• MlokCZ

    Zakládám na dané téma samostatné vlákno. Kdo už jezdíte DPC, tak prosím o zkušenosti a jak vychází jaké tvrdost kitu pro jakou hmotnost a styl jízdy.

    Prosím o info hmotnost jezdce, cca sag, cca využití zdvihu a tvrdost kitu.

    Dále by mi zajímalo, jestli někde někde viděl Sektor v tapered verzi (+ 15mm osa). Zatím jsem tapered verzi nenašel. Zjišťuju jestli je levnější předělat u Sektora tlumící část nebo u RVL dát DPC kit.

    DPC kit je pod 40 euro, cenu nějaké tlumícího kitu s dual flow jsem zatím ještě nenašel.

    Přeci jen RVL RCT3 je o více než 200 euro dražší než Sektor, takže pokud by byl třeba za 100–150 euro k sehnání kit s nějakou rozumnou verzí tlumení s dual flow, tak by to pořád vyšlo levněji. Pokud ale nebude k sehnání tapered verze Sektoru, tak je to stejně zabité a zůstává už jen cesta RVL + DPC kit.

    0 0
    • MlokCZ  

      Byl jsem slepej a úplně jsem přehlédnul, že tvrdost pružiny pavlik6022 uváděl

      http://www.bike-forum.cz/…-vol-ii.html#…

      „bral jsem na svých 92 kg modrou pružinu“

      To mi tedy moc nepomohlo, rozhoduju se mezi Medium Red a Soft Yellow na mojich 70–72kg + vždy vozím něco v camelu.

      Tak asi budu muset vzít rovnou obě a vyzkoušet.

      Nikdo další zatím žádné postřehy?

      0 0
      • MlokCZ  

        Zatím to vidím spíše na Soft Yellow.

        Tady kdyby někdo hledal přehled pružin dle RS, což ale jako vždy může být dost přepálené (tedy brát raději měkčí). Nějaké větší ověření z praxe by se ale hodilo.

        0 0
        • bruco  

          Asi ta prax ostane na teba. :-) V kazdom pripade je to zaujimava moznost upgradu.

          0 0
        • ClAyD  

          Všichni z BFka říkají, že jsou tabulky RS přepálený, ale mám tři kámoše se vzduchovýma RSkama (recon silver, reba 29, sid 29) a všichni foukají tlaky o dost vyšší…

          0 0
          • Mr.Duck  

            Sice ne zrovna aktuální post,ale osobně sem pružinu v boxxeru oproti tabulkam vozil měkčí,a vzduchu ve stejný vidlici foukám víc než tabulky radí,takže ono to asi bude u vzduchu naopak :-)

            0 0
        • MlokCZ  

          Aha, ten odkaz se nějak vypařil :-)

          http://www.sram.com/…49_rev_c.pdf

          0 0
      • Jenda  

        neni to sice DP coil a ani sector ale na Lyriku jsem vozil pri svych 85 kg medium (tusim cervena?) a ted mam soft (zluta) s kterou je to teprve to ono (s pridanym 1 cm zdvihu, bez nej by to bylo na hrane). Co si tak psal tak nejsi nejakej moc prasojezdec takze bych vzal byt tebou tu zlutou a kdo vi jestli i ta nebude az az. Zkus to odhadnout jestli mas nejakyho revelationa jak foukas – koukni na tlak a na jakou to odpovida vahu podle jejich tabulky, tim dostanes svoji hmotnost dle RS a podle toho ber pruzinu :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Kdybych to vzal dle toho jak jsem foukal kdy RS vidlice (jezdil jsem 3 různé Reby), tak to vyjde ta žlutá akorát. Vždy jsem foukal o něco méně než doporučené hodnoty tlaků, ale zase ne nějak o moc.

          Toho, že bych nějak více chodil na doraz se nebojím. Spíš nepotřebuju nějaký extra velký sag kvůli geometrii. To ale zase trochu vykompenzuje to, že RVL je o 1cm vyšší než ty Talasy co vozím.

          Takže žlutá bude snad ok.

          Ono zvolená moc tvrdá pružina v tomto případě nebude znamenat pouze nevyužití zdvihu, ale také obtížnější změnu zdvihu.

          0 0
          • Jenda  

            ja mam s tou zlutou sag na tech 170 mm asi 40 mm a jak pisu mam asi 85 bez vystroje. Takze pokud ti foukani vychazi na stejnou hmotnost jako jejich zluta pruzina tak to bude sedet. V nejhorsim to muzes poresit treba 5 mm spacerem pod ten trn od pruziny (stejne jako se dela to zvednuti zdvihu na U-Turnu). Kazdopadne ta tvrdsi pruzina by pro tebe byla nesmysl.

            Ja ted uz jen doufam ze pro velky uspech to zacnu davat i do lyriku. Tim bych svyho vytunil k absolutni spokojenosti.

            0 0
      • deekay  

        Nemci tapered verze resi vhozenim coil vnitrnosti DPC sektoru do Revelation, protoze tapered sektor zjevne neni.

        A vetsina se tam o vysledku vyjadruje velmi pochvalne. Na 32ku relativne tuha vidle, vaha lehce pres 2kg a super chod. K tomu narozdil od sektoru uz lepsi tlumic s DF.

        Ja osobne jsem taky tehdy koukal a nikde jsem na tapered sektor nenarazil, nakonec jsem tehda sehnal tapered RVL s 20mm osou za 250e. (sice model 2010 bez DF,ale to je zalezitost 1800kc)

        0 0
    • Bysto  

      dual flow tlmenie stálo na Lyrika do 80€, takže na Sektor(revelation) by to mohlo byť menej

      0 0
    • migo  

      K DualFlow, pri Tvojej vahe som si nie celkom isty ci vobec DualFlow rebund pocitis. :( Ja som prerobil RVL RTL Ti s DPA na DA a tym padom fukam nizsie tlaky (o 25PSI) ako su uvadzane pre tuto vidlu. Ked som tam mal DPA a tlak 130PSI a viac tak som DF pocitoval a aj pocul pracovat. Co som sa docital, tak tak podlozka prekryvajuca otvory pre vysokorychlostnu expanziu je ladena na cca. 85 kg jazdca co v ich tabulke dava tlak 140 PSI a viac. Takze pri tlaku 110PSI sa mi ten obvod asi ani nepodari otvorit. :( A pri Tvojej vahe to bude este horsie :( ja mam teraz 85.

      Aj som rozmyslal nad nejakou upravou, ale nic konkretne som k tomu nenasiel a na vlastnu past si to netrufam dodrbat.

      0 0
      • MlokCZ  

        Okruh HS expanze se někdy otevře každému. A mám vyzkoušeno, že i mě (jezdil jsem Rebu bez i s dual flow).

        Okruh HS expanze se otevře vždy při překročení určitého tlaku (dle toho konkrétního nastavení).

        Tlak se ale samozřejmě mění dle toho jak je vidlice ve zdvihu a k tomu zatížené/nezatížené přední kolo.

        Pokud to ladí na 85kg (což je klidně možné), tak u lehčího jezdce se to projeví tak, že se bude HS okruh využívat o něco méně.

        Příklad (čísla jsou hypotetická, nevím jak je to přesně nastavené, takže jsem si je vymyslel jen pro ilustraci):

        • 85kg jezdec, mezní tlak pro otevření/uzavření HS okruhu bude prosituaci vidlice 4cm ve zdvihu a zcela odlehčené přední kolo
        • pro 70kg jezdce se to adekvátně posune, tedy ta mezní situace se posunedejme tomu na 5cm zdvihu a zcela odlehčené přední kolo (tedy do polohy, kdebude stejný tlak jako v to předchozím případě)

        Tedy nikdy to není tak, že by jednomu fungovala a lehčímu jezdci vůbec. Ideálně ale bude samozřejmě fungovat jen pro jezdce pro kterého to je naladěné.

        I pro lehčího jezdce to bude vždy lepší (je, vyzkoušeno) s dual flow (i při tom ladění pro těžšího jezdce) než bez dual flow.

        Na Rebě mi dual flow fungovalo, ale zdaleka ne ideálně jak bych chtěl, na Foxu mi HS expanze chodí lépe. To bude právě tím poladěním. Rozhodně to ale bylo s dual flow výrazně lepší než bez.

        Myslím, že ale tohle u Milana stejně půjde případně poladit (definitivně se uvidí, až to bude řešit). Nevím jak je to tam přesně řešené, může to být např. jen výměna pružinky přitlačující záklopku HS okruhu za měkčí.

        0 0
        • MlokCZ  

          S poladěním HS expanze bych to viděl tak, že odjezdím pár měsíců a dle toho pak budu řešit případně s Milanem.

          Referenční chování tu mám pro srovnání od Talasů. Tlumící část mi tam vyhovuje 100% a HS expanze se využívá v podstatě tak v 95% případů propružení.

          0 0
          • mr.antik  

            trošku odbočím, ale jaký vliv na otevření HS okruhu (u RS) má:

            • řidší olej
            • otočení reboundem
            0 0
            • migo  

              Redsi olej urcite bude mat vplyv, zvacsi sa rychlost navratu. Nastavenie rebound nema na HSE vplyv.

              0 0
            • MlokCZ  

              Přesně nevím. Bude to záležet na konstrukci.

              Můj odhad:

              LS a HS okruh expanze se mohou určitě ovlivňovat. Odhaduju, že přitlumením LS okruhu by mohlo mít i vliv na dřívější otevření HS okruhu (LS okruhem nebude stíhat protékat tolik oleje a vytvoří se tím větší tlak na otevření HS okruhu).

