Epicon - Poblém - nejde do zbvihu

102 nepřečtených
  • Endurix

    Ahoj všem,

    Vím že už je to asi miliontý vlákno o Epiconu, ale nepovedlo se mi v hystori najít, že by tenhle problém někdo řešil. Proto bych vás chtěl požádat o radu.

    O co jde. Neupraveného Epicona jsem dle rad zde na fóru upravil na olejové mazání. Několik projížděk po této změně mi vidlice přestala chodit do zdvihu. Neže by se zadřela, chodí hladce, ale nechodí po celé délce svého chodu. I když uplně vypustím vzduch a vydlici naplno stlacím, nedostanu se na doraz. Myslel jsem si že jsem do vnějších nohou nalil moc oleje a že vnitřní nohy narážejí na hladinu oleje, tím to ale táké není. Olej jsem tedy vypustil a zkoušel jestli vidlici dostanu vypuštěnou na doraz. A zase nic. K dorazu mi chybí cca 2 cm z 10 cm chodu.

    Jediné co mě napadá je že by se nějakým způsobem zavzdušnila „tlumící patrona“ v pravé noze. Asi není radno tuhle patronu rozebít co??

    Ted vás prosím. Nevíte někdo co s tím???

    Předem moc díky za reakce!!

    0 0
    • jirin  

      Mam Epicon na 100 mm (tj. jsou v nem 2 spacery). Verze bez regulace odskoku. Kdyz vypustim vzduch, tak taky nejde uplne celych 100 mm. Beru to jako vlastnost a neresim to.

      0 0
    • RoKo  

      jen ti napenil olej v tlumici patrone… trochu ho upust pres zavit spodni nohy a vsechno bude zase OK.

      0 0
      • Endurix  

        Který závit spodní nohy myslíš? když povolim závit vespodu na noze tak tím upustím mazací olej ve vnější noze ale né tlumící v patroně ne?? Nebo se dá ještě vyšroubovat nějaký šroubek jakoby z toho šroubu co se s ním nastavuje odskok?? Nevšiml sem si že by tam něco takového bylo.

        0 0
      • Deathklaat  

        Tím myslíš jako povolit kličem a upustit?

        0 0
        • RoKo  

          Dam to sem

          1. vytahnes regulaci odskoku (kombinackama pres hadr)
          2. odsroubuje imbusem ten sroub
          3. zasunes regulaci odskoku (na konci ma imbus) a povolujes (tocis) tak dlouho dokud nezacne tect olej…
          4. upustis trochu oleje (treba 1ml)
          5. zasroubujes, zacvaknes, propruzis a zjistis jak jsi na tom… opakujes to tak dlouho az to bude OK.
          0 0
          • Endurix  

            Super tohle jsem přesně potřeboval.

            Díky Ti moc!!!

            0 0
          • Deathklaat  

            Je možné,že to chodí podobně u vidlic Marzocchi? Kamoš ma podobny problem u svoji 66.

            0 0
            • Smazaný účet  

              u 66 se tuším musí vyměnit celá patrona, kámoš měl to samé na 55, napřed nechodila tak 2 cm, pak chodila jen do poloviny a nakonec přestal chodit skoro vůbec. Každá druhá 66ka nebo 55ka to měly…

              0 0
              • Deathklaat  

                Takže to znamená,že to je na odpis? Nic se s tim neda udělat?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  údajně ne, on to vyreklamoval a tlumič mu vyměnili, prej se tam něco kousne, myslím, že někde se tady o tom psalo, ale pochybuji, že to v nějakém dredu o vidlicích najdeš :)

                  0 0
            • Vilém  

              Vzhledem k tomu, ze to pochazio ze stejne fabriky, bych se tomu vubec nedivil.

              0 0
          • Environmentalist  

            Asi mám podobný problém jako zakladatel vlákna (vidlice nejde na doraz, dřív to nebyl problém), ale tvůj postup mi nefunguje, žádný olej se mi nepodařilo odpustit. Za ten inbus jsem moc nerval, abych něco nezničil. Mám použít větší sílu, nebo dělám něco špatně? Vidlice je ročník 2009. Díky

            0 0
            • Pedro404  

              Někdy to spodkem nejde, v tom případě to chce vyndat celou patronu (postup najdeš na stránkách suntouru), odšroubovat vršek a trochu oleje vylejt.

