Jake mate zkušenosti s timto plášrěm ??Dík
Jake mate zkušenosti s timto plášrěm ??Dík
29×2.2 TNT(tubeless ready), zatím samá pozitiva
Přesně tenhle chci, ale par lidi mi tvrdi že hodně klouže – vlhk cesta… a tak
A máš přímé srovnání s RR?
????
Pebe není žádný zajíc a tak předpokládám, že jezdil i Racing Ralphy (i když možná ne ve 29") a tak může tyto dva pláště porovnat.
no ja chci 26, rozhoduju se mezi RR a geax,
Jeden plášť ve 26" a ve 29" se může chovat odlišně, natož jeden ve 26" a 29". Jezdil jsem ve 26" (mimo jiné) RR a teď crossmark. RR Evo mi vyhovoval asi nejvíc, ale s přechodem na bezdušová kola zvažuju i Saguaro a tak se snažím získat informace ;-)
Já je múžu porovnat,pač geaxe TNT 2.2 jsem dával za RR UST 2.25. RR je rychlejší,lehčí,moc nedrží a má menší odolnost,Geax je těžší,jede moc pěkně na asfaltu na suchů,ale ani v bahně se neztratí,bude odolnější proti defektu.
Upřímně řečeno nové RR jsou jedny z nejhorších gum, jaké jsem kdy potkal. Nedrží, nebrzdí, nezabírají a dokonce ani nejedou. Výměna za NN 2.1" byla jasná volba a už nikdy jinak…
Ámen.Akorát ty NN jsem na kolo nedal,ale nej. plášť od schwalbe.
suhlas
A proto mají i dle měření (kde jdou subjektivní dojmy stranou a číslo je číslo) jeden z nejmenší valivých odporů na trhu vůbec a ve stejné kategorii se najde jen minimum plášťů, které se valivým odporem vyrovnají (tedy nemají větší).
Takže tvrdit, že nejedou, to je tedy už fakt dost ujetý.
NN má znatelně větší valivý odpor, na zadním je to znát poměrně dost. Tím neříkám nebrat NN, samozřejmě NN má v terénu výrazně lepší vlastnosti než RR.
Názor na to jak gumy drží může mít každý jiný, tady se tedy nechci přít (i když já RR považuju zase za to nejlepší, co v dané kategorii plášťů na trhu je, jen se nesmí jezdit obyč verze, která je přílišná šlupka a nesmí se přehušťovat, pak drží špatně a jsou na přehuštění náchylnější než jiné pláště), ale ten valivý odpor je jasně změřený a není tu co řešit.
A ani ten NN není tak jednoznačný. Jsou situace (lehký terén s tvrdým podkladem, asfalt), kde RR drží lépe než NN.
Dlouhodobě střídám na více kolech kombinace RR/RR, NN/RR i NN/NN, takže srovnání hafo.
Tak tak, po výměně napůl ojetého Nanoraptoru za RR jsem pocítil náhlou příznivou změnu jízdního odporu. S NN se to nedá vůbec srovnat. I když grip na drolivém a nebo klouzavém povrchu se mi zdá horší, než u starého RR.
no neviem, dovolil bych si nesuhlasit (je fakt ze som ho jazdil a jazdim iba vzadu, vpredu som nijaky RR nikdy nemal iba NN)
drzia brzdia a zaberaju primerane svojej triede, povedal bych ze su niekde na cele a za seba mozem povedat ze po roznom laborovani s kde cim nech hladam jak hladam tak neviem najst alternativu ktora by na tom bola vo svojej kategorii vyrazne lepsie. je pravda ze im to vydrzi tak 1–1.2kkm ale ani tym nevybocuju z radu.
nejedou – neblazni, a co potom jede??
odolnost – po tom co som to skusil aj na tvoju radu – velmi dobry tip – ako no tubess zatial s odolnostou problem nemam. (je fakt ze mam na tom len par desiatok km).
Co jede? Já osobně jsem byl cca o 100% více spokojen se starým RR, který se mi zdá jízdně výrazně lépe předvídatelný a jel pocitově o hodně lépe. Je to samozřejmě můj subjektivní dojem, který ale pro mě hraje extérmní roli. Já osobně jsem novým RR skutečně naštván a na bika mi už nesmí, hotovo.
Nové a staré RR mají ± stejný valivý odpor (všechna měření různých ročníků jsou v rozmezí 1W, což je zanedbatelné a může se nepatrně lišit i kus od kusu).
