Epicon předělaný na olej - problém s tlumící patronou

144 nepřečtených
  • Kublaj

    Olej z nohy vidle se mi dostává do tlumící patrony a vidle tak nechodi do celýho zdvihu. Má někdo zkušenosti s řešením stejného problému? Řešení typu upustit olej z patrony mi moc nestačí, protože je to pouze dočasný řešení a problém se po čase opakuje. Dočetl sem se tu že tam stačí vyměnit nějaký guferko za oboustrané aby se tam ten olej nedostával( bylo to u nějaký jiný Suntourky ), ale nevím jaké vyměnit za jaké? Pokud někdo dokáže poradit budu vděčný :)

    0 0
    • Luma  

      To je tak jak tam cpete toho oleje hodně-třeba jsem tady na BF četl,že tam někdo dává 150ml atd :-)

      0 0
    • kyl  

      Nevím kudy by se tam mohl dostávat.Dávals jen nějaký těsnící kroužek pod tu matici ve které je štělovátko nebo jsi i omotal závit např.teflonovou páskou?

      0 0
      • Kublaj  

        dával jsem jen fíbrový těsnění pod ten šroub.

        0 0
        • kyl  

          Omotej i závit teflonovou páskou,olej se tam může dostat tudy.Při stlačení vidle si to asi dole přes závit přisaje olej kolem regulace odskoku,jak tu bylo někde psáno o tom dvoubřitém těsnění.Jiná možnost není.Já závit neomotal,jen dal těsnění pod šroub a olej mi prochcával kolem točítka ven.O kroužek na točítku to neudržel,tobě možná ano ale olej se mírným podtlakem cpe do patrony.

          0 0
    • pavlik6022  

      Nemá se tam kudy dostat…

      0 0
    • Pedro404  

      Taky nevim, esli to je tim, že tam vleze olej z nohy. Mě bylo od Milana řečeno, že ten olej v tý patroně „nabyde“. Což teda nechápu jak funguje, že zvětší sám od sebe objem, ale budiž. Každopádně mi to taky dělá často.

      0 0
    • M13  

      O tom jsem ještě u Epicona neslyšel, a ani mě se to naštěstí netýká (asi 500 km na oleji).

      Po kolika km se to po „odpoštění“ začne projevovat, a o kolik mm zdvihu?

      Pokud jsi to četl tak to gufero by to asi řešilo, hlavně bych měl strach aby si tlumicí olej zachoval vlastnosti, potom co se začne míchat s mazacím.

      0 0
      • Kublaj  

        to nevím nějak km a změnu „dorazu“ nesleduju, letos mám necelých 2000km a upouštěl jsem olej z patrony třikrát.

        0 0
      • Kublaj  

        Taky tu rychlost jakou se olej do patrony dostane může ovlivnit hustota oleje, do nohou dávám tlumičovej Motorex 5W.

        0 0
    • smith22  

      nejde do zdvihu?to jako, že v určité úrovní propružení cítíš, že dál nejde jako u zamklé vidlice?Kolik si tam dal toho oleje?

      0 0
      • Kublaj  

        Množstvím oleje v noze to není, dávám asi 18ml do každý. Teď chodila asi 8cm a konec. Posledně sem už byl dokonce na polovině zdvihu.

        0 0
      • Pedro404  

        Jj, normálně se v patroně udělá hydraulickej lockout pár cm před mechanickym dorazem vnitřních a vnějších nohou, protože je tam víc oleje než normálně.

        0 0
    • pavlik6022  

      udělá ti to i když ji vyfoukneš?

      0 0
      • Pedro404  

        Otázka asi neni přímo na mě, ale můžu klidně odpovědět. Udělá. Celej problém je v tlumící patroně, která nemá s nafouknutim nic společnýho. Píst v ní prostě nechodí v celym rozsahu, protože je tam moc oleje.

        0 0
        • Kublaj  

          tak tak

          0 0
        • Vilém  

          Nepamatuju si na podrobnosti, ale nekde tu je vlakno, kde se popisovalo zevzdusneni tlumice, pokud si dobre pamatuju. A vysledkem toho bylo neco podobnyho, jak popisuje zakladatel threadu.

          0 0
          • Pedro404  

            Podle mě to je jedna a ta samá věc, akorát tomu někdo řekne zavzdušnění a někdo nabytí oleje, i když to zní jako že to sou dva odlišný problémy. Každopádně nemám ponětí, proč se to děje, jenom vim, že se to dá vyřešit vypuštěnim trochy oleje z patrony.

            0 0
            • fousek  

              Je to zvzdusneni patrony, oleje tam nepribybe, ale vzduchu jo. Uz si presne nepamatuju jak to ma Epicon udelany, ale tipnul bych si ze si tlumici patrona prisava vzduch zeshora pres nejakej o-krouzek od locku. Reseni by mohlo byt tam dat tlustejsi (pokud se tam vejde) nebo novej o-krouzek

              0 0
              • blisterexist  

                těžko, vzduch je stlačitelný, tohle je brutálně tvrdý doraz to vzduch asi těžko udělá, nebo by tam musel být pod šíleným tlakem

                0 0
                • kubad  

                  a on ve vidlici není šílený tlak?

                  0 0
                  • blisterexist  

                    ne:-D kde by se tam vzal, kor v pravé noze

                    0 0
                    • kubad  

                      aha a on tam vzduch není? a on se nestlačuje při pružení vidlice?

                      by ses divil jaký tlak tam vzniká

                      0 0
                      • blisterexist  

                        tak to je jasné, ale je tam velký objem takžetam může být tak max cca 15psi

                        0 0
                        • kubad  

                          no on se ten velký objem sakramentsky zmenší když pošleš vidli na doraz :D a tím s i zvedne tlak

                          0 0
                          • blisterexist  

                            tak to je taky jasné, ale zas tak brutální tlak to být nemůže, gufera na to nejsou stavěné

                            0 0
                            • kubad  

                              ale :D

                              u AM Marun pružina + vzduch tlak drží jen stíráky a funguje to

                              0 0
                              • blisterexist  

                                :-D nevím, pokud to tam bylo jak u nynějších vidlic tak to čumím, už jsem viděl dost vystřelených/vy­sunutých gufer

                                0 0
                                • kubad  

                                  55 RC3 EVO V.2 TITANIUM / 2014

                                  SPRING – Titanium + Spring Preload – Air Preload

                                  sice se tam neperou extra vysoké tlaky, ale něco tam jde :D a při zmáčknutí se to asi natlakuje :D

                                  0 0
                              • Vilém  

                                A nejsou tam „gurefa“ jistene segrovkou a stiraky, tak jako na starych MCX, MXR, Zx atd?