              0 0
    • Tukos  

      No, řešili jsme to s kamošem na tuněné vidlici. Bylo to opravdu v tlumící patroně, olej tam nabyl na objemu – zplynovatěl. Po povolení matice z toho odfouklo. Ještě jsme trochu oleje odebrali a na nějaký čas je to bez problémů. Pokud oleje neodebral a jenom ho vyměnil na plnou hladinu, tak se problém opakoval. Při posledním laborování jsme množství oleje určili tak, že jsme vnitří píst tlumiče skoro celý zanořili (cca 2 cm před dorazem) a dolili až po okraj olejem. Včera říkal, že to zatím vydrželo nejdéle.(drží pořád).

      Zdar

      0 0
      • Endurix  

        Předpokládam, že tu matici co jste povolovali myslís tu vevnitř na tý patroně. Ne jenom tu co je nahoře na korunce pod „lockem“. Chápu to zprávně. Bál jsem se ji povolovat abych něco nepos…

        0 0
    • mr.antik  

      neni tam ňákej elastomerovej doraz?

      0 0
    • Lukin  

      Jak píšou RoKo a Tukos. Je to vlastnostmi tlumícího oleje, který napěnil. Sám jsem takto odléval tlumící olej už několikrát. Jen se domnívám, že pokud odleješ oleje moc, nebude správně fungovat lockout.

      0 0
    • Endurix  

      Pánové díky za rady!!

      Včera jsem na to vlítl, upustil olej jak píše RoKo a vše je zase OK.

      Jen pozoz nevypusťte toho oleje moc. Lock pak nezamiká hned odzhora zdvihu, ale kousek se „houpne“ dolu a pak je to už jako předtím. Jak velké bude to „houpnutí“ bude nejspíš závislé na tom kolik toho oleje z patrony vypustítě.

      Ještě jednou díky. Fakt jste mi pomohly!!

      Čau

      0 0
    • baboon  

      Naprosto stejný problém jsem měl u Duroluxu..O­pakovaně..O co jde? Tlumící patrona obsahuje velmi malé guferko, které těsní shaft(ta tyčka, která je spojená s pístem v patroně a dole se spodníma nohama) a patronu tak, aby se olej nedostával z patrony ven. Toto guferko má jen jeden břit a tudíž nezabraňuje tomu, aby se olej nedostával naopak dovnitř..V patroně sice panuje přetlak vzduchu, ale olej je tam pomalu ale jistě „natahán“ po shaftu – prostě když jde vidle do zdvihu, tak se tam dostane nepatrné množství oleje navíc a gufero ho na cestě zpět setře a proto se tam kumuluje. Vyřešil jsem to nahrazením guferka za dvoubřité oboustranné a funguje to skvěle.

      0 0
      • baboon  

        Aha, ono je to dva roky starý…Ach jo..:)

        0 0
        • Environmentalist  

          No sice dva roky starý, ale můj problém je aktuální :-). Popsal jsem to výše a je to stav, v jakém mi to vrátili ze servisu. A protože se mi to nechce hned vracet, zajímá mě, jestli jde v domácích podmínkách olej jednoduše upustit. Pokud bys věděl jak na to, byl bych moc rád.

          0 0
      • pstasek  

        Takže jestli to dobře chápu, dříve nebo později to čeká každýho epicona, i ty neupravené?

        0 0
        • Pedro404  

          Neupravený nemaj ve vnějších nohách olej, kterej by patrona mohla natáhnout, ale vazelínu, takže u těch se to asi neděje.

          0 0
          • pstasek  

            Jo takhle, takže patrona natahuje ten mazací olej. Už to chápu. Myslel jsem, že se dostává tlumičový uvnitř patrony někam, kam nemá.

            To mi tedy evokuje další myšlenku, pokud někdo předělává mazání na olej a nevymění gufero, časem musí provádět i výměnu v tlumiči, protože se ten tlumičový naředí mazacím s různými vlastnostmi (pěnění), nebo použít na mazání tlumičový olej, nejlépe stejné viskozity, jako je v patroně, ale zase co na to futra a nohy?

            0 0
            • Pedro404  

              No, to by mě taky zajímalo.

              0 0
            • Mamut  

              Na Rockshoxoch sa roky pouzivalo uplne otvorene tlmenie Hydracoil. Kde v celej vidlici spliechal jediny olej (tlmicovy) a nikde nebol ziadny problem. A aj pod mojimi 100kg dostala Judy vakel az po 7 rokoch. Takze az taky rozdiel v mazacich vlastnostiach olejov nebude.

