• jecnak

    Podelme se o dilenske figle. Toto vlakno je pro tento ucel k dispozici. Uplny offtopic blokuju.

    Ted nedavno mi bylo doporuceno nasazovani gripu pomoci stlaceneho vzduchu. Grip se lehce nasadi nasucho, kam to jde na riditka a pak se ofukovaci pistoli fouka stlaceny vzduch mezi grip a riditka a krasne lehce ho usadite na spravne misto. Cista a rychla prace.

    Anketa: O kolo se vam stara?

    6x
    5%
    111x
    89%
    3x
    2%
    0 0
    • Smazaný účet  

      Inspirace pro milovniky domaciho adrenalinu…trochu jiny zpusob nahozeni bezdusaku

      0 0
      • jecnak  

        Zajimavejsi je spis nahazovani UST pomoci vybuchu plynu

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tohle je prave docela zname…ale nelibi se mi to pro nekontrolovatel­nost..natrikas moc nejakeho plynu a rozleti se ti rafek…

          0 0
        • karliner  

          Tak tenhle dílenský fígl nevyužiji :-)

          0 0
        • TJK  

          zkousel jsem to na Schwalbe RAR 2.25 a ZTR Olympic i ZTR Crest.. nějakej adidas spray… pohoda jazz :-) dulezity je mit ale pripojenej kompresor nebo pumpicku a zacit foukat driv nez dojde ok ochlazeni vzduchu a naslednej podtlak zase gumu stahne z patek.

          0 0
        • scret  

          zkousel jsem to a nikdy se mi to nepovedlo, plaste zacly doutnat a smrdet a nic…:(

          0 0
      • micinka  

        Ja nasazuju bezduse pomoci rozprasovace s Baumaxu. Kdyz odmontuju rozpracovaci cast tak se tam akorat vejde redukce na autoventilek. Vyndam vnitrni cast ventilku, natlakuju, prilozim, zmacku packu a mam hned nahozeno. Pridrzim, vlozim vnitrni cas ventilku a zbytek dojedu pumpou. Kompresor netreba…

        0 0
        • JakeF  

          Co takhle vzít pumpu, nasadit na galuskovej ventilek, nafoukat a hotovo? :D

          0 0
        • tm  

          Jaky typ rozprasovace z Baumaxu pouzivas?

          0 0
          • cert  

            Kup si Biolit, má to ještě jednu výhodu, že ti do pláště nepolezou mravenci.

            0 0
        • Bulda  

          parada napad – takove male vzduchove delo :) predpokladam, ze se jedna o zahradni postrikovac ci tak neco? to asi nebude muset byt primo z baumaxu

          0 0
          • Vilém  

            Nekdo pouziva treba druhe kolo. Jednim foukas druhe.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Pro domaci kutily by stacil i stary hasicak a par kusu sroubeni…natla­kovani je uz jenom trocha telocviku s pumpou, nebo vylet autem k benzince:)

            0 0
            • Ralan  

              Podobně mám udělaný kompresor, lahev je z plynařské trubky a k tomu připasovaný kompresor z ledničky. Místo drahého kompresoru je tohle za pakatel a ledničák dokáže natlačit poměrně velký tlak.

              0 0
            • ELx  

              Jo starej hasičák je idealní, máš tam autoventil na natlakování a spoušť na pouštění vzduchu. Jen jsem oddělal tu stříkací hadici a místo toho nasadil origo od cyklopumpy i s koncovkou.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Do jednoho hasicaku jsme vrtnul riru a centil tam nasrouboval…u ji­neho jde pouzil jenom lahev a pridal sroueni…

                0 0
            • jecnak  

              Idealni je tlakovat starou proslou a vevnitr rezatou bombu…

              0 0
              • Vilém  

                Ja bych se toho zas tak nedesil, kdyz je prosla. Jasne, pokud tam neni 3mm rzi. Ty nadoby maj tlakovku na nekolikanasobne vyssi tlak, nez tam na foukani kol natlacis.

                0 0
                • jecnak  

                  To je pravda, ale obcas lidi matlaj kompresory se vzdusnikama z nakladaku apod. tam je to fakt o hubu.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Ma silu nafoukat zavodkovy kola kompresurek od ledničky?

                  Si pamatuju, ze děda s tim foukal svoje autoneauto-malucha. :) Polskyho Fiata…

                  0 0
              • Smazaný účet  

                tak to je zaklad:)

                0 0
          • micinka  

            Je to úplně jedno, něco co udrží tlak, relativně najednou ten tlak z toho dostane a ma to průměr akorát tak na ventilem.

            0 0
        • gazman  

          Zde se nejedná o dílenské fígle, jelikož dílna bez kompresoru, potažmo stlačeného vzduchu není dílnou:-))

          0 0
        • iceek  

          Todle se mi zda jako dobry napad. Ted nahazuji velkou dilenskou pumpou. Kdyz nejde, tak jednu stranu nahodim dusi, pak dilenskou pumpou. Kdyz nejde, tak mam doma bombickovou pumpicku, kterou to jde vzdycky.

          Todle se mi zda jako jednoduchy a zaruceny zpusob. Byl jsem v Hornbachu a maji tam toho docela dost. Muzes trochu vic rozepsat, jak takovydle rucne tlakovany zahradni postrikovac pripojis k ventilku. Vymenis celou hadici za hadici k dilenske pumpe, nebo hadici napojis nekde za spousti ostrikovace. Nebo vubec hadici k dilenske pumpe nepouzijes? Pak nevim zda 5L nebo 3L velikost. Zatim mi prijde, ze 5L je asi spravna velikost.

          Diky.

          0 0
          • mxv  

            netreba utracet, jde to i levneji:) a 2l staci

            0 0
            • Kouba_2005  

              To je k čemu? Něco jako odkalovák? :)

              0 0
            • blisterexist  

              jaký prešr to zvládne?:-)

              0 0
              • mxv  

                vydrzelo myslim 5, vic sem nezkousel, ani nebylo nikdy treba. Ale ted uz jsou na petkach jine vrsky nez byvaly a ty vypadaji subtilnejsi

                0 0
              • Vilém  

                Co delaji lidi vodni rakety z PET lahvi, tak do toho foukaji kolem 10 Atm. a vydrzi to.

                S tema dirama a ventilkama to ale asi povoli driv, idealne by bylo vyvest to vickem.

                0 0
                • JSt  

                  kdysi davno jsem behalo po infernetu vydejo, jak prejizdeli zasroubovanou sest lahev nakladnim autem formatu 815 tatry. flaska to dala.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Přesně, i těch 10atm. to většinou dalo, problém byl, že nikdy nebylo nic jisté a občas to úplně nevyšlo, což třeba v bytě nebude úplně příjemné :-)

                  0 0
                • soc  

                  Akvaristi pouzivaji petky na CO2… mam pocit, ze to nekdo zkousel az do cca 14 atmosfer… ono taky mit v byte vymalovano burcakem asi neni uplne idealni…

                  0 0
                  • JSt  

                    ale nikdo ti negarantuje, kolik to jeste podrzi. ;-)

                    0 0
                    • soc  

                      njn, petka neni navrzena podle ASME BPVC (boiler and pressure vessel code) :-D

                      0 0
                      • Georrge  

                        nj ale nejakou garantovanou pevnost to mit musi, protoze protrepana coca-cola ma hodne slusny tlak :) a nemelo by to prasknout pri padu flasky, ale obcas se to stane :) jednou jsme koupili na pokusy tesco colu za 4kc, ale ta flaska praskla sama uz pri prvnim protrepani :D

                        taky si pamatuju jak po me na stredni skole hodil spoluzak plnou 0,5L flasku kofoly, minul me, ale flasku jsem sebral a utok oplatil, ale taky jsem minul a trefil zed. Flaska plna kofoly doslova explodovala a bylo vymalovano :D doslova.

                        0 0
                        • JSt  

                          kdyz trefis blbe ten pupik svaru dole, tak to jebne tam. jinak si myslim, ze stena se jen tak neroztrhne.

                          0 0
                        • Hroch obojzhivelnyj  

                          Synkovi explodoval burcak v petce v tasce. Cervenej.

                          0 0
                          • se-se  

                            alespoň ve vlaku nebo v autobuse? :-))

                            0 0
                            • Ruprt2  

                              Jsi slepý?

                              Píše v tašce.

                              0 0
                              • se-se  

                                no a nevezl si tu tašku ve vlaku nebo v autobuse?