                                0 0
                                • kubad  

                                  nepamatuju, marunu sem už dlouho neměl v ruce, není k tomu důvod, ale je to možné

                                  0 0
    • M13  

      Tak mimochodem, když už se řeší Epicon: olej jaké viskozity patří do tlumicí patrony (2010)?

      0 0
      • Kublaj  

        někde jsem viděl jestli 5W nebo 10W ale to si tak matně vzpomínám.

        0 0
    • Palo TT  

      Ja som zatial tlmiacu patronu rozobranu nemal, ale TAD patronu som uz rozoberal.

      Nemate niekto nejaku schemu (alebo foto rozobratej) tlmiacej patrony. Obycajnej alebo aj verzie s lockoutom.

      IMHO teoreticky by mnozstvo oleja tlmicu vadit vobec nemalo. Tlmic prepusta olej jednym smerom rychlo, druhym pomaly, takze aj keby bol uplne plny oleja bez vzduchu, tak by to nemalo obmedzit rozsah pohybu.

      V praxy sa ale vyskytuje problem, ktory spominas. Vie mi niekto objasnit preco ovplynuje mnozstvo oleja v tlmici vysku zdvihu ?

      Problem sa spomina aj tu:

      http://www.bike-forum.cz/…-epicon.html

      Riesenie je uvedene tu:

      http://www.bike-forum.cz/…-zbvihu.html

      (nahrazením guferka za dvoubřité oboustranné)

      Bolo by vhodne porovnat TT verziu s neupravenou, ci ta upravena ma ine gufero.

      Toto by mali byt obrazky patrony s lockom.

      http://www.bike-forum.cz/…ges.ajax.php?…

      Absolutne nechapam ako ten lock funguje, kedze je vpravo a tlmic vlavo.

      Zaujmavy je Durolux, u ktoreho sa tlmiaca patrona dotlaca vzduchom na 50–60PSI, lebo ak vzduch nebol natlakovany, tak olej so vzduchom penil a negativne to ovplyvnilo tlmenie.

      http://www.youtube.com/watch…

      Pokial mas patronu bez lockoutu, mozno by sa ventil dal dorobit aj do Epiconu. Trochu by mohlo pomoct to natlakovanie a aj lepsie by sa nim pripadny nadbytocny olej vypustal.

      0 0
      • kyl  

        Nezapomeň že při stlačení do něj zajíždí pístnice která má taky nějakej objem a je nestlačitelná stejně jako olej,takže pokud je moc oleje nebude plnej zdvih protože ten olej už nemá kam jít.

        0 0
    • JayDee  

      Muj Epicon delal to samy, nez jsem se ho zbavil. Mel jsem takovej pocit, ze se v oleji v patrone udelaji mikrobublinky, cimz nabyde na objemu. Presne jak popisujes-hydraulickej doraz, co se postupne zvysoval-vzdycky na cca 2cm me to zaclo srat, tak jsem vypustil spodkem patrony par ml oleje a zase bylo na chvili pokoj. Nicmene dlouhodobe jsem to nevyresil, protoze sel Epicon z domu :) Ale pred zmenou mazani na olej to nedelal, a to jsem s nim nalital cca 8tis na vazeline a pak asi 3tis na oleji.

      0 0
    • Kublaj  

      tak sem utěsnil dole ten závit toho velkýho šroubu u odskoku a zatim je doraz tam kde má být, tak snad to vydrží :))

      0 0
      • Pedro404  

        Tim jenom zabráníš tomu, aby mazací olej z vnějších nohou netek z vidle ven, ne?

        0 0
        • Lada,s  

          Přesně tak

          0 0
          • kyl  

            Jinudy než tudy si to do patrony olej nasávat nemůže.

            0 0
            • Pedro404  

              No já myslel že to nasává tou mezerou mezi pístnicí (prostě tou tyčí, co z patrony vyjíždí) a tělem patrony?

              0 0
              • Lada,s  

                To si právě myslím taky. Nicméně – mám doma předělaného Epicona, a taky jsem s tím bojoval. Nakonec jsem po roce zjistil že na moje chrtí ježdění nepotřebuju nějak extra citlivou vidlu takže jsem se vykašlal na nějaké olejové mazání, foukl tam vazelínu a mám klid :-)

                0 0
              • kyl  

                Jak by se olej dostal tak vysoko.

                0 0
                • Pedro404  

                  Nacpe se tam když de vidle hluboko do zdvihu? Nemam ponětí, ale u toho šroubu odskoku snad žádnej vchod do patrony ani neni, akorát díra na imbus, nebo jo?

                  0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Mě stačilo pouze 2× upustit ten olej, pak vždycky všechno fachalo, jak mělo. Od posledního upuštění je to už asi půl roku.

      0 0
    • M13  

      Tak se hlásím do klubu :)

      Po středeční projížďce jsem přišel asi o 2 cm, upustil olej a zase cajk, ale nepovažoval jsem to za řešení a dal se do hledání ve strojnických tabulkách něco tam zjistil :)

      Normálně má v tlumičové patroně jednobřité gufero NBR G – aby olej netekl „do světa“ a protože je mazaný vazelínou druhý břit není třeba. Při mazání olejem již třeba je, kvůli jednomu břitu se mazací olej se dostává do tlumičové patrony, kde přebývá a v noze pro změnu chybí.

      Toto řeší dvoubřité gufero značené NBR GP.

      Rozměr sériového gufera je 10×16 / 4 (vnitřní průměr x vnější průměr / výška v mm).

      Celý problém pravděpodobně řeší Gufero NBR GP 9,5×16×4 z českých stránek (na konkrétní produkt nelze dát odkaz).

      Toto nejlépe odpovídá rozměrům původního gufera, myslím uložení s mírným přesahem nebude na škodu, možná dokonce naopak.

      Jedno gufero celkem vychází na přibližně na 16 Kč, jen se mi na stránkách nedaří zjisti poštovné.