              0 0
              • pstasek  

                Pravda, vždycky jsem měl rád to šplouchání u Marzocchi MX :-)

                0 0
            • Kublaj  

              Já mažu tlumičovím olejem od Motorexu 5W takže asi problém nebude :)) jen si říkám kdybych tam dal třeba 15w jestli by větší hustota oleje třeba nezamezila pronikání oleje do patrony :)

              0 0
              • pstasek  

                Větší viskozita by měla určitě vliv na rychlost odskoku. Jinak samotný Suntour ve svém workbooku doporučuje jako tuning tip mazat blíže nespecifikovaným 2,5W olejem …

                0 0
    • Chrchla  

      to samé jsem řešil teď o víkendu, prostě ten imbus co je na spodku patrony(tam kam se strká odskok) povoluješ tak dlouho dokud ti z tama nezačne ucházet olej. trochu necháš vytéct zase zašrubuješ a problém vyřešen..

      0 0
      • Kublaj  

        to vyřeší problém asi tak na 1000km :))

        0 0
        • kyl  

          Já mám na doma upraveném najeto asi 7000km a bez problému.

          0 0
          • Kublaj  

            jakým olejem ho mažeš? těsnil si i ten závit dole nebo jen podložkou? mě pořád nějde do hlavy jak je možný že některý to dělaj a jiný ne :/

            0 0
            • kyl  

              Olej je spešl do pneumatických zařízení a závit dole jsem omotal teflonovou páskou+ měděné těsnění.Bez ní mi kolem štelovátka tekl olej.

              0 0
    • Chrchla  

      tak už i můj epicon onemocněl touto nemocí zpěněným olejem, akorát že netroškařil a šel jen 3cm do zdvihu xD a tudíž mě napadá jestli by byl někdo tak hodnej a popsal mi jaké to gufero vyměnit a čím abych zabránil tomu protíkání oleje z mazání do tlumení když už se v tom budu hrabat, a další jakou specifikaci má ten tlumící olej a kolik se ho tam lije že bych ho zrovna vyměnil když už u toho budu

      0 0
      • M13  

        Když počkáš do odpoledne tak to můžu rozepsat, teď píšu z mobilu a to není na delší texty.

        0 0
      • M13  

        Na úvod bych napsal že pokud máš opravdu jen zpěněný olej a mazací olej na snížení zdvihu nemá žádný podíl tak žádné gufero nepomůže.

        Doporučuju vidlici sundat z kola, zvlášť to vylévání náplní se pak provádí mnohem líp.

        Nejdříve bych (pro snadnější pozdější plnění) postupně odpouštěl olej z tlumiče přes regulaci (vytáhneš kleštěma přes hadr točítko odskoku, a povoluješ a povoluješ dokud nezačne pomalu vytékat olej. Po pár ml oleje utáhneš a zkontroluješ jestli už nejde celý zdvih)

        Pokud jsi dělal olejové mazání tak jak na rozebrání asi víš, ale jen tak zběžně:

        1. Povolíš si jeden šroub, bouchneš do něj (gumovou palicí nebo přes

        prkýnko), vyšroubuješ ho, vyleješ dírkou mazací olej.

        1. Stejně tak bude postupovat u šroubu na druhé noze.
        2. Vytáhneš „vidlici“ z vnějšího monobloku.
        3. Vidlici si chytíš do svěráku za krk vzhůru nohama.
        4. Lihovkou si označíš polohu pístnice vzhledem k matce (na noze

        z kroku 6)

        1. Vhodným klíčem (nebo kleštěma, není ztažená) povolíš matku na

        pravé noze (pohled z vrchu, je to noha s regulací odskoku a zamykáním).

        1. Pístnici si podržíš aby byla v patroně přibližně stejně jako při

        malování čárky, stáhneš z pístnice matku a zapamatuješ si přibližnou výšku hladiny oleje. (Kroky 5 a 7 se vyhneš experimentům při plnění tlumiče, budeš plnit na jistotu)

        1. Pístnici vytáhneš, olej z tlumiče vyleješ
        2. Z matky vydloubneš modré gufero, s jedním břitem, směrem k patroně.

