• biker.hona

    Zdravím, chtěl bych si do budoucna zaplest nějaký víc závodní kola než mám,,chtěl jsem se zeptat jestli někdo vyzkoušel jak bezdušák tak mtb gaulsku,, jaký je v tom rozdíl,,, a co líp jede,,, momentálně jezdím bezdušové rubeny scylla jsem s nim spokojen ráfky mam magic, dráty sapim laser a náboje novatec 711,712,,, a přemyšlím o tom, že bych zapletl nějaký kolo na závody na galusce od TUFA , šlo by o typ xc2 plus,,, tak jestli někdo má srovnání, nebo jezdil jak bezdušák tak galusku,, tak co bylo lepší,,, galuska bude určitě lépe sedět ale jak je to s odvalováním, defekty atd…atd… díky

    0 0
    • Georrge  

      nejelzdil jsem, ale mělo by to valivým odporem být podobný… hlavní problém galusky je, že pokud ji řízneš, tak ji nemůžeš dojet s duší. Což ale u závodů stejně často člověk neřeší.

      0 0
    • BikerM  

      Jezdil jsem obojí.

      A dle mého názoru je galuska uplně někde jinde, jede líp, za sezonu závodění na galdě jsem neměl žádný defekt a XC3 od Tufa jely dobře všude..

      Takže já bych bral Galdy, ale jsou dražší..

      0 0
      • biker.hona  

        XC 3 už je na mě moc hruby až zbytečne,,, radši zvolím xc 2 to je tak na cross country tak akorat

        0 0
      • JakeF  

        A co jsi jezdil za kola a pláště a galusky? A UST nebo lehký pláště jako TLR od Schwalbe (tam bych slyšel srovnání nejradši)? Sám o nich uvažuju, co se týče valivýho odporu by to líp vycházet nemělo, ale zase tužší ráfek by to moh vyrovnávat… Ceny už se poměrně srovnávaj, na závody by to bylo k přežití.

        0 0
        • BikerM  

          Bezdušáky jsem měl Rubeny (tuším Charybdis) a po této zkušenosti bych už Rubenu nikdy na své kolo nedal. Recenze měli pláště dobré, ale mého názoru byly naprosto hrozné. v terénu často střílely a valivý odpor o hodně větší než u Kendy Karmy..

          XC3 mají sice větší vzorek, ale valí krásně i na silnici (pokud jsou podhuštěné tak samozřejmě až tak dobře ne, ale když jsem je vozil za sucha na maratony dost nahuštěné tak naprostá spokojenost a navíc i když jsem je dal navíc tak se krásně zakously jak do bahna tak do suchého terénu)

          0 0
        • MlokCZ  

          Třeba pro RaR je to zcela jednduché. RaR galuska má valivý odpor ještě nepatrně větší než RaR s těžkou duší, na RaR bez duše se naprosto nechytá.

          Takhle extrémně špatně to ale nemusí platit obecně, měření mám jen pro ten RaR, pro jinou mtb galusku nemám.

          0 0
          • JakeF  

            Jj, věděl jsem, že u Schwalbe to vyjde výrazně víc. Uvažuju spíš o Tufo XC2, jako zakladatel. No, asi je bude nejlepší někdy vyzkoušet, naslepo se kombinace RoR/RaR určitě nevzdám :).

            0 0
            • biker.hona  

              Ja teda vozim rubenu scylla a nemuzu si ji vynachvalit v bezdušove verzi je fakt dobra s duší sem plášt nejel tak nevim a nemuzu porovnavat,,, no xc 2 je takovej akorat vzorek rek bych , ze si poridi i s blatem a na mokre trati uplne v pohode,,,, jeste planuju ze zapletu remerx tubular a novatec naboje,,, to je asi pomer cena vykon nejlepsi varianta

              0 0
              • ELx  

                Jezdím remerx tubular a novatec. Galusky XC2.Žádný problém,jen bych doopředu radši asi dal XC3. Jinak srovnání bezduše x galuska – podle mě to je cca nastejno, ale já nejsem řešič. Prostě jezdím. A navíc bych srovnával crosmax slr s klasickým zápletem. Což prostě nejde. Každé má svoje + a – .

                0 0
          • JSt  

            to je prave „slabina“ teoretickych testu. nejel jsi na tom a podle nejakych, pro me pofidernich, mereni vychazi valivy odpor vetsi. pak se zeptas lidi, keri galdy (povetsinou tufa) vozi, maji najeto jak s dusi, tak bez duse a galusky u nich vitezi na cele care ve vsech ohledech.

            ja tohle muzu porovnat akorat na silnici a tam jsou samo galusky tez jinde. ;-)

            0 0
    • onik  

      měl sem bezdušaky RR na zaptech crossmax ale vyměnil sem za galdy xtr naba,rafek remerx a galdy xc3 oboje jedou skvěle ted mam vepředu xc2 a taky velka pohodička!dopo­ručuju určitě zda se mi že to jede mnohem lepe než bezdušak,zaklad je ale kvalitně nalepit

      0 0
    • jecnak  

      Trakce a chovani je lepsi, blizi se k ni podhusteny bezdusak. Vse ostatni hovori proti.

      0 0
      • kubad  

        +1

        0 0
      • JSt  

        co znamena to „vse ostatni“?