                                0 0
                                • Ruprt2  

                                  to je lepší

                                  0 0
                                  • se-se  

                                    no když já bych děsně rád podrobně četl o nějakým takovým průseru jako že do bouchlo a z tašky stříkaly proudy burčáku po cestujících

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      můžu jenom přihodit příhodu o sudu s nakvašenejma švestkama, který bouchnul (resp. vylítlo víko) v autě… velká nádhera. :-) druhej vydržel i vyndání z auta, poté se ozvala rána a víko přeplachtilo stodolu. :-)

                                      0 0
                                      • se-se  

                                        hahaha – mám představivost a úplně to vidím. Možná bys o tom měl napsat krátký fejeton.

                                        0 0
                                • Hroch obojzhivelnyj  

                                  cestou kdyz spechal na nadrazi. Vlakovy. Staci? :-)

                                  0 0
              • Georrge  

                já tam dostal pri testu 12 atm, bylo to nafoukly jak balon a uz sel z toho strach, foukal jsem to schovany za vratama kdyby to jeblo tak at mi to nic neudela. Pri tech dvanacti jsem se na to vysral, ale nevedel co s tim mam delat, tak jsem na to zdalky hodil sutr :D jeba jak svina, divim se ze to okeni tabule prezily a ze na me nikdo nezavolal benga.

                Pak jsem jeste zkousel 10L kanistr z OBI, takovy ten z tvrdeho hrubeho plastu, ale ten prasknul uz pri trech atmosferach… neni to na tlak no.

                0 0
                • se-se  

                  musíš být bezva soused :-)))

                  Co takhle něco z oblasti chemie – to tě netáhne?

                  0 0
                  • Georrge  

                    tak nastesti tyhle vylomeniny moc casto nedelam a snazim se predchazet neprijemnostem, ale nekdy proste podcenis ucinek dane veci :D

                    jinak chemie me netahne :) ja jsem ciste mechanickeho razu :D

                    a testy se vzdusnikama jsem uz vzdal, protoze zatim vsechny bezduse jsem nahodil pumpou, ikdyz je pravda ze u posledni vymeny jsem se dost zapotil a o vzdusniku uz jsem zase zacal uvazovat…

                    0 0
                    • se-se  

                      Tak já jsem kdysi kupříkladu zkoušel hubení myší napuštěním děr propan-butanem a zapálením. To je taková mechanicko-chemická záležitost. Myši jsem odstranil – některé až několik desítek metrů daleko.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Jiste jsi se inspiroval claneckem kdysi uverejnenym v Dikobraze, ktery se jmenoval „Jak znicit krtka“ nebo tak nejak:)

                        0 0
                        • JSt  

                          nebo tim pribehem buzerantu s piskomilem, jak mu chteli posvitit. :-D

                          0 0
                        • se-se  

                          byl to vlastní nápad a toho plynu bylo na asi 300m2 zahradu skoro 5 kilo – myši potvody měly dlouhý nory

                          0 0
                          • Vilém  

                            Meril jsi nejak koncentraci abys dosahl idealniho meze vybusnosti?

                            0 0
                            • se-se  

                              no to jsem neměřil bylo jí evidentně dosaženo zcela přirozenou cestou. Prostě díry co jsem viděl jsem ucpal a pak jsem napouštěl a napouštěl. Funguje to ovšem jen u pospolitých rodů myší, co mají všechny chodbičky pěkně propojené. Je ovšem pravda, že jsem tuto okolnost pouze tak nějak odhadl bez bližšího myšosociologického průzkumu. Jelikož však hluboká orba vbyla ak pozorována takřka na celém území zahrady, tak asipropojené byly. Zřejmě díky podezdívce plotu se aplikace nerozprostřela až k sousedům.

                              0 0
                              • Mamut  

                                Keby niektora z dier ustila do baraku, tak by mohol byt vysledok znacne slavnejsi, priam nov(in)ovy.

                                0 0
                                • se-se  

                                  hraboši se do domu netáhnou a taky neprohrabou betonový základy.

                                  O rok později jsem zkusil hubení vodou. Půl dne jsem do myšího hradu čerpal vodu a výsledek se dostavil. Vyplavil jsem sousedovu chatu položenou o metr níže. Tento jev nastalý uprostřed parného léta nechápal a zřejmě nezná vysvětlení dodnes

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Ty jsi proste soused k pohledani:)))

                                    0 0
                                  • Bulda  

                                    hlásím se o první vydání tvých pamětí :D

                                    nebo když už ne knižně, tak aspon samostatné vlákno prosím

                                    0 0
                                    • se-se  

                                      jojo, píšu občas takové mikropovídky, fejetony nebo jak nazvat. Prostě nějak se mě v životě děje řada vcelku zajímavých příhod. Pravda je, že o těch myších jsem ještě nenapsal. Několik takových věcí už jsem tu postoval.

                                      0 0
            • jIrI___  

              Jak tam máš zalepený ventilek a šlaušek?

              0 0
              • mxv  

                2podlozky, 2 maticky a teflonova paska. ta hadicka je jeste pres rychlospojku, ale nemusi byt, urcite by stacilo udelat diru nahratym hrebikem a hadicku zalepit a stejne tak ventilek strcit zevnitr a zalepit.. proste co je po ruce..

                0 0
                • jIrI___  

                  U té hadičky máš ještě nějaký ventil?

                  0 0
                  • mxv  

                    jo, kolicek na pradlo:)

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Hmm, promyšlené! :D

                      0 0
                    • pstasek  

                      Můžeš pls vyfotit detailněji tu výstupní hadičku? Díky ;-)

                      0 0
                      • jipík  

                        a co know-how :-D

                        0 0
                      • mxv  

                        A co te na ni zajima? Kus hadicky o spravnem prumeru na ventilek, prelomena a zajistena kolickem. Nafukas petku, povolis kolicek a mas nahozeno.. Na ten kovovy bazmek se nedivej, ten tam byt nemusi, ten je tam jen proto, ze byl po ruce a mel na jednom konci zavit a na druhem pasoval do hadicky.

                        0 0
              • AsiJura  

                Ještě vám ušetřím pumpování:)

                Stačí do té petky nahodit pár kousků suchého ledu, a zašroubovat. Ono to dokáže tu petku roztrhnout, takže tlak na nahození bude dostatečný.

                0 0
                • se-se  

                  nasypat pytlík kyseliny citronový a pytlík jedlý sody, zalít trochou vody a rychle zašroubovat a protřepat– ověřeno (tedy nikoli na huštění pneu)

                  0 0
              • AsiJura  

                Ještě vám ušetřím pumpování:)

                Stačí do té petky nahodit pár kousků suchého ledu, a zašroubovat. Ono to dokáže tu petku roztrhnout, takže tlak na nahození bude dostatečný.

                0 0
                • raceman  

                  bezne mam doma suchy led :)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    staci ususit mokry led:)

                    0 0
                  • AsiJura  

                    Nám v tom chodí občas materiál, a je potom sranda nahodit pár kostek do petky, tu zavřít a hodit někam kde si ji nikdo nevšimne, pak se odpolední pití kávy stává docela vzrušující záležitostí;)

                    0 0
            • iceek  

              Diky a klobouk dolu! Jestli staci takovadle legrace k nahozeni, tak fak nema cenu kupovat rozprasovac :-).

              0 0
            • se-se  

              máš úrazové pojištění? :-)

              0 0
    • raceman  

      ja na gripy pouzivam strikacku s vodou a jehlu, kompresor doma nemam :)

      0 0
      • Seky  

        S vodou?? To musí trvat než se odpaří a grip přestane klouzat, ne? Já používám líh, nebo okenu. Za chcvilku se odpaří a může se vyjet.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jaky je rozdil v odparovacich podminkach pro lih mezi kovovou trubkou a gumou a pro vodu?:)))

          0 0
          • Seky  

            Líh se odpařuje daleko rychleji. Jasný, že mezi trubkou a gumou to bude pomalejší než na vzduchu, ale pořád to bude řádově rychlejší než voda. Nebo si snad myslíš, že tam ta voda, nebo líh zůstavají jako nafurt? Zkus si to.

            0 0
            • Smazaný účet  

              ne..lih i voda se vytlaci na stranu a az tam se odpari:)

              0 0
              • Seky  

                dobrej vtip :-D

                0 0
                • Ruprt2  

                  Fakt?

