• Palec

    Napadlo mě založit galerii prasknutých rámů. Cílem je odhalit nejčastěji poškozovaná místa, na která sem tam hodit vočkem. Inspirovali mě zdejší případy odhalení i velmi malých trhlin. Ilustrativní fotka by byla fajn. Klidně dávejte i zajímavé fotky z netu ;-)

    P.S. Toto naštěstí není moje foto:

    Anketa: Prasknul ti někdy rám?

    Ne
    207x
    54%
    50x
    13%
    21x
    5%
    22x
    6%
    22x
    6%
    • Log1ck  

      Boardman FS Comp 2009 – prasklina u svaru uchycení vahadla zadní stavby. Odhaleno při zimní detailní kontrole rámu jinak bych na tom asi jezdil doteď páč bych si toho pod vrstvou prachu a špíny na takovým místě nevšimnul :-) Naštěstí to bylo napodruhé při reklamaci uznáno a dostal sem novej rám.

    • kubad  

      tak taky přidám :-)

    • kubad  

      a další :-(

    • dodin  

      Zdar,taky se přidám:-)

      • Palec  

        Tak to jsem rád že přispíváš, tohle je o život..

      • Jarque  

        Au, to muselo asi docela bolet…

      • JSt  

        neumis cist? Galerie prasknutých rámů na vidlice se nikdo neptal :-DD.

      • jose  

        tak tohle muselo být při nárazu bud obrubník či auto atp… či se mylím?

      • MaroH  

        Jo mi takhle praskla vidla ale nahoře v hlavovem složení…V Ostravě jsem si říkal..kua nějak blbě to točí dojel jsem s tím na VIsalaje a tam to exlo úplně naštěstí dokopoce z kopce bych se asi zabil.

    • Atilla  

      Taky přidám

      • Atilla  

        Tak doplním: RB Monster jetý 6let rekreačně:)

        Moje chyba, skok na placku z cca 4m. 82–89kg

    • siafu  

      Další…

    • jIrI___  

      Už tě někdo předběhl :) http://www.bustedcarbon.com/

      • roud  

        Myslím že by bylo dobrý kdyby sem lidi dávali jen věci který praskli jen jim osobně jinak to je nic nevypovídající a nikdo nikdy nedopátrá proč co prasklo a jak všichni víme dávat fotky kol po srážce autem atd. je asi bezpředmětný…

    • Palo TT  

      Pre objektivitu by bolo vhodne uvadzat aj doplnujuce info:

      napr. hmotnost jazdca, kolko km mal ram najazdene, akym stylom bol jazdeny (zavodny DH vs. rekreacne vyjazdy po hradzi), ci pricina bola chyba jazdca, ci bol reklamovany a ako dopadla reklamacia.

    • baboon  

      Já jsem utrržil prasklinu na naznačeném místě..Na obou stranách..Rám byl ježděn tak nějak rekreačně, sem tam skok, občas dirty, sjezdíky v lese atd..Takže mu nezazlívám, že prasknul..Mít to 12mm through osu, tak věřim, že se to nestane..Každopádně jsem nechal zavařit a jezdím dál..

    • touza  

      Taky doplním. Ocelový rám Author Versus mi po osmiletech prasknul. Důvodem byla asi únava stářím. Prasklo to centimetr pod rychloupínákem sedlovky. Svařeno a rám jezdí do dneška. Jen ta sedlovka už nejde vyndavat.

    • xetron  

      Taky přidám svou trošku do mlýna. Jednoznačně díky velkému kotouči. Rám neunesl 203 mm kterou sem dostal v sadě k brzdám. Upřímně mně to ani nenapadlo když sem ho montoval. je už to ale pěkná řada let a teď pořád stojí svařené s výztuhou v garáži ale stejně tomu nedůvěřuji a nechci na to posadit ani slečnu. Asi ji to předělám na HT…

      • Michalno.5  

        Vůbec bych se toho nebál zvlášť jestli tam je výztuha. Ten rám je taky svařovaný z více kusů. Jen bych to občas zkouknul jestli to nepraská.

    • Feďa  

      Můj legendární Twister po Malevilu 2004. Ve sjezdu jsem nevybral zatáčku a zapích to do lesa. Elegantní salto přes řidítka, zlomený stromek, nicméně bez jediného škrábance:-)

    • petrun  

      Kamarád jel po rovině a najednou řach …

      http://www.bike-forum.cz/…big/5442.jpg

      http://www.bike-forum.cz/…big/5443.jpg

    • Luka  

      Spyder. Po cca 6 letech. :)

    • royal  

      https://picasaweb.google.com/…antZlomenina

      Giant anthem X2 2010, najeto 4 tis km, vazim 79 kg, skoky/dropy zadny, to jsou veci kterejch se bojim

      Loni jsem zlomil Scott Aspect 10 (model 2009), najeto 10 kkm, ve skoro stejnym miste, vpohode vyreklamovano.

      Na obou jsem mel orig. sedlovku vytazenou natolik ze zbejvalo porad 2 cm do max. vysunuti :-(

      • Vilém  

        Ten odkaz ti moc neslape.

      • Palo TT  

        S tym Anthemom Vas je viac.

        http://forum.mtbiker.sk/post499143.html…

      • royal  

        Jen tak mimochodem, dneska (po 5.5 tis km) jsem nasel opet prasklinu ve stejnym miste, na ramu kterej jsem kupoval loni v kvetnu – opet anthem X 2010, cerstve z reklamace :-).

