• Helyett

    Potřeboval bych na svém Epicu vyměnit brzdy z důvodu špatné funkčnosti. Teď mám Formula C2 z roku 2014 a je to katastrofa z hlediska funkce i údržby. Chtěl bych něco co brzdí dokonale a nebudu to muset každý měsíc odvzdušňovat. Přemýšlím o Shimano XT BR-M8000, ale nemám s tím osobní zkušenost. jezdím převážně XCT, ale i dlouhé technické sjezdy, Sudety apod., potřeboval bych dobré chlazení, aby se to moc neprohřívalo.

    0 0
    • milan.v  

      A pohledal sis tady něco k těmto brzdám?

      0 0
    • novas752  

      Použij hledání, o brzdách m8000 a všemožných konkurentech je tu dost obsáhlé vlákno.

      0 0
    • kejda  

      Případně kup Sram guide ultimate a zkus je. No a pak poreferuj, jaký jsou

      0 0
    • Strakááč  

      Kup shimano deore.. nejsou s nima problemy jak s XT a brzdí luxusně.. větší brzdnej účinek nejni podle mě ani potřeba.. teda na nejakyho metráčka ve sjezdu na sjezďáku už bude muset bejt čtyřpistek asi no :))

      0 0
      • kejda  

        Neraď mu tak :))). Potřebuje čtyřpístky

        Já si chci koupit Ultimate a zatím je nikdo moc nepohaněl ani nevychválil. Nějaký testík by se hodil

        0 0
    • mrazik62  

      Synovi jsem stejné vyměnil za XT i s chladičem a nedá se to srovnat. Teď v klidu jezdí z kopce po předním kole, protože krásné fungují a dají se dávkovat s citem.

      U těch formul jsem čekal, kdy se z kopce pri závodě rozstipe. Tak se jich neboj :)

      0 0
    •  

      než 8000 zkus ještě někde sehnat bezproblémové XT BR-M785

      jsou trošku dražší no :-) https://www.bikeparkmost.cz/…redni-zadni/

      tady levnější http://www.bikeart.cz/…predni+zadni

      0 0
      • snas89  

        Otazka je jestli jdou 785 jeste vubec sehnat?:)

        0 0
        • Strakááč  

          Jetý seženeš..

          0 0
          • puka  

            Mohl by. Tady na bazaru byly za 2000,ale měly slx krytky :D

            0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Na kupkole mají, ale verzi bez chladiče.

          0 0
          • Strakááč  

            Nač chladič.. stejně hlavní jsou sintr desky a trochu odolnější kotouče..

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Právě že na sintrech ten chladič má celkem výrazné opodstatnění, protože teplo se odvádí do desek a z desek do třmenu a dál do systému.

              0 0
              • tomxxx  

                Chce brzdy na XC, chladič neni potřeba

                0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  Chce brzdy na XC, ale i dlouhé technické sjezdy. O chladiče si sám řekl.

                  0 0
                  •  

                    čím se dříve brzdilo když byly jenom Véčka, asi se nejezdily dlouhé technické sjezdy

                    0 0
                    • Pijer  

                      Svatá pravda, neslyšel jsem o nikom, kdo v dlouhém sjezdu uvařil lanko (i bez chladiče) :-D

                      0 0
                      • jonti  

                        Ja slysel a videl lidi ohrat rafky tak, ze jim praskali duse :)

                        0 0
                        •  

                          ale jenom těm co měli tehký/tenký duše, těch co jezdili bezdušáky se to netýkalo:-)

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Co si pamatuju, tak staré bezdušáky z dob véček na tehdy ještě hodně úzkých ráfcích (C-max a pod) občas v delším technickém sjezdu ufoukly a bylo o zábavu hned postaráno :-)

                            0 0
                            • scret  

                              vecka mam, CMaxy mam… zatim ufukuju jen ja:))

                              0 0
                              • Singlespeed  

                                Ale delší technické sjezdy třeba v Alpách s tím určitě už dávno nejezdíš :-).

                                0 0
                                • scret  

                                  samozrejme davno ne…:) Jen me neni jasny, z jakyho duvodu by melo dojit k tomu ufukovani?

                                  0 0
                                  • Singlespeed  

                                    V technických kamenitých sekcích při trošku podhuštěném širším plášti to občas ufouklo kolem patky pláště. Nebyl to nijak neobvyklý jev. Asi se tehdejší bezdušáky při použití s tehdejšími velmi úzkými 17mm ráfky více žmoulaly a nedržely úplně dokonale v háku ráfku.

