Cyklisti vs. e-cyklisti - zdravení ?!

1038 nepřečtených
  • Finidi

    Všichni „jich“ potkáváme čím dál víc a v budoucnu ještě víc budeme. Zajímalo by mě, jakou máte se zdravením e-bikerů zkušenost. Já osobně, zatím až na jednu výjimku, špatnou. Možná jsem měl jenom smůlu na pravověrné čisté e-bikery, kteří o nějakém zdravení nemají ani tucha a s pocitem nadřazenosti říšského důstojníka bez mrknutí oka projedou…

    Tak tedy, co vy a zdravení e-cyklistů? (Pokud jste e-cyklisti, tak co vy a zdraveni cyklistů?)

    Díky za názory…

    • novas752  

      Motorkáře zdravíš? Já ne…

    • deXterr  

      V Brně s nimi nemám problém a na pozdrav z větší části reagují (pokud nenarazíš na e-bikera skoro seniora, ti spíš nasadí nechápavý výraz). Ale spíš si všímám, že klasičtí bikeři (silničky/mtb) si na zdravení odvykli a na pozdrav neodpoví a tupě na mě zírají a otáčí jen hlavu… (nebo mám na ně jen smůlu)

    • jIrI___  

      E-cyklisty nezdravím, stejně jako všechny ostatní cyklisty. Pryč je doba, kdy se cyklistice věnovalo jen „pár“ lidí, kteří se mezi sebou znali aspoň od vidění z projížděk ve svém rajónu… Teď je cyklistika masová záležitost a spíš to vidím tak, že se mezi sebou začnou zdravit e-bikeři.

    • Zoidberg  

      Jak už jsem napsal do zdravícího vlákna, zepředu to člověk sotva rozezná, takže zdravím. Dodal bych, že starší e-cyklisté, případně ti, kteří takto řeší nebo dorovnávají (partner, partnerka, váha…) nějaký hendikep mají řekněme i můj respekt. U „líných požitkářů“ bych ten pozdrav nejradši vzal zpět. A ano, vím, že se na tom, „taky musí šlapat“, ale už jsem na tom viděl „sportovce“ vyjet 15% stoupání s prstem v nose na zasunuté teleskopce, takže no respect. Podobně bych se stavěl k případné technické pomoci – běžně ji v terénu rád nabídnu, ale éčko druhé kategorie bych nechal jít domů po svých. Jeho nohy by mi za to jistě byly vděčné.

      • Petr L2  

        No to by ti moje žena s kolenem po operaci fakt moc za takovou pomoc poděkovala, ta dnes neujede díky kombinaci kolene s ostatními šrámy ze sportů v terénu ani kilometr/dva a ještě si libuje v košíku na řídítkách, neškodilo by se trochu hlouběji zamyslet.....

        • Zoidberg  

          Neškodilo by trochu pozorněji číst…

          • Roxteedy  

            Jojo, Petr to nepochopil. Já jen dodám, že já za sebe jsem tolerantní. Ať si každej jezdí, na čem chce. Pokud mně tím nějak neškodí, což jakýkoliv e-bike nedělá. Ať na něm sedí třeba Olaf Ludwig :)

            Naopak, moje egíčko roste, když těm elektrikářům ukazuju záda :) Já vim, kdyby neměli omezovač na 25kmph, tak bych neměl šanci. Ale když maji, tak se potěšim :)

            • Zoidberg  

              Asi jsem to mohl formulovat jasněji. Prostě to mám nastavené tak, že rozlišuji dvě kategorie e-cyklistů. Samozřejmě, lidský úsudek není dokonalý a je to asi jako když v MHD řeším, komu uvolnit místo a komu ne (ne vše je vidět)… Doposud jsem v terénu vždy, když bylo třeba, pomohl, aniž bych byl žádán. Dovedu si ale představit, že bych udělal výjimku (nikoli v případě ženy v nesnázích) a zdravého e-cyklistu bych nechal se projít.

            • Světloslav  

              bohužel! chiptuning dorazil i ke-bikerům..

        • Drobeczech  

          to ano, hlavně při tvém čtení

          • Petr L2  

            Myslím, že čtu dost pozorně, právě to řazení na dvě kategorie těch, kdo můžou a kdo ne je nesmysl, proto jsem dal příklad mojí ženu, na první pohled uvidíš línou dámičku na vymazleném e kole s teleskopickou sedlovkou a košíkem na řídítkách, co si jen tak volně s úsměvem šlape, to že je to sportovní veterán a bez elektriky by nedojela ani pro rohlíky nepoznáš . Proto jsem reagoval

            • Zoidberg  

              Tvůj názor chápu a respektuji, ale když dovolíš, budu i nadále sám rozhodovat o tom, komu věnuji svůj čas a / nebo prostředky a pro koho budu riskovat, že bez darované duše nebo lepení sám nedojedu. Je to stejné jako s tím uvolněním místa v MHD a mohl bych uvést mnoho dalších příkladů. Ostatně za „rovný přístup“ byť ve zcela jiné oblasti krutě platí a bohužel platit bude celá Evropa. Osobně zastávám názor, že někdy je nezbytné rozlišovat, byť za cenu občasné chyby.

              • Petr L2  

                Jasně a já si zase zdovolením můžu o tom myslet co já uznám za vhodné, takhle by to nějak mělo na světě fungovat, i když se to opět pomalu ale jistě stává luxusem a i ten se nám vytrácí :-)

                Což s tou problematikou v posledních dvou řádcích úzce souvisí a tam máme zcela shodný názor :-)

              • Rockodendronus  

                Já bych zase i rád pomohl, ale nevozím ani e-duše, ani e-lepení…

                • iron.hide  

                  Lol, tak toto je univerzalna odpoved, ked ta ebiker poziada v lese o pomoc.

                  Takisto nevozim ani spajkovacku, ani nahradne akumulatory.

                  • JendaH  

                    Jo, dobrý. Já to můžu říkat zase všem, co nejedou na treku – sorry, nemám silniční ani MTB lepení/nýtovačku.

                  • Světloslav  

                    to by spíš chtělo elektrocentrálu na dobíjení..

            • blue.sun  

              Ale aspoň šlape… spousta elektrocyklistů kolem Labe nešlape a jen se vezou na motorce. A ty taky fakt nemám rád.

              • JendaH  

                Lidi v autobusu, ve vlaku či v autě také nešlapou. Taky je kvůli tomu nemáš rád? Z ekologických důvodů (že veškeré motory poškozují prostředí) nebo z nějakých jiných?

                • Strakááč  

                  líp bych to nenapsal… :D :D to už opravdu člověk neví jestli má jezdit autem, na kole nebo na é bajku nebo na krosce :D v autě nadávaj na cyklisty.. a motorky.. motorkáři nadávaj na auta, cyklisti nadávaj na auta, na motorky, é bajky.. a polovina lidí na bf nadává na všechno.. z toho vyplívá.....založit strašně důležitý vlákno na napsat tam miliony písmenek o hovně :D to se lidi opravdu tak nudí a nemaj co na práci ? :D

                  • Lišák  

                    napsat tam miliony písmenek o hovně :D to se lidi opravdu tak nudí a nemaj co na práci ? :D

                    A Ty? ;-)

                    • Strakááč  

                      měl jsem na mysli, když se tu někdo dokáže dohadovat tři hodiny v kuse a najednou je z toho po třech hodinách 100+ příspěvků… :) já se snažím vláknům o ničem vyhejbat.. a když už, tak nakouknu, co se tam děje…

                  • Světloslav  

                    no dle mýho..každej kdo jede „za svý“ – tedy šlape po svých nebo jede na normálním kole by měl mít přednost! Prostě když potkám na lesní pěšině pěšáky, tak zvolním a jedu krokem , abych je nevylekal a neomezil… Když jedu po polní nebo lesní cestě na motorce, tak zase nesmrdím a nepráším cyklistům , který předjedu..

                    Lidi , který hýbou svým tělem „za svý“ mám v úctě ..a všechny líný lemry , který potřebujou (i ten elektrický) dopink neuznávám ! (vyjma tělesně postižených)…Tedy nebudu uhýbat e-bikerům..pokud za mnou pojedou do kopce a budou mě na úzké lesní-horské stezce chtít předjet… V tom sem sviňa! sorry

                    • Strakááč  

                      každej to máme jinak, v něčem se schodnem… nebudu to tu rozvádět, protože to je všechno o ničem :D

                    • JendaH  

                      Jestli to chápu správně, tak prostě nepoužíváš žádné motorové dopravní prostředky (autobus, vlak, motorku, auto…)? Klaním se, já jsem chtěl mít podobný cíl, ale bohužel zvítězila dvakrát pohodlnost a jednou jsem nechtěl odmítnout lukrativní zakázku, ve které nebyl čas na to jet dvakrát na druhou stranu ČR na kole, a tak jsem letos jel 4× zpátečně vlakem :(.

                      Děláš to z přesvědčení o ekologii a spol. nebo nějakého jiného důvodu? Přemýšlel jsi i o nějakých dalších optimalizacích „ekologické stopy“ ? Mně tam aktuálně největší část tvoří potraviny a moc nevím jak to minimalizovat (protože na obalech se člověk většinou nedozví, jakým způsobem byl ten konkrétní produkt vyroben).

                      každej kdo jede „za svý“ by měl mít přednost!

                      Nevím, jestli by se tohle mělo aplikovat až do úplných extrémů (např. přednost cyklistů před vlakem nebo chodce před kamionem na dálnici); myšlenka je to jistě pěkná, ale mohlo by to způsobit dost značné vícenáklady.

                      Ještě jednou KUDOS, takových lidí jako ty je opravdu minimum.

      • hovado_cz  

        nemyslim si, že na porouchaný éčko vozíš cajk :D (samozřejmě pokud nemá defekt apod)

    • MartinM  

      V terénu zdravím všechny, naštěstí jich moc nepotkávám :D Jinak ale nikde nikoho.

    • Val  

      nejlepsi pozdrav elektrikari je, ze mu ukazes zada

      • Jirka24x  

        jenze voni si to nekteří odblokujou a jezdi vic jak 30 v terenu a to uz fakt nedam :D

        • Petr L2  

          Kdo ukočíruje 25 kg těžké kolo ve 30 km/hod v terénu asi nebude moc nezkušený cyklista a pokud ne, tak se brzy zrakví a nemá cenu ho řešit, nemyslíš?

          • Jirka24x  

            Měl intergralu na hlavě :D

            • Petr L2  

              Pokud měl integrálku a dával si 30 v terénu, tak to určitě nebyl mamrd co by bez elektriky nevyjel za humna.

              • Jirka24x  

                Neříkám že to byl mamrd. Jen ze jsem čuměl jak puk. Chtěl jsem ho dohnat a nešlo to :D jel jsem 31 a borec ujížděl.

                Jen me sralo ze okolo me projel tak 36 a nesel vůbec slyšet.

        • Světloslav  

          si děláš legraci?! tys takovýho potkal..a v jakém terénu-na jaké „stezce“ ?

    • mr.antik  

      Dneska už nezdraví skoro nikdo. Takže jen v mistech kde je trošku exotika někoho pokat a pak už je jedno na čem jede nebo jde pěšky stejně to nestihneš potka.

