• ExtremBiker

    Ahoj pánové.potrebuji poradi s vidli. vsiml sem si ze se tu podobne tema jiz resilo lec bez srozumintelneho vysledku. jezdim neco na rozmezi xc a freeride…no spis xc:) mam meridku traila a vidle na ni stoji za pekne a smradlave h… mam moznos vyhodne koupit foxe talas, rock shox reba sl a manitou minute popr nixon. mate nekdo zkusenosti? nechci se ale s nikim dohadovat jak tady obcas byva zvykem…ale radu ze zkusenosti! predem dekuji za rady. pekny den v sedle preje extrembiker

    0 0
    • Sobi  

      Vem Talase, slušná vidle, sám ho jezdím, Reba je na XC, na AM nemá smysl kvůli progresivitě, manitou minute je XC pro děcka a Nixonem zkušenosti nemám.

      Ta Foxka je někde naprosto jinde od zbytku vidlí.

      0 0
      • scret  

        mysliiis?:)

        0 0
        • Sobi  

          Rozhodně! :-)

          0 0
          • Vegan  

            Nektere Talasy v orginale jsou uplne na hovno a pokud se nepletu mas rocnik 2008 (oprav me pokud se pletu ) a ten byl progresivni tak, ze U-Turnova reba na 120mm bude v orginale asi zehlit vice. Kdyz jsme mel pujcenou Meridu AM-3000 s talasem (2008) tak ani pri 30% sagu jsem ho nedostal na dno a o citlivosti snad radeji ani nemluve ( v orginale klidne 10kg).

            0 0
            • MlokCZ  

              Nejprogresivnější v originále byl Talas 2007. Tam to bylo už hodně tragické. 2008 byl v originálním stavu o něco progresivnější než by bylo zdrávo, ale už to nebylo tak hrozné (stejně mám ale po úpravě i u 2008 dost snížení tlak ve třetí komoře). A odtrh 2008 byl kousíček přes 10kg.

              Ono to je ale o to složitější, že se to u 2007 i 2008 bude lišit dle váhy jezdce, protože tlak v třetí komoře budou mít všichni stejný a tedy pro různé váhy se bude chovat rozdílně. Tedy narozdíl od jiných vzduchovek se ne všechny komory foukají na váhu jezdce.

              Každopádně u-turnová Reba v originále bude žehlit určitě lépe než asi jakýkoliv Talas (to asi pouze kvůli 2010 – tady to bude už trošku sporné, tam bude mít u-turnová Reba v originále o něco lepší citlivost, průběh má ale už 2010 Talas parádní i v originále), akorát absence high speed expanze pro Race a SL verzi (a u Team pokud by byla starší než 2009 – 2009 už ji má).

              Tohle je ale stejně zbytečné srovnání, protože pokud se mu na rám hodí zdvihem Reba, tak Talas je úplný nesmysl. A obráceně to samé.

              0 0
              • Vegan  

                No u Talase je jeste dulezite zda jde o RL nebo RLC verzi ponevads u 2008 byla verze RL (davana na meridy ) s pevne danou kompresi na tom prubehem hure jak RLC, kterou predpokladam si mel ty.

                Ale to je presne ono zakladatel vlakna proste musi vice specifikovat co mu je nabizeno a jak a nacem to chce presne uzivat.

                0 0
            • Sobi  

              Mám, máš pravdu, ale vyměnil jsem olej z 10 na 7,5 a změna je znát, teď si ještě budu hrát s třetí komorou, udávají tam tlak 150psi, ale četl jsem že se dá fouknout i na 120psi, no nevím budu laborovat.

              Otázka na Mloka: ta třetí komora je pod tím červeným červíkem, foukací ventilek se vyrábí, páč 90 dolaru za něj nedám :-) a tak jsem se chtěl zeptat co přesně docílím snížením tlaku či jeho zvýšením? Ať vím co mám při laborování hledat :-) Díky

              0 0
              • MlokCZ  

                Já se v tom sám nevrtal, vše mám řešené u Milana, takže detaily z vnitřku neposloužím. Sám bych skládat ten starší Talas systém nechtěl, ten závěr je dobrá hodinářská práce pro šikovné ruce, já bych asi tu vidlice dříve rozmlátil, než by se mi to povedlo :-)

                A Milan přípravek na foukání třetí komory má.

                Snížením tlaku ve třetí komoře snížíš progresivitu, zvýšením zvýšíš. U obou Talasů (2007 i 2008) jsem trefoval ideální tlak ve třetí komoře na více pokusů. A teď vlastně ani přesně nevím, kolik u toho 2008, který ještě taky jezdím ve třetí komoře mám, asi kolem 120–130psi.

                Doporučuju nesnižovat hned příliš. Když snížíš jen málo a nebude to stačit, tak to ničemu nevadí, nebude to ideální, ale pořád lepší než s těmi 150psi, co tam jsou standardně. Když to ale přeženeš a snížíš moc, tak to bude vadit o něco více a budeš muset zvýšit hned.

                0 0
                • Sobi  

                  No ten IFP výrobek na foukání se právě vyrábí, protože za trubičku s ventilkem nedám 2500,– No uvidíme, rád si hraju tak uvidíme jak to dáme dohromady, je to výzva, ale asi to bude systém pokus omyl, protože nějak pořád nechápu těch 10° a 2° otáčky na Talasu, ale ono to nějak půjde.

                  Děkuji za odpověď s tou třetí komorou, něco takového jsem tušil jen jsem nevěděl jestli náhodou to nemá jinou funkci, no budeme si hrát :-)

                  Pak dám vědět k čemu jsem došel s tím foukáním :-)

                  0 0
                  • Sobi  

                    Chápu že je to ukázka jak je 2° málo ale nechápu proč s tím točit, no uvidíme, budeme si hrát :-)

                    0 0
    • mr.antik  

      Kolik ten rám snese zdvihu?

      0 0
    • Vegan  

      Napis jake roky vyroby maji ty vidlice trebas talas se v poslednich letech rok od roku dost lisi. take je dulezite jake verze to jsou napriklad u talase to muze byt Talas RL nebo RLC u Reby muze byt Reba U-Turn atd… take szkus vice vyspecifikovat co tedy jezdis a co by si chtel jezdit ( delky a vysky skoku, typ terenu atd.. )

      Pak se ti bude dat i poradit

      Nic mene pokud se jedna o tuto meridu trail tak tam bych idealne daval Rebu U-Turn a nebo jeste lepe klidne tu Rebu SL, ale poslat ji na tuning.

      0 0
    • kali222  

      mozna se pletu, ale ram ma snad 140mm zdvihu, nee? na talase bych se vykvakl a koupil revelation :) ikdyby treba nebyl za tak super cenu(a rovnou na pevnou osu) a treba v tom uturnu (kdyz tu mas vidlu se snizovanim)

      0 0
      • mr.antik  

        rám je pevnej, ne?

        0 0
        • kali222  

          mas pravdu, ja si spletl tu Am s trail. stejne jesli talase se 150tkou snizovaci tak radeji uturnovou revelationku :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.