      Každopádně kdyby se někdo chtěl přidat objednávce a rozdělit tak poštovné tak se mi nahlaste zde nebo ideálně na email.

      Nebyl by problém gufero zaslat v obálce nebo předat v okolí.

      S něčím jiným ze stránek by taky nebyl problém, sám bych vzal nějaký O-kroužek jako měřič SAGu a využívaného zdvihu a možná bych tam ještě něco zajímavého našel.

      0 0
      • baboon  

        Měl jsem ten samý problém u duroluxe, tak jsem to operativně vyřešil vysoustružením čehosi obdobného..:) Už to běhá víc než rok bez problémů.:)

        0 0
        • M13  

          A čeho jsi to soustružil aby to chodilo a z tlumiče neprolínal olej? K soustruhu mám přístup a takový tvar bych zvládl, tam by problém nebyl.

          Když jsem u toho ještě jsem přemýšlel že bych zevnitř vysoustružil celou tu matku aby měla souvislou plochu – o originále je asi v polovině pozvolný schod z 16 na 17 mm a narval tam nějaké větší, delší gufero.

          0 0
      • juli  

        Možná přestane být problém s nasátím oleje do patrony, ale nastane problém s citlivostí. Už tak má olejová patrona velký pasivní odpor.

        0 0
        • M13  

          Možná ano, ale jen po dobu nějakého „zajetí“, jako u nových vidlic.

          0 0
      • Míra2  

        k tomu guferu, nezkoušel jsi Kovaz v Rosicích? Já jsem tam sehnal x-kroužek do tlumiče, můžeš tam zajet na kole máš to kousek a ušetříš za poštovný.

        0 0
        • M13  

          Nezkoušel, díky za tip, prolezu jim web a zítra se zajdu zeptat, do Rosic to mám kousek.

          0 0
          • M13  

            Tak gufero neměli, ale jsem předběžně na ondělí domluvený tady.

            Alespoň jsem si v Kovazu koupil teflonovou pásku a O-krožek na nohu (vidlice :)).

            0 0
            • Míra2  

              škoda, většinou ce nemaj tak dokáží do týdne sehnat, no jo no pátek asi spěchali domů.

              0 0
            • Kublaj  

              kdyby si to gufero sehnal taky bych o jedno měl zájem ;)

              0 0
              • M13  

                OK, v pondělí tam budu volat (v pátek už pán nebyl na prodejně a nevěděl to jistě). Říkal že by ho měl mít.

                0 0
              • M13  

                Tak gufera jsou domluvený, objednaný.

                Měly by být asi za 3 dny, za asi 30 Kč.

                Tuhle středu to asi nebude ale tu příští doufám že ano, alespoň to do té doby vyzkouším.

                0 0
      • vlk  

        Zajímavý. Toho sem si nevšim, jaké gufero tam v tlumící patrole mám-budu se muset při dalším rozebrání kouknout.Ale popisované problémy s vidlí zatím nemám.Mám tedy TAD a ten má patronu jen se štelováním odskoku, tak mne napadá, zda třeba některé typy patron nemají již dvobřité gufero od výroby.No i tak si ho asi pořídím do zásoby.Blbne Vám to i u vidlic co mají jen štělování odskoku nebo jen u těch co mají i zamykání a štelování komprese.

        0 0
      • Patar  

        Pokud jsem na stránkách četl dobře , pak 1 – gufero vychází na odkázaných stránkách na 308,70 Kč při min. odběru 20ks.

        0 0
        • M13  

          Tak to asi měnili, já si právě vybíral bez minimálního množství.

          Ale to nevadí, sehnal jsem jiné gufero a vidlici testuji, a když to bude fungovat tak to tady popíšu.

          0 0
    • Kublaj  

      potvora jedna mrňavá teď ještě čím ji nahradit :/

      0 0
    • Kynio  

      Ještě mě napadá jedna věc..

      Jakmile to předělám na olej, budou kluzáky opět od oleje. Od tý doby, co jsem na koženej kroužek dal Redrum, mám na kluzákách olejovou vrstvu na kterou se chytá hromada prachu. Nechci raději předem vědět jak to bude vypadat až bude vidla mazaná olejem :( Navíc kolo skladuju na zadním kole svisle vzhůru, takže je vidlice ve sklonu. Korunka asi o 20cm níž, než spodní šrouby noh. Nebude to přes stíráky vytíkat?

      0 0
      • Carloss  

        pokud není úplně nová, tak to vytíkat trošičku může.. já jsem použil hustej převodovkovej olej, problém s patronou nemám, prach se na to chytá, ale to i na vazelinu..

        0 0
      • smith22  

        Prach se chytat na kluzáky bude.Já sem ji předělával na olej před sezónou a od té doby si jízdu v térénu vyloženě užívám.Vidle chodí krásně hladce a je citlivější.Dost lidí co jezdí neupravenýho Epicona tak říkají, že jsou s chodem spokojení a že i tak chodí pěkně – taky sem měl podobný názor – ale teď po úpravě mohu jednoznačně říci, že je to po úpravě znatelně lepší – žere všechny malý hrbolky a poslední dobou si prostě nemohu odpustit i menší jumpy :-)

        Akorát je potřeba docela často kontrolovat olej nad pístkem – mízí to tam opravdu rychle – naposled sem to chytl tak tak – bylo tam po měsíci a půl skoro sucho – záleží jak hodně kdo jezdí

        0 0
        • Kynio  

          nad pístkem myslíš pod víčkem s ventilkem? Redrum, popřípadě převodovkovej olej?

          0 0
    • zipoman  

      Nenajde se dobrá duše z Prahy, co za malý poplatek poskytne všechny potřebné oleje do Epicona (5W tlumičovej, PP80 převodovej a motorovej 10w40), nechce se mi kvůli tak malému množství kupovat celá pixla, na oplátku mohu odlejt LHM plus do Shinam brz. Díky

      0 0
    • obda  

      Dotaz jen mírně bokem. Se svým TT Epiconem jsem měl stejný problém, upustil jsem olej z patrony a pomohlo to. Ovšem teď jsou nohy vysunuté víc než těch 100mm zdvihu, který mám nastavený. Netuším, jestli je to tím odpuštěním oleje, nebo to bylo už před tím. nemáte s tím někdo zkušenosti?

