• Foopa

    Ať trochu oživím diskuzi:).Zajímalo by mě jaký máte názor na obtížnost těchto dvou odvětví.Protože hodně současných cyklo profíků začínalo u MTB a pak se teprve dali na cyklistiku. A na „stará“ kolena se až k MTB opět vratili.Z toho lze lecos odvodit??Ptám se také proto, že jsem cyklista a mám několik kamaradů, kteří jsou naopak bikeři.A ti mají řeči typu 1km na biku je jako 2km na silnici (někdy i dokonce 7):), a že je MTB náročnější.Jaký máte názor vy?

    Anketa: Cyklistika vs MTB?

    2x
    7%
    MTB
    28x
    93%
    0 0
    • JSt  

      myslim, ze ses do toho zamotal. cyklistika je slovo nadrazene mtb ;-).

      0 0
      • Foopa  

        Nezamotal. Ja si myslím totéž:)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Takže zamotal.

          0 0
        • nox159  

          tim padem bych rad, abys mi vysvetlit jak si to teda myslel pokud sez do toho jak pises nezamotal :)

          0 0
          • Foopa  

            Moje prvni zacatky na kole jsou na biku. Cyklistice jsem se vyhybal. Za par let jsem si koupil na najizdeni km silnici. A pak uz jenom silnice a nikdy jinak:).Odjezdil jsem nekolik zavodu na obou a ted me napadlo jejich srovnani.Z vlastni zkousenosti rikam, ze cyklistika je narocnejsi.To je pouze muj osobni nazor nikomu ho nevnucuji:).

            0 0
            • nox159  

              Moje prvni zacatky na kole jsou na biku. Cyklistice jsem se vyhybal. – pletes to a celkem fest :D jak uz zaznelo cyklistika je slovo nadrazene mtb – tak jak se muzes cyklistice vyhybat?

              srovnavas nejspis silnici a bika ale furt si meles nesmyslene svoje o cyklistice :(

              0 0
            • drawec  

              To já si koupil silničku, silnice tu máme naštěstí veřejné i když někdy nebezpečné. Kolik km vlastníš a kde? ;-)

              Jinak občas se projedu na obou a nenapadlo mě moc to srovnávat, pocity z obou mě nutí sem tam to zopáknout. Cyklistiku považuju za odvětví komerčního sportu, na které ostatně jako na veškerý šoubyznys prdím :-D

              Mám rád hrát si s terénem i zalehnout a jet, jen na cyklo-BRUSLO-VYCHÁZKO stezku by mě vjet asi nenapadlo…

              0 0
    • Palec  

      Silnice vs. bajk?

      Na silnicce se jezdi mnohem vetsi porce km, nez na bajkovi, ten to ale zase vynahrazuje prekazkami a mnohem horsim povrchem. Co je horsi.. No asi jak pro koho, to se neda rict..

      0 0
      • roud  

        Kup si fulla fousek říkal že to jede rychlejc než silnička…

        0 0
        • maajkee  

          :D hehe

          0 0
        • funkatron  

          v terene urcite :D

          0 0
          • roud  

            on tvrdil že na silnici ;o]

            0 0
            • funkatron  

              treba povedat armstrongovi…mozno na fulle vyhra poslednu tour :D

              0 0
              • roud  

                Na tour už stejnak všichni pojedou s motorem v kole takže tam to bdue spíš o tom komu dýl vydržej baterky ;o]

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Už to nebude souboj farmaceutických firem, ale výrobců akumulátorů. Pojedou tam stáje Duracel, Varta, Energizer, Akuma? :)

                  0 0
                  • roud  

                    Uplně vidím jak na doprovodnym vozidle bude velkej plyšovej králíček duracel sedící na kole hehe :O)

                    0 0
            • Smazaný účet  

              V prudkým sjezdu plným zatáček bych se cítil na fullu bezpečněji, takže bych to i víc pustil :)

              0 0
              • funkatron  

                neviem neviem

                na ziletke mi napr 50km/hod dole kopcom pripada menej rychle ako na mtb

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Široký gumy – větší styčná plocha, nesrovnatelně jistější brždění, případnou chybu prudšího brždění vemou péra… o čem se tu bavíme? Samozřejmě, že mtb full je nesrovatelně bezpečnější a jistější kolo.