                  Tak to se vsadím, že tobě se odpařuje i líh v zavřené skleničce. (Voda taky jenom pomaleji)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Pokud by měl skleničku stejně pórovitou jako grip, nevidím v tom problém :)

                    0 0
                    • raceman  

                      to je primo na vedecky vyzkum: Zkoumani vlivu porovitosti ruznych druhu cyklistickych gripu na rychlost vyparovani tekutiny pouzite pro jejich nasazeni na riditka :)

                      0 0
                      • Petr L2  

                        Zní to sice logicky, ale prostě se ztratí, jak voda, tak líh, já tedy používám léta s úspěchem líh. Jinak pokud mají gripy uzavřený konec, jde to nandavat stlačeným vzduchem.

                        0 0
            • raceman  

              logicky kdyz mezi gripem a riditky zadny vzduch neni, tak se to nema jak a kam odparit ;) lukas ma pravdu ;)

              0 0
          • jIrI___  

            Když tam foukneš okenu místo vody, tak grip fakt „zatuhne“ o něco rychleji. Vyzkoušeno (to jsem byl ještě mladý a blbý a nepoužíval objímkové gripy :) ).

            0 0
            • Seky  

              Tak objímkový gripy jsou best off, ale někteří z nás trpí nemocí zvanou gramohoničství :-)

              0 0
            • RomanH  

              Penove Ritchey WCS bez objimky se mi neprotacely, ty stejne s objimkou se protaci na tom venkovnim zamku, a navic mi prijdou daleko mene pohodlne. Nevim, jestli jen nemam smulu na nepovedeny kus.

              0 0
              • nitraq  

                Menší pohodlnost je kvůli menší tloušťce gumy. Nezámkový je prostě jen guma, zámkový má pod gumou plastovou trubičku.

                0 0
              • McBlacky  

                wcs zámkovky jsou fakt k hovnu

                0 0
        • alinceb  

          Pro tohle použití je nejlepší lak na vlasy…

          0 0
    • RomanH  

      Taky jsem na to koukal Ale vyzkouseno to nemam.

      0 0
      • TJK  

        vyzkouseno a funguje to… stejne tak dobre funguje lak na vlasy.. krasne to kouze a rychle uschne.. vysledek je ale neodlepitelnej :-)

        0 0
      • jecnak  

        Aha ja to pouzivam bez nastavce – tedy jenom ofukovaci pistoli nasmeruju proud vzduchu do mezirky (pripadne si tam vzduch mezirku udela) mezi gripem a riditkama.

        0 0
      • scret  

        dobrej napad, s ESI se vzdycky hrozne peru:(

        0 0
    • Smazaný účet  

      Třeba sundat šroubovaci 6tikolečko bez tisicihranyho o­řecu?

      0 0
      • johnydvorak  

        jak zrovna to by se mi hodilo

        0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        To co ma jen dva zoubky? Nemel jsem ten spravny stahovak, tak jsem o zoubek oprel vrtaci kladivo (jen priklep) a bylo to.

        0 0
      • Bulda  

        rozmontovat, vyndat zapadky a za jejich ulozeni to jde krasne chytit do sveraku, pri trose opatrnosti se ulozeni neposkodi a lze to slozit zpet

        je-li to hodne zarostle, je to jedina moznost

        0 0
    • iron.hide  

      nemam dilenskej figl, len ma nieco napadlo ohladne opatreniam proti kradezi, konkretne proti kradeziam typu „oprel som bike pred obchodom len na par sekund, zrazu niekto nasadol a zduchol“ alebo ked vas niekto zhodi rovno z kola:

      treba nahodit co najmensie pedale – problem vsak je ze najmensie co sa aktualne vyrabaju su asi eggbeatre od crankbrothers a aj tie su dost velke na to aby sa dalo na nich jazdit s obycajnou botou (alebo nie? plis opravte ma ak sa mylim)

      chcelo by to nieco uplne minimalisticke, tak aby sa nedalo pedalovat bez vlastnej specialnej tretry. nieco z coho by sa ihned obycajna podrazka zosmykla, ako keby tam ani ziadne pedale neboli :)

      zlodej o takom niecom nebude mat ani sajnu, takze nebude od vas pytat aj tretry a radsej to vzda.

      prvy napad: pedal sa da sparovat len s konkretnou tretrou pomocou kodu, ak to sedi tak sa prehodi do normalnej polohy, inak zostane v zatvorenej polohe, ktora znemoznuje akekolvek slapanie.

      tak kto sa do toho pusti? pepa de sax? :D

      0 0
      • JSt  

        to je davno vyreseny mnohem spolehliveji zamkem. ;-)

        0 0
      • PatrikL  

        wellgo qrd – zoberieš si pedále do vrecka a ostane trčať valček 1,5cm (či koľko) z kľuky :)

        0 0
      • jeniiiik  

        Do obchodu jezdím na festce bez brzd, taky nezamykám. Počítám s tím, že případného zloděje najdu ležet kousek od obchodu na zemi:-)

        0 0
    • mastihuba  

      Jen taková technická. V průmyslu se používá žlutá páska na kov, která je v návinu snad 200m šířka 5cm. Je to identický s páskou od NT. Člověk si z toho uřízne šířku jakou potřebuje. Pro jednotlivce je to zbytečně moc, ale servis by to jistě uživil. Co je podstatný tak je uritě cena, protože to bude stát jen zlomek toho co chtějí za NT na krámě. Používá tady někdo ještě nějaký jiný alternativy k NT? Průmyslovejch pásek, který by origo dobře nahradily za zlomek ceny je přeci plná řada.

      0 0
      • Slavoš  

        Na buzduše používám pásku s výztuhou ze skelných vláken,Ferocentrum 50m x 19mm cena 36Kč.Údajně ji používají i modeláři.

        0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Pro mne figl z posledni doby je existence extra vode odolne vazeliny A00. (I kdyz na tesneni do ponorne pumpy do studny daval tchan hovezi luj)

      Coz zrovna pouzijiu na misky ctyrhran stredu ktery musim vymenit na dojizdeci plecce- posledni 2 roky jezdi dennne rain or shine or snow a parkuje venku. Takze se dusevne pripravuju na figl spojeny s vyndavanim misek- nahrati stredu. Kdyz dam aspon jednu, druha uz pujde pomoci figle s vekym sroubem a matici.

      0 0
      • Bulda  

        dej i figl s sroubem a matici, kdyz uz jsi ho nakousl :)

        a odkaz na vazelinu :)

        dik

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          A00 ma takovou pekne taznou konzistenci.

          Trik se sroubem- kdyz se nedari vyndat jednu stredovou misku (typicky pravou u starych loziskovych stredu), zasroubujes do otvoru pres podlozky a idealne perovku co nejsirsi sroub M12-M16, co mas a co se tam vejde, s matkou, a utahjes ho a utahujes,.. az miska povoli. S levou a italskym stredem to jde taky, ale musi se utahovat pres orisek zevnitr.

          0 0
    • campijozo  

      Jak zkracujete lanko když nemáte žádný spec. nářadí? Kleštěma?-těma se to ale pak „rozmotá“. Čím by se to mohlo udělat aby se to nerozmotalo?

      0 0
      • Vilém  

        Ustrihnout vhodnejma klestema, pak nasadit koncovku. Nekdo pouziva na konec lanka treba vterinove lepidlo, nekdo lanko ukrucuje po nahrati aku vrtackou, cimz ma zaroven zataveny konec lanka.

        Moznosti je dost.

        0 0
        • MichaelSimek  

          vterinovy lepidlo na to funguje? pujde pak protahnout bovdenama vicekrat?

          0 0
          • Vilém  

            Jo funguje. Bud lanko strcis primo do nadobky s lepidlem, ono zatece mezi dratky a pak setres zbytek, nebo staci jen kapku na konec, nechat zatect a zbytek setrit. Nema to pak tentenci se trepit.

            0 0
            • Gizmo  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
      • jIrI___  

        Zkracuju pomocí zapalovače a vrtačky.

        0 0
        • Smazaný účet  

          +1…finta jak svina!

          0 0
          • raceman  

            wtf? to se jako nahrehje zapalovacem a pak ukrouti ci co? :D

            0 0
            • jIrI___  

              Jak píšeš. Zároveň to i krásně zataví konec lanka, takže se pak netřepí.

              0 0
              • raceman  

                hm .) a casova narocnost tohoto ukonu vcetne pripravy vrtacky? :D

                0 0
                • Vilém  

                  Tak jak dlouho muze trvat zapaleni zapalovace a uchyceni lanka do sklicidla?

                  0 0
                  • felix.org  

                    Několikanásobně dýl, než střihnout kleštěma :-)

                    0 0
                    • Peslezedirou  

                      No jo, ale tam zas není ten wow efekt :-)

                      0 0
                      • Gizmo  

                        Tohle zní cool. Niple sral pes, vzhledem k tomu, že můj rám váží asi tolik, co krabice prázných plechovek od koly, zaslouží si to.

