Epicon 2010 výměna oleje v patroně

137 nepřečtených
  • wosa

    Ahoj,

    omlouvám se předem za možný duplikát, ale nenašel jsem podobné téma. Nezdá se mi odskok u nového Epicona. Zvažuji výměnu za „lehčí“ olej 5w. Máte s tím zkušenosti? Co jsem se dočetl, tak stačí jen vyndat patronu, rozmontovat a vyměnit olej. Je to tak?

    0 0
    • pavlik6022  

      je to tak, odměř si kolik starého oleje vyliješ, kvůli odměření nového

      0 0
    • wosa  

      Zeptám se jinak. Jsem ve vzduchovkách totální začátečník. Jak se dá poznat vadná patrona? Když jsem rozebral vnější nohy a zamáčknul odskok šlo to bez většího tlaku. Vracelo se to pomalu, žádný rychlý odskok. Je to normální?

      0 0
      • Georrge  

        po rozebrání? To jsi rozebral vidlici a zatlačil pístnici tlumící patrony? Ta by měla jít relativně lehce, hlavně když tlačíš pomalu. Když tlačíš rychle tak by měla přidávat na odporu. A hlavně by se neměla vůbec vracet, v patroně není nic co by ji vracelo zpátky :) od toho tam je v druhé noze vzduch.

        0 0
        • sedla84  

          budu taky vymenovat olej v patrone. Po roku provozu patrona nesla uplne stlacit – olej napenil, dvakrat jsem upoustel, ale je to tu zase. V oleji jsou vyditelne bublinky, kterym se z oleje nechce.

          0 0
          • pavlik6022  

            pokud máš předěláno na olejové mazání, může se dostávat mazací olej do tlumiče, řešilo se to tu v nějakém threadu, způsobuje to gufero na pístnici tlumiče které je určeno k utěsnění jen jedním směrem a to oleje z tlumiče ven, ale pokud je olej určený na mazání vnitřních noh tlačen opačným směrem, tak ho neudrží

            0 0
            • sedla84  

              jo cetl jsem to tu, ale spis to bude jen to peneni. Vedou me k tomu dve veci. Prvni, olej (kdyz upousim pres odskok) ma barvu tlumiciho oleje – skoro az bily (mazaci zluty). Druha, vidlice je z TT – pocitam, ze gufero vymeneno – az budu rozdelavat, tak to zkontroluju. Jesli ma TT vymeneny gufero jsem se nikde nedocetl.

              0 0
        • nox159  

          Když tlačíš rychle tak by měla přidávat na odporu – ? vysvetsli to nejak ?

          nespletl si to trochu…

          0 0
          • JayDee  

            Co je na tom divnyho? Cim vetsi rana do tlumeni, tim vetsi tlumici efekt.

            0 0
            • nox159  

              tedka se mi uz blbe uvazuje, ale nekazilo by to citlivost vidlice?

              0 0
          • Georrge  

            jo sry, píšu v rychlosti nesmysly… měl by tu být edit. Správně to má být tak, že má zajíždět rychle, nezávisle na velikosti síly, a zpátky by měla jít při pomalém tahu lehce, a když bude na tahu přidávat, tak by měla tuhnout.

            Jinak teď jsem v patroně měnil olej za řidší, dával jsem tam motorex fork oil, trochu negativním překvapením bylo, že v tom motorexu se tvoří bubliny mnohem víc, než v tom originálním. Nebo spíš ani ne víc, jako mnohem větší bubliny. V tom originálním se tvořilo hodně úplně miniaturních bublinek, v tom motorexu docela velké. Zdá se ale, že to na funkci nebude mít vliv. Naopak pozitivním překvapením je to, že klesl odtrh patrony z jednoho kilogramu na asi třetinu, ten motorex asi líp maže gufera. A taky konečně zase funguje lock jak má :) do patrony se nejspíše dostával olej na mazání vidle a vytlačoval vzduch potřebný na funkci locku (pořád nechápu jak to může fungovat…). Obávám se ale že se tam rychle zase dostane a lock zas nebude fungovat. Uvažuju o tom dvoubřitém guferu, nevíte kdo tu s ním laboroval?

            0 0
            • Georrge  

              hmm tak oprava, pořádně jsem na patronu zatlačil a lock začal propouštět :) veeelmi pomaličku a velmi ztuha, ale propouštěl. Čili není úplně tvrdý, ale i tak lepší než před výměnou oleje. Možná by pomohlo upustit trochu oleje, ale nebudu už v tom vrtat, takhle to taky vyhovuje.