                                    0 0
                                    • scret  

                                      tak za to asi nemuze to brzdeni ne?:)

                                      Jinak Mavic byl UST a s UST plastem to drzelo jak zidovska vira!

                                      Mimochodem jezdil jsem treba i jen kevlarove Conti Explorer a taky v poho…

                                      Ale vse na STckach (XLka), tzn. 19mm rafek…

                                      0 0
                        • Singlespeed  

                          Já zase občas v Alpách ustřihl ventilek. Ale zase na druhou stranu, v tom samém sjezdu s kotoučovkama uvařila partnerka hydraulická XTR-ka jak bramboru :-).

                          0 0
                    • bezdratova.sprcha  

                      Máš úplnou pravdu. A ještě předtím se na kolech nejezdilo vůbec a taky si nikdo nestěžoval.

                      Taky si srovnej jak se technické sjezdy jezdí dnes a jak se jezdily v době kdy kotoučovky neexistovaly.

                      0 0
              • scret  

                jenze sintry naopak vadnou za dyl nez organiky, takze tahle logika nema moc realny vyznam:))

                0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  To je docela zavádějící právě kvůli těm deskám. Desky se chladí podstatně pomaleji něž kotouče, pokud nemají vlastní chlazení.

                  Ano, reálně vadnutí může zabrat více času, ale následné zotavení pak bude také trvat déle.

                  0 0
                  • scret  

                    nemam takove zkusenosti…

                    Muzu srovnat u shimana jak desky organicky vs. sintry, tak i organiky s chladicema… Sintry s chladicema zatim nebyly potreba… ani v alpach… Nevim, kam bych mel az jet, abych to potreboval.. Vaha 84kg, AM/EN kolo…

                    0 0
              • Strakááč  

                Aale.. zvlášť novy sh sintry s titan chladicim zakladem tolik neprenesou do třmenu

                0 0
                • jecnak  

                  U vyssich rad je trmen keramicky, takze do trmenu se tepla moc neprenese. Spis zapeces desky, coz hrozi prave u organik ne u sintru.

                  0 0
                  • Strakááč  

                    No právě.. já na predku organiky upek že brzdna směs upadla a brzdil jsem železo ma zelezo :)) sintry to daj v pohodě.. a prenos přes ocelové pistky je taky v pohodě.. nebo z jakyho matrose je.. jen se asi musi vic odvzdusnovat no otazka par minutek práce..

                    0 0
                  • novas752  

                    Keramicky trmen jsem teda jeste nevidel.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    pistek

                    0 0
              • Vilém  

                Zato u organik to do trmene neodvadi? Od toho jsou pistky keramicke, aby se toto omezilo.

                0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  U organik většina tepla zůstává v kotouči.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Mohl bys toto sve tvrzeni necim podlozit?

                    0 0
                    • novas752  

                      Organicka vrstva ma horsi tepelnou vodivost nez sintrovana. Takze sintrovane desky odvedou do trmenu vic tepla (Q=[J]) nez Organicke.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Sice jsem se neptal tebe, ale zajimala me predevsim ta „vetsina“. Protoze podle jeho tvrzeni by nebylo treba davat k organikam chladice atd.

                        No a taky jak uz tu padlo, pistky u diskutovanych brzd jsou keramicke, takze to prenaseni tepla do trmene neni az tak hrozne, jako to byvalo u starsich typu brzd, ktere mely pistky ocelove.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          No tak os si to neuvedomuje, ale mluvi o teple. Takze pokud by tepelna kapacita desek byla srovnatelna s materialem kotouce, objem materialu je uplne jiny. Hranicni podminky ti reknou, ze v miste kontaktu je teplota povrchu kotouce a desek stejna. Takze vetsi mnozstvi materialu = vetsi mnozstvi naakumulovaneho tepla:)

                          0 0
                          • novas752  

                            Ale vstupuje do toho i ta tepelna vodivost, tedy koeficient rychlosti prenosu tepla na zaklade nejakeho tepelneho spadu. Proto ty keramicke pistky, vetsina keramickych materialu je docela dobry tepelny izolant, viz treba šamotové vyzdívky pecí apod.