                        Jsem zvědav :-)

                        0 0
                  • raceman  

                    jelikoz doma nemam akucko, ale starou narexku do site jeste s klicem na sklicidlo, a navic neni v kumbalu kde servisuju, ale v garazi, tak je pro me asi tisickrat rychlejsi vytahnout z bedny kleste na bowdeny a cviknout lanko takhle :)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      jde to ukroutit i klestema, ale chce to mit trochu v ruce;)

                      0 0
                      • raceman  

                        porad jsou rychlejsi kleste :D

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          jde o to, ze kroutenim nahrateho lanka se lanko krasne „zasroubuje“ samo do sebe a uz se nikda nerozplete…na profiservis tahle metoda neni, ale na domaci je to ideal…

                          0 0
                    • jIrI___  

                      Já třeba zkracuju průměrně jedno lanko ročně, tak mě těch pár vteřin navíc nezabije. Jako bonus se nemusím drbkat s třepícím se lankem nebo koncovkama. Ale chápu, že pro servis, kde stříhají desítky lanek denně na vrtačka nebude to pravé ořechové.

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    Před patnacti lety kdyz sem neznal ty cajky co sou ted sem to dělal takhle-

                    Pajkou na okapy zapajet naměkko cinem. Pak brousit na brusce a občas zchladit. A pak znovu pocinovat- cin fuhgoval jako alu koncovka lanka.

                    Nefunguje u nerezovych lanek.

                    Pak sem si z časovejch důvodů radši koupil spešl kleště na lanka.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Dnes uz se prodava pajeci vodicka na nerez, nebo treba hlinik, takze pokud bys chtel pajet, tak to uz jde.

                      0 0
      • zdenek  

        Používám elektrikářké dutinky. Na rozdíl od koncovek na lanka jsou průchozí, takže lanko stříhám po navlečení až za dutinkou.

        0 0
      • jipík  

        už jsem to sem dával zkusím najít v historii

        0 0
        • campijozo  

          pěkný :)

          0 0
        • Josef Šimon  

          Tak v životě jsem neviděl větší blbost jak zkrátit lanko. Když má někdo vrtačku, tak by měl mít i kvalitní kleště a celkově nářadí. Mám klasicky rovné Knipex, šmiknu a o třepení nemůže být ani náznak řeči, stejně tak krátím brzdové hadice a bowdeny. Nářadí, sakra, nářadí je třeba. :-D :-D

          0 0
          • Vilém  

            Nj., ale timto navic krasne zamezis naslednemu trepeni lanka a koncovky zadne netreba. Ac to takto nedelam, tak se mi tento zpusob libi moc.

            0 0
            • Josef Šimon  

              Tohle chápu, ale nelíbí se mi to tepelné ohřátí lanka.

              0 0
              • jIrI___  

                Co se ti na tom konkrétně nelíbí?

                0 0
                • Josef Šimon  

                  Narušení struktury lanka, povrchová úprava…

                  0 0
                  • jipík  

                    jak jsem psal v tom starem vlákně http://www.bike-forum.cz/…kraceni.html#… dělám to tedy teď už ne na kolech který kluci používali na free a street a trial pokud neměli hydraulický véčka, jelikož u těch kol docházelo i několikrát denně k přelámání bovdenu pokud neměl twister a pak nejenom že ze konec lanka netřepí ale krásně zataví a ají ztenčí tak že přehodit bovden na place bylo otázkou vteřin, jinak struktura lanka se naruší to máš pravdu ale jenm cca cm od toho zataveného konce jinak dál je lanko jako netknuté, na klasické HT to ale nemá cenu tam vyměňuji lanko i s bovdenem cca jednou za 5 let :-;

                    0 0
                    • Josef Šimon  

                      Tak tohle je pro mě alespoň kloudné vysvětlení, tady to chápu. Jinak ovšem ne.

                      0 0
                  • Pedro404  

                    Myslim, že ten konec lanka, co je skříplej x cm od jakýhokoli místa tahu, nějaký narušení struktury neohrozí… Já mam kleště přímo na bowdeny a stejně se to roztřepí, když to chceš prostrčit a netrefíš se ideálně.

                    0 0
                  • Vilém  

                    A co se mu stane? Cemu to na nepouzivanem konci lanka vadi? Jak myslis, ze jsou zakoncena nerezova lanka, ktera koupis nova v ksefte?

                    0 0
                  • scret  

                    :D

                    0 0
      • ELx  

        ustříhnu kleštěma a konec lanka štrejchnu svářečkou tak 80A.

        0 0
      • scret  

        vhodne kleste a pak koncovku…

        0 0
      • skvedo  

        Když jsem ještě neměl vhodné kleště, tak jsem si lanko lehce obtočil izolepou a přeřízl na té izolepě flexou. Maximálně se pak rozmotal 1–2 drátky, které není problém namotat zpátky. Konce nejraději pájím cínem.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Kombinačkama nebo obyčejnýma štípačkama a majznout do toho kladivem. Ale jen jednou, jinak se ti to roztřepí. Kleště na zem, lanko mezi zuby a pořádně do toho jebnout :-)

        A bacha na prsty, nenechávat je pod kleštěmi :-D

        0 0
    • MlokCZ  

      Spojení lanek pro protažení rámem (pomocí starého lanka se protáhne nové) při vnitřním vedení pro rámy, kde je lanko uvnitř volně (bez trubičky) a sedí jen ve vstupní a výstupní koncovce rámu.

      Spoj lanek musí být tenký, aby prošel dírou v rámu, v podstatě nemůže téměř o nic tlustší než dvě lanka vedle sebe.

      Lepím to vteřinovým lepidlem. Omotám cca 3–4 cm úsek, kde se lanka překrývají nití a zaleju vteřiňákem. Práce tak na 2 minuty a drží to dobře (slepí se to vše dohromady včetně té nitě). Bez použití nitě to nedrží.

      Metoda např. tenká lepenka (třeba průhledná) drží blbě a navíc už se to zasekává ve vstupu do rámu.

      Pokud by měl někdo nějaký ještě lepší nápad jak ty lanka spojit ještě jednodušším způsobem, tak sem s tím.

      0 0
      • iceek  

        Kdyz jsi nakousl protahovani lanka, jak protahnout bowden ramem (vnitrkem)? Vedeni je take volne. Existuje nejaka finta?

        0 0
        • skvedo  

          Nikdy jsem to nezkoušel, ale slyšel jsem doporučení nechat tam staré lanko (případně i ustřihnout koncovku) a na to nasouvat ten nový bowden.

          0 0
          • iceek  

            No problem je, ze to resim na nove ramove sade, kde zadne stare lanko nemam :-). Zatim to nepotrebuji, pocitam ze az na to prijde rada, tak to proste budu chvili zkouset a nejak se to podari …

            0 0
            • MlokCZ  

              Jednou (a doufám, že to už nebudu mockrát nikdy opakovat) jsem protahoval lanko bez pomoci starého lanka (můj první pokus spojených lanek, kdy se mi to rozpojilo a staré lanko tedy v háji).

              S tím jsem se babral snad hodinu a nejdřív jsem vůbec nevěděl jak na to. Nakonec jsem použil následující:

              • sundal jsem košík na láhev a otvory na šrouby jsem si svítil do rámu,abych tam něco viděl (bez toho by to moc nešlo)
              • do dolního výstupu ve spodní rámové trubce jsem narvalsmičku lanka
              • do horního vstupu ve spodní rámové trubce jsem pak cpal lanko kteréjsem tam chtěl instalovat
              • a za svícení baterkou jsem se tím lankem z horního vstup trefoval doté smyčky dole, až jsem trefil tak pomocí té smyčky vyrval ven

              Bylo to na Cubu AMS 150. Celé je to poměrně komplikované tím, že výstup z rámu u středu je zapuštěný, tedy není u kraje („u obvodu“) spodní rámové trubky a současně má ještě malý průměr. Trefit se tam přímo lankem z horního vstupu je nemožné.

              U rámů, kde je výstup až na kraji „u obvodu“ spodní rámovky a ještě je tam větší díra (tak to má např. Canyon), tak tam se dá trefit bez rovnou bez nějaké pomocné metody.

              V každém případě je vedení vnitřkem akorát přidělávání práce…

              0 0
              • MlokCZ  

                Mělo být jako to má Radon (ne Canyon). Zkoumal jsem to na 29tkové Radonu pro srovnání.