    • petrun  

      V Brně už jsem na zdravení naprosto rezignoval, odpoví jeden z deseti cyklistů. To se člověk jen zbytečně nasere. Když jsem v Jižních Čechách tak zdravím, tam mi na pozdrav odpoví každý druhý (ten prvni je náplava).

      • MI.KU  

        Jj na jihu zdravím žiletkáře a to odpoví každej – jiný cyklisty dle sympatií – jak někdo maká tak jo, cykloturisty nezdravím většinou jen blbě čumí.

    • petyn  

      U nas kdyz jedes na bajku tak te nezdravi silnicky az na par vyjimek se kteryma se potkavam dene. E-bajky ( nemyslim ty co maji babicky do obchodu na nakup) k nam jeste nepronikly. Asi jsme chuda oblast.

    • BLACK1E  

      Já zdravim všechny a všude a téměř vždycky mi odpoví. Na e-bikerech je navíc výhoda, že se s nima dá svézt pěkně v tempu :D

    • maajkee  

      Zdrav si koho chceš ne? Se tady furt řeší nějaký zdravení, vždyť je to fuk.

      Já zdravím všechny minimálně pokynutím hlavy nebo mávnutím rukym, v terénu kde vím, že potkám jen pár lidí zdravím hlasitě.

      Drtivá většina lidí na kole pozdrav neopětuje a je mi to buřt. Drtivá většina cyklistů, stejně tak jako lidí jsou kokoti, tak to bylo a je, s tím jsem se smířil už v pubertě :)

      • lukas aka mitro  

        Posledni veta vy mela byt na titulnich stranach snad vsech knizek o spolecenskych vedach…

        • DoomHammer  

          Tak

          • Petr L2  

            Tak jasně, vychází to z rozložení inteligence v populaci a to je zásadně a globálně ve prospěch pitomců, jasným důkazem toho je stav světa který s postupující demokratizací a zvláště po aplikaci referenda do rozhodování nijak zásadně neprospívá, spíše naopak.

            Švýcarsko má hluboké a složité kořeny v historii, to je ta výjimka potvrzující pravidlo .........

      • Frostty  

        Maajkee filosof, pecka moudro. Karma +1000

      • Světloslav  

        jo, jo..tesat do kamene takové moudro !

        ..tedy předpokládám, že ty se řadíš k té 4% menšině „nekokotů“? :-)))

      • nobody12  

        +100 a ámen k tomu !

    • Breakpain  

      neřeším ;-) …

      Když si všimnu, kývnu hlavou na kohokoliv, kdo vypadá, že by mohl kývnout zpět, ale zdravení nijak nehrotím – je mi to totiž u zadku ;) …

    • IndyCZ  

      Nezdravím. Ne že bych nepozdravil, ale žádné nepotkávám. Protijedoucí bych do posledního okamžiku stejně nerozeznal od normálních, když mě někdo předjíždí je iniciativa na něm a když někoho předjíždím já, tak je odezva na pozdrav nízká všeobecně.

      Jinak je frekvence odzdravování celkem vysoká. Samozřejmě při dodržení určité filtrace.

    • MiKED  

      Buď zdravím (přinejmenším pokynutím rukou), nebo nezdravím. Nic jiného mezi tím není. A rozlišovat, zda dotyčný jede na biku, silničce, nebo ekole? Proč?

      • doubleingram  

        Tak naky smudly co najedou hovno a motaj se po ceste fakt zdravit nebudu. Kdezto v terenu napr. temer kazdeho, tam uz sou vetsinou vyjezdeny lidi. Proste dle situace a levelu cloveka.

        • postman79  

          .-1

        • Carpathia  

          Pozdrav neni otazka najezdu, ale slusneho vychovani.

          • jIrI___  

            Ve městě na ulici taky zdravíš každého člověka, kterého potkáš?

            • doubleingram  

              jIrI___ presne, „ty nezdravis kazdou lamu, ty si ale hulvat, styd se“ :)

            • Carpathia  

              Tak ve meste kde bydlim, zdravim vsechny ty, ktere znam alespon od videni. Na vesnici, kde jsem pred skoro pul stoletim vyrustal, nexistovalo nekoho, byt i uplne ciziho, minout bez pozdravu. Dnes na kole zdravim kazdeho cyklistu, turistu, bezce, ktereho na ceste nebo v terenu potkam. To jestli mi odpovi, neresim.

        • Roxteedy  

          Nenapada mne, jak jim kontrolovat tachometry :)

      • Roxteedy  

        MIKED +1

    • Roxteedy  

      Za mne zdravit. Nejsme rasisti.

      Cely je to zpusobeny tim, ze boom e-biku dostal do nasich tras lidi, kterym to doposud fyzicka nedovolila. Takze jsou to novacci, ktery zdraveni neznaji.

      A dal je to jak s kazdym novackem. Chytrej zacne odpovidat po druhym pozdraveni. Normalni po 5tym, natvrdlej po 10tym a idiot nebude zdravit nikdy. Bez ohledu na to, co ma pod prdeli :)

    • pista1  

      Nechapem v com je problem. (Samozrejme mimo osidiel) zdravim vsetko co sa hybe a neriesim ci mi odpovedaju alebo nie. Moze byt zamysleny (aj mne sa to stane) alebo blbec (ktovie, mozno nim som obcas aj ja).

    • t29  

      Když jede éčkař opačným směrem než já, tak nepoznám že je to éčkař a zdravím jako obvykle.

      Když jede éčkař stejným směrem jako já, tak mi buď ujede a nezdravím, nebo ho doženu a pak samozřejmě zdravím a hned si stěžuju, že jsem ho skoro nedohnal :)

    • itvostro  

      Vite co ja to mam rozdelene v terenu zdravim automaticky protoze vim, ze se mi dostane odpovedi. Kdyz mam trasu po silnici spolecne stezce atp tak vybiram „moji krevni skupinu“ :-)) Tady totiz cyklisti moc zdravit neumi

    • puka  

      Jednou jsem jel lesem a přede mnou na to celkem dupal nějaký děda. Dohnal jsem ho a vklidu pokecali pár minut.

      Asi bych zdravil všechny kromě líných hovad.

      • jIrI___  

        A jak se takové líné hovado pozná?

        • Frostty  

          Má barevný tkaničky :o)).

          • jIrI___  

            Tak to by odpovídalo :)

          • puka  

            Trošku nepobírám pointu. :D

            Spíš nemusím ty, co vlastní jen kvůli přátelům, kteří jsou rychlejší.

          • -b-n-x-  

            A jeste by mohl mit kerku :-)

            • mr.ricardo  

              Velkej tac na lejtku :)

              • TeryPV  

                No, jednoho takového potkávám pravidelně a ten teda moc slušnosti nepobral. Ne jen, že neumí zdravit, ale když ho potkám někde v hospodě, tak ani k obsluze se chovat neumí a sotva pozdraví. Tkaničky mu překontroluju :D

        • Stancek  

          Třeba podle toho, že jede na e-biku tam, kde by se bez něj nedostal?

    • Barak  

      Potkavam takove minimum elektro kol, že by me ve snu nenapadlo tohle resit.

      • mr.antik  

        Hlavně to těžko poznáš, dokud neni vedle tebe.

        • Barak  

          Tak samozřejmě jsem myslel lidi na kolech, které potkavam. Tzn. jedou proti me nebo je predjizdim, pripadne oni me. Ty baterie zas tak male nejsou.

          • mr.antik  

            Já teda moc ebiků nepředjíždím..... Proti je poznám v terénu, jedou zpravidla jak pos..ný aby je to nevyhodilo ze sedla

            • Barak  

              Tak v terenu jsem u nas snad e-bike nepotkal nikdy. Vzdy jen nekde na cyklostezce.

      • puka  

        I když jsem z vesnice, tak jsem dnes viděl dva e-bajky. Na jednom důchodce a na druhém teen holčinu. Třeba bylo její babičky.

    • Rubi  

      To jsou teda problemy… :-D

    • hekynen  

      Elektrikáři jsou ti s logem dvou blesků? Ti se, tuším, zdraví zvednutou pravicí… :)

      Zdravím většinu jezdců z přilbou, co aspoň trošku vypadají, že na tom umí sedět a jezdit. A to lehkým pokynutím prsty levé ruky. Kdo chce vidět, vidí, kdo nechce, neobtěžuje to. Případně lehké pokývnutí hlavou (to většinou když potkám nějaké turisty). Co rozhodně nesnáším je doslova hulákání „AHÓÓÓÓJ!!“ (=jsem frajer/ka, JEDU na kole). Bohužel to proniklo už i do Beskyd, včera na hřebenovce jsem to slyšel několikrát. :-/

      • DoomHammer  

        zřejmě vodáci

        • hekynen  

          Zkusím příště odpovídat „Skol!“. Voda jako voda.

          • lumyr  

            „Skol“ je pozdrav lyžařů, viděl bych to na jiný heslo, třeba „Slyží“

            • hekynen  

              Píšu „voda jako voda“. Zmrzlá či tekutá, furt je to voda. ;-)

        • Světloslav  

          jen tak pro zajímavost „ahoj“ se zdravili námořníci už někdy od středověku..je to zkratka „Ad HOnoris Jezus“ – k poctě (ku cti) Ježíšovi..nebo tak něco..docela legrační, že s ei neznabozi takto zdraví, že?

      • Zoidberg  

        Tak toto v Brně ještě nemáme, ale e-cyklistů potkám za odpoledne klidně deset.

        Trošku off topic: Před barákem jsem tuhle viděl e-cyklistu s nějakým městským kolem (dlouhá baterka za sedlovou trubkou), jak se od vchodu rozjel do velmi mírného kopce bez jediného šlápnutí (nefoukalo). Asi ne každý e-bike si šlapání vynucuje. Počítám ale, že to byla nějaká výjimka.

        • IndyCZ  

          Řada tady těch městských a seniorských kol funguje normálně bez příšlapu. To jsou jediná elektrokola, která mám šanci potkat, protože na nich jezdí půlka důchodců. Byly tu daleko dřív než ty s příšlapem, odhaduju minimálně 8 roků zpátky.

    • mikš  

      éčka zdravím,prostřed­níkem naznačím že je jednička,jinak zdravím všechny cyklisty v přilbě ,burany a kamikaze bez nee

      • lukas aka mitro  

        Uz se tesis, az te za par let budou vsichni pri vyjizdce fakovat?

      • puka  

        Uuuu, celkem drsňák. Nevím, co si tímto dokazuješ. Dokud si elektrikáři na nás normálních nezvyšují ego, tak to je v pořádku.

        • mikš  

          ego si zvyšuju tím,že když přede mnou do kopce jede cyklista, snažím se ho dojet,ale když se mi to po velkým úsilí povede,tak zjistím že to je páprda na elektrice

          • puka  

            Tak ho předjeď. Volšový nohy a motor nejsou bůhví jak rychlý pokud „páprda“ bůhvíjak nespěchá. Dle tvého rebelského chování usuzuji, že předjíždíš i auta do kopce.

