Fox Talas 140mm nebo RS Revelation

331 nepřečtených
  • Kejmil

    Zdravičko všem a bajkingu víc.Mam teraz období, kdy bych chtěl obměnit mou stávající vidlici SR Epicon za jednu z těhle dvou vidlic.Samozřejmě oba dva případy bych chtěl z pevnou osou.Jako výhodu u Foxu vidím mnou požadovaný zdvih 140mm, ale jelikož RS ma změnu zdvihu taky, tak si myslím že skopce kdybych to pustil na 150mm tak to až tak moc geometrii bajku neublíží.Styl jízdy bych popsal asi jako XC na hraně až Trail to znamená do kopečka si rád vyšlápnu ale vzhledem k tomu že většina mých kamarádu rádo jezdi i z kopce tak bych si potřeboval ve předu zlepšit komfort :D Za každou radu předem děkuji, a jesli se někoho dotknu tímto vláknem no tak snad to přežije ve zdraví. THX

    Anketa: Fox Talas 140mm nebo RS Revelation - pevná osa

    13x
    59%
    0 0
    • marapara  

      Kdbych si měl teďkom vybírat z těchto dvou vidlí, asi bych dal přednost Revelationu s DualPosition 120/150. Ten 1cm asi geometrii moc nenakopne, ale abych dokončil zdůvodnění proč.

      Obě jsou to dobré vidlice, Revelation jsem jezdil ještě U-Turnovou verzi 100–130 mm, Fox Talas jezdím model 2012 s měnitelným zdvihem 100/120/140, obě bez pevné osy.

      Revelation prostě chodil líp než FOX Talas. Je citlivější hlavně na menší nerovnosti, Talas moc citlivý není. Sice se dá potunit tak, aby se citlivost zlepšila, ale už je tam nutný zásah, který navýší cenu dejme tomu o 1000 Kč, možná víc. Sice, když se jde do zdvihu, tak už funguje dobře, ale chce to menší odtrh. RVL bych velmi citlivý i bez nějakého tunningu.

      Aktuálně přemýšlím, že bych třeba příští rok pořídil místo Talase Epicona od Milana za 9000, ale vzhledem k tomu, že je na pevnou sou, musel bych nechat zaplést i přední kolo na 20 mm nábu. Předpokládám, že nový Epicon potuněný od Milana bude citlivější. Kokrétně je to tahle vidle:

      http://tuning-test.cz/index.php…

      U Revelationu je cena s DP už docela vysoko, takto mi přijde přijatelnější. Také bych měl vyšší zdvih o 1 cm s Epiconem, ale to by asi nevadilo.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • pavlik6022  

      než koupíš RVL, tak si pročti thready na BF o dual position, ušetříš tím dost peněz :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • scret  

      Osobne bych bral RVL, ale s DA, tedy bez snizovani… Cim jednodussi system, tim lip…

      Dual Position Air je spatnej system a snad uplne kazdej se vymrvi, jen je otazka kdy…

      Da se samozrejme vzit DP Coil, ktery snad jediny od RS funguje…

      Talas je min citlivej, ale zas snizovani zdvihu mu funguje a poruchovy neni..

      Ze vseho nejvic bych se ale podival na Epicona TT (tuning-test), kterej bude chodit asi nejlip, bude nejlevnejsi a snizovani zdvihu taky umi..:)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • MlokCZ  

        DPC snižování funguje spolehlivě a současně i chodí perfektně (samozřejmě s předpokladem výběru vhodné tvrdosti DPC kitu). Za mě je to nejlepší pružící systém, který jsem jezdil a to i kdyby nebyl požadavek na snižování zdvihu.

        Nevýhodou je o něco vyšší hmotnost (což mě je fuk, někomu ale třeba ne).

        A pak zkombinovat to s HS expanzí, aby to fungovalo jak by mělo na plném zdvihu není jednoduché a nelze použít žádné standardní řešení RS. Tím tohle řešení není pro každého, pokud má být i s HS expanzí.

        Na druhou stranu po více stech kilometrech musím říct, že DPC chodí výborně i bez HS expanze a pokud někdo potřebuje standardní krk (tedy nepotřebuje tapered), tak bych uvažoval i přímo o Sektoru.

        Jsem zvědav na přímé srovnání bez a s HS expanzí, druhou vidlici s HS expanzí mám připravenou, ale nestihl jsem dát před dovolenou dohromady druhé kolo kam přijde, takže zatím jezdím jen tu bez HS expanze.

        0 0
        • scret  

          ja jsem zjistil, ze snizovani naopak vubec nepotrebuju a tak se spokojim plne s DA…

          Muzes alespon trochu srovnat tuhost RVL a Talase?

          0 0
          • MlokCZ  

            V tuhosti bude rozdíl nula nula nic. Zdá se mi nepatrně tužší RVL, ale nesázel bych až tak moc na věrohodnost pocitu při malém rozdílu.

            Srovnám stejné verze, tedy obě vidlice tapered a obě s 15mm osou. Možná osa RVL je nepatrně lépe provedené (ohledně tuhosti), tím myslím to rozpínaní na jedné straně vidlice (na druhé zase je závit více napevno ve vidlici než u Talasu).

            Kdo nepotřebuje snižování, tak má výběr daleko větší, to je jasné.

            Pro moje potřeby ale považuju DPC jasně lepší než dual air (co se týče průběhu + i o malinko lepší citlivost).

            0 0
      • Kejmil  

        No z toho Epicona mam strach jelikož jsem ho v TT verzi nikdy nejel, a furd mi to připada jako low end vidlice ale to může být jen můj subjektivní názor jelikož no nevím.Nerád bych se dočkal toho že zaplatím za vidlici 9ts. a zjistím že mi nevyhovuje. Nejraději bych znál názor lidí co už zkoušeli Epicona TT a můžou ho porovnat z vidlicema z mého výběru. U epiconu mi vadí že než jde do zdvihu musí se vynaložit větší odpor vůči ni spon na te mé s olejovým mazáním noh.No a jako říkám jezdím z klukama co si to rádi pustí z kopce vcelku v tvrdším terénu a tak mám požadavek aby mi to ta vidle zvládala ok.No a k té změně zdvihu je to tak že dokopce si zdvih asi potřebuju zmenšit jelikož mám Xc kolo se zadním zdvihem 120 tže do kopečka by mě to už asi hezky rozhodilo.I tedkom si všímám na mém Epiconu že do kopečka by bylo idealní asi tak 120–130mm na pohodlné vyjetí.Každopádně všem děkuji za zkušenosti a rady jelikož hodit větší finance do vidlice není jenom tak a chci být spokojený.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • scret  

          vzdyt pisu ze Epicon TT a ze je to dobra volba! Spatny rady bych ti tu nedaval:)

          Citlivost bude suprova a i tlumeni…

          Epicona TT jsem zkousel a je to velice dobra vidle, za ty prachy bezkonkurencni…

          0 0
          • jIrI___  

            Jen bych si ho nejdřív někde vyzkoušel, protože pro někoho to může být až moc citlivá houpačka.

            0 0
            • scret  

              nemel bych pocit, ze je to houpacka… Citlivost tam byla ale spickova…

              0 0
    • Kejmil  

      Takže nakonec mi chcete tvrdit že Epicon TT je lepší než něaky základní typ RVL nebo Talas z pevnou osou?No jesli to myslíte vážně tak pro mě by to byla dobrá zpráva, protože zbylé peníze bych vtlačil do ráfku z nábou na tu osu.Kurňa škoda že neznám žádneho majitele TT z okolí třince.

      0 0
      • scret  

        Jj, pokud ti jde o nejlepsi pomer cena/vykon. RVL letos hodne podrazily, Talas za klasickou MOC cenu by snad koupil jen magor..