                  0 0
                  • roud  

                    řekni to těm cvokům co příští tejden na tour budou valit v alpách 100kou ve sjezdu ;o]

                    0 0
                  • funkatron  

                    ak je to prudky kopec a prudke zakruty, tak ano :)

                    0 0
                  • mr.antik  

                    ale prdlajz, taky je na silničce o dost níž těžiště a mnohem líp se to naklání, pláště se nežvejkaj a nevyvalujou do boku.

                    Myšleno samozřejmě na ideální silnici

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Dovolím si nesouhlasit. Když jedu stejnou ostrou silniční zatáčku na 2,2" pláštích foukaných na 3 bar, tak se cítím líp než na 23mm silničce foukané na 7 bar.

                      0 0
                      • JSt  

                        silnicku mas chvilu. taky jsem ze zacatku neumel projet zatacku :-)).

                        0 0
                      • Rychlej turista  

                        Když jsem začal jezdit na bajku, tak mě párkrát hezky vyděsilo, co to v zatáčkách na asfaltu dělá. Naučil jsem se tak zatáčky jezdit pomalu a už mi to bohužel zůstalo. Sednu na silničku a už mám strach to naklopit, tak jak jsem to dříve normálně dělal.

                        0 0
                      • Pebe  

                        cejtit se můžeš jak chceš, to že na silničce budeš rychlejší ti nějaký pocity nenahradí ;-)

                        chtěl jsem napsat cosi o Red Bull Road Rage, ale koukám tak jsou oblouky a 700c kola povinná

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Uvidíme, třeba časem změním názor. Na silničce eště nemám ani 1000 km. Doma su furt eště na biku.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            já už na ní nejezdim skoro vůbec, ale nedávno jsem ji vytáhnul a překvapilo mě, jak to jede :-)))

                            0 0
                        • JSt  

                          co si vybavuju, tak ty rodla maji nejaky super mega hyper wide drops :-))

                          0 0
                • Rychlej turista  

                  50 km/h se na silničce jede v balíku po rovině. Problém vás fullistů je, že nevíte, že na kole se dá jet rychle :-)

                  0 0
              • JSt  

                chachacha :-))).

                0 0
              • Biker jak Pes  

                No já nevím, na silnici nalítám opravdu hodně, na biku taky občas jezdím, hlavně závody, ale co se týče asfaltu, tak bych sáhnul po silnici. V zatáčkách mi přijde silnice mnohem rychlejší a jistější než bike. A to si o sobě myslím, že jsem schopný sjezdař jak na silnici, tak na MTB…

                0 0
        • fousek  

          V terenu urcite a celoodpruzena silnicka pojede rychlejs nez silnicka v oblastech jako je ceska republika

          0 0
          • roud  

            možná se budeš divit ale ne celá česká republika je tankodrom ;o) jinak jezdils někdy na silničce tvoje dojmy a postřehy ohledně silniční cyklisty mi připadaj trochu mimo realitu…

            0 0
            • fousek  

              Ono se to nezda ale na silnicce sem toho najezdil docela dost, ted je to tak 1:1 s kilometrama na kole.

              Me zas pripada ze nektery lidi nemaj potuchy o tom k cemu je odpruzeni, je na vsech vozidlech kvuli tomu aby se zlepsili jizdni vlastnosti daneho vozidla za neidealnich podminek a az sekundarne je tam kvuli pohodli.

              0 0
              • maajkee  

                jenže auta nejsou kola :)

                a odpružení na osobních autech je primárně kvůli pohodlí lidskýho zadku. na závodních autech je odpružení brutálně tvrdý, právě proto aby ty auta jezdily rychlejc.

