• Blahycz

    Pročetl jsem dost vláken ale něco jsem nevyčetl. Potřeboval bych poradit. Mám na svym kole Ghost AMR brzdy Avid Elixir 3 s kotoučema 185 a 185. Na zadní to stačí bohatě ale na přední občas ne. Mám cca 85 kilo a párkrát at jsem mačkal brzdy jak jsem mačkal,,brzdy měly dost co dělat aby mě zastavili v čas před stromem.

    Vim že nástup brzdného učinku je u Avidu jiny než u shimana. Osobní zkušenosti jen s Avidem. Shimanu se nebránim. Takže jáké brzdy by jste mi doporučili. Děkuji

    0 0
    • Tehu  

      zkus dat vetsi kotouce jenom… to by nepomohlo ??? ja myslim ze jo. Ci zmenit desticky.

      0 0
    • BigKarel2  

      Jesi to vidle snese, dej dopředu větší kotouč…

      0 0
    • Kosta  

      Nezabrzdily? A bylo to někde pod kopcem? :) Možná by stačilo nejdřív změnit styl brždění, pokud to nepomůže, tak desky. Ty brzdy v tom asi nebudou.

      0 0
    • MirosPikos  

      A brzdy jsou určitě v pořádku? Nezavzdušněný, odmaštěný…? Nejsem si jistej, že jiný brzdy budou lepší. Leda nějaký pořádný v úplně jiný kategorii.

      0 0
    • Blahycz  

      Je fakt že to bylo po docela dlouhym sjezdu ale ne tak moc aby to dělalo tohle. Jinak s těma brzdama da se řict nemam problem.

      0 0
    • jIrI___  

      The One brzdí jak čert.

      0 0
      • Blahycz  

        The One je co?

        0 0
        • Kosta  

          brzdy FORMULA The ONE, ale kašli na to, kup radši pořádné desky a za to, co ušetříš, nás pak někam pozveš, protože problém v brzdách není ;-)

          0 0
    • VLAN  

      Osobně bych doporučil zkusit lepší destičky, osobně mi to nepomohlo a koupil jsem si k Elixirům Hope kotouče a rozdíl byl znatelný;)

      0 0
      • jIrI___  

        To jsi fakt poznal jiné kotouče? :O

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Já osobně jo. XT vs. ashimy, případně G2 vs. ashimy. XT a G2 srovnatelné, ashimy jsou slabší.

          0 0
          • jIrI___  

            Já přešel ze SM-RT75 na SM-RT76, pak na Hope a rozdíl jsem nepoznal ani jednou :)

            0 0
            • BigKarel2  

              no jo, ale ty asimi sou ty mega gramarský…to mozná pude trochu znát, jinak z kotoucu ktery maj -+ stejnou brzdnou plochu a min otvoru to poznat nepude…

              0 0
        • VLAN  

          Ano, ty Avidy mi přišly po zajetí Hope kotoučů jak příšerné ;)

          XTčka jsem nevozil, každopádně přechod z Avidů na Hope byl pro mě vážně citelný.

          0 0
    • RendyD  

      Velikost je dostatečná. Jezdím 180/180,mám 80kg a brzdí mi na fleku,aniž bych je rval… Kup jiný desky.

      0 0
    • rbcrx9  

      Napřed zkusit odmastit kotouč a desky, pak dotlakovat.

      0 0
    • tonik666  

      Brzdama by to být nemělo. Jezdím 180/160 se staršíma Shimanama XT a nemám problém ubrzdit hodně prudké kopce (takové kde se místy kola netočí a přesto kolo s jezdcem stále jede :)

      Zkus jiné desky a odvzdušnit.

      0 0
    • jachymk  

      Sjetý desky, strará brzdovka, zavzdušníno? Nejdřív bych to řešil tohle a pak asi Elixir 5. Měl jsem s vadnutím dost velký potíže na 160/160 kotoučích s 85 kily. Teď s novou brzdovkou to brzdí jak ďas!

      0 0
      • Kosta  

        :D To sou zas rady.. jaký vliv má stará brzdovka na účinnost brzd? Jinak přechod z E3 na E5, to je řešení! Pokud bych měl fakt problém s brzdama, a měl zůstat u Avidu, tak CODE budou první na řadě.

        0 0
        • Evilcleaner  

          stará brzdovka → nízký bod varu → utaví se brzda. raději nedělej chytreho;) jinak z e3 na e5 je samozřejmě hovadina o tom žádná. myslím že problém jinak bude lidském faktoru, jak už to tak obvykle bývá. spousty lidí neumí brzdit a pak se diví že jim nepomůže ani velký kotouč a kotvy brzdy.