        0 0
        • jecnak  

          Cena, dostupnost, opravitelnost + reseni defektu, (de)instalace atd.

          0 0
          • JSt  

            cena je jasna, dostupnost tez – vyber plastu je radove vetsi oproti galdam.

            montaz/demontaz je diskutabilni. casto tady ctes, ze nekomu bezdusak nejde nahodit. galdu natahnes na raf a je hotovo, zadny spekulace.

            stejne tak je diskutabilni oprava defektu. mas bezdusak s x trnama zapichanyma a nez je vsechny najdes a vytahnes, mas vymenenou i tu galusku.

            mne galuska prijde spolehlivejsi, kdyz vidim, co se stava s tema bezdusakama.

            0 0
            • jecnak  

              Musis rozlisovat bezdusak – tedy UST plast, UST rafek + posichrovany nejaky mlikem a nejaky samodomo reseni. UST rafek + UST plast je temer blbuvzdorna a neznicitelna kombinace. Nasadis rukou, nafouknes nomalni pumpou a jezdis do ojeti.

              Problemy se tu vzdy resi s nejakym samodomo bastlenim ci pouzitim Notubes na nevhodnem plasti/rafku/kom­binaci obou.

              U galusek jeste pribyva problem s lepeni a odstranovanim stareho lepidla, coz je treba u karbon rafku vyborna zabava.

              0 0
              • JSt  

                jj. ale ten samodomo bastl je taky bezdusak a explicitne ust nebylo nikde zmineno. nicmene ten problem s trnama pretrvava i u nich.

                0 0
                • jecnak  

                  UST plaste maji vetsinou dost tlustou stenu i boky, takze nejaky trny nezaregistujes. Nezaregistroval jsem onheda ani hrebik, jen to divne cvakalo. Po vytazeni jsem rovnou jel dal.

                  Jeste ze zeptam. Mluvis z vlastni zkusenosti, nebo o zkusenostech z doslechu?

                  0 0
                  • JSt  

                    ani jedno, vozim duse :-P, ale zazil jsem dost trablu s bezdusakama u souputniku a naopak vychvalovani galusek od souputniku. ostatne i tady povetsinou bikeri, kteri galusky zkusili je, krom kubada :-)), radi nad bezdusaky.

                    0 0
                    • kubad  

                      já neříkám že jsou špatně, jen popisují negativa,

                      s kteryma je potřeba počítat,

                      a taky píšu že bych je na nic jiného než závodní XC nebral,

                      0 0
                    • Ondry  

                      Když teda povídáš co jedna babka povídala tak tě poopravím že vyměnit galuska v terénu aspoň na karbonových ráfcích snad ani nejde. Pokud ji teda po závodě nesundáš znovu a neuděláš to pořádně.

                      0 0
                      • JSt  

                        takze pripoustis, ze galusku vymenit lze ;-)

                        0 0
                        • Ondry  

                          Ano připouštím, že se dá galuska vyměnit a nemusíš při defektu kupovat nový kola… ten tvůj koment no, já o voze ty o koze. Srovnával jsi časově výměnu galusky a vytáhnutí hromady trnů s pláště. Tak se tě ptám jestli jsi někdy viděl výměnu galusky nebo jakou máš představu, že to probíhá.

                          0 0
                          • JSt  

                            nemam predstavu, pac presne vim, co to obnasi. ;-)

                            jen se te zeptam, co by jako melo jit s karbonovyma rafkama hur nez s hlinikovyma, kdyz jsi to zminoval? na karbon i na hlinik mne jdou silnicni galdy nahodit uplne stejne. ;-)

                            0 0
                            • Ondry  

                              Já na rozdíl od tebe mluvím o tom co sám používám a fakt si nedokážu představit, že bych sebou vozil galusku pásku, všechno to nalepil na ten bordel co tam mám dojel do nějakýho cíle pak to všechno sundal a udělal to znovu samozřejmě víš proč.

                              0 0
                              • JSt  

                                potom nechapu, proc vozis neco, s cim neumis zachazet. ;-)

                                0 0
                                • Ondry  

                                  Kolikrát v životě, že jsi měnil galusky?

                                  0 0
                                  • JSt  

                                    ja to nepocitam. mam tri pary galuskovych kol, takze parkrat jo. :-P

                                    0 0
                                    • Ondry  

                                      mtb galusky?

                                      0 0
                                      • JSt  

                                        …a na karbon rafky? na to jsi zapomnel nebo si to nechavas do zalohy? :-D

                                        0 0
                                        • Ondry  

                                          Takže kolikrát že ji lepil mtb galusky?