                0 0
                • Pebe  

                  teď se s tebou bude hádat, že na rallye je odpružení jiný než na okruhovém autě, pořád dokola…

                  0 0
                  • maajkee  

                    jasný, to je ale ideální příklad, s odpružením co maj auta na rallye by na okruhovým závodě auta prostě nemělo šanci :)

                    0 0
                • fousek  

                  A kdyz je to bez toho odpruzeni tak super tak proc v tech zavodnich autech to odpruzeni je? (i blby F1 maj odpruzeni a jezdej na nejhladsim asfaltu co se snad dela) Oni tam resej kazdejch 100g, ale vinuty pruziny s tlumicema, ktery vazej radove pres 10kg si tam ty blci stale nechavaj.

                  Ano kolo je neco jineho, proto musi byt nastaveni odpruzeni u kola jine. Ono i odruzeni okruhovy placky bude nastaveny jinak nez auta pro trucktrial.

                  0 0
              • DaSnail  

                jo

                0 0
              • roud  

                To je jak srovnávat jablka s hruškama ;o] zkus si třeba na fullu jet v balíku 40 či 50 velice rychle zjistíš že tě to odpružení brzdí nemluvě o tý váze co vezeš navíc…

                0 0
                • DaSnail  

                  za neidealnich podminek?

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Tady se řeší úplně absurdní debata :-D

                  0 0
                  • roud  

                    máš pravdu silnička má na silnici totálně navrch :O)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      To je bez debat.

                      Jen mi mtb připadá jistější na ovládání.

                      0 0
                      • roud  

                        To bude spíš o zvyku a o uplně jinym posedu časem ti to nepřijde :O)

                        0 0
                        • JSt  

                          jo, ale mne to prijde vzdycky kdyz presednu po delsi dobe z jednoho na druhy. popravde mi dela vetsi problem zvyknout si na mtb :-)).

                          0 0
                      • funkatron  

                        na ovladanie mozno ano…ale iba za urcitych krajnych podmienok…inak sa ziletka ovlada velmi dobre

                        zas druha vec je, ze na ziletke sa ovela lepsie slape…aj frekvencne… aj posed je iny

                        0 0
                • fousek  

                  Nevim jestli to bylo zrovna 40–50, spis bych rek 30–35, ale toho ze by me brzdilo odpruzeni sem si nejak nestihnul vsimnout, vahu na rovine pri konstantni rychlosti vubec nemusis resit. kapku se pozna pri akceleraci (treba dojet vetsi mezeru), ale i tam je jeji vliv minimalni (pokud nebude jeji vetsina v kolech).

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Při aceleraci budou kola jedno z posledních věcí, které se na fullu bydou ohýbat a jejich tuhost bych z tohoto hlediska vůbec na takovém kole neřešil.

                    0 0
          • Rychlej turista  

            Byl jsi někdy na silničce v Kušných horách?

            0 0
            • fousek  

              Ne nebyl.

              Moc pekny cteni a rek bych, ze tam by se celopero silnicka hodila.

              To co mam ted ja za celoopruzenou silnicku nepovazuju, je to takovy turisticky kolo na ktrym se da ujet docela dost kilometru v pohode.

              Celoodpruzenou silnicku si predstavuju s vahou do 9kg zdvihy cca 60/60 linearnich (vic uz je fakt na silnici zbytecny) a samozrejme identickej posed se silnickou.

              0 0
    • scret  

      cyklistika vs. silnice?:))

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jezdím radši na kole než na silnici. Takže cyklistika.

        Nejlepší je mít úplně od všeho. Mým snem je mít žiletku, časovkovej speciál, dráhovej speciál, kolo na kolovou, na akrobatickou cyklistiku (nevím jak se to jmenuje), cyklokrosový, velociped, jednokolku, lehociped, bmx, dirt, EN, AM, FR, DH, XCht, XCfull, furtku, velomobil, rikšu, rotoped, skládačku, tandem, šlapadlo, a plno dalších, na který sem zapomněl. Od každýho co nejvíc kusů.