              0 0
              • RoKo  

                tak to je spravne…

                0 0
                • Georrge  

                  to tak dělaj všechny epicony/axony? Já už si totiž nepamatuju jak se to chovalo když to bylo nové a na vazelíně :D

                  0 0
                  • RoKo  

                    nevim jestli na vazeline, ale Milan mi tehdy vysvetloval ze pri zamceni doje v podstate ke zmenseni otvoru kudy olej proteka, tzn. pri prudkem narazu do vidle je zamcena ale pri soustredenem stalem zatizeni cca 50kg se vidlice zanori stejne hluboko at je zamcena nebo ne… doufam ze jsem to napsal trochu srozumitelne…

                    0 0
            • Lišák  

              // Uvažuju o tom dvoubřitém guferu, nevíte kdo tu s ním laboroval?//

              Nechce se mi to hledat, ale myslím, že to byl M13.

              0 0
              • M13  

                Ano, byl jsem to já.

                Georrge: „Dvoubřité“ gufero se ukázalo jako nevhodné, protože to je vlastně jednobřité s prachovkou.

                Nakonec jsem tlumičovou patronu vyřešil následovně (úspěšně, již přes 1000 km):

                Sehnal jsem si další gufero, jednobřité, totožné s tím, co tam již je. (NBR G 10×16/4)

                Nové gufero dal do matky tak, aby břit bránil vnikání mazacího oleje a na něj staré gufero tak, aby bránilo unikání tlumičového oleje.

                Menší problém je, že v matce je lehce nacvaklý takové plastový bazmek, a ten už se ke 2 guferum nevejde, ale stačí ho asi 2 mm uříznout.

                Přidávám obrázek, jde o řez matkou.

                0 0
                • kyl  

                  Ve které části patrony to těsnění je?Nahoře nebo dole u odskoku?

                  0 0
                  • M13  

                    Jaké těsnění?

                    Na obrázku je matka, které je dole, uzavírá tlumičovou patronu zespod (tedy při standardní pozici vidlice, třeba za jízdy).

                    0 0
                    • kyl  

                      Takže je dole.Stačí závit na tom bazmeku(matici)ve které je regulace odskoku omotat těsnící páskou a není potřeba měnit žádné gufero nebo se v tom jinak rýpat a mazací olej se tam nedostane.

                      0 0
                      • M13  

                        To jsem zkoušel, a nefungovalo.

                        Teď závit omotaný nemám, mám tam 2 gufera a fugnuje to.

                        0 0
                        • kyl  

                          Mě to funguje.

                          0 0
                          • Georrge  

                            závit má těsnící kroužek, takže kolem něho nic unikat nemůže.

                            0 0
                            • kyl  

                              Myslíš to těsnění co se dává i pod šroub na druhé noze?

                              0 0
                              • Georrge  

                                nene, myslím šroub zespod patrony, pokud se teda ještě pořád bavíme o něm :) tedy ten šroub v kterém je gufero, prochází jím pístnice a dává se do něho ten plastový bazmek. Ten šroub má na konci (začátku?) závitu těsnící O kroužek, který zabraňuje unikání oleje a dostávání jiného oleje dovnitř. Naopak u vrchu patrony (u locku) závit těsnění nemá, a je myslím dobré tam nějaké dát, protože tam po předělání na olejové mazání ten olej rád prosakuje.

                                0 0
                                • kyl  

                                  Nahoře těsnění nemá?To by tudy musel olej při pružení unikat protože se patrona trochu tlakuje.

                                  0 0
                                  • Georrge  

                                    myslím ten závit zvenku, ten který se šroubuje do vnitřní nohy. Uvnitř samozřejmě těsnění bude :)

                                    0 0
                                    • kyl  

                                      Jasně,tam sem si těsnění dával taky,stejné jako pod matku s ventilkem.

                                      0 0
                                      • Georrge  

                                        já ho tam právě prvotně nedal, a pak jsem se divil jak mi to tam doslova prská :) dole ho ale mám taky, tam by to mohlo chcát trochu víc… a zvlášť když by to chcalo na kotouč, to by bylo hodně nepříjemné :D

                                        0 0
                • Georrge  

                  zajímavé řešení, kdyby se mi znovu začal ***** lock tak to zkusím :) můžeš mi prosím hodit stránku obchodu kde jsi kupoval to gufero? Ideální by bylo koupit to někde v blízkosti mého bydliště, jen mě nenapadá kde… zkusím pohledat.

                  Jinak chodí to dobře? Nezvýšil se zbytečně moc odtrh patrony a tím pádem celé vidlice?