              Řidší olej bude podle mě mít opačný vliv. Tedy bude rychleji protékat LS okruhem a to bude snižovat tlak na otevření HS okruhu, takže se bude HS okruh o něco méně otvírat (při stejných nastavení).

              0 0
              • Smazaný účet  

                dosel jsem ke stejnemu zaveru…s otevrenym pomalym odskokem se okruh „nenatlakuje“ tak, aby oteviral ventil ryhcleho odskoku (plati pro interne nastavenou rychlou expanzi)…externe nastavitelna se necha poladit.

                0 0
              • goofy  

                Taky bych to tak videl. U 36-tky to aspon pozoruju. A treba nality ridsi olej do 36-tkove patrony byl pro mne naprosto nepouzitelny, protoze i maximalne utazeny rebound chodil moc rychle a kopal do ruky. Tam to bude zpusobeno tim, ze expanzni tlumic je docela malinky, a takove zmeny tam budou hodne znat. U RS to nemusi byt tak znatelne

                0 0
                • mr.antik  

                  no já budu dávat o trošku řidší (prostě to nějak odhadnu), proto mám obojí prakticky úplně povolený

                  0 0
      • MlokCZ  

        A ještě k těm tlakům DPA x dual air. Samotný tlak ve vzduchové části vůbec není postatný. Postatný je tlak, který vytvoří protékající olej v tlumící části.

        A ten by měl být pořád stejný ať máš v pružícící části cokoliv, tedy pokud chodí vidlice pořád ± stejně (tedy na stejných překážkách chodí do zdvihu ± stejně a je pořád stejný jezdec).

        Takže ta změna ve vzduchové části co jsi dělal by neměla mít na okruh HS expanze vůbec žádný vliv. To, že foukáš jiné tlaky je dané tím, že jsou jinak velké komory.

        0 0
        • migo  

          Neviem ci si mozem dovilit Ti opnovat (si na BF pojmom), ale tlak v pozitivke ma urcite vplyv na HSE. Na to aby sa otvoril okruh HSE potrebujes urcitu rychlost prietoku oleja cez rebound. Rychlost prietoku oleja zavisi od tlaku akym sa rozpina vzduch (pruzina) v pozitivke po prejazde prekazky. Ak je v pozitivke nizsi tlak, hodne pod hranicou naladenia medzneho tlaku HSE, jemozne ze potrebnu tlak na otvorenie dosiahnes iba pri poriadnych supach na 85% maximalneho zdvihu.

          Na mojej vidle (aj tlmici) HSE obvod pri prejazde ostrejsou prekazkou vo vyssej rychlosti pekne pocut (aj citit samozrejme). Hral som sa s nastavenim tlakov na DPA dost dlho na rovnakej trati (rovnake prekazky) a rozdiely vo fungovani HSE pri roznych tlakoch tam urcite boli.

          Momentalne s DA na tej istej trati HSE vobec nepocujem a aj pocitovo to nie je ono. :( HSE v tlmici pocut stale rovnako.

          A co sa tyka ladenia HSE na RS RVL si myslim, ze to nebude take easy. Neviem ako fox (nikdy som ziadnu nerozoberal) ale RS tam podla mna ma na prykrytie otvorou HSE iba podlozku (vidiet na foto) , ktora sa tlakom deformuje = ziadna pruzina, kotrou by sa to dalo ladit. Ale mozno kecam :)

          0 0
          • deekay  

            Prave vymnou te „podlozky“ za jinou to imho pujde naladit.

            0 0
          • MlokCZ  

            Oponovat si může dovolit každý, když je rozumná věcná diskuze.

            Na to aby sa otvoril okruh HSE potrebujes urcitu rychlost prietoku oleja cez rebound. Rychlost prietoku oleja zavisi od tlaku akym sa rozpina vzduch (pruzina) v pozitivke po prejazde prekazky. Ak je v pozitivke nizsi tlak, hodne pod hranicou naladenia medzneho tlaku HSE, jemozne ze potrebnu tlak na otvorenie dosiahnes iba pri poriadnych supach na 85% maximalneho zdvihu.

            Tady se shodneme.

            Možná si jen úplně nerozumíme, co jsem tím chtěl říct. Já tím chtěl hlavně říct, že nelze srovnávat tlak v komoře při různých systémech řešení vzduchové části.

            Celou dobu předpokládám, že máš vidlice nastaveny ± stejně. Tedy, že jak s dual airem, tak s dual position airem ve stejné situaci chodíš ± stejně do zdvihu.

            To znamená, že vidlice klade stejný odpor a také po přejetí překážky vytvoří stejný tlak oleje v tlumící části (i přesto, že nafoukání vzduchové části bude na jiný tlak pro ty různé systémy).

            Díky rozdílenému řešení a různě velkým komorám to bude při jiném tlaku pro ty odlišné systémy.

            A následně je tedy obtížné hovořit o tlaku vzduchové části pro který je HS expanze naladěna. Je potřeba hovořit o tlaku při použití daného konkrétního systému (tedy třeba pro dual air).

            A vliv různého tlaku ve stejném systému pro stejného jezdce bych nečekal, že bude mít moc velký vliv. Dle toho co píšeš, tak zřejmě má. Tady ale nechápu, proč by to tak mělo být.

            Tím chci říct, že když natlakuješ méně, tak na stejné překážce ve stejné situaci půjdeš více do zdvihu a v tu chvíli v tom větším zdvihu by měl být tlak podobný tomu jaký by byl při menším nafoukání vidlice (jen by nešla tolik do zdvihu).

            Co se týká úpravy, tak když je to řešené jak je to řešené, tak by se musela měnit ta „podložka“. To by snad neměl být až takový problém, spíš pokud se to bude dělat prvně taková úprava, tak se nepůjde trefit na první pokus a bude třeba to vícekrát zkoušet než se najde optimální stav.

            0 0
            • migo  

              Vidla je nastavena +/- rovnako, ale mam malicko prefuknutu negativku, co meni charakteristiku priebehu zdvihu oproti DPA, ktory je SoloAir. Zdvih vyuzivam priblizne rovnako, momentalne este experimentujem s tlakom, lebo poslednych 25% zdvihu nedokazem vyuzit a ak nastavim vidlu tak aby som vyuzival 90% zdvihu je na agresivnejsie jazdenie moc makka.

              Ale priblizne porovnanie mam a urcite som si isty, ze som z vidlice nepocul ten typicky zvuk otvorenia HSE obvodu odkedy ma DA.

              Podobne reakcie som cital aj na inych forach v zahranici, len to musim pohladat a dam linky, ale neskor.

              0 0
              • Jenda  

                hmm ja teda z lyrika neslysim nic, asi kdyz jedu z kopce tak to dela tolik jinejch zvuku ze tohle v tom nedokazu identifikovat :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  U starších Foxek byl zvuk HS expanze hodně výrazný, přesto jsem to pozoroval hlavně když na to byl klid u jednotlivých překážek (otevírá se velmi brzy při dost malém tlaku, takže stačí i malé překážky s následným plným odlehčením předního kola).

                  U Foxek s FIT patronou je zvuk HS okruhu o něco méně výrazný, takže tam zcela bez šance to dle zvuku pozorovat v terénu kde vidlice chodí pořádně do zdvihu. Ale zase se otevírá velmi snadno HS okruh, takže si to lze snadno nasimulovat.

                  U Foxky stačí vidlici na místě propružit tak o 4cm (při mojem tlaku co foukám) a už je slyšet HS okruh. Jen je nutné vidlici velmi rychle pustit nebo ještě lépe pomoct řídítkám nahoru, aby tlak na řídítka nezmenšoval ten rozdíl tlaků a HS okruh se otevřel.

                  Uvidím až testnu RVL RCT3, chvíli to ještě bude trvat (tak 2–3 týdny).

                  0 0
                  • migo  

                    :) samozrejme ze to nepocut vsade, ale presne ako pises na urcitom type prekazky (kamen a za nim zjazd), kde to mam odskusane.

                    0 0
          • Jenda  

            tak v ty prvni casti pises to samy co Mlok, tedy ze s nizsim tlakem se to (pri stejnym systemu) zacne otvirat min ochotne.

            To o rozdilu mezi DPA a DA, uprimne bych si netroufnul tvrdit nakolik to co popisujes je zpusobeny skutecne HS expanzi a nakolik se do toho promitnou vlastnosti pruziny. Ono DPA je ve svy podstate soloair system kde navic tobe ne uplne spravne tesnilo prepousteni mezi komorama a to muze udelat s chovanim vidle sakra velkou zmenu. A odlisit tohle od toho co dela tlumic si myslim nejde.

            0 0
    • MlokCZ  

      Tak první dojmy s DPC:

      • citlivost fantastická, tedy není to jen samotným DPC, vidlice jeupravená u Milana; odtrh někde mezi 3–4kg; u jedné z vidlic to šloi s originál stíráky, u druhé s Fox/SKF stíráky (takže jednyoriginál byly bídné, jedny dobré)
      • žlutá pružina byla bohužel omyl a opravdu to s ní nepůjde; při testuna místě (stojím v pedálech) dokážu dynamicky poslat vidlice ažv podstatě na doraz (možná tam 1–2mm zůstanou, nevím kde přesně jedoraz); za jízdy pak někdy chodím do zdvihu více, při tom testu tam musízůstat tak 1–2cm rezerva

      Minimálně pro posed na mojich kolech a pro DPC tedy doporučení brát spíše měkčí pružinu nefunguje

      • systém snižování u DPC je docela příjemný
      • při plném vytažení vidlice je tam už docela slušné klepnutí. Dělávám to i s tvrdší pružinou (dotaz na Noxe159 a pavlika6022)?