                                          0 0
                                          • JSt  

                                            jaks urcite pochopil, ani jednou. O;-)

                                            kdyz porad operujes tim nazouvanim mtb galusky, tak mi to neda a zeptam se tebe, jestli muzes porovnat montaz mtb a silnicni galusky, pac to je imho uplne to samy. spis bych hadal, ze mtb bude, podobne jako u plastu, snazsi, protoze ji je vic za co chytnout. ;-)

                                            0 0
            • kubad  

              montaz a demontaz je diskutabilni. casto tady ctes, ze nekomu bezdusak nejde nahodit. galdu natahnes na raf a je hotovo, zadny spekulace

              dovolím si nesouhlasit

              nějak si moc nedokážu představit jak v terénu na zajebaném kole lepíš galusku, ani si nějak nedokážu představit že vozíš náhradní.

              a montáž demontáž UST systemu je jednoduchá( neplest s ruznýma domácíma bazmekama)

              trny pobere tmel, až vetší říznutí řešíš duší, případně podlepením, u galdy jdeš pěšky pokud nechceš odepsat ráfek.

              na silnici o galusce není pochyb v terénu je to za mě super věc pro závodníka na XC, při běžném ježdění sem nenašel sebemenší přínos, kromě možnosti nižších tlaků, a riziko že se projdeš pěšky je o dost vyšší

              0 0
              • JSt  

                prave… trny pobere tmel a plasti zustanou. po par trnech riznes a musis pouzit dusi – problem.

                lepeni galusky na pasku v lese si predstavit dokazu. terenni galda je vetsi, ale tez si dovedu predstavit jednu vozit s sebou.

                0 0
                • kubad  

                  tak to se neshodnem :D

                  0 0
                • Ondry  

                  Za prvé by mě zajímalo proč by se měl plášť po pár trnech rozříznout a za druhé jsem nikdy v životě neviděl někoho sebou vozit galusku+pásku vždyť je to větší než 0,7 bidon a zajímalo by mě jestli si někdy viděl bleskovou nebo jakoukoliv výměnu mtb galusky.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tomu vůbec nerozumíš :). Neuděláme někdy výměnu na test? I když to nebude úplně fér, když moje ZTR maj 1400g a tvoje Tufa nějakejch 1250, tak něco by z toho poznat jít mohlo.

                    0 0
                    • Ondry  

                      Je možný, že něčemu nerozumím, ale nevím čemu? Nebo mě jen hecuješ páč si chceš zkusit galusky :)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Ta první věta je vtip ;-). Zkusit bych je chtěl, i když jak vidím tu 9sp kazetu a jiný kotouče, tak by to asi bylo víc montování, než zkoušení.

                        0 0
                        • Ondry  

                          Jo ty máš deseti kolo, tak všechno by bylo asi v pohodě, ale zas tak rád tě nemám abych si kvůli tobě roznýtoval řetěz :) jako bonus je mezi náma rozdíl vzdušnou čarou 240km

                          0 0
                          • JakeF  

                            K čemu řetěz? Taky teď vozím 9sp Shimano na 10sp Sramu… A šlape to celkem normálně. No, tak to holt asi budu muset překecat někoho jinýho, na ČP XC jich bejvá v servisních místech hromada, i když pochybuju, že mi je někdo jen tak půjčí :D.

                            0 0
                            • Ondry  

                              Já bych si byl celkem jistej, že ten řetěz je tenčí. No prostě budeš muset říct někomu jinýmu jedině že by jsi jel na kpž na orlík a nějaký si tam ukrad páč já nejspíš nepojedu :)

                              0 0
                  • obda  

                    Hehe, před týdnem jsem v plášti (NN EVO TLR, na ráfku s NoTubes páskou) na boku říznul díru slušných rozměrů. Pokud jezdíš ten plášť dýl, tak je velká šance, že tam nějaký trn zapíchnutý bude, což vložené duši trošku vadí. Prohmatával jsem plášť pro jistotu snad několik minut … A to sem prosím řízl poprvé v životě, jezdím dost opatrně.

                    0 0
                    • Ondry  

                      A ty si myslíš, že to říznutí bylo nějakým trnem? Jinak jsem bral jako samozřejmost že když najdu trn že ho tam nenechám třeba shořet.

                      0 0
                      • JSt  

                        pokud to stale nechapes, nemame se o cem bavit ;-)

                        0 0
                        • camlost  

                          chápu, že je to obrovská nevýhoda plášťů (že po říznutí vložíš duši, jedeš dál a možná tam máš trny, které ji následně opět propíchnou).

                          ale v čem tkví v této situaci výhoda galusky? říznu galusku a co dál? dám do ní duši? nebo… něco jiného?

                          0 0
                          • JSt  

                            neco jineho. nasadis novou galdu, coz te vyjde rychlej nez dat dusi, pote zalepit pet direk, vytahnout pet trnu a opet dat dusi. :-)

                            samozrejme je mozne vozit i nahradni gumu, cimz se tento problem eliminuje, ale u nikoho jsem to nevidel zatim. ;-)

                            0 0
                            • Ondry  

                              Viděl si někdy, někde, někoho aby sebou vozil náhradní galusku? Za prvé asi nevíš jak celej ten proces probíhá, protože jsem schopnej přezout několik kol než nasadit jednu galusku. Nebo popiš mi jak si myslíš že to probíhá?