Zbytek je na každém a subjektviní. Já naopak můžu říct, že nové RR jsou o třídu lepší než staré. Navíc tím jak jezdím UST verzi na o něco nižší tlak, tak je to ještě lepší.
Já také vozím UST, dušové gumy nepoužívám už docela dlouho. Velká výhoda nových UST od schwalbe je velmi nízká hmotnost proti jiným UST plášťům, přeci jen NN 2.1UST má váhu kolem 590g, což je už váhově hodně zajímavé. Ale osobně mě nový RR nepřesvědčil, trošku teď experimentuju s Maxxis a Vredestein, tak uvidíme, co mě potěší.
A pokud se jedná o pláště, které opravdu jedou, tak jediný plášť, který jede znatelně lépe než RR co mi napadá je FF. To je ovšem jiná kategorie.
FF je řekl bych plášť úplně k ničemu. Respektive, k tomu, abys mohl kolo vyfotit na váze a machrovat ŮŽASNOU hmotností. Přiznám se, že jsem taky jednou vábení nízké váhy podlehnul a vyzkoušel FF 2.25", píchul jsem 6× během 5KM, FF letěl do „bedny“ s harampádím v dílně… Never more :-)
Proto FF vyrábějí :)
Je třeba rozlišovat FF 2,0", které jsou v pohodě a pak ty ostatní :-)
Mám 2.25 a mám je v dílně,hozený v bedně:)Rozlišení je jaké,jenom šířka?
Trvanlivost nebo jak to napsat :-)
na FF2,0 sem najel přez 4000km na FF2,25 ani ne 1500 a šly do skříně takže neni FF jako FF u 2,25 bych řek že ta velká plocha pláště akorát schytá víc defektů a sou o něco línější :O( ale zas pohodlnější FF2,25 mi už na kolo nepude 2,0 klidně…
2,0 jsem nikdy nedal,ale 2,25 je jako magnet na dírky,stejně jako RR
nj je to široká guma s nízkym vzorkem tak je jasný že bude náchylnější na říznutí u 2,0 to zachraňuje to že je fakt uzoučká…
uzoučká a lehoučká:)
A ukrutně rychlá :-)
To je pravda,neznám nic rychlejšího.
S jazdnými vlastnosťami na moje bežné XC turistické jazdenie (pričom mám vysoko nadpriemernú hmotnosť) som veľmi spokojný a to na všetkých povrchoch a počasiach. Považujem ho za dosť „univerzálny“ (ak taký vôbec existuje :-)…
Trošku som však prekvapený, že prvý plášť som odpísal po pár stovkách kilometrov kvôli defektu – trhline v boku plášťa, pričom by to mal byť pevnejší plášť s aramidom. Zrejme boky nie sú až tak chránené … Ale kúpil som ho opäť a spokojnosť pretrváva.
Pridam svuj poznatek.
Koupil jsem ty bile Geaxy, abych si udelal radost. Co se tyce jizdnich vlastnosti, maji vyborne drzeni v zatackach, ale to je mi na prd, kdyz oba plaste po 2 mesicich sly do kytech, protoze jsem prorazil, respektive udelala se mi v nich dira, ktera nesla uz spravit. Nerikam, ze nejezdim razantnejsi sjezdy, ale co ted vozil RR od Schwalbe, tak tento problem nemam. Takze ja osobne, nedoporucuji.
Snad nechceš tvrdit že RR je odolnějsí? lol
Odolný je akorát UST a DD,jinak ten papírák už nikdy nekoupím.
Tuhle sezonu tři RR hotový z toho dva UST,to se mi zdá dost.Takže RR já nedoporučuji.
Ja netvrdim, ze je to obecne, ale zatim me RR nepraskly a porad drzi :)A to na nich mam odjeto uz 2× tolik, co na tech Geaxech. Oba Geaxy me praskly v behounu, primo uprostred a za jizdy, pomerne velka dira. Takze jsem mel pech a jeste, ze jsem byl par km od baraku. Musel jsem proste tlacit domu. Ja uz bych asi do nich nesel, byt me na kupkolu borec tvrdil, ze Saguary jsou malinko lepsi jak RR.
A to jsi měl co za verzi?Já mám 2.2TNT a jsou teda fakt dobrý,až jsem překvapený.U Vykuků moc borců není,ale jsou to dobří obchodníci,né odborníci.