                0 0
              • MlokCZ  

                Ještě doplním, že ze začátku jsem zkoušel chvíli silný magnet. Tím jsem dokázal pohybovat koncem lanka blízko té výstupní díry kamkoliv po vnitřku spodní rámové trubky.

                Do otvoru, který je o cca 1cm zapuštěný se trefit nešlo (tedy aspoň mně).

                0 0
        • martr  

          možná zkusit tenký vlasec strčit z jedné strany a z druhé strany nasávat vysavačem. Samozřejmě po ucpání jiných děr.

          0 0
        • alinceb  

          Sežeň si kus svářecího drátu do CéÓčka, strč ho jednou dírou do rámu a protáhni k druhédíře. Tam do rámu strč očko z vlasce a uvnitř rámu roztáhni smyčku po celém obvodu. Lehkou onanií s drátem ho dostaň do té smyčky a pomocí ní pak nasměruj ven z rámu. Na vytažený konec rámu pak navlékneš bowden a po drátu ho nasuneš skrz rám k druhé díře a vytáhneš ven…;)

          Místo svářecího drátu by šlo použít i dlouhé ředící lanko. Do rámu ho budeš cpát koncovkou napřed a pak se ti bude snáz chytat do smyčky z vlasce.

          0 0
    • rb  

      Neni to na kole,ale taky figl z dilny…

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
    • KubaBajk  

      Šupnu sem dotaz…jak pečujete o nijak nelakovaný, povrchově neupravený hliník (viz. větší část mého rámu)?

      Jde o vyčištění, vyleštění povrchu nelakované části rámu, po pěti letech už to není ono.

      Mám na mysli samozřejmně domácí údržbu, nějaké pískovaní či já nevím co, no, to vůbec.

      Napadá mě jemný smirek, pak vyčistit a nějakou pastou rozleštit?

      0 0
      • littlebiker  

        Zdarec! :)

        Zrovna renovuju lak na starém dědečkovi Apachovi a řešil sem stejný problém. Rám jsem měl zbavený laku, vyleštěný, ale nemohl jsem sehnat lakýrníka, který by ho nalakoval. Po měsíci to začlo dělat mapy a přesně jak píšeš „už to nebylo ono“.

        Od kamaráda mám smirkovou houbičku. Nevím jaká je to hrubost, ale na obnovu „brutal finish“ ideální. V mojém případě stačilo párkrát přetáhnout a bylo hotovo. Nevím ale jak vypadá ten tvůj oř po pěti letech, za zkoušku by to určitě stálo.

        Šak sa klidně ozvi, číslo mám pořád to stejné.

        0 0
      • pepek  

        Leštěný hliník jsem kdysi udržoval v lesku plavenou křídou.

        0 0
      • zdenek  

        Používal jsem nějakou brusnou a leštící pastu. Sice pracný, ale výsledek dobrý.

        0 0
        • KubaBajk  

          Značka těch past? Odkaz? Že to bude pracné, s tím počítám.

          0 0
          • Kouba_2005  

            Silichrom … teda tak se to jmenovalo zamlada, nevím jestli to ještě vůbec existuje.

            0 0
            • Specík  

              Jo, tuhle jsem ho kupoval :)

              0 0
            • KubaBajk  

              Tak to je hodně stará značka a určitě to nebyla brusná pasta. Jestli se to ještě dělá, nevím. Já tím leštil fechtlovi výfuk a výplet…zamlada.

              Máš to vyzkoušené?

              0 0
              • Kouba_2005  

                Rám kola jsem tím nikdy nepatlal, ale hliník jsme tím úspěšně leštili. Naplácat na filcový kotouč do vrtačky a jedem :)

                0 0
              • treatt  

                Dělá se to, k dostání nejlíp v takových těch old school drogeriích :) Před časem jsem s tím pígloval chromovanou vidlici a funguje to pěkně..

                0 0
            • Seky  

              Silichrom

              0 0
          • Kouba_2005  

            Nebo možná taky Tempo na auta … ale to je asi spíš na obnovu starých zašlých laků.

            0 0
            • pstasek  

              Tempo nebrat, po vyleštění to je pěkné, ale chová se to agresivně a ničí to lak…

              0 0
              • Seky  

                Tempo používám víc jak 10 let, známej co mě to doporučil to používal celej život a že by to ničilo lak, tak o tom slyším poprvý.

                Je třeba si uvědomit, že Tempo je brusná leštící pasta a z toho důvodu je ideální na staré a lehce poškozené laky. Ano, když nějaký vemeno vem Tempem novej lak a vidí jak se mu obrušuje, tak z toho pak jsou takovýhle reakce, že mu to ničí lak.

                Na novej lak jsou ideální autoleštěnky bez abraziv. Všobecně nejlepší zkušenosti mám s přípravky od Druchemy případně se dá použít jakýkoliv jiný tvrdý vosk.

                0 0
                • pstasek  

                  Po vyleštění tempem to je tak na čtvrt roku. Pak je to horší, než před tím. Další problém je, pokud bys chtěl ten díl potom přelakovat. To cosi, co potom na laku zůstane nejde ničím dolů.

                  Tempo jedině na auto před prodejem, aby vypadalo pěkně. Dobrovolně bych tím nepígloval ani starej zašlej lak.

                  0 0
                  • Seky  

                    Opravdu se mi nestalo, že by to po čase bylo horší než před tím. Jasně po čtvrt roce jde ten vosk pryč a je třeba to něčím přeleštit (né nutně znova tempem).

                    Nad tím přelakováním se trošku zamysli, co si napsal za blost. Když se něco přelakovává tak základem je sundání starého laku. Asi těžko ti zústane na lakovaným díle voskovej film od Tempa, když to vodrbeš až na kov :-)

                    0 0
                    • pstasek  

                      No vidiš, já mam zkušenost jinou.

                      S tím přelakováním prodávám jak jsem koupil, vzal jsem tenkrát blatník tempem a když jsem ho chtěl nechat posléze přelakovat, lakýra to dělat nechtěl, nebo by si za to řekl mnohem víc peněz, protože by s tim prej měl mnohem víc práce…

                      0 0
            • Kami  

              jojo, tempo je na leštění lepší jak silichrom

              0 0
      • LRRTM1  

        Nerez jsem leštil vídeňským vápnem – možná by fungovalo i na alu.

        0 0
    • iceek  

      Pridam dotaz. Po nahozeni bezdusaku je na utesneni nejlepsi jit to projet na nejakou normalni vyjizdku a cestou parkrat dofouknout. Sem tam ale potrebuju nahodit bezdusaky v noci a rano to mit pripravene. Scenaru, kdy po nahozeni bezdusaku neni cas na utesnovaci vyjizdku, je spousta.

      Otazka zni, jestli nekdo nema nejaky figl, ktery to poresi. Napada me treba blbost jako grilovaci motorek a nechat kola tocit na rostu do rana :-). Ale treba na to uz nekdo davno nejaky zlepsovak ma …

      0 0
      • romachain  

        Nechat do rána ujít, ráno jen nafouknout a vyjet, nic jinýho netřeba.

        0 0
        • iceek  

          V pripade, ze budes behem vyjizdky x-krat dofukovat a zdrzovat tim skupinu lidi, se kteryma jedes, tak je to problem. Stejne jako pokud takovoudle vymenu delas pred akci, kde zalezi na case. Jak rikam, jsou proste situace, kdy to neni uplne jedno :-).

          0 0
          • romachain  

            Jo tak ale já kdykoliv jsem nahazoval, tak pokud aplikuju mlíko, nafouknu a jedu, pak to během jízdy ujde jen neznatelně, pokud vůbec. Klasicky to tak dělám, že když neplánuju zrovna někam jet, tak to jen nafouknu , dám mlíko, ale víc neřeším. Před prvním vyjetím nafouknu a pak už se o to nikdy nemusím starat, dokud samo není velkej defekt, vyschlý mlíko nebo sjetej plášť :-)

            0 0
            • iceek  

              No je pravda, ze nektere kombinace drzi velmi slusne hned pri prvnim nafouknuti a ujdou minimalne, takze to behem vyjizdky neni potreba resit. Bohuzel to neni pravidlem :-).

              0 0
              • pepek  

                Dám kolo do stojanu, který to drží za upínák, stojan položím skoro vodorovně (±10stupňů) a vždy, když jdu kolem, tak zatočím.

                0 0
                • iceek  

                  To ma neco do sebe :-). Chtelo by to udelatko, ktere by s tim tocilo samo :D.