        Bohuzel uz mimo zaruku, takze pujde v zime zavarit :-).

        Nevite nekdo jak je na tom anthem X 2011, uz taky nekomu prasknul?

        • kubad  

          pokud dostanes v ramci zaruky novy dil plati na nej znovu 2 leta zaruka :-)

        • Jester  

          Trochu s křížkem po funuse, ale 2011 mně taky praskla – spoj horní rámové se sedlovou trubkou.

          Najeto cca 9000km, váha 77kg, žádný skoky.

          Vyměněno v rámci záruky. Jinak na nový rám je opět 3 roky záruka. Akorát nevím, kdyby mně teď prasknul, jak to bude s výměnou, když Giant přesedlal na OvedriveII.

          • Draw in soul  

            Tak nedivím se při porovnání těch horních rámových trubek.Trance v tom místě evidentně už moc nepraská a reign/reign X snad vůbec.Něco na těch průměrech bude.Při použití trance na skoky to už ale asi ideální odolnost nebude.Reign (na netu pouze jeden zlomenej rám v uchycení horního vahadla – nepohlídal nejspíš doraz a šel moc natvrdo) se už odolností podobá reignu X (tam sem našel jen nedořešeny a praskající pravý spodní vahadlo,což takovej průser není).

            • goofy  

              Myslis tenhle?

              • jezdeny slecnou pro rohliky :o)
              • Draw in soul  

                Beru spíš ty novější modely od 2011.Tenhle: http://www.youtube.com/watch…

                Průser je v té konstrukci sedlové trubky..mně jde zasunout sedlovka třeba jen cca 21cm.Při délce 36,7cm mi tím pádem trčí ven při plným zasunutí pořád dost – kolem 15–16cm a to mě sere :) Mohl bych si ji vzhledem ke svojí délce nohou zkrátit o 5cm a při vysunutí bych ji měl akorát na rysce.Ale nevím jestli riskovat,když vidím tu kopu prasklých rámů (i když víceméně jen anthemy) právě kvůli tomuhle.Zatím ji raděj nechám zasunutou 15cm v rámu při max vytažení 22cm na moje nohy a snížím tak znatelně páku na rám.Fascinují mě borci na kolech,kde mají 42cm sedlovku vysunutou na max nebo nad max..a tihle se pak ještě diví,že jim praskne chrtí rám nebo AM kolo používaný na těžkej FR nebo na jízdu za každých okolností v sedě – styl pecka – s váhou nad 100kg.

    • kiwibibo  

      Šípka ukazuje miesto kde bol rám zváraný. Praskol pri šlapaní zo sedla do mierneho kopca. Žiadna rana, len som zrazu stal pedálom na zemi :D Pak 10 km peši domov… nebolo nad vtípky okoloidúcich cyklistov o peknej skladačke :))

    • kopečák1  

      Iron Horse Mk.III zadní kyvka… měsíc před koncem záruky zaslána od zastoupení v Anglii nová zadní stavba na základě faktury od kola a fotky s prasklinou s omluvným dopisem, že je to moc mrzí… tomu říkám jednání :-)

    • DoomHammer  

      http://www.bike-forum.cz/…l-16241.html

      sup929 ročník tuším 2007, já přes metrák, kolo na pohodový ježdění po lese, žádný extra prasárny

    • BigKarel2  

      • jIrI___  

        A to se ti povedlo jak?

        • Ricci  

          Doskok z 10m vysky :-)

        • BigKarel2  

          po opakovaném skákání…nejdřív jen napraskl, tak jsem jej vyztužil dřevem a izolepou, ale pak praskl úplně…

          • jIrI___  

            …vyztužil dřevem a izolepou…“

            :-)))

            • baboon  

              nejvíc :D Nebyla by fotka té výztuhy???

              • BigKarel2  

                Na fotce jde vidět, takovej ten černej chuchvalec na přední čáskti kola :)

            • Ruprt2  

              co se ti nezdá? z těchto materiálů se vyrábí i rámy nové.

              Stačí to správně nazvat.

              Kdyby BigKarel napsal, že to opravoval přírodním obnovitelným materiálem a kompozitovou tkanitou napuštěnou nějakým epoxidem, tak ani necekneš :-D

            • BigKarel2  

              Musíš na to mít mentálně, pak jde vše… :) :D

    • frederick  

      Loni v létě…na křižatce jsem dobrždoval…nic divokýho…ozvalo se křup a bylo:D

      • jIrI___  

        Pročítal sis tohle vlákno před vložením příspěvku? :)

        • The_Trooper  

          pravě ne, není moc času z prace rovnou na kolo a pak do postele :) na BF zbývá už malo času

    • gargamel  

      Lapierre RS 130, po dvou letech rekreačního ježdění. Záruka byla 5 let, takže bez problému vyměněn přední díl rámu. Tyhle typy se 130mm zdvihu už LP pár let nevyrábí. Prasklina v místě navaření úchytu tlumiče, viz foto.