                              0 0
                              • JSt  

                                myslim, ze opet nechapes mnou napsany prispevek. za to se omlouvam. ;-)

                                0 0
                                • Ondry  

                                  tak mi to už konečně vysvětli proč je tak jednoduchý sebou vozit galusku i když to vůbec nikdo nedělá

                                  0 0
                                  • JSt  

                                    prvni u koho jsem nazivo videl na mtb galusky byl pred par rokama kopka s xc3 a on ve vozeni nahradni galdy problem neshledaval. ;-)

                                    galuskaa je vetsi, tak si musis spocitat, jestli je lepsi ji s sebou vezt nebo resit odvoz. kazdyho boj. jsou lidi, kteri s plastama nevozi ani nahradni dusu ani lepeni… ;-)

                                    0 0
                                    • Ondry  

                                      No lepší případ sis vybrat fakt nemohl :D je jasný že člověk, kterej si u sebe vozí spacák nemá problém v tom, si sebou vzít galusku.

                                      0 0
                                      • karelH  

                                        Zrovna Kopka myslím počítá každý gram. Je ale otázka, v jaké situaci to zrovna bylo. Jinak vloni na 1000 mil. zrovna jeden z těch dvou vítězů jel na galdách a náhradní vezl.

                                        0 0
                              • jama  

                                Kdo vozí galdy, nevyjede bez náhradní. Holt je to praxe, nekdo umí přezout v mžiku duši, jiný galdu… Já znám galusky jen ze silnice, ale srhnout píchlou a navlíknout novou, nahusitit, byla otázka dvou-tří minut.

                                0 0
                                • Ondry  

                                  Jo ale silniční galuska se dá pěkně smotat pod sedlo přece jen ta biková je už celkem kráva a na mtb jsem nikdy nikoho neviděl ani neslyšel, že by u sebe vozil galusku.

                                  Sundat/očistit/na­lepit pásku na ráfek/nasadit galusku/nafou­knout/vyrovnat/sun­dat pásku/dolít tmel/ pře fouknout.

                                  0 0
                                • Ondry  

                                  Galdy vozím nikdy jsem s ní nevyšel, stejně tak jako všichni co znám a galusky vozí.

                                  0 0
                                • marios  

                                  Taky jsem celej život vozil na silnici galusky, jedinej problem býval občas ji strhnout. Jinak borci s éry před doprovodnými vozidly byly schopni vyměnit galdu za 30s(s pomocí bombičky a předfouknutí ještě z ajízdy)- od sesdnutí po rozjezd . Např. pan Kubr a spol.

                                  S MTB gal ale nemám zkušenosti

                                  0 0
                            • MlokCZ  

                              Vozit sebou náhradní galusku je prostě totálně ujeté. U odolnějších UST plášťů jak jsem teď psal níže žádný problém za 4,5 roku při občasném prasení v šutrech.

                              Takže jsem si zatím vkládání duše nevyzkoušel (a to ani na snake skin verzích) a snad jen tak ani nevyzkouším.

                              Tu 90g duši ale není problém vozit, malinká a lehoučká narozdíl od galusky. Takže i kdyby byla výměna galusky 100× rychlejší (netuším, když jsem galusku nikdy neměnil), tak pořád bude v tohle galuska pěkně na h…o.

                              0 0
                              • JSt  

                                nojo, jenze tady uz nepises, ze mas kvuli tem bezdusakum doma kompresor jako prase. :-D to u galusky nepotrebujes. ;-)

                                jinak pokud das do rizlyho plaste dusi, tak furt jedes na rizlym plasti. aji kdyz ho vypodlozis, tak to nikdy neni ono, porad na to musis myslet.

                                0 0
                                • JayDee  

                                  Hlavou proti zdi… Všechny gumy, co jsem nahazoval jako bezduse- dusove, UST i tlr jsem nahodil bez kompresoru… Není nutnost, s trochou šikovnosti. P.s. není normální s sebou na maratonech vozit mtb galusku, sorry…

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  To jsi vybral špatný příklad. Ty plnohodnotné UST pláště jdou právě zcela v pohodě i bez kompresoru (kompresor je maximálně pohodlnější).

                                  Zkoušel jsem ale i neTLR pláště (což se moc neosvědčilo, i když jsem je nakonec nahodil). A i ty TLR ne vždy jdou na UST ráfek tak dobře jako UST pláště.

                                  Třeba nový TLR snake skin 29 RaR nešel zrovna dobře ani kompresorem. Určitě by pomohlo nahození na pár hodin s duší, pak by možná šel i bez kompresoru (to jsem už nezkoušel, když ten kompresor mám).

                                  Pokud se bavíme o UST řešení (UST plášť na UST ráfku nebo aspoň ZTR), tak to je prostě spolehlivé a jednoduché na montáž.

                                  0 0
                                  • RomanH  

                                    Jenze to plnohodnotne UST, ktere srovnavas s galdou, uz nevozis ani Ty.

                                    0 0
                                    • jecnak  

                                      Staci TNT, TLR nebo Tubless Ready apod. Pak to jde normalne velkou pumpu bez nejakyho s… Paradoxne na Notubes rafku to jde lip. Zas ale to tam hur drzi pri nizkem tlaku.

                                      Papirovy plaste s mlikem na zavody nevozim, za to mi to nestoji. O vyjizdkach ani nemluve.

                                      0 0
                                      • RomanH  

                                        Ja taky ne, pod 550g mi plast nesmi na kolo. Neresim ani totalni proriznuti plaste, proste si bych si zavolal odvoz. Ale pokud klasicky plast hodne podhustim a jedu fest sutrovany teren, obcas se plast trosku podfoukne – nekde jsi to psal tusim i Ty. V tomto bych videl nejvetsi vyhodu u galdy.