        (Jde to v klidu šroubovákem, moc nedrží tak se nepoškodí)

        1. Zatlačíš do matky nové gufero, zasuneš do tlumiče pístnici do

        přibližné označené polohy, naplníš novým olejem do výšky hladiny jako před vylitím (Pouze pokud jsi plej nejprve odpouštěl aby jsi využil celý zdvih)

        1. Zašroubuješ matku, zasuneš nohy do monobloku, otvory pro šrouby naleješ

        olej, zašroubuješ šrouby

        1. Hotovo
        0 0
        • M13  

          Teď koukám že máš staršího Epicona, tak doufám že to bude stejné.

          0 0
    • Joseph de Sax  

      spíš ten epikon stoji za hovno a stává se z něj postupně pevná houpací vidla…avotomtoje.

      0 0
      • M13  

        A je to venku, můžem to tu zamknout.

        0 0
      • Chrchla  

        nějak si nedokážu představit : „pevná houpací“ xD tak buď je pevná nebo houpací xD a nebo pevná a je na provázku a na něm se houpe xD

        0 0
    • Smazaný účet  

      Vytáhnu tohle vlákno..

      Mám s epiconem stejný problém – doraz 2cm od korunky (má být 5mm).

      Podle tohoto návodu bych to zítra zkusil udělat, ale mám k němu pár otázek:

      1. vytahnes regulaci odskoku (kombinackama pres hadr)
      2. odsroubuje imbusem ten sroub – a to úplně nebo jenom povolit?

      Nechci aby mi vytekl mazací olej. Dále – jak má být vidlice situovaná? Vzhůru nohama nebo normálně?

      1. zasunes regulaci odskoku (na konci ma imbus) a povolujes (tocis) tak dlouho

      dokud nezacne tect olej…

      1. upustis trochu oleje (treba 1ml)
      2. zasroubujes, zacvaknes, propruzis a zjistis jak jsi na tom… opakujes to

      tak dlouho az to bude OK.

      Další dotaz: jde to zvládnout normálně na biku (s nahozeným kolem atd.), nebo musím rozebírat? Zrovna jsem totiž vyřešil škrtání kotouče a nechci to zase rozhodit :0)

      Díky za případné odpovědi.

      0 0
      • M13  
        1. Ano, kombinačky, hadr. Po několika odpuštění to jde i rukou :)
        2. Úplně. Olej ti nevyteče. Vytekl by, kdyby jsi šroub „vyklepl“ –

        vyklepl bys svěrné spojení pístnice a monobloku.

        1. Ano, ale třeba po 3 otočeních regulace si můžeš dát tak

        10 vteřin pauzu, olej musí protéct, kdybys šrouboval tak dlouho něž

        začne téct tak by ti ho hodně vyteklo než bys regulaci zase

        zašrouboval.

        1. Pár kapek, okolo 1 ml, stačí málo a raději zkoušet
        2. Tak…

        Pístnici zpět zašroubuj tak, aby imbus na točítku dosáhl do regulace i se šroubem.

        Nejlepší je co nejvíce povolit, vyšroubovat šroub a počítat si otáčky regulací, při montáži tak 3 pro jistotu přidat.

        Jde to pouze v klasické poloze vidlice – šroubem dolu, jinak by olej netekl, s namontovaným kolem to jde taky, sám jsem tak upouštěl.

        Jen si dej pozor, aby ses s povolenou regulací nějak neopřel o řidítka nebo vidlici, olej by pak asi šel ven přes regulaci.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Supr, děkuju moc, zítra se do toho pustím. Opírat se není o co, hodím kolo na montážní stojan.. A kdybych náhodou něco pokazil, alespoň mám záminku poslat vidli na servis už teď.

          0 0
          • M13  

            Ještě není špatné si počítat otáčky regulací, abys ji při montáži nezašrouboval moc a inbus do ni dosáhl.

            Tak nakonec je to i v příspěvku, ještě jsem ho rychle editoval, ale po obnovení to tam nebylo…

            0 0
        • Pedro404  

          Chm, to zkusim příště, mi to nikdy nešlo a musel sem olej upouštět horem. Možná sem to jenom dělal blbě, takhle podrobnej návod sem ještě nenašel:)

          0 0
        • Smazaný účet  

          Ještě dotaz:

          před uvolněním šroubu regulaci odskoku co nejvíc povolím (aby vidlice nebyla vůbec bržděná), pak vyšroubuju šroub, zastrčím imbus a opět povoluju regulaci? Olej teče kolem, nebo musím vytáhnout imbus a olej teče skrz díru na imbus? Při tom povolování počítám otáčky abych to zase utáhl tak, jak to bylo před povolením?

