• johnny21

    Zdravim,

    zdedil som bicykel Favorit, ktorý by som chcel zrenovovat resp spojaznit. Kola sú podla štitku 27×1 1/4. Pôvodne boli na tom Galusky. Viete mi poradit kde viem zohnat galusky tohto rozmeru??? Dakujem.

    0 0
    • ludvajus92  

      Nechci zakládat nové téma, tak se zeptám tu…Někde jsem četl, že starý rozměr galusky z favorita 27" se v novém značení dá značit jako 28", je to pravda? Respektive můžete mi poradit jaký dnešní rozměr galusek na starý favorit ráfek kde je rozměr psaný 27×1 1/4? Díky

      0 0
      • Vilém  

        A myslis opravdu galusku, tj dusi zasitou v plasti?

        Ja jen, ze pod oznacenim 27×1 1/4 se prodavaji i stary 630ky plaste, ktery se na Favu pouzivaly.

        0 0
        • ludvajus92  

          jojo je to stoprocentně galuska…snažil jsem se zalepit díru a musel jsem potom zašívat takže to nic jinýho být nemohlo :D teda ten rozměr jsem ale opsal z ráfku…na galusce je napsáno (27" dezén G-10)

          0 0
      • Smazaný účet  

        Říkalo se jim pologalusky.

        0 0
        • standoslav  

          Pologalusky jsou norm. pláště, s duší uvnitř, ale tenké jak galda; galusky jsou momentálně jen jednoho rozměru a liší se tlouštkou a provedením tzn. na silnici a ne cyklokros.

          0 0
          • JakeF  

            Úplně nechápu, jak to myslíš, ale i normální galusky maj vevnitř duši… A dělaj se i bajkový galusky, který rozhodně tenký nejsou :D.

            0 0
            • standoslav  

              Píšu o galuskách co se lepí na ráfek bez falcu, v nich je duše zašitá, pokud není zašitá je to plášt a duše.

              0 0
              • JakeF  

                A nemyslí on třeba plášťovky? Ty se na ráfek nelepí, ale konstrukci maj jak galdy a rozhodně to není plášť a duše.

                0 0
              • Vilém  

                Ty horsky se tam lepi taky. Takze kdybys tam doplnil, ze se delaji jeste horske v ruznych prumerech, tak by byl JakeF spokojenej.

                0 0
                • JakeF  

                  Ne, mně hlavně zajímá, co to teda má bejt ta „pologaluska“ :D. A jak se pozná, že je něco „tenké jak galda“.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Pologaluska se rikalo normalnim uzkym plastum s dusi. Proto i ja jsem se ptal, zda oporavdu mysli galusky v pravem slova smyslu, ponevadz tehda se bezne rikalo favoritu s uzkejma plastema bud galuskac, nebo pologaluskac (coz hodne lidi zamenovalo a nerozlisovalo). Zadne plastovky atd v te dobe neexistovaly.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Jo takhle… Já věděl, že některý lidi říkaj galusky všem úzkejm gumám bez rozdílu konstrukce, s označením pologalusky jsem se ještě nesetkal.

                      0 0
                    • ludvajus92  

                      Tajže raděj jsem to vyfotil…ať je to jasné o co jde :-) Takže jestli to dobře chápu, tak můžu koupit jakoukoliv silniční galusku a bude mi tam sedět, pokud se teda dělá jen jeden průměr ne?

                      0 0
                      • bochov  

                        Nejlepší budeš mít opravdu zavolat do Tufa podle mne by to měla byt firma,ktera kdysi dělala galusky barum a oni ti řeknou jak jsem viděl rafek tak tam plaštovky nesednou je čistě galuskovej.

                        0 0
                      • JSt  

                        jo. s trouchou snahy natahnes 622 galdu aj na 630 rafek. :-P

                        0 0
                      • Otto96  

                        Pasují tam dnešní silniční galusky, sám mám stejné ráfky.

                        0 0
                • JSt  

                  a jeste se delaji taky v rozmeru 650c treba na tryjatlon, 24" na kolovou atd. vyjmenovat to vsechno nezvladnu. O:-)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Mas pravdu, na salove sporty, triatlon, invalidni voziky, jsem zapomnel:)

                    0 0
            • Otto96  

              Galusky – vypadají jako duše, lepí se(skutečná duše je uvnitř). Pologalusky – u Favoritů vžitý název pro klasické pláště s duší se silničním vzorkem a malou šířkou jako galusky.