                                        0 0
                                        • jecnak  

                                          Je to tak, pokud jedu hodne podhusteny plast – vzadu kolem 18psi a v predu jeste o fous min, tak se obcas stava, ze pokud to v nejakym padaku zalomim prednim proti svahu a jeste treba pres koren, tak si bezdusak trochu ufoukne. Totez v nejakem sikmem vyjezdu pres koreny. NoTubes rafky na to trpi vic, protoze nemaji takovou tu hranku vevnitr oddelujici stred rafku od patek.

                                          0 0
                                        • MlokCZ  

                                          To podfouknutí si třeba konkrétně u 2012 snake skin RaR (26tkových) na Red Zone XLR nedokážu moc přestavit.

                                          Jak jsem tu psal jinde, tak když jsem teď nedávno přehazoval zpět na UST, tak jsem zaboha nemohl dostat ty RaR z patek jak tam držely.

                                          Po vypuštění jsem plášť upnul do svěráku a už jsem začal zkoušet poměrně větší násilí tlačení na ráfek a plášť jsem dolu z patek nedostal.

                                          Nakonec jsem na to musel vzít pořádný šroubovák a i tak to šlo hodně blbě a lehce jsem ráfek poškrábal (tomu jsem se chtěl od začátku vyhnout).

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            U UST plášťů tohle bude hrozit naopak více, protože ta jejich široká patka těsně přesahuje právě tu hranku UST pláště, která to tam tak fest drží (při těsných patkách). Takže to není o tu hranku už zaseknuté a nikdy se mi nestalo, že bych ho nemohl dostat rukou z patek.

                                            0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Ne vždy. Snake skin verze asi proto, že mají tužší boky, tak jdou hůře (v tomhle jim vždy pomůže nahození na pár hodin s duší) a možná 29tková verze to ještě zhorší (větší obvod, více prostoru pro rychlý únik vzduchu při nahození).

                                        Nový 2012 snake skin RaR 29 na Red Metal 29 XL na sucho se nechytil ani kompresorem s vyšroubovanou vložkou ventilku.

                                        S tmelem a pořádným protřepáním (aby se dostal i na patky) se to už chytlo, ale taky ne okamžitě.

                                        Nafoukání s duší na pár hodin by zabralo určitě lépe, to je ale více práce, tak to jsem ani nezkoušel.

                                        0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Už zase ano. Od podzimu jsem na fullech měl na obou snake skin verze. Teď už zase mám zpět UST. A definivitně zůstávám u UST verzí.

                                      Jednak jsem chtěl zkusit RoR a ten ve snake skin verzi už je děsná šlupka na běhounu a pak mi trošku naštvala ta nedávná situace u malého defektu na běhounu u snake skin verze. Zacelilo ho to nakonec, ale musel jsem více dofukovat, jak ho to zacelilo mnohem později než na UST verzi.

                                      A pak jsem chtěl zkusti jak jede 127tpi RaR (snake skin verze je 67tpi, díky čemuž nemá běhoun takovou šlupku, ale zase jede nepatrně hůře než UST).

                                      Akorát na 29tce nemám UST, tam to jinak ani nejde, když žádné UST k mání nejsou. Na celopevňáku ale neprasím jako na fullech (i když sem tam dám obtížnější terén i na celopevňáku, tak pomelji, opatrně).

                                      A teď ještě místo snake skin RaR budu testovat protection verzi RK. Konečně je pro 29tku k mání včetně blackchilli. A protection verze je UST verzi dost blízká (u Contíku jako jediná má navíc TLR patky).

                                      A narozdíl od double defense zpomaluje jen decentně oproti obyč verzím.

                                      Jsem na ně hodně zvědav, jestli budou rychlejší než ty snake skin RaR nebo ne.

                                      0 0
                                      • RomanH  

                                        Tak s tim SnakeSkin RoR jsi me nepotesil.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          On i 2012 UST RaR bude méně odolný než 2011 UST RaR právě díky přechodu na 127tpi. U UST verze to je ale pořád slušné, to samé UST RoR.

                                          127tpi kostra + žádná ochrana navíc na běhounu ani UST verze, to už není nic pro mě.

                                          0 0
                                      • jecnak  

                                        Zkus 29 Pythony v TLR verzi. Pri spravnem tlaku drzi i jedou.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          O těch jsem taky už uvažoval, to byl poslední kandidát na vyzkoušení.

                                          Teď zatím budu dlouhodoběji zkoušet ty protection RK. To že nejspíš budou držet o něco hůře než RaR mi nevadí.

                                          Otázka ještě jak jsou ty Pythony objemné. Snake skin RaR a protection RK 29 jsou kolem 630–650g a oboje kolem 54–55mm šířky.

                                          Pythony jsou 2,1, takže aby nebyly znatelně méně objemné, tak by musely být hodně poctivě široké.

                                          A objem je jedna z priorit, pod těch 54mm šířky rozhodně jít nechci.

                                          0 0
                                      • Hrabex1  

                                        Ja jsem z RaR UST 2012 uplne nadsenej. Jedou mnohem lip nez cokoli, co jsem dosud mel. At jedu s kymkoli na tvrdym povrchu z kopce, vsichni slapou jak blazni a ja se jen vezu, i kdyz nejedu v zakrytu a i kdyz nejsem tezsi.