          0 0
          • M13  

            Je to tak jak píšeš, olej vytéká hlavně okolo.

            0 0
      • Pedro404  

        Pokud jde jenom o upuštění oleje z patrony, tak já to dělám bez rozebrání s vidlicí na kole tak, že vypustim vzduch, povolim horní matku na pravý noze, čímž uvolním vršek patrony, vytáhnu jí ven, vyšroubuju tu horní zátku patrony (pokud tam máš izolační pásku, tak neni moc jasně vidět, že se to dá vůči tělu patrony odšroubovat), pak za ní zatáhnu, dokud hladina oleje nestoupne tak, abych ho moh odsát stříkačkou, trochu uberu, všechno smontuju zpátky a před nafoukánim zkusim, jestli už jde zamáčknout až dolů. Když ne, vytáhnu z patrony ještě víc oleje.

        0 0
        • Smazaný účet  

          No to už je na mě moc složitý, jsem technickej antitalent trošku :0)

          0 0
          • Environmentalist  

            Postup je to sice složitější, ale možná bude nutný (nebo nějaký alternativní), protože u mého Epiconu upouštění oleje přes regulaci odskoku nefunguje. A jelikož máš podle profilu taky ročník 2009, jsem trochu skeptický… Ale to poznáš sám :)

            0 0
            • Environmentalist  

              Měla to být reakce na mpIII, ach to řazení příspěvků…

              0 0
            • M13  

              A co to znamená nefunguje?

              0 0
              • Environmentalist  

                Nefunguje znamená, že žádný olej z patrony nevyteče. Ale řešit to zde nemusíme, vytažení celé patrony mi v mém případě nepřipadá problematické.

                0 0
                • M13  

                  To že by to nešlo není možné z principu, snad jen pokud by tam žádný olej nebyl, ale to vylučuje snížení zdvihu.

                  Vyšrouboval jsi to dostatečně?

                  V jednu chvíli se mi zdálo, že už nejde dál šroubovat, ale vzal jsem si normální inbus, a s trochou síly to šlo dál.

                  Taky mám ročník 2009.

                  Koukám, že si BF řadí příspěvky jak samo uznává za vhodné, prase aby se v tom vyznalo…

                  0 0
                  • Environmentalist  

                    … a s trochou síly to šlo dál – to bude asi důvod, proč to u mě nešlo. Když jsem chtěl olej s pomocí regulace odskoku trochu vypustit, točil jsem jen tak dlouho, jak mi to lehký pohyb v prstech dovolí. Přes „hranu“ jsem to nechtěl rvát, takže by to nakonec možná šlo.

                    0 0
                    • M13  

                      Asi to bude tím.

                      Klasickým inbusem do L to šlo dobře, a při dalším vypouštění to šlo i tím točítkem, takže jsem si asi někde prořezal závit :)

                      Jinak, pokud vás nebaví každou chvíli odpouštět olej z patrony a lít nový do nohy doporučuji přidat gufero do matky patrony.

                      0 0
                      • Kynio  

                        co na to gufero řekla citlivost? Změnila se nějak?

                        0 0
                        • M13  

                          Nic jsem nepoznal, takže asi žádná tragédie.

                          0 0
                      • Pedro404  

                        Má to gufero nějaký označení nebo typ? A kde je prodávaj?

                        0 0
                        • M13  

                          Já ho sehnal v prodejně ložisek a gufer u nás. Stálo 10 nebo 20 Kč, už si to nepamatuju.

                          Typ je NBR G, rozměr 10×16×4

                          Podrobněji tady

                          Ještě bych jedno doma našel, kdybys chtěl předělávat a žádné v okolí nesehnal.

                          0 0
                    • nameless_one  

                      Sice trochu starsia tema ale skusim… dnes som rozoberal a menil olej v nohach na Epicone 2011 z TT, pricom pri vypusteni vzduchu som si vsimol, ze mi tie vidla neide stlacit uplne na doraz, chybaju tomu cca 2 cm.

                      Po precisteni a poskladani som sa snazil podla tohto navodu odpustit trochu oleja z tlmiacej patrony cez regulaciu odskoku ale bez uspechu.