                  0 0
                  • M13  

                    Kupoval jsem ho v jednom místním obchodě, takže neporadím, ale stálo dvacku. Bral jsem jedno do rezervy, takže kdybys v okolí nic nesehnal tak mi napiš mail, nějak se domluvíme.

                    Žádnou změnu jsem u odtrhu nezaznamenal.

                    0 0
      • Kublaj  

        je to normalní, odskok je od toho aby tlumil vracející se vidli a nemlátilo tě to do řidítek jak splašená koza ;) proto taky musi jít dovnitř lehce a zpátky se vytahuje pomalu, tedy tlumí :))

        0 0
        • wosa  

          Trochu se to zlepšilo po prvních větších terénech. Nicméně na další tunning si počkám. V úterý jsem se při testech vysekal a odnesla to klíční kost. Každopádně díky za příspěvky. Budu teoreticky zpracovávat info a za dva měsíce snad zase budu jezdit.

          0 0
      • pavlik6022  

        štelováním odskoku nastavuješ právě tu rychlost vracení, pro zatlačení pístnice je žádoucí aby šlo co nejlehčeji, pokud i tady je to pomalé, je vidlice necitlivá, má vysoký odtrh

        0 0
        • Vilém  

          no vidis a podle nekterych zde ve vlaknu, by mela po rychlem zatlaceni tuhnout:)

          Ale jinak je to jak pises.

          0 0
          • Pavouk88  

            Mam spis vseobecny dotaz k Epiconu, kdyz z horni casti (na leve strane)odsroubujete vrsek s ventilkem vidite tam nejakou hladinu oleje? Ja totiz ne…

            0 0
            • Vilém  

              Tak to je spatne:)

              0 0
              • Pavouk88  

                TAkze tam teda vidis nejakou hladinu? Ja jen bilej vrsek pistku ?

                0 0
                • kyl  

                  U prvního Epicona co sem koupil tam byla vazelína,v druhém už olej.

                  0 0
                • Vilém  

                  Pokud se nepletu, melo by tam byt 6ml oleje.

                  0 0
            • Georrge  

              a máš sériového epicona, nebo z TT nebo upravovaného z bazaru či jinde? A ročník? Modely do 2010 jsou totiž kompletně mazány vazelínou, tedy v nich žádný olej není, ani nad pístem. Jestli je nějaká změna u 2011 nevím, ale myslím že ne.

              0 0
    • smith22  

      Zdravím, pánové potřebuji radu.Mám Epicona model 2010 – před rokem předělanej na olej – a teď se mi zdálo, že nějak nejde do zdvihu, a že se v určitém místě zarazí a nejde dál.Tak sem vypustil vzduch a je to tak – kluzáky po vy puštění vzduchu nezajely nadoraz jako vždy před tím – zůstaly trčet cca 6cm venku a dál to nejde – tak sem zkontroloval zamykání jestli nepovolilo lanko – to je vpořádku.Čím to může tedy být?Může se to stát když proteče olej z nohou vidle do patrony?Trošku sem tak na to sázel tak sem stáhnul nohy vidle a povolil matici na patroně – a protože sem myslel, že tam protekl olej z nohou tak sem si samozřejmě blbec nezměřil kolik tam toho oleje bylo.

      Takže mám dotaz:

      • proč nezajedou kluzáky nadoraz i po vypuštění vzduchu?Jaká můžebýt příčina?
      • kolik oleje do patrony(v pravé noze) a jaký olej?

      Díky za rady.

      0 0
      • smith22  

        Edit: Tak první otázku proč to dělá sem už dohledal, zde na foru.

        Teď ale ještě pořád nevím kolik oleje do patrony a hlavně jaký?

        0 0
        • cizak  

          85 ml / 5W olej

          0 0
          • smith22  

            Díky, zkusím

            0 0
          • Kublaj  

            5W je pro patronu docela málo :) ideál je 10W dle mého, ale každýmu vyhovuje něco jinýho :))

            0 0
            • cizak  

              Mam epicon 2010 a liju tam 5W a vse je ok. nekdo tu kdysi psal ze s 10W uz je to pretlumene, ale nevim nezkousel sem.

              0 0
          • Vilém  

            Manual mluvi o 10w a na zimu 7,5w. Mlade jsem tam dal 5w a taky to funguje.