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Kejmil  

      Ještě jedna otázka prosím vás, jak mi může případně ovlivnit změna zdvihu odtrh na mém kole , z výroby tam dávají FOX 32 FIT RLC F120, já mám tedkom Epicon 2011 předělaný na 140mm. Ale jelikož bych se z nákupem nové vidlice chtěl přiblížit předepsaným mírám (korunka, konec nohy)protože asi něco při té změně geometrie se bude dít (nejspíš k odpružení negativně) a zachovat zdvih 140.Je to vůbec možné?Asi to bude znít blbě ale zachovat výšku vidlice FOX 32 FIT RLC F120 nebo se jí co nejvíce přiblížit a mít zdvih 140, je to vůbec možné?

      0 0
      • scret  

        taknejak jsem vubec neporozumel co jsi tim chtel rict:(

        0 0
        • Kejmil  

          Zjednodušeně zachovat délku nohou co možna nejblíže délce FOXu 32 FIT RLC F120 a zároven zachovat zdvih 140, tím bych mohl vyřadit variantu jakéhokoli dual positionu k výběru vidlice a geometrie kola by se přiblížila optimálni geošce tohoto rámu…

          0 0
          • Kejmil  

            Jelikož ve předu chci zdvih 140, ale zároveň chápu že asi z větším zdvihem roste předkopnutí vidlice protože je o něco delší a tím se vlastně horší standartní funkce vidlice… aspon si myslím. Takže kdybych našel vidlici která se bude blížit rozměrově tomu foxu, tak bych nepotřeboval jakoukoli změnu zdvihu (do kopce), tím pádem by mi ubylo kurvítko v nějaké té nové vidlici, a věřím že i těch 140 mohlo fungovat líp než doteď když jsem si kapec rozhodil geošku ne? Ale jesli vůbec je to možné, a můj myšlenkový pochod je zprávný to už nevím.

            0 0
            • kubad  

              neni to mozne je to zhruba stejne u vsech vyrobcu,ale pokud mas kolo stavene na 120mm tak 140mm vidli to v klidu veme.

              0 0
            • scret  

              ne, ne a ne:)

              vidlice stejne odolnosti maji ± stejnou montaz. delku, tzn. tezko sezenes vidlici se zdvihem 140mm, ktera bude stejne vysoka jako 120mm.. 2cm bych vubec neresil, na vyssim zdvihu budes mit zas o trochu vetsi sag, takze rozdil nebude takovej…

              o jakym kole se tu vubec bavime?

              0 0
              • Kejmil  

                Je v profilu, všemi obdivovaná značka Polygon, což ale osobně jsem spokojenej.

                0 0
                • scret  

                  aha.. a kolik to ma zdvihu vzadu? 100?120?

                  a proc uvazujes o RS nebo Talasu? Proc nevzit Epicon TT a nechat naladit tak jak potrebujes, vcetne spravnyho zdvihu?

                  0 0
                  • Kejmil  

                    Vzadu to ma 120.Ale jelikož jízda z partou vyžaduje pro mě min. 140 zdvihu tak pořád řeším co a jak at neinvestuju neefektivně nakonec.

                    0 0
                    • Kejmil  

                      Nad TT uvažuju od nedávna o X1, změna zdvihu, 15mm osa.Je lehká, prej chodí fajn a cena taky super.Jak myslíš to naladit včetně správnýho zdvihu , že p.Milan usoudí podle geošky kola, jaký zdvih nejvíc mi tam sedne???

                      0 0
                      • scret  

                        muzes si porucit jakej zdvih budes chtit, takze jestli se bojis 140mm, tak si tam nechas nastavit 130 a hotovo:)

                        Jinak X1 je dobrej, ted ho ma kamoska a libova vidle za ty prachy…

                        0 0
                        • Kejmil  

                          No asi bych nechal 140, ale otázka jezdil jsi tu vidlici? Myslím přímo X1, protože je tam myslím ta Dual Air Chamber tak by mě zajímalo jesli bys ji mohl k nějaké jiné vidlici přirovnat chodem pro představu, nikdy jsem nic z TT nejel natož X1, ale jinač už něco odzkoušeno mám.

                          0 0
                          • scret  

                            kousek jsem ji jel, ale nic dlouhyho… A nikde nevidim, ze by mel Epicon Dual Air? Primo na strankach TT se pise vzduch.pozitivka a negativka ocel.pruzina…

                            chodem prirovnat lze dost tezko, kazda vidlice je svym zpusobem specificka…

                            0 0
                            • kubad  

                              verze TAD je SoloAir pokud si tio dobře pamatuju

                              0 0
                              • scret  

                                a u klas. Soloairu je taky negativka pruzinova ne? Tzn. jedna komora…

                                Praveze SR zatim tusim nedela DA…

                                0 0
                                • kubad  

                                  pokud se nepletu tak u soloairu je negativka vzduchová a tlak se přepouští ( stejný tlak v obou komorách na nezatižené vidlici)

                                  0 0
                            • Kejmil  

                              No bych asi už počkal na novy model a tam je už Dual Air Chamber právě.Když už má být za chvíli ten nový typ a bude v dobré ceně, takže asi to nějak bude muset fungovat ne? :O

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
    • Kejmil  

      Zdravím pánové a dámy, ještě mě napadla jedna věc, copak říkáte na to koupit si RS SEKTOR dual position Coil, ta váha pružiny by mi ani nevadila není nijak veliká, za dobrou cenu. Pružinu a High speed expanzi by šlo dokoupit a vyšel bych pořád na slušné prachy, oplatí se vzít tu mou variantu i takto? http://www.kolokram.cz/…d-maxle.html tam bych to třeba koupil.

      0 0
      • MlokCZ  

        Hledej v historii, o HS expanzi + DPC se tu toho řešilo dost.

        A jen stručně. Tak jak si to představuješ, tak to nepůjde.

        Pokud použiješ u RS 32mm vidlic pružinu (je jedno jestli DPC nebo pružinu bez snižování zdvihu nebo u-turn), tak musíš v tlumící části vidlice mít vyřešený expanzní doraz.

        Bez HS expanze se to standardně dělá přímo u RS (tak to je v tom Sektoru nebo to jde jako kit bez HS expanze koupit). Kit HS expanze se ovšem dělá pouze bez expanzního dorazu (používá se jen u vzduchového řešení, kde je to vyřešené v rámci vzduchové části).

        Takže to dohromady nefunguje a je nutné tam ten expanzní doraz dodělat, což není tak jednoduché a více o tom je v historii.

        Nejde jen vzít dorazovou pružinku z kitu bez HS expanze (tedy ta co tam už v tom Sektoru bude) a přidat jí ke kitu s HS expanzí, protože tam na to není dost místa.

        Jinak ale ta cena mi teda pěkně štve. Když jsem to řešil loni, tak ještě Sektor nebyl dostupný s tapered krkem, takže jsem to musel postavit na RVL a vyšlo to mnohem dráž (mám na jednom kole DPC + tlumení bez HS expanze, na druhém mám už DPC + HS expanzi, ale zatím to nemám dostatečně otestované).

        0 0
        • Kejmil  

          Takže shrnuto a podtrženo to není dobrá volba, krom TT nic v té cenové kategorii co by chodilo nejlíp krom TT ani z pružinou není (500g navíc mi neva) ? No tak okej, a promiň jen se ptám proto že vyhledávaní na Bike foru už mi nějakou dobu nejde.Kdybys měl nějakou variatu Mloku mi napiš prosím tě, chci investovat do vidlice která v ceně do 15ts bude chodit nejlíp, tím myslím aby byla citlivá na trailové ježdění,měla měnitelný zdvih na 120(může být i 110) a 150 na trailové ježdění chci, jednou investovat do vidlice se stavitelným zdvihem co bude vážně „the best“ v ceně do 15 ts. díkes.

