• Honza z H

    Poraďte, jaký výplet dát na přední kolo pro normální MTB (žádné skoky), ráfek Mavic XC 717, brzdy V, odpruž vidlice 80 mm, váha jezdce 85 kg. Chtěl jsem 3× křížit, ale mám krátké dráty. Vychází mi tak na 1× křížení, mám obavy o ráfek, aby se nevytrhávaly niple a nemusel často centrovat. Mám vyměnit dráty, nebo křížit jen jednou? Dík

    0 0
    • Ondra Marin  

      Křížení 1X, to jako myslíš radiální výplet??? Jinak já sem měl radiální na ráfku X225 a bylo to uplně v pohodě, necentrovalsem, ani nepraskali dráty(váha 64, ale nešetřil sem to)

      0 0
    • MARIN  

      Mam (2roky) na prednim Mavic 517+XTR nabu a krizeni 2× a zadny problemy nemam

      0 0
      • Honza z H  

        Kdyby to vycházelo na 2× tak to bych nechal 2×, ale ony ty dráty jsou dlouhý akorát na radiální výplet a to nechci riskovat, že se vytrhají niple z ráfku, nebo nevydrží příruba na náboji. Jsem spíše turista a nákupem dražšího ráfku chci spíš prodloužit servis než honit gramy. I tak dík.

        0 0
        • MARIN  

          Toho ze by se vytrhali z rafku bych se nebal to spis bacha na nabu

          0 0
        • biker007  

          no tak na turistiku bych si 717 (por. 517) opravdu nekupoval.. vzdyt to sou zavodni rafky stavene na vahu a vykon. moc dlouhou vydrz (napr. rychle probrzdeni u NEkaramicke verze) bych u nich zrovna nehledal. pro turistiku ( samo ze nejen na ni;) ) bych poridil (sem si poridil) Mavic 221. nebo spatne nevypadaj ty novy Remerx Eagle.

          0 0
          • Honza z H  

            Jenže já se neptám na ráfek, jsem turista snob :-)) (už jsem si koupil ceramic) já chci zkušenost někoho, kdo jezdí radiální výplet a náboj XT a třeba tu 717 ku. Je mi jasné, že namáhání bude větší u náboje, kde bude výplet namáhat přírubu na kratší délce a ještě se síly nebudou křížit. Asi na MTB radiální výplet nikdo moc nejezdí. I to je cenná informace.

            0 0
            • kandik psi zub  

              kandik psi zub: 100kg, naba DT onyx, rafek mavic 517, draty DT 2–1.8 radialne, duralovy niple to vse pod odpruzenou vidli naprosto bez problemu uz dva roky. Ani shimana bych se radialne nebal…

              to s potreboval vedet ?

              0 0
              • Mamutt  

                Já si tou „všeobecností“ u Shimana právě nejsem úplně jistý. Chtěl bych přeplést LX + Mavic 221 vepředu do radiálu a vzadu u katzety radiál a druhou přírubu 2× nebo 3× křížený, vše s dráty 2–1.8–2. Jenže netuším, jestli to ta příruba snese.

                0 0
                • biker007  

                  vzadu u kazety radialni? spis sem to videl obracene: u kazety krizenej, druhja strana + predek radial. takhle ma kamoska kolo na nabach shimano(snad deore) a v poho. ale ona navazi skoro nic, ja bych si to treba na kolo asi nedal.

                  0 0
                • Vilém  

                  Prasknout muze vsechno.SRAM ma pravda vyssi priruby.Na jednom kole vozim shimano radialne ve predu a jezdil jsem na trial vzadu 3× krizeny u kazety a radial na druhe strane a naba to vydrzela taky(STX).

                  0 0
                  • Mamutt  

                    Se omlouvám, u kazety se samozřejmě nechává křížený, aby se kolo v záběro nekroutilo.

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      No a u kotouce taky a vzadu ti uz moc stran na ptakoviny nezbyva :)

                      0 0
                      • Mamutt  

                        A doprostřed je nachrastim just rovně ;) Brzdím véčkem, takže o tomhle jsem vážně ani nepřemýšlel.

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          No jo. Vzdyt se vlastne dela naba i s prostredni prirubou. Tam by to snad slo.

                          0 0
                          • Mamutt  

                            Provrtám LX-ko a dráty tam nastrkám fšecky středem. Bude to eldžantní a érodynamické a když odfrézuji příruby, ušetřím i na váze ;)

                            0 0
                    • Pebe  

                      třeba Shimano silniční kola maj u kazety radiál a na druhý straně křížení kola WH-R550

                      0 0
              • Mamutt  

                On totiž třeba SRAM výslovně upozorňujě, že radiální výplet je možný od řady 7.0 Shimano neříká nic.

                0 0
                • Zdyn  

                  No Shimano radialni vyplet nedoporucuje,ale videl jsem dost jejich nab radialne zapletenejch.Na­priklad pred casem mel Rockmachine na nejakych kolech radialni vyplet na LX nabach seriove.

                  0 0
                  • Mamutt  

                    Tak já až se budu nudit tak to zkusím přeplést. Se mi to líbí ;) Díky.

                    0 0
              • Honza z H  

                Něco takového, jenže investovat do DT náboje se mi nechce, zatím mám náboje jenom na kónusech a ta příruba na XT nábě ve mě moc důvěru nebudí. I když odpružená vidlice by tomu měla dost pomoci.