                      Otazky

                      musim vysrobovat ten srob, v ktorom je zasunuta regulacia odskoku ( a ktory

                      sa „odklepava“ ked rozoberam vidlu) alebo to ide aj bez toho? Ja som to

                      skusal bez odsrobovania

                      na ktoru stranu treba tocit regulaciou odskoku, ked chcem odpustit z oleja?

                      Skusal som to na obe strany ale vzdy som dosiel po miesto, ze to uz dalej neslo

                      bez vacsej sily srobovat, ale olej netiekol… Predpokladam ze sa s tym toci

                      proti smeru hodinovych ruciciek…

                      Dakujem za rady

                      0 0
                      • Davos000  

                        musíš povolovat, takže točit doleva, a až to dojde že jako to už dal povolit nejde, tak trochu zabrat a mělo by to jít vyšroubovat(nejlepe imbusem)..

                        0 0
                  • Pepe15th  

                    Před chvílí jsem ten šroub vyšrouboval na mém Raidonovi celý a nic nevyteklo. Chybí mi asi 2 cm zdvihu. Nenapadá někoho co s tím je?

                    0 0
        • Lišák  

          Oživení vlákna

          Mám problém, zkoušel jsem upustit olej přes regulaci a nic neteklo. Zašrouboval jsem zpět spodní matku, ale asi jsem ji moc utáhnul. Teď ji nemohu povolit, protáčí se společně s plunžrem. Vrchní zátka se mi také nedaří z patrony sundat. Zkoušel jsem ji povolovat-držel jsem patronu rukou, pak přes hadru blickaman (hadra se prodřela a patrona má vrypy :-( ) a drží. Ani se nehnula.

          Jak povolit spodní matku (u regulace tlumení)? Případně má horní zátka závit? Pokud ano, P, nebo L?

          0 0
          • obda  

            Horní matka má normální závit, chce si to chytnout patronu třeba starou duší. Jinak na povolení spodního šroubu stačí někdy tu patronu vzpříčit tak, aby se neprotáčela. (V mým případě jse o verzi RLD 08)

            0 0
      • Kynio  

        Já sem fakt zvědavej, po kolika Km to začně dělat mně u toho ročníku 2010. Jak to tu sleduju, je vás hodně, kterým to zlobí..

        0 0
        • zipoman  

          Taky se přidávám u 2010, doraz byl už asi 5cm, spodem nešlo nic upustit, tak jsem to celý rozhodil a vyměnil všechny náplně, jak mazání noh tak i tlumení jsem naplnil motul 5W fork a chod je parádní, celej zdvih a super citlivost. Zatím 500km a zdvih drží, chce to na šrouby teflonovou pásku a měděnou podložku.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Já ti nevím, mě to začlo až teď, tedy po 2 letech a 2 každoročních servisech u Milana…

          0 0
    • obda  

      Neznáte někdo množství oleje do tkumicí patrony Epicona RLD 2008 ? Mám tam teď šílenou pěnu a byla i natlakovaná vzduchem.

      0 0
      • juli  

        Doufám, že si to dobře pamatuju

        10W, ale je možno použít 7.5 – 12W a objem 85cm3

        0 0
        • obda  

          We workshop booku pisou 7,5W, ale objem je desne tajny, nemuzu ho nikde najit.

          0 0
          • M13  

            Dá se odměřit, ale těch 85 ml by mělo sedět.

            Já použil 15W a nic jsem nepoznal, takže údaje nebrat jako dogma.

            0 0
          • juli  

            Kua donutil jsi mě tam koukat :-)

            Je to tak jak píšu. Nevím, kterou Wokshop book máš, ale v té co mám já je to v tabulkách páté kapitoly.

            0 0
            • obda  

              V té co mám je pro SF8-EPICON-RLD akorát tak prd, 85 je psáno u SF7. No ale donutil jsi mne podívat se na rozkresy vidlic, a tlumicí patrona má stejné číslo dílu u SF7 i SF8 (FUN021–10), takže je to jasné :) Každopádně odměřit to umím, ale chtěl jsem mít nějaké číslo pro kontrolu. :) Díky!

              0 0
              • juli  

                Jo, 07 a 08 jsou prakticky stejné.

                0 0
              • obda  

                Jo, a opravdu tam patří originálně 10W, nepřesně jsem si to zapamatoval. Ale sami píšou, že v zimě to může být pomalé, takže pak je možné změnit na 7,5W. Ale s rizikem, že při teplotách nad 5C může zlobit lock. Rozsah je 7,5W-12,5W. Máš dobrou paměť. To jen, kdyby to tu někdo hledal.