      Za jízdy to náznakem udělá při zvedání předního kola a jen při plně otevřené LS expanzi, jinak ne.

      A dual flow na 150mm (RCT3 tlumení). Dle zvuku se nejspíš HS okruh otvírá. Buď se ale příliš brzo zavře nebo má malý průtok. V každém případě ani plně otevřená LS expanze (i v tomhle nastavení dle zvuku mi přijde, že se HS okruh trošku aspoň otvírá) nestačí na to, aby se vidlice vracela stejně rychle jako Talas a je to pořád pomalé. Aby to bylo ideální, tak je potřeba s tím něco udělat. Jezditelné to ale s tou plně otevřenou LS expanzí je celkem už dobře, i když to trošku zaostává tlumením u Talasu.

      Škoda, že jsem nesehnal nikde Sektor s tapered krkem, mohl jsem teď mít i červený kit (to bych ani žlutý nejspíš nemusel zkoušet), který budu potřebovat.

      0 0
      • nox159  

        cau na uvod reknu ze na tom sectoru mam najeto nejakych 90min v totalnich srackach a dešti takze tezko hodnotit co kde klepe… :)

        jinak teda z toho co jsem vypozoroval tak byh rekl ze mi tam neklepe nic, co me trochu mrzi je lehky vakl ktera vidlice uz ma ale jinak ok, ta cervena pruzina ( doufam ze ji tam teda mam) mi sedi :)

        na to klepani se zamerim zitra jedu ji konecne trochu vic projet ( rychleby) tak ti zitra napisu jestli teda klepe nebo ne…

        0 0
        • MlokCZ  

          To netřeba za jízdy. Nejvíc to klepe když zkusíš rychle zvednout přední kolo na nezatíženém kole (tedy když stojíš vedle něj).

          U mě to bude určitě umocněné úpravou, kdy jsou supernízké pasivní odpory. Bez úpravy to mohou při rychlém zvednutí předního kola pasivní odpory udržet, že se vidlice ani nehne a pak logicky nemůže ani klepnout o doraz.

          Takže za jízdy v originálním stavu to klepat nejspíš nebude ani trošku (za jízdy mi to dělá jen s plně otevřenou expanzí a jen nepatrně a jen při některém rychlejším zvednutí předního kola).

          A zřejmě negativka sama tomu u pružiny nezabrání. Ono to samé náznakem dělá i třeba upravená Reba, ale tam je to mnohem méně výrazné a za jízdy to nedělá vůbec (jen velmi nevýrazně to lze nasimulovat mimo jízdu).

          0 0
        • MlokCZ  

          Vakl nemám ani na jedné, to je naštěstí v pohodě.

          0 0
      • MlokCZ  

        A ještě doplním hmotnost (obě jsou verze tapered + 15mm osa), 1950 a 1960g se říznutým sloupkem (ale poměrně dlouhým, nechal jsem si rezervu) + naklepnutým ježkem + spodním kroužkem hlávka. Samozřejmě takhle bez osy.

        Takže cca 240g navíc oproti Talasu, to je pohoda.

        0 0
      • MlokCZ  

        Tak jsem trošku hledal na německém fóru (moje němčina je děsná, takže tomu dost často moc nerozumím, škoda, že to není anglicky) a našel tohle:

        Dotaz:

        „Eine neue Zugstufeneinheit brauchts nicht, oder???“

        Odpoveď:

        „Die zugstufe musst du nicht tauschen. Du brauchst nur irgendwas, um den endanschlag zu dämpfen. Das liegt daran, das bei der Rev der Puffer in der dp Air Einheit integriert ist, die dann ja raus muss, wenn du die coil

        Einheit rein machst.“

        A ještě i nějaké další příspěvky. Takže jestli to dobře chápu, tak bude nutné to pro předělávanou vidlici ze vzduchu ještě nějak pořešit. A Sektor s DPC v originále má tohle pořešené v tlumící části tímhle

        http://www.mountainbikes.net/…/produkt.cfm?…

        kde jestli to dobře chápu problém řeší ta pružinka.

        To ale určitě nepůjde použít v kombinaci s RCT3 tlumičem.

        Takže Sektor v originálním stavu nejspíš žádný problém mít nebude.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak první vlaštovka, jak to někdo řešil u RCT3

          http://www.mtb-news.de/…showpost.php?…

          0 0
          • prodám  

            dšlají to jen na sektor, nebo i na jiné vidlice?

            0 0
            • MlokCZ  

              Nechápu otázku, co jestli dělají na jiné vidlice?

              V tom odkazu je dodělané řešení, jak u RCT3 tlumiče obejít to co má Sektor s DPC coil a MC standardně a co u kombinace RCT3 + DPC chybí.

              0 0
              • prodám  

                Jestli dělají DPC na jinou vidli než Sektor

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to snad vidíš přímo v tomhle vláknu když tu od začátku řeším DPC kit v Revelation a právě tady na konci problém RVL RCT3 + DPC, že pak chybí expanzní doraz.

                  Revelation (verze RCT3 a nižší) se liší od Sektoru jen vnitřnostmi, jinak jsou to totožné vidlice.

                  Proto je to všechno mezi sebou zaměnitelné.

                  0 0
                  • prodám  

                    Tak trochu jsem doufal v dostupnost na Lyrik, totem atd na stránkách výrobce není nic. A jak já mám vědět, že Vás zajímají jiné naž All mountain vidle?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To je jednoduché. DPC kit je k mání jen 150 a 140mm, tedy tím je to dané.

                      0 0
          • pavlik6022  

            toto nebude fungovat- pružna má malý průměr a je z tenkýho drátu. Vypadá to na pružinku z ruční pumpy :)

            Měl jsem ji tam taky a musela jít pryč. Silnější pero a pružina o délce cca 1.5 cm . Musí se ale zajistit jinak bude klepat…

            0 0
        • pavlik6022  

          včera se mi toho konečně podařilo zbavit. Při přestavbě vzduch / DPC v mém případě DPA/DPC chybí „expanzní doraz“.

          Když se podíváš na tlumení DPC Sektoru, tak tam má malou pružinku, která u vzduch. RVL není. Nevím jestli ti to Milan nějak pořešil, já tam dával podle rad na mtb.de o kroužky ale to bylo totálně k prdu.

          Včera jsem sehnal ve Fabory pružinku, bohužel ne kterou jsem přesně chtěl, takže došlo na řezání. Musí se z nějakého silonu vyrobit bazmek který těsně drží na plunžru tlumení a na který se nacvakne zmíněná pružinka. Musí držet aby ve vidli nelítala a nerachotila. Zkompletovat vidli, hotovo. :)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak to by snad byla nejlepší ta pružinka přímo od Sektoru z toho odkazu co jsem dával výše. Ta myslíš že bude ok?

            Ono to můžeme mít ještě trošku odlišné nebo máš taky dávané tlumení RCT3?

            A nohy mám také vysunuté ještě o něco více než by měly být, takže je to třeba ještě dořešit.

            Milan si s tím určitě nějak poradí.

            0 0
            • MlokCZ  

              Škoda, že není k sehnání Sektor s tapered krkem. Předělávat to opačně ze Sektoru a vše mohlo být mnohem jednodušší. Pružinu bych trefil rovnou tu originál střední.

              Pružinka by z toho byla k mání taky. A navíc Sektor + RCT3 tlumení by stál znatelně méně než to vyrábět z RVL RCT3.

              0 0
            • pavlik6022  

              to by bylo úplně nejlepší, ale nikde jsem tu pružinku ze sektoru samostatně nesehnal.po instalaci pružinky se zdvih srovná.Napadlo mě jestli to nemá i nějaká jiná, levnější pružinovka od RS, ale tlumící kity vychází cenově prakticky stejně u kterékoli RS vidle, záleží jen na typu tlumení.

              Takto mě to stálo pade za pružinu.

              Když jsem to dělal, tak jsem u sebe neměl foťák, popis změn mohl být jednodušší ..:(

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak já bych klidně ještě těch 2× 43 euro do toho dal, stejně už to takhle stálo pěkný prachy, zvlášť když jsem blbě trefil tvrdost a teď musím měnit u obou vidlic za červenou standardní pružinu.

                Jen si to ověřuju jak to tam půjde s RCT3, když to je originálně pro Motion control.

                0 0
              • bruco  

                Ked si tam nainstaloval pruzinu, upravoval si aj doporucene mnozstvo oleja v tlmici? Podla manualu ide do MoCo RVL 123 ml a do Sektora 120 ml oleja. Dnes mi dosiel MoCo kit do Sektora tak sa chystam na instalaciu pruziny.

                0 0
                • pavlik6022  

                  abych pravdu řekl, tak teď už asi po 150-té rozborce mé RVL olej v MoCo nepřeměřuji. Dávám tam tolik, aby šla vidle s uvolněnou pružinou stlačit až po korunku a po instalaci pružiny aby zamykala, rozdíl 3 ml je sranda

                  0 0
            • pavlik6022  

              je jedno jaké je ve vidli tlumení.místo kam pružinu dát je všude stejné a do tlumení vůbec funkcí nezasahuje.

              Pouze tlumí doraz expanze, pokud by tam nebyla, tak by se podle mě mohl brzy vytrhnou pístek z plunžru, nehledě na to nepříjemné klepání..