                            0 0
                        • novas752  

                          Tak na pistek no, jasne, resp. Na zakladovy plech desticek. Pak uz do toho vstupuji dalsi faktory jako material toho plechu, pripadny chladic, material pistku…

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Pokud je material plechu „kov“, je sumak o jaky bezny kov jde…koilo neni F1, aby se hralo na kazdy uchlazeny Joule…

                            0 0
                      • Idas  

                        Trickstuff ma na sve tvrdi presne opak.

                        Tady je preklad s Googlu.

                        Organické brzdové destičky se nazývají organické, protože obsahují převážně různé uhlovodíkové sloučeniny, tj. Produkty organické chemie. Základna (také nazývaná matrice) se skládá ze syntetické pryskyřice a v podstatě drží brzdovou destičku dohromady. Vlákna v matrici jsou zodpovědná za mechanickou pevnost obložení. Výkonnostní vlastnosti brzdového obložení, například jeho koeficient tření, jsou určeny různými použitými plnidly (například kovy). Organická podšívka může obsahovat až 25 různých materiálů.

                        Sintrové brzdové destičky jsou pojmenovány po jejich výrobním procesu. V procesu slinování se různé práškové materiály (obvykle kovy nebo keramika) spojují pod vysokým tlakem a při vysoké teplotě – výsledkem je materiál podobný kovu. Sintrované brzdové destičky jsou obecně tvrdší a odolnější opotřebení než organické brzdové destičky. Sintrované brzdové destičky však s větší pravděpodobností škrtí, způsobují namáhání brzdových třmenů kvůli vyššímu přenosu tepla (což je důvodem, proč nejsou kompatibilní s některými typy brzd) a jejich výroba je dražší než výroba organických brzd Podložky.


                        Aby se zajistila optimální funkce, musí rotor kotouče odpovídat brzdovým obložením. Jako obecné pravidlo platí následující: Kotoučové rotory s malými malými otvory na brzdném povrchu jsou vhodné pro měkčí, organické brzdové destičky, kotoučové rotory s většími otvory na brzdovém povrchu se hodí pro tvrdé, sintrované brzdové destičky (viz také část " Zasklívací brzdové destičky "). Tvrdé podložky se lépe přizpůsobují tvrdým rotorům. Brzdy CLEG pracují s oběma typy brzdových obložení. Mimochodem, je velmi snadné zjistit, jaké typy brzdových destiček máte před sebou: Většina nosných desek vykazuje jednu nebo několik děr. Pokud materiál podložky vyplní perforaci, je to pravděpodobně organická brzdová destička. Pokud je perforace prázdná, je nalepena na sintrovaném brzdovém podložce.

                        http://www.trickstuff.de/…ow/index.php

                        0 0
          • KoudakT  

            Tak koupí nové desky, když ty bez chladiče nebudou stíhat… To přece není problém.

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Jenomže to je další více než litr investice.

              0 0
              • jonti  

                Desky jsou spotrebak, nekdy nevydrzi ani den :)

                0 0
              • KoudakT  

                Tak časem je sjede tak, jako tak. A uvidí, jestli mu stačí nebo ne.

                Navíc, jde po vyšší řadě brzd, takže finance budou. Kdyby chtěl budgetové brzdy, bude se ohlížet po Deore, které navíc brzdí podobně a mají míň blbostí, které se můžou ****** :-D

                0 0
                • scret  

                  *1

                  0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  To že někdo jde po vyšší řadě brzd neznamená, že bude chtít jen tak hnedka vysolit litr navíc. Co to je za logiku?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Vsak nemusi…a litr moc neni:)

                    0 0
                  • Helyett  

                    No ne že bych byl spořivej, ale litr za spotřebák mi přijde trochu dost. U Formulí byl problém, že na destičky nikdy moc nedošlo z toho důvodu, že když se ohřály, začaly houbovatět, páčka Vám šla do gripu a kolo téměř nebrzdilo.

                    0 0
                    • novas752  

                      Tak kupuj za zlomek z Alika

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        U desek mam zkusenost, ze jednou za cas je lepsi pustit chlupa a koupit origo, nez se mrcasit z druhovyrobou a resit jiny brzdny vykon a jinou zivotnost…

                        Kolikery desky do roka kupujes?

                        0 0
                        • Helyett  

                          No asi dvoje nebo troje, ale dyť to píšu, že problém u Formulí byl se silou brzdného účinku, tzn. desky se moc neopotřebovávaly.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Podle toho co popisovals, to vypada spis na problem s odvzdusnenim.