      0 0
      • Georrge  

        a kolik jsou ty nohy vysunutý? Pár milimetrů je u epiconů/axonů normální, pokud ji totiž zasuneš na doraz tak jsou nohy pořád pár milimetrů vysunuté, u mě asi 3mm. Pokud je to víc tak to tak muselo být i před tím, protože patrona nijak neovlivňuje výšku zdvihu. Maximálně tím, že je zadřená a neumožňuje vidli plné vysunutí, ale tuhle vadu nová nemá.

        0 0
      • janoT  

        mám u TT Epicona oba problémy – nutnost upouštění oleje + vysunutí je výrazně vyšší než zdvih. Už mě to neustálé bastlení přestalo bavit a vidlice jde z kola pryč.

        0 0
        • milan1  

          Jano tvá přehnaná aktivita v poslední doběmě donutí reagovat.

          Problematika kterou stále opakuješ s tebou konkrétně byla řešena již dávno a přesto to nevedlo k sebemenšímu výsledku.

          Tak, jako je vidět v poslední době, Jano chrlí a vždy chrlil jenom samá negativa podpořená i vším, co si zde přečetl. Přiznám se, že s Janem nešlo seriózně vyřešit nic z jeho námitek, protože se o to nikdy ani nepokoušel.

          Když jsem jeho reakce zaregistroval poprvé a to v roce 2009 podrobně jsem mu vysvětlil zde na stránkách, že míra vysunutí spodního monobloku není zdvih a že provedení Véčkových brzd má odlišnost, kdy stopa stíráků končí 17 mm před korunkou.

          Využívat proto předpokládaný zdvih až ke korunce prostě u této verze nikdy nepůjde. Jak konkrétně bylo vše u Jana s ohledem na využívání zdvihu to nevím. Komunikace s ním je velice zvláštní a probíhá na těchto stránkách a to dost podivně. Jano hází jedno tvrzení za druhým a stále dokola, vysvětlování nepomáhá. Přestože právě zde už jednou vysvětlil problém a výškou zdvihu a následně bylo ještě vícekrát vysvětlováno Jano stále opakuje totéž. Je to problém ale řešit ho nikdy nechtěl.

          Když jsem s ním přímo komunikoval, jednou jedinkrát, kolem vidlice tak jsem zjistil, že jí vůbec nejezdí a zprávy má zprostředkované. V těchto souvislostech se opravdu velmi těžko objasňuje cokoliv. Nevím proto zda nevyužívání zdvihu u něho nebylo přehuštěním , či očekáváním, že stíráky dojdou až ke korunce.

          Zdvih je vždy závislý na tlaku, který nahustíme ve vidlici, upozorňuju na to i na stránkách v sekci často kladené dotazy. Právě proto se objednává vidlice na konkrétní váhu a jezdce a konkrétní zdvih. Řešením pro toho, kdo by chtěl vidlici pravidelně přehušťovat je to, že prostě objedná vidlici na vyšší váhu, nebo nižší zdvih. Řešení je velice jednoduché.

          Z přímé osobní komunikace s Janem toho mnoho co by mohlo vést k řešení neproběhlo a vše se odehrávalo většinou zde na stránkách. Že by se se mnou pokoušel někdy něco řešit k tomu bohužel nedošlo. Jenom a jenom stížnosti zde, velmi zvlášní přístup a i přes mnohé vysvětlováni nevedl k řešení.

          Aby se tato situace neopakovala zdůrazním to, co je myslím podstatou.

          Kdo nechce citlivou vidlici a kdo ocení především necitlivý projev neobjednávejte vidlice laděné. Jano jednoznačně oceňuje vidlice necitlivé, přesně tohle zde napsal již dříve.

          Když se pokusíte vyladěnou vidlici řešit přehuštěním, ( aby byla méně citlivá) počítejte vždy s jejím větším vysunutím do zdvihu ( v běžném rozsahu tlaků však očekávejte maximálně 10 mm rozdíl). Když se ale k této míře přidá ještě neznalost o tom, jak rozeznat zdvih, najednou se vše může spojit do dojmu, že se jedná o extrémní rozdíl zdvihů a dojdete k závěrům jako Jan.

          Pokud u Vás nastanou jakékoliv problémy kontaktujte vždy jako prvního toho, komu náleží záruka. ( vidlice a případné problémy s nimi samozřejmě řeším ale i po záruce)

          Kdo tak učiní, dostane vždy návod na konkrétní problém a já mám navíc přesnou představu jak je který problém rozšířený)

          Návod, který dám a jeho provedení mívám takto vždy pod kontrolou. Pokud by někdo sám nezvládl drobnou úpravu, může si kdykoliv objednat v rámci posezóního servisu. Nárůst tlaku v patroně u mě upravených Epiconů není vůbec tak častý projev, jak je zde podsouváno. Myslím dokonce, že nenastává, dokud není s vidlicí manipulováno. Jak a kdy byl proveden servis nemám vždy pod kontrolou. Ale každý, kdo se s problémem u laděných vidlic obrátil na mne, vždy řešení našel. Vidlici rozhodně není třeba celou rozebírat a tím pádem ani měnit tlak, takže před zásahem i po zásahu je zcela stejná.

          Vidlice a jejich úpravy procházejí výojem a když se objedví u laděných vidlic něco, co by vybočovalo z normy věřte, že jsou připraven vždy na opatření, která budou konkrétní problémy řešit. Podmínkou je ovšem vždy přímá komunikace a ne něco ve stylu který předvedl a předvádí Jan. Janova komunikace je ukázka, jak neřešit ale vytvářet problémy. Řešení jakéhokoliv požadavku je vždy uskutečnitelné pokud k němu směřují obě strany a z mé strany je zájem o řešení u všech produktů, které nabízím samozřejmé.

          0 0
          • Kynio  

            JanoT už má svůj věk a těžko si asi připustí, že chyba je v něm :) bohužel je to tak..

            0 0
            • janoT  

              venku prší a tak se pokusím krátce zareagovat.