              0 0
              • MlokCZ  

                Super, tím je to tedy jasné. S objednáním ještě počkám, jestli Milan nebude mít něco po ruce. Když ne, tak objednám ten kit ať to funguje co nejlépe jak má.

                0 0
              • MlokCZ  

                Ono to tedy vše nejspíš bylo popsané na mtb-news. S mojí němčinou jsem se v tom ale dost ztrácel a vyluštil jsem z toho jen útržky…

                0 0
                • pavlik6022  

                  škoda že jsem si s tím překladem taky nedal práci, takhle jsem asi desetkrát dal rozborku sborku:), ale já už jsem takový empirik :-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak u mě to ani nebude rozebrání navíc, protože teď je stejně na pořadu dne výměna za tvrdší pružinu.

                    0 0
            • bruco  

              Tak mozem dat info, ze pruzinka zo Sektora nepomoze, alebo aspon nie idealne. Odstráni klepanie, ale do tlmenia RVL (aspon teda v mojom Blackboxe) je moc dlha a zníži zdvih asi o 1 cm.

              0 0
              • pavlik6022  

                to v mém případě bylo právě naopak žádoucí, protože při instalaci DPC 150 mm jsem měl zdvih ve skutečnosti 160 mm.

                s pružinkou, tzn. expanzním dorazem je zdvih nyní 150 mm. Mám pocit že se s tou délkou pružinky cca 1 cm počítá

                0 0
                • bruco  

                  To ano. Lenze tvoja pruzina je pravdepodobne kratsia ako original zo Sektora. Navyse zarazka pod piestikom Sektora a RVL je tiez o kusok posunuta, co sposobuje prilisne zalezenie noh.

                  0 0
                  • pavlik6022  

                    nemáš délku pružinky náhodou změřenou?

                    já na ni mám 3 otočky, délka cca 1 cm

                    0 0
                    • bruco  

                      Od samej radosti, ze dosla som ju tam prdol bez merania. Ale odhadom mohla mat 2,5 az 3 cm a otocky som naozaj neratal.

                      0 0
                      • pavlik6022  

                        no původně jsem tam dával cca 2 cm a měl jsem z vidle 140ku takže na řadu přišla flexa

                        0 0
                        • bruco  

                          V tej predflexovej faze sa teraz nachadzam. :-)

                          0 0
                          • pavlik6022  

                            já to dělal pokus omyl, takže se to dá pochopit, ale ty máš origo Sektoráckou, takže by mělo všechno sedět. Možná by bylo snažší skrátit namísto pružiny ten plastový mezikus na který je pružina nacvaklá

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Nesedí to, ty části s HS a bez HS expanze nejsou záměnné a je to tam udělané jinak a liší se to více detaily, které jsou problém.

                              0 0
                          • pavlik6022  

                            nemáš tam náhodou spacer?

                            0 0
                            • bruco  

                              Nie, spacery tam sice boli, ale nepouzil som ich. :-)

                              Ta pruzina by asi sadla presne, keby sa použil Sektoracky piestik, ale ako som uz spominal, RVL ma zarazku nizsie ako Sektor. Ten plastovy medzikus (ak myslis dno patrony) sa skratit neda.

                              0 0
                              • pavlik6022  

                                takto se blbě radí, chtělo by to vidět :(

                                0 0
                                • bruco  

                                  Ked to budem opat rozoberat, tak to skusim nafotit. Mozno to pomoze aj Mlokovi. Aspon bude vediet, ze sa mu ten kit neoplati kupovat.

                                  0 0
                                  • pavlik6022  

                                    mám pocit že už je koupil …

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Už jsem koupil před 27.6. Každopádně je ten kit aspoň dobrá inspirace pro Milana jak to s ním funguje. A pak zůstává aspoň případné nouzové dočasné řešení použití celého kitu a dočasného oželení HS expanze.

                                      0 0
                              • MlokCZ  

                                Pokud se použije celý ten kit, tak to sedne přesně a funguje 100%, ale to pak bude HS expanze fuč…

                                0 0
                  • bruco  

                    Prikladam porovnanie piestika RVL (vlavo) a Sektora (vpravo).

                    Momentalne som problem vyriesil tym, ze som vyhodil sektoracku pruzinu expanzneho dorazu v tlmeni (takze tlmenie je v povodnom stave) a o 1 cm skratil plunzer pozitivnej pruziny. Zavit vnutri je dostatocne dlhy, takze tam problem nie je. Momentalne ma vidlica normalny zdvih a nedochadza k znizeniu citivosti kvoli predpatiu pozitivky pruzinou expanzneho dorazu.

                    0 0
                    • pavlik6022  

                      sakra, to mě nenapadlo. A při expanti už teda neklepe?

                      0 0
                      • bruco  

                        Uz nie.

                        0 0
                        • pavlik6022  

                          no nic, venku prší, takže se jde kuchat a řezat :)

                          Já si právě nejsem jistý jestli u mě došlo ke změně citlivosti na počátku zdvihu , protože nemám změřený odtrh, tak nvm. Po zkrácení plunžru tam jde bez problémů našroubovat šroub na celý závit, nebo jsi ho musel podkládat?

                          0 0
                          • bruco  

                            Ja tiez nemam zmerany odtrh, ale pocitovo sa mi zdala menej citliva.

                            Srob tam ide nasrobovat bez akychkolvek uprav.

                            0 0
                            • pavlik6022  

                              ok, než to říznu – to zkrácení je tedy přesně 1 cm?

                              0 0
                            • pavlik6022  

                              takže jsem zkrátil plunžr nejdřív o 1 cm – šroub šel bez problémů našroubovat

                              • potom o další 0,5 cm a už závit v plunžru nestačil, musel jsemprořezat závit na patřičnou délku , šlo to v pohodě, bez komplikací

                              po odstranění exp. dorazu (pružinky) a smontování vidle lezou nohy 15,5 cm

                              Byl jsem ale zvědavý jak se změní citlivost a hodně mě to překvapilo.Sice bez měření, ale zlepšení je to velké.

                              Zvětšil se mi i sag vidle o necelý 0,5 cm a na místě ji dostanu asi 3 cm od korunky.

                              Uvidím až ji za chvíli projedu, ale zdá se že to byl dobrý krok

                              0 0
                              • bruco  

                                Preco si skracoval dalsieho 0.5 cm?

                                0 0
                                • pavlik6022  

                                  se sundanýma vnějšíma nohama jsem změřil jak daleko jsou konce plunžrů od konců vnitřních noh. Ten 1 cm se mi zdál dost na těsno – chtěl jsem tam nechat malou rezervu, kdyby se vracela vidle ze zdvihu moc rychle, aby nedocházelo ke klepání, tak proto těch 1,5 cm

                                  Dneska jsem to projel a zatím jsem s úpravou spokojený, zlepšilo se i přepínání zdvihu, nemusím na vidli tak moc tlačit :)

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Taky aby se při zkrácení 1,5cm nezlepšilo přepínání zdvihu.

                                    Těch 1,5cm totiž skoro odovídá tomu jako bys dal o jedno měkčí pružinu. To by chováním vyšlo téměř stejně…

                                    Tím to tedy nebude také tak špatné řešení s tím zkrácením, jen je nutno použít o jedno tvrdší pružinu.

                                    Kdybys měl předtím pružinu akorát, tak teď bys chodil často po dorazech.

                                    Já mám u sebe také dobré zprávy. Už mám jednu vidlici také s HS expanzí s pořešeným expanzním dorazem.

                                    A to při plném zdvihu jak má být (tedy 155mm vysunuté nohy v nezatíženém stavu). A tedy bez zásahu do pružící části. Jak přesně bylo vyřešeno v tlumící části ale šířit nemohu, ani to stejně úplně přesně nevím.

                                    Teď se jen dostat k testování v reálu, ještě mi schází vyměnit spodní miska hlávka (neměl jsem tam předtím tapered vidlici), což doma dělat nechci, tak to ještě chvíli potrvá než vyzkouším.

                                    Také jsem zvědav na přímé srovnání s a bez HS expanze (ta bez HS expanze půjde na dodělání až se to osvědčí delší dobu, nejspíš až v zimě).

                                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To teď tedy tomu klepání brání pozitivní pružina tím, že už ke klepnutí je potřeba ji více roztáhnout a jen hmotnost předního kola na to nestačí?

                      Předpokládám, že tímhle řešením také změníš průběh. To budeš mít o ten 1cm větší sag (při stejné pružině) než při použití originál řešení Sektoru. A zvýší se využití zdvihu.

                      Jestli to tak vše je, tak to by se mi moc nelíbilo. Využití zdvihu by nevadilo, to se pořeší vhodnou pružinou a u červené bych asi i tu rezervu měl. Ale ten větší sag by se mi na moje kola nehodil.

                      Na jednom kole už vidlici mám plně funkční, ale zatím bez HS expanze (tedy použit celý expanzní kit Sektoru).

                      K mírné ztrátě citlivosti nezatížené vidlice tak dojde díky tomu mírnému předepnutí. To se ale týká jen počátku zdvihu, kde to nevadí až tolik (a u upravené vidlice je to pořád velmi dobré).

                      Chování na sagu (tedy pro situace nájezdu na překážku zatížené vidlice) se to nijak neprojeví.

                      Červená pružina (druhý pokus) je tak akorát. Na doraz s ní vidlici nepošlu zřejmě nikdy, těsně přes 14cm v extrémních situacích to ojediněle půjde.

                      Asi bych mohl mít něco mezi žlutou a červenou, žlutou ale už mít určitě nemůžu, takže rozhodně zůstane červená.