          0 0
          • nox159  

            jen tak mimo :) ma kolo modelove rady 2011 desky podle me jeste prvni takze si myslim ze starou dotkou to nebude… :)

            0 0
          • Kosta  

            Za chytrého se nepovažuju, ale z vlastní zkušenosti vím, že daleko dřív „utavím“ brzdu kvůli horkým deskám, než kvůli nízkému bodu varu brzdovky.. Je fakt, že kapalina v mojich brzdách má teprve 3 roky, třeba se to časem změní.

            0 0
          • Kosta  

            Jinak ještě jedna věc, podle mě „vadnutí“ brzdy nemá vůbec co dělat s bodem varu brzdovky, ten bude mít vliv spíš na zavzdušňování brzdy, jiný chod páky apod, ale jenom hádám, ještě se mně nezadařilo.

            Za další, kolo není auto, ve kterém je brzdná síla vynásobená posilovačem, a brzdíš x krát vyšší hmotnost z úplně jiných rychlostí (byť při větším objemu kapaliny a větší třecí ploše). Zajímalo by mě, komu z vás se podařilo utavit kotouč tak, že svítil, jak je pěkně vidět třeba při nočních erzetách. :) Tam je potřeba brzdovky „bez vody“ jasná, ale na kole? :D

            0 0
            • pepek  

              Tady ti polovina lidí bude přísahat, že rozsvítí kotouče i ve dne :-)

              0 0
            • nox159  

              pokud jedu delsi sjezd a brzdova paka mi zacne tvrdnout tak je problem kde? podle me ze se mineralni olej zahriva a zvetsuje svuj objem ne? potom kdybych tak jel dat tak by se mela zacit paka proapdat nevim proc a prestavat to brzdit ale do toho stadia jsem se nikdy nedostal je to tak?

              0 0
              • l.smetana  

                propadá se, protože každá kapalina má v sobě vodu, která mění své skupenství na páru a tím dochází právě k propadání páky. To tvrdnutí tam ani nenastavá, okamžitě začíná vadnout a jít blíže k páce.

                0 0
                • nox159  

                  jak mi muzes rict ze nenastava kdyz mi ta paka proste tvrdne? :D

                  0 0
                  • Kosta  

                    obávám se, že kolega (že by ze Zengrovky?) výše Ti lichotí v síle tvých prstů a bere v úvahu fakt, že při intenzivnějším brždění ti to málo vody, co máš teoreticky v brzdném systému, přejde do varu a začne se propadat páka, zavzdušňovat, ..

                    • ano, brzdovka(olej) se zahřívá, zvyšuje svůj objem, docházík tvrdnutí páky
                    • ne, je málo pravděpodobné, že by ti začala vřít (2 roky stará)brzdovka (olej), tady vycházím ze svých (někdy nechtěných) testů, pokudmá někdo jiné závěry, sem s nima .. Mimochode, bavíme se pořád o kole,ne o autě.
                    0 0
                  • l.smetana  

                    Tak to nevím,když už jsem tak brzdil tak jsem se páce opravdu nevěnoval a zaznamenal jsem až měknutí. Každopádně uvařit kapalinu zas taková vzácnost není při větším sjezdu, zvlášť u mě, co neumí moc brzdit a pořád stojí na brzdách. Potom opravdu ta trocha vody co tam je přechází v páru a to je ono měknutí. Nemůžu říct, že se mi to stává pořád, ale už jsem to zažil a nic příjemného. A ano, Zengrovka :)

                    0 0
                • Vilém  

                  Psal o oleji. Ten taky vaze vodu?

                  0 0
              • Bysto  

                to bude asi tým, že minerálny olej neviaže vodu, ale brzdovka áno.

                0 0
            • Evilcleaner  

              už se mi povedlo utavit brzdu a bylo to proto že jsem uvařil olej, desky vozím takové abych neměl problém;) jinak netvrdím že stáří brzdovky je problém zakladatele (vzhledem k relativně novým brzdám) ale jinak toto problém skutečně je, navzdory tomu jestli se ti to stalo nebo ne.

              0 0
              • Kosta  

                Jak se to projevilo?

                0 0
                • Evilcleaner  

                  přesně jak to tu popisoval nox. nejdřív tvrdne páka jak se zahřívá náplň a zvětšuje svůj objem, no a pak se začne propadat, protože dosáhla svého varu a začala se odpařovat. šerák po sjezdovce:-)

                  0 0
          • Vilém  

            A on psal neco o utavovani? Proste to pri vymene brzdovky poradne odvzdusnil, nic vic.