            • Petr L2  

              Včera jsem si prubnul e-celopéro od KONA na okruhu ve Zličíně, až na pár zlomů, kde se střídal sjezd s výjezdem jsem při jízdě ostrým tempem musel táhnout i ten motor, takže jsem si moc nepomohl, byl jsem na konci orvaný zhruba stejně jako na mém fullu bez motoru, pouze jsem dřel na jiných místech :-) Slušně trénovaný biker by mě uštval po pár okruzích.

      • jIrI___  

        A to by člověk od osoby tvého věku očekával trochu rozumu. Navíc to už nemusí trvat tak dlouho, co se na e-biku budeš taky prohánět po městě :))

        • iron.hide  

          fakt nechapem preco si mnohi myslite ze za par let budeme vsetci jazdit na ebajkoch?

          no nie, nebudeme.

          • Barak  

            Nikdy nerikej nikdy.

          • Tencovozikmin  

            to nééé,budem jezdit na ečtyřkolce s joystikem .

          • nostro66  

            +1

          • jIrI___  

            Tak 52 let, to už člověk není zrovna nejsvěžejší…

          • Světloslav  

            jo ..začíná to elektrickým řazením..a končí to (v důchodu) e-bikem…na pohodlí si člověk rychle zvykne a cyklisté nejsou vyjímkou! Vidím to tady na fóru, jak mladý kluci nebo rozmazlený zbohatlíci ohrnujou nos nad mým kolem (ocel rám) a převodech 3×8..

            • Trepifajxl  

              myslím, že elektrické řazení a elektrokolo má k sobě asi tak daleko parabola a parakotoul

            • Petr L2  

              Tak 3×8 na starém železe jiskru v oku vykřeše asi pouze majiteli.....

              • Světloslav  

                jo to máš pravdu…prostě vymazlený miláček, ke kterýmu mám citový vztah a máme mnoho společných prožitků…

                aby taky ne..vrazil jsem do něj více peněz než do milenky!

    • wego1991  

      Zdravím jenom ty co mají vybitou baterii

      • stan99  

        Není jednodušší rovnou pozdravit než jim zdlouhavě přeměřovat baterku :-)

    • bajkondra  

      E-bikery , ani jiné ostatní bikery už bohužel nezdravím, to bych se uzdravil ......kdepak je doba , kdy jsem v jizerkách při projížďce po hřebenech potkal 5–6 bikerů :-) tenkrát jsme se zdravili i v Praze …pak se z toho stal mainstream, z čehož mají zcela určitě radost prodejci, ale já osobně tedy méně :-(

      Nu vývoji neporučíš ..... třeba někdo vymyslí nový módní sport, který se bude pěstovat na zahradách, nebo v parcích :-)

      • Johnnyxjr  

        Ta doba neskoncila akorat musis jezdit od listopadu do brezna to moc slunecniku nepotkas

        • TeryPV  

          spíš bych to definoval tak, dokud nevystoupí teploty nad dvacet stupňů. Do té doby člověk většinou potká opravdu jen cyklisty a ne turisty. Z druhé strany, jakmile se člověk vzdálí od města někam do kopců, už tolik lidí nepotká, někdy v podstatě nikoho. Ale zase je pravda, že tam kde dříve skoro nikdo nejezdil, zase počet lidí zvedl a většina z nich na e-kolech. Smutné je, že jsou to mladí zdraví lidé.

        • KoudakT  

          Beskydy mimo prázdninovou sezónu taky jdou jezdit, jenom je to náročné na dovolenou. V pátek jsem jel hřeben Soláně na Třeštík a Súkenickou (VKV) a to bylo v pohodě. potkal jsem tak do 10 lidí za celou dobu a zdravili nebo byli pěší.

          Dlouho budu vzpomínat na loňský výjezd na Pustevny, kde bylo v neděli úplně jako po vymření a když jsem se jedné pěkně nakrklé paní s trdelníky zeptal, kde všichni jsou, tak mi odsekla, že všichni, kromě nás dvou, sledujou hokej, že naši to projeli s Kanadou a že ona to neviděla kvůli takovým, jako jsem já. Kdo někdy zažil Pustevny, ví, jaké to bývá korzo a tehdy tam bylo tak 15 lidí, i když byla neděle odpoledne a krásné počasí.

          • Petr L2  

            Je to holt kraj rázovitý, já si tam jednou na Pustevnách v tom kiosku objednal čaj a dostal jsem cosi horkého s nějakým ovocným sirupem, od té doby na těch vršcích piji pouze lahváče a panáky.

    • roman II  

      mimo město pozdravím i e-cyklisti i žiletky, nezdravím zásadně cyklisty bez přilby či s přilbou pověšenou na rodlech

      • Světloslav  

        uff..já stále jezdím bez helmy…takže jsem asi nějakej cyklistickej póvl-pro tebe? Tak to je fakt zajímavý přístup…To je jako nezdravit ty , co nepoužívají preservativ při souloži ..ha ha

        • Petr L2  

          Jseš hlavně nezodpovědnej a špatnej přiklad pro děti.

        • honza1982  

          já taky nezdravím cyklisty bez přilby. Ale proč zrovna póvl. Prostě to jenom nejsou cyklisté, tak proč je zdravit. Nenech cloumat svým majestátem.

          • IndyCZ  

            Dosud jsem se domníval, že cyklista je ten, kdo jede na kole. A on je to ten, kdo má přilbu.

            • honza1982  

              Záleží na úhlu pohledu. V širším slova smyslu je cyklista ten, kdo jede na kole. A potom jsou tam užší úhly pohledu ovlivněné osobními názory. Jako třeba můj, že cyklista bez helmy není opravdový cyklista. Stejně tak pro někoho není cyklista někdo, kdo má e-bike, někdo kdo jezdí 20 metrů do hospody nebo někdo, kdo na kole slope. Každý si může vybrat svůj názor na to, kdo je cyklista a kdo není.

              • Světloslav  

                to je fakt..v tomhle souhlas..jen nemám rád , když se někdo stará o moje zdraví…Obecně jsou lidé nějak připosraní…Dělal jsme v lese a lidi okolo mě byli odvaření z toho, že nejsem očkovaný proti nákaze od klíšťat !

                Někteří kvůli tomu nejdou ani do lesa nebo na louku…a navíc ta hrozná divoká prasata, že?

                Pokud tím, že nemám helmu někoho jiného ohrožuji nebo omezuji, pak to napravím..ale dle mého je každému „nic“ jak zacházím se svým životem..díky za péči.. :-)

                • honza1982  

                  To v každém případě. Nám je prd potom, zda helmu máš či nikoliv. Můžeme říkat co chceme, ale helma povinná prostě není. Nosit můžeš co chceš. Jde o tvou bezpečnost. To stejné s těmi klíšťaty. I když tam je to jiné v tom, že nevíme, jaké následky mají na člověka látky, které jsou jedinci vpraveny do těla. Třeba to nadělá víc škody, než užitku. Nejsem ale ani chemik, ani lékař.

                  Svým způsobem se dá souhlasit i s trefifajxlem níže. Dříve to nikdo nenosil a svět se nezbořil. Teď bych sice bez helmy nikdy nevyjel, ale je pravda, že se to řeší více jak v minulosti a do jisté míry je to někdy nafouklá bublina a žabomyší války zde na fóru. Člověk to holt ocení, až přijde situace, kdy poletí na hlavu. A to může být kdykoliv.

                  • Trepifajxl  

                    přesně tak, dnes už taky bez helmy nevyjedu, ale to jen proto, že jsem si zvykl a řešit to, co je jen určitým statusem doby, mi přijde zbytečné a marné

                    • honza1982  

                      Pořád si myslím, že statusem doby helma není. Stále potkávám více lidí bez helmy. Jde to ruku v ruce s tím, jak to člověk s cyklistikou myslí. Helmy velmi často pouze na cyklistech s lepšími koly, dresy apod. Často samozřejmě i u dětí. Jinak všichni jezdí bez helmy. Myslím spíše cyklostezky atd. Lidé stále věří ve svou bezpečnost.

                      • Trepifajxl  

                        já jezdím docela hodně, tedy v létě, protože po zbytek roku provozuju jiné sporty, mohu tedy hodnotit období cca květen až půlka září a to vidím vesměs lidi s helmami, odhadem tak 95 %?

                        dřív nevozil helmu skoro nikdo, tedy je fakt, že dřív byla jen ta kožená pásková helma a brali si to jen závoďáci na závod

                        ne tedy status doby, ale běžná praxe, podpořená všeobecnou dostupností, přesto ale nezískám menzes, pokud někoho uvidím bez helmy a ani nebudu své okolí evangelizovat, jako TeryPV

                        • IndyCZ  

                          Vynechám-li městské cyklisty, kde nevozí přilbu nikdo, tak je tady na slováckých cyklostezkách podíl přileb mezi všemi cyklisty tak 40 %. Když odmyslím lidi v „normálním“ oblečení, co se jedou jednou za čas projet, procento rapidně vzroste. Na takové to toulavé ježdění to tady prostě není zvykem.

                    • honza1982  

                      A ještě doplním po přečtení pár trošku hádavých příspěvků níže. Vykašleme se na to. Nošení helmy je úzus jak Brno. Těm, co je nenosí budeme marně vnucovat jejich používání a stejně tak nositelům helmy vysvětlovat, že je zbytečná. A tu narazíme na kámen každého sporu zde na bike-fóru, že každý má tu svou pravdu a nenechá si ji vzít. Je to jak s koprovou omáčkou. Někdo ji miluje, někdo nenávidí. Ale jeden druhého k opaku nepřesvědčí. Já osobně ji všem budu vždy doporučovat, ale nebudu to dělat pod nátlakem či způsobem, který by byl 100% imperativní.

                      • stan.zak  

                        Zcela s tebou souhlasím; koprovka mi chutná, přilbu vozím vždy. A doporučuju ji všem jezdícím na kole, důrazněji pak těm, kteří chtějí jet na vyjížďku s naší bandou.

            • Chlebovnik  

              Má přilbu = cyklista

              Nemá přilbu = člověk na kole

              • Světloslav  

                Ok to beru…

                Já to mám jinak…Má přilbu-má strach , že spadne a rozbije si hlavu, nemá přilbu-ví, že pokud to má přijít, ani helma ho neuchrání…

                PS: měl jsme na kole dost nehod…měl jsem i rozsekanou ledvinu..ale hlava nic…no asi mám jen štěstí , že?

                • les  

                  Asi jo. Hlavně to nezakřikni.

                • honza1982  

                  Na hrob ti nechají vyrýt tento epitaf: „Zde odpočívá ten, kdo si myslel, že ho helma neochrání. Neměl štěstí, ale byl vynikající řečník.“

                  Brát s nadsázkou.

                  • Petr L2  

                    Měl jsem kolegu, řešili jsme jednoho našeho zaměstnance, co měl hodně svérázné postupy, pořád jel na hraně, chvílemi i za cenu vlastního zdraví. Sice hodně věcí dokázal ale na druhou stranu generoval pořád nějaké komplikace, nebo průsery a kolega tenkrát vyřknul památnou větu: " přivaž ho k topení s compem ať nikam nejezdí zase z toho bude nějaký průser, nebo to sním švihne, pokud ne, tak mu dej padáka. Takových hrdinů máme u nás plné cintoríny a hovno změnili......­..... "

                    Měl pravdu, pokud není člověk v pubertě, kdy zbytečně riskovat vypadá hodně skvěle, je dobrovolné riskování zdraví vždy známkou nějakého problému......