                0 0
                • Georrge  

                  jj originál je 10w, já vyměnil všechen co je v tlumičové komoře za 5w, a nechal ten co byl v komoře locku, takže po promíchání to bude mít tak 7w. Dával jsem to tam proto, protože původní olej byl moc hustý a odskok tak byl pomalý, foukám totiž docela nízký tlak.

                  Jinak taky jsem nevěděl kolik oleje tam patří, tak jsem vylil olej z patrony do lahvičky, že to změřím, a než jsem to stačil změřit tak jsem si lahvičku převrhnul a olej vylil :) fail no. Naštěstí jsem si patronu předtím zvážil na váze, takže jsem věděl kolik váží plná oleje, a podle váhy jsem tam pak i olej doléval. Funguje výborně, takže tuhle metodu můžete zkusit :)

                  0 0
    • Marosh_2006  

      Čauvec, já mám epicon 2011 a 85ml se mi do patrony ani nevejde, původně tam bylo asi 70ml. Teď jsem tam dal 10W olej a příjde mi, že je to moc tuhý. Nevíte co tam má být přesně za olej?

      0 0
      • M13  

        Myslím, že 10w tam je i v originále, ale můžeš zkusit i 5w nebo to nějak smíchat, hlavní je, aby ti to vyhovovalo.

        0 0
        • smith22  

          Ahoj, mám Epicona 2010 – nevíš kolik patří oleje do té patrony?Kolega nad tebou píše, že má model 2011 a že mu tam těch 85ml ani nevejde.Já mám model 2010 a 85ml se mi odhadem taky zdá dost.

          0 0
          • xshreck  

            tento (nebo minulý?) týden jsem to tu taky řešil.

            Udělal jsem to tak, jak se mi nelíbí – nic jiného nezbylo. Nalét 3–5cm pod okraj, zasunout píst a zašroubovat. Zkusit jestli tlumení funguje a jestli jde zasunout po celé délce (když nejde zasunout = moc oleje. Já dal víc a pak jsem postupně odléval. Mám 5wt)

            0 0
            • smith22  

              o.k díky za radu

              0 0
            • kyl  

              Ale šlo to ne?

              0 0
              • smith22  

                A není ten 5W moc řídkej – všude tady na forů se dočítam, že origo podle manualu tam ma být 10W a v zimě je možné dát 7,5W ale při vyšších teplotách se zas riskuje. že vidle nepujde zamykat – takže bych jako zlatou střední cestu zvolil ten 10W ne?Nebo v čem bude ten 5W lepší než 10W – bude hladšeji chodit?Poznám to vůbec?

                0 0
                • kyl  

                  No s tím 5W ti možná nebude zamykat.

                  0 0
                  • xshreck  

                    zamyká to líp jak reba, mám jen 5 a 15 – míchat se mi to nechce. Tlumí, pruží, zamyká … ale přemýšlím jestli epičona poslat do světa a nechat si starší vzduchovou toru, kde mi vyhovuje o dost víc progresivita. Nebo jestli nalét do epicona víc oleje…

                    Tora: (302)

                    • vyhovuje progresivita

                    +žádný vakl

                    • lepší gufera
                    • soloair, bez pružinové negativky

                    +ocelové nohy, nesmrtelné

                    • těžší
                    • není tolik citlivá

                    epicon:

                    • po předělání na olej mírný vakl
                    • méně odolné nohy než u tory(i když u tohodle to je jedno)
                    • pro svoje potřeby ho nedokážu správně nafoukat, možná jedině poladitolejem ve vzduch. komoře
                    • přijde mi, že když jde do zdvihu, je tam cítit bod, kdy „přestanou“fungovat negativní pružiny

                    +lehčí

                    +citlivější

                    • přijde mi líp vyřešené tlumení + zamykání

                    a teď co si nechat… chcu to na kolo, kde bude jezdit moja, můj bratr a já. takže universálka. Pokud prodám epicona a nechám toru, tak mi zbyde nějaký peníz nejšpíš. Pořád se nedokážu rozhodnout, je to takový nerozhodný výběr :)