                                        Nenaplnily se ani jine obavy, plaste nejsou tak tezky, jak jsem se bal (jsou lehci nez udava vyrobce) a tmel zatim neprosakuje. Snad to vydrzi.

                                        Opravdu neexistuji zadne UST plaste pro 29"? Takze tam zbyva jen Notubes paska?

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Neexistuje, asi zřejmě proto, že by se obtížně prodávaly kvůli vyšší hmotnosti.

                                          Pásku žádnou nevozím, i na 29tce mám UST kola a pláště které mají TLR patky.

                                          A už snake skin RaR a ty protection RK mají kolem těch 650g v reálu. Plnohodnotná UST verze by měla už nejspíš přes 800g a to už začíná být opravdu docela dost na rychlý XC plášť.

                                          Ty jsi vozil RaR double defense, takže tam je ten velký skok jasný. To jsi měl hned dvojitý rozdíl, jednou za tu chybějící ochranu běhounu (která hodně zpomaluje u DD) a pak ještě přechod 67tpi → 127tpi.

                                          Já když srovnám 2012 snake skin NN/RaR (oba 67tpi) oproti 2012 UST RoR/RaR (oba 127tpi), tak ty UST jedou o chlup lépe, ale žádný velký rozdíl to není. A to kromě jiných verzí ještě z toho něco málo dělá na předním změna NN->RoR.

                                          Na fullu to patří k tomu nejrychlejšímu co jsem vozil. Předím jsem chvíli jezdil i 2011 UST RaR/RaR a to jelo podobně (ty 2011 o chlup pomalejší, ale zase RaR i vepředu).

                                          Na celopevňáku jsem v asfaltových sjezdech na snake skin RaR/RaR o malinko rychlejší než na fullu (dle srovnání oproti ostatním v partě, kteří jezdí pořád jedno kolo). Na celopevňáku mám ale o malinko lepší aerodynamiku (i když s hodně malým rozdílem – stejně dlouhý posed s tím, že na celopevňáku mám řídítka oproti sedlo o 2cm níže než na fullu).

                                          Obecně v partě nijak moc ve sjezdech na asfaltu (jinde to není o tom jak jede kolo, ale o jezdci) neujíždím. Skoro všichni vozí podobné pláště a ti co vozí o něco pomalejší (většinou jen o duše), tak jsou zase o něco těžší. Posed vozíme všichni poměrně podobný (i když samozřejmě ne úplně stejný).

                                          0 0
                                          • Hrabex1  

                                            nevozil jsem jen DD. Mel jsem i RaR 2009 (jeste ne TLR) s Notubes paskou na obycejnych rafcich.

                                            Abych sem priznal, nikdy jsem na techto gumach neregistroval rozdil mezi mezi jizdou s dusi a bez.

                                            Kdyz jsem presedlal na DD, pocitil jsem zmenu k horsimu (prislo mi ze i bez duse jely hur nez NN s dusi).

                                            RaR UST 2012 jsou uplne o necem jinym nez cokoli, s cim jsem jezdil doted.

                                            0 0
                                  • JSt  

                                    ok. mel jsem za to ze ani to ust neni s malou pumpickou jistota.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      UST patky jsou širší (i než TLR) a zaplacnou u UST ráfku celý středový žlábek, takže i nezaskočené patky vlastně už těsní, proto to jde tak dobře nafoukat.

                                      Zase se díky tomu o trochu hůře nahazuje druhá patka na ráfek, protože se tam obě už vejdou blbě a téměř nikdy nenahodím UST plášť jen rukou (TLR na UST ráfek vždy).

                                      TLR patky už celý středový žlábek nezaberou, takže už to má kde utíkat.

                                      0 0
                        • JakeF  

                          Hele, když si dovedeš představit vozit s sebou náhradní galusku, tak nevidím problém s sebou vozit náhradního Furious Freda na dojetí :). Pokud bude novej a TLR, tak ho s trochou šikovnosti nahodíš i bez duše s malou pumpičkou.

                          0 0
                          • JSt  

                            jo. timto je mnou popsana vyhoda galusek eliminovana, takze vlastne neni. ;-)

                            0 0
                          • obda  

                            Hezký :)

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Jeden zásadní rozdíl tady vidím. Ten náhradní FF bude o hodně lehčí než ta náhradní galuska :-)

                            0 0
                    • MlokCZ  

                      Jenže to už jsme zase od UST řešení u lehkých tenkých šlupek, které řízneš jen pohledem :-)

                      Když zůstaneme u UST řešení, tak 4,5 roku jsem nemusel na vyjížďce řešit jakýkoliv defekt a to ani dofukovat. Jednou jsem teď nedávno musel dofukovat u snake skin verze (tedy nebyl to plnohodnotný UST plášť).

                      I ten UST/snake skin plášť se dá říznout. Zrovna jsem tu psal, že se mi nedávno podařilo (můj první řez u UST pláště, který ho udělal na vyhození), ale přesto jsem v klidu dojel ještě celou další jednu vyjížďku (řez nešel skrz, byl ale hluboký a dlouhý a už se to trhalo a boule lezla ven, takže ani na opravu to moc nebylo).