    • Duon  

      No sú to smutné pohlady a pri tom množstve fotiek čo sú tu, kde sú tie prasknuté GTčka , aspoň je vidieť že praská všetko vy dementi:) teraz sa stavím, že budete googliť rýchlo nejaké zlomené GT aby ste ich mohli pridať, však? :)))

    • BikerMarius  

      ram – adrenalin 300 u hlavního čepu

      specialized FSR vahadlo u tlumiče

      a par patek http://www.bike-forum.cz/…il-3614.html

    • Duon  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • bukajcze  

      Snad tu není žádná merida :) – to jsou rámy :D (když vydrží i pode mnou)

      • roud  

        už tu někdo psal že se sem dávaj jen kola kterejch je škoda a merida mezi ně nepatří :oD

      • Vilém  

        Tak ta mi zrovna praskla do pul roku na 3 mistech:) Ale pravda, nepouzival jsemji zpusobem, na nejz byla navrhnuta.

      • ZuzicK  

        No fakt tu ještě není :-) Tak přidám jednu postarší plechovou skládačku. Za 14 dní svého provozu stihla pár vyjížděk, nějaký ty obrubníky, a pár malých skočků. Osudem byly kořeny nad kolem na první fotce. Při sjezdu se jen ozvalo rup. Jezdec měl cca 75kg, reklamace zamítnuta, že to musel narvat do pevné překážky. Dodnes je mi ho líto, protože na něj tenkrát dlouho šetřil.

        • BigKarel2  

          Z fotky jsem si taky říkal, že to musel narvat do stromu…

        • Vilém  

          Ve sjezdu s malou pilou? :)

        • Chiron  

          Tak teoreticky jestli si na nějakém kořenu poskočil, nezvlád to a předkem to zapích do dalšího vyššího kořenu, tak bych to i pochopil.

          • Georrge  

            já čoveče ani ne, to je ten rám z papíru? Bych tipoval že mnohem dřív rupne vidlice u hlavy, nebo v jiném místě…ale asi jsou vidle pevnější než jsem myslel :)

        • Mamut  

          Jazdil som par rokov jeho asi 1–2 roky starsieho predchodcu a prezil podo mnou kadeco a to aj ked som mal nad 100kg. A to Merida bola (prinajmensom v tom case) znama, ze prvotny navrh ramu byval poddimenzovany a az casom na postupne davali vyztuhy a zosilnovali trubky. Cim nechcem povedat, ze kecas, ale ze na tych korenoch musel spravit nieco fakt divne, aby to takto zrusil.

    • Haryk  

      Taky přidám svůj Giant z roku 2002. Tak jsem si přes aukro pořídil ten samej z roku 1997.

    • smith22  

      není to sice rám ale s kámošem sme hledali příčinu vrzání, které vycházelo při šlapání od klik ale jelikož se to přenášelo do rámu tak šlo špatně určit odkud to jde.Tak sme stáhli kliky, rozebrali i střed a až při zpětné montáži si kámoš všimnul, že je na klice prasklina

      Kliky – Suntour

      Příčina – neznámá

      • Mig_all  

        Mám ten stejný na zimákovi tak mam celkem strach :-O Musí vydržet jeste aspon dva roky tzn. 5000km…

      • Ruda  

        Ty samé kliky Suntour jsem měl taky. Semtam se při jízdě při šlapání ozývalo vrzání. Po výměně za kliky Deore vrzání ustalo. Je dost možné, že příčina vrzání byla stejná.

    • Mongoose71  

      Před týdnem jsem zjistil, že mám taky prasklej rám u Scotta Sparka 50 /2009/, zadní stavba, vidlice u šlapacího středu přímo ve sváru, pohodový ježdění v nenáročným terénů, žádný skoky, pohoda, vážim 80 kg, tak jsem překvapenej a hlavně zvědavej jak se k tomu vyjádří, 10 dní a zatím nic… nafoceno nemám… škoda

      • Hadra  

        No hodně štěstí,já jsem ho neměl http://www.bike-forum.cz/…lamovat.html#…

        • Hadra  

          Jo jinak od té doby co mi to nevyreklamovali jsem na něm najel 2500km ,z toho 3 závody,nedá se jinak,nejsou peníze…

          • Mongoose71  

            Tak já jsem měl štěstí tu zadní stavbu mi poslali novou, reklamace uznána, ale bylo to asi 3 dny po lhůtě, tak jsem mohl požadovat vrácení peněz, ale neměl jsem na to srdce s tím na ně vyrukovat, jen jsem se teoreticky zeptal jestli by to bylo možné a to jim docela zatrnulo… Jo kdybych byl tvrdej mohl jsem mít nové kolo :-)

    • Jenda  

      fotky nemam ale historie meho praskani je dlouha

      prvni Mongoose Alta rokcnik cca 94 po par letech prasklina u patky – reklamace – novy ram ale arthur :-(

      RockMachine CPS 2.0 (ocelak) prasklina pod sedlovkou, koupeny ten samy a opet prasknul pod sedlovkou tak jsem to poslal na reklamaci, ram se ztratil a dostal jsem dalsi – ten uz jsem nejezdil:-)

      Sup XC930 muj prvni hlinikac a prekvapive prasklina pod sedlovkou – reklamace a novy ram, ten mi nakonec sezrala sul po prujezdech slanym bahnem v Tunisku.

      Ravo Marthon – ruply po navarkou tlumice, reklamace, dostal jsem novy ramovy trojuhelni a jeste k tomu vetsi co jsem potreboval.

      GT Idrive – rupla planzeta pri zavode, neduh tehlech ramu.

      Spuder Argon – podezreni na praklinku v zadni stavbe – ram jsem s timto upozornenim prodal a jestli to opravdu byla nebo nebyla prasklina nevim.

