Cube AMS, Radon QLT - zivotnost lozisk

31 nepřečtených
  • Palo TT

    Ramove sety Cube AMS, Radon QLT sa daju kupit za dobru cenu, ale pouzivatelia sa stazuju na malu zivotnost lozisk (2000–3000km) napr. tu:

    http://www.mtb-news.de/…owthread.php?…

    Ako pricinu oznacuju chybu dizajn – prilis male (poddimenzovane) loziska.

    Vlastnici uvedenych ramov, ake su vase skusenosti?

    Lozisko hlavnej kyvky (61803–2RS d=17mm, D=26mm, B=5mm) je naozaj velmi nizke s malymi gulickami. Mozno by pomohla vymena za Enduro MAX, tento typ stoji cca. 6USD/kus. Komplet set na bike by stal cca. 65USD.

    Tiez sa mi moc nepozdava atypicka konstrukcia, kde su loziska nalisovane v hlavnom ramovom trojuholniku a nie v kyvkach zadnej stavby (a mozno prave preto su take male).

    Nejak to ti nemecki inzinieri nedomysleli :(

    0 0
    • MlokCZ  

      AMS Pro jetý cca 10tis. km, ložiska bez náznaku jakéhokoliv problému. Kolik by dále najezdila netuším, protože po třech letech rám prasknul u hlavy a byl v pohodě vyreklamován, takže má manželka nový (tedy i nová ložiska).

      AMS 125tka najeto cca 7tis. km a ložiska také ok.

      0 0
    • ememem  

      ams pro, cca 2kkm (cize novy – pol sezony)zatial ok. mam 95kg a jazdim nie moc setrne. ono je to tak ze asi na akykolvek bike najdes na nete nejaky problem ale tento konkretny zrvna nejka masovka neni. mimochodom ktroy xc bike ma oproti tomuto nejak zasadne vacsie loziska?

      0 0
      • Palo TT  

        Myslim, ze v nemecku je CUBE celkom masovka.

        No to hlavne lozisko mohlo byt vacsie (vyssie). Na modely Stereo ho vraj nahradili ihlickovym loziskom.

        http://www.mtb-news.de/…showpost.php?…

        http://forum.mtbiker.sk/…-t21382.html

        Na dvoch ramoch som mal na hlavnom cape lozisko

        6000 2RS (10×26×8) a aj po dvoch rokoch, ked uz ostatne mensie boli na odpis, bolo ako nove a pritom to ani nebola MAX verzia. A okrem toho bolo velmi lacne 1,5Euro, lebo ho vyrabalo ZKL :)

        0 0
        • MlokCZ  

          Stereo má skutečně jehličkové ložisko v hlavním čepu. Otázkou ovšem je, jestli to je zase až taková výhra. Uvidím časem, zatím stejně jako AMSka, tak i u Sterea mám čepy zcela v pořádku, na Stereu najeto kolem 5tis. km.

          0 0
        • ememem  

          myslel som to tak ze masovka neni tento problem a nie pocet predanych bikov a uz vobec nie v pomere k poctu predanych bikov tychto znaciek takze tohoto bych sa nebal.

          0 0
    • cubas  

      AMS pro – loziska bez problémů. Jedina mala vule(cca 0,5 mm) je v cepu u tlumice. TAm bych to ale videl na novy vlozky (nebo jak se ten bazmek menuje). Jinak jak Mlok cca 10 tis.

      0 0
    • Standa  

      U Cube AMS řeším každých cca 3000km vůli v čepu u tlumiče.Sou­stružník ti to vytočí do deseti minut za flašku,takže v podstatě žádný problém.Teď to mám ze silonu a k mému údivu to zatím drží bez vůle.

      0 0
      • MlokCZ  

        To je ale jiný problém a ten je stejný u všech fullů. Vždy pouze záleží na tom, jak moc se to otáčí v oku tlumiče. Montážní vložky jinak při stejném otáčení vydrží u všech fullu při stejném zacházení ± stejně.

        3000km ale i na čem není nic moc, mně u AMS Pro i 125tky vydržel ten namáhanější čep tlumiče (tedy ten spojující tlumič a vahadlo) kolem 5–6tis. km. Ten druhý méně namáhaný čep (který se otáčí jen zcela minimálně) jsem ještě na žádném Cubu, co máme doma řešit nemusel, tedy ten vydržel i těch 10tis. km na AMS Pro.

        Pro prodloužení výdrže je možné použít nějaký heavy duty kit, třeba z TF tuned (ani tam není tak drahý).

        0 0
        • cubas  

          Ty jsi, pokud se nemýlim, u nich objednával tuning tlumice. Nepamatujes si kolik stoji postovny? Rád bych tu vůli u tlumiče vyřešil a to jejich řešení vypadá dobře.

          0 0
          • MlokCZ  

            Bohužel už přesně nevím, myslím kolem 10 liber. Každopádně, když jsem chtěl při poslání pojistit tlumič na 10tis., tak poslání tam stálo více než co chtěli za poslání zpět (tam jsem platil nějakých nechutných 450Kč).

            0 0
        • ememem  

          co to pls je heavy duty kit?? vyzera ze vcera som volu v tlmici resp. oku tlmica spajajuce tlmic s vahadlom nasiel aj ja co ma nijak netesi kedze to viac jak 2500 km nema ale jak citam je to skoro normalne. loziska vyzeraju byt ok.