                    0 0
                    • nox159  

                      u epikona mam dolity redrum ve vzduchove komore tak aby byla mela vzduchova komora pri max zdvihu temeř nulovou velikost a už se mi to zda lepsi… :)

                      nevim ale jak dlouho to tam vydrzi a jestli se nebude pomalu protlacovat olej dolu uvidim casem…

                      za ty prachy cca 3K se mi zda epikon porad bezkonkurencni…

                      clovek neresi nestara se 2 sezony to prezije a pak ho muze s klidnym svedomim vyhodit/prodat/ dorasovat v soli… :D

                      za me porad epikon i kdyz chyta rychle vakl nepatri k nejtuzsim a je hodne linearni… :)

                      0 0
                      • xshreck  

                        právě, s tím olejem bych to udělal taky a možná by se něco pořešilo (jinak dělám směs oleje a vazelíny, tak to snad neproteče jen tak.

                        Vakl má, nějaký mm. Při jízdě neznatelné, jen když stojím na místě. Jen mi prosakujou stíráky trošku olej, to nevím jestli je normální (po úpravě nemám moc najeto, ale pořád to tam vlhne)

                        Takže ono to je pořád nerozhodné, s torou bych ušetřil zase nějakou tu tisícovku

                        0 0
    • Phoenix  

      Ahoj, potřeboval bych poradit. Epicon mi cca rok po předělání na olej přestal chodit do zdvihu. Snažím se upustit trochu oleje z tlumící patrony, ale nejde to. Vyndám regulaci odskoku, vyšroubuju jistící šroub, zasunu regulaci odskoku a šroubuju ven – olej ale žádný neteče a jsem až na doraz. Navíc ani nechápu kudy by to mělo vlastně téct? přes závit?

      Obr. 1: Zašroubovaná regulace.

      Obr. 2: Vyšroubovaná reulace na doraz.

      Dělám to správně? Díky.

      0 0
      • Kublaj  

        tu regulaci musis jeste vic vysroubovat tak aby ti vylezla uplne z vidle, ale delej to vzhuru nohama :D

        0 0
        • Phoenix  

          Vzůru nohama jsem to jenom fotil :) problém je v tom, že dál už to vyšroubovat nejde, a to ani silou…

          0 0
          • Kublaj  

            ja to skrz tu diru ven dostal, ale šlo to z tuha :D no vzhuru nohama se to i upousti aby ti toho nevyteklo moc .)) jinak rozdelat, nejlepší je mít golu na matici na korunce, pak nemusíš rozdělávat celou vidli.

            0 0
            • Phoenix  

              Golu mám, ale rozdělávat celé se mi to teda nechce, jedině to zkusit vyšroubovat normlním imbusem místo tím regulátorem. Ten tu na koleji ale nemám :/

              0 0
    • Arty22  

      Zdravím, včera sem psal dotaz do jiného vlákna ale napsal sem to zbytečně dlouhé atd

      mám čerstvě předělaného epicona 2013 na olejové mazání a dostal se my do patrony, tudíž budu upouštět (respektive měnit olej v patroně)

      problém je, že jsem si mou nešikovností ulomil tu tyčinku na štelování odskoku (viz fotka), tudíž k upuštění oleje budu vždy muset rozebírat lockout a patronu vytahovat

      potřebuji tedy poradit, jak to nejlépe vyřešit, aby se problém neopakoval

      1. nejspolehlivější způsob asi bude vyměnit gufero za nové dvoubřité,

      ALE jaký je rozměr gufera ??? jelikož od roku 2012 je patrona jiná než u starších ročník, kde je gufero 10×16×4, myslíte že rozměr zůstal stejný ?

      popř kde v Brně je nějaký obchod s širším výběrem rozměrů, popř možnost nechat si jej vyrobit ? nechce se my taky objednávat gufero za 16 kč + platit 100 poštovné odjinud

      2)ještě sem se chtěl zeptat, jestli taky pomůže omotání závitu teflonovou páskou, nebo jestli se tím pouze zamezuje aby netekl mazací olej z vidlice

      1. lze to řešit ještě jinak ? teď jsem dával do obou noh cca 16–17 ml

      motorového oleje 10w/40, až to budu skládat teď znova tak dám o něco méně (olej z patrony vyleju a naleju, nový tlumičový 5w, 80ml)

      díky za pomoc

      0 0
      • Arty22  

        nikdo neví ? :/

        0 0
        • kyl  

          Tak v tomto případě omotání závitu nic neřeší,je tam O kroužek.I patrona je už jiná než bývala.Tato má vnější závit,stará měla vnitřní,tam to smysl mělo.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.