              Nemám nejmenší zájem kazit obchod nebo jméno Milanovi, spokojených zákazníků má dost, ale najdou se i nespokojenci a snad můžu vyjádřit názor. Teď k věci:

              1. To že EPICON pro V-čka je výrazně delší vidlice než normál (a tím

              se posunula geometrie kola k horšímu)jsem zjistil až po montáži, na Milanových stránkách o tom nebyla ani čárka. Toto jsem skousl vzhledem k tomu že to je až 4. záložní kolo v domácnosti, pravidelné se jezdí na jiných.

              1. Co ale není v pořádku (a nejen u mé vidlice- viz diskuzi tady), že

              pravidelně (u mně po 2–3.jízdě) prostě vidlice nejde do zdvihu, pomůže odpuštění malého množství (asi napěněného) oleje.

              1. Bylo by dobré, kdyby Milan nedělal ze zákazníků blbce, kteří si

              neumí nastavit tlak ve vidlici. U jedného Foxe a 3× RS Reba s tím nemám nejmenší problém, vidlice chodí jak mají a to dlouhodobě. Jedna Reba 29" se citlivostí vyrovná Epiconu, ostatní vidlice jsou horší.

              Závěr:

              Možná to mohla vyřešit lepší komunikace- souhlasím. MOžná jsem měl vidlici vymontovat a poslat k Milanovi-taky souhlas, ale já nemám čas ani chuť se s tím sr*t a také to nic nemění na podstatě věci, problém z bodu 2 tady existuje u víc majitelů.

              Na téma Epicon TT je to ode mně vše. Mnoho pohodových KM.

              0 0
    • Kynio  

      už je tu protíkání oleje přes horní matici s lock páčkou..

      dotaz zní: můžu odšroubovat horní matici s lockem aniž bych musel odšroubovat spodní matici na noze? Mělo by to jít s vyfouknout a zapuštěnou vidlí, ne? Chci se jen dostat na závit té matice a namazat to vazelinou, abych to trošku utěsnil.

      jinak zdvih zatím i po asi 600km drží, nikde jinde než kolem matice olej neteče..

      0 0
      • Georrge  

        u epicona 2009+ to jde i bez vyfouknutí vzduchu. Patrona má totiž zdvih 160mm, takže i při nastavení zdvihu 140mm můžeš patronu vyšroubovat 2cm což je dost na to, abys vrchem přetáhnul těsnění. Vlatně to stačí povolit necelý centimetr. Osvědčilo se mi jako těsnění gumička na montáž tachometru, blbě se ale shání v takovém malém průměru. Klasické O těsnění jsem totiž v našem městě nenašel v takové velikosti, a ty menší bych nepřetáhnul přes vrch matice. Proužek ze staré duše se mi taky neosvědčil, je moc tenký takže to nezatěsní, navíc má tendenci se při utahování roztrhat. Toť moje poznatky :)

        0 0
        • Kynio  

          dík povolím to, natřu vazelinou a hodím tam nějaký těsnění z tlumiče fox, co mi zbylo po kompletním repasi :)

          0 0
          • Loner  

            klasika vodoinstalaterská teflonová těsnicí páska do závitů matice je OK.

            0 0
            • Kynio  

              seženu a nalepím..díky :)

              0 0
            • Kynio  

              no našel sem doma správný těsnění (z tlumiče fox), který tam padlo přesně a závit sem namazal vazelínou. Takže už to bude těsnit :)

              0 0
    • Kynio  

      ještě dotaz..že nechodí do zdvihu. Tím myslíte že se prostě při pokusu zamáčknutí vidlice v jednom místě zastaví a dál už nejde? Třeba v půlce zdvihu atd?

      0 0
      • M13  

        Když se olej dostane do patrony tak ano. I když vypustíš vzduch tak se vidlice níž nedostane.

        0 0
        • Kynio  

          no to se mi naštěstí neděje ani po asi 700km :) asi nějaká haluz..

          0 0
          • Georrge  

            mě se v axonu zblbla patrona, špatně zamykala a mám pocit že občas taky nešla do zdvihu, jindy ale zase v pohodě. Stejně jsem ji měnil za epiconovou, tak jsem to moc neřešil. Myslel jsem, že to všechno je tím, že se tam dostává olej na mazání vidle, po rozebrání dokonce v pravé noze nebyl skoro žádný olej. Ale olej v patroně byl průhledný bez známek zředění tím na mazání (je červený), takže se tam žádný olej nedostal, a skoro všechen asi utekl kolem locku (zezačátku tam nebylo těsnění). Těsnění patrony tedy funguje dobře, a u epiconu je úplně stejné, takže ani tam by se neměl olej dostávat. Jinak ta axonová měla na oleji najeto asi 500km.

            0 0
    • Atilla  

      Mám na předělání epicona a klukovi se povedlo povolit patronu, takže nemůžu odměřit množství oleje. Taky nevím jaký je to ročník, podle čísla na korunce bych řekl, že 2010(pokud je to jako u RS). Co jsem vyčetl, tak tam má přijít 85ml, ale tolik se do patrony nevleze. Leda bych měl úplně špatnou odměrku. Když stlačím tlumící patronu na doraz, kolik má zbýt volného místa v patroně, nebo kolik mm má končit hladina oleje před víčkem? Díky

      0 0
      • Georrge  

        zhruba tak, aby šlo víčko zašroubovat, pak to zavři, otoč do pracovní polohy, párkrát propumpuj a zkus, jestli funguje lock a jestli patrona ke konci zdvihu neklade velký odpor, jestli klade, tak trochu upustit (stačí vyšroubovat štelovátko odskoku), ale malý odpor by klást ke konci patrona asi měla, páč když pak upustíš moc, tak blbne lock.

        Jinak nevlezlo se ti tam toho tolik protože v patroně je ještě jedna část, v které je olej se vzduchem, je to zaděláno těsněním a je tam jen malá dírka na protékání, je to vlastně přepouštěcí část pro lock a je tam i celý mechanismus locku. V téhle části je taky docela dost oleje, a těch 85ml je v obou těhle částech, pokud tedy vypustíš jen tu spodní, tak se ti tam 85ml nevleze. Do té druhé se dostaneš ale až po úplném rozebrání patrony.

        0 0
        • Atilla  

          Díky. Lock není upně tvrdý, ale tak to asi má být ne? Jinak patrona chodí až do konce v pohodě.

