape dobře, mám inseam 87 a bb-saddle 79,5… Asi to bude dost individuální podle toho, kdo chce jak natahovat nohu…

                • Vilém  

                  Tak jsem to zkusil premerit a se 172,5 klikama mam nastaveno 770mm.

              • kamaro  

                Podle některých zdrojů je výška sedla 0,883 x vzdálenost od země po rozkrok. V Tvém případě by to mělo být 0,883 × 89cm = 78,5cm.

                • Vilém  

                  Pokud si to dobre pamatuju, tak nejakou takovou vzdalenost mam nastavenu, ale pro jistotu jeste premerim.

            • jIrI___  

              Taky mi to při výběru kola tuším vyšlo ± stejně jako reálně změřená délka.

        • krabica  

          Mě teda sedí.

    • gargamel  

      Zdar, co byste doporučili z aktuální nabídky za pláště, šíře tak 38–40mm (spíš těch 38)? Chci to na blížici se podzim a zimu, cca 50/50 road/offroad. Bezdušové použití.

      Něco jako třeba Maxxis Rambler nebo třeba tento?

    • p@X  

      Kdo řeší průchodnost a nechce ocelovou mrchu: Lapierre Crosshill

    • kalimero  

      Jenom pro zajímavost. Jamis Renegade Expat 2016, ráfky Alex ADT 470 (17mm), Hutchinson Python 29×2,1 (v reále 47mm na výšku i šířku).

    • Mysee  

      Já dnes vytáhl druhé záplety a 33 mm RaR. Naprostá paráda a zas jiné osvěžení oproti fullu nebo silnici.

      Jinak stále přemýšlím o tubeless pláštích, ale stále jsem nenašel nic přijatelnějšího než za 1000,–/ks. Schwalbe obecně už neberu.

    • Fran-tic  

      mám teďka pláště WTB Nano 40c – je to zmenšenina nanoraptoru, se kterýma jsem byl velmi spokojený. Předěláno na bezduše, mám najeto kolem 500. V zatáčce lehce ustřeluje, ale dokopce to jede parádně, na cestě není taky marný. Určitě stojí za to přihodit do výběru :)

    • t29  

      Rámy Felt Z-serie jsou prý už vyprodané, tak můžu vymýšlet dál. Líbí se mi Merida CX Carbon 2013 ale prý má rozteč zadních patek jenom 130 mm – může to někdo potvrdit nebo vyvrátit?

      Nebo radši pořídit RB RX a šetřit kačky?

    • formica.rufa  

      Ahoj. Chtěl jsem původně CX, ale nakonec jsem nakupoval srdcem a koupil gravel Author Ronin (a to levněji, o dost). Jsou na něm pláště skoro slicky 42mm. Na léto fajné. Ale ted do následujícího půlroku hledám pláště 40–47mm se vzorkem, jenž budou alespon trochu držet a odvalovat v marastu. Doporučíte nějaké? Co Schwalbiny Smart Sam 42–622?:)

      Určitě je spousta dobrých CX pláštů, ale je mi líto tam hodit úzké 700×33/35. Ještě dodám, že na silnici mám silničku a na prasečinky fulla.

      Díky za odpovědi.

      • Dejv94  

        a dostaneš tam tak široké gumy?

      • t29  

        Smart Samy jsem používal na crossu na ježdění do práce, za málo peněz hodně výdrže. Asfalt zvládnou, sníh zvládnou a když je na cestě bahno z polí, tak taky projedeš. 42–622 už byl na hraně průchodnosti rámem a blatníkama, tak jsem pak pořídil 37–622 s reflexním pruhem na boku. Na zasněžené cyklostezce se ty užší CX pláště dokážou proříznout až na pevný podklad a jet relativně lehce, zatímco MTB plášť se prostě jenom boří a brzdí, ale jak to lidi pošlapou a pak to přemrzne, tak je to horší než od koní a na pláštích nezáleží :)

    • Staifus  

      Asi chci taky štěrkolet – tak který ?

      1. Merida CX 500 ev CX 600 s 1×10
      2. Author Ronin
      3. Spešl Crux E5
      4. Giant TCX

      nebo jiné kolem 35tis. Díky za tip… (nechci čekat, nechci stavět :-) něco „lidsky“ dostupného )

      • Kire  

        Na tu Meridu 500 se můžeš podívat u mne na profilu. Co si u ní zaslouží změnu, jsou kola a brzdy. S novými koly šla hmotnost na skoro 9 kg. Brzdy vcelku brzdí, ale v dlouhém sjezdu mi vadí příliš vysoký odpor vratné pružiny. Jsou tedy na řadě.

        Najeto s ní mám asi spokojených 4000 km.

        • Staifus  

          Ta tvoje je luxusní… letos se jim ty barvy moc nepovedly. Jedině ta o další dvě třídy vejš a to je cca 50…

      • p@X  

        Z výběru je patrné, že moc nevíš co chceš :)

        Ujasni si, zda čistokrevný CX, či hybrida s větší průchodností, jedno/dvoupila, …

        Ze zahraničí tedy ne?

    • formica.rufa  

      Já mohu klidně doporučit Ronina, mám ho, jsem spokojen. Jistě není to čistokrevný CX, spíš takový gravel vintage. Takže pokud chceš stylovku, s větší průchodnost pláštů a nevadí ti lehčí ndváha (12kg), tak tenhle stroj na tiagře s mechanikama Spyre je v allrightu:)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.