                      Sag mám tak akorát jaký potřebuju pro dobrou geometrii kola a větší by se mi nehodil (už takhle výrazně narostl oproti Talasu, ale zase RVL je o pár mm delší, tak to pořád ještě je ok).

                      0 0
                      • bruco  

                        Ano, teraz klepaniu brani samotna pozitivka.

                        S tym sagom je to dost neurcite a zalezi, co zoberies ako vychodiskovy bod pre posudzovanie. Bez expanzneho dorazu zo Sektora originalna pruzina vysunie nohy na 16 cm, ak sa pouzije doraz zo Sektora, su nohy vysunute len 14 cm. Vsetko merane s originalnym piestikom z RVL (s HS expanziou). Piest zo Sektora som neskusal.

                        Trochu nechapem nepomer pruzin a hmotnosti u mna a u teba. Ja mam 80 kg a zltu pruzinu a som (aspon zatial) spokojny. Ty si lahsi a mas cervenu. Asi je to sposobene rozdielnou geometriou bikov a jazdnym stylom. Ja mam pocitovo hmotnost viac nad zadnym kolesom a „priposraty“ styl, ked dost vyuzivam brzdy. :-)

                        V kazdom pripade mam momentalne pocit, ze mi to takto vyhovuje. Priebeh DPC mi je prijatelnejsi ako u DPA a zatial to ani nevyzera, ze by mi hrozili dorazy. A keby k tomu doslo, objednat cervenu nie je ziadny problem.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Originál pružina + HS expanze je jak píšeš a použít už to nejde. Tam je předepnutí už strašně velké (odtrh už je pak hrozný) a navíc je pak vidlice už i nezatížená sakra ve zdvihu.

                          S HS expanzí tam na tu originál pružinku ze Sektora prostě není místo.

                          S celým expanzním kitem ze Sektora jsou nohy vysunuté 15,5cm. Tohle beru jako výchozí stav, takhle to má správně být.

                          Neříkám, že je to s tím zkrácením plunžru obecně špatně, to bude záležet jak to na dané kolo potřebuješ.

                          Jen mně by se to prostě na moje ani jedno kolo zrovna moc nehodilo. Na Talasech jsem měl sag hrozně malý a pro geometrii to bylo ideální.

                          Teď jsem sag navýšil (i s tím lehounkým předepnutím tou expanzní dorazovou pružinkou Sektoru) o něco přes 1cm. A to je ještě ok když je RVL o nějaké milimetry vyšší (při tom originál stavu 15,5cm vysunuté nohy) + jsem navíc přidal 0,5cm podložku pod přestavec (pod představec by se dalo přidat více kdyby šlo jen o výšku řídítek, zbytečně by mi ale už narůstal hlavový úhel a klesal střed).

                          Geoetrie kola a nastavený posed dělá hrozně moc. U mě bude mít asi poměrně velký vliv to, že mám krátké stehenní kosti a tedy vozím sedlo posunuté poměrně dopředu. Tzn. stejně vysoký jezdec na stejném kole může mít sag na stejné vidlici i výrazně menší (když bude mít delší stehenní kosti).

                          Představec mám na tomhle kole 90mm, takže spíše delší na 150mm zdvih, to také trošku může udělat.

                          Uvidíme na druhém kole, kde mám 75mm, snad tam nebude červená už moc (otestuju až bude i druhá vidlice, teď je prohazovat už nebudu).

                          A stačí i drobná změna, třeba vyhodit/přidat 0,5cm podložku pod představec a hned to má znatelný vliv na sagy.

                          A i když nejsem žádný extra technik, tak rozbitější pasáže kde se moc netočí, tak ty někdy pouštím slušně.

                          Nebo někdy jezdím i poměrně vysoké přírodní schody bez skočení, tedy předním kolem napřed (samozřejmě někdy to skočím dle situace).

                          S červenou pružinou to taky už mám na hraně pro snížení zdvihu na místě, když nejsem v pedálech. To už se mi dost často nepovede. Ne že by to něčemu vadilo, v pedálech na kole to je bez problémů (tam pošlu bez zvedání kola od země vidlici tak o 2cm více do zdvihu než je třeba pro snížení).

                          0 0
                          • bruco  

                            Je to o tom, co komu vyhovuje. V mojom RVL som mal DA U-turn, DPA a teraz DPC. Viac uz hadam ani nejde. :-)

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          A ještě jeden dotaz k tomu zkrácení o ten 1cm. Nezvedá se Ti teď hůře přední kolo?

                          Když jsem zkoušel předtím variantu, kde nebyl dořešený ten expanzní doraz (tedy s klepáním), tak se přední kolo už zvedalo citelně hůře (při stejném úsilí bylo ve výsledku méně nad zemí).

                          Bude to tím, že poslední cca 1cm už nepomáhá vysunovat vidlici pozitivní pružina a jen působení hmotnosti předního kola bržděné tlumením pak trvá déle než se vidlice plně vysune.

                          S tím zkrácením plunžru o 1cm se to bude nejspíš chovat někde mezi tím (tedy lépe než bez vyřešení expanzního dorazu a hůře než s lehce předepnutou pozitivkou).

                          0 0
                          • bruco  

                            Dvihanie predneho kolesa bez expanzneho utlmu bolo dost tragicke, bol to taky zvlastny pocit, ze mi zdrhaju spodne nohy. S expanznym utlmom to bolo v pohode a teraz sa to zda tiez OK, aj ked dnesny vyjazd, zatial jediny na skratenom plunzri) mal daleko k testovaniu.

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        A ještě doplním, že zatím i bez HS expanze to chodí mnohem lépe než Talas. Citlivost a lepší průběh na počátku zdvihu udělá více než chybějící HS expanze.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Přesně tyhle pocity jsem měl když jsem přešel z Manitou Slate TPC na Epicona. Ta citlivost naprosto vyrovnala chybějící HS expanzi. Ale dnes mi už ta expanze chybí.

                          Jinak jak čtu ty tvoje peripetie, tak 100% vidím, že pro mě je lepší vzduch i bez snižování. Protože dostat se mezi dvě tvrdosti pružin a pak nevyužít zdvih nebo mít příliš velký sag, tak to by mi opravdu jeblo.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ten rozdíl sousedních tvrdostí pružin je pro mě cca 1,5cm rozdílu kam to jde do maximálního zdvihu (u žluté by to bylo lehce za doraz, u červené nevyužitých pár mm).

                            Ono u vzduchu je to ještě mnohem horší. Tím myslím kvůli více důvodům:

                            • rozdílná teplota venku, foukal jsem různé tlaky jen na chladnější ateplejší část roku; aby bylo využití zdvihu ideální a lepší nežu pružiny, tak to bych musel ladit tlak ve vidlic tak co každých 10st.rozdílu a z toho bych se asi zbláznil
                            • zahřátí vzduchu ve vidlici v pořádném sjezdu, zvlášť když jevedro, tak během vyjížďky mi klesalo využití zdvihu klidně až o celý1cm, tedy opět větší rozdíl než když jsi přesně narozhranní pružin
                            • u vzduchu se tou teplotou a zahříváním vidlice mění úplně všechno(nejen využití zdvihu, ale mírně i sag a u Talasu navíc ještě sevýrazně zhoršuje citlivost)
                            • výrazně menší pokles sagu ve výjezdech (minimálně oproti Talasuurčitě), to je další velké plus

                            Tohle všechno u pružiny odpadá. Pár nevyužitých mm zdvihu mi oproti tomu opravdu netrápí.

                            Navíc občas vezu i o něco těžší batoh než jsem zatím měl.

                            Hlavní je, že do cca 12cm je průběh perfektní, přesně jak si předtavuju. A sag to samé.

                            S pružinou jsem naprosto spokojený a rozhodně u ní zůstanu. Teď už jen časem dořešit tu HS expanzi.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              No já jednou nastavím tak aby to ± vyhovovalo a dál neřeším. A pokud se přesto stane, že něco nevyhovuje, trvá minutku než ten tlak změním. Pro mě je prostě pružina jen problém.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Jenže když se chování výrazně mění i jen během vyjížďky, tak je nějaké ideální nastavení na počátku k ničemu…

                                0 0
                                • kesu  

                                  Ahoj,

                                  omlouvám se, že to píšu sem, ale myslíš si, že je možný změnit nastavení HS expanze u TPCplus? Potřeboval bych, aby okruh zabíral dříve..

                                  0 0
                                • Smazaný účet  

                                  No nevím jestli jsem na takovém levelu abych poznal 10 stupňů rozdílu během vyjížďky :0) Ten rozdíl spíš udělá to, že vidlice se zabahní a proti stavu na začátku vyjížďky žehlí trochu hůře.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Problém je v tom, že někdy nejde o 10st. (to by bylo málo a ještě by neudělalo žádný větší rozdíl chování vidlice) ale o mnohem, mnohem více. Klidně o 30st.+

                                    Na začátku má vzduch ve vidlici třeba 15st. jako okolní teplota (při vyjetí třeba v 9 hodin). Pak se během dne řádně oteplí a zasvítí sluníčko.

                                    A k tomu to navíc hodně zvedne další zahřívání vzduchu ve vidlici stlačováním v delších sjezdech (a jak je vedro a svítí sluníčko, tak se to vůbec nechce moc zpět ochlazovat).

                                    Tohle je typické chování v létě při celodenním výletě (u mě tedy dost časté).