            0 0
        • VLAN  

          Ach joo… už nějakou dobu hledám, ale nemůžu najít jak dramaticky se se stářím brzdové kapaliny snižuje bod varu :(

          Jinak z vlastní zkušenosti to potvrzuji, měl jsem zapůjčené Juicy 7 co měl kamarád rezervní a moc se jim nechtělo vydržet ve sjezdu ;)

          0 0
          • pepek  

            Pokud nešla páka na doraz, tak to není brzdovkou, ale deskama.

            0 0
            • VLAN  

              Ty brzdy byly nové, jenom mu ležely doma. Půjčil jsem si je od něj když jsem měl problém s Elixiry a byl to pro mě docela šok. Odvzdušněné, destičky prakticky nové a po chvilce ve sjezdu ztratily úplně výkon. Po výměně hadic a kapaliny všechno v pořádku, jsou z toho zase „normálně fungující“ brzdy.

              0 0
          • jIrI___  

            V autě by se měla měnit co 2–3 roky. Takže na kole to nijak žhavé nebude :)

            0 0
            • LáďaH  

              Zas se stařím dochází k jistému „opotřebení“… Po roce jsem ze Shiman vyléval černý olej. Jen takový postřeh.

              0 0
              • nox159  

                mam 3 sezony XTcka a jeste jsem na ne ani nesahl :)

                0 0
              • Kosta  

                jako barva asi nebude nic moc, ale ta funkčnost tam je :)

                0 0
                • Atilla  

                  To, že jsou plné bordelu, který ničí o kroužky vůbec nevadí. Samej ladič, gramhonič, atd, ale jednou za rok vyměnit brzdovku se jim zdá zbytečné. Nechápu nic.

                  0 0
            • Georrge  

              problém brzdovky je, že stárne pořád i bez zatížení, takže brzdovka je na vyhození po třech letech ať už je v autě, na kole nebo nepoužitá na poličce v garáži. Nějakej rozdíl tam samo bude, ale moc ne.

              Jinak z brzdovky se stane DOTka nižší kategorie po cca. 2 letech, takže DOT4 bude mít po dvou letech bod varu jako DOT 3. Aspoň tolik jsem o tom četl :)

              0 0
              • jipík  

                Tak to zase není tak přesně jak píšeš, u auta je otevřený systém, tak že k brzdovce může vzdušná vlhkost u kol je to uzavřený, tak ta vlhkost se dostává jenom omezeně na Giantovi Reinier model 2004 brzdy Giant MPH náplň DOT 4 najeto 18000km na originál kotoučích i destičkách a DOTku jsem měnil až letos (8 let) kdy se začali projevovat příznaky převařené kapaliny a tohle kolo bylo a je využívané jako náklaďák tedy natežko a jako treningový stroj na výcvik malamutů v zapřahu kdy vlastně celou dobu stojíš tedy držíš obě brzdy a přibržďuješ, jinak by jsi malamuty neukočíroval, což jsem už psal v jiných vláknech pak máme ještě kolo Gianta XTC 2003 (9let) brzdy MPH vše originál a kapalina v poho, ale ten nemá tolik najeto no a na Avidech Cannondale F1 (2roky), Trek fuel (5let), Gary Fisher (5let)tam ne náplň taky DOT a bez problémů a pak shimana na minerálu, ten nemám rád, ale taky bez problémů, jelikož jim není ještě ani rok :-D Jirka (George)

                0 0
                • tonik666  

                  Nechápu, jak jsi mohl na jedněch deskch a kotoučích dát 18 000km.

                  Po 18 000km by se u mě opotřebovaly desky i kotouče i kdybych vůbec nebrzdil, jen odporem vzduchu :)

                  0 0
                  • Atilla  

                    To víš nesmrtelné desky i kotouče a DOT která nedegraduje. Někdo holt má to štěstí a někdo musí měnit desky min. jednou do roka:)

                    0 0
                  • jipík  

                    Njn starý dobrý MPH vlastně licenční Hope dneska už takový nekoupíš :-D

                    0 0
    • Blahycz  

      No zkusim ty desky a takovou tu odmaštovací klasiku a uvidim. A co se tyka desek,,koupit organiky nebo něco jynyho,,třba měkčího?

      0 0
      • Richi  

        Sintry.