                  • Světloslav  

                    R.I.P

                    upřímně řečeno..tak trochu si přeju „rychle skončit“ ..nechci zkomírat někde v LDN nebo hospici …Tak proč tomu nejít tak trochu naproti?

              • Trepifajxl  

                no vida, tak tady čtu, že těch 15 let, co jsem závodil a najezdil dohromady za tu dobu cca 350.000 km jsem nebyl cyklista

                ale co já, já jsem prd, ale cyklista nebyl podle této velmi originální teorie ani Mercx, Hinault či Pantani

                • Chlebovnik  

                  Nemůžeš to posuzovat retrospektivně nýbrž vždy dle měřítek a konvencí dané doby. To dá přeci rozum.

                  • Trepifajxl  

                    jasně, ale přijde mi to zbytečné, tyhle soudy a tahle stanoviska

                    jde prostě o to, že když to nebylo zvykem, tak se helma brala jen na závod a profíci ani to ne a nikdo to neřešil a svět se točil stejně jako dnes

                    tak proč dnes řešit každého, kdo vyjede bez helmy???

                    před časem jsem sem dal fotku dcery z výjezdu na Stelvio s helmou na řidítkách

                    a ecce! to bylo mravokárců, aj, aj, to bylo spravedlivých, připravených kamenovat!

                    • TeryPV  

                      Dělej si co chceš, ale pak nebreč, že si dcera rozkřápla hlavu. Až to zažiješ, budeš mluvit jinak. nikomu nic nevnucuju, ale tyhle názory a postoje mě u lidí, kteří se považují za cyklisty, celkem dost udivují.

                      • Trepifajxl  

                        á další pan chytrej rada, dej si radši to pivo, co máš na profilovce a pak jdi kázat svoje dobře míněné rady někomu, kdo je na ně zvědavej, dík

                        • Drobeczech  

                          Tak zkušený cyklista ví že helma nutnost, stejně tak zkušený cyklista ví že se šroubky mažou loctitem…

                          • Trepifajxl  

                            drobečku, u tebe je nutností jen lobotomie

                            • Drobeczech  

                              Opět jen dokazuješ svou nízkost a buranství.

                              • mirage  

                                však jen at jezdí bez přilby, díky němu bude žít někdo jiný,no né? Co se týče e-kol a duchodcu, tak ti si pořád stěžují že mají málo peněz, a brečí jak se vše zdražuje, ale pak si kupujou kola které začínají na 30 tisících. A další jejich koníček je LIDL :-))))))))

                                • l.bily  

                                  nenapadlo ta ze vsetci duchodci nemaju rovnaky duchod? Alebo ze si sikovny duchodca dokaze privirobit?

                                  • Petr L2  

                                    Nebo se jim zadařilo při výchově a mají ekonomicky zdatné děti, co se starají?

                              • vanderpoel  

                                Onfg, jak si dovolujes?!? Copak ti za ty roky porad jeste neni jasne, ze mistr trener, atlet a sampion vsehomira trepifixl vi vsecno nejlepe, zna vsechny a vsechno a od vseho ma klice? Ano, sice si plete prepony a odvesny, tzn ucivo ze zakladky, plus prezdivku si musel vymyslet sam, zatimco normalnim lidem je davaji kamosi, ktere on zjevne nema, ale zato slape kopec z vraneho do zvole padesatkou. Navic je z prahy, tudiz ma vzdy naprostou pravdu. A takovou autoritu ty tu chces zpochybnovat? Styd se!

                            • Barak  

                              :-)

                      • Espen  

                        Mě třeba zase udivuje tvůj nekompromisní postoj. Vždyť nepsal, že holka jezdí bez přilby!!! Jen si ji prostě před hodinovým stoupáním 15km/h sundala (orientační hodnoty),no a co. S tímhle přístupem budeme za chvíli sjíždět vodu v helmě a vestě jako Štěpánka Hilgertová. Prostě míra ochrany by měla být úměrná riziku.

                        • TeryPV  

                          To není nekompromisní postoj, ale já si jen uvědomuji cenu lidského života a mám pud sebezáchovy. Mě to je jedno, ať se zrakví kdo chce, kdy chce a kde chce.

                          • Espen  

                            Zrovna teď se ale bavíme o helmě sundané při dlouhém stoupání. Jak se při této činnosti chceš zrakvit? Je pravda, že už dvakrát jsem v prudkém kopci padl. V obou případech mě to strašně rozesmálo :-).

                            • Lister  

                              No na silnici tě může zrakvit někdo jiný – auta nebo jiní cyklisti tam nejezdí? Jinak je obecně známo, že pády v téhle střední rychlosti jsou často rizikovější než ve vysoké, kdy se víc sklouzneš. Nevznikají fatální poranění, ale kosti se lámou jednoduše.

                              Je to tvoje dítě, tvoje rozhodnutí, tvoje odpovědnost a v extrémní případě z toho vyplyne tvůj trest. Ostatním do toho nemusí nic být, stejně tak i to tvoje kopání kolem je úplně zbytečné.

                        • gerrard  

                          :) To me pokazde pobavi, jak kazdy umi odhadovat riziko. Mam dva kamose co se rozsekali bez helmy jen proto, ze to bylo jenom 3km na zahradku nebo jenom kousek kolem baraku. Nastesti nic fatalniho, ale hlavy rozbite oba. Jeden si polezel tyden v nemocnici. Od te doby berou helmy porad. Taky jsem zazil kluka na bikrosce co prece nebude vozit v horku paterak, kdyz uz pul roku nespadl. Buch a jel rychlou s prerazenyma zadama. Nikdy bych nenechal decko jet na silnici bez helmy.

                          • Lister  

                            Já si třeba v lese při dlouhém stoupání na širokých cestách a šotolinách helmu dával dolů taky. Nevídím důvod, proč ji mít na hlavě při rychlosti maximálně 5km/hod v místech kde v 90% případů nepotkám chodce natož auto. Spadnout samozřejmě můžu, ale při chůzi můžu taky zakonpout nebo se třeba doma zřítit ze schodů…

                            Už jsem se setkal s pár lidmi, kteří měli nějaké poznámky, ale naučil jsem se podobné lidi zcela ignorovat a nereagovat.

                            Na silnici ji ale vozím vždycky i ve stoupání. Kdysi mi taky zvedalo tlak, když jsem tam potkával lidi bez helem, ale teď je mit to jedno. je to každého věc a to i případě dětí. Je to jejich zodpovědnost a musí si uvědomit, že když se pak něco stane že si ponesou následky sami. Bohužel u nás má každy plnou hubu práv, ale na své povinnosti zapomíná. Ale už jsem dost starý abych měl pořád potřebu jim to připomínat.

                          • TeryPV  

                            Souhlasím s Tebou. Ale nikomu to nehodlám cpát. Když si někdo neváží vlastního života, je to jeho věc. Ale pokud někomu nezáleží na životě dětí, které z toho nemají rozum, to nechápu…

                            • orm  

                              Neni to jen jeho vec, kdyz se uraz plati z verejneho zdravotniho pojisteni :-). Nastesti pojistovny uz na to berou/budou brat zretel. Tak at se pak kazdy rozhodne zda mu to za to stoji nebo ne.

                              • Barak  

                                Myslim, ze uz to berou pojistovny v potaz v pripade urazoveho pojisteni a snizuji nebo mohou snizit plneni, protoze clovek bez helmy neudelal dostatek pro odvraceni nasledku urazu.

                              • JendaH  

                                +1

                                Nejlepší by bylo, kdyby pojišťovny neplatily žádné úrazy vzniklé na kole. Mohl jsi jezdit doma na rotopedu, ten je bezpečnější.

                                • Světloslav  

                                  hmm…to je asi to nejlepší řešení! aby měli ti, kteří „žijí bezpečně“ klid a nemuseli doplácet na lidi nezodpovědné – jako třeba já!

                                  no jo, ale vemte si-nemám auto..a proč bych měl zase já doplácet léčení lidem, kteří se zranili díky automobilovému provozu?

                                  ..tedy když použiju tu stupidní „taky“ logiku, kterou zde „kdosi“ prosazuje …

                      • jIrI___  

                        … říká ten, kdo chlemtá na kole pivo. Když už chce člověk někomu kázat jestli nosit helmu nebo ne, tak by si měl nejdřív zamést před svým prahem ;).

                        • TeryPV  

                          No a ? Když budu jezdit mimo pozemní komunikace, tak je Ti do toho prd :)

                          Jinak samozřejmě na kole pivo nelemtám, na kole lemtám vodu :)

                          A nemícháme jablka s hruškami, že jo, to není dobrá pálenka potom.

                          • Trepifajxl  

                            přesně tak, je mu do tvého chlemtání piva prd.. .stejný prd, jako je tobě prd do helmy na řidítkách pod Stelviem, he???

                            • TeryPV  

                              Když už chceš srovnávat, tak je to spíš, jako by Ti bylo jedno, že Tvoje nezletilá dcera chlastá. V tomhle případě by se to dalo srovnávat.

                              No nechal bych toho. Každý ať dělá jak chce, jeho život.

                              • Trepifajxl  

                                nesmysl, takto to ve smyslu kauzální logiky srovnávat nejde

                                prostě minimálně podle profilovky máš rád pivo (a jezdíš na kole)

                                a my zase pod těžkých stoupáním, když je vedro, sundaváme helmy

                                no a pokud tím pivem na kole nikoho neohrozíš, je do toho každému prd

                                no a stejný prd je každému do sundané helmy pod Stelviem

                                jediné logické srovnání

                              • Světloslav  

                                to by asi rozsekla statistika–kolik lidí si rozbilo čumák na kole bez helmy a střízlivých a kolik s helmou a pár promilemi alkoholu..

                                Třeba bychom se všichni divili..

                                • Lišák  

                                  Aby to bylo směroplatný, tak by se do statistiky muselo zanést, kolik procent z celkové skupiny cyklistů jezdí 100% „čistých“. Jinak by byla čísla zavádějící.

            • JFtryall  

              Cyklista je cyklista. Neplest si s clovekem, co jede na kole.

              • IndyCZ  

                Z právního hlediska jsou to sice synonyma, ale tomu rozdílu rozumím a v podstatě s ním souhlasím (a sám často používám), ale kde je vlastně ta hranice mezi cyklistou a člověkem, co jede na kole? :-)

                V nájezdu? V technické zdatnosti? V rychlosti? V oblečení? Ve výbavě? Ve vnitřním přesvědčení? Co když člověk, jindy jasný cyklista, jede v civilu na starém kostitřasu krokem? Je to cyklista nebo člověk na kole? :-)

                • Lišák  

                  Držel bych se toho vnitřního přesvědčení. Ostatní je záměnné a pomíjivé.

