Už se tu probíraly různé materiály pro výrobu rámu. A co takhle dřevo? :-) Tady je foto:http://www.bike-forum.cz/…aus-holz.jpg
Zahlédnuto ZDE:http://wohnen.pege.org/…aus-holz.htm
Je to sice už starší odkaz, ale zaujalo mě to… :-)
Už se tu probíraly různé materiály pro výrobu rámu. A co takhle dřevo? :-) Tady je foto:http://www.bike-forum.cz/…aus-holz.jpg
Zahlédnuto ZDE:http://wohnen.pege.org/…aus-holz.htm
Je to sice už starší odkaz, ale zaujalo mě to… :-)
Anketa: Líbí se vám to?
Tento se mi zrovna vubec nelibi, ale nektere drevene kreace, co jsem na netu zahlidl, se mi moc libily. Zda se na tom da jezdit, to netusim, ale kdyz nic, tak jako bytovy doplnek bych to bral:)
Jako raritka mě to prostě zaujalo. Ještě jsem neměl možnost to vidět. Taky by mě zajímaly jízdní vlastnosti. Váha, jak píšou, 11,8 kg. Zajímalo by mě, zda v hlávku, středu, sedlovce a patkách jsou kovové výplně nebo je to šroubováno/lisováno přímo do dřeva.
No má to výhodu, že v případě nouze se tím dá zatopit :)
Moc děkuji za toto vlákno. Chtěl jsem jej založit sám, ale strach mi to nedovolil. Jinak přidávám odkaz na bambus:
Zajímalo by mě, čím se to přesně spojuje. Myslím, že to bude nějaká lněná onuce nasycená epoxydem. Ale to jen hádám…
Jo, tyhle bambusový se mi líběj.
to bych bral.. super stylovka :)
Bambus je přece stará osvědčená klasika.
V muzeu v Novych Hradech u Litomysle visi bambusak z r. 1895.
Bambusový rámy udělal i Braňo Mereš- http://www.bmeres.com/bambooframe.htm a http://www.bmeres.com/bamboobike2.htm , má tam i popsanou výrobu.
No tohle je zajímavé, i když už je to v kombinaci s kovem. Zajímala by mě čistě dřevěná konstrukce, přesný materiál (jaké dřevo je nejlepší/nejtvrdší) a případně, zda jsou kovové vložky v klíčových uzlech.
Ale tady je aspoň vidět, že to v reálu jezdí a dokonce několikrát za sebou… :-)
jakou kombinaci s kovem mas na mysli? Je to bambus + karbon.
karbon není přece kov, karbon je kus hadru :D
A pisu neco takoveho?
no zmátlo mě chybějící znaménko na konci příspěvky, tak jsem nevěděl jestli tam má bejt otazník nebo tečka :)
No pardon, pardon, já úplné detaily nestudoval, jen jsem chtěl říct, že to není čisté dřevo, prostě už „hybrid“… Zajímá mě celodřevěná konstrukce…
tak to te muzu uklidnit, protoze celodreveny nic existovat nebude. to ten hompaci konik maximalne ;-)
A ještě k tomu kola od trakaře a tradá do terénu :)
Kola od trakare jsou okovany a vpodstate vsechny loziska nemuzou bejt dreveny.
Taky bych cghtel videt jak to drevo spoji, leda ze to na sebe rouboval.
já bych tipnul, že nejlepší to bude dělat z jahodového dřeva…
A vařit bukovou elektrodou
dyt to tam mas napsane, ze lugy jsou z konopi ;-)
Jeste pro predstavu vlozim vysledek hledani techto stroju na googlu.
No já jsem na to narazil náhodou, tak jsem ještě negooglil, ale chtěl jsem. Tak za výsledky díky… :-)
Treba toto je krasnej designovej kousek.
Pobavila mě poslední fotka u cirkulárky a hromady srovnaného dřeva na zimu. Prostě po sezóně do kamen a na novou sezónu nový kousek… :-D
http://www.renovobikes.com/ tohle je dost dobry, taky z kompozitu:-)
Jo ten BaDASH KDYBY BYL 26 …
Zajímá mě, zda na tom někdo měl možnost jet. Případně vidět „střeva“.
Ten je fakt pěknej, ale asi bych se s tím bál vypravit do většího terénu…
Já někde našel :
dřevo? proč ne, u formule 1 zatím dřevo (samozřejmě náležitě vrstvené a upravené) žádný jiný materiál není schopen nahradit, používá se u podlah.