          0 0
    • fgl  

      hoj, potřeboval bych poradit jak vydnat kyvný čep, který je kousíček nad klikama (viz tento tyto obrázky http://www.mtb-news.de/) oddělat jsem šroub, ale nemůžu ten čep nijak vytáhnout a nechci to pokazit…připadá mi, že mám totiž ložiska v kelu.. díky

      0 0
    • Hnoj  

      Obnovím tuhle mrtvolu:

      Kolo při šlapání vydává šílený zvuky z oblasti středu, středový složení to není, takže tipiju hlavní čep. Otázka tedy zní, jak rozebrat hlavní čep u CUBE AMS? Vytočil jsem ocelový čroub na levé straně a osa se ani nehne. Zkusil bych jí ven vytlačit (vyrazit), ale je ALU a tak se trošku bojím abych jí nezprasil. Je v tom něnakej trik nebo vážně stačí vytočit ven šroub vlevo a pak jí nějak vyšťouchnout?

      0 0
      • cubas  

        povolit trošku ten malý šroub, pak lehce poťukat a tak pořád dokola. Když už mi nestačila dýlka toho malýho šroubu, dal jsem tam ocelovou tyčku a přes ní vyrazil celý čep.

        0 0
        • RUMcajs  

          Souhlas.

          Jen podotknu ze jestli se do toho diva poprve,

          tak to bude chtit poklepat poradne.

          Vyrobce setril na vazeline jak se dalo a tak to nejde tak snadno.

          0 0
        • Hnoj  

          Jo, to jsem zkoušel, ale to dřív tu osu sprasím než cokoliv jiného :-/

          0 0
          • RUMcajs  

            To nemas jak sprasit.

            V pripade ze chces mit jistotu ze neposkodis zavit,

            nebo netuknes kladivem do ramu tak maly sroub vyndej.

            Misto neho tam dej nejaky o nekolik centimetru delsi.

            Do toho pak muzes mlatit jak je libo.

            Kladivo doporucuji prinejmensim 500g.

            Na tretim obrazku v prilozenem odkazu uvidis ze je to jen otazka hrube sily :)

            http://www.mtb-news.de/…showpost.php?…

            0 0
            • ememem1  

              otazka pre vsetkych co to uz maju za sebou.

              uz mi to vrzga neznesitelne, definitivne to musim rozobrat. takze sa pytam postupne:

              1. ok, postupne vyrazit viac menej metodou hrubej sily.
              2. dobre, povedzme ze je to vonku, co dalej. ako dam z tej osky dole samotne

              loziska?

              1. povedzme ze su dole a nove nalisovane na oske. ako dostanem tu osku aj

              s loziskami naspat do ramu? alebo mam najprv dat osku naspat do ramu (ako??) a potom nalisovat loziska?

              0 0
              • ememem1  

                ospravedlnujem sa vsetkym co ich to nezaujima ale naspat hore.

                ja by som to naozaj uz chcel urobit, nemozem uz ten detsky vreskot a predvianocny kuchynsky smrad ani citit :-)

                0 0
                • snake_r1  

                  Zdar, robil som to minuly rok a odpovede su nasledujuce:

                  2. Loziska som vylisoval gola nasadami a to tak za na jednu stranu som dal golu vo vacsej velkosti ako lozisko a na druhej strane zase taku aby bola o 1mm mensia ako priemer loziska, gola nasady som som mal na zavitovej tyci. Na strane mensej goly som hodil kontramatku a na druhej strane jednu maticu, ktoru som pomaly zatahoval. Lozisko na strane vacsej goly som vytlacil z ramu a druhe vtiahol naopak hlbsie. Vytiahol som tu hlinikovu osku, ktora vymedzuje loziska a to lozisko co zostalo v rame som rovnakym sposobom dostal von z ramu, akurat som namiesto mensej goly pouzil len podlozku.

                  3. Postup opacny ako pri demontazi. Najprv nalisujes lozisko na strane loziska opat pomocou zavitovej tyce a velkych podloziek a na druhej strane opat stacia len podlozky s kontramatkou. Treba postupovat opatrne lebo tie k**vy sa lubia skrizit. Potom vlozis tu hlinikovu dutu osku a podobnym sposobom nalisujes lozisko na druhej strane.

                  Inak musim povedat ze AMS ramy maju strasne odveci konstruovane capy. Loziska su male a napr. tento hlavny cap je masaker na repas, ale pre mna bol este horsi ten vrchny, na ktorom su vahadla. Tam su styri loziska, na kazdej strane dve plus oska a tam staci o trochu viac pritlacit pri lisovani a uz sa oska v loziskach neotaca.

                  Tak drzim palce

                  0 0
                  • ememem1  

                    tak som to dnes v ramci pripravy na silvestra zo samodomo naradim (metricka tyc, podlozky, sada gola klucov, matice) urobil. asi tak dobra hodina roboty pre nic moc mechanika ako ja co nikdy pretym nic podobne nerobil. vyberanie uplne v pohode, jednoznacne najvacsia pakaren pri nasadzovani dodrzat suosost a centrickost lozisk. inak to lozisko vyzeralo ako na obrazku(prachovka vybrata kvoli foteniu ale za moc uz nestala), jedno sa este tocilo, druhe ani prd. to vrzganie bolo bud pootacanie loziska ale skor asi pootacanie tej distancnej vlozky. bola docela slusne vrastena do ramu a trocha dodrbana na tej vystupenej casti zrejme z pootacania nasucho v bordeli.

                    vdaka za rady.

                    0 0
                    • snake_r1  

                      Super, ze sa zadarilo. To lozisko to ma teda davno za sebou. Kolko km vydrzalo?

                      0 0
                      • ememem1  

                        neviem, vela tisic, 10 urcite. imho ale moc kvalitne neni obzvlast utesnenie. teraz je tam nsk tak duam vydrzi uz az do smrti (aspon biku)

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.