        0 0
        • Foopa  

          Taky nazor

          0 0
        • Mr.Duck  

          Akrobatickou cyklistikou myslíš Slopestyle? ) Jinak dobrý no, mě by asi stačil XC full, DH full, a ňákej dirt/slopestyle možná taky s trochou zdvihu, možná i bez ) Mít toho tolik co pišeš, tak bych se dotoho zamotal a určitě bych si do měsíce vzal silničku na DH závod ;O

          0 0
        • Lister  

          Můj sen je mít kvalitní silničku, krásného fulla, slušné HT a funkčního zimáka a odolný citybajk – co to plácám, to není sen, vždyť mi to stojí v garáži :-PPPP

          0 0
    • jonti  

      Globalne je mnohonasobne vetsi konkurence a vic penez v silnicni cyklistice.

      0 0
      • black.horse  

        Jj, na silnici je víc peněz, delší a výraznější tradice a podvědomí veřejnosti a prestiž a tím pádem je tam i větší konkurence:-) Jinak silnice je královská disciplína už jenom proto, že snad jako jediná disciplína je to vhodný tréninkový prvek snad pro všechna odvětví cyklistiky. Bajk mě baví snad tisíckrát víc, ale bez silničního tréninku ta fyzička prostě není ono, pro rozvoj fyzického fondu je silnice mocný nástroj.

        0 0
    • Mr.Duck  

      Tak silnice je tréninkovej nástroj, žejo. Že se na tom dělaj závody, a eště to vysílaj v televizi, to mě nejde do hlavy )

      0 0
    • qasko  

      Práve dnes som dostal chuť vymeniť mtb za žiletku. Proste to v tom teréne málo frčí a to ma prestáva baviť :( Musím si na skusi teda zapožičať nejakú tú silničku či to je to čo hľadám :)

      0 0
    • Richi  

      Záleží také na místě kde bydlíš. Třeba Jizerky jsou nádherný pro MTB, ale na prd se silničkou. Silnic tam tolik není a tak všude hlavní tahy a auta. Když tam chceš dát silnici v klidu mimo hlavní trasy, je to výlet minimálně na 80 km. Třeba v Jablonci můžeš zapomenout na švih kolem 40 km, to pojedeš pouze v koloně aut.

      V Krkonoších to je pro silnici mnohem lepší, ovšem pro MTB je to náročnější než Jizerky. Rekreační cyklista si tu asi zrovna nezajezdí a hlavně tu moc nových cest pro odpoledních 50–70 km dlouho nacházet nebudeš.

      Když třeba vidím fotky Beskyd nebo Šumavy, tak mi je jasný, že pro MTB to musí být hotový ráj. :-)

      0 0
      • maajkee  

        ježiš, to je téma :)

        0 0
      • mr.antik  

        Teď nevim v jakým jablonci to myslíš, ale v pohodě tu najdeš spousty tras – směry Malá Skála, Kozákov, Železný Brod, samozřejmě Bedřichov, Liberec, Ještěd, Hodkovice, Český dub, Mnichovo Hradiště, dále třeba Smědava – Kořenov všechny naprosto v klidu na večerní nebo víkendovou silničku…

        0 0
        • Richi  

          Jj, Jablonec nad Nisou. Tak jsi už vyloženě zvyklý.:-)

          Z Jablonce skoro všechno vede po frekventovaných silnicích. To je ten pakec.

          Hodkovice, Český Dub, tam je to hezký ale na delší švih. Ne na jednu hodinu.

          Na krátkou trasu jsem jezdil Jablonec, Lučany, tam nahoru na Bedřichov a zase Jablonec. Třeba dvakrát. Jen ten smrad, když člověk padal dolů k Jablonci, to byla vždycky paráda.

          Ono možná v tom ďolíku je pořád ne? Dole u tramvaje před deštěm to byla lahůdka.

          Čtrnáct dní jsem si zvykal, než mi to přišlo už normální.:-)

          Ale to MTB zase kdekoliv. Za posledním barákem do lesa a cesta vždycky v pohodě někam vedla.

          0 0
          • mr.antik  

            V jablonci je vzduch uplně v pohodě, horší je to jen když nefouká a u hlavních silnici.