                            0 0
                            • Rubi  

                              jenze ten byl konstrukcni, mechanici ze socialu z toho v tu dobu docela rostli :-) proste pumpovaly, nebrzdily, dalsi rok mel social magury / shimana…

                              0 0
                              • Helyett  

                                To můžu potvrdit, já jsem se v tom odvzdušňování vyškolil do dokonalosti a stejně to bylo houby platný.

                                0 0
                              • tomxxx  

                                U formulí byl problém to umět odvzdušnit. Nejvíc se mi osvědčilo naplnit brzdu po ***** kapalinou a pak podle chodu upouštět. Když se to udělalo klasicky podle návodu, šla páka k rodlům a pumpovala. Vtip byl v tom, že ve chvíli, kdy sem to konečně vykoumal, začala páka chcát, tak sem je hodil do koše, koupil SLX a víc mě ty sračky nezajímaly. Když sem pak poprvé viděl třeba Tektro, jak u nich funguje servis a jak brzděj, nechápal sem, jak někdo může chválít formule nebo avid, když i low end brzdy jsou daleko lepší (o těch nejobyčejnějších shimanech ani nemluvě).

                                0 0
        • tomxxx  

          Myslíš třeba pod čtyřku normálně na kupkole? Když bude joo zle, tak se daj složit – zee páka a třmen klidně z těch novejch SLX/XT

          0 0
        • Mr_Mertic  

          Mám jedny v top stavu, úplně bez škrábanců. Vyměnil jsem olej, jsou odvzdušněné a s novými deskami.

          Měl by někdo zájem?

          0 0
          • Helyett  

            Kolik stojí? Mají chladiče? Jaký jsou tam desky?

            0 0
            • Mr_Mertic  

              Čau, desky s chladičem, ještě černé třmeny, které už nejsou nikde k sehnání. Desky nové, nejeté. Absolutně bez škrábanců, top stav!

              0 0
              • Helyett  

                jestli jsou černý, stříbrný nebo fialový je mi šumák, potřebuju jezdit a po předchozích zkušenostech pujdu do jistoty v podobě novejch. Díky

                0 0
      • Helyett  

        A v čem ja vlastně takový rozdíl mezi XT BR-M8000 a XT BR-M785 ? Na první pohled vypadají velmi podobně.

        0 0
        • Vilém  

          785 nejsou tak problemove jako 8000.

          0 0
          • doubleingram  

            V čem?

            0 0
            • Vilém  

              Staci kouknout na titulni stranku fora, kde se nachazi dost obsahle vlakno tykajici se BR-M8000 a problemu s nema.

              0 0
              • matbiker  

                Mně třeba 785 pumpují a 8000 ne…

                0 0
                • Vilém  

                  Me taky delaji 785 problemy, ale ne takove na ktere si stezuje hodne lidi u 8000. Ale ze by si na 785 stezovalo tolik lidi jako na 8000, jsem tu nepostrehl.

                  0 0
                  • Idas  

                    A kdyz se podivas co maji v profilu tak zjistis ze ani XT M8000 nemaji.

                    0 0
                    • novas752  

                      A od kdy je profil presnej „otisk“ reality? :) skoro pup roku mam novyho bajka a do profilu jsem si ho jeste nedal, ctvrt roku mam silnici a taky tam jeste neni.

                      0 0
                    • Vilém  

                      No a? Ja tam taky nemam ani jedno z kol na kterych je mam.

                      0 0
                    • jIrI___  

                      Člověk by musel mít jó fištróna, aby nahrával na internety všechny své lepší biky a doplňoval tak databázi pro zloděje :)

                      0 0
        • jonti  

          Konstrukcne jsou skoro stejne, ale maji asi pouzitou jinou smes gumy na tesneni a podobne detaily, ktere zpusobuji problemy. Ne vzdy, ne u vsech serii, casto jen pri nizke nebo pri vysoke teplote.

          0 0
    • KoudakT  

      Na nové brzdy od Shimana jsem zatím mnoho pěkného nečetl. Ale mně osobně dobře fungují 675 od Shimana a desky s chladičem na ně půjdou v pohodě.

      0 0
    • Buggi  

      Jestli můžu přidat svou zkušenost…„me­tráček+20“, kotouče XT RT 81 180/180, přední brzda Deore M615, zadní SLX + desky XTR BR-M985, kovové chlazené a brzdí jak šlak. Několika kilometrové sjezdy v Beskydech a nevím, co je problém s brzdama.