          0 0
          • Blahycz  

            jo tak tohle mě teda taky zajímá

            0 0
            • Kejmil  

              Nakonec jsem zvolil variantu z TT X1 2012 . Zatím není na kole, čekám až se mi vyplete ráfek, ale už se těším myslím že bude fajne.

              0 0
              • scret  

                montoval jsem ho kamosce na kolo a muzu rict, ze se tvari dost dobre! V terenu funkce taky slusna…

                0 0
                • Kejmil  

                  Hlavně jsem zvědavý na porovnání funkce TALAS 2011, RS Revelation U Turn a toho epicona TT X1 TA. Protože oba dva majitelé RS a Fox jsou velcí skeptici vůči SR z TT, tak snad se mi je funkcí podaří přesvědčit o opaku a jejich zajebávaní proč jsem si ji vybral atd umlčím… v opačném případě mě čeká peklo :D .

                  0 0
                  • scret  

                    Co se tyka funkce, vsechny tri jsou to dobre vidle… TT vubec nezaostava… Design maji samozrejme subjektivne hezci ty drazsi, stejne jako wow efekt… Vahove jsou si podobny…

                    0 0
                    • Kejmil  

                      Nedávnou jsem zkoušel tu RS Rev. a první polovina nádherný chod, ale druhá se mi zdála hodně brutálně progresivní.Epicona zatím nemám na kole tže Vůbec nemám šajnu jak se bude chovat z tohoto pohledu, starého co zatím je na kole je zas opačný extrém – brutálně lineární, tož jsem zvědavý na toho TT.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Neupravený Talas dobrá vidlice určitě není (ještě tak dejme tomu 2008 model jako jediný by se v originále dal, starší i novější už ne, 2011–2013 je z těch modelů nejhorší). Ta citlivost je už opravdu úděsná, to už s funkční vidlicí moc společného nemá.

                      RVL v originál stavu celkem jde co se týká citlivosti.

                      0 0
                      • scret  

                        samozrejme citlivost u Talasu je horsi, ale pokud to nebude nejaky extrem, tak to neni zas az tak zly… samozrejme v podani normal.smrtel­nika…:) Mas zmereneho toho 2013?

                        Jinak ten Thor, co jsem mel, by nejspis necitlivost Talasu jeste prekonal:(

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Problém je v tom, že u většiny kusů to je už extrém. Hodnoty 15kg+ s tím, že dost často i kolem 20kg jsou fakt šílený.

                          Změřený 2013 nemám, jen jsem zatím jeden krátce zkoušel v ruce a je to pořád to samé.

                          A čemu říkáš podoba normálního smrtelníka? Manželka aniž by věděla cokoliv technické ohledně vidlic a úprav jezdila Rebu v originále, která měla odtrh kolem 10kg. Pak jsem ji nechával (už více let zpět) upravovat u Milana a manželce nic neříkal o úpravě (jen že vidlice šla na servis).

                          Po úpravě aniž by cokoliv tušila (že bylo upravováno) prohlásila sama od sebe jak hezky ta vidlice chodí (odtrh byl 5kg).

                          Jednou jsem ji nechal chvíli vyzkoušet Talase ještě před úpravou a na to mi jen řekla, jestli ta vidlice není nějaká rozbitá…

                          To jen k pohledu „normálního smrtelníka“ bez specifických požadavků jako mám já.

                          0 0
                          • Kejmil  

                            Krásný příklad :D .Buď máš ženu technicky založenou nebo vážně Foxice dělá i nedobře fungující vidlice z úspěšností prodeje za moc Moc ceny.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Právě, že technicky založená není vůbec. Na bikách ocenila opravdu hodně jen pár věcí a spoustu výrazných změn na kolech ani nepoznala.

                              Ocenila a sama si chválila v podstatě jen:

                              • citlivou vidlici
                              • přechod na fulla (má chrtích 100mm, takže i když náročnějšíterén nejezdí vůbec, tak ocení pohodlí a pořád to i pro to co jezdíjede slušně)
                              • kotoučovky

                              Vůbec nepoznala:

                              • výměnu kol z opravdu mizerných (základní set kol cca 2,3kg) na STčka;tam mi nějaká STčka z něčeho zbyla a ty její kola už byla skoro ko,nebyla to cílená výměna, aby měla lepší
                              • cokoliv ohledně pohonu (od řazení, přes přehazku, kliky, kazetu,řetěz, atd.) s jedinou vyjímkou; nesnášela dualy (jezdila je asi rok a pakjsem je měnil na základě stížností na ně)
                              • různé rámy u HT
                              • menší změny geometrie vůbec neregistruje (můj přesný opak)
                              • pláště podobného zaměření také neregistruje s jedinou vyjímkou;bezduše + nižší tlak ocenila, že je to pohodlnější (grip,rychlos­t vůbec)
                              0 0
                              • Kejmil  

                                Pche no snad taky vypozoruju minimálně rozdíl mezi těma vidlicema a mnou plánovanýma bezdušáky.Jak sníh kapec roztaje tak se pustím do jednoduchého výzkumu těchto vidlic a snad vážně vypozoruji tyto tebou a tvou ženou rozpoznané rozdíly :D

                                0 0
                          • scret  

                            :) Problem je v tom, ze mela s cim srovnavat… Kdyz nemas, pak ti ta vidle ta tragicka neprijde, ikdyz 20kg je saaakra uz dost!:(

                            jinak, me se ted zda i muj RVL malo citlivej a to jsem byl zezacatku spokojeny… To mas jak s tuhosti, clovek se proste namlsa a pak chce vic a vic:)

                            Ale napadlo me, kdyz jsi relativne tak citlivy na tu techniku, resp. vnimavy, my to s deekayem pozorujeme a vadi nam to… Kdyz vyjedes, je vidle krasne citliva, kdyz prijizdis domu, citlivost se razantne zhorsi… Po vycisteni kluzaku a striknuti silikonkem se to zas vrati… nebo jestli je to jen u RS, kdy stiraky jsou nahore lehce otevrene, resp. maji tam maly mistecko, kde se drzi bordel a ten tu citlivost mrvi…

                            jinak vidle i po servisu tohle dela, tzn. neni to tim, ze by byla sucha…

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Trochu se to zhorší u každé vidlice. Stíráky u RS jsou na to určitě náchylnější.

                              Letos tohle srovnám opravdu důkladně. Na obou kolech upravený RVL s DPC.

                              Na těch vidlicích mám ale jeden rozdíl. U jedné zůstaly originál RS stíráky a u druhé mám Foxácké (SKF). Ten rozdíl je z důvodu, že jedna vidlice měla lepší povrchovku (jen okem neropoznatelné, přišel na to Milan při úpravě).

                              A to mělo za důsledek, že u jednoho kusu to bylo perfektně citlivé už s originál stíráky, u toho horšího kusu ale ne a až výměna stíráku to dostala na srovnatelný stav.

                              Takže teď budu mít na srovnání stíráky za jinak totožného setupu kol.

                              0 0
                              • Kejmil  

                                Jenom otázka ty DPC RVL sis konstruoval sám? To tě muselo vyjít na dobrý majlant ne?

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Přišlo to poměrně draho a trošku mi to štve. A to proto, že v tuhle chvíli to jde pořídit už za cca polovinu.

                                  Před rokem to šlo postavit pouze na RVL, kde je drahý základ. Sektor loni nebyl dostupný nikde z tapered krkem.

                                  Teď už Sektor dostupný s tapered krkem je, takže to jde postavit na Sektoru a ve výsledku to bude totéž.

                                  Problém s HS expanzí bude ale v každém případě, složit to z originál RS dílů jde stále pouze bez HS expanze.

                                  Vše mi řešil Milan, já si jen vymyslel jak to chci.