            Na hoďku je ideální např. Královka, Maxov, Frýdštejn, prakticky do všech směrů je něco.

            0 0
    • Lister  

      slovy klasika:

      Sem taky zacinal na silnicce, abych ji prodal a nedavno znovu koupil.

      Pak je to taky zrejme nejlepsi treninkovy nastroj pro vsechny (skoro, nevim jak trial:) ostatni discipliny. Jen nechapu, ze ma takovou popularitu v podstate treninkova cinnost slouzici jen a pouze k zlepseni vykonu podavanych v hlavnim zavode. A ze se na silnickach dokonce zavodi to uz mi neni jasny vubec. To je jak, kdyby maliri soutezili v rozmichavani barvy nebo prani stetcu :)

      0 0
    • Manas  

      Podle me je to nastejno. A to jezdim DH, FR, skocim si dirt a nepohrdnu XC vyjizdkou a ani silnickou.

      0 0
    • mr.antik  

      Z MTB bolí víc celý tělo, je náročnější na celkovou sílu, ujedeš míň km za stejný čas. Je obtížnější dostat se např. na Ještěd terénem než po silnici, to ano, ale že by to byla jako snadnější disciplína? Nebo jaks to myslel?

      0 0
      • bagr  

        .Silnice je cyklistika a horak o pachteni v lesnim porostu.Ne nadarmo i cistokrevni bikeri trenujou na silnici,jelikoz silnice je ciste o kole.Tam clovek ziska silu,rychlost,vy­trvalost.I pro­to kdyz srovnam vykonnost lidi na sil.zavodech jako sou sil. amatersky ligy a naproti tomu Kolo pro zivot tak je to trochu nekde jinde.Bez ohledu co koho bavi a co ne je hlavnim prinosem pro zvysovani vykonnosti silnice z vyse popsanejch duvodu.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Proto se staří a unavení silničáři dávají na MTB. Ze silnice mají slušný fyzický fond, ale hlavně na bajku není vidět, když se člověk prošije nebo se fláká :-)

          0 0
        • mr.antik  

          Rozhodně, kdysi jsem to tak praktikoval. Jenže mi to nejezdilo vůbec v terénu, všichni mě předjížděli jak rakety, fully ještě moc nebyly. Stačilo trošku zaposilovat a trénovat v terénu a hned se to zlepšilo.

          0 0
    • Daf  

      Silnička je na silnici rychlejší než MTB v terénu to je jasný. Zase silniční disciplíny jsou úměrně delší. Je to nastejno. Záleží jen na tobě jak si chceš dát do těla. Za stejný čas se na siničce můžeš odrovnat úplně stejně, jak na bikovi ;)

      0 0
      • ZuzicK  

        Fyzicky se můžeš odrovnat (unavit) u všech sportů. Ale že by tě ze silničky bolelo celý tělo, jako když si dáš pořádnej terén, to si nemyslím. Na silničce teda nejezdím, tak mě kdyžtak přetrhněte iluzi :)

        0 0
        • Lister  

          Přetrhávám ti iluzi.

          Stačí pořádný profil a to to pak taháš úplně vším. Nikdy se mi nestalo, že by mě z bajku bolely bicepsy, ramena a břišáky – na silničce mám tohle pravidelně. Mám mizernou výkonnost, prudké kopce v okolí a tak to musím často tahat na sílu, protože pořádnou frekvenci vzhledem k převodům neutočím. Stačí 2–3 hodiny v kopcovitém terénu a dáš si do těla pořádně.

          0 0
        • mr.antik  

          Kdybys nepadala, tak tě nebude bolet celý tělo ani z biku :-p

          0 0
        • JSt  

          jsi vedle. ted jsem se vratil ze 400+km vyletu boli me svaly na brichu (asi tam neco malo bude :-)) ), zada to samy a rukama se muzu tak maximalne podrbat na kulach, pac je vys nezvednu :-D

          0 0
    • fousek  

      Silnicka je priprava na nejakej dalsi sport. A ti co neumi nic jinyho nez dupat do pedalu si mysli ze je to vrchol vsech sportu.