      0 0
    • vn25  

      Byl proveden nějaký test při kterém byly měřeny teploty třmenů a desek s chladičem a bez? Mě přijde chladič tak malej že to teplo který dokáže uvolnit navíc je zanedbatelné

      0 0
      • Smazaný účet  

        plocha, kterou se desky muzou chladit je v pripade desek s a bez chladice brutalne odlisna…hlavni chlazeni se deje konvekci.

        0 0
        • vn25  

          A proto bych si rád přečetl nějaký test kde bude přesně změřeno o kolik stupňů dokáže chladič teplotu desek snížit.

          0 0
          • novas752  

            To ale zavisi na velmi mnoha faktorech, rychlost, teplota, vlhkost obtekajiciho vzduchu…

            0 0
            • vn25  

              Jojo, ale v tom problém nevidim všechno by to šlo nějak udělat

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak to nejak udelej:)

                0 0
                • vn25  

                  Hned se do toho dám. V koupelně mám placu dost a výsledky budou naprosto přesné

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Zkusenost pravi, ze problemy ktere by se musely ‚nejak‘ osefovat tvori asi tak petinu vsech problemu v dannem testu:-)

                    0 0
                    • tomxxx  

                      Me by takove test ale skutecne zajimal. Taky by me zajimal rozdil mezi obyc kotoucema, kotoucema na unaseci a ice tech XT. Subjektivni nazory uzivatelu mi prijdou ovlivneny i vsim ostatnim – kvalita vyservisovani brzd, desticky, prostredi kde jezdili atd.

                      0 0
                      • jonti  

                        Asi tak, kazdy chvali nove brzdy, ale casto jen z duvodu, ze nove nezamastene desky a kotouce brzdi lip.

                        0 0
    • Smazaný účet  

      Formuly C2 neznám. C1 opravdu nemají dobrou pověst. S jejich (důkladným) odvzdušněním je trochu víc práce (hlavně na páce), ale po jeho provedení zatím brzdí spolehlivě a nazavzdušňují se. Asi bych měl zaklepat… S XT si rozhodně polepšíš, o tom žádná.

      0 0
      • Helyett  

        Sorry já to napsal blbě, mám taky C1. Zajímalo by mě jestli si měnil těsnění nebo nějaké vnitřnosti za účelem zlepšení odolnosti proti zavzdušnění?

        0 0
        • vn25  

          Já sem c1 kupoval od chlapíka kterej je prodával kvuli problémům se zavzdušňováním a malé účinnosti. Prodal mi to za cenu šrotu, tak sem si řek že se v tom povrtám a buď zůstanou na kolo nebo poletí do koše. Před prodejem mi je odvzdušnil s tím, že do měsíce budu odvzdušňovat znova. Poprvé se mi přední zavzdušnila po nějaké opravě přehazky kdy bylo kolo položeno sedátkem a řídítky na zemi. Následovalo moje první odvzdušňování brzdy s doma poskladanou odv. sadou životě, boj trval asi 1h a povedlo se. Podruhé se brzdy zavzdušnily při opravě duše-kolo bylo zase sedátkem a řídítky na zemi. Tak u těch mejch c1 je možný že jim tahle poloha nedělá dobře protože už je to téměř 2roky co si na tohle dávám bacha a žádný zavzdušnění se nekoná. Taky nevim co má kdo proti brzdnému účinku, mám 160 kotouč, desky z ali za 70kč a lítat přes říditka nebyl do doby než sem si brzdu zamastil při mytí žádný problém.

          Ještě mě napadá že brzdy nebyly zavz. hned po otočení kola ale až po pár zabrždění se promáčkly

          0 0
          • vn25  

            Zjistil jsem že lžu, brzdy mě fungují bez zavzdušnění rok a pár měsíců

            0 0
        • Smazaný účet  

          Koupil jsem je jeté od kamaráda. Žádné těsnění jsem neměnil. Setkal jsem se ale na zahraničních forech s názory, že tyto brzdy, když jsou opravdu dobře odvzdušněné (což bohužel nebývaly ani na nových kolech), fungují dobře. Netvrdím, že je tolik lidí odvzdušňuje blbě, ale konkrétně odvzdušnění pák (dle návodu na Youtube přímo pro tyto brzdy) mi dalo opravdu dost práce – chtělo to dost trpělivosti a solidní podtlak na stříkačce na odsátí všech bublinek z útrob páky (a že jich bylo). Odvzdušňoval jsem je asi před dvěma měsíci a páky mají stále stejně krátký a příjemný chod a solidní účinek, stejný nebo lepší než má Deorka. Teď nějakou dobu jezdím zimáka, tak uvidím na jaře…