          0 0
    • Pedro404  

      Vyřešil teda někdo konkrétní dvoubřitý gufero pro výměnu v patroně, aby nenasávala mazací olej, mám na mysli přesný rozměry a kde v Praze ho koupit?

      0 0
      • worlusho  

        konstrukční otvor je 10×16×5

        0 0
        • blisterexist  

          paráda, a přesné označení gufera neví někdo?

          0 0
          • Kublaj  

            Dvoubřité gufero v rozměru původního nebylo k sehnání, řešením by bylo dát tam dvě proti sobě, ale to vyžaduje deformativní úpravu střev.

            0 0
            • blisterexist  

              něco blíže? když seženeš takové aby se tam vlezly obě, popravdě nevím jak to vypadá jen ho chci koupit a až pak vyměnit 10×16×5 jsou zástavbové prostory?

              0 0
            • blisterexist  

              ještě mě tak napadá jestli je potřeba tam dávat gufero a nestačil by jen o kroužek jak to mají všechny ostatní vidlice

              0 0
            • blisterexist  

              ještě mě tak napadá jestli je potřeba tam dávat gufero a nestačil by jen o kroužek jak to mají všechny ostatní vidlice

              0 0
              • Georrge  

                imho stačil, olej co se tam tlačí zvenku není pod tlakem, takže O kroužek by měl stačit, ale to gufero má špatný tvar břitu, který prostě věci zvenku nezachytí, ikdyž nejsou pod tlakem…

                0 0
                • blisterexist  

                  to gufero sem neviděl ale tipuju že má břit jen jednostranný, tedy ven to nechčije ale dovnitř to leze bez problému, chtělo by to nějaké nějaké jaké se dávají normál navrch vidlice

                  0 0
              • Kublaj  

                taky jsem přemýšlel na okroužkem, ono to původní je hodně nízké takže dvě tam prostě nenarveš… já to nakonec vyřešil Rebou :D

                0 0
    • blisterexist  

      tak dneska jsem přišel na to že se mi olej z vnějších noh na mazání dostává nad pístek:-D dneska jsem tam měl překvapení zhruba 15ml:-D tedy se ptám, nevíte někdo zástavbové rozměry ať tam můžu dát obyč o-kroužek:-)

      0 0
      • Vilém  

        Tak to si nedovedu predstavit, kolik by si ho tam musel mit, aby se ti protlacil nad pistek.

        Do patrony jeste budiz, ale nad pistek?

        0 0
        • blisterexist  

          taky čumím:-D dolů jsem dával tuším 20ml, je to dost ale pořád né tolik co dávají jiní:-D

          a fakt je to olej z vnějších noh protože je černý:-D

          0 0
          • Vilém  

            A jak by se tam dostal, kdyz ve vzduchove komore je tlak a pistek vyskove kdovi kde.

            Zahada:)

            0 0
            • kyl  

              To by mu leda musel vzduch utíkat do vnějších noh aniž by to vystřelilo gufero a kolo by muselo být nějakej čas na krovkách aby se to protlačilo.Při zdvihu 130–140mm je horní čelo pístku asi 10mm pod stírákem.

              0 0
            • blisterexist  

              netuší neleze mi to do hlavy, ale nad pístek jsem dával 5ml a né 15:-D

              0 0
    • Arty22  

      Zdravím, mám dotaz ohledně tlumicí patrony

      jde my hlavně o dotazy uvedené níže pod čísly a tučně

      ostatní text tedy lze přeskočit, zejména text oddělený čárkami, to jsem psal spíše ze zajímavosti, kdyby někdo mohl porovnat (tedy taky přeskočte, pokud se vám nechce číst a koukat na další gramatické chyby :D)

      zajímalo by mě jak moc se liší stará tlumicí patrona od nové (od ročníku 2012 je jiná viz první obrázek), není my totiž úplně jasné jak funguje upouštění u té nové

      je to tu zmíněné v x vláknech, ale vždy pro tu starou, tudíč sundat čepičku, imbusem vytočit dutý šroub, nasadit čepičku a upustit

      jenže u té nové už není dutý šroub, když sundám červenou čepičku, je pod ní matice , kterou lze vyšroubovat klíčem, tím se odkryje závit a zárověn spodek tlumicí patrony která je prostrčená ven z vidlice (viz druhý obrázek, patronu pak lze vysunout z vidlice, po povolení horní části, golou)

      a teď by mě tedy zajímalo, jestli když znovu nasadím čepičku (viz obrázek 3), jestli lze podobně jako u staré patrony, vytočením doleva upustit olej ?, podle mého nelze, přijde my, že výše linknutá matice, neomezuje možnost točit doleva i po maximálním povolení odskoku + si myslím, že to u nové ani tak nefunguje a že při pokusu otočit dále doleva (s cílem upuštění oleje) se nic nestane, tedy že ta tyčinka která vystupuje z pístnice praskne (cože se stalo mě :D, ale mě praskla při opakovaném a nešikovném sundavání té červené čepičky, když sem 2× po sobě rozebíral vidlici při předělání na olej)

      jinak pístnicí vystupující z patrony, lze volně otáčet stále

      dokola, odskok šteluje tedy pouze ta tyčinka

      a teď k mému případu, co bych vlastně potřeboval vědět

      můj epicon 2013 sem předělal na olejové mazání, použil sem motorový olej castrol 10w/40 a po vyčištění sem do každé nohy nalil cca 16 ml, tlumicí patronu sem nechal být

      po cca 2 týdnech (2–3 vyjížďky) nastal (nejspíš) pproblém se snížením zdvihu, vidlici tedy v nejbližší době rozeberu, vyleju olej z tlumicí patrony a naleju nový (castrol tlumičový 5w, odpovídající množství)

      a těď tedy, potřebuiu se ujistit o řešení, aby se my zdvih nesnížil znovu, jelikož se my ulomila ta tyčinka, takže ať už to lze nebo nelze u této patrony upouštět způsobem vytočením matice a povolením točítka – tento způsob je pro mě pasé a musel bych pokaždé patronu z vidlice demontovat a měnit olej…

      tudíž bych jej rád vyřešil

      1) pomáhá omotat závit teflonovou páskou ?? a nebo je to jenom k zatěsnění aby netekl mazací olej ven z vidlice ? , protože se my to nepodařilo (a olej ven neteče)

      závit sem omotal, ale vzápětí jsem pásku musel sundat:(, pístnice se volně otáčí a když jsem omotal závit (druhý obrázek), prostrčíl patronu vidlicí a pokoušel se našroubovat matici v určité části (vždy tak v polovině) už byl odpor moc velký a při utahování matice se pístnice začla otáčet společně s maticí a já prostě nebyl schopný matici dotáhnout (patrona tedy nebyla přiražená zevnitř k spodní částy nohy)

      bez pásky se to mělo také tendenci se „protáčet“, ale po chvíly se to vždy podařilo (zkoušel sem to demontovat a natočit opakovaně)