            0 0
      • Vilém  

        Dostal se ti mazaci olej do tlumicove patrony. Tim padem je ho tam vic a pri stlaceni do zdvihu se zarazi o nadmernou hladinu. Musis jej upustit. Jednoduse to jde po vyndani regulacniho kolecka odskoku a vysroubovani sroubu pod nim. Pak strcis zpet regulacni kolecko a sroubujes regilaci ven, jako by jsi povoloval utlum. Az ti vyjede regulacni tycka ven ze zavitu, tak plunzerem, kterym prochazi, zacne vytekat prebytecny olej. Trosku odpustis a zkusis, zda jde vidle do plneho zdvihu. Pokud ne, tak jeste trosku odpustis. Neprezen to vsak, jinak by ti pak nefungoval lock, bylo by malo oleje.

        0 0
    • Bafoon  

      si sem dovolím dotaz

      Dá se z tlumící patrony sundat ta vrhní velká matka přes kterou se patrna šroubuje do nohy vidle? Za účelem eloxu :-)

      0 0
      • Kublaj  

        Hele měla by :) ale mě se to nepovedlo a destruktivním způsobem sem to nezkoušel, ale myslím že je tam na závitu.

        0 0
        • Bafoon  

          no… právě :-) ta vlastní patrona je odfrézovaná, ta matice vypadá jinak – nějak to musí být spojené, ale drží to jak lepené. Destruktivně to zkusit nemůžu – není moje.

          0 0
      • M13  

        Dá, je tam závit, ale není to za co chytit a hrozí poškození…

        Mě se vyšroubuje vždy když nepotřebuju a nejde vyšroubovat vždy když by se to hodilo :D

        Kamarád na Epiconu chtěl měnit zdvih, ale spletl si nohy a odšrouboval si patronu, ale jemu se povolila právě z tý „špatný“ strany a bylo pak docela složitý povolit bez zničení matku (tu průchozí s guferem) na druhý straně.

        0 0
        • Bafoon  

          čím dál lepší :-) a prosím tě, je tam klasický závit? (povoluju proti směru hodinových ručiček)

          0 0
          • M13  

            Určitě klasickej, jak píšeš.

            Nejlepší bude to důkladně odmastit a pak to povolovat přes omotanou duši nebo nějakou gumu chycenou do kleští, něco jako…

            0 0
    • scota  

      Mám Epicon 2011. Doporučtě jaký olej do tlumící patrony a hlavně kolik. Díky.

      0 0
      • scota  

        Dal jsem tam 85ml Valvoline Fork Oil 10W a klepání zmizelo ;-). Ještě tak vyřešit pozvolný únik vzduchu. Může být problém ještě jinde než:

        1. manžeta na pístku
        2. O-kroužek na víčku
        3. ventilek
        4. olej nad pístkem?
        0 0
        • kubad  

          5,poškrábaná patrona

          0 0
        • nitraq  

          6. Opakovaný únik několika psů častou kontrolou tlaku.

          0 0
          • Loner  

            dyť je to tady na víc místech – manžeta, ale rozměr není běžně k mání. (Milan) Slanec vyměňuje.

            0 0
    • drahos  

      Dobrý den, mám Epicona z TT a včera jsem měnil olej ve vnějších nohách, do každé jsem dal 15ml motorového oleje 10W, když jsem vidlici složil zpět tak mi přestal fungovat lock a vidlice se špatně vrací do zdvihu, někde jsem četl že to může být tím, že v tlumičové patroně je málo oleje, ten jsem nedolíval, může to být tím? Děkuji za odpověd.

      0 0
      • Georrge  

        a nepřitáhl sis odskok když jsi to dával dokupy? A pokud jsi měl vidli vzhůru nohama, tak se mohlo stát, že ti olej přetekl v patroně do druhé komory, po pár propruženích by se měl vrátit a lock by měl zase fungovat (pokud fungoval před rozebráním).

        0 0
    • sammy  

      Ahoj všem,

      v tomhle jsem tedy velký začátečník, tak se předem omlouvám zkušeným. Mám Epicona 2010, dnes jsem rozebral, vyčistil a rád bych to nechal mazat olejem. Vazelíny tam na můj vkus tedy moc nebylo, ale nemám srovnání.

      Čemu (snad) rozumím:

      1. Naleju olej do prostoru mezi pístkem a ventilkem (typ a množství dle infa

      z BF)

      1. Naleju olej do nohou a utěsním
      2. Co nechápu je ale kudy dostanu ten olej do patrony. Je nutné rozdělávat

      lockout? Nikde jsem tu o tom nic nečetl. Evidentně jsem to asi rozdělávat nemusel, nicméně patronu jsme vyšrouboval (mluvím o pravé noze ve směru jízdy) a on mi vytekl. Jak ho tam mám dostat zpátky? Pak mi totiž tekl i po tom, co jsem patronu našrouboval zpět ale zaboha nemůžu přijít na to odkud. Přikládám fotku pro ilustraci abychom si byli jisti o čem to mluvím :)

      Moc díky za jakoukoliv radu, nebo nákres by byl super. Můj problém bude asi v tom, že moc nechápu jak tahle část mechanismu funguje.