                • JFtryall  

                  Staci se kouknout na styl slapani, chovani na ceste a styl ovladani toho stroje. A pak to je celkem jednoduche. A prave jednim z docela dulezitych znaku je noseni helmy vzdy a vsude. Na cem pak jedes je uz celkem jedno.

                  • TeryPV  

                    Souhlas!

                  • Lišák  

                    Já třeba do práce přijedu na kole s helmou, ale občas se po areálu pohybuju na „Ukraině“, a je fakt, že si helmu neberu.

                  • RomanKa  

                    Tak to jsem též jen člověk jedoucí na kole, páč na těch 300 metrů do sámošky si blembák neberu. Ale nějaký ten hnoják si do roka několikrát zajedu.

                    A doufám, že moc lidí můj styl jízdy neanalyzuje, protože jako hobík mám pořád co zlepšovat.. takže pro Bouďáka budu lempl, co neumí pořádně šlapat a sjezdy jezdí jak holka, ale pro Lojzka Plhů od vedle budu cyklista par excellance… :)

                    Tady to dělení na to, kdo je cyklista a kdo ne… kdo řídí auto je taky řidič, i když po analýze jeho jízdy, chování na cestě a stylu ovládání stroje by ho někdo mohl považovat jen za člověka řídící auto…

                    • JFtryall  

                      Vsak ja na ceste potkavam ridicu docela malo. Lidi v autech ale hodne. To vubec nema cenu resit, proste k urcite urovni patri i zpusob chovani, odpovidajici zkusenosti a hlavne dovednosti.

                    • Lišák  

                      K poslednímu odstavci:

                      Ano, většina lidí řídících auto jsou jen řidiči. Používají auto k dopravě své, nebo nějakého nákladu. Stejně jako lidé na kolech. Ekvivalent názvu „cyklista“ je v případě aut „autysta“. To jsou ti řidiči-srdcaři, co nejezdí jen, když musí, ale hltají kilometry pro radost.

                      • JFtryall  

                        Ja to spis vnimam tak, ze to je hlavne zkuseny clovek a vi, jak se ma v danem prostredi chovat, pohotove reaguje a predvida problem+ umi ovladat svuj stroj. Znam spoustu hobiku, kteri nezavodi, ale jsou to cyklisti skveli se vsim vsudy. Stejne tak ridici, maji stare auto, nejezdi rychle, ale kdyz si s nima sednes, tak vis ze to bude fajn jizda. Pritom je treba motorsport ani dalsi navaznosti zajimat tolik nemusi. A pak si sednes s nekym kdo ma moderni SUV, kde jsou na vsechno senzory, hlidace, komfortni to je jak limuzina, ale kdyz jedes s neridicem, tak je jizda utrpeni. Od volby stop, zpusobu couvani, rozhlizeni, razeni, rozjizdeni, plynulost, vsechno. :-)

                        • Lišák  

                          Jo. Pěkně napsáno.

                        • MnemonicJ  

                          ono to ani tak nebude podle mě úplně jednoduchý. Nedávno jsem byl fotit jeden místní maraton a když jsem třeba viděl techniku ve sjezdech (a rozhodně ne žádný vraždy, prostě široká lesní cesta, občas nějaký kořen a kámen) a někteří na celopérech tam jeli asi 20, možná ani to ne, tak to bylo fakt smutný.Vzhledem k tomu, že to byla 70ka s převýšením kolem 1600m a dávali to kolem tří hodin, tak už musejí mít něco najeto a v terénu se prevěděpodobně pohybují relativně dost. Proto je mi záhadou, že nejsou schopní zvládnout podobně jednoduchou věc. Osobně bych se neodvážil je označit jako lidi, co se jeli projet, protože mě by urvali v prvním kopci a už bych je neviděl :)

                          • MlokCZ  

                            Je dost bývalých nebo i současných silničářů, který mají super výkonnost a jen sem tam si dají závod na biku (a zvlášť když na dost bikových závodech žádný pořádný terén ani není, o to více to ti silničáři jezdí) a jinak na něm téměř nejezdí. A pak to v technických pasážích dle toho vypadá.

                            Samozřejmě to neplatí pro každého silničáře.

                            • MnemonicJ  

                              je to možný… osobně se s lidma co jezdí XC moc nepotkávám, takže úplně nevím, jakou mají průpravu, ale přidje mi, že stak bídnou technikou se musí tím terénem vyloženě protrápit. Tím spíše si na druhou stranu zaslouží obdiv za ta dosažené časy :)

                  • JendaH  

                    A prave jednim z docela dulezitych znaku je noseni helmy vzdy a vsude.

                    Třeba při chůzi nebo doma (protože při tom jsem se zatím praštil do hlavy).

                • JendaH  

                  Já bych posuzoval podle toho, k čemu kolo používá, což se pozná podle výbavy.

                  Cyklista – člověk, pro kterého má kolo skutečně praktické využití. Z toho důvodu má na kole různé brašničky, zadní nosič s košíkem, blatníky a světla.

                  Člověk jedoucí na kole – náhodně se jel projet, takže nepotřebuje nic vézt (tj. vystačí si max. s batohem); jezdí jen když se mu chce a je hezké počasí a den, takže nepotřebuje blatníky a světlo.

                  :-)))

        • TeryPV  

          Hlavně budeš mrtveé cyklistické póvl…

          Včera kamarádovi helma nejspíš zachránila život, minimálně ho ušetřila těžkým zraněním hlavy…

          Takže tyhle kecy si nech od cesty…

          • Trepifajxl  

            ale to jsou zase řeči… prostě je doba, kdy je zvykem vozit helmu (a je to dobře), sám helmu vozím, již jsem si na to tak zvykl, že bych bez helmy nevyjel

            na druhou stranu ale v 80.-90. letech, když jsem na kole závodil, jsem já a nejen já, ale prakticky všichni, brali helmu jen na závody, protože tam to bylo povinné a běžně se trénovalo bez helmy a taky se svět nezbořil

            samozřejmě, jezdilo méně aut, bylo bezpečněji, ale zase bych nedělal z komáre velblouda

            • orm  

              Jasne, pred lety se take nevozily pasy v aute, nekde ani nebyly, a svet se nezboril. Jen obas nekdo vypadl z auta a zbytecne se zabil, no, stane se. Dnes uz si pas da kazdy rozumny clovek, stejne jako si rozumny clovek da na hlavu prilbu.

              • Espen  

                V roce 2016 se v Čechách utopilo přes 180 lidí a to je nejmíň za X let. Každý rozumný člověk by asi měl mít při vstupu do vody na sobě plavací vestu!!! Když si vezmeš, že koupat se u nás dá tak 2–3 měsíce v roce. Do toho je někdy hnusně. To vychází na 2–3 lidi denně. Tak proč ty vesty nejsou povinný?

                • orm  

                  Ja nerikam, ze to nekdo ma ci nema delat, at si kazdy dela co chce, pokud se tyka jeho. Jen si myslim, ze by za sve rozhodnuti mel clovek nest zodpovednost a to napr. vetsi spoluucasti na hrazenim zdravotnich nasledku. Pokud nekdo vedomne riskuje, tak proc by mel dostat stejnou uhradu jako jiny, ktery vedomne neriskuje? Bohuzel je zdravotni pojisteni pojistenim jen podle jmena.

                  • Espen  

                    To nechtěj. Půjdeš s klukama na dvě. Dáš si fakt jen dvě a domů. Zakopneš, zlomíš si ruku blbě a teď by ti přišel dopis, žes měl v krvi alkohol a máš zaplatit třeba 50000,– za operaci. Všechny sporty by hned zařadili do nebezpečných a musel by ses připojistit. Pojišťovny by to hned šponovaly bůhví kam a soudy by byly zavalený žalobama kvůli neplnění pojistného. Viz prasklý rámy a hledání kliček prodejců, jak nemuset dát nový rám.

                    • orm  

                      Tak at se to pak nejmenuje pojisteni, ale dan a zrusi se zdravotni „pojistovny“, ktere akorat odcerpavaji penize na svoji rezii, ale pri tom nedelaji to co maji v nazvu.

                      Myslenka byla takova, ze pokud svobodu, tak ve vsem, ne jen v tom co se mne hodi.

                • TeryPV  

                  To je ale kravina… Pás v autě, nebo přilba na kole žádným způsobem neomezuje prováděnou činnost. S vestou se asi bude dost blbě plavat…

                  To jsou vždycky argumenty toto…

                  • JendaH  

                    To je ale kravina.

                    – Vezmi si pošťáka nebo podobný rozvoz, co za den nasedá 100×.

                    – S přilbou se víc potím, teče mi to na brýle, a také se brýle víc mlží (resp. nefunguje při jízdě tak dobře jejich ofukování).

                    • Drobeczech  

                      Tak za prvé je to plovací vesta a za druhé není určena k plavání.

                    • TeryPV  

                      Tak určitě :D

                      Lepší mozek na silnici, nežli pot na čele :D

                    • Lišák  

                      Existuje jedna vychytávka, možná jsi o ní ještě neslyšel, proto ti ji prozradím.

                      Čelenka.

          • Světloslav  

            aha..nejste vy voliči socdem nebo komoušů? aneb my víme nejlépe , co je pro vás nejlepší, že? nakonec to skončí tím, že cyklisti budou povinně nosit brnění a chodci helmu a chrániče…

            Takže ti , co nosí chrániče a helmu a jezdí jak magoři downhill mají vyšší IQ než já, který jezdí po normálních lesních a polních cestách, max po okrskách, neriskuje a není adrenalinový závislák?

            tady asi cosi nehraje, že?

          • Světloslav  

            kecat si budu , co chci..nemám menší právo tady sdělovat svoje názory než ty!…

    • KoudakT  

      Zdravení na stezkách prcám, to bych se uzdravil k smrti a tam je elektrikářů nejvíc (maximálně někoho, kdo jede z posledních sil a po stezce se evidentně jenom dopravuje domů). Zdravit začínám v kopcích tak 5–10 km od nejbližšího parkoviště, tam už je to na pohodu, odpovídají všichni, občas se i pokecá, když je společná cesta.

      Jinak elektrikáře moc neuznávám a na blbé kecy někoho, kdo si šlape na elektrokole a provokuje v 10% stoupání při předjíždění reaguju velmi sprostě, obvykle posláním do piče. Kdysi se baba dokonce ozvala dotčeně, že prý jsem hulvát. No málem dostala baterkou po hubě.

      • Barak  

        Sakra, ty budeš asi vostrej týpek…

      • roman II  

        tos jí to pěkně nandal, koukám že hrdinové nejsou jenom na internetu ale i v reálu

      • DoomHammer  

        jo, takhle na ně na hajzly

        • TeryPV  

          Ale prd, chce to pořídit nějaké ty EMP potvory a vždycky jim to připlácnout na kolo :)

          • Misiak  

            Hmm, vreckovy EMP gun, pouzitelny aj na drony…

            Za kolko prave idu mikrovlnky v Datarte? :)

            • KoudakT  

              Muhehehehehe

            • iron.hide  

              na cinskych eshopoch sa mozno uz take nieco da kupit, a ak nie, tak coskoro.

              dopyt je, a cinani vyrabaju vsetko po com je dopyt.