Mám na nich najeto asi 4000km a ani jeden defekt, pláště jsou to fakt výborné až na to, že kloužou na mokrém.
Kluci, tak ja nevim, tak jsem koupil snad 2 zmetky, kdyby se to stalo na jednom, pochopim to, ale me se to stalo na dvou, rozmer 2,00.
Kupoval si ich asi v piatok 13teho :-) to ako ti obidva praskly, je riadna nahoda( ako vyhra v loterii), nuz ale stava sa aj to. Stalo sa mi nieco podobne, ale nboli to plaste. Rovnaky vyrobok, ktory som pouzival dost dlho, zakupeny nanovo(ako osvedceny) v dvoch kusoch a jedne vydrzal tyzden a druhy dva dni. Tiez uz nekupim…ako ty tie Geaxy.
Geaxy nebudes kupovat?
Ja asi skocim po Michelinech XC dry 2 nebo po Schwalbe RR nebo Rocket Ron
Geaxy som myslel ako priklad po tvojej skusnosti :-)
Michelin asi ee, skor ten Rocket Ron
Ja odjezdil na michelinech 6000km na 2 sadach a spokojenost.
Tak míši bych si na svoje kola určitě nedal,alespoň né tedy verze UST.
Vyuziju tento dread: cirou nahodou nema nekdo zkusenosti s GEAX Barro Mountain 2.3? Uvazuji o nich jako alternativu k Continental Mountain King 2.2.
Opravdu nikdo nic? Podle stránek výrobce by na tom Barro Mountain měl být s valivým odporem dost podobně jako Saguaro ale v mokru by měl být o poznání jistější. Ještě je o něm taky tady
Uvažuješ o Geax,mám jeden na prodej :))))))))))))))
přemýšlím o Geax Barro 2,3 TNT
Koukám,že máš taky canyona!Na čem máš ty RM3?Jinak budeš asi spokojený,realná šířka 58mm,to bude balón.Viděl bych to lepší volbu než NN 2.25 UST,ale vem verzi TNT!
RM3 přijdou na Nerva, ale ještě tam nejsou. Do teď jsem jezdil kombinaci NN/RR oboje ve 2,25, teď jsem zkusil vzadu Crossmark 2,1 ale RR mi přišel lepší. Teď pošilhávám po 2,3 Barro TNT, zvažoval jsem i Saguaro, ale při vzpomínce na letošní počasí mně děsí jeho zhoršené jzdní vlastnosti za mokra :-D
Tuhle kombinaci jezdím teď na MR,ale na zimáku(neustále se měnící konfigurace,jednou ho sem dám,ale až budu spokojený) mám právě teď už nějakou dobu Saguaro TNT.Už jsem si objednal dva na MR,dám ho dopředu i dozadu.Nikdy jsem snad nic lepšího nejezdil.Schwalbe má u mě konec,ještě si brousím zub na mezkala a barro race.
No a jak je to v porovnání Saguaro x Ralph vzadu. Co se jízdních vlastností týká jsem byl s RR spokojenej. Jsem teď ale hodně zvědavej na ten Barro, moc lidí ho tu nejezdí, ale nikde ve světě ho nikdo nehaní. Teď to asi bude Barro/RoR a až Ron odejde tak asi Barro(jestli se osvědčí)/Saguaro nebo Barro/Barro
Ty ale myslíš Barro AM,ne Race?Porovnaní RR vs. Saguaro,když vezmu verze bezduš. Tak mě to příjde že na asfaltu je lepší RR,ale jinak ztrácí všude.Váha vs. Odolnost=RR vs. Saguaro.Rozdíl v bezduši je pár gramů,takže já jsem pro Geax.
Mám na mysli Barro Mountain 2,3 jako alternetivu k NN 2,25 na předek. Jinak vzadu jsem s RR byl spokojený ve všech vlastnostech asi kromě odolnosti, teď jsem zkusil místo něj ten Crossmark a přije mi, že o poznání míň drží ve výjezdech, třeba i na suchých kořenech a je v tom dost podobný třeba se SmartSamem. Možná tam vyzkouším Barro 2,1 s tvrdší směsí než 2,3.
Právě že ta odolnost RR,je snad nejhorší,stejná jako FF.
Dozadu bych dal saguaro 2.2.Mám NN a vzadu saguaro a je to fajnový a hlavně bez defektu.