      0 0
      • Pedro404  

        Olej do patrony naleješ tou dírou, kterou tam na fotce čumíš, našroubuješ na ní vršek a dál na ní nešaháš.

        0 0
        • sammy  

          Good. Provedu. Díky :)

          0 0
        • scota  

          Akorát myslím, že ta páčka lockoutu na pístnici musí být v poloze otevřeno, jinak to nepůjde zašroubovat. Protože kapalina je nestlačitelná.

          0 0
        • Andrew  

          Ozivim stary tema

          Da se olej do tlumici patrony nalit i zespodu?

          Mam sundany spodni nohy, vysroubovanou tu tycku pro regulaci odskoku a kolo je vzhuru nohama.

          0 1
    • Pepe15th  

      Zdravím,

      Předělal jsem Raidona 2013 na olej a po několika měsících mám už asi jenom třetinový zdvih. Fórum mám pročtené, šroub pro regulaci odskoku jsem měl celý venku a nic se nedělo. Poslední nadějí pro mě bylo vyšroubování horní matice.

      Na následujícím odkazu (patrona vlevo) jde vidět čeho jsem se zbavil, skončil jsem ovšem zase ve slepé uličce viz. přiložený obrázek – je to kulaté a nikde žádný závit.

      Je teda vůbec nějaká možnost, jak se dostat do patrony u tohoto modelu?

      Díky

      0 0
      • Pepe15th  

        Fakt nikdo neví? Zkoušel jsem zespodu do té regulační tyčky různě šťourat a nic. Patrona je z obou stran zaoblená – jde to vidět na obrázku.

        Díval jsem se už i na nové patrony a vypadá to, že tu matici dole mají jenom modely do roku 2011, to máte všichni starší patrony nebo je chyba mezi klávesnicí a židlí? :D

        0 0
      • kyl  

        Druhej konec vypadá jak?

        0 0
        • Pepe15th  

          Ten hliník je zaoblený stejně, žádná matice, takže ještě hůř.

          Obrázek jenom pro představu, že tam není žádné místo.

          0 0
      • Vilém  

        Od pohledu a dle toho rozkresu to vypada, ze je z obou stran zalisovana, tj. nerozebiratelna.

        Ale zase ta spodni cast plunzeru se stelovanim odskoku vypada jako na starsich epiconech, takze teoreticky by ta serizovaci jehla odskoku vysroubovat mohla jit. Ale kdyz rikas, ze nejde, tak tezko radit.

        0 0
        • Pepe15th  

          Jestli je seřizovací jehla tyčka se dvěma gumovými kroužky, tak tu jsem měl celou venku a nic neteklo ani po zapružení patrony.

          0 0
          • Vilém  

            Tak to je zvlastni:( U Epicona to pres ni upustit slo, stacilo ji vysroubovat trochu vic a uz tekl prebytecny olej ven.

            0 0
            • kyl  

              Já to dělal minulej týden ale patronu jsem musel vytáhnout celou,spodek pístnice přes dvě prkýnka stáhnout svěrákem a horko těžko jsem jehlu vytočil ven.Ve své funkční pozici chodila dobře ale přes kraj závitu to šlo ztuha.Druhej Epicon mi toto neudělal ani jednou.

              0 0
              • Pepe15th  

                Chápu to dobře, že si vytáhl celou pístnici v kolečku na obrázku? Jestli ano, tak nevím co je ta jehla. Doufám, že to teda není ani šroub od štelování odskoku a ani tyčka pod ním, protože tyhle věci se mi vyndat už podařilo.

                0 0
                • Vilém  

                  Ta diskutovana jehla se skryva v te zakrouzkovane pistnici.

                  U toho epicona to fungovalo tak, ze jsi strcil stelovatko zpetneho utlumu, nebo patricny imbus klic, do pistnice a povoloval.

                  0 0
                  • Pepe15th  

                    Já jsem povoloval, až byl celý šroub venku, následně na mě vypadla jehla, takže nevím jestli si vytrhnutím pístnice pomůžu, ale stejně je to asi poslední možnost, jak se tam dostat (nebo nedostat).

                    0 0
                    • Vilém  

                      Pistnici rozhodne nevytrhavej:)

                      Ma ta vidlice serizovani zpetneho utlumu?