            • Světloslav  

              zajímavá myšlenka…pak by to zcela jistě vyřešila menší neutronová puma…Ta by jistě vyselektovala e- bikery-právě díky silnému EMP !

              • jecnak  

                Nekdy si aspon zjisti, o cem pises, at neplacas uplny kraviny. Neni to poprve.

      • Nikovlas  

        „Předjela mě baba, tak jsem ji poslal do piče. Může bejt ráda, že nedostala baterkou po hubě.“ … Asi slušnej oddíl :-D

        Dlouho jsem pořádně nevěděl, co že je přesně ten „cyklofašismus“. Už tuším.

        • KoudakT  

          Kdyby předjela a držela hubu, ani bych si jí nevšiml. Ale když do mě začala rýt, že mám přidat, že je to houby kopec, tak bych chtěl po 4 km 8–9 % ve 30 stupních vidět tebe…

          • Bubaaak  

            Před motokolama se vždycky hecnu a vyfuním to už jen kvůli cti :)

          • iron.hide  

            no to teda bola ina pica.

            dobre si udelal

          • Nikovlas  

            Normální reakce je poslat ji do piče a hned potom ji přetáhnout baterkou po xichtě – případně totéž v opačném pořadí.

            Já bych asi řekl, že se kochám – asi prostě na výletech nemám toho pravého závodního ducha…

          • Světloslav  

            ale na druhou stranu má pravdu! E-bikerům chybí pokora a úcta vůči nám poctivejm šlapkám! Žádný respekt před poctivě a za svoje makajícími týpky jako jsme my…

            tohle mě taky upřímně štve…pokud se nepletou a nemaj poznámky -ignoruju je..ale , když máte v nohách 100 kiláků a chčijete někde v kopci magi..pak vás nemístná poznámka předjíždějícího „prejásaného a prepitého“ e-bikera pěkně vytočí..

      • IndyCZ  

        Baba se ozvala, že prý jsem hulvát. Málem dostala baterkou po hubě. Tak já nevím, jsi?

      • Lišák  

        šlape na elektrokole a provokuje v 10% stoupání při předjíždění

        Jak ta provokace vypadá? To ti „strouhá mrkev“ a přitom říká „Kyš, kyš, já se vezu a ty musíš šlapat!“ a pak na tebe ještě udělá dlouhej nos? To je fakt na baterkou po hubě!

      • iron.hide  

        +100

      • Světloslav  

        jasně..to by v tom byl čert , aby jsme ty kacíře elektrikáře z přírody nedostali! E-bikeři zcela znesvětili svaté kolo poháněné posvátným a čistým lidským pohonem..Upálit, zavřít… nebo jim alespoň ukrást baterku!! :-)

    • Drobeczech  

      Mě ve čtvrtek předjíždě slečna s pozdravem Ahoj, za ní jel asi přítel, na nějakém elektro biku. Nějak jsem neměl náladu je dojíždět, tak jsem se držel chvilku v závěšu. Jinak e biky moc nepotkávám spíše důchodce a ty jsou rádi že se na tom kole udrží než aby ještě zdravili.

      • Tencovozikmin  

        Začínám je potkávat čím dál víc a to ne těch prduchovskejch ale horske e biky u kterych si letmým pohledem ani nevšimneš že je to e bike a majitelé jsou různí u některých nechápu proč.

        • TeryPV  

          Protože jsou shnilí, o ničem jiném to není…

          • raskin  

            A ta holka co jezdila na eBike SP XC byla taky shnila??? Vytáhni si prosím tě hlavu z prdele, možná ze uvidíš svět různoroději

            • Frostty  

              Si říkal že tu končíš ne? Tak buď chlap a zalez :D.

            • TeryPV  

              Ve své podstatě ano, protože je líná trénovat tak podvádí, o ničem jiném to není. A poslechni prosím Frosstyho :)

            • Světloslav  

              můžeš připomenout o co šlo? To je fakt-pravda , že měla e-asistenci na klasickém XC???

        • Drobeczech  

          Tak v lese ted moc nejezdím, není takové horko. Ale je fakt že je potkávám taky více i když třeba deset do roka. Teď v Plzni ještě přibylo pár prodejen elektrokol. Plus v práci ho má pár lidí, včetně kolegy který mě dostal do kolen tím že fouká duše na 7 barů. Nějaké šlupky 1,95"

          • KoudakT  

            Tvrďák :-D Ale asi to šetří baterku…

            • Světloslav  

              ne ty baterky se nabíjejí otřesy …prostě energii rázů od vozovky použiješ na dobíjení..podobnej princip funguje u některých hodinek :-)

    • Kacko  

      Me jsou e-bikes jedno, at si kazdy dela co chce, kdyz tim neomezuje ostatni. Je to evoluce, bude jich cimdal vic a pockejte az duchodci zacnou vyhravat KOM na Strave :D

      Kazdopadne mi spis stava, ze kdyz jede par v protismeru, tak typek na pozdrav vetsinou odpovi, ale holka malokdy. Asi malo cukru.

      • KoudakT  

        Ne, že bych na to někdy aspiroval, ale zajímalo by mě, jestli to Strava nějak bude řešit.

        • alinceb  

          Jak bys to chtěl řešit?

        • MaPa  

          A jak by to měla řešit? Je to o lidech samotných…

          • Nikovlas  

            Trochu problém může být, že člověk, který stravu má spárovanou, ale neřeší ji, nebude u každé aktivity ručně přepisovat na e-bike – prostě na hodinkách zapne mód kolo a jede. Já se dokonce obávám, že moje běžky (na hodinkách „jiné“) se ve stravě párujou s kolem – možná to ale jde nastavit… každopádně těžko zajedu nějakej KOM :-D Útěchou může být, že člověk, který o segmenty neusiluje, snad nezajede KOM ani na e-kole. A člověk, který podvádět chce, podvádět prostě může – stačí si vzít běžecký segmenty – většinu zvládne člověk na kole vždy rychleji a je to jen na jeho přístupu

            • MaPa  

              Vždyť říkám že je to o lidech. Lidé, kteří si na Stravu nechávají posílat aktivity ale vůbec s nimi nepracují a mají je tak vědomě špatně tříděné, by si měli v nastavení zapnout Hide from Segment Leaderboards. Možná by jim to Strava mohla na začátku nechat defaultě zapnuté aby se zamezilo omylům během zkoušení.

              Problémů na Stravě je hodně a většina pramení z toho, že řada uživatelů se přesně o své záznamy, segmenty, nastavení apod. nestará.

              • Nikovlas  

                V zásadě souhlasím. Ale zase chápu politiku Stravy, kdy jsou uživatelé automaticky vtaženi do „světa segmentů“. Nicméně myslím, že tohle je fakt problém spíš běh vs. kolo. Fakt nevěřím, že na cyklistických segmentech člověk omylem zajede KOM na elektrokole.

                • IndyCZ  

                  Omylem ne, schválně asi ano… hlavně v kopcích.

                  • Nikovlas  

                    No ale tenhle problém je na běžeckých segmentech odjakživa. Prakticky cokoli jde na kole zajet rychleji než pěšky. Příchod e-kol tenhle „problém“ akorát přenáší i do cyklistických segmentů. Defacto i tam šlo podvádět už dříve – třeba na motorce. Strava prostě není regulérní závod – kdo chce podvádět, může podvádět. E-kola do toho nijak zásadně nezasáhnou.

          • Barak  

            Zpoplatnit to, třeba.

            • jIrI___  

              To by bylo řešení. Osobně na Stravu uploaduju proto, že mi to jde přímo z hodinek a záznamy používám jen pro svoje potřeby. Ty segmenty a ostatní „nadbytečné“ věci ve Stravě mě jen otravují a byl bych klidně pro, ať jsou dostupné jen v Premium účtu (a ocenili by to jistě i místní segmentoví hrotiči).

        • Medunka  

          Na Stravě si dáš jízdu jako e-bike. Tím pádem jdou segmenty stranou.

      • iron.hide  

        zabudni, ziadne KOMy na Strave. Uz teraz sa to da flagnut, ak mas podozrenie ze dotycny ma ebajk, a Strava to potom riesi.

        • IndyCZ  

          Nevím, jestli to řeší. Podle mě to jen nějaký soft automaticky flagne. Co se děje potom a jaký je proces rušení nevím. Ale jak poznat, že někdo jede na elektru?

          • Nikovlas  

            To musí někdo nahlásit jako podvod – pak to myslím strava dočasně zablokuje (nezobrazí v pořadí segmentů) a dotáže se daného uživatele, zda je to opravdu běh/kolo…

            • IndyCZ  

              Tak běh/kolo asi jo, já neběhám a běžecké segmentu jsou tu tak 2. Spíš mi jde o to, jak se dá rozeznat jízda na e-kole od normálního kola.

              • Nikovlas  

                Myslíš na základě záznamu z hodinek nebo mobilu? Asi těžko. :-D Můžeš akorát polemizovat nad tím, jestli je to jen rychlé, nebo příliš rychlé. To nahlašování je ve Stravě spíš kvůli tomu, když si člověk zapomene přepnout aktivitu a „zaběhne“ segment 4 km po rovině s průměrnou rychlostí 32 km/h. Když někdo chce podvádět, zjistí si, za kolik to tam lidi maj, rozhodne se, za kolik to chce mít, spočítá si průměrnou rychlost a zajede to na kole. Když si vymyslí rozumný tempo, nikdo to s jistotou nepozná. Totéž můžeš udělat na cyklistickym segmentu třeba na skůtru. E-kolo do toho nepřináší nic nového.

                • IndyCZ  

                  Právě proto jsem reagoval na irona. Že nemáš šanci to poznat. U nás třeba někteří borci jezdí tréninky za autem/mopedem, takže průměr 70 km/h na relativně dlouhém segmentu žádný problém.. ale jel to na kole? Jel :-)

                • Trepifajxl  

                  s tím souhlasím, nedávno se mi objevil flag na jeden segment, kde jsem měl nejrychlejší čas a STRAVA se mě jen zeptala, zda je to skutečný výkon nebo chyba, nahlásil jsem skutečný výkon a flag zmizel, nikdo dál nic neřešil

    • Bubaaak  

      Kývnu na ně, ale většinou spíš už ze zvyku.. Stejně nikdy neodpoví jak 90% cyklistů na stezce.:)

      A mimo stezku jsou to důchodci, co stejně nepozdraví ani na normálním kole… ale i tak kývnu :)

      • puka  

        Dneska jsem celkem nakýval, ale lidi to ignorovali. Nevím co mají důležitý na práci. Třeba mě to pokaždé potěší a namotivuje.

        • hekynen  

          Tak jestli jsi dopravák ve službě, tak se tomu ani moc nedivím… :)

    • Libores  

      Opravdu nerad lidi nějak sortuju, nebo strkám do různejch pytlů, ale mám pocit, že kdo je línej šlapat, je línej i odpovědět na pozdrav.