:D
zjisti si k čemu tam je pokud si dobře pamatuju tak to není součást podvozku, ale je to tam přimontované z jednoho prostého důvodu – pravidla
když někdo nabourá, aby mohl říct, že to dneska rozštípal? :-)
:D
No v našich podmínkách, respektive tedy v mých, by asi byly nejdostupnější a nejstálejší staré lyže. A co jsem jich viděl u popelnic…
pravidla. ale myslis, ze jsou uplne nesmyslna?
v lyzi taky nicim lepsim drevo nenahradis…
nebudu posuzovat, ale zjisti si jaké je to pravidlo :-)
jen napovím , má to něco společného s měřením výšky auta nad silnicí :-)
Ono je to trochu jinak, ty vysko. Jde o to, aby profil podlahy nemel vetsi prisavny efekt nez dovoluji pravidla. V historii se s tim vselijak experimentovalo, zejmena Lotus, ktery profilovanou podlahu doplnil o obri ventilator na zadi, ktery vytvarel podtlak…pak tu byly tesnici listy na bocich prave v kombinaci s profilem poslahy, atd., atd.
Drevena deska je podle jedne normy, zajistuje vicemene jednotny tvar podlahy.
Jo ten lotus to byla dobrá brutalita:),jezdci omdlívali vlivem obrovského přetížení…
já myslel že je to kvůli ochraně monokoku, protože jezdci létají hlava nehlava přes obrubníky a je levnější vyměnit překližkovou desku, než celý monokok :o)))) A ono je to vynucení z pravidel
přesně tak.
je to výhodné, protože podlaha nemusí být extra pevná a musí být lehká a po každém závodě ji odrovnají. Tak dřevo se osvědčilo, jako pružný materiál, co leccos snese a přitom se odře udělají se v něm mechanické záseky apod. bez většího vlivu na celkovou strukturu.
Kdysi se psalo, že by to šlo udělat i jinak než ze dřeva. Ale proč by mělo.
V době, kdy celá F1 řeší váhové limity a nekouká moc na prachy ?
Úsměvné.
no ono vyrobit přední křídlo trvá jeden den. od návrhu po nálepky a lak.
Vytvořit monokok trvá několik týdnů. A desky mění po každém závodě. Možná i po tréninku to nevím.
Takže podle tebe navrhnout křídlo,navrhnout a vyrobit formy,upéct křídlo,sestavit ho a nalakovat ho trvá 24 hodin?
Když o tom nic nevíš tak tu nepiš blbosti,seš uplně mimo:o)
zopakovat co jsem napsal a říct, že je to blbost umí každý ňouma. Já jsem napsal co jsem se dozvěděl a napsal jsem to správně.
Ty jsi napsal, že je to blbost ještě konfliktním způsobem.
Takže kdybych ti chtěl odbovědět tvým způsobem, tak ti napíšu.
Děláš haura a hovno víš.
Ale nebudu mluvit jako ty, tak ti napíšu, že se mýlíš, a že jsem si tento údaj nevycucal z prstu.
Vi o tom dost, dela v oboru.
Jde o to jak to napsal. vice např. viz tady
Aniz bych ten odkaz cetl, tak si myslim totez co on a to v oboru nedelam. Protoze navrhnout to, vyrobit formu, vytvorit hole kridlo, ktere musis zase brousit a lakovat, proste za jeden den neni mozne.
Aniz bych si přečetl tvou reakci musím reagovat. :-)
Dobra, tak me odkaz na neco v tom clanku co potvrzuje tvoje tvrzeni. Uz ho mam prectenej a nic takoveho jsem tam nepostrehl.
OK :-)
Je velký rozdíl mezi úpravou předního křídla (viz článek z tvého odkazu) a výrobou novýho (tvůj příspěvek tady).
Takže se mýlíš ty … a mimochodem taky o tom hovno víš,haure:o)
tak tak, i když by to teoreticky za den vyrobit a nalakovat šlo :-)
ovšem tedy za předpokladu že formy sou hotové :D
na jiný tvar křídla se použije stávající forma?
Ale no tak kluci :-)
edit: nebo nechápu jak si tu úpravu představujete. jakože kousek ufíknou a nový kousek dolepí? fakt nechápu. Většinou popisují, že výroba je až ten poslední a nejmenší problém.
Ty pořád věříš tomu že za 24 hodin navrhnou křídlo a vyrobí na něj formu?Ale no tak chlapče:o)
heleď děvenko, možná bys jim měl říct, že to dělají úplně blbě a že to nemůžou stíhat.
Možná to některý tým díky tvým radám posune o kus dál ;-)
No vždyť to samozřejmě taky nestíhají – nějak si pleteš realitu a svý divoký sny:o)
ty máš malé sebevědomí? :-)
Jsi vážně stejně skvělý psycholog jako konstruktér?:o)))
Přečti si po sobě co jsi mi napsal a zamysli se nad sebou.
podíval jsem se letmo do historie a vidím, že ty takto občas reaguješ.
Sbohem
Dobrý den :o)
A já taky nevycházím pouze z tohoto jediného článku.