                      0 0
                      • Pepe15th  

                        Aha, tak jsem to teda nepochopil :D

                        Má, měl jsem i to červené štelovátko, zůstal mi jenom imbus.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Ta diskutovana jehla se skryva uvnitr te pistnice co jsi zakrouzkoval. Je to cast do ktere se strka to stelovatko zpetneho utlumu. Jestli jde tento pstup u tehle patrony, to vsak netusim, z rozkresu vyrobce to vypada podobne, to ale neznamena, ze to pujde.

                          0 0
                        • allrose  

                          jestli máš to na obrázku-nerozebiratelná patrona,jehla je v celé pístnici vložena z vnitřní strany pod píst,výměna celého tlumiče

                          0 0
                          • Pepe15th  

                            Pomalu jsem se začal smiřovat s tím, že bude potřeba nová patrona. Ovšem nastal nový problém. Nikde jsem nenašel patronu pro 29" Raidon z roku 2013. Nevíte zda do něj pasují i podobné nebo už ji najdu jen se štěstím na bazaru :/?

                            0 0
                            • hovanec  

                              Z Epicona by tam nešla naládovat? Celé střeva a tlumení Epicon. Koukal jsem na rozkres a pokud budou závity na korunce stejné, tak by to fungovat mohlo, možná s nějakou malou úpravou. Měl jsem několik Suntourek rozebraných a dá se říct, že s menšími nebo žádnými úpravami jsou ty komponenty zaměnitelné.

                              0 0
                              • Pepe15th  

                                Napadlo mě, že asi nemusím řešit těch 29", když chci jen 10 cm zdvihu. Takže by tam teoreticky mohla pasovat patrona z Epiconu 2011, která jde navíc otevřít. Lock nepoužívám, takže vnitřnosti locku k této patroně bych mohl sehnat časem. Myslíte, že to mám risknout a v nejhorším vrátit nebo je to blbost?

                                0 0
                                • hovanec  

                                  No to budeš muset vyzkoušet, jestli to dosáhne vytažené na maximum. Případně by jsi podle toho musel upravit negativní pružinu/dorazy, aby to za tu tlumící patronu „netahalo“. Zkus změřit, kolik to má na délku, já kuchnu svého epicona 2008 a napíšu Ti rozměr vytaženého tlumení na max. Ta patrona se dá sehnat kolem 1000,– Kč nová nebo vyoperuješ z nějakého jetého Epicona celý tlumící systém včetně nastavení odskoku a zamykání. Ještě uvidím, jestli nebudu rozprodávat kolo, tak by kdyžtak ten můj Epicon byl volný. Ale slíbit to zatím nemůžu.

                                  0 0
                                  • Pepe15th  

                                    To by bylo super, kdybys mi to změřil. Nastavení odskoku snad nebude problém – točítko nepotřebuju a imbus snad nezměnili.

                                    0 0
                                • kyl  

                                  Nevím jestli ti to pomůže ale mám Epicona na zdvihu 160 mm a ještě to funguje.Celková délka patrony je v tom případě 495 mm,je to už ale na hraně.Zkus si to přeměřit na tu 29"vidlu,kolik to bude dělat od matice(vrch korunky) na spodek vnějších nohou –5 mm,při zdvihu těch 100 mm co chceš.

                                  0 0
                                • hovanec  

                                  délka patrony je 50 cm včetně závitu šroubu, co jde do korunky.

                                  0 0
                                  • Pepe15th  

                                    Díky moc oběma, já se bohužel dostanu k nářadí až zítra.

                                    0 0
                                    • hovanec  

                                      Tak třeba to někdo do té doby nesmaže jen kvůli tomu, že prodávám nové pláště za 300,– ;)

                                      0 0
                                      • Pepe15th  

                                        Nesmíš si to brát tak osobně :)

                                        0 0
                                        • hovanec  

                                          Připadám si jak před smečkou hyen. Jen co zaváháš, tak už Tě žerou. Tenhle způsob agresivity je ale na internetu běžný. Anonymita dává chudáčkům sílu, tak proč bychom si nekopli do člověka, co jedná na rovinu. BF není vyjímkou, takže tak. Sranda je sranda, ale tady už je znát, že ti lidi nemají do čeho rýpat, tak hledají. Zase se tu dlouho neukážu dnešek mne znechutil fest.

                                          0 0
                                  • Pepe15th  

                                    Tak jsem naměřil 465 mm, připadá mi to strašně málo, ale teoreticky by to teda mělo fungovat.