              0 0
    • Otto96  

      Dle foto máš opravdu galusky. Mám na Favoritu stejné galuskové ráfky a pasují tam klasické dnešní silniční galusky. Já volil originálu podobné Continental GIRO, ale určitě se dají sehnat i lepší / dražší (např. Vittoria)s podobným vzhledem. Jinak obyčejné pláště se dělaly o klasickém rozměru 622 (myslím že starší Favority) a 630 (zřejmě 80. léta). Značení 27´´ není u plášťů příliš výpovědní, protože 630 i 622 jsou takto značené.

      0 0
      • personic  

        Ahoj Otto,

        mám na Favoritu, co teď dávám dohromady, starší ráfky o průměru 630. Původní galusky jsou 20 let staré, takže výměna nutná. Ve sklepě jsem našel funglovou 622 galusku Schwalbe Montello. Po pěti minutách se mi podařilo ji na ten ráfek narvat, ale je to docela fuška: těch 25mm rozdílu na obvodu je docela znát. Teď mě zajímá, jestli jsi slovem „pasují“ myslel tohle nebo ne:)) Trochu se bojím na takhle natažené galusce jet. Zkušenosti? Hlavně proto, že galusky na tyhle ráfky už prostě nejdou sehnat. A výměna za ráfky 622 nejspíš nejde, nepasovaly by brzdy.

        Marek

        0 0
        • Vilém  

          A opravdu jsou to galuskove rafky?

          0 0
          • personic  

            byly na tom původně přilepené šité věci ze žlutých vláken, které uvnitř měly zašitou duši… možná to za těch 20 let transformovalo na jinou formu života, ale spíš bych tipoval, že ne. ty žluté věci měli na sobě označení G (a nějaké číslo, asi 15) a po chvíli 27"

            0 0
        • Pán z Dubu  

          Galuskové stejně jako plášťové ráfky průměr 622 mm nemají přes největší obvod. Nevím, jaks dospěl k tomu, že máš galuskový ráfek 630 mm, přes největší obvod mají i současné galuskové ráfky víc. Např.: http://www.mavic.com/…n-open-pro-t

          toto je zrovna ráfek, který se vyrábí několik desítek let, jen měnil obchodní název (před čtvrt stoletím to byl Mavic Reflex).

          0 0
          • personic  

            Ano, děkuji, na to jsem po hodině dumání přišel taky. Měřil jsem průměry na svém moderním horském a silničním kole, kde jsem údaje 622 a 559 našel na ráfku a furt mi to nevycházelo. Pak jsem si přečetl tento článek http://www.sheldonbrown.com/rim-sizing.html a bylo to jasné. Měřil jsem blbě.

            Takže jak jsem přišel na to, že mám ráfky 630? Neměřil jsem totiž největší obvod. Změřil jsem průměr od hrany ke hraně a 2× odečetl rozdíl hloubky žlábku

            Abych dostal obvod (1979 mm), tak jsem musel výsledek vynásobit Ludolfovým číslem, jak mě to učili na gymnáziu. Však obvod mě moc nezajímá, ten se nikde neudává.

            A jak jsem přišel na to, že jsou galuskové?

            1. Byla na nich přilepená galuska. (a původní majitel snad nejezdil galusky v plášťovém ráfku, jinak klobouk dolů)
            2. Neumím si představit, jak bych do toho 3mm hlubokého oblého žlábku bez hrany montoval plášť

            Ten rám je z roku 1963. Řekl bych, že je dost možné, že na něm jsou galuskové ráfky o průměru 630.

            0 0
            • Pán z Dubu  

              Nasadit novou galdu na ráfek nejde snadno. Někdo doma používá další „přípravný“ galuskový záplet – na něm má nasucho nasazenou a tipťop vyrovnanou nafouknutou galdu určenou pro budoucí použití. Pro snadnější nasazení můžeš do galdy šlápnout a rukama přiměřeně roztáhnout.