                      To jsem ale v rozbitém kamenitém sjezdu slušně na tom plášti zaprasil.

                      Pokud se XC UST pláště (RaR, RoR, NN) vozí na XC, tak je to opravdu hodně spolehlivé a nedojetí z vyjížďky se stává opravdu minimálně.

                      0 0
                      • obda  

                        Jenže to už jsme zase od UST řešení u lehkých tenkých šlupek, které řízneš jen pohledem :-)

                        Jasně, máš pravdu, ale Ondry nic o UST v rámci parent příspěvků nepsal ;) Reagoval jsem na by mě zajímalo proč by se měl plášť po pár trnech rozříznout s tím, že na to není nic divného :) Na druhou stranu nechápu, co mají všichni za problém s tím „******** od mlíka“ při dávání duše – vyleju, zhruba utřu a je to. Teď jsem dokonce lepil duši oblemcanou od mlíka a v pohodě.

                        Ohledně papíráků – NN 2.25 mě vyhovuje, tak chci přejít na SnakeSkin, uvidíme. I když jsi mne moc nepotěšil. Nové ráfky ale v nejbližší době kupovat nehodlám, takže potřebuju plášť který nahodím obyč. pumpou na obyč. wtb ráfcích s NoTubes páskou. NN TLR a Crossmark nafouknu i malou pumpou.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          NN a RaR jsou aspoň pořád 67tpi ve snake skin verzi (NN tedy ve všech verzích) a ne jako RoR 127tpi. Takže tam běhoun až taková šlupka není.

                          0 0
                          • Paja  

                            Jses si jistej? Kdyz otevru katalog 2012, tak RoR v SS maji jako jedinej z evolution line v 67.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Teď už si jistej nejsem, když to píšeš :-)

                              RoR snake skin jsem neměl v ruce, takže možnost to nějak ověřit nebyla a vždy jsem vycházel ze stránek Schwalbe, kde mají 127tpi, jak je vidět v příloze.

                              A přišlo mi to tak i logické, když RoR od začátku byl 127tpi a jen přidali snake skin verzi, která nebyla. U RaR to bylo opačně (od začátku 67tpi).

                              Zase na druhou stranu je možné, že mají připravený základ pro snake skin verze pro všechny ty pláště jen se 67tpi.

                              Možné je ale všechno a teď otázka jak to ověřit.

                              Kdyby byl RoR snake skin 67tpi, tak to by už taková šlupka nebyla a bylo by to stejné jako RaR. Ale na druhou stranu zase bude ta snake skin verze pomalejší.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                A opravdu v katalogu je 67. Tak to se přikláním spíš k tomu, že je správně těch 67 a tedy vše je jinak než jsem tu psal.

                                Stížnosti na dezinformaci adresujte správci webu Schwalbe :-)

                                0 0
                • Nikovlas  

                  Já teď nějak nechápu – když řízneš galusku, tak ji serveš a nalepíš novou, kterou si vezeš s sebou – ok. Když řízneš plášť, tak ho stáhneš a nasadíš novej, kterej vezeš s sebou… pořád nevidím tu svízel bezdušáků…

                  0 0
                  • camlost  

                    je zřejmé, že JSt snil o tom, jak si pořídí galusky a jak to bude skvělé. lehčí kola, lehčí pneu (galuska), menší valivý odpor, větší grip. samá pozitiva, samé sociální jistoty.

                    lehčí kola nebudou, lehčí pneu nebude, menší valivý odpor nebude, větší grip možná. tak snad jen menší riziko svléknutí pláště, i když vyzutou galusku už jsem taky viděl.

                    konec jednoho snu.

                    0 0
                    • JSt  

                      mas me prectenyho, ale spatne. :-D

                      jediny, co u kola resim je spolehlivost, takze nejaky vahy, odpory mne jsou ukradeny. ;-) na silnici jsem s galuskou zadny defekt, nemusel resit, vsecko pobral tmel. galusku jsem vzdy jen nalepil a az byla sjeta ztrhl a vyhodil. ;-)

                      tohle splnuji i mtb galusky s tim, ze je samo vetsi riziko riznuti. zavody jedu jen minimalne, takze mne zily nerozerve kdyz mne na vylete vymena zabere 20min, ale mam jistotu, ze po nalepeni nove galdy bude vse 100%.

                      oproti tomu nejake notubes bastly spolehlivosti neoplyvaji. ust znamena mit tovarne zapleteny kola, coz se mne nelibi, nebo ztr, ktere radim do kategorie bastlu kvuli nutnosti pasky. ;-)

                      jinak jsem na mtb v zasade satisfakovan i s dusema. na to moje mrdani… ;-)

                      0 0
                      • Ondry  

                        Počkat počkat 20minut ?? to jsi už dost přidal oproti tomu, jak je to rychlejší než vytáhnou trny a dát duši.

                        0 0
                      • JakeF  

                        Ach ta páska, kvůli který půlka BF ZTR nechce, ale v životě to neměla a netuší, že páska se jednou nalepí a pokud není potřeba měnit drát, tak o ní člověk ani neví… Navíc, jak se vlastně vyměňujou dráty u UST ráfků?