                                    Dle testování vím jak velkou změnu tlaku potřebuju k jakému rozdílu využití zdvihu (při testování hned na začátku než se vidlice zahřeje).

                                    A dle toho zase zpětně dle využití zdvihu na začátku vyjížďky a na konci pořádného sjezdu v teplém dni jsem zase došel k tomu, že tlak ve vidlici se změnil o více než 10% (což je více než 30° rozdílu teploty).

                                    A když to vezmu dle maximálního využití zdvihu, tak se klidně jen tímto dostávám až k rozdílu jaký dělají dvě sousední tvrdosti pružin.

                                    Samzořejmě takhle špatné to není každou vyjížďku, hrozně záleží na počasí. Když je třeba pod 20st. a nesvítí sluníčko, tak se už celkem stačí vidlice zpět ochlazovat a v takových podmínkách to znát není téměř vůbec nebo vůbec.

                                    Nebo nastane občas opačná situace. Mám nafoukáno na teplejší část roku (a je třeba červenec). Nějaký den je místo veder najednou výrazně větší kosa (třeba jen kolem 10st.) a přijde prudší sjezd hned na začátku vyjížďky.

                                    A najednou ve sjezdu jde vidlice hrozně nepříjemně do zdvihu jen sklonem kopce. A ještě ji posílám i na doraz.

                                    Popisuju konkrétní situaci co se mi už párkrát stala.

                                    Přifoukat před takovou vyjížďkou by bylo k ničemu, pomohlo by to pro ten první sjezd a pak dále během dne po mírném oteplení a hlavně zahřátí vzduchu ve vidlici by to bylo děsně přefoukané. A kdo by taky pořád měnil tlak ve vidlici…

                                    On to samé dělá i tlumič. U toho to ale vadí mnohem méně a nebývá tak výrazné.

                                    0 0
                                  • Bysto  

                                    Určite to cítiť je, ked je dajme tomu ráno chladnejsie, ked slapes hore a potom si DSS poriadny zjazdik v teplote o 5–10stupnov väčšej, tak ten rozdiel tam je, je to cítiť jak na tlmici, tak na vidlici. A ono nemusí byt ani zmena teploty, stačí ak je dost teplo, 25+ a v dlhšom zjazde už je cítiť, že vidla aj tlmič sú tvrdšie a strácajú citlivosť.

                                    0 0
                            • migo  

                              Ahoj, podarilo sa vam s Milanom doriesit HSE na RVL? Vazne uvazujem, ze by som skusil DPC.

                              Dakujem.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                V jedné vidlici mám hotovou funkční HS expanzi, tedy Milanovi se podařilo (a bylo to složitější, musel na to něco nechat soustružit). Přes zimu ale teď nejezdím, takže zatím otestováno jen velmi málo (2 vyjížďky a dle prvních testů vše ok), až na řadě otestuju důkladněji, tak přijde na řadu i druhá vidlice.

                                0 0
                                • migo  

                                  Dakujem, pocitam, ze poreferujes, ked viac pojazdis! :)

                                  0 0
                              • pavlik6022  

                                proč chceš měnit DA za DPC – kvůli snižování?

                                0 0
                                • migo  

                                  :) nie, nechal som sa namotat Mlokovymi chvalami na super citlivost a pribeh… nejazim tak vymyslam… :(

                                  Je uprava skratenim plunzra dostatocna? Alebo bude nevyhnutne riesit upravu s Milanom? Postrehy?

                                  Dakujem.

                                  Rozmyslal som aj nad lyrikom lebo som zohnal SJ Evo tlmic na bike…

                                  0 0
                                  • pavlik6022  

                                    jj, zkrácením plunžru se problém s expanzí vyřešil, ale nakonec jsem skončil u lyrika s pružinovým U turnem :)))

                                    0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Zkrácení plunžru expanzní doraz vyřeší, ale už to pak není vidlice na 150mm, ale na zdvihu o kolik ten plunžr je zkrácen.

                                    Touhle cestou jsem se ubírat určitě nechtěl a rovnou na začátku jsem ji vyloučil. Vzhledem ke geometrii kol na kterých to mám a mnou požadovanému chování vidlice bych už raději překousnul ježdění bez HS expanze než zkracovat plunžr.

                                    Milan to dokázal vyřešit čistě v tlumící části vidlice bez a to tak, že se zachovala původní funkčnost bez HS expanze (tzn. nezvýšilo se předepnutí pozitivní pružiny; ona by tam šla jen narvat navíc ta pružinka expanzního dorazu z původního kitu, ale jak je tam málo místa, tak to opravdu hodně předepne pozitivku a počátek zdvihu a citlivost jde pak do háje).

                                    Jinak průběh je individuální záležitost, takže není jisté, že když sedí perfektně mě, že bude každému.

                                    Já v každém případě u DPC zůstávám teď na dlouho.

                                    Jediné co mi teď trošku naštvalo, že už je dostupný Sektor s tapered krkem a 15mm osou (což loni nebyl). Kdybych to řešil ať teď, tak by to stálo mnohem méně peněz (odhadem tak polovinu).

                                    0 0
                                    • migo  

                                      Silno zvazujem ze to skusim s tym skratenim. Len v tom pripade by som mal kupit asi radsej tvrdsiu pruzinu. Mam cca. 78kg zivej vahy bez vystroja.

                                      Vec sa ma tak, ze teraz s DA som poslednycn 2cm zdvihu nevyuzil nikdy. Ked soom ich chcel vyuzit, tak bola vidla na pociatku zdvyhu moc makka a v strmych pasazach som mal blby pocit…

                                      Ked chcem mat rozumnu citlivost, tak musim negativku fuknut minimalne ako pozitivku, tym padom prichadzam o nejaky zdvyh, takze nikdy nemam nohy vysunute ani na 150mm. Bruco pisal, ze ma po skrateni plunzra nohy vysunute 155mm, takze by som na tom nemal byt horsie.

                                      Aku tvdost pruziny by som podla vas mal zvolit na moju vahu?

                                      Dakujem.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Ty pružiny se blbě odhadují, ovlivní to hodně na jaké to je kolo a jaký je posed a samozřejmě i styl jízdy.

                                        Pokud mám aspoň odhadovat, tak červená bude už akorát málo. Bez skrácení plunžru by byla ještě nejspíš akorát.

                                        A nejde jen o vysunuté nohy. Ty mohou vyjít klidně ± stejně. U originál řešení je pozitivní pružina lehounce předepnutá, proto to tak vychází.

                                        Kombinace zkrácení plunžru + tvrdší pružina zcela změní průběh. I když třeba doraz bude na stejné síle, tak průběh bude odlišný.

                                        Zkrácení plunžru navýší sag přesně o to zkrácení, takže tím celou křivku posune o tu hodnotu. A tvrdší pružina pak pouze udělá pro ten zbytek strmější křivku (sag nesníží téměř vůbec, tedy ten počátek zůstane i s tou tvrdší pružinou).

                                        Ve výsledku se tímto řešením (se skrácením plunžru + tvrdší pružina) můžeš dostat přesně na stejný problém jakého se chceš zbavit.

                                        0 0
                                        • migo  

                                          :( relaita je neuprosna a nevyhnutelna…

                                          Posed mam dost nad zadnym kolesom, styl jazdy tvrdsie XC, nie som ziadny technik. :(

                                          Uvazoval som na Lyrik solo air, mal by byt linearnejsi, predpokladam koli vacsiemu objemu vzduchu v pozitivke, ale ta vaha navyse a investicia ma odradzaju.

                                          0 0
                                        • migo  

                                          Je to silno individualna vec. Pozeral som dalsie diskusie a vacsinou sa ludom stredna (cervena) pruzina pri vahe cca. 78 kg zda tvrda a pouzivaju makku (zltu).

                                          Teraz uz naozaj neviem. :(

                                          Prosim Vas, kto jazdite DPC kolko vazite a aku pruzinu mate? Skusim si z toho spravit statistiku… :)

                                          Dakujem.

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Já jsem začal při mojich 72kg se žlutou, právě dle toho, že hodně lidí psalo, že potřebují měkčí. Tu jsem ale už posílal na doraz.

                                            Asi by mi stačilo něco mezi žlutou a červenou. Červenou už na doraz poslat nedokážu (tedy zatím se nestalo, nějaký ojedinělý extrém a stát se to může, ale to už samozřejmě není problém). Ale že by mi běžně zbývalo nějak moc nevyužitého zdvihu, to zase ne.

                                            U žluté jsem pak na můj vkus už měl také ve sjezdech moc velký sag a chováním mi neseděla k průběhu zadní stavby.

                                            Jak jsem psal a i sám píšeš, tak je to individuální, hrozně moc dělá goemetrie kola a styl jízdy. Vozím teď poměrně dlouhý představec (90mm) na 150mm bike, takže nemám tak málo hmotnosti na předním kole.

                                            Kdybys ale chtěl žlutou, tak ta mi tu zbyla :-)

                                            0 0
                                            • migo  

                                              :) Super, tak ked objednam cervenu ak mi bude tvrda, tak sa urcite ozvem a dohodneme sa. Teoreticky by mala byt cervena pouzitelna pre mna s 10mm skratenim by sa to malo este dat.

                                              Gemoetriu ma dost inu ako Ty aj ked predstavec mam tiez 90mm, takze uvidime. Ina cesta ako vyskusanie nie je.