      Opravdovy strach jsem ale mel kdyz jsem objevil sedlovku naprasklou z 1/3. No otci jednou na silnici zustala v ruce pulka beranu ale kupodivu to ustal.

      Takze cekam na tipy kde mam kontrolovat Fritzka bo za pul roku mi konci zaruka tak pred tim bude dukladna kontrola :-)

    • mar_tin1  

      LP Spicy, nech žije press-fit stred! Vyriešené v rámci záruky, aj keď to teda trvalo hoooodne dlho.

      • JSt  

        moc jsi to tam napresoval ;-)

        • MlokCZ  

          Ale vždyť to na něm píšou, že to tam máš napresovat a pak že bude fit :-)

        • mar_tin1  

          ja nie :) bolo to zle napresované od výroby a časom to prasklo… pravdupovediac nedivil by som sa, keby sa to stalo aj na vyreklamovanom ráme… :-/

    • Nimrod  

      fotky nemám, ale měl jsem jen dva duralové rámy na skákání…

      gt ruckus, klasika u zadní patky, za asi týden a 1/2 kladně vyřízená reklamace. nejspíš napraskl po mém rekordním dropu, 14 dní poté praskl úplně

      zoo! pitbull, ten mi nerupnul, ale zadní stavbu jsem měl do vrtule. jak jsem k tomu přišel sám nevím…

      od té doby jedině ocel

    • tachmude  

      Prasklá zadní stavba RB IQ.Neluplo to ve svaru,ale praskly spodní trubky zadní stavby.1 měsíc po záruce.

    • petrun  

      SUP 898, první bike který mi praskl v tomto místě (ostatním praskaly šavle nebo hlavovka). Důvod? Příliš volná sedlová trubka v kombinaci se stupidně tenkou stěnou (dokonce i žiletka Šírer má sílu stěny sedlové trubky větší)!

    • AleZ80  

      Nevíte někdo, jetli to někde nějak neměří ? ( mikropraskliny co nejsou třeba pod lakem vidět )

      • kubad  

        jde, ale cena měření by byla vyšší než je hodnota rámu :D

        • McBlacky  

          navíc to není 100% průkazná metoda.

          • pepi3  

            Myslím, že to není zase takový problém. Tatík mi říkal že se to dělá celkem normálně, sice ne u rámů, ale dělá. Že se to natře nějakou spešl barvou a pak zkoumá pod UV světlem.

            • McBlacky  

              možností je několik, ale 100% není žádná, tedy z nedestruktiv­ních metod

            • juli  

              Tomu se říká barevná defektoskopie. Ta ovšem neodhalí to, na co se ptá AleZ80. Takovou vadu by dokázal detekovat ultrazvuk, pokud by existoval etalon pro danou oblast, nebo rentgen.

            • roud  

              to ti odhalí jenom povrchový vady a jen vady od určité velikosti mnojem průkaznější je ultrazvuk nebo rtg ale nic není 100% a u kol obzvlášť ne…

    • Veet  

      Tak dneska mi prasknul scottík, doufám že se to vyřeší přes záruku.

      • McBlacky  

        pohodnou už taky někdo reklamoval. Vyjádření bylo, že mu zapadl řetěz mezi kazetu a rám a reklamaci neuznali :(

        • Veet  

          tak to je v prd… protože tam mi fakt jednou řetěz zapadl a mám to tam hodně vydřené :(

          • McBlacky  

            posuzují to kus od kusu, můžeš mít kliku.

            Stejně to výmluva pičusů, tohle rám rozhodně nezlomí

            • Veet  

              a ještě sem měl na vidlici 120 mm, můžu to sní donýst do obchodu? aby mi neřekli že mám vyšší zdvih než tam byl a proto to prasklo.

    • iron.hide  

      a karbonove ramy tu nie su? nevim, ale zdalo sa mi ze len hlinikove. rychlo rychlo nieco pridajte :)

      • kubad  

        jenom ode mě sou tu 3 bakelitové rámy :D

      • rasputin  

        Tak já taky přidám svůj kousek…

        • kubad  

          do čeho s to narval?

          • rasputin  

            Do ničeho, po startu jsme se v balíku nějak chytli s borcem, dr*ka jak něco a borec mi leží na kole a klouzá se na něm jak na bobech.

            • McBlacky  

              nebylo to na KPZ Karlštejn před nájezdem do tunýlku?

              • rasputin  

                Jo přesně tam to bohužel bylo.

                • McBlacky  

                  jsem to do vás málem napral :/ tak nějak jsem vás odhadl na problémy a šel na brzdy hned jak jste se zahákovali, jinak bysme tam leželi spolu.

                  Koukal jsem jak jste mě oba vzali úplně zbytečně zleva a pak jednomu z vás došlo, že už to neubrzdíte a tudíž nevytočíte, takže zaváhání, brzdy, změna směru a hotovo.

                  Podle mě klasický případ plašanství na závodech.

                  • rasputin  

                    Já jsem původně chtěl jet co nejvíc zleva, o zatáčce jsem věděl a už jsem si přibržoval, sice nevím jak se to stalo, ale vím, že jsem jel pořád rovně a pak jsem ležel na chodníku…

                  • rasputin  

                    Já jsem původně chtěl jet co nejvíc zleva, o zatáčce jsem věděl a už jsem si přibržoval, sice nevím jak se to stalo, ale vím, že jsem jel pořád rovně a pak jsem ležel na chodníku…

                • Blade  

                  Borec na Cannondalu v dresu České spořitelny?