                                  0 0
                                  • Kejmil  

                                    Aha protože já jsem přemýšlel nad tím sektorem ale jelikož jsem nenašel člověka který by mi to pořešil v rozumné cenové kategorii tak jsem šel do toho pepiconu od milana, ale stejně věřím že asi budu spokojen.Jen škoda že to dopadlo tak jak to dopadlo z tím tuningemwod milana jiných vidlic.Přemýšlímco udělat ze starýmpepiconem 2011,prodat je ho škoda bo stejně na tomnic nevydělám, ale nějaké poladění ikdyž to milan na cizích nedělal bych si dal říct.

                                    0 0
                          • Kejmil  

                            Jsem měřil odtrh na Epiconu TT X1 dneska, ale pokud teda jde to i způsobem kterým jsem prováděl…? Postavil jsem vidlici na váhu, vynuloval ji zatlačil, a když šla do zdvihu váha ukazovala 15 kg takže vlastně mě to příjde že je citlivá jako Talas.Takže daleko třeba vod těch 10Kg a měně co někteří maji na TT Epiconech, znáte nějaký možný důvod?Vidlice nebyla na kole, pouze samotná na váze.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Měřit takhle můžeš. Ani bys tu váhu neměl nulovat (i když u samotné vidlice to není takový problém).

                              Před měřením je ale vždy potřeba vidlici trochu rozchodit. Tzn. vícekrát propružit více do zdvihu, aby se dostal všude mazací olej tak jako se stane za jízdy.

                              A máš analogovou váhu? Na digitální to moc dobře vůbec měřit nejde.

                              0 0
                              • Kejmil  

                                analogová váha.Váhu samé vidlice to naměřilo cca necelé dva kg tže problém s váhou určitě nemám.Jako chod je super oproti minulé vidli, ale odtrh 15kg , je vlastně citlivost prej toho talase tže rozdíly mezi Talas a Epicon TT v odtrhu není aspon ne na mojí.A to jsem zkoušel i po te radě z několikanásobným propružením,.

                                0 0
                                • kubad  

                                  něco děláš blbě, měl bys naměřit 5–6kg

                                  0 0
                                  • Kejmil  

                                    váha postavená na váhu, z vrchu na ní zatlačím a při prvním minimálním ponoru vidlice do zdvihu odečtu hodnotu na váze.Vidlice má čisté, namazané nohy.Se dívám že i na netuningových vidlicích maj někteří lepší odtrh což vlastně nevím co vlastně na to říci. Chod skvělý ale citlivost teda asi nic moc.Ani nevím co se dá na takovém měření pokazit.Komprese odemčená.

                                    0 0
                                    • Kejmil  

                                      samozřejmě vidlice postavená na váhu :D Oprava

                                      0 0
                                    • Georrge  

                                      nafoukaná? Pro lepší představu se vidlice měří spíš vyfouknuté, rychleji poznáš kdy jde do zdvihu a ten rozdíl může být velký… zvlášť u vidlic s neznatelným odtrhem, kdy se vidlice o milimetr pohne ale ty si toho nevšimneš, a pak už stlačuješ vzduch a čísla naskakujou…

                                      0 0
                                      • Kejmil  

                                        Vážně ani sebemenší pohnutí.Vidlice nafoukaná na 100 PSi.I v rukou cítím že musím vynaložit dostatek úsilí aby se dostala do minimálního zdvihu pak už chodí.Zkoušel jsem tento postup několikrát opakovat a výsledek pořád stejný.15–17kg cca.

                                        0 0
                                        • scret  

                                          to je nejaky divny… pokud by to byl nejaky „horsi“ kousek, stejne by ses mel pohybovat do 10kg… 15–17kg nema ani neupraveny Epicon snad…

                                          0 0
                                          • Kejmil  

                                            No tolik právě snad ani neměl můj starý což si přesně už hodnotu nepamatuju.Vážně to nemám hodit na kolo aby to chodilo?Třeba jiná páka přez řidítka nebo něco?Zkoušel jsem to vaážně X krát, dotáhnout a povolit kompresi atd…

                                            0 0
                                            • scret  

                                              mrkni jeste poradne na stranky TT, jak se to ma merit a zkus to podle toho… Pak bych kontaktoval Milana, co on na to…

                                              0 0
                                              • Kejmil  

                                                Jediné testy co tam má jsou za jízdy podle těch movies co tam má, takže asi počkat na to nahození na kolo a testovat to nějak od oka kamerou, ale odtrh tím nezměřím.Druhá věc je že možná ten odtrh je relativní věc a každá vidlice ho můžemít jinde, třeba kvůli váze dané osoby, vážně už jinač neviím proč by to tak mělo být.

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Odtrh není relativní. Odtrh je jasně daný. To co zmiňuješ (hmotnost jezdce, geometrie kola, atd.) už jen ovlivní jak se ten jasně daný odtrh projeví.

                                                  Např. pro srovnatelné chování potřebuje 50kg jezdec poloviční odtrh než 100kg. Nic to ale nemění na odtrhu daného kusu vidlice.

                                                  0 0
                                                  • Kejmil  

                                                    No tak to stejně nezjistím protože moje stará i ma nová vidlice je jiné konstrukce takže vlastně porovnání pro ně neplatí. K dnešnímu pokusu mě vedlo hlavně to že jsem chtěl zjistit odtrh mé vidlice proto že kamarádová RVL se zdá být zpočatku o něco citlivější.Takže z tím už asi nic nenabádám, jedině kdyby to změřil člověk ketrý má stejnou vidlici od TT, anebo prostě budu počítat z tím že je to výrobní normální zprávný projev vidlice.Každopádně jsem napsal p.Milanovi zda-li je toto měření vpořádku.

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Psal jsi mě na mail a tak uvedu i zde odpověď.

                                                    Kdokoliv, kdo u mě je poprvé, tak mu dám změřit odtrh vidlice, ještě jsem se nesektkal s tím, že by někdo, kdo měří poprvé změřil odtrh správně. Vždy je výrazně nadsazený a setkávám se i s efektem značky, zavedené značky při měření netrpí takouvou chybou. Takhle to opravdu vychází a přo téhle kontorle se zatím nestala chyba, vždy to takhle vyšlo.

                                                    Při měření jsem se dostal k jednomu postupu. Je vhodné přiložit prst na stírák, tak je znát pohyb nejlépe. Základní chybou je velice pomalé tlačení, při kterém dojde k samotnému pohybu a ten není registrován, registrováno je až výrazné pohnutí do zdvihu. Tady je příčina různých chyb.

                                                    Verze TA Epiconu se při měření na nejvyšším zdvihu bude vždy zdát jako nejhorší, protože na nejvyšším zdvihu je opřená o koncový doraz a hodnota neukazuje skutečné odpory. Toto je platné i pro Talas Foxe. Odpory vidlice jdou proto změřit vždy na mírně sníženém zdvihu Epiconu, případně na středním, nebo nízkém zdvihu u Foxe.

                                                    Toto jsou jenom problémy při samotném měření, jízdy musí vypovídat jednoznačně.

                                                    0 0
                                                  • Kejmil  

                                                    OK děkuji za upřesnění, máte pravdu je to tak, že při sebemenší změně zdivhu je vidlice jinak citlivá.Výcházel jsem ze skutečností jak se to měří zde " bike forum ".Proto se omlouvám jestli jsem vzbudil náznak nějaké pochybnosti, a nebo jiný negativní náznak o vidlici z vaší produkce.Prostě byla to má nevědomost.Předem děkuji za odpověď a vysvětlení funkce citlivosti této vidlice,jak na email tak i na bike forum.Už se těším jak ji vyzkouším na kole.

                                                    0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Otázka je jak je na tom X1 verze. Tu jsem v ruce nikdy neměl. Starší typ Epiconu když byl upravený, tak vždy odtrh 5–6kg (tedy pokud nebyl dlouho neservisovaný, postupně se odtrh u každé vidlice vždy zhoršuje).