        Mimochodem, v Česku nejsou k dostání na Hayes Stroker Trail od KoolStopu jiný desky než organiky. Sintry jsem nenašel. Venku jo, v Německu za 24.90 euro a na Chainreaction za 12.99 liber.

        0 0
      • Vilém  

        Neco mekciho jak organiky? Tak to uz me nic nenapada:)

        0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Nedávno jsem namontoval na zimáka místo hyder (deorka, který se nějak zavzdušňovaly a pístky netěsnily) mechanický Avidy BB7 a brzdí to namouduši jako čert :-) Ať to porovnávám jak to porovnávám, tak mi přijde, že maximální brzdná síla je rozhodně vyšší než u těch deorek nebo SLX. Samozřejmě jedovatý jsou jako chřestýš, na což je třeba si trochu zvykat.

      0 0
      • DaSnail  

        njn, ale hydraulika je zas bezúdržbová a bezporuchová.

        0 0
        • jaski  

          no to je jasna vec :)

          0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Jo, jasně :-) Proto jsem ji asi měnil, že? :-D

          0 0
          • Kosta  

            za a chyběla DaSnail-ovi cedule sarkasmus a za b některé hydrauliky jsou opravdu (téměř) bezúdržbové vzhledem k ostatním komponentům kola a vzhledem k véčkům

            0 0
          • DaSnail  

            nazor, že brzda s lankom brzdí silnejšie jak hydro deoreseliks a ešte k tou sa nesere, neni vobec pokorokový. dal by sa dokonca označit za zpátečnícký.

            kam až to lze hnát? nahradíme aji kapalinu v hadičke camelbaku ocelovým lankom?

            smajl ;o)

            0 0
    • bathed  

      Technický trabl: netěsnící pístek, prožrané těsnění, popřípadě stará kapalina s vyšším obsahem vody (= při zahřátí mění varem objem) – to všechno poznáš okamžitě: propadá se ti při brždění páčka, kolem pístku v třmenu to slzí nebo si to naopak začne přibržďovat samo… Pokud to není tohle, bude problém jinde. Avid není „sračka“ a tak pochybuju, že u něj dojde k deformacím (pružení) třmenu. Rozdíly mezi jednotlivými modely je v konfortu (různé štelovátka) a pak taky ve váze. Jediné co mně v téhle souvislosti napadá je kvalita hadic – ono, ne nadarmo se prodávají hadice s oplétáním, které na minimum eliminují její „nafukování“ pod tlakem…

      Ale pozastavím se ještě u jednoho problému, který tu řešili lidé přede mnou. Já jezdím enduro (mylím jako fakt Enduro) a už asi 12 let jenom čtyřtakty od KTM. Za ty roky jsem vyměnil nespočet motorek a pokaždé to bylo stejné: KTM vozí třmeny a pumpy (páky) Brembo. V tzv. PowerParts katalogu má třmeny ne odlévané, ale lité a pevnější hadice. Ale i tak – když kupuješ novou motorku, je tam odlitek a běžné hadice. Přesto ta motorka brzdí, jakoby člověk strčil klacek do špic! Ty brzdy jsou jak meče!!!! … ale to jenom do momentu, kdy měníš desky. Z výroby jsou tam totiž organické – keramické destičky. Tyhle se prodávají za 2.500 a když si vezmeš že ve sračkách a v blatě ty desky na klasickém enduru (5–7 hodin) sešvihám na kov, byl by to drahý koníček… A tak všichni vozí sintry… Na tvrdosti nezáleží – v každém případě ta motorka nebrzdí VŮBEC!!!! Po dlouhém laborování jsem pořídil kotouče Braking a k nim jenom dokupuju destičky za 450,– pár. Kotouče přehazuju z motorky na motorku a měním jenom věnec (unašeč je zvlášť) – nemám problém! – brzdí mi to naprosto stejně jako všichni japonci na Nissinech…

      Tak snad si z toho něco vybereš…

      0 0
      • bathed  

        v powerparts katalogu jsou TŘMENY KOVANÉ! – sorry

        0 0
      • misko  

        ta deformacia sa da na elixiroch celkom dobre vidiet

        0 0
        • bathed  

          Fakt? Já měl na starém kole Juicy3 a teda buď jsem slepý a nebo nevidím… nevím…

          0 0
    • logoman  

      Rozhodne bych neporizoval jiny elixiry, vsechny brzdej stejne. To uz spis code. Mne se zatim E3 utavit nepodarili narozdil od juice, u kterych to nebyl problem. Spis se mi zda, ze nejsou moc kvalitni …

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.