                  0 0
      • ememem1  

        pokial bezdusakmi myslis ust tak tam neni treba robit absolutne nic.

        pokial notubes riesenie tak tak tam sa to hodi to je pravda. jak casto to prehadzujes ze to musis riesit ?

        0 0
        • iceek  

          Myslim notubes. Pravda je, ze prehazuju malo 2× mozna 3× za rok, takze me to az tolik netrapi. Pokud by to ale nekdo mel sikovne vymyslene, tak se rad poucim :-).

          0 0
          • scret  

            no tvl, takovej poprask pro vymenu gum 2–3× rocne:)

            ja myslel, ze jis nejaky zavodnik a obouvas podle typu zavodu…

            0 0
            • iceek  

              :D predpokladam, ze zavodnici to maji vymyslene, nebo nejezdi takove blbe kombinace, ktere potrebuji prvnich xxkm dofukovat ;-)

              0 0
              • scret  

                anebo daji jednoduse o par ml mlika navic:)

                do tenkych slupek davam kolem 100ml a hodne trepu kolem na boku, parkrat muzes protocit kolo ve stojanu, spis nez rychle, radeji stredne pomalu a rano dofouknes a OK… Pokud pojedes zavod, tlak ti bude stacit:) a pokud normalni vyjizdku, neni problem jednou zastavit a lehce dofouknout ne?:)

                0 0
                • iceek  

                  Jasne, tak takhle nejak to ted probiha. Jelikoz to nikdo zautomatizovane asi nema, zustane to tak nejspis nadale :-).

                  0 0
                  • scret  

                    tak pokud prehazujes 2–3× do roka, tak neni problem si to naplanovat ne?:)

                    0 0
      • jecnak  

        Naposled mi stacilo poradne protrepat tmel po celem obvodu a tlak pak drzel vyborne. Samotnym otacenim se tmel nedostane uplne vsude.

        0 0
        • iceek  

          Souhlas, to otaceni moc neresi boky plastu a patky, pres ktere to casto utika nejvic. Takze udelatko nebude jen tocit, ale jeste bude drncat :-)).

          0 0
          • MlokCZ  

            Řeší pokud je kolo ve správném úhlu (jak už psal výše pepek). A může být i jiná metoda než psal pepel. Třeba jen položit celé kolo na bok (kola zase aby nebyla zcela vodorovně) a aby to nebránilo pohybu klik.

            A když se jde o kolo, tak se zatočí pomocí klik se sařazeným těžkým převodem. Pro zadní kolo je to takhle daleko efektivnější než jen kolo ve stojanu. Pro přední je to fuk.

            0 0
    • ghostik  

      Nemáte někdo tip jak vyndat a znovu zandat berany na favoritu? Minule to byl celkem porod

      0 0
      • Vilém  

        Jako do predstavce? Ten staci trochu roztahnout treba sroubovakem.

        0 0
        • ghostik  

          No tak sem si pomáhal ale stejně to byl strašný opruz. Jako by měla řidítka prostě moc malý poloměr :/

          0 0
    • nox159  

      pokud mate problem u vnitrniho vedeni lanek s tim že je otvor přilis maly a lanko či hadice tudy neprojde vezměte maly kulaty pilnik upnete jej do vrtacky a vrtejte/bruste pry je to osvedčené a dira bude jiste vetsí ;-)

      neni to z me hlavy četl jsem to na BFku :D

      0 0
      • Papinak  

        JJ, a nejlepší že budou rovnou 3 :D

        0 0
      • jIrI___  

        Ale musíš si předtím pořádně loknout nebo šlehnout, ať brousíš totálně mimo osu díry.

        0 0
        • nox159  

          no ja mam naprosto zivou predstavu jak to bylo… ( berme sef vek pres 50 stara skola vse se opravuje vse se da resit neni problem i bez naradi, mechanik trochu znalejsi a mladsi) mozna jeste dodam priklad pro opacnou variantu :)

          majitel: hele divej manik ma karbonoveho spesla asi ma prachy nacpem mu tam neco co tu mame treba teleskopickou sedlovku ta se hodi vzdycky je to super vec on to sezere

          zakaznik: super, to je dobra vec rovnou mi to tam namontujte zitra se pro to stavim

          mechanik se diva na kolo a rika: ale prumer hadice tam nevyjde to tam nepujde dat

          majitel: vzdyt uz jsme to prodali a rikali jsme ze to bude dobre tak to tam nejak nacpi

          mechanik: ale to tam nejde a nemuzu prece brousit karbonovy ram

          majitel: proc bys nemoh to vezmes pilnik muzes to vzit treba do vrtacky at to mas rychleji bo mame zakazek plnou prdel a zase nestihame zacina sezona lidi chcou jezdit…

          mechanik: to vazne nejde to je nesmysl

          majitel: drz hubu to jsi tak neschopny, za co te platim

          mechanik: ( nasere se kompe 4 velke panany, narve pilnik do vrtacky a nasrane brousi)

          mechanik: sakra je tam dira co ted

          majitel: proc si to brousil prosimte se divej co si udelal…

          0 0
          • Ruprt2  

            Takže to jsi mu udělal ty?

            Chudák kolo

            0 0
            • nox159  

              ne ja ne :)

              ja bych bral na karbon flexu a pak to dal asijurovi opravit… takze nikdo by nic nezjistil :D

              0 0
              • mr.nikdo  

                A cena instalace sedlovky by byla 10 000,– (prece AsiJura nebude makat zadarmo a ty to nebudes platit, ne?) :-D

                0 0
    • Smazaný účet  

      Dneska prinasazovani HDcek na ZTR rafky jsem vyuzil znalosti BFka…maly vzdusnik z PETky. Duse ani nahazovani patky montlakou nevyslo, vzdycky vyskocila. S petkou to uz slo vpohode a stacilo ji nafunet na 2 atm.

      0 0
      • Gizmo  

        Tak už ti to lítá? Chybí něco?

        0 0
      • mxv  

        to nejsou znalosti BFka, ale moje, takze mi visis petikilco (za to nouhau, jak tu kdosi psal)

        Kdo bude dalsi?:)

        0 0
        • nox159  

          kdybys byl chytry jak pepik saxu tak uz to mas 3× patentovane :D

          ale takhle mas smulu :D

          0 0
        • Smazaný účet  

          ******:D

          Jinak…kdyz se pouzijou T-spojky ktere se pouzivaji v akvaristice, tak to uz nefunguje..v Tckach je mala durka a pri nafuneni na 2atm je prutok vzduchu radne redukovany…(t-kus…na pumpu, do flasky a na ventilek…po nahozeni rychle dotlakovat na vysoky tlak at se plast sam zatesni.)

          0 0
    • jecnak  

      Nezkousel jste nekdo pouzivat molybdenovou vazelinu. Posledne jsem ji nemohl dostat poradne ani z rukou, tak by mohla dobre odolavat vode.

      0 0
      • pepek  

        Já ji dávám všude – do ložisek zadní stavby, do hlavovýho, na závity pedálu, středu atd. Zkoušel jsem to nějak nacpat do řetězu, ale moc se nedařilo-ta potvora je odolná teplotě, takže když jsem ji zahříval, že ji pak nakapu na řetěz, tak byla furt tuhá. Pak jsem to nějak ředil metanolem, benzínem, naftou ale moc to nešlo, dělalo to hrudky, zacpávalo to kapátko.

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Není to s vodou zase takový zázrak, jak by se na pohled mohlo zdát. Na točivé části dost dobrá, jinak normálka.

        Dřív se dělala speciální žlutá vazelína do vodních pump :-)

        0 0
    • jecnak  

      Rovnani haku prehazky samo domo http://www.youtube.com/watch… viz. vlakno http://www.bike-forum.cz/…astroje.html#…

      0 0
    • Japhy  

      Včera jsem měnil prasklej drát a protože plánuju přechod na bezduše, chci se zeptat na nějaký fígl jak nechat stávající nipl a našroubovat novej drát bez sundavání pásky. Nějaký trik aby šlo niplem točit a nezajel do ráfku?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Co treba vhodne otocit kolo aby nipl v dire visel?

        0 0
        • Japhy  

          Napadl mě buď nějaký hodně těsný O kroužek a pak ho odstřihnout nebo centrklíč vyložený třeba papírem aby byl hodně natěsno a sloužil zároveň jako zarážka.

          0 0
          • Vilém  

            Zda se mi, ze to moc resis:)

            Normalne bych prohnul drat, aby nipl netlacil dovnitr, pak chytnout aspon jeden zavit a normalne nasroubovat.

            0 0
            • Japhy  

              No, právě mi přijde že abych dobře prohnul drát do strany a zároveň měl posichrovaný že nenašroubuju nipl přes závit, potřeboval bych třetí ruku.