                                              Pokud má X1 štelování komprese, tak měřit samozřejmě s kompresí na nimimu. Nevím jak to u tohoto modelu ale je s kompresí. Tedy zda i komprese na minimu citlivost znatelně nezhoršuje…

                                              0 0
                                              • scret  

                                                ja mel v ruce X1 a libovej.. v porovnani s neTT epiconem nebe a dudy…

                                                0 0
                                              • Kejmil  

                                                No to je taky pravda, si myslím že asi tam někde bude zakopaný pes, a prostě komprese dodává vždy nějaký odpor.Pro jistotu jsem napsal p.milanovi at vím jestli to má býti tak a je ten odtrh vpohodě.Jen jsem myslel že když je nejvyšší model vidlice tak by měl mít nejlepší vlastnosti, což vlastně může být i můj subjektivní špatný náhled na věc.

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Obecně komprese problém je a je to jeden z důvodů, proč jsou Foxky méně citlivé (a dříve ještě bez přidání kurvítka komprese byla u nich tak dobrá citlivost).

                                                  Když ale scret píše, že upravený X1 chodí pořád super (nízký odtrh), tak to problém nebude.

                                                  Buď problém komprese u X1 není vůbec ani v originál stavu nebo to Milan pořeší při úpravě.

                                                  0 0
                                                  • Kejmil  

                                                    Každopádně se dívám že i odtrh RST titan předělané na olej je ohodně lepší, což mě vcelku překvapuje.Aspon co porovnávám ve vlákně Odtrh tak není moc vidlic co by měly podobné hodnoty, aspon né v této cenové kategorii.

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    tak nemel jsem ho na vaze, ale uz pocitove pri zapruzeni a pri projeti byl minimalne stejne dobry jako muj RVL, mozna jeste lepsi, ale to uz ja osobne pri jizde moc nepoznam… kilo sem, kilo tam…

                                                    0 0
                                                • Georrge  

                                                  zkus to s vyfouknutou vidlou, jen tak z ******, výsledek by mohl ledacos objasnit.

                                                  0 0
                                                  • Kynio  

                                                    Když budu mít jednou vidlici fouknutou na 100psi a podruhé na 50psi, je jasný, že člověk změří odlišný odtrh. Pak nechápu smysl tohoto měření :-/

                                                    Logika v tomhle nefunguje? asi ne, protože logicky 100psi jde hůř stlačit, než 50psi.. = odlišná hodnota na váze.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    negativka voe

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    odtrh je furt stejný, jsou to pasivní odpory které (by teda měly pokud je systém navržen dobře) jsou stejné při různých nastaveních tlaku. O vyrovnání s rozdílem tlaku se postará negativka, jak píše kubad, méně nafoukaná vidle se ale lépe měří, protože je u ní zasunutí vidlice zřetelnější a tedy lépe odhadneš, kdy se vidle utrhla. A to jde hlavně, nejde o to přetlačovat se s nabušenou pozitivkou.

                                                    Teoreticky by tedy měly vyjít stejné hodnoty pro 30psi i pro 100psi, reálně ale vyšší tlak na těsnění trochu odtrhu přidá, záleží ale na systému, někde to není skoro poznat, někde trochu víc.

                                                    Tohle cvičení spočívá v tom, že pokud by na různých tlacích naměřil velmi rozdílné hodnoty, tak je něco špatně. Může mít slabou negativku, to nesmí být. Může být problém ve vzduchotechnice, kde vyšší tlak něco kurví a to taky nesmí být. Může to tedy odhalit chybu ve vnitřnostech. Možná má ale jen piliny nebo bordel v oleji a proto má takový odtrh…

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                          • Normik  

                            Na manželčině HAIBIKU Q FS RC 2012, má TALAS odtrh 11kg, ale je to tuším ještě ta starší verze, má přepínání 150–130–110.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              11kg je super odtrh na neupravený Talas. Jestli to je třípolohová verze nebo dvoupolohová je fuk, to na citlivost vliv nemá, nic zásadního se v konstrukci neliší.

                              A nová x stará verze se říct nedá. I když samostatně se už nějaký čas prodává jen dvoupolohová verze, tak někteří výrobci kol stále mají od Foxe ještě i třípolohovou verzi. Takže pokud nebyla vidlice kupována samostatně, tak se z počtu poloh nic nepozná.

                              0 0
                      • Kejmil  

                        To se týká talasu i v Kashima provedení ? Občas čtu že je to placebo efekt, ale co je na tom pravdy…

                        0 0
                        • scret  

                          ja bych ty kashime tolik zasluh neprisuzoval:) a jestli, tak Tlas system to stejne zku..vi:)

                          0 0
                          • Kejmil  

                            Hmm se divím že i značka jako je FOx může vyrábět „nefunkční“ vidlice za moc moc ceny :D.A to jsem ji ještě nedávno kolegovi záviděl, tak vážně jsem zvědavý na porovnání.

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Kashima je o ničem. Nepatrně odtrh snižuje. Ale k čemu je dobré pomoct Kashima povrchovkou třeba o 1kg odtrhu, když je to dojebané celkovou konstrukcí a z toho ještě kompresí snad i záměrně (za necitlivost může jak kurvítko komprese, tak i s dost velké části samotná konstrukce celého Talas systému).

                          Tedy to, že vidlice má Kashimu je malé ale ohledně celkového chodu bezvýznamné plus.

                          Talas systém je hodně povedený v tom, že mu dobře funguje snižování zdvihu. Ale ta citlivost…

                          Jsem fakt rád, že už skoro rok žádný Talas nemám a to ještě nebyla taková hrůza protože úpravou u Milana se to hodně zlepšilo. Navíc ten jeden (právě 2008 + navíc upravený), ten byl i slušně citlivý (pořád sice ne 5kg, ale už velmi slušné). Jenže ten 2008 zase byl ještě bez pevné osy, obyč krk a ještě jen 140mm zdvihu.

                          Jezdím v tuhle chvíli dva stejné fully a jediný rozdíl na nich, že na jednom mám RP23 s Kashimou a na jednom bez. Oba dva jsou nastavené interně na VT low + BV 175psi, takže blízko nejcitlivějšího nastavení jaké je možné. A když citlivost není zcela zabitá základní konstrukcí a kompresí, tak už Kashima trošku význam má. Mírný rozdíl u těch tlumičů je, ale opravdu jen mírný.

                          0 0
                          • saintjv  

                            Takze vsechny talasy jsou na **** at uz je to model 2012 nebo 2013?

                            Nevim mam to na kole ve zdvihu 120–100 a prijde mi ze to funguje ok. Na co se mam soustredit, kde je ta chyba?

                            0 0
                            • kubad  

                              jj všechny Talasy mají citlivost napikaču, a pro váhy kolem 100+kg vcelku tragický průběh

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              29tkový jsem v ruce neměl, pochybuju ale že tam bude nějaký rozdíl. Tak si zkus změřit (nebo jen odhadnout) odtrh. Jak moc se musíš opřít do řídítek, aby se vidlice začala hýbat do zdvihu?

                              Pro srovnání u opravdu citlivé vidlice stačí hmotnost kola, aby šla do zdvihu (tedy zvedneš přední kolo do vzduchu, opatrně položíš a vidlice se už pohne do zdvihu aniž bys tomu jakkoliv pomohl opřením se do řídítek).

                              Mizerná citlivost pak není jen o tom, že to nebere drobnější nerovnosti, ale hůře se to chová i na velkých překážkách (na velkých překážkách se to pocitově ale tak nevnímá, kontakt předního kola je u necitlivé vidlice výrazně dále za překážkou než u citlivé).

                              0 0
                              • saintjv  

                                Kdyz sedim a odlechcim ruce tak se zveda. to jsem zkousel nedavno kdyz jsem trenoval bunny. mam 93kg ted.

                                0 0
                                • saintjv  

                                  mam doma jeste staryho treka fuel ex 8 2007 a ten to dela hur.

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  To je ale test ohledně citlivosti úplně k ničemu. Tím že odlehčíš vidlici, tak každá se o něco vrátí ze zdvihu.