          0 0
    • embi  

      Trickstuff Picola

      0 0
    • Idas  

      Ja s brzdami XT BR-M8000 nemam vubec zadny problem, brzda se nezavsdusnuje, brzda brzdi jak ma,

      perfektni davkovani a spolehlivost.

      Pouzivam XT kotouce SM-RT 81 a G02A Resin desky. Najedu ca.6000km rocne.

      Vazim s ruksakem 100kg

      Udrzba: Jednou rocne vymena oleje.

      0 0
    • Helyett  

      Díky za všechny ohlasy. Nejvíc mne přesvědčili majitelé XT BR-M785. Teď ještě volba správných kotoučů. Tam mě váha tolik nezajímá chci , aby byli pořádně masitý. A nechci plovoucí a podobý opičárny. Nejlépe 180 na předek a 160 na zadek. Poradíte?

      0 0
      • novas752  

        6 děr nebo Centerlock?

        0 0
      •  

        Trickstuff Dächle a k tomu jejich desky a budeš si chrochtat.

        0 0
        • Helyett  

          Název zní hrozně , ale je vidět, že s tím maj zkušenosti – 115 gr u závodního kotouče 180 mm je dobrej údaj. Já bych šel ale do toho 2,05 mm tlustýho. Otázka jestli nebude problém s vůlí mezi obloženým a materiálem kotouče?

          0 0
        • Helyett  

          pak je ještě otázka, zda tenhle kotouč má užitečnou plochu podobnou deskám na Shimano ?

          0 0
      • bren.2  

        řešiš vahu?davam uplne obyčejné -https://www.cy­cology.cz/brzdo­vy-kotouc-shimano-sm-rt20-center-lock-p4529/?vid=4531 a pohoda. xt785+2/180, mam 95kg.

        0 0
      • Strakááč  

        proč né plovoucí kotouče ? jinak kotouče bych volil nějaký s velkou třecí plochou tzn nejlepší dle mě Centerline a hlavně mít sintrovaný destičky ! s organikama to je zvlášť v tejhle zimě uplně nulový.. :D

        jinak deore M615 brzdy a brzdí skoro stejně, dle mě stejně… jak M785........ ;)

        0 0
        • tomxxx  

          Centerline s hliníkovym unašečem na CL mi dělaj spolu s Rival brzdama hranku na destičkách, kterou musim čas od času odbrousit. Vypodložkovat to nejde, leda odbroucit kus třmenu, ale pak by mi zase kotouč narážel do třmenu…

          Takže pozor, jestli seděj se shimanem a zajímá mě zkušenost, jestli to někdo vozí.

          0 0
          • Strakááč  

            musí.. velikosti kotouče jsou daný pístky musí bejt ve stejných polohách.. to by museli bejt kotouče s jiným rozměrem a jiný adaptéry a rámy by museli mít nějaký úpravy podle toho na jakou brzdu jsou určený…

            spíš bych ten problém viděl v nepřesně řešených navářkách na rámu.. nebo fakt netuším.. třeba jsi koupil špatnej adaptér.. ono totiž na IS/PM jsou různý verze na předek a zadek ale sám se v tom nějak ztrácím… :D

            0 0
          • deda  

            Hm, mě dělají hranu centerline 6 díra na guidech s origo deskama. Takže pilnik nebo zkusím nějaký smrt…

            0 0
        • jIrI___  

          Zajímavé, já zase s příchodem podzimu nasazuju organiku, protože líp brzdí za studena. Ale moc tomu nenakládám, takže se desky nestihnou ani ohřát :-)

          0 0
          • Strakááč  

            Divný.. mě organiky nebrzdí jako sintry.. sintry brzdí dobře za studena taky.. zahrejou se jedním otocenim kola a brzdí jako kráva… já nevim.. ale prostě organiky mi nebrzdí a sintry nahned i kdyz maj možná zezacatku míň kousavej účinek origo sintry sh.

            0 0
    • kam  

      shimano xt je velmi dobrá volba

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.