              0 0
              • scret  

                kdyz to tak ctu, nechces se na to vy..at a nalepit znova pasku?:))

                0 0
                • Japhy  

                  Teď je mi to jedno, zatím tam mám duši. Nakonec jsem kousek odlepil a zas vrátil (mám tam elektrikářskou pásku), ale dělat to u každýho prdnutýho drátu (tj. třeba 5× za rok) by mě moc nebavilo.

                  0 0
                  • scret  

                    pokud ti praskaj draty 5× rocne, pak je asi neco spatne ne?:)

                    0 0
                  • Ossis  

                    „5× za rok“ – to už bych skoro i přemýšlel o novém/jiném výpletu nebo o změně jízdního stylu.

                    0 0
                    • Japhy  

                      No, zatím za posledních 5 měsíců 3 :-). A je to na 99% způsobené tím že jsem s ohnutou patkou hned nepošteloval doraz a na zpáteční cestě se mi povedlo dostat řetěz mezi pastorek a výplet. A teď holt jeden po druhym praská.

                      0 0
                    • JSt  

                      mozna i zivotniho stylu. ;-)

                      0 0
                      • Japhy  

                        A nemam si to kvůlivá praskání drátů jít rovnou hodit? Samozřejmě s oprátkou certifikovanou na jateční váhu. :-)

                        0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Není to až takový problém, stejně zaplétám vyšší ráfky, kdy dírou prostrčím kus starého drátu se závitem, na ten chytím nipl, ten vtáhnu do ráfku, starý drát odšroubuji a nahradím ho novým, který už mám provlečený v náboji. Je to celkem v pohodě, bez lepení, stačí trochu citu v prstech.

                0 0
      • Georrge  

        bych si k tomu prilepil centrklic, bud izolackou, nebo vterinakem.

        0 0
    • jecnak  

      Tak dalsi troska do mlyna. Na zavity jsem zacal pouzivat tzv antiseeze, tedy vazelinova pasta s rozemletou medi. Celkem spolehlive jsem se zbavil jakehokoli vrzani ze stredu, ze zavitu pedalu a dalsi zavitovych ci lisovanych spoju, ktere nejsou zajisteny lepidlem. Vyhodou je, ze se nevymyva tak snadno vodou a vydrzi i pres zimni sezonu. Je to draha mala tubicka, ale vydrzi roky.

      0 0
      • Vilém  

        Jen to pak umyt z rukou, kdyz si clovek nevezme rukavice:)

        0 0
        • jecnak  

          To je pravda. Zvlast kdyz si tim po ceste clovek jeste zapatla bily ram.

          0 0
      • oddie  

        Ta drahá malá tubička má alternativu ve spreji, který je podstatně větší a stojí celkem pakatel ;)

        0 0
        • jecnak  

          Myslis medeny sprej? To je ale neco jineho. Pouzivam toto

          0 0
          • oddie  

            To je v podstatě to samý, akorát sprej je řidší, efekt je ale podobný.

            0 0
          • Vilém  

            Pouzivam normal medenou vazelinu, ve vysledku to bude myslim totez. Dela se i jako sprej, coz bude mozna to, co myslel oddie.

            0 0
            • 01carbon  

              Je privesim za posledniho.

              Resil jste nekdo ze med a hlinik = el. clanek? Loctite nabizi i hlinikovou pastu ale nenasel jsem to v pouzitelnem malem baleni. Kupovat toho 1kg za bambilion jsem se na to vykaslal.

              0 0
              • Tekka78  

                Tohle mě přesně teď napadlo. Měď + hliník + vlhkost = elektrolitická koroze ne?

                0 0
              • jecnak  

                Pro aplikaci na kole? Zatim se mi nestalo, ze bych s tim mel problem. Vetsinou to spis zatuhne klasickou korozi podporenou solnym nalevem nasich zim. S tim antiseize mazanim jdou i po zime pedaly/stred a dalsi zavitove spoje bez problemu rozdelat. Pouzivam tuhle „vazelinu“ i na aute pro nektere spoje a plochy se stejnym uspechem – ostatne v dilenskych priruckach je to take doporuceno.

                0 0
    • jecnak  

      Nevim, jestli to tu uz padlo. Vcera jsem zachranoval puvodni hlavovku na jednom youngtimerovi. Drahy v miskach uz meli vymackanou stredovou polohu – kolo samo drzelo smer. Staci vyloupat kulicky z venecku, pridat nekolik kulicek navic a znovu slozit. Tim, jak jsou uplne jine rozestupy mezi kulickami, tak omackana poloha zmizi. Hlavko tak bude slouzit jeste par tisic km jak nove.

      0 0
      • novas752  

        Me na zimakovi uz par tisic km slouzi i s vymackanou „aretacni“ polohou a docela mi to vyhovuje. :) Nadherne se s tim jezdi bez drzeni. :)

        0 0
      • JSt  

        min pracne je misky pootocit a netreba zadne kulicky doplnovat. jen kdyby chtel nekdo alternativu. ;-)

        0 0
        • jecnak  

          Jako vylisovat mistky z ramu a otocit o 360st / pocet kulicek uhel * 2 ?

          0 0
          • JSt  

            ne, chytit pres gumu do blicek a pootocit, netreba ani vidlici vytahovat z krku, takze nejaky pocet kulicek ti je zcela lhostejny. ;-)

            0 0
        • novas752  

          Jenze to se pak rizeni zamyka nakrivo, ne?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Pootocit vuci sobe…ziskas tak dvojnasobene slabe zamykacich poloh.

            0 0
            • novas752  

              Jo takhle. Jednu nechat a jednu pootocit.

              0 0
            • jecnak  

              Vyborna rada pro sroubovaci hlavovku :-/ Pro ahead taky nic moc – tam se zas ta miska casem sama pootoci. Aspon tak se mi to delo.

              0 0
              • Smazaný účet  

                to byla spekulace…ja se jednou kvuli „aretujicim se“ riditkum rozmaznul..proste se nepohly, abych vyrovnal naklon a pak preskocily a ja skocil do skarpy…a od te doby (uz to bude 20 let…) jsem tohle nechtel znova resit:)

                0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          A jak zajistis aby se ti nepootocil i venecek a kulicky nezapadly zas do dulku v jine poloze? :-)

          Klasika, vymenil jsem venecek v puvodnim vydulkovanem 105 hlavku (snad nejnizsi stack height vubec, tezko ho vymenit za cokoli jineho) na cervenym Eddym za kulicky a najel na tom zatim >30.000km. Tak to za tu praci navic stoji.

          0 0
          • JSt  

            nezajistis. ale to nicemu nevadi, protoze rodla otoceny o 90st te vubec nemusi trapit, pac do te polohy je pri bezne jizde zajiste nedostanes. ;-)

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Aaaa! Uz jsem to pochopil. Ty si myslis ze dulky jsou jen vepredu, ne po po celym obvodu!

              0 0
              • standoslav  

                Při nedotazenem řízení se ty dva důlky udělají jen vepředu a vzadu misky a to i u protikusu kuliček.

                0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Ja si matne vybavuju ze jsem je mel vsude, i kdyz mozna nekde vic nez jinde. Uz je to davno a rozebirat se mi to nechce, kdyz to funguje.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Taky jsem dulky mel vsude – je to vcelku dobre patrne. Proto jsem se divil, ze by pootoceni misky fungovalo. Je ale pravda, ze by to v pripadech, ze je hlava omackana jen vpredu a vzadu fungovat mohlo.

                    0 0
              • JSt  

                diky za usmerneni. takhle jsem o tom nikdy nepremyslel, jestli je dulek vepredu, vzadu nebo jsou dulky po celem obvodu. v praxi mi vzdycky stacilo pootocit misky a problem zmizel, takze jsem si to vylozil, jakoze se presunul do jineho uhlu natoceni riditek. ted kdyz jsi mi to tak pekne napsal, je mi jasne, ze to byla licha domnenka. nicmene na funkcnosti a jednoduchosti reseni problemu to nic nemeni. ;-)

                0 0
    • Pedro404  

      Ideální vlákno pro jedno moje zjištění z léta, příde mi, že tenhle trik neni moc rozšířenej:

      Odvzdušňování Shimano brzd jenom na páce

      Pokud bylo kolo v normální poloze kolama dolů, dá se předpokládat, že veškerej vzduch v systému je v expanzce páky. Stačí vyšroubovat odvzdušňovací šroub, nasadit odvzdušňovací kalíšek, nalejt do něj maličký množství brzdovýho oleje, aby zakrylo díru v kalíšku, a pak už jenom promačkávat páku a klepat něčim do hadice a páky, aby se vzduch uvolnil a vystoupal do kalíšku. Dá se tim extrémně rychle a s minimálnim zašpiněnim vyřešit drtivá většina případů zavzdušnění brzd (třeba po odpojení hadičky od páky), aniž by člověk musel šáhnout na třmen.