                                    0 0
                                    • hovanec  

                                      Tak to bude ok. Máš tam rezervu min 3 cm, takže i kdyby se moje měření lišilo o nějakého 0,5 cm od Tvého, tak to je stále ok. Pak napiš, jestli to funguje. Jsem moc zvědavý.

                                      0 0
                                    • Vilém  

                                      Mozna mi to nekde v diskusi uteklo, ale bude stejny prumer toho zavitu u horni zatky?

                                      Tim myslim, duralove nohy kontra ocelove nohy, kde bych tipnul ze prumer bude rozdilny.

                                      0 0
                                      • hovanec  

                                        To je pravda, ale to si musí změřit sám. Ale pravděpodobnost, že to bude stejné je dost vysoká. Nebo se pletu?

                                        0 0
                                        • Pepe15th  

                                          Obávám se, že jsem opět narazil. Průměr závitu je 30 mm. U starší patrony na kupkole píšou 28.6 mm. Tak já už nevím…

                                          0 0
                                          • hovanec  

                                            Týjo…to je pešek a jiná by tam nesedla?

                                            0 0
                                            • Pepe15th  

                                              Jelikož to prostě chci nějakým způsobem dát dohromady, tak jsem zase dumal.

                                              Tentokrát přicházím s patronou z Raidonu X1 2012. V tomhle případě bych mohl teoreticky použít stávající matici, pokud tam zas něco nezměnili. Možná tady není jehla uvnitř, tak by mohlo jít upouštět i olej. Tak mě můžete zase vyvést z omylu :)

                                              0 0
                                              • hovanec  

                                                Týjo, ta natlakovaná se nedá servisovat a navíc když se podělá, tak zase novou. Zkus napsat na kupkolo, jestli tam nemají rozebiratelnou s průměrem závitu 30 mm. Ještě jedna možnost, taková humpolácká je odvrtat tu natlakovanou patronu nahoře. Zakrýt hadrem a odvrtat. Jednou jsem tak zprovoznil patronu, co byla zamčená a nechodila. Po odvrtání jsem stříkačkou dolil olej, zadělal šroubkem s o-kroužkem a fungovala dál.

                                                0 0
                                          • allrose  

                                            a dej si bacha i na stoupání!

                                            0 0
                                            • rotker  

                                              Ahoj,

                                              už jste někdo vyřešil jak rozebrat tuto patronu z Raidona X1? Včera jsem zjistil, že jí mám také. Vidli jsem předělal na olej a přemýšlím do budoucna, jak odpustím olej, pokud se mi dostane do patrony…

                                              0 0
                                              • hovanec  

                                                Jediná možnost u jednorázové nerozebíratelné patrony je odvrtání.

                                                0 0
                                                • rotker  

                                                  A odvrtával jí už někdo? Nějaká fotka? A odvrtat nahoře nebo dole, mylím v horní polovině nebo v dolní?

                                                  0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Fotka ceho? Myslis pred malovanim nebo po vymalovani dilny?

                                                    0 0
                                                  • rotker  

                                                    Reaguji na patronu, takže dílna mě skutečně nezajímá…

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Tak to zkus a pak treba pochopis o cem jsem psal.

                                                    0 0
                                                  • hovanec  

                                                    Když tam dáš hadru, tak malovat nemusíš. Odvrtával jsem patronu na nějaké stařičké SR Suntour, u které by výměna stála víc než samotná vidlice. Odvrtat samozřejmě nahoře a nezapomeň, že tam budeš dávat šroub s okroužkem, tak si promysli velikost díry. Nalepíš papírovou pásku, ať to neklouže a vesele vrtej. Ale bacha, je to natlakované!

                                                    S tou fotkou je to trefné. :)

                                                    0 0
                                                  • rotker  

                                                    No jo, to mi nedošlo, že to je natlakovaný, tak to se za reakci na vymalovanou dílnu omlouvám :-)

                                                    Až to bude s patronou aktuální (doufám, že něco vydrží), zkusím udělat nějaký návod. Nebo koupím Epicona či něco jiného :-)

                                                    0 0
    • Martin1037  

      Ahoj všem, přečetl jsem snad všechny příspěvky na téma „Epicon – tlumící patrona – olej – atd“ a nejsem si jistej v jedné věci. Mám 29er Epicon X1 RL-RC (2013), přestalo fungovat zamykání, při rozborce se bohužel stalo, že olej z pravé nohy kde je tlumící patrona, po povolení spodního šroubu zčásti vytekl na podlahu, takže není možnost jak zjistit kolik ho tam bylo. Příčinou byla totálně rozšroubovaná tlumící patrona – na dva kusy. Mechanicky vypadá v pořádku, jen byla rozšroubovaná, což nechápu jak se mohlo stát, olej se z ní vystříkal ven. Dočetl jsem se že tam patří 85 ml oleje, ovšem nikde jsem už nenašel, jestli je to do 26er nebo do 29er. A nebo jsem možná špatně četl. Je v tom rozdíl? Jsou stejné ty patrony tudíž stejné množství oleje?