A co dáváš do těch TNT za tmel? Ten jejich Pit Stop tnt nebo tam funguje třeba i No Tubes ?
Já tam dávám schwalbe,ale je zbytečně drahý.
Ahoj vsem
Zacal jsem, uprimne receno i vlivem tohoto fora a jezdenim na dusovych plastich, na RR a NN.
RR super jedou a NN dobre drzi a dobre jedou.
Potom jsem presedlal na bezdusaky. RR i NN spoustu drobnych defektu od trnu atd. Nasbiral jsem treba 3 za vyjizdku, ale take 7. Nastesti vsechno pobral tmel, takze mne nikdy nenechali na holickach.
Ted jezdim Saguaro vepredu a XCR dry2 vzadu. Defektu minimum, tuk, tuk, tuk a jedou dobre.
Srovnani v podrzeni od nejlepsiho:
NN, Saguaro, RR, XCR dry2.
Srovnani ve valivem odporu (subjektivne, nebijte me):
RR a XCR dry2, Saguaro, NN
Takze nic zvlastniho a prekvapiveho.
Sam uz do RR nepujdu, prave kvuli defektum a sjeti po cca 800 km.
Ted mam pripraveneho Mezcala.
Jeste doplnim, ze Saguara ustreluji na mokrych sutrech taky jako RR, XCR dry2, B. Juice, NN atd…
Ale da se to vydrzet je to podobne jako NN. Ty NN jsou jistejsi v bahne. I kdyz…
Včem to lidi jezdíte ? jám mám RR a a po 2500km +/- mám cca půlku vzorku, sice malá výdrž, ale ne rozhodně 800km .. Připadne mi to nějaké divné …
V terénu.
No pokud na RR jezdíte DH, tak se nedivím, já jezdím v bordelu okolo Brna , štěrk, bahno, rozbité cesty, polňačky, asfalt, šutry a bez jediného proražení pláště a dost zachovalým vzorkem, tomu nějak nerozumím … Ani čerstvě rozmlácené tašky, nebyly schopny rozříznout plášť, opravdu nerozumím. Žeby záplava nějakých čínských padělků ?
Za ty čínský zmetky jsem tenhle rok vyházel už dost tisíc :)DH nejezdím,na to nemám kola ani zájem.
Kolem Brna není terén :)
Nechtěl jsem rejpat:)
Nato co jsou RR určeny, toho je v okolí Brna dost, takže v pohodě … a nepsal jsem terén :o)
Na silnici!
NA silnici jsou slicky ne hrubý vzorek přeci .. RR jsou určeny pro XC a to jezdím :O)
Ok, já jsem si musel rejpnout :)
Možná kdybys někdy vyjel do toho okolí, tak bys ten terén viděl ;-)
kolem Brna neni teren?????? :-))))) je videt ze to tu opravdu hodne neznas. Jakmile vyjedes z Brna kamkoliv do lesa tak byses asi dost divil:-)
Nezabudaj na to,ze nie kazdy vazi 60kg aj s bikom,aj o tom je hlavne vydrz plastov…
na silnici jedou rychle – malej odpor..
suchá tráva při sjezdu – žádný záludnosti..
v bahně – držely dobře..
za mokra (kameny,větve) jsou na tom hůř – dost střílí do stran ale hned se zase chytnou..
ve všech případech se jedná o můj subjektivní názor, který se s ostatníma může někdy až zásadně lišit :-))
nevim teda, možná je to TNT provedením a tedy nižším tlakem a větší šíří, no mě přijdou super i za mokra. Ze všech plášťů co jsem zatím jezdil asi nejlepší…
ani jsem je zatím nepíchnul ani neříznul, akorát 2× když jsem šel na kořenu až hodně na ráfek, tak se mi trochu sesunula patka a trochu si ufoukly, ale nic podstatnýho že by nešlo jet dál. Ale přičítám to extrémní situaci, klasiku bych rozhodně prorazil.
větší šíře, UST – nižší tlak a hlavně 29" uplně jiné chování
:-)
lehce jsem to tam nastínil ne :-)
jezdim je celou sezonu (velikost 2.2 )a maximalní spokojenost co do univerzálnosti… jen samozřejmě za mokra či v prudkejch kopcích hlavně dolů se musí vopatrnějš, ale za tu univerzálnost to stojí „přetrpět“…
Jezdím je celou sezonu. Do mokra jsou trošku horší, kameny a kořeny, pěkně to klouže. Ale za sucha nebo vlhka, perfektní – držák, na silnici rychlé. Upustit tlaku a budou dobré i za mokra. Jinak podařilo se mi je už i prorazit(bok pláště-ostrý kámen při sjezdu), je pravdou že byly ale hodně podhuštěné.