No můžeme to tady zkusit rozebrat co jak dlouho trvá:o)
Předpoklad jsou samozřejmě už hotový a otestovaný formy,den předem naseparovaný.
Řezání střihů z prepregu na plotru(řádově jich odhadem můžou být desítky) – 1 hodina
Pokládání střihů do forem s pomocí laserového projektoru – může to být 2–5 hodin,počítat budeme 3 hodiny:o)
Čas v peci(náběh,vypékání,doběh) zase jenom odhad 3–8 hodin,takže dejme tomu 5 hodin.
Odformování,začištění dělicích rovin 1 hodina
Sesazení křídla 1 hodina
Kontrola geometrie 1 hodina
Lakýrník nejsem,ale za 12 hodin by to v barvě a laku mohlo být-jde o to jak dlouho se křídlo mezi vrstvama plniče/barvy/laku musí sušit v peci.
Takže teoreticky možná za 24 hodin ano,ale určitě ne od návrhu křídla po samolepky:o)
Abych pravdu řekl, tak aktuálně nevím přesně jakým stylem se s tebou mám bavit.
Inženýři tvrdí, že když je sehraný tým, tak od nápadu, přes simulaci po nakreslení zabere asi 8–10hod. To pouze za předpokladu, že jde o schopné lidi, kteří to samozřejmě nedělají poprvé a asi ani podruhé ;-). Pak to jde do výroby. Druhý den je hotový díl v garáži určený k montáži na auto.
Jedná se o díly jednodušší typicky přední přítlačné křídlo.
Ok,rád si od tebe nechám poradit,pro začátek by mě zajímala použitá technologie pro výrobu forem.Tvoje věta „Pak to jde do výroby“ toho moc neobjasňuje a přitom je to přesně ta věc o kterou tu jde.
Když nejde o kolo, tak nejde o nic.
spíše je to z praktického hlediska, než šetření
to zavedli pomerne nedavno. kouknete na nejaky videa, jak za nima driv porad litaly jiskry. kvuli tomu to tam maji
Drevena deska i material je definovaný pravidly,je to omezujici opatreni.
na houpacího koníka je dřevo fajn :-)
Přemýšlím o nejvhodnějším materiálu pro spojování rámu. Existuje nějaký laminát, který se bude blížit vlastnostmi karbonu a je použitelný v amatérských podmínkách? Mám nový hliníkový rám bez záruky, respektive záruku papírově má, ale po výměně bych dostal opět s návarky na V. A do toho již nepůjdu. Tedy až mi praskne, mohl bych jej v místě defektu obandážovat a případně ještě v exponovaném místě zpevnit. Přesně tak, jako se spojují bambusové a dřevěné rámy.
:-) masakr ty si fakt komik.
Ale k otazce, ano slo by to. Ale bude to vyrazne hnusnejsi nez potencionalni navarky na V
Návarky jsou ovšem úplně zbytečné a nevyužitelné, proto mi vadí. Tohle by bylo funkční, tedy akceptovatelné. Tak by to šlo, to je super. Vůbec ale netuším, jaký materiál je nejvhodnější. Kam pokročily lamináty.
:-)
Fakt mimo me chapani
Možná by se ti tam nevlezli už ty tvoje brašny :-)
Jaké brašny?
no moje ne.
Když jsem viděl tvoje fotky, tak to máš celé obrašničkované.
Osobně nechápu, jak někdo může vozit brašnu do rámu vozil jsem ji kdysi na favoritu. Ale to není má věc.
Třeba by to mohl pro tebe být námět na příští vlákno :-)
Ale brašna do rámu je pro mne absolutní priorita! Mám tam vše. Od pumpičky , přes lepení a nářadí, až po peněženku, klíče a fotoaparát. Teď i čepičku a rukavice. Hlavní výhoda je možnost kontroly a použití obsahu brašny za jízdy. Je to první věc, kterou kolo osazuji. Vozil bych jí i kdyby byla zakázána vyhláškou. Kam dáváš všechny výše uvedené věci? Nedokážu si to představit.
Batoh.
Na zádech? Ale to má tisíc a jednu nevýhodu oproti rámové brašně. Jednak Tě to tíží, je to nepohodlné a propotí se. A když chceš něco z batohu použít, musíš zastavit a… To já jsem zatím již o míli dál. A k čemu je to nevyužité místo v rámu. Vždyť tam vozíš vzduch.
samozřejmě, že batoh.
Já vzhled řeším minimálně, narozdíl od tebe a vzhled by mi trošku vadil a pak jak říkám, měl jsem zkušenost a je to jako spoiler. Vzduchová brzda plachta. když nic jiného, tak psychicky mě to to vždycky ničilo.
nehledě na to, že se do toho prd vleze.
pánové, to je tak těžké pochopit, že ne každému vyhovuje