      Otázka zní: kolik oleje?

      Děkuji

      0 0
      • Palo TT  

        Mam 29Er X1 (2013 alebo 2014). Tie patrony su male a obsahuju malo oleja.

        Ked som rozoberal vidlu (tlmenie fungovalo) tak vytieklo len 40ml. Mozno som nezachytil uplne vsetko a nieco uz predtym asi uniklo von.

        Hral som sa s tym, aky objem dat + aj som to orientacne prepocitaval podla objemu komory a zasunu piestnice.

        Dal som 54ml a funguje.

        Vo vseobecnosti okolo 50ml bude OK.

        0 0
        • Martin1037  

          Děkuji za reakci, zkusím, a pokud bude stačit tak dám těch 50 – 54 ml, pokud ne tak budu laborovat, asi přidávat, v jiných vláknech se píše až o 85 ml.

          0 0
          • Palo TT  

            Daj 50ml, 55ml bude skor ten horny limit.

            85ml do tej patrony ani nevlezie, nehovoriac o tom, ze tam musi byt aj vzduch aby vobec fungovala.

            V podstate musi byt olej v strednej casti a v hornej casti trochu (? 1/4 jej objemu), aby boli vnutornosti tlmenia/zatvarania vzdy v oleji.

            0 0
            • Martin1037  

              Díky :-)

              0 0
            • danis7  

              Do patrony patří 84 ml oleje, v pohodě tam vleze. Olej musíš nalít do spodní části, tu potom odvzdušnit (párkrát vysunout/zasunout píst), poté zatlačíš táhlo co nejvíc dovnitř. Vrchní část taky vyplníš olejem (je potřeba si s tím pohrát). Sešroubovat to musíš vzhůru nohama, tím zasunutím táhla docílíš toho, že ti píst uzavře okruh a olej nevytece ven.

              0 0
              • Martin1037  

                Díky za reakci. Takže dnes poskládáno, nic na tom není, vidlice funguje jako „za mlada“, konečně funguje zamykání, a nic se z ní neozývá (klepání, zvonění a tak…). Co se týká množství oleje tak 84 ml by do té mojí patrony asi vlezlo, ale podle mě by tam nezůstala vzduchová mezera kompenzující tlak způsobený zatlačením pístu. Do spodní části ve které běhá píst tak tam vleze 38–39 ml (měřeno inj. stříkačkou), a do té širší horní části ve které je zamykání jsem dal 25 ml a myslím že je to tak akorát. A kdyby něco, tak už vím jak na to :-)

                Díky bike-forum.cz !!!

                0 0
                • danis7  

                  Však jsem ti psal, že musíš mít zatlačený píst/táhlo při montáži. Tím zabráníš vytečení oleje a zároveň toho, že při maximálním zanořením vidlice nebude v tlumiči přebytečný vzduch či olej.

                  0 0
              • Palo TT  

                84ml zjavne platilo pre starsie modely, tie maju vacsie patrony

                http://bplumen.cz/…09-2011.html

                Tu sa cituje nejaky mail od Suntour – mnozstvo 54cc. Tych 55 co som napisal, teda nebude horny limit ale dolny. (nemal som to poznacene).

                http://www.mbr.co.uk/…owthread.php?…

                The standard oil in the cartridges is Wt 10, however if you want to fine tune, you can use the oil that suits you best. Some heavier riders tend to go to Wt 15 while very lightweight riders prefer Wt 5.

                The amount is 54cc. After you refilled the cartridge (pump sometimes while filling) you can test the cartridge by hand. If you feel air bubbles (movement without damping function), then you need some more oil. If you put in too much oil on the other hand, then the cartridge will block on some point, so you can´t use the full stroke. This kind of hand-testing seems to bring even better performance results for the cartridges than just filling by amount.

                Always fill the cartridge from the top, so unscrew the head from the cartridge body and keep the rest of the cartridge together.

                0 0
    • scota  

      Prodám tlumičový olej na 2–3 naplnění patrony.

      http://www.bike-forum.cz/…ovy-olej-10w

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.