            • jose  

              to by mohlo jít spravit :-)

    • Carloss  

      spyder tendr po 5000km

    • lumyr  

      Ravo Marathon 1, cca 5000, těsně po záruce. Opravil Franta Mrázek a dál vesele jezdilo…

      • 4.ever1  

        Za kolik ti to Franta Mrázek svařil a ve kterém městě má dílnu ?

    • MartinT1  

      Toto bylo zřejmě zničeno hrubou silou. Už vím odkud se vzal název přepravní společnosti TNT. :-) Naštěstí pojišťovnu mají nasmlouvanou dobrou.

      • gargamel  

        To nic neni, cannondale to na přední vidlici normálně takhle používá :-)

    • trener  

      tak také přidávám.praskl mi rám před rokem.dovozce reklamaci neuznal,prej jsem si to udělal sám!

      všem tedy kola TREK doporučuji.mi­mochdem,není to první rám Trek co mi praskl.

      • kubad  

        ale opravils to pěkne :D

      • jIrI___  

        Jak se podařilo takové prasknutí uprostřed trubky? Jen tak samo od sebe? :-O

        • roud  

          to vypadá spíš na to že to čelně do něčeho narval tohle se fakt samo do sebe nestává :oD

        • roud  

          Hehe myslím že tohle mluví za vše :oD

          • pepek  

            Nj, ale zase byl levnej. No nekup to za ty prachy.

            • roud  

              to je logika koupíš si malej rám pak se divíš že ti prdnul ale hlavně že byl levnej typickej čech xD

              • gargamel  

                jo a pak eště k tomu nadávat na Trek

              • trener  

                co to meleš?????jak si přišel na,že mám malej rám???typickej čech???

                • Vilém  

                  Vsak jo, on ti padne jak ulitej:) Minimalne 400mm sedlovka vytazena na max. je preci uplne normalni:)

                  • jIrI___  

                    Ta 400 mm sedlovka na max není u Fuelu EX díky jeho délce nic neobvyklého. Taky to tak mám a určitě nejsme jediní :)

                    • gargamel  

                      Jo a půlmetrovej představec k tomu.

                    • šimlos  

                      Trek EX je mrcha dlouhá,mám ho taky. Ale ta sedlovka je moc. To bych musel mít rám tak o jedno až dvě čísla menší,abych ji musel mít takhle vytaženou :-) Ale rám by to měl stejně vydržet.

                      • Ruprt2  

                        Kvůli sedlovce to ale v tomto místě fakt neprasklo.

                        • Vilém  

                          No kvuli tomu posedu to asi neprasklo, ale mohlo to tomu pomoct. Majitel vsak zatim nikde neuvedl, za jakych okolnosti mu to prasklo, nebo jsem to prehlidl, takze tezko soudit.

                  • trener  

                    další chytrej!!měřím 182cm

                    jinak,myslíš,že na prasnutí rámu má vlil jestli mám L nebo XL??

                    • JSt  

                      souhlasim s tebou, ze je chytrej ;-). uvedomuje si, ze kdyz vypodlozkuje forbec a vytahne nadstandardne dlouhou sedlovku po rysku, je mensi ram o dost vice namahany nez vetsi nastaveny v norme ;-).

                      ale prasknout by nemel ani, to je jasny ;-).

                • roud  

                  400mm sedlovka 3cm podložek představec nahoru a ještě vlajdy opravdu kolo padnoucí na míru LOL

                  • Ruprt2  

                    a je něco z toho snad zakázané, nestandardní nebo výrobcem nepodporované?

                    nedejbože jestli nemá i v autě sedačku moc vzadu.

                    Ještě štestí, že tam nemá sedlovku hokejku. To by snad dostal rovnou banán :-)

                    • roud  

                      Tobě snad připadá že mu to kolo neni malý ?

                      • Ruprt2  

                        Podle tebe by větší určitě neprasklo?

                        • zichis  

                          ne. Protože větší má delší hlavovou trubku, tudíž je tam menší namáhání od ohybového momentu kterým působí vidle při brždění na rám.

                          • zichis  

                            A taky ty předkožky pod předsravcem jsou zlo. Čím víc předkožek, tím větší pákou to v hlavový trubce vyvrací.

                  • jIrI___  

                    No do prdele, mám 1,5 cm podložek, představec nahoru a vlajdy. Asi půjdu svému bajku hodit mašli, nezaslouží si žít pod terorem módní B-F policie :-D. Konečně už by výrobci měli psát do návodu, že přípustná jsou jen jen představce do negativu bez podložek a 560 mm rodla.

                    • Carloss  

                      počkej, a ty na tom jako fakt jezdíš jo? a ještě bez rohů????????? ale fuj…

                    • maajkee  

                      Ale houby, to není o módě, ale každýmu trochu uvažujícímu člověku je jasný, že to není uplně ideální, jakmile musíš sedlovku vysunovat zbytečně moc a cpát hafo podložek pod představec, tak to neznamená nii jinýho než špatně padnoucí rám.

                      Dělají se přeci i takový rámy, na kterých by to nebylo nutný.