    • alinceb  

      E-biky neuznávám. Dokážu pochopit, když si to pořídí důchodce, protože rád jezdí, ale už nemůže. Ještě dokážu pochopit, že to starší vyšvihanej chrt pořídí manželce (obvykle také starší), aby mohli na výlet spolu. Už ale nepochopím, když na tom vidím sedět zdravé (a leckdy i hubené) lidi 20–50. A když na tom vidím dítě, mám chuť poslat jeho rodiče do prdele, protože to už je vrchol. Ale zase vysvětli děcku, že se musí plahočit „za svoje“, když oba (obvykle zdraví) rodiče motor mají, že…

      No každopádně cíleně „éčkaře“ nezdravím, občas se ale spletu a omylem zvednu ruku z gripu.

      Co tak pozoruju u nás, tak éčkařů kvapem přibývá. Po rovině to i zdechlina nějak ušlape, ale do kopce už to horší, no.

      • raskin  

        To je omezený a musím uznat, že zatím rozšířený názor. Moc zobecňuješ, škatulkuješ a odsuzuješ. Pokud chceš slušně odjet několikakilometrový enduro sjezd, tak seš rád, že nahoru vyjedeš autem, nebo tam, kde to nejde, použiješ eBike. Podívej se třeba na tohle kolo a na to, kdo, kde a jak s ním jezdí http://www.bikes.com/…de-powerplay. Také je neuznáváš?

        eBike jsou nesmírně progresívní a gratuluji těm obchodníkům, kteří zachytili tento trend. Nevím proč si myslíš, že hubený chlap nechce zažít zábavu :-) Já bych chtěl jezdit enduro celý den, ale jsem rád, že odšlapu jeden výjezd v Rchlebkách a měl dost síly na jeden pořádný sjezd, který je minimálně stejně namáhavý. Podruhé už to nedám, páč bych se při sjezdu z únavy zrakvil. Jasně, jsem starý chlap s nadváhou a nějaký 30letý enduro letec to dá v pohodě i 3×. Jak jsem koupil enduro kolo, už by mne nikdo nedostal na nějaký 60 km XC maraton. Ani náhodou :-) Já se chci bavit, hrát si, rozhodně ne dřít. Ale tvoje volba :-)

        • alinceb  

          Pro někoho omezený, pro jiného logický. S rozmachem e-kol se právě na traily dostane masa lidí, kteří by tam, dle mého, být neměli. Už takhle jsou lesy a kopce přeplněné. Nehledě na bezpečnostní stránku věci. Dřív lidi limitoval aspoň ten výjezd. Lidi, kteří jezdí, na tom kole něco obvykle i umí nebo aspoň znají svoje limity. Když se ale teď na trail s minimální námahou dostane každej nakynutej gaučák, kterej nemá techniku, odhad a ani k tomu nemá vztah, tak v lepším případě trail poničí, nebo bude vyjíždět stopy mimo trail, a nebo se někde rozbije.

          Možná kdybys radši 1–2× vyjel Wiessnera za svoje, tak bys nebyl starej chlap s nadváhou, ale starej chlap s fyzičkou…

          • raskin  

            Ale no tak, máš pocit, že jsi lepšočlověk, když máš o 20kg a 20 let míň než druzí :-D Jako že bys zavedl regulaci, že se v horách mohou pohybovat je ti s váhou do 60kg a do 40 let, jo? :-D

            Neboj, já si Weissnera zatím vyjedu, i 2× za den, ale těším se až se dostane do prodeje ten RM Altitude, to bude teprve zábava :-) Ty se budeš dřít a já si koupím za 250 papouchů pořádnou zábavu, on totiž pořádný eBike není pro každého :-) :-) Měj se

            • alinceb  

              Zdaleka nemám o 20kg míň, než druzí. Mám aktuálně bezmála metrák a kdybych se do kopce nedřel, tak bych kvůli práškům, které musím brát, a sedavému zaměstnání, měl za chvíli klidně dalších 20 kil nahoře. Ne děkuju, radši se budu dřít a potit a váha třeba půjde pozvolna dolů jako do teď…

              A neboj, kdyby to bylo jen o penězích, tak už mi ti ten krám třeba taky stojí.

            • iron.hide  

              250k za ebike? ty musis byt pacient

              btw, tej drine se rika „sport“, ale nedivim sa ze je to pre teba neznamy pojem

            • Lišák  

              Ty se budeš dřít a já si koupím za 250 papouchů pořádnou zábavu, on totiž pořádný eBike není pro každého :-) :-) Měj se

              Hmm… Podle tvého chování to vypadá, že nejsi bohatý člověk, ale zbohatlík. A ne, opravdu závistí nezelenám.

            • Drobeczech  

              Tak pro mne je super když mám lepší čas či dám delší trasu ale chápu někoho baví jezdit na motorce.

            • Stancek  

              Kvalitní názor :-D aspoň je vidět, co za koko** si e-biky kupují :-D

              • Trepifajxl  

                tohle nejde v žádném případě zevšeobecnit, ale tenhle člověk bude exponenciání hovado

          • iron.hide  

            +100

            ale to kazdy horsky ebiker pozna sam na sebe, ked sa kvoli nedostatku techniky zrakvi. Oni si snad myslia ze ten motor za nich zvladne aj riadit bike rozbitym zjazdom.

          • Nikovlas  

            Jj – technické schopnosti na trailu jsou spolehlivě definovány tím, kolik toho člověk natočil na zimáku a jestli má pinďoura. Jednoduše – kdo málo šlape, nemá tam, co dělat.

            Pevně doufám, že všichni, co zastávají podobné názory, teď zodpovědně vezmou svoje sjezdovky a odnesou je ke kontejnerům. Hory jsou už tak přeplněný a těch povalečů, co jezděj do kopce na lanovce nebo vleku, je jak much. Statisticky úrazů jen potvrzují, že tento trend dlouhodobě koreluje s rozšiřováním lyžařských areálů a zvětšováním kapacit lanovek a vleků. Píči líný, tlustý, zkurvený mrdky. Pravověrný lyžař by na něco tak odporného, jako je vlek nebo lanovka, v životě nesednul.

            • Lišák  

              Člověče – máš pravdu! Já, jakožto plešatý, pupkatý strejda (jak píše Břeťa někde dole), jedu na sjezdovky jen ze zoufalství, když není sníh na běžky. A stejně ji to neužiju.

              Takže ano, nejsem pravověrný lyžař :-/

              :-)

              • Nikovlas  

                Doufám, že se aspoň stydíš! Můžeš bejt rád, že už tě dávno někdo nevzal baterkou po hubě.

                • Lišák  

                  Jakou baterkou? Tak snad pravověrný běžkař, stojící u vleku, nas*aný, že není sníh a nemůže jezdit, mě může vzít přes hubu kotvou, ne?

            • alinceb  

              Kdo chce, najde si tam podstatu sdělení. Kdo chce trolit, najde si tam střelivo pro trolení.

              Trošku mícháš jabka s hruškama, nemyslíš? Sjezdový lyže (samozřejmě vyjma skialpů) nejsou jako vybavení určené pro jízdu do kopce a logicky to s nima ani nejde. Celej ten sport prostě od začátku není koncipovanej jako kontinuální pohyb krajinou, ale jako pohyb po vytyčených trasách jedním směrem (dolů). Analogií ke sjezdovkám je třeba DH. Na DH kole sice taky jde jet po rovině nebo do mírného kopce, ale žádnej požitek to není a to kolo a celý odvětví na to není koncipované.

              Obecně s většinou tvých liberálních názorů nemám problém, ale někdy to zbytečně ženeš do absurdna, že to až postrádá zdravý nadhled, jako třeba v tomto případě…

              • Nikovlas  

                Samozřejmě, že tohle jsem vyhnal do absurdna – do stejného absurdna, ve kterém se pohybují některé zdejší názory na e-kolo.

                Lyže v prvopočátku vznikly jako náčiní pro pohyb ve sněhu. Teprve později s z nich stalo sportovní náčiní a rozdělil se vývoj běžeckých a sjezdových lyží (a skialpů a telemarků…). Byla fáze, kdy byly lyže už ryze sportovní náčiní pro sjezd, ale ještě nebyly vleky (nebo jen velmi omezeně) – a lidi si to museli vyšlapat a pak si ušlapat svah, aby se na něm hezky svezli. Teď to za ně dělají motorizované stroje. Jiné stroje je vyvezou nahoru.

                Podobně kolo bylo nejprve dopravní prostředek (taktéž se používalo například v armádě) – pak se teprve stalo sportovním náčiním. A i jako sportovní náčiní se vyvíjelo různými směry – silnice, MTB, trial, street, sjezd… A teprve v posledních letech se rozšiřují tratě speciálně upravené pro jízdu na kole (traily, enduro, sjezdy), často za použití motorizované techniky. Teprve v posledních letech lidé využívají lanovky, aby se na těžších enduro a DH kolech dostali lehce na hřebeny Alp a mohli sjíždět dlouhé traily. A teprve v v těch nejposlednějších letech se začala rozšiřovat kola s pomocným elektromotorem, který umožní stoupání na kolech, která pro stoupání nejsou primárně určena, nebo městská elektrokola, která zpřístupní cyklodopravu i lidem se slabším fyzickým fondem a ve městech s méně přívětivým výškovým profilem.

                Oboje jsou velice podobné příběhy, ale jeden je přijímán zcela automaticky a druhý je tu absurdně démonizován.

                • alinceb  

                  Rozdíl vidím v tom, že lanovka/shuttle tě vyveze na trail, který je k takovému použití koncipovaný, je třeba pravidelně udržovaný atp. S e-kolem se vyvezeš snadno kamkoliv. Na traily, které normálně jezdí jen pár lidí a udržovat je tak není potřeba, protože těch pár lidí je nerozjezdí (pokud jsi někdy viděl, jak vypadá neudržovaný trail v bikeparku, na kterém se hodně jezdí, tak pochopíš, co mám na mysli). Problémem je i to, jak pohyb lidí na kole lesem vnímají ostatní uživatelé (pěšáci, houbaři, myslivci, běžci, pejskaři atp.). Pro spoustu z nich je cyklista sám o sobě špatně a čím víc cyklistů, tím víc špatně. A čím víc špatně, tím víc se začne tlačit na omezování pohybu na kole v lese.

                  • Nikovlas  

                    Takže hlavní problém vidíš v tom, že to zpřístupní traily i těm, co nechtějí tolik šlapat do kopce – ať už z lenosti nebo kvůli horší fyzičce. Na rozdíl od jiných tedy nemáš problém s tím, že tě někde ve stoupání někdo předjíždí na e-kole.

                    Problém přeplněnosti trailů naštěstí v poslední době dost řeší růst komerčních trailů – ať už NMpS, NMnM, Rychleby atd. A skoro si myslím, že lidé s e-biky spíše vyhledávají právě tato centra.

                    • roman II  

                      NMpS tam je to mrtvý, pražáci nechtěj jezdit bo jsou tam imrvére kaluže:-)

                    • alinceb  

                      Mámvpiči, jestli mě do kopce předjede e-bajk a je mi jedno, jestli si při tom urve KOM na Stravě. Stravu ani nemám – jezdim pro pocit a když už bych si chtěl něco měřit nebo trackovat, tak použiju radši Endomondo. E-kolo pro mě není soupeř, je to spíš taková škodná.