                                  A lišit se to bude především dle průběhu v dané části zdvihu.

                                  0 0
                              • Neťa  

                                Zařadím to pod Tebe … Talase mám taky a je u něj jasně pozorovatelný rozdíl v citlivosti u jednotlivých zdvihů – čím nižší, tím citlivější. Když snížím na 100 mm, jde vidlice do zdvihu v podstatě jen při lehkém opření o řídítka, na 120 je odtrh už vyšší, ale pořád mi přijde hodně dobrý, no tragédie to je na 140 mm, tam už se člověk musí opřít opravdu hodně. Chovají se tak všechny Talasy a jde nějak rozumně vysvětlit, proč tomu tak je? Díky.

                                0 0
                                • marapara  

                                  Mám Talase 2010 a chová se úplně stejně. JE to bohužel obecná vlastnost Talasů. Po tuningu se to ale znatelně zlepšilo, i když Talas je zrovna vidlice, kde tunning je znát málo.

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Tohle se liší dle ročníku a konstrukce.

                                  Do 2008 včetně byla konstrukce zcela odlišná. Talas systém obsahoval tři komory (dvě pozitivní a jednu negativní). Systém byl znatelně složitější, ale určitě lepší. Nejlépe provedený ročník se třemi komorami byl právě poslední kdy to tam ještě bylo, tedy 2008.

                                  I když i tady to mělo nějaké koplikace. Třetí komora (druhá pozitivní) se foukala uvnitř vidlice a bylo na to potřeba speciální udělátko. A pro výrazně odlišné hmotnosti jezdců bylo třeba tento tlak ladit. Přitom v originále byl pořád stejný (myslím, že 150psi).

                                  Po úpravě (poladění tlaku třetí komory, snížení pasivních odporů, zrušení kurvítka od komprese) chodil Talas 2008 velmi slušně včetně velmi slušné citlivosti.

                                  Citlivost byla nejlepší na maximálním zdvihu, na nižším byla mírně horší.

                                  Od 2009 to šlo už jen k horšímu a snad co novější roční, to ještě horší stav. Citlivost se neustále zhoršovala.

                                  2009–2013 už třetí komora není. I tak se ale jednotlivé ročníky mezi sebou liší a nedá se řídt, že pro všechny platí, že na maximální zdvihu je citlivost nejhorší.

                                  Problém těch novějších ročníku je v také v tom, že na maximálním zdvihu je nedostatečná negativka (a to má vliv jak na citlivost, tak na počátek průběhu). A při snížení jak se přepustí vzduch z pozitivky do negativky a negativka prodlouží, tak se tohle na menším zdvihu zlepší.

                                  Ještě je tam rozdíl u novějších, že nejprve byl stále ještě třípolohový jako dříve, teď už jen dvoupolohový se snížením o 30mm.

                                  U Talasu je škoda zrušení té třetí polohy, protože to nepřineslo žádnou konstrukční výhodu a praktické zlepšení a jen se o tu polohu přišlo.

                                  Co se týká úprav, tak u některých ročníků je po úpravě zlepšení větší, u některých menší.

                                  A není to jen o ročníku. Kupříkladu kurvítko komprese se lišilo i kus od kusu (spíš asi série od série) i v rámci jednoho ročníku (existovalo pro jeden ročník přidání odtrhu kompresí 2–10kg a také jiná série 5–15kg).

                                  0 0
                                  • saintjv  

                                    tak ok takze talas nebrat:) Takze co brat?

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Základem je otázka, zda chceš rychlé snižování zdvihu nebo ne.

                                      Pokud ne, tak výběr je obrovský. Pokud ano, tak už je to problematické:

                                      • DPA chodí slušně, ovšem dříve nebo později se pokazí
                                      • DPC je těžší a je problematické vyřešit HS expanzi
                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
    • Gizmo  

      Zkoušel někdo, kdo měl RVL DPA překopat to na DPC? Je to lepší, či horší? Taky se mi zdá DPA příliš progresivní, ale zatím jsem moc neskákal. Kolik to vůbec stojí, DPA->DPC kit?

      0 0
      • bruco  

        Ano. Lepsie. Mna to vyslo 38.90 Eur + 8 Eur postovne. Podrobnosti hladaj v historii.

        0 0
        • Gizmo  

          Měl jsi taky problém s tím dorazem, o kterém se zde mluví?

          0 0
          • bruco  

            Ano. Pri navrate zo zdvihu to klepalo. Vyriesil som to skratenim plunzra. Mozno nie idealne, ale funkcne urcite. :-)

            0 0
          • bruco  

            Viac info najdes tu.

            0 0
            • Gizmo  

              Hm super, to zas bude ******** :-)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Blahycz  

      Tak co,už jsi to sestavil? jak to funguje ?

      0 0
      • Gizmo  

        Vůbec jsem na to nešáh. Zatím stříkám jen silikon. Jako možná zůstanu i na tom vzduchu. Moc není čas to řešit teď. Výměna oleje a podle toho, jak to pojede, tak se rozhodnu. Ovšem jak jsem to řekl servisákovi, tak jen říkal, že lidi toho napovídají, že beztak tam někomu jen odešly těsnící kroužky a potom to svedl na vidli a tak. No, dneska člověk nikdy neví… Dost jsem o tom přemýšlel, ale i díky penězům (raději si ještě zajedu na hory na chatu, než kopat o víkendu doma vidli…která zatím funguje). A když bych si to nechal oservisovat a odjebalo se to hned pak zas, tak bych to reklamoval, no. Zatím asi tak… Kdysi jsem to hrotil víc, teď už ne tolik. Počkám :-D

        0 0
        • Blahycz  

          Počkej počkej počkej,,tohle bylo na Kejmila,vím že kupoval toho epicona x1 a ráfky tak jestli to nahodil na toho polygona a odzkoušel. Tak to jsem myslel :-D

          0 0
          • Gizmo  

            Kua, sorry :-D.

            Jsem si asi nějak uhnul s myší a myslel, žes to psal mě. Taky jsem se divil, ale co bych pro člověka, co jsem nikdy neviděl, neudělal :-D. Dá se tu nějaký post vůbec smazat?

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Kejmil  

        Zdar nahodím o weekendu, jutro pádím pro vypletené koleso, a musel jsem ještě pořešit nové hlavové složení z důvodu zjištění že jsem v tapered krku měl 1/8 vidli s redukcí, takže během weekendu sestavím a snad testnu.Pak postnu nějaké info.

        0 0
    • krabica  

      Mám Talase RLC 140mm 2010 po úpravě u TT, když nafoukám na vhodný sag cca. 20% tz. 80 psů, tak je citlivost fajn, ale chodím často na doraz, když fouknu víc, třeba cca 90 psů, tak už mám sag k 10% a vidlice je dost tupá. Lze Talase nějak upravit pro zvýšení progresivity? Nebo se mám ohlédnout po jiné vidli?

      0 0
      • krabica  

        Vyřešeno kompromisem na 85 psů, ale přemýšlím o jiné vydli, která bude mít progresivnější průběh. Nějaký tip? Pomohl bych si s RS Sektor DPC?

        0 0
        • MlokCZ  

          Co se týká progresivity, tak ne.

          Problém u Talasu ale není progresivita, ale že je to necitlivá vidlice. A k tomu konstrukce negativky na max. zdvihu, která zapříčiňuje jak větší tupost vidlice, tak menší sag.

          Milan to zlepší, ale zázraky se nedějí ani po úpravě, je to dané konstrukcí Talas systému.

          DPC není nijak moc progresivní. I když to není úplně klasický zcela lineární průběh pružiny díky dvoum pozitivním pružinám, kde jedna pracuje jen v prvních 2/3 zdvihu, tak pořád nelze čekat žádnou výrazně větší progresivitu.