                                              0 0
                                          • pavlik6022  

                                            já jsem měl 92 kg a modrou pružinu, zdála se mi tuhá , pak jsem shodil na 84 kg a při zkrácení plunžru kvůli expanznímu dorazu jsem dostal vidlu max. necelý cm od dorazu, takže pro mě ideál :)

                                            0 0
                                            • migo  

                                              Ahojte, mam v ruke cervenu pruzinu. Otazka k implementacii, obalovali ste do niecoho pruzinu, aby neposkriabala anodizaciu z vnutornej strany klzakov?

                                              Dakujem.

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                zkusit to muzes…nicmene je dobre mit na pameti, ze se to poskrabat muze a tak je predelavka jednosmerna…kla­sicka smrstovacka by mela stacit:)

                                                0 0
                                              • bruco  

                                                Neriesil som to. Navrat ku vzduchu nepredpokladam a keby k tomu nahodou doslo, tak prehodim do lavej nohy tlmenie a do pravej dam piest.

                                                0 0
                                                • pavlik6022  

                                                  ja na ni mel smrstovacku, ma to byt i prevence proti klepani

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tu jsem tam měl taky. Klepání řeší, ale nemyslím, že zabrání občas nějakému škrábnutí.

                                                    0 0
                                                  • bruco  

                                                    Teraz uz neviem, ci na nej nieco bolo, ale nejaky kus zmrstovacky asi hej. Skratka som tam nic dodatocne nedaval, len namazal.

                                                    0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Já to samé. Návrat nepředpokládám v žádném případě, vzduchového původního řešení už jsme se i dávno zbavil.

                                                  0 0
                                              • mr.antik  

                                                V lyrikovi je v pružící noze strčená taková pevnější folie

                                                0 0
                                                • bruco  

                                                  V RVL to urcite nebude, tam vyrobca s pruzinou nepocita.

                                                  0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    to ne, ale je to spise tip jak to poresit:)

                                                    0 0
                                                  • migo  

                                                    Dakujem vsetkym! :) Priblizne v strede pruziny je zmrstovacia izolacia, ale iba na kusku. Ten napad s foliou vizera dobre! :) Povodne som rozmyslal, ze na to natiahnem super light dusu z cestaku… Alebo nejaky odolny primeros…to je asi to iste… :DD

                                                    0 0
                                                  • bruco  

                                                    Podla mna si to zbytocne komplikujes.

                                                    0 0
                                          • bruco  

                                            Ja pouzivam pri mojich 80 kg skratenu zltu a som spokojny.

                                            0 0
                                            • migo  

                                              Dakujem. Pred hodinou som objednal cervenu, tak uvidime. Ked nebudem spokojny tak pomozem Mlokovy zbavit sa jeho zltej… :)

                                              0 0
              • MlokCZ  

                Je to přesně tak (s RCT3 tlumením je to stejné). A nejde jen o snížení zdvihu, dojde k moc velkému předepnutí pozitivní pružiny a najednou je super citlivost zcela v háji.

                Těch problémů je tam více a nebude to tak jednoduché udělat 100% funkční.

                0 0
    • martinpav  

      Neviete či je táto úprava možná aj na piku ? Sektor ho nahrádzal tak snáď by to mohlo sedieť.

      0 0
    • jarda_11  

      Zdravím,

      koupil jsem z druhé ruky Specialized Enduro SL r.v. 2008 s dvoukorunkou e150, kterou se chystám vyměnit.

      Vidlice je chodem super, ale důvodem výměny je nevhodná délka představce (bohužel, e150-ka ma představec integrovaný do horní korunky – zkoušel jsem tento celek sehnat, ale marně), a také bych chtěl kolo trochu odlehčit.

      Parametry nové vidle jsou 20mm osa a systém snižování zdvihu (jsem zvyklý výjezdy šlapat v sedle).

      Plánoval jsem koupit Durolux 2012 od Milana, ale ty mohou být k dispozici až bůhví kdy :/ , a Epiconu s 15mm osou prostě nějak nevěřím.

      Po přečtení tohoto vlákna a nějakých recenzích mi padl do oka právě Sektor RL DPC QR20, ovšem obávám se několika věcí:

      1. Vážím okolo 60kg, tedy cca 64–65kg v „plné polní“ a nejsem si

      jist, zda-li bude standartní pružina na mou váhu vhodná. Sektor je mi

      hlavně velmi sympatický svou cenou, ovšem v případě měnění pružiny

      bych se mohl dostat výše než bych rád …

      1. Jaký je chod Sektoru DPC v „továrním provedení“ ? Ptám se vzhledem

      k tomu, že Milan již upravuje cizí vidle pouze pro „vyvolené“ :(

      1. Jak nákladná by byla případná přestavba na DualFlow (s HS

      expanzí) ?

      Předem moc díky za podněty.

      Případně pokud mají majitele DPC systému nějaké nové postřehy (positivní i negativní), které by pomohli poskytnout pro potencionální zájemce, tak ať neostýchají podělit :)

      0 0
      • nox159  

        vazim o cca 10–15kg vic než ty a sedi mi standartni pruzina takže na tebe bude asi tvrda…

        jinak pocitove chodi origo sector lip nez talas tuneny od milana… jine srovnani nemam…

        0 0
      • Jenda  

        tak kdyz se rozhodnes rychle tak pokud Mlok jeste neobjednal cerveny pruziny tak s nim muzes vymenit? Nebo od nej aspon koupit ut zlutou.

        Komplet novy tlumeni pocitej cca 2500 ale je tam nejakej problem ze to s HS expanzi neni uplne kompatibilni s DPC – viz vyse co pise Mlok

        0 0
        • MlokCZ  

          Jedna červená už dorazila a je na výměně, druhou jsem ještě nebral. Ještě ale nejsem rozhodnotý jestli se žlutých zbavím.

          To až po delším vyzkoušení těch červených. Přeci jen nejspíš budu někde na hranici těch dvou tvrdostí pružin, tak si třeba ty žluté nechám.

          Třeba ještě zhubnu :-)

          Expanzní doraz budu vědět asi za pár dní jak to půjde/nepůjde dořešit. V každém případě on budu mít potřebné díly z originál řešení Sektoru, takže to bude mít jednodušší.

          0 0
      • Bysto  

        kúp si tam lyrika na vzduchu, alebo s pružinou a keď začnú (ak začnú robiť) DPC, tak to prehodíš, podľa mňa blbosť cpať na enduro vidlu s 32mm nohami

        0 0
        • Jenda  

          pokud chce snizovani tak bud risknout Lyrika DPA a nebo ozelet komfort a vzit U-Turn. No a taky doufam ze DPC zacnou delat i na lyrika. Zatim ale co prosakujou modely 2013 tak ticho po pesine :-/

          Kazdopadne mas pravdu ze to enduro by se tou 32 vidli asi zmrsilo. Zalezi teda jak byla tak puvodni dvoukorunka vysoka.

          0 0
          • jarda_11  

            Co jsem tu e150-ku proměřoval, tak má axle-to-crown délku ±535mm, tzn. 150mm vidlice s 32mm nohama by hlavu trochu podkopla, naopak 160mm vidle by ještě mírněji položila.

            Na 150mm vidli se mi líbí, že bych tím mohl hodně ušetřit na váze a kolo trochu „zmrštnit“, teď mi dá celkem zabrat přední pořádně zvednout.

            0 0
            • MlokCZ  

              Pokud to bude DPC na 150mm, tak sice RS vidlice jsou mírně vyšší, ale zase bude spíš větší sag.

              A pokud vezmeš DPC, tak na váze zase tak moc neušetříš. RVL RCT3 s DPC jsem navážil asi 1950g (bez 15mm osy).

              A Sektor bez tapered krku nebude nijak zrovna extra tuhý a 20mm osa to nezachrání (i když pomůže).

              0 0
              • jarda_11  

                Tak teď jsi mě zase zvyklal, jestli přeci jen nepočkat na Milana s 2012 Duroluxem :)

                0 0
                • Jenda  

                  no jo ale jestli mas rozpocet 10kkc tak mam obavu ze novej durolux se do toho nevleze ani omylem, obzvlast pokud bys chtel HS expanzi. Bych se v tvym pripade podival i po bazaru nebo ebay – se obcas lidi zbavujou Lyriku bo na ne resp. jejich servis nemaj mentalne :-)

                  0 0
                  • jarda_11  

                    Takže koupit Lyrika z bazaru a začít meditovat ? :D

                    0 0
                    • Jenda  

                      tak u RS je vyhoda pomerne slusna dostupnost nahradnich dilu v nemecku a pokud clovek neni uplna lama tak se za ne az tak tragicky peniz da vidle prekopat k obrazu svemu. Samozrejme pokud na ni neni nejaky zasadni poskozeni.

                      0 0
        • jarda_11  

          No Lyrik byla první vidle, která mě napadla, bohužel na Lyrika nejsou prostředky, potřeboval bych se vlézt do cca 10-ti tisíc za vidli.

          Vím, že 35/36mm nohy by byly vhodnější kvůli tuhosti, ale zase ten Sektor se jako jedna z mála vidlic s 32mm nohama dělá i s 20mm osou, tak jsem si říkal, že by to taková hrůza být nemusela, navíc na moji váhu …

          0 0
          • Jenda  

            tak je fakt ze na 60 kg by to prezit mohlo. Tam by jeste stalo za to promerit jak to vsechno v ty vidli vychazi jestli by treba nesla vypodlozit o 5–10 mm. Mel bys az 160 zdvihu, resp by ti to mohlo kompenzovat vyssi sag. To by mimojiny mohlo byt i reseni pro Mloka. Ja takhle vyresil U-turn lyrika, zluta uz byla hranicne mekka a ale po zvednuti zdvihu i ten 1 cm je to ted pro me naprosto idelani.