      0 0
    • rainbowone  

      Začíná se na MTB aby jsi dostal do krve techniku jízdy.

      Pokud chceš dělat Silnici nebo MTB naplno musíš mít naježděné objemy a natrenovanou vytrvalost. Obojí se lépe provádí na silnici a samo sebou na silničce se jezdí rychlej a delší trasy tudiž lze lépe rozvíjet rychlostní vytrvalost , kadenci a sílu.

      Pokud je někdo dobrý na MTB neznamená že bude taky dobrý na silnici ,protože nejlepší vytrvalostní hodnoty dosáhneš až po 23 roku. Na druhou stranu silničář uspěje na MTB protože je fyzicky zvyklí na vysokou zátež a bude schopný podat lepší výkon než člověk co jezdí jen MTB ,zase ale může být rozdíl v kvalitě techniky jízdy.

      0 0
      • Smazaný účet  

        (*zvyklý jako mladý)

        Vykon a natrenovane objemy na silnici se s MTB asi srovnamat nedaji, al

        enemylsim si, ze nabouchani silnicar by mel automaticky dobre predpoklady pro

        dobre vysledny v MTB. Rozdil je prave v te technice jizdy, ktera je jina uz

        jenom kvuli jinemu terenu a posedu. Na silnici takove blbosti jako praci

        s tezistem a hledani optimalni trasy-pokud to neni klickovana mezi dirama,

        proste resit nemusis. Jinymmi slovy pokud zevladne 20cm tereni schod, klouzave

        blato nebo preskocit odvodnovaci kanal, tak je mu vykon na nic.

        Pro mne podobnost silnicniho a horskeho jezdeni kocni u toho, ze velocipedy sestavaji s nekterych principielne podobnych soucastech a je treba tocit nohama.

        Ten udaj o veku 23 let je empiricky?

        0 0
        • Pedro404  

          *nabouchaný jako mladý :)

          0 0
        • rainbowone  

          Pro trénovaného cyklistu začíná nejlepší vytrvalostní forma mezi 23 – 25 lety a lze ji udržet až do 40 let. Nejlépe je to vidět na etapových závodech kde mladší jezdci dojíždí tak v polovině startovního pole ale takový 38 letý Sastre stabilně v Top Ten.

          0 0
    • die.catana  

      Silnička je na asfaltu při sjezdu pomalejší než MTB!!!!

      Na tom svým šrotu jsem natrhnul prdel několika žiletkářům v dolomitech, při sjezdu z jednoho 2000 m.n.m. sedla a to jsem byl naloženej min 50kg bagáží :))) Trochu se to zvedalo na zadní, ale jinak pohoda.

      Není nad to ****** několik talošů a rakušáků :DDDDD

      Žiletkáři akorát hážou machry v uplých dresech a žerou ochucenou plastelínu, ale pokud jde o nějakou technickou pasáž, tak jsou jak blondýny za volantem. HOFK

      0 0
      • roud  

        Ne všichni jezděj na kole jako prasata ;o]

        0 0
        • nox159  

          podle tveho hodnoceni tech prasat bude dost :D

          pokud uz i mi bylo receno ze jezdim jak prase :D

          0 0
      • Frostty  

        :-D:-D punk

        0 0
      • Manas  

        Doufam ze te nekdy potkam na sve silnicarske vyjizdce. Jezdim jeste vetsi punk :-)

        Volny hadry, camelback, helma se stitkem, volny pedaly, skatovy boty, razeni packama, naboje z roku 1980, atd :-)

        0 0
      • raceman  

        :-)

        0 0
      • nooski  

        Jo při sjezdu. Při sjezdu kolo krotim. Do kopce se ukaž. Bikeři jen šmrdlí na místě nožičkama a jsou o fous rychlejši než nepohyblivé předměty ;-D Všechno má svoje.

        Mimochodem ač zarytý silničář, tak jsem chlupatý a zarostlý na čuni jak málokterý biker.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.