                      • kubad  

                        imho 400mm sedlovka s malou rezervou a 3cm podložek pod + předstvec 110mm je sice taková horní hranice, ale průser to ještě není, i když už by se mohlo uvažovat o větším rámu :D

                        • maajkee  

                          No jasný, tak jako dá se to, ale proč to dělat, když je dneska na výběr spousta rámu který by mohly sednout lépe :)

                          Ale když je to za dobrý prachy, no nekup to :)

                • JSt  

                  :-DD.

                  ram neni malej, jen ty jsi na nej velkej ;-).

          • lukas aka mitro  

            kulezni masakr:)

          • StuntJ  

            TO je nějaká nová móda jezdit na malých kolech??? Asi jsem zaspal dobu …

    • pepazdepa-84  

      tak moje troška do mlýna anthem x1 ročník 2009, jetý 2 roky najeto 2000km, velikost L, moje váha 93 – 106kg, žádné skoky jen ježdění

      je v reklamci, také mi v tom nějak divně vrzalo

    • Tomahomo  

      200 :o)

    • StrejdaS  

      Scott Scale 60

      jezdeno 2 sezony

      chlap

      90 kg

      zadna divocina (terenni turista)

      praskly na trech mistech

      reklamace uznana 2 mesice po zaruce

      Mobil mi ostri jaksi kam chce, takze foto nic moc…

    • miki  

      Prasklej kona the king scandium,jezdil 4 roky a jde zpět do hutí,Vařit to asi nemá cenu ,síla stěny je jen 1,7mm.

    • drevik  

      Kellys Raptor rok výroby cca 2006.Praskl na výjezdu v Chřibech

      Ale dalo se na tom ještě 25km domů dojet.Co šlo je nastrojeno na 29"ce.Čest jeho památce.

    • maedva  

      2× Sintesi

      • prasklina pod hlavovou trubkou
      • vzdy reklamace vyresena za novy ram, spatna serie, prasklo jichtehdy vice…

      1× Gary Fisher

      • ram z r. 1998, praskl u sedlove trubky v r. 2002, reklamace vyresenakladne vymenou za novy ram

      Snad uz mam vybrano !!! :-)

      • Lukster  

        Zdar! Jaké Sintesi Ti takto prasklo? A jakou záruku vůbec dávají na Sintesi rámy? Já jsem včera objevil malou prasklinu u 812 u sváru horní a sedlové trubky, rám je starý 4 roky, ježděno normální XC, 76kg, karbonová sedlovka stahovaná přes momentový klíč… :-(((

        Btw. co si myslíte ostatní – viz fotka, prasklinka je nad svárem dlouhá cca 1cm (na fotce je pouze nakreslena, fotku jsem bohužel ještě neudělal), uvnitř trubky ta prasklina zatím není vidět – v sobotu jedu Šelu maratón a ještě bych risknul to odjet na tomto kole – sedlovka je dost dlouhá, takových 15–20 cm pod úrovní horní rámové trubky (netuším proč tam ta prasklina vůbec vznikla).

        Díky!

        Lukster

    • junior69  

      GT Marathon – prasklina za hlavovou trubkou(reklamace vyřešena výměnou za Sensor) , GT Avalanche – ulomená patka na zadní stavbě(reklamovat nebudu, prasknul po pěti letech).

    • mirabike  

      jezdil 2 sezony, pak jen občas, pak pár let vůbec a vloni zjara zase začal… a v listopadu „křup“

      • xshreck  

        se an nedivím, když je půlmetrová sedlovka a zasunutá hooodně málo

      • Chaingang  

        Tak za tohle si s největší pravděpodobností ale můžeš sám.Jaká část té sedlovky byla zasunutá v rámu?byla aspoň po úroveň horní trubky?

        • mirabike  

          sedlovka byla asi 2cm pod spodní okraj horní rámové trubky – takovéto zasunutí (vysunutí) je naprosto OK – podívejte se na katalogové fotky výrobců těchto kol, jsou kolikrát vysunuté i víc… pokud se vyrábí sedlovka od renomovaného výrobce a je zasunutá dle značek „max, nebo min“ je vše OK a nikdo nemůže uspět s argumentem, že rám prasknul kvůli vysunutí sedlovky…

          • mirabike  

            a „TREK“ neměl při reklamaci žádné námitky, přesto, že tyto fotky měl k dispozici…

            • bagr  

              Zvlast na horaku je lepsi mit delsi sedlovku nez ji mit jen tak tak.

            • kubad  

              tak jak píšeš, pokud se chce výrobce jistit má na rám napsat minimální hloubku zasunutí sedlovky.

      • scret  

        u tohoto ramu jen otazka casu, ruply snad vsechny…:)

    • BikeRider  

      Dotaz:

      Praskají více levné rámy, nebo spíše ty lehké a logicky dražší? Není levný, méně zeslabovaný, těžší rám ve výsledku odolnější a trvanlivější?

      • VLAN  

        To takhle nejde IMHO říct.

        • BigKarel2  

          Děte s tim imho už do prdele, už mě z toho jebe :D Ale má pravdu :D takhle obecne se to říct nedá :D ale na druhou stranu i dá :D Když nebereš vyloženej šit tak víc vydrží nějaký težítko než x krát zeslabovanej rám…

          • VLAN  

            Víš, já byl línej rozepisovat román na téma, jak moc je diskutabilní a vysvětlovat proč to nejde takhle všeobecne podle mě říct :D … třeba pro porovnání: Znám hodně lidí kterým prasknul rám Merida TFS a znám jich dost kdo vozí HFS a drží jim již několikátou sezonu bez problému… Možná kdyby bylo porovnání rámu v dané cenové kategorii, tak by se to dalo alespoň trošku všeobecně říct, ale až takhle všeobecně to podle mě nejde.