                        0 0
                        • jecnak  

                          Jednoduse, u Mavicu nipl ma zavit v rafku a ne v dratu a nemusis teda ani vyfouknout plast.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Tak to je šikovný…

                            0 0
                            • Vilém  

                              Jen doplnim, ze ne u vsech. U starsich modelu s ocelovyma dratama se nipl daval do tzv. fore kalisku, ktery se sroubuje do rafku.

                              0 0
                              • JSt  

                                paja by mohl vypravet, ze maji byt pojisteny loctitem :-))

                                0 0
                    • Ondry  

                      Ještě bych přidal, že i ta galuska se ti svlíkne když ji budeš furt lepit na ten starej bordel, aspoň tak si to JSt představuje, podle časů co udává na výměnu.

                      0 0
              • ThOOmi  

                Přileju trochu oleje do ohně. Vozím galusky a jsem s nima spokojenej a to i přes to, že jsem o víkendu píchnul 50km od baráku. Nevím, kde jsi vzal, že jedou hůř, spíš naopak. Můžeš hustit nízké i vysoké tlaky beze strachu svlíknutí. Když měníš UST plášť s mlíkem si zaje*anej od mlíka. Pokud píchneš galusku, jsou tmely, který průpich zacelej-podobně jako u UST. Pokud ji řízneš je kapup, stejně jako plášť. A výměna galusky mi netrvala dýl jak 5minut i se stržením staré. Pokud někdo vozí galusku s sebou (což si dokážu představit-jezdím pokaždé s báglem a galusku tam narvu bez problémů) nemusí ji nutně lepit na ráfek. Galuska je menší než ráfek-tzn že na nouzové dojetí bez riskantních manévrů není potřeba lepit, vysokej tlak ji udží. Další výhoda je hmotnost-u xc2 jsem navážil 486g, u XC3 průměrně 619g, u XC4 574g. Uvádí se, že je lehčí i galuskový ráfek-což je sporný.

                Velikou nevýhou je cena, ale galuska se dá koupit od 1200,– což není tak hrozné.

                Píšu z vlastní zkušenosti a nikomu nic nenutím, každý si najde to, co mu nejvíce sedí:-)

                0 0
                • kubad  

                  měření valivého odporu jsou jasně dané :D tam beru to že to hůř jede, ale to není problém zase to vynahradí lepší grip.

                  co sem galdy cca 2 měsíce vozil sem to taky nijak nevnímal.

                  o zbytku není potřeba se přít souhlas, snad jen říznutý plášť jde podlepit a dál jezdit, a počkej až budeš měnit galdu po několikáté ten nános lepidla se z ráfku fakt blbě sundavá, jinak vozím galdy na silnici a na CX, na MTB je nepotřebuju tam si vystačím s UST + tmel, a váhově galdy fakt nic nepřinesou. a s tím lepením si dej pozor při nízkém tlaku to jde vcelku lehce vyzout! když to pořádně nepřilepíš

                  0 0
                  • ThOOmi  

                    Když jsem galusku měnil, staré lepidlo, pásku a kdoví co ještě jsem pečlivě odstranil. Je to vojeb, to jo, ale dá se to. Ono i ta galuska se dá opravit, ale chce to cvik a trpělivost. Lepení říznutého pláště v terénu asi taky nebude nic moc. Použiju slova klasika: nějak si moc nedokážu představit jak v terénu na zajebaném kole lepíš plášť:-D

                    0 0
                    • kubad  

                      dáš duši a říznutí něčím podložíš, to je mnoha lidma odzkoušeno :D

                      0 0
    • jose  

      já jezdil na bezduších od r2003(python, pak kombinace cobra-python)a říkal si že měnit nebudu. galusky mě ale začaly dost lákat, tak jsem si letos nejdříve pořídil tufo alca s galdou xc3 a můžu říct, že je to bomba – dá se to srovnat s dost podhuštěným bezdušákem. nutno ale podotknout že použítí zatím jen 2× na XCčku. na maratonu zatím nevyzkoušeno, tam čekám až dojdou tufo colibri s galdama xc4:-)a pak vyzkouším. zatím bez defektu. nicméně pokud pojedu na lehkou vyjíždku tak dávám bezdušáky, galusek škoda. takže mohu jen potvrdit názor, že pokud není omezení případné financování v případě defektu tak galuska na závodní použítí bomba(xc bez diskuzí, maraton zatím nevyzkoušeno), na normálni ježdění dle mne zbytečný luxus.

      0 0
    • skobic  

      Přímé porovnání nemám, vozil jsem duše a letos vozím galdy (tufo xc2). Jede to parádně, ale už jsem jednou říznul a čekal hodinu na odvoz autem. Dávám jim ještě šanci, ale při další nehodě jdou z domu.

      0 0
    • MlokCZ  

      Jedna z hlavních výhod galusek je grip při hodně nízkém tlaku (to nijak nerozporuju).

      A teď by mi zajímalo z praxe od těch co galdy jezdí. Co taková galuska na tom extra nízkém tlaku řekne na dopady ze skoků.

      Beru teď jen menší skoky v rámci XC, nesnažím se to převádět na FR ježdění. Tedy dejme tomu skoky do 0,5m výšky (osobně stejně větší neskáču).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.