      0 0
      • novas752  

        To je ale u Shiman standartni odvzdusnovaci postup. :) Na trmen se saha akorat kdyz se brzda plni.

        A rekl bych, ze vzduch v expanzce se nebude jevit jako zavzdusnena brzda – po kratkym namacknuti paky se expanzka uzavre od „okruhu“ a na brzdeni to nema vliv.

        0 0
        • Pedro404  

          Je? Já na to narazil až při práci v servise, ve všech návodech sem viděl protlačování kapaliny od třmene.

          S druhou částí souhlas, místo v „expanzce“ si tam představ slova „u páky“.

          0 0
          • novas752  

            Nevim, návody nečtu. Skoro všichni to dělaj takhle, a pokud nejsou destičky moc sjetý, ani neni potřeba vyměňovat je za bleedblock.

            0 0
            • Pedro404  

              Očividně se pohybuješ mezi znalejma jedincema:)

              Osobně teda bleedblock nedávám právě, když sou desky sjetý, aby se zkrátil chod páky, a pak prostě při vkládání novejch a zatlačování pístů povolim odvzdušňovák na páce, aby přebytečná kapalina mohla ven.

              0 0
              • plzakj  

                Hosi ani mi nerikejte, kolik je dneska srani s brzdama. Ja mam na kole 9 let stary Hayesy a jediny, co delam, je, ze menim desky. Planuju novy kolo, ale kdyz to vsude ctu …

                0 0
                • jecnak  

                  Obcas dotku vymen, dostava se do ni vlhkost a bordel a casem zacnou pridirat pistky. Jedny podobne stare Hayesy mam taky a stale chodi krasne.

                  0 0
              • Vilém  

                On se jen pohybuje na B-F, to staci.

                0 0
          • nox159  

            pred 2–3ma rokama přislo shimano s tim, že takto se to dá odvzdušnovat a vzali to jako ofiko možný postup… Teda kluci z paulange to tak nekde na nejake akci ríkali…

            0 0
        • Vilém  

          Zvlastni, ze jeste nedavno v jejich servisnim postupu bylo povolit i odvzdusnovak, otevrit ventil nadobky a nechat samospadem portec neco malo olje dolu.

          0 0
      • Radek Broz  

        Já jednou za čas odvzdušňuju „pořádně“ – tj protalčím kapalinu a v sezoně tak ob týden takhle. Jinak ještě je dobrý přes noc nechat páky zmáčklý (stáhnout páskou) a pak udělat tvůj postup.

        0 0
        • novas752  

          Odvzdušňovat brzdy 2× za měsíc, to by letěly hodně brzo do koše…

          0 0
          • jIrI___  

            To už člověk musí být fakt srdcař, aby takhle „fungující“ brzdy nevyměnil za jiné.

            0 0
            • Radek Broz  

              No, zrovna ty se tu vždycky chlubíš, kolik toho „najedeš“ – to ti pak vydrží několik sezón, no;)

              0 0
        • Pedro404  

          Čeho se dosáhne tim dlouhodobym zmáčknutim páky?

          0 0
          • novas752  

            Vzduch zůstane v okruhu, takže se budou jevit víc zavzdušněný a tak odvzdušnění přinese více uspokojivý efekt. :)

            0 0
      • jecnak  

        To je presne postup, jak se dopracovat k problemum az budes davat nove desky. Spravne bys pri tomto postupu odvzdusneni mel davat mezi pistky aretacni vlozku. Jako nouzovy postup mozna, ale jako figl to urcite neni.

        0 0
        • Pedro404  

          Jak píšu vejš, při dávání novejch desek stačí povolit odvzdušňovák na páce a nechat přebytečnej olej při zatlačení pístků vytéct.

          Kdybych to vozil odvzdušněný s bleed blockem, tak by mě minimálně půlku životnosti desek sral příliš dlouhej chod páky, mám ho rád krátkej.

          Každopádně ten postup funguje i při použití bleed blocku, pointa je v tom, že neni nutný tlačit olej od třmene. Já nikdy netušil, že mačkání páky vyhání vzduch odvzdušňovákem ven, a popravdě furt nerozumim, proč tomu tak je.

          0 0
          • jecnak  

            Chod se zkracuje automaticky podle ojetosti desek. Od toho tam je mmj expanzka. Jestli ti to tak nefunguje, mas neco spatne. To ze bubliny plynu v kapaline stoupaji nahoru je snad pochopitelne. Spis je treba mit na pameti, ze tento postup umoznuji az novejsi brzdy od Shimana a je vhodne mit odvzusnovak nahore v soustave a trmen dole a mezi tim zadne pruvesy.

            0 0
            • Pedro404  

              Je fakt, že se starám o tři páry těch brzd a některý z těch pák maličko pouští olej kolem krytky, takže těsnění expanzky asi nedrží na sto procent a může mi to znehodnotit vyhodnocování výsledků, protože si pamatuju jenom ty brzdy, co se chovaj blbě, takže radši nebudu dělat nějaký paušální závěry.

              K tomu „Spis je treba mit na pameti, ze tento postup umoznuji az novejsi brzdy od Shimana“ – tak ty, co to neumožňujou, stejně nemaj odvzdušňovací díru na kalíšek a sundavá se celá krytka, ne?

              0 0
              • Bender382  

                Me to tak slo na vsech poslednich 4 generacich, tzn tak 10 let min.

                0 0
          • novas752  

            Minerální olej je hodně řídkej (málo vazkej), bublinky v něm stoupají mnohem rychleji než třeba v dotce a jak mačkáš páku, dáváš bublinkám možnost utéct do expanzky skrz spojovací dirku, při uvolnění je nahradí přisátý olej z expanzky, takže bublinky vlastně z okruhu vyšťoucháš pryč. No a v expanzce zase přirozeně vystoupají k odvzdušňováku a do kalíšku.

            V tomhle jsou Shimano brzdy fakt super, párkrát prošťouchneš páku a chvíli počkáš, žádný babrání se se stříkačkama atd.

            0 0
            • jecnak  

              Dotka ma mnohem nizsi viskozitu. Videl jsi ji nekdy i jinde nez na Bike-foru? Nejde ale o viskozitu, ale o konstrukci paky a expanzky.

              0 0
              • novas752  

                Videl a ne jednou. Naposledy pred tydnem na mych Guidech.

                Bublinky v mineralu proste stoupaji o dost rychleji nez v DOTce.

                S konstrukci souhlas.

                0 0
          • tomxxx  

            Mackanim paky vyzenes vzduch hlavne z paky, ve trmeni ti muze bublina zustat. Nejlepe odvzdusnene shimano je, kdyz kapalinu protahnes od trmene a pak nechas jeste odkapak i z odvzdusnovaku na trmeni. Navic tim vyzenes i castecne bordel ze trmenu a vydrti ti brzdy dele.

            Jinal to doplnovani kapaliny s deskama misto bleedblocku delam obcas taky, ale rozhodne nepozoruju zasadni zmeny chodu paky pri sjizdeni desek jak popisujes. To se deje treba u formuli, u shimana minimalne.

            0 0
            • novas752  

              Zalezi kudy je vedena hadice. U predni to nebyva problem, u zadni nekdy byvaji hadice provesene a je potreba si kolo ve stojanu naklonit.

              0 0
            • Rice  

              Před tim závěrečnym odpuštění oleje dolem, případně i vzduchu, by se měl dole zavřít odvzdušňovák a párkrát promačkat páka. Já mam ve zvyku do pár vyjížděk po odvzdušnění ještě nahoře znova vyklepat bublinky z páky do kalíšku a dole trošku odpustit, kdyby tam z minula zustal nějakej vzduch. Naposled jsem tohle dělal po kompletnim napouštění brzdy a po vyjížďce, nasazení bleed bloku a otevření páky byl olej v nedohlednu, takže jsem dorovnal hladinu, dole malinko odpustil a znova stejnej proces plánuju až při nasazování novejch destiček.

              0 0
    • Petr L2  

      Máte někdo nějaký fígl, jak dostat vodu z bovdenu ? Nachcalo mi do něj nahoře v zámku sedlovky a zamrzá.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.