              To, jestli máš odlišný průměr ráfku od současných galuskových, poznáš snadno nasazením kola do rámu. Když budou lícovat brzdový špaĺky – je shodný průměr.

              0 0
              • standoslav  

                Jediná šance že by jsi měl menší, nějakou atipickou galusku je, že by byla z počátku triatlonu a tehdy se prý jezdily menší gal. kola, 26, ale nic víc o tom nevím.

                0 0
                • personic  

                  galusku nebo ráfek? ráfek mám o chlup větší, než je dnešní norma. je to tu i zmíněné: http://www.sheldonbrown.com/rim-sizing.html

                  /// 630 mm: Older road bikes, went out of fashion in the early 1980s

                  /// 622 mm: Most newer adult bikes for road use use this size, including most road bikes and hybrids. 29 inch are fat tires, same rim diameter.

                  a nové galusky jsou dělané na 622 mm

                  takže menší mám novou galusku

                  to, že je na staré galusce napsáno 27" neznamená, že je menší než ta dnešn 28". je to matoucí, ale je to tak. 27" se nasazují na větší ráfky (630) než 28", jež se nasazují na ráfky 622.

                  já chci jen vědět, jestli ještě někdo jiný, než Otta96 rve dnešní galusky na 630 ráfky :)

                  0 0
                  • JSt  

                    tech 630 je rozmer rafku pro plaste. i v te tve odkazovane tabulce mas v prvnim sloupci napsane tubular, pokud se jedna o galuskovy rozmer. silnicni 700c galusku natahnes na vsechny silnicni galuskove rafky.

                    jinaci standardni rozmery jsou uz jen mensi 650c (26") na kozy, 24" na kolovou.

                    jen se malo snazis to natahnout. ;-)

                    0 0
                    • personic  

                      už se stalo, jen to šlo fakt hodně ztuha, tak jsem si nebyl jistý :)

                      děkuju

                      0 0
              • personic  

                Děkuji, na tuhle odpověď jsem čekal. Takže je normální, že se galda roztahuje. Já jsem to taky tak udělal, mám ji tam už pár dní na sucho než ji přilepím. Akorát mě ještě zajímalo, jestli je běžná praxe oblékat galdy 622 na ráfky 630 – jestli se třeba neroztáhne moc a pak nebude pak neuměrně víc náchylná k defektům. Nejsem přece jediný na světě s těmito ráfky a když se galdy 630 nedají pořádně sehnat… u nás na internetu jsem je nenašel. Na ebay něco je: http://www.ebay.de/…301724370761?…

                0 0
                • Pán z Dubu  

                  Já mám za to, že jsi – jak píšeš – „jediný na světě“. Sheldon Brown též upozorňuje, že škála rozměrů u galuskových ráfků není tak široká jako u plášťových a přenášet stav u plášťových ráfků mezi galdové je chybné. Existuje jeden „full-size“ průměr – jak ho Mavic uvádí „ETRTO compatible size: 633 Tubular“.

                  0 0
                  • learita  

                    Souhlasím.

                    Náhodou jsem narazil na toto téma, tak ho oživím vlastními praktickými zkušenostmi. Původní galuskové ráfky např. Favorit měli rozměr 622, tedy JDOU na ně použít veškeré současné galusky s označením 622, 700 nebo 28". To, že tenkrát byli označovány jako 27" nebrat v potaz.

                    Tzv. pologalusky byli obyčejné úzké pláště s doma vloženou duší a to v rozměrech 622 a pak větší 630. Na 630 dnes už skoro neseženete plášť a když tak jen celý černý a to na retro kole nevypadá pěkně. Zdá se mi, že se tu míchají galdy s pláštěma v jeden guláš a to je chyba.

                    Jo a proč některé 30 let staré galdy nejdou natáhnou na ráfek? Asi se za ty roky nepoužívání scvrkli:-)

                    0 0
    • sr71  

      mám několik nepoužitých favoriťáckých galusek 27", ale když jsem je chtěl dát na standardní galuskové současné ráfky tak jsou ty galusky průměrem malé (o hodně), znamená to že je lze použít pouze s orig. favorit ráfkama?

      0 0
    • sr71  

      asi takhle

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.