          Co se týká sagu, tak to ale bude zcela odlišné od Talasu. Budeš mít s vhodnou pružinou o dost větší sag než u Talasu. A citlivost je velmi slušná i v originálním stavu, natož pak po úpravě u Milana.

          U DPC ale zase musíš počítat s problémem co s HS expanzí, jak už se tu řešilo. Tedy buď oželet HS expanzi nebo nutnost dořešit expanzní doraz při použití expanzní části s dual flow (tedy s HS expanzí).

          0 0
          • krabica  

            No ono to je asi tak, že mám Talase podfouknutého, aby byl citlivější a pak chodím po dorazech. Takže bych si asi se Sektorem a správnou pružinou pomohl. Jiná vidle se snižováním mě moc nenapadá.

            A s HS expanzí nevím, pokud by mi chyběla, tak bych to asi musel řešit. To momentálně nejsem schopen posoudit.

            0 0
            • pavlik6022  

              já jsem začal u DPa a i DPc s RVL, přes U-turn u Lyrika, tak polohové snižování u Talase a zatím nejlepší se mi jeví TAD s remote z řidítek od Suntouru, který mám teď na Duroluxu :) -ale to jsi asi slyšet nechtěl :))

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • krabica  

                Proti SR nic nemám, jednoho Epicona od Milana mám doma, ale nějak se mi tam nelíbilo to snižování zdvihu. Mrknu na to znova, třeba už to je dnes jinak.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Současný Epicon X1 TA ale už hlavně nemá ovládání z řídítek (ale už zase má zamykání). To bys jedině musel vzít ještě starší model, na stránkách ho Milan ještě pořád má. Ten je ale jen 140mm (nemusí třeba vadit). A nemá vůbec lock (což taky vadit nemusí, ale může).

                  0 0
                  • krabica  

                    Lock na vidli využívám pouze při mazání stíráku tlumiče. :D

                    0 0
                  • krabica  

                    Starý model od Milana má jen rychloupínák, to je na prd. Jak funguje to ovládání snižování zdvihu na X1?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Velké tlačítko na korunce (levá noha), které zmáčkneš a nadlhečíš/zatížíš přední kolo.

                      0 0
                      • krabica  

                        Díky.

                        0 0
                      • krabica  

                        To ho musím zároveň držet a nadlehčit kolo?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          ano

                          0 0
                          • krabica  

                            Tak to je pro mně nepoužitelné. To jsou nápady. :(

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • pavlik6022  

                              předělání na remote není problém – finnčně mě to vyšlo na cca stovku + páčka , když bereš vidlu od Milana tak ti to myslím na požádání taky předělá

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
              • MlokCZ  

                Upravený Epicon TAD i Durolox TAD chodí velmi dobře, je to lepší než upravený Talas.

                Co se ale týká samotného systému snižování, tak mně tedy TAD nikdy neseděl když jsem ho zkoušel. A to teď myslím s dálkovým ovládáním. Ta nutná synchronizace páčka + odlehčení se i nikdy nelíbila.

                0 0
                • Concorde  

                  Musíš spojit příjemné s užitečným. :-D

                  0 0
                  • hctr  

                    Jsi asi moc daleko po tom zadnim nedojel jak vidim ty pokrceny ruce.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Psal jsem to teď zrovna v jiném vláknu, kde se to snižování taky řešilo.

                    Když je na to čas a terén, tak není problém, pak je nejlepší u všech systému, kde je třeba odlehčit vidlici to udělat ještě na konci výjezdu, tam to jde skoro samo jak je přední kolo už odlehčené výjezdem.

                    Když následuje pasáž jako na fotce, tak také pořád žádný problém.

                    Když ale na to čas není, např. je hodně náročný výjezd (prudký i technický, který hned zlomem přejde do sjezdu) nebo na to zapomenu (někdy se stane), tak je už někdy problematické.

                    A také to stojí nějaké ty síly a když je to po výjezdu na hraně (fyzicky)…

                    A přesně v takových situacích se to zrovna používá nejvíce, když je extra prudk výjezd.

                    Oproti tomu DPC funguje přesně opačně (tedy žádné odlehčování, vždy je potřeba vidlici stlačit) a ještě má zajištěno, že se nezapomene.

                    Ve chvíli kdy se sníží vidlice se rovnou hned přepne páčka zpět na plný zdvih (tím zajištěno, že nezapomenu). Vidlice se do plného zdvihu nevrátí, protože ve výjezdu nedojde k jejímu stlačení na těch potřebných 10cm z 15cm.

                    A jak to přejde do sjezdu, tak se zdvih zvedne automaticky hned jak někde propružích, což ve sjezdu je hned, maximálně tomu lehce připomůžeš (to ale znamená, že sjezd není rozbitý a zase je na to klik).

                    U DPC je tedy zase o trošku horší snižování a uprostřed náročného výjezdu (když nesnížíš včas předem) už se snižuje blbě, protože už tak snadno nedáš vidlici do zdvihu 10cm.

                    0 0
                    • Concorde  

                      Jejda, já to nemyslel tak vážně. :-D Já osobně na durexovi už snižování ani nepoužívám… A vyjedu to co předtím.

                      0 0
    • rexa  

      Sleduju, jak tady řešíte SR vidle se snižováním. Rád bych se proto na něco zeptal majitelů SR vidlic s TA nebo TAD. Sám mám na kole Epicona TAD 150 mm TT. Po chvíli co jsem ho jezdil, jsem zaznamenal dvě, pro mě docela nepříjemné vlastnosti. Pomíjím to, že jsem přestal brzo snižování využívat, protože se mi do kopce jelo hůř, ale to je jiná věc.

      První věc co mě štvala, byla vysoká progresivita Epiconu, což způsobovala vinutá pružina v pozitivní komoře. Ta se ve druhé třetině zdvihu přidávala k odporu vzduchové pružiny a způsobovala to, že jsem nedokázal nikdy zdaleka využít celý zdvih. Využít se ho dařilo, až když jsem výrazně snížil tlak. To ale vedlo na nesmyslně vysoký SAG. Takže průběh hroznej.

      Druhá nepříjemná věc byla, že Epicon nastavený na plný zdvih nedisponoval negativní pružinou. Na jejím místě je v negativní komoře jen gumový váleček na pístnici jako doraz. To jednak zvyšuje odtrh vidlice z plného zdvihu, ale horší bylo, že když jsem jel do kopce, tak vidlice byla odlehčená a neustále na tento doraz narážela, což se projevovalo nepříjemným klepáním. Vyřešit to šlo tím, že se trochu snížil zdvih, třeba jen o 1 cm. V ten moment se naplnila negativka větším množstvím vzduchu, a začala tak fungovat opravdová negativní vzduchová pružina. Jenže asi uznáte, že toto je dost otrava dělat před každým kopcem. Proto jsem si taky nekupoval 150 mm vidlici abych ji vozil sníženou o 1 cm : (

      Celý mě to natolik štvalo, že jsem jednoho krásného dne vidli kuchnul a odstranil jsem vinutou pružinu z pozitivky a do gumového válečeku jsem vyfrézoval podélná vhloubení, aby bylo v negativní komoře více vzduchu při maximálním zdvihu. Vidlice se pak naopak stala vysoce, až nepoužitelně lineární. Tak jsem dolíval do pozitivky olej až jsem při odpovídajícím SAGu přestal chodit na doraz. Celkem 10 ml. Vyfrézování válečku se ukázalo nedostatečné. Tak jsem nafoukl pozitivku na vyšší tlak, přepustil vzduch do negativky a pak v pozitivce snížil tlak na původní hodnotu. Ovládání snižování jsem odstranil, když jsem ho stejně nepoužíval. Takže to teď funguje jako DualAir. Negativka funguje, když zatáhnu za vidlici tak se ještě trošku roztáhne. Ale nemám tak k dispozici úplně plný zdvih 150 mm. Ale jen asi tak 140–145 mm.