      • Mamut  

        Tazka mrcha prezije viac, pokial to je z aspon trocha rozumneho materialu.

      • stip1978  

        Praskliny u kovových rámů jsou dílem únavy materiálu při cyklickém zatěžování. Vznikne tam malá trhlinka a ta se pak šíří. Nakonec to prožere trubku tak, že zbytek průřezu už zatížení neunese a trubka se dolomí. Když trhlinka vznikne je pak jedno, jak je trubka tlustá. Je to jenom otázka času – tlustou trubku to prožere pomaleji, ale nakonec … prásk! Jde tedy o to, aby tam ta trhlina nevznikla. Tenké rámy jsou na vznik trhliny náchylnější, protože je v trubkách větší napětí. Nicméně trhliny vznikají zvláště tam, kde jsou ostré přechody a vruby – tam se napětí koncentruje. Proto i levný rám z tlustých trubek může mít takové slabé místo, kde ta koncentrace napětí může být daleko horší, než na rámu z tenkých trubek. Je to dáno konstrukcí. Často také vznikají trhliny ve svarech. Na tom jsou drahé rámy lépe, protože jejich svary jsou zpravidla provedeny pečlivěji a tepelně upraveny na odstranění pnutí.

    • bursikr  

      MRX AM:2

      Prasknul po 1,5 roce. Při jízdě to začalo vrzat, myslel jsem, že budu zase promazávat čepy a doma na mě čekalo překvápko v podobě praskliny za hlavovým složením na horní trubce. Vyměněno za nový přední rámový trojúhelník.

      • gargamel  

        to je zvláštní místo pro prasklinu

        • Vilém  

          Ze? kdyby to bylo na spodni trubce, nebo na horni strane horni trubky, ale tady?

          • bursikr  

            Kolo nedostalo žádnou ránu. Jezdit těžké sjezdy moc neumím tak je nejezdím a se skoky to taky nepřeháním:)

            Prasklina začíná dole přesně u sváru spojujícího dolní a horní trubku, takže asi kvalita toho svaru v tom místě bude původce. A reklamace byla uznaná bez debat, takže to bude technologická vada.

        • mxv  

          normalni misto pro prasklinu, po svareni tam zustane pnuti a pak uz je to jen otazka casu.. zespod je vyztuha, prasklo by to taky az za ni.

    • Nygiiro  

      koupil sem ho v marketu za 3500 a pak to takle dopadá :D z brady mi teče krev a mam vyražený 2zuby

    • bio  

      GT avalanche 0.0

      • porizeno 2004
      • svareno 2008
      • stale jezdi

      pro jistotu zavarena i druha strana

    • mitch  

      Přidávám – kamarádův Amulet. Není to divný místo?

    • Horvy  

      Tady neco neprijemneho

    • Horvy  

      Tady neco neprijemneho

    • pegas  

      tak co pánové?…lak nebo rám?…mám tušení, že to bude rám..bohužel to nejde zjistit, zevnitř je nalisovaný hlavko…

    • mato tope  

      A takové ku…va značky :-)Obecně,svařit slitiny AL je ošemetná věc a zeslabované trubičky vůbec,technologie přikazuje několikeré žíhání (pro vyrovnání pnutí,zrání matriálu) nějak se to nedodržuje (evidentně) no nic doporučuji pro ty z vás,kteří chtějí opravit nějaké ty drobné prasklkiny LASER :-)

      http://www.youtube.com/watch…

    • FAN  

      giant anthem X2 2011

      • Atilla  

        Tak ti nevím, mám takový pocit, že je tu víc prasklých giantů, než RBček:)

      • soc  

        no hezky pěkně…

      • Mig_all  

        to Giantu bych tohle nerekl :-(

        • ClAyD  

          A já bych se ani nedivil. Ono to místo docela bije do očí…

          • FAN  

            minimálně namáhané místo…

            • mr.antik  

              no skus si promítnout, co se děje, když sedíš na vytaženém sedle a zadní stavba jde na tvrdej doraz

              • JakeF  

                To by mě především zajímalo, co se musí člověku dít v mozku, aby v takový situaci seděl na sedle…

                • roud  

                  Vole děláš jakobys nikdy nic neskonil…

                • mr.antik  

                  nemusí to být nic velkého, klidně nějaký hup, v něm kořen v momentě kdy je zadek v kompresi. Nevím jak u antehma, ale podle mě u reignu a tranců se průměrně těžkej člověk musí pohybovat blízko dorazu dost často

                  • JakeF  

                    Jestli si lidi kupujou fully k tomu, aby pak mohli sedět jak pecka v sedle, tak to celkem chápu, že praskaj. Jinak jasně, tohle místo je namáhaný dost, jak není kam rozkládat sílu dozadu, jen mi přijde trochu komická situace, že by člověk seděl v sedle v situaci, kdy jde tlumič na doraz.

                    • mr.antik  

                      všechny dorazy a cvaknutí který jsem kdy měl přišly takhle nečekaně, žádný velký skoky nebo dropy. Akorát jsem u toho neseděl, ale někde na maratónu si člověk rád posedí, když má fulla, od toho je přeci dělanej.