Geaxy sú super univerzál, RR ´09 som vyhodil po mesiaci a už sa k nim nevrátim, horšie zaberajú aj brzdia a valivý odpor zase nie je až o toľko lepší, aby sa to kompenzovalo.
Kto chce gumu do sucha, nech si kúpi Flyweighty, TO je rozdiel v odpichu!
Tieto veci sú ale silne subjektívne a ja vozím UST na max. 2 atm., dušový plášť sa bude správať inak (horšie ;) ).
Ešte jeden postreh,
keď odtrhnem Saguara do šmyku, šmýkajú sa tam, kam ich chcem dostať, mal som pocit, že RR si lieta ako chce a pár držkopádov mi to potvrdilo..
S RR nemám pozitivní zkušenosti co do záběru a v zatáčkách a terénu moc nepodrží. Hned jak ho sjedu, tak jde pryč a už ho znovu nekoupím. Je to drahej a nespolehlivej plášť.
já si už taky nekoupím!
dnes rano jsem nasadil geax saguaro tnt black 2.2" (pro ty, co vidi rozdil mezi white a black verzi toho plaste :-)).
zatim jen na predek.
projel jsem se v okoli Javorice a Rostejna, sucho rozhodne nebylo. a jsem s nim spokojeny. na mokrych korenech a kamenech to neni nic hrozneho, v blate se rychle cisti (takze jsem jako prase :-D).
jel jsem bez duse, tlak 30 psi (= cca 2 atm). mozna by snesl i min, ale vyrobce udava min. tlak 29 psi.
jo, jeste drobnost – mam ho otoceny tak, ze se toci po smeru sipky Speed. :-)
vzadu jsem vezl Bontrager XR 2.2 Tubeless Ready s dusi. tlak 40 psi. ten klouze o dost vic.
Tak nemůžeš srovnávat jak klouže přední oproti zadní, jestli to myslíš takhle teda.
Jinak souhlasím, že Jonesy na mokro/bláto jsou bída. Na suchu ale zabírají parádně, frčí a hmotnost je taky slušná.
Saguaro asi vyzkouším někdy v květnu, celkem mě láká. Přes zimu oddělám starýho Jonese a začátek jara naložím načnutýmu RR.
Jonese jsem samozrejme jezdil i vpredu. :-)
já si myslel, že z tebe dělám vola zbytečně. ale měl sem nutkání vyslovit nevyslovené :)
beru zpět :)
Co rikate na kombinaci Saguaro do predu a do zadu Mezcal?
Jinak mohl by nekdo tyto 2 plaste srovnat.dik
Mezcala jezdím. Je docela rychlý, na silnici a v lehkém terénu jede dobře, ale v horším terénu, mokro, kameny, písek, bahno nic moc. Plus proti starým drátovým plášťům CST, co jsem měl dříve, jsem zaregistroval o dost delší brzdnou dráhu, což je možná i jedním z důvodů, proč jsem loni (pláště jsem měl čerstvě) neubrzdil a přerazil se o zavřenou závoru :-(
Ja mel pres leto vzadu Saguaro UST 2,2 – neskutecne velkej balon na tento rozmer. A vpredu Lobo-loco 2,1 UST. Byla to paradni tereni dvojka.. Ale moc to nejelo.
Za to že to nejede asi spíš může to Lobo-loco ne? I když vepředu by to takový vliv mít nemělo.
Ono asi jedno s druhym, ale to S 2,2 vzadu melo urcite pravazujici vliv..
saguaro jede docela dobře i vzadu
Mno nevim chlape. Cely jaro sem vozil vzadu kendu karmu 2.0, ta jela dobre..
chjo,ale já jezdím TNT,možná jedou jináč?Řekl bych že jsou jen o trochu pomalejší než RoRon,ale rychlejší než NN.Takový mezikus :)
Tak bud ty tnt oproti ust jedou o neco ljepe a nebo je to rozdil husteni a subjektivni pocit.. :)