                      Samozřejmě už jsem si taky proti e-bajkerovi do kopce „zazávodil“, ale tam je to spíš ku prospěchu věci. Když mě předjede, nic se nemění – mámvpiči, protože nejel za svoje. Když ho dám, tak mám dobrej pocit, že i bez motoru jsem pořád ještě docela rychlej…

                      EDIT: Ještě teda, pokud se mi někdy na stoupacím trailu (typu Wiessnera) stane, že mě dojede e-kolo a bude se dožadovat předjetí, tak mampiči opět. Buď si počká, až bude mít dost široký trail pro předjetí a nebo ať se táhne za mnou klidně až nahoru. Uhýbat rozhodně nebudu.

                      • lumyr  

                        Tak jestli někdo řeší segmenty na stravě, tak je mi ho skoro líto :D

                      • Nikovlas  

                        K tomu poslednímu. Stejně tak až ty dojedeš někoho pomalejšího, tak on může mítvpiči. Prostě si šlapej za ním jeho tempem, dokud nebudeš mít dost široký trail.

                        A paralela z auta – když někdo do kopce pomalu předjíždí ještě pomaleji jedoucí auto jedoucí v přídavném pruhu, tak může mítvpiči, že někdo za ním by chtěl jet rychleji – pěkně si počká, až bude mít volno.

                        Je to tak normální – přednost není definována tím, jestli někdo má silnější motor nebo někdo má silnější nohy. Na silnici platí předpisy, v lese je to spíš o vzájemné toleranci. S e-koly to nijak nesouvisí.

                        Segmenty na Stravě jsou pro mě zajímavé zpestření na cestě z práce. Prostě se cestou můžu na pár minut kousnout a porovnat se s kamarády i úplně cizími lidmi. Neznamená to vůbec nic – jen zpestření. Obecně na Stravě ocením především funkci Flyby, která je hodně šikovná v případě orientačního běhu a MTBO – po závodě si člověk může prakticky hned porovnat volby postupů s ostatními – dřív než je zpřístupněno nahrávání postupů na oficiálních stránkách (kde se na to stejně dost lidí vysere).

                        • alinceb  

                          Já se nikdy umožnění předjetí na trailu nedožaduju a ani na běžkách na nikoho nepokřikuju „stopa“ apod. (jezdím teda skate, takže „stopa“ je stejně trochu mimo). Prostě jedu za dotyčným tak dlouho, dokud mi buď sám neuhne a nebo dokud někde není místo ho předjet. E-bike ale neberu jako sportovní cyklistiku a nebudu e-bikerovi uhýbat, ani kdyby na mě křičel celou cestu až nahoru. Když má motorku, může si klidně jet po cestě, kde motorky obvykle jezdí…

                          • iron.hide  

                            +100

                          • Nikovlas  

                            Tak to já si o stopu klidně řeknu a pak poděkuji. To se mi zdá dost v pohodě. Zvlášť ve stoupání v klasice. Ale i na kole.

                            Možná bys měl ty jezdit po cestě, kde kola obvykle jezdí. Ale samozřejmě se jedná jen o tvou volbu založenou na tvém názoru a postoji k okolí. Jiní mají na věc jiný názor (včetně zákonodárců – e-kolo je kolo). Podobně chodci můžou jít po cestě 4 vedle sebe a uhýbat taky nemusí, protože mohou mít pocit, že tam nemáš co dělat. Je jen na nás, jak se k sobě budeme chovat.

                            • orm  

                              e-kolo je kolo, doufam ze toto tvrzeni je jen docasne a bude to zmeneno. Muj nazor a prani :-).

                              • pepek  

                                Dočasně znamená 22 let, to je ok.

                                • orm  

                                  To je ta cestina bez hacku a carek. Sorry, nemyslel jsem dočasně, ale dočasné :-).

                          • Barak  

                            S tím předjížděním, každý by se měl chovat tak, jak by si přál, aby se ostatní chovali k němu. Já, když někoho dojedu, tak jsem rád, když mě pustí a nemusím se za ním táhnout. Na běžkách i na kole, když tu padly ty příklady. Když to dojetí tedy nebylo ze všech sil.:-) A je mi jasné, že ne vždy si ten dojetý všimne, že byl někým dojet. Takže ani „stopa“ nebo podobný pokřik, v případě bajku, neberu jako vyžadování si přednosti. Samozřejmě to nesmí být extrém, že někdo houkne levá a pak mě sejme.

                            Blbý je, že se můžou potkávají i značně technicky vybavení jezdci. Takže zatímco pro jednoho umožnění předjetí na trailu někomu za ním, může znamenat vyjetí z optimální stopy a v důsledku toho třeba až nechtěné zastavení, jezdce za za ním tahle varianta vůbec nemusí napadnout a vnímá to jako zbytečné zdržování a znemožňování předjetí.

                            • Nikovlas  

                              +1

                            • alinceb  

                              Však jo, až budu mít e-kolo a někoho dojedu na trailu, tak taky neočekávám, že mě pustí…;)

                            • Marskatin  

                              Ještě vidím problém v tom, že každá pěšina je dnes považována za libovej trail. Takže se množí konflikty pěšák-cyklista.

                          • SKYlined  

                            Tady už ty lemry lezou dokonce s ebikama na lano a vizí se celý den nahoru :D :D :D

                        • Libores  

                          ty paralely ti nefungujou, ani dálnice, ani lyžaři… co takhle chodec na chodníku a segway?

                          • Nikovlas  

                            O dálnici jsem nic nepsal. Nicméně můj názor pochopitelně můžeš zpochybňovat… akorát bez jakéhokoli argumentu nebo vysvětlení to jen těžko bude někdo brát vážně.

                            • Libores  

                              ok, přídavnej pruh ted není na dálnici, sorry. Říkám svůj názor na tvoje paralely, protože prostě srovnáváš nesrovnatelný a rovnou přidávám svojí, podle mého názoru trefnější. Budeš na ni reagovat?

                              • Nikovlas  

                                No dobrá: Nefunguje.

                                • Libores  

                                  díky

                                  • Nikovlas  

                                    Já budu klidně konkrétnější:

                                    Segwaye jsou zakázány především místech, kde je opravdu velmi hustý pěší provoz (v Praze Staromák, Karlův most…) – tudíž směrodatné je porovnání jezdce na segway a chodce. Z tohoto hlediska platí:

                                    • Segway se běžně pohybuje několikanásobně vyšší rychlostí než kterou chodec.
                                    • Segway je rozměrnější a těžší.
                                    • Vyšší pozice jezdce segway (a odstup, který mu dává rozměr segway) mu podvědomě může dávat větší pocit „neohroženosti“ (podobně jako SUV), což může podvědomě vést k odvážnějším manévrům a těsnějšímu míjení chodců.
                                    • Při kontaktu segway-chodec – pakliže nedojde k pádu – je poškozený pouze chodec – i to má vliv na chování řidiče segway.
                                    • Zmíněné faktory analogicky ovlivňují i pocit chodců – rozměrnější a těžší objekty se pohybují vysokou rychlostí v jejich těsné blízkosti – to nesou dost nelibě.

                                    Přirovnání k e-kolům pokulhává ve všech těchto faktorech:

                                    Řešíme pohyb e-kol tam, kde se běžně pohybují kola – pak je tedy důležité srovnání e-kol s koly:

                                    • Dopomoc e-kol končí na 25 km/h – tudíž ve vyšších rychlostech, kde je riziko řádově vyšší, jsou si rovna.
                                    • E-kolo je těžší o několik kilo (při srovnatelné konstrukci a určení) – to je ve výsledku rozdíl cca 10% hmotnosti kolo-jezdec – nevýznamné. Rozměry jsou naprosto stejné.
                                    • Pozice na e-kole je srovnatelná s pozicí na kole.
                                    • Při kolizi nedává e-kolo žádnou výhodu před běžným kolem.
                                    • E-kolo může jen těžko vzbuzovat pocit ohrožení u ostatních cyklistů, když – jak sami píšete – nepoznáte e-kolo, dokud vás nepředjede do kopce někdo evidentně slabší. Ohroženo je především ego cyklisty. Chápu, že i toto mohou nést nelibě.
                                    • iron.hide  

                                      viaceri tu pisete o tom obmedzeni pomoci do 25km/h, no zrejme uz neviete ze cast ebajkerov si po kupe ten ebajk upravi a tento limit zrusia.

                                      • ohrozeni sa moze citit bajker ktori zjazduje uzkym singlom a pritom vie o tom, ze tadial jazdia ebajkeri nahor vyssou rychlostou ako by tadial siel normalny bike.
                                      • Nikovlas  

                                        Myslel jsem, že se tu bavíme o e-bikách, které splňují legislativní definici kola – tedy neupravených. Chápu, že je to problém a těžko to někdo může kontrolovat. Útěchou může být, že to dělá jen menšina uživatelů – podobně, jako jen menšina majitelů dieselu si nechá odvrtat filtr pevných částic.

                                        V první řadě by mělo být stanovené, zda se jedná o uzavřený jednosměrný singl nebo volně přístupnou pěšinu. Buď je to porušení pravidel ze strany toho, co jede v protisměru, nebo je to chyba toho, co jede dolů. Agrument, že nepředpokládal, že někdo pojede po pěšině do kopce rychle, je trochu alibismus.

                                        • scret  

                                          "Útěchou může být, že to dělá jen menšina uživatelů " To vis nebo jen cucas z prstu?:)

                                    • Libores  

                                      Tak já primárně reagoval na tvoje přirovnání ohledně předjíždění ve stoupání na trailu, budu se toho držet. Tam je rozdíl mezi koly a e-koly nejmarkantnější a srovnání se segway stále si myslím, že sedí. E-borec se totiž, v místech kde normální cyklisti stoupají rychlostí řekněme 10km/k nebo i pomaleji, žene rychlostí klidně dvojnásobnou a výrazně tak vybočuje z normálního provozu. Z toho plyne určitá agresivita vůči pomalejším, netrpělivost při čekání na uhnutí, předjíždění mimo trail atd. To není v pořádku, říkej si co chceš. O tom, že ty traily na to nejsou stavěný ani nemluvě.

                                      • Nikovlas  

                                        Zmíněná situace nastává ve výrazně menších rychlostech a ve stoupání, kdy je výrazně kratší brzdná dráha, tudíž riziko v této situaci je řádově nižší oproti situacím ve sjezdech – a ty tu byly vždy. Taktéž vždy platilo, že někdo byl schopný jet násobně rychleji než někdo jiný a nikdy si tu nikdo nestěžoval. Najednou, když jsou tu e-biky, tak je rychlost ve stoupání nebezpečná. Nebezpečná rychlost ve stoupání. Řekni si to nahlas před zrcadlem a nesměj se u toho.

                                        Přirovnáváš to k segway, kdy do pěšího provozu, kde se bavíme o rychlosti cca 2–4 km/h (obecně kopec nekopec), vstoupí rozměrnější, těžší a celkově robustnější prvek s rychlostí třeba 15 km/h. To je naprosto nesrovnatelné.

            • Barak