      ** 2) řeší něco, když omotám prostor NAD závitem elektrikářskou páskou ?**

      ještě jsem si vzpomněl (ale možná si to jen blbě vybavuju), že tu že tu někdo psal, že se olej do patrony dostává nasáním vzduchu do vidlice přez dolní šroub, když jde vidle z dolní polohy (ze zdvihu) do horní a že pomůže omotat prostor NAD závitem elektrikářskou páskou, která „utěsní“ otvor v dolní části nohy před prostorem závitu

      další možnost bylo povolit dolní matici patrony, kde je jednobřité gufero, které přiléhá na pístnici a vyměnit je za dvoubřité

      • spolehlivý způsob a udělal bych to takto, aniž bych jak ***** psaltenhle příspěvek, ale nějak se my nechce kupovat 1 gufero za 16 kč u +platit poštovné, jelikož v brně co sem obešel nikde nemají (ani nikde naeshopu, alespoň jsem nenašel) ani mě nenapadá kde by my jej vyrobily nazakázku
      • si ani nejsem jistý rozměrem gufera, jelikož my stará patrona dle fotekpříde mohutnější než ta nová (kterou sem samozřejmě nemeřil, kdyžjsem ji měl venku, tak sem otomto neuvažoval)

      3) tuší tedy někdo jestli je rozměr gufera do této patrony pořád stejný ? tudíž 10×16×4, popř kde v Brně sehnat

      doufám že někdo pomůže a omlouvám se, že to není sem to nenapsal stručněji a bez chyb

      0 0
      • Arty22  

        trochu blbě se to odeslalo a nerozdělilo to text

        ta čárkovaná, nepodstatná část končí odstavcem, kde je první odkaz na tu matici, dižtak teda přeskočte

        jde my teda o to zamezit, aby se mazací olej znovu nedostal do tlumicí patrony, tudíž tyhle 3dotazy

        1. pomáhá omotat závit teflonovou páskou ?? a nebo je to jenom

        k zatěsnění aby netekl mazací olej ven z vidlice ?

        1. řeší něco, když omotám prostor NAD závitem elektrikářskou

        páskou ?

        1. tuší někdo jestli je rozměr gufera do novějších patron (2012>)

        pořád stejný ? tudíž 10×16×4, popř kde v Brně sehnat

        0 0
        • baboon  

          Dneska jsem měl rozebraného duroluxe RC2 patronu (r. 2014) a rozměr je jiný, než u předchozí patrony (2011) – 14×8×4. Taky mi to přisává mazací olej. Řešil jsem to u starého duroluxe (výroba vlastního stíráku na koleně, ale to už teď asi nedám :D), budu muset i u nového. :(

          0 0
      • Arty22  

        popřípadě ještě 4tý dotaz

        někdo to tu taky řešíl druhým guferem, které pouze otočil a nacpal ho za to původní + aby se vešly musel se seříznout nějaký plastový bazmek, který tam je nacpaný

        lze to u novější patron řešit takto ? jak sem řekl, neměl sem ji rozdělanou tak nevím jak to vní vypadá

        0 0
      • MirosPikos  

        Jak si to nakonec vyřešil? Možná budu řešit podobný nebo stejný problém u Aurona. Ale zatím jen vyměním olej, naladím hladinku a uvidím, jak půjde do zdvihu. Nerad bych něco tím hydraulickým dorazem (který byl u mě okolo 30 mm před koncem zdvihu) zničil.

        0 0
        • Rudyshy  

          nechce se mito cist cele.

          Nicmene olej do patrony se leje uplne do plna.

          Ja jsem nemel po ruce teflenofku a tak jsem skusil elektrikarku jenze ta byla moc siroka a proste se to nevlezlo do nohou. tak musela dolu. Nakonec jsem ocistil zavit patrony a kapnul lepidlo, jenze po par tydnech se to uvonilo. Tak jsem tam kapnul asi 3 kapky a odvtedy pokoj.

          0 0
          • pee.tr  

            Nevím co myslíš tím „doplna“, ale úplně plná být patrona rozhodně nemůže. Resp. může, ale pak právě bude nastávat problém s tím hydraulickým dorazem. K přílišnému přeplnění patrony dojde přisátím oleje z vnější nohy, nejčastěji, když vidlice chodí na doraz. Je-li pak v patroně oleje moc, vidlice má menší zdvih, je-li ho naopak málo, vidlice nezamyká. Musí ho tam být tak akorát.

            0 0
            • hovanec  

              Taky jsem to samé řešil u Epicona. Zase na druhou stranu mi vyhovovalo trošku méně oleje v patroně. Při zamčené vidlici se zanořovala max 1 cm, což mi sedělo při přejezdu drobných nerovností na asfaltu. Ale nasávání jsem nikdy nepořešil. Vždycky to skončilo hydraulickým dorazem.

              0 0
              • Rudyshy  

                ja som teda ani jeden problem nepozroval a umyslne som pohladal staru komunikaciu s milanom ""olej musí dosahovat nad pevný pístek, to je ten spoj rozdílných průměrů ale nesmí ho být mnoho aby neomezoval zdvih, je třeba vyzkoušet."" a tak nejak som ho naplnil

                jedine kdyz jsem stracel olej tak mi to nezamykalo. ale ted uz je minimalne 1,5roka v cajku. nicmene kolo mam ako zimacka takze zas tolik najeto nema

                GL

                0 0
        • MirosPikos  

          Tak jsem to poladil, dal jsem oleje víc a pak postupně ubíral až jsem mohl patronu kompletně ztlačit bez vydraulického dorazu. Dneska jsem to letmo projel cestou do práce a myslím, že se povedlo. Otázka jak dlouho to vydrží, než si to zase olej přisaje.