      Po těchto hroznejch úpravách už chodí Epicon vcelku obstojně. Využívám adekvátně zdvih, nechodím úplně na doraz, citlivost je výborná. Jen mi je líto, že jsem za Epicona vyplázl 10 tKč. Kdybych to jen tušil tak TAD rozhodně nepořizuju a vezmu Epicona 140 mm s tím, že si ho upravím na 150 mm a bude to jednoduchý a funkční akorát bez HSE.

      Momentálně uvažuju, že zkombinuju dva Epicony TT dohromady. Z výše popsané TAD verze vezmu vnější nohy s 15 mm osou a tlumič s HSE a ze staršího Epiconu použiju vzduchovou část upravenou na 150 mm a případně i vnitřní nohy.

      MAJITELÉ TA A TAD VIDLIC, JAKÉ MÁTE VY ZKUŠENOSTI S CHODEM VIDLIC – PROGRESIVITA, VYUŽÍVÁNÍ ZDVIHU, PŘÍPADNĚ KLEPÁNÍ O DORAZ PŘI ROZTAŽENÍ VIDLICE DO PLNÉHO ZDVIHU?

      Dík za zkušenosti!

      0 0
      • Kejmil  

        Czus mám taky Epicona TAD TT a co se týče toho gumového bazmeku jako dorazu a hluku, nebo pocitu „nárazu“ je mi to vcelku fuč,bo hluk mi na kole určo jiné věci dělají větší a z důvodu že dělám občasného Dje jsem polohluchý a jelikož mám rám dělaný na 120ku vidlu, a plný zdvih využívám jen dole kopcom, když je terén už víc než-li průměrně rozbitý, do kopce jedu vždy na maximální snížení protože na vysoký zdvih se vcelku dojebu.Citlivost vidlice se mi líbí.Pár vidlic jsem odzkoušel a chodem jako fakt supr.Co se týče nějaké „progresivity“, tak za tu jsem i rád, ke konci zdvihu podorazech chodit nemusím a zas takový pedant aby mi šlo o každý milimetr využití zdvihu za „normální“ situace v terénu mi zas nejde.Vidlici jezdím, co jsem čekal od vidlice že bude pohlcovat nerovnosti a nebudu vyklepaný jak startka splňuje, tož tak dobré to je.Jesli budu znova kupovat vidlici tak shledávám p.Milana jako jasnou volbu.Cena supr, komunikace taky vklidku, a funkce za tu cenu neřeknu ani bů.Tak to můj subjektivní pocit a názor z Epiconu TAD.

        0 0
        • rexa  

          Ok, díky za zkušenost. Mě by ten nějaký milimetr taky nevadil. Ale ono to v mém případě bylo odhadem tak 3 cm, což už je dost. Tak jsem se tím nějak nechtěl smířit.

          0 0
      • pavlik6022  

        mam sice dx ale byl stejne progresivni. kdyz jsem odstranil pruzinu se zaklopkou positivky tak se snizoval 180 mm – 0 a byl extremne linearni. z Tt jsem mel upravu snizovani na 180/120. zkratil jsem tedy jeste pruzinku, snizovani mam ted 180/100 a nevyuzivam pri beznem jezdeni cca 1,5–2 cm. v bikeparku se mi podarilo dat i doraz . sag 4 cm takze vyuzivani zdvihu ok. problem mam jen s tim ze mi snizovat nejde pri zatizene vidli, zatim jsem neprisel na to proc? Jak popisujes klepani tak to se u me nekona, ten dorazovy valecek mam narezany uz od Milana a funguje to dobre. upravoval jsem to i u kamaradove seriovky a ma taky klid, neklepe. osobne bych vidli bez snizovani nechtel, kdyz ale snizis naplno do mirneho kopecka tak se jede blbe. je to vyhoda tad ze si muzes snizit kolik chces a ne jen v danych polohach. s remote bez problemu kdykoliv..

        0 0
        • rexa  

          S tím zkrácením pružiny to je dobrý nápad. Jen to chce asi dobře odhadnout o kolik zkrátit, aby to chodilo jak mělo.

          Můžu se prosímtě ještě zeptat jakým způsobem jsi měl ten válček nařezanej? Případně jak jsi ho nařezával? Ten můj způsob je na obrázku. Nechtělo se mi demontovat pístnici abych ho dostal ven. Tak jsem ho frézoval opatrně přímo na té pístnici. Tudíž jsem z něho ani tak moc neubral. Možná by to chtělo víc. Jak moc to máš ty? Démtoval jsi ho při tom? Dík.

          0 0
          • pavlik6022  

            jak na obrázku, řezy musí být durch materiálem, tzn. váleček musíš sundat – prořezával jsem to pilku na železo, nožem to nestačí

            0 0
          • pavlik6022  

            kolik a jaký olej dáváš do tad patrony?

            0 0
            • rexa  

              Do té patrony jsem dal tuším RockShox Redrum. Do negativky jen trochu kvůli mazání. Do pozitivky jsem nakonec musel dát 10 ml abych zvýšil dostatečně progresivitu po odstranění té pružiny.

              0 0
      • Concorde  

        Mám durexe TAD. Origo byl 160mm, ale gumový váleček jsem odstranil a nahradil jej nějakou trubičkou, kterou jsem provrtal skrz naskrz – potřeboval jsem jej snížit na 145mm. S progresivitou problém nemám. Při běžné vyjíždce mám cca 20–15mm rezervu a při největší šupě co vidla dostala tam ještě 5mm bylo. Sag mám ovšem poměrně malý (cca 2cm) a to „ťukání“ do kopce je trochu otravné. Vyřešit by to šlo výměnou onoho válečku za nějakou vinutou pružinu, ale bylo by třeba ji nějak „odizolovat“, aby nepoškodila pístnici atp. Jen je třeba vymyslet vhodnou tuhost pružiny.

        0 0
        • rexa  

          Pokud jsi tou trubičkou zvětšil negativku o 1,5 cm na délku, tak už věřím, že tam je dost vzduchu a že funguje dobře.

          Tu trubičku jsi tam nasazoval až když jsi z pístnice odstranil horní matku s ovládáním ventilu? Byl to problém? Mě se to už pak nechtělo dál rozdělávat, tak jsem to nedělal.

          0 0
          • Concorde  

            Sundal jsem ventil TAD – ten s tím megatlustým okroužkem. Docela to tam drží, je potřeba to dělat opatrně, ať neponičíš pístnici. Já jsem vzal pístnici přes nějakou gumu, aby se neprotáčela a škubnutím jsem ventil povolil. Napoprvé to tam drží fest

            0 0
            • rexa  

              Myslíš ten pístek s přepouštecím ventilem? Ten ventil je ovládán z mechanizmu v matce na korunce přes nějaké táhlo? Není to s tím nějak spojeno? Nebo to táhlo jen nějak tlačí na přepouštěcí ventil?

              0 0
              • Concorde  

                C je správně.

                Nejdřív musíš sundat krajní část ventilu – rozpůlit celý ten bazmek – „foto“http://ww­w.bike-forum.cz/images/_cache/f­orum/319233/b­ig/2428056–1.jpg?version=20130920 . Uvnitř pak uvidíš asimosazný šroubek, který povolíš šroubovákem, je potřeba chytit táhlo nahoře za matici nejlíp malým nástrčákem. Pak jen vyšroubuješ ten šroubek a můžeš vytáhnout táhlo.

                Následuje část povolení druhé části toho bazmeku – chytneš ho klíčem a horní matici patrony třeba do goly, nějak improvizuj. Já si ji nechtěl ojebat, tak jsem chytil pístnici do gumy a zabral…

                0 0
                • rexa  

                  Bezva, díky. Ten odkaz na obrázek nějak nefunguje. Mohl bys ho prosím opravit nebo mi obr.poslat na mail? Dík!

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.