                0 0
                • djano  

                  Turista a snob – kup si dlhsie paprsky :-)

                  0 0
                  • Honza z H  

                    No jo nakonec po třech letech dobrá rada. Ale přesně tak jsem to tenkrát udělal :-)) 2× křížená klasika a to kolo drží dodnes, ani nevím že bych ho někdy centroval.

                    0 0
            • JJ  

              Ja mam Sram 9.0 a Rigidu XC 420 + draty Sapim 2mm. Dva roky bez problemu, jeste sem snad ani necentroval.

              0 0
    • Peslezedirou  

      Ahoj, napadlo mě udělat radiální výplet na přední kolo (MTB na beta bike, nába LX, ráfek XM 317, DT 2,00–1,82,00). Po přečtení historie, se zdá, že není žádný problém, ale nikde jsem nenašel jízdní vlastnosti takto zapleteného kola, srovnání boční tuhosti o proti klasice 3*křížený výplet atd.. Dík V.

      0 0
      • kubad  

        Záleží jak moc ten výplet utáhneš, ale v podstatě je kolo tvrdé, míň pohodlné, ale líp vypadá. Boční tuhost záleží na utažení a počtu drátů, neměl by být problém.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Líp vypadá, no právě :o) Bude to na 32 drátech, pokud je tuhost stejná jako 3kříženého tak není problém. Zkoušel jsem víkend cross ride, ale nic moc, šli z domu.

          0 0
    • kubad  

      Když už děláš nový výplet na nový ráfek, každopádně dej nové dráty, vyplatí se to. Jestli pak uděláš radiál, 2× nebo 3× křížený už záleží jen na tobě. Mám radiální výplet na kolech od roku 2002 a neměl sem s tím žádný problém. Ale je to zapletené přímo od výrobce – Mavic.

      0 0
      • Jane  

        asi dotaz lamy :) ale zajímalo by mě, zda v každém servisu poctivě měří i napětí drátů, nebo zda to dělají jen tak… Přemýšlím, zda nechat vyplést kolo v RK Cyklos nebo v bikezone – u bikezone vím, že tam to dělají i s měřením za 300 Kč za zadní…

        0 0
        • kubad  

          Když mají tu potvoru na měření, a řekneš si o tu kontrolu tak udělají, jink si myslím že do dělají podle citu. Mrkni do e-mailu

          0 0
    • šlapatko  

      Jsem nachcípany tak koumám výplety.Myslíte že kola zapletené 28 dráty,budou slabší než 32?Předek bych chtěl radiálně.V zadu radiál a u kazety klasika křížený.Plánuju časem poskládat lehké kola.Na předek možná vyskouším Sun rims ufo.Jsou to gramy ale slyšel jsem že výdrž nic moc.Jezdím DT 4,1,a drží super.

      0 0
    • tomaasz  

      Na předku musí v pohodě vydržet i radiální výplet (pro V brzdy), radiální výplet bude tvrdší a tím méně pohodlný. Dráty můžeš prodloužit použitím delších niplů – používají se pro vysoké ráfky, v krámech je moc často nemají. Osobně bych koupil delší dráty a bylo by po problému.

      0 0
    • kmínek  

      a neměl bys lepší eventuelně obětovat pár korun a koupt delší dráty a 3× křížit…

      0 0
    • Wojtek  

      nechce se mi zakládat nové vlákno, tak to píšu sem: budu muset kupovat novou  přední nábu, vybral sem si DT Swiss 370 na 6ti díru, ale problém je v tom, že touto změnou budu muset kupovat i nové dráty a asi i niple, a tak mě napadlo, jestli nebude lepší koupit zrovna nábu dráty niple ráfek, ráfek tam teď mám nějaký původní, nic moc, tak se ptám má cenu to přeplétat na starý ráfek, nebo rovnou aji s novym?

      všechno bych chtěl od DT, mám tam slevu na všechno 30%, a práci(s vyplé­táním) zdarma

      do budoucna s novým rámem bych chtěl aji kotouče, ale přežil bych tam asi ten ráfek na v(nový DT) kdy bych měl kotouče

      0 0
      • Wojtek  

        ?

        0 0
        • vysmátej bajker  

          asi bych použil stejný jak máš teď(obojetné kola se mi moc nepáčí ale jen názor) a v budoucnu poskládal celé kolo na disk,nebo prohledat bazar a koupit celé kolo za cenu náboje.co odešlo?

          0 0
          • Wojtek  

            nedělám nic jiného než měním konusy, a to sou perfektně seřízené

            0 0
            • Wojtek  

              a asi dám na tvoji radu

              0 0
            • vysmátej bajker  

              tak hledej v historii v čem to může být.konusy jsou při dobrém servisu držáky(a to je nemám rád právě pro nutnost seřizování).

              0 0
            • kubad  

              poklud chceš řešit to kolo – tak to přeskládej už na kotoučovku, asoň ve předu

              kolo s kotoučem a brzdnou plochou současně vypadá blbě.

              klidně kup mechanické BB7 není to tak velká investice, případně pokud chceš mám tu jednu mechaniku shimano – nechám ti ji gratis  když pěkně poprosíš :-)

              0 0
    • jonti  

      Kdyz tam davas novy docela kvalitni a drahy rafek, tak dej taky nove draty. A vyplet bych dal 3× krizeny.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.