          0 0
          • pee.tr  

            Typuju, že čím častěji to člověk otevírá, tím je náchylnost na nasátí větší. Alespoň tak soudím dle toho, jak dlouho jsem měl stejný hydr. doraz (cca 3cm od konce) a jakmile jsem olej z patrony ulil a do nohou dal nový (15ml), za tři neděle jsem měl vidli téměř pevnou. Po znovurozebrání jsem evidentně viděl barvu oleje z nohy v patroně. Nově jsem dal do pravé nohy asi jen 7,5ml a snažím se nechodit na doraz. Zatím to druhý týden drží. Na mém už není po 30ti tisících co pokazit ani kdyby byla noha suchá. :-)

            0 0
    • kralik.portos  

      Zdárek všem EPicoňákům.Já předělával vidlici na jaře,taky už mám tu novější verzi.Měl jsem nakoupená gufera,oleje a bílé O-kroužky na měření zanoření vidlice.Gufero na novější patroně je menší,tak jsem ho neměnil a vidlici zvedl na 100mm.Olej v patroně jsem vyměnil za 5W hustotu.Dole jsem chtěl zatěsnit teflonkou což šlo hůře kvůli protáčení té tyčky co trčí z patrony.Nemotal jsem na závit,ale užmoulal jsem takový provázek z té pásky a namotal až těsně u vnější nohy a podařilo se.Do noh jsem nalil olej 15W cca 25ml do každé nohy.Najeto s ní mám 900km a vše OK.Jen se mi zdá,že ta regulace útlumu reaguje až posledních pár otoček regulačního špuntíku,asi ten olej měl být hustější.Jinak do patrony patří cca 28ml oleje.Měřil jsem to při vylití starého.

      0 0
      • Vilém  

        25ml do kazde nohy mi prijde hodne moc. Nemam ted po ruce navod od Milana, ale dava se tam podstatne min.

        0 0
        • kyl  

          Taky jsem dával,i víc,alespoň to pořádně mazalo.

          0 0
          • Vilém  

            No a pak lidi resi, ze jim prisaje patrona mazaci olej.

            0 0
            • kyl  

              U dvou Epiconů se mi to nikdy nestalo,pouze u třetího ale tam to bylo nejspíš vadným O kroužkem na jehle(dokud jsem ji nevytáhl a nezkrátil,nedě­lalo to).

              0 0
    • kralik.portos  

      Mažeto parádně,po každé vyjížďce musím utírat ten sajrajt smíchanej s hlínou.Skoro to teče po vidlici.

      0 0
      • Vilém  

        Maze to paradne, akorat tesni na hovno:)

        Mam dva s olejovym mazanim, jednu od Milana, jednu samodomo predelanou a zanej sajrajt mi z nich nejde. Ta od Milana ma volnejsi stiraky, nez original.

        0 0
    • kralik.portos  

      Myslel jsem to tak,že sajrajt je z toho až se nalepí prach na ten olej

      0 0
    • chemik_mara  

      Ahoj. Mám Epixona LOR, 27.5, 140mm (rok asi 2016 tipuju) předělanýho na olejové mazání. Přišel jsem o část zdvihu (10–15mm), ale na jeho začátku. Tzn, že vidlice má i po natlakování „sag“. Navíc štělování odskoku asi nefunguje. Přijde mi, že točení kolečkem nemá na odskok žádný vliv a nemá ani žádné krajní polohy (kolečkem lze točit „do aleluja“ na obě strany). Nemá někdo zkušenost s tímto jevem? Může to způsobit nasátí oleje do patrony? Díky.

      0 0
      • Vilém  

        O cast zdvihu jsi asi prisel diky tvrdsi negativce, nez by bylo treba. kdyz nafoukas vic, tak max zdvihu dosahnes?

        0 0
        • chemik_mara  

          Měls pravdu, trochu jsem přifoukl a zdvih je zpět – díky. Člověk nad tím špekuluje a nenapadne ho nejjednodušší řešení. Ale bude to chtít pořešit tu měkčí pružinu.

          0 0
          • Vilém  

            Nedavno tu nekdo resil, pro lehkou pritelkyni, mekci negativky myslim do Raidona. Kupoval je v nejake brnenske firme, byly tam i fotky s objednacim cislem. Od toho by se dalo odpichnout. Jen to najit, je to tak dva tydny.

            Ohledne te nefungujici regulůace utlumu bohuzel nemam tuseni.

            0 0
    • Bruca  

      dotaz od lamy, ale proč vlastně předěláváte tu vidlici na olej? původně je tam vazelína? jak moc velký rozdíl to je? :-)

      0 0
      • vlk  

        Původně vazelína, rozdíl v citlivosti je docela znát, největší rozdíly jsou v zimě-to jsou vidlice mazané vazelinou skoro nepoužitelné.

        0 0
      •  

        jsou i tací kteří jdou ještě dále a udělají si z vidlice houpacího koně, občas v tom někomu začne nenávratně cvakat, to prý nevadí protože to je vlastnost

        0 0
        • Vilém  

          Uz jsem se bal, ze tu ten tvuj kolovratek nebude. Jen to cvakani mas trochu dopleteny.

          0 0
        • vlk  

          Asi záleží o jaké cvakání jde-pokud je jak to nazvat uzavírací ventil kovový včetně té uzavírací podložky a je řídčí olej, tak to je logicky opravdu vlastnost, i jiné značky občas cvakají.Já si epicona TAD upravil a necvaká:)

          Ono není cvakání jako cvakání.

          A průběh, záleží na každém, jaký chce mít-co se progresivity týká, tak ta se dá skoro vždy zvýšit. Odtrh-nejsem si jist zda, když výrobce udělá vidlici, kde jsou větší odpory, že to dělal proto, aby se nehoupala :). Ono totiž pak ty větší odpory jsou v celém zdvihu a nej u odtrhu, kde je to znát nejvíce.

          Proti pohupování jsou jiné systémy-viz. některé FOXky.

          Ideální je, když si to člověk upravuje sám. Vyzkouší originální stav, provede úpravy zkouší jezdí a když nevyhovuje provede další úpravu až mu to nakonec pocitově vyhovuje nejvíce.

          Výhodu mají ti s dílnou, se v tom mohou hrabat pořád :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.