            0 0
            • MlokCZ  

              Já žlutou ale posílám i na doraz, takže tvrdší určitě chci. Uvidíme po vyzkoušení.

              0 0
              • Jenda  

                no ja ji taky posilal na doraz, ne moc casto ale parkrat sla a ten 1 cm navic je presne ta rezerva kdy pri maximu ji dostanu tak 1 mm od dorazu. Ale u tebe uz je to fakt asi moc mekky. Si myslim ze v tomhle pripade budes s tou cervenou spokojenej, prijde mi ze se ty pruziny rozsahem dost prekrejvaj.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ono se taky může stát, že mi to na každém kole vyjde jinak jak mají trošku jinou geometrii a jinak dlouhý představec.

                  Červenou potřebuju určitě na tom kole kde mi díky gometrii chodí do zdvihu o něco snáze i mám větší sag. Na druhém jsem zatím ještě nezkoušel.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Červená je nakonec celkem ok. Přijde mi to ale spíše opačně, tedy že se ty sousední dvě tvrdosti už poměrně liší.

                  Asi bych mohl mít ještě nějakou mezi žlutou a červenou. Rozhodně to je ale lepší s červenou. Nejen, že nechodím po dorazech, ale i mám sag přesně akorát jaký potřebuju.

                  Zatím jsem se dostal tak 8mm od dorazu a to při situaci, kterou normálně zdvihově nepřekračuju. Takže pár mm nevyužitých tam bude zůstávat.

                  A běžně, bez extrémnějších situací budu chodit tak na 13cm.

                  Ono to taky do zdvihu v prvních 2/3 zdvihu chodí s DPC dost, protože ten průběh díky dvoum různým pozitivním pružinám není lineární (měkčí kratší pružina sloužící ke snižování je na maximum stlačenu někde kolem 10–11cm, takže někde od této hodnoty se průběh láme a je strmější).

                  Jsem s tím průběhem hodně spokojený, tak dobrý průběh jsem od pružiny nečekal (zcela lineární v celém zdvihu by ideální nebyl).

                  0 0
    • kesu  

      Ahoj, přidám se s dotazem, mám Lyrika 2step 180mm a ten two step pochopitelně chodí blbě, nicméně:

      • nemá to zdvih 180mm ale tak sotva 165–170
      • je na můj vkus moc lineární
      • moc se při brždění noří do zdvihu

      a mám teď dvě možnosti, buďto ho pošlu na reklamaci s tím, že mi twostep přetěsní a nebo vypláznu cca 3tis.kč a nechám to přestavět na dualposition. Vyplatí se investovat do dualpositionu a nebo se na to mám vykašlat? A také bych se chtěl zeptat, jestli je DPCair lehčí než 2step…

      díky moc

      0 0
      • Jenda  

        DPair je lehci nez 2-step, jestli je to idealni investice fakt nevim, po tom co jsem si tu o nem precetl co to dela na revelationech tak nevim nevim. Osobne bych se v soucany situaci na rychly snizovani vyprdnul a dal tam U-Turn. Pokud ten U-Turn vypodlozkujes tak z nej na tvy vidli mozna dostanes az 175, zalezi jak jses tezkej. Kazdopadne citlivost oproti 2-stepu paradni takze mi to kompenzuje vetsi oser se snizovanim :-) No a muzes se v mezicase pridat ke skupinovym modlitbam k RS at udelaj DPC i na Lyriky :-)

        0 0
        • kesu  

          Hmm, přečetl jsem si problémy s DPA a na to se můžu vykašlat, pošlu jim to na reklamaci a uvidím co s tím provedou, při nejhorším tam dám soloair..

          děkuju za radu

          0 0
          • Jenda  

            tak pokud neresis to ze bude vidle nejaky cas mimo tak je to asi ted to nejrozumnejsi. Vzhledem k tomu ze se to zas po case vy… tak se muzes rozhodnout co s tim a rovnou jim nabidnout at ti to v ramci reklamace predelaj na danej system. Mam dojem ze takhle to par lidi vyresilo. Kazdopadne popremyslej o ty pruzine, resp U-Turnu. Hmotnostne na tom budes ± stejne jak 2-step, chod vyrazne lepsi a neprijdes o moznost to na dlouhy stoupaky snizit.

            0 0
            • kesu  

              já bych klidně vzal coil i bez uturnu (stejnak jsem ho nepoužíval), ale nedělaj verzi 180mm a nechci se o to připravit..:(

              nicméně myslíš, že mezi 2stepema soloairem může bejt 200g rozdíl?

              0 0
              • Jenda  

                jo tech 200g to bude temer urcite. Jak delaj dlouhy pruziny? Myslim ze u normalni pruziny by slo jeste lip udelat ten trik s vypodlozkovanim kde z toho dostanes o 10–15 mm vic, v tvym pripade by mozna slo i tech 20mm protoze nejsi limitovanej tlumicem a futrama.

                0 0
                • kesu  

                  no, mám tu ještě coil kit z boxxera, ale ten bude zas moc dlouhej..

                  Ale spíš zkusím ještě reklamaci a pak kdyžtak soloair, nechce se mi do pružiny…

                  0 0
              • logoman  

                http://bikemarkt.mtb-news.de/…to-170–180mm staci kdyz ti nekdo udela tohle a muzes mit klidne 180mm pruzinu

                0 0
                • l.smetana  

                  Chápu dobře, že se to dává pod pružinu? Mám Lyrik U-turn a tohle bych taky měl možnost udělat, tak zvažuju celkem..:)

                  0 0
    • Aja  

      Zdar!

      Nechci zakládat nové vlákno tak to hodím sem.

      Zajímalo by mě, kterou vidlici byste raději zvolili a případně proč: Sektor RL DPC (s obyč MC bez kutilského zásahu), nebo Revelation RL (Solo air, MC DNA, Dual flow).

      Jezdil jsem zatím starý Pike U-turn a Revelation RL Dual Air, a z tohoto srovnání jsem jednoznačně pro pružinu. Obě byly ale obyč MC.

      Jde mi čistě o to co si myslíte že je lepší volba: pružina + obyč MC, nebo vzduch + lepší tlumení z hlediska funkčnosti, citlivosti atd., hmotnost a změnu zdvihu zatím neřeším.

      Předem díky za radu!

      0 0
      • MlokCZ  

        Ani u jednoho se nedá říct, že je obecně lepší. To je o preferencích.

        A pár postřehů pro rozhodování:

        • dual flow funguje dle hmotnosti jezdce, je laděno na dost vysokou hmotnosta pro lehčí jezdce funguje tak na půl (tzn. HS okruh se neotevírá takčasto jak by měl); díky tomu rozdíl jedné expanze a dual flow u RS zasenení vůbec tak moc velký pro lehčí jezdce (pro výrazně těžší buderozdíl větší, protože dual flow bude chodit jak má)
        • citlivost má lepší DPC
        • ohledně komprese jsem u skončil u obyč MC jako pro mě nejlepšíhořešení, jediné MC nijak nekurví citlivost (vyhazoval jsem RCT3 a dávalmísto toho obyč MC)
        • každá ta vidlice bude mít odlišný průběh + chování sagu, což bymělo být nejzásadnější pro rozhodnutí (ovšem neplatí, že jedna to málepší, to záleží co požaduješ)
        • DPC není úplně typická pružina, díky použití dvou pozitivníchpružin a omezení chodu měkčí pružiny na 10cm (to je hranice pro sníženízdvihu a přes tu se měkčí pružina nestlačuje ani když nemáš sníženo)má typický průběh pružiny (přímka) do 10cm a tam následuje zlom. Dáleje to sice zase přímka, ale s jiným „sklonem“ (pořád to ale neníprogresivita jako u vzduchu)
        • DPC je cca 200g navíc

        Já bych z výběru volil Sektor, někdo jiný by ale třeba vzal raději RVL.

        0 0
        • Aja  

          Díky za postřehy!

          Jsem čím dál více rozhodnutý pro Sektor. Tě pár (set) gramů navíc myslím uvezu. Snad se vyhnu výměně kitu, medium by mi měl doufám sedět (cca 75kg).

          0 0
          • MlokCZ  

            Ohledně pružiny se to blbě odhaduje, protože to velmi záleží na tom, jak vyjde geometrie konkrétního kola + posed konkrétního jezdce a k tomu styl jízdy a co komu vyhovuje.

            Já jsem při 73kg na hranici žlutá x červená s tím, že jsem nakonec nechal a dlouhodobě jezdím červenou (to je medium a standardně osazovaná).

            Žlužou jsem posílal už po dorazech (červenou zase na doraz nedostanu vůbec, maximum na červené jsem dostal 0,5cm od dorazu).

            A někdo tu zase někde psal, že vozí žlutou a váží více než já.

            Máš ale velkou šanci, že červená bude ok.

            Mám tu doma případně dva kity žluté, ale raději se jich zbavovat asi stejně nebudu. Co kdybych třeba zhubnul :-)

            0 0
            • Jenda  

              jj, zlutej jsem ja na lyriku U-turn, ale taky jsem byl mezi cervenou a zlutou, nakonec jsem skoncil na zluty a zvysil o 1cm zdvih a tim to chodi naprosto perfektne

              0 0
    • AleZ80  

      Ahoj,

      nevíte někdo, jestli se dá Sektor DPC 150/120 předělat na 140/120 ?

      0 0
      • pavlik6022  

        myslím že ano, ale už je to delší dobu co jsem ho pořád dokola kuchal :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.