          • Milvus888  

            no furt lepší než RB :D

        • Vilém  

          Nerekl? To je snad nejcastejsi misto, kde Giant praskne.

        • mr.antik  

          Neviděl jsem gianta prasklýho v jiným místě, pominu-li Xkový vahadla…

          Jestli to bud procentuelně víc nebo míň než IQéčkový zadní stavby, to výrobci nepřiznaj :-)

      • Hnoj  

        Tohle je na Anthemu naprostá klasika.

      • FAN  

        Tak pánove, svůj anthem x2 mám vyřešený. Giant mi poslal nový model 2013 X1 bez jakýchkoliv problému.

        • Draw in soul  

          Gratulace :)

          Ale řekni mi,kdyby se ti absolutně nelíbil novej dýzajn,barvy rámu…jde se proti tomu nějak odvolat a vyfasovat raděj prachy?Nebo to je až po 2 či 3 reklamacích? :) Záruka na rám ti teď běží teda odznova,ode dne,kdy ti uznali reklamaci?

          Mimochodem,dělal si z váš někdo prodlužení záruky na 5let po netu registračkou rámu a vidle?

          • Aspean  

            prodlouzena petileta zaruka byla pouze na ram. vidlice klasika 2 roky. A driv myslim bylo 5 let na vsechny ramy a ted sem nekde videl ze 5 je na pevny ramy a odpruzeny 3 roky

            • Draw in soul  

              Už sem to našel :) Cituji:

              Prodloužená záruční doba pro standartní rámy Giant a vidlice Giant činí 5 roků,a pro celoodpružené rámy Giant 3 roky.

              Takže se to týká i vidlic…ale to mě zase tak netrápí.

      • Jester  

        Dtto, taky X2 2011 na stejným místě.

    • Cavendish  

      Taky přidám svoji trošku do mlýna

    • osha  

      GT Marathon Elite (2009) – praskla planzeta, klasicky neduh Marathonu, predposledni den v Leogangu (bracha), opravenu kobercovou paskou :D

      A jeste aspon pisemne:

      GT Force 1.0 (2010) – praskla zadni stavba po vyletu do Leogangu (ja), vyreklamovano v ramci prodlouzene zaruky, nova zadni stavba.

    • AsiJura  

      RB IQ6, černá stavba gen.I bílá stavba už je ta zesílená, ještě mi tu chybí fotka prasklé zadní stavby ghosta, kterého teď jezdím místo rb

      • AsiJura  

        Obojí bez problémů vyreklamováno, po druhé reklamaci okamžitý prodej:)

      • Kamikaze 591  

        A když ti to takhle praskne, tak je to při dopadu? Rozsekáš se?

        • AsiJura  

          jen to první prasknutí bylo v terénu, ale zrovna když jsem vyjížděl mírný kopeček a nastoupil jsem ve stoje d opedálů, tak se to probadlo, a obešlo se to bez pádu.

          Na tu druhou prasklinu jsem přišel až když jsem kolo připravoval k prodeji a sundal jsem omotávku.

          No a ghosta zatím jezdím prasklého, dal jsem s tím už lysou(žlutá) a dvakrát pustevny(zelená), plus to teď jezdím občas po polňnačce do práce, a zatím to drží, i když je to už celekm velká prasklina. Příští týden mi to známý zavaří a přeplátuje, tak to snad příští sezónu vydrží, než koupím něco jiného.

          Díval jsem se na toho yetiho co tu smrdí na bazaru ,ale to už je taky dost starý dural, to by bylo tak na půl roku.

          • Frostty  

            A když něco nového, tak co? :)

            • AsiJura  

              Kdybych neřešil buky, tak je promě ideální LV 601, jak určením, tak zárukou, ale realita bude asi nějaká raketa z německého ebaye, canyon torque je jeden z adeptů.

              Nebo pak možná mondraker, to by po známosti bylo za slušnou cenu. Jako ten ghost je úplně luxusní proti RB, kdyby nebyl prasklý, tak neměním.

    • Josef Šimon  

      Prostě se šláplo do pedálů a ejhle :-D

    • s c o t t  

      Prskl při jízdě do kopce:( , reklamovat jsem nezkoušel.Opraveno vložením kulatiny a zavařeno.

      • Mig_all  

        tyvole tak to chci to je dělo!! :-) punk všech punků! BTW: ebola, neni to ten nick co nedavno par mesicu terorizoval nakole.cz? :-D

    • Chaingang  

      GF Sugar, v tomhle místě mi praskly dva rámy…

    • Hynas  

      GF Sugar, prasklá zadní stavba u čepu, vyreklamováno za karbon (2006).

    • crom  

      desatej:)spesl stamp 29

      uz to byl superior,meri­da,felt,2 x gt,trek,author,du­ratec,sirer,spe­cialized(vyme­neno ani ne za 14dni,super)

      praskne vsechno,teda me zatim jo:)

    • horis  

      Wheeler zx 4900 už si zažil své než doputoval ke mně – zavařená zadní stavba a teď tohle – ale asi ještě chvilku budu jezdit =).

    • Reggie  

      GIANT XTC 2008, jetý 4 sezóny cca 15tkm, sedlovka zasunutá 13,5cm v rámu, jezdec 75kg.

      Nechám to svařit, do nového rámu se mi moc nechce. Nevíte, kdo by to v Praze svařil?

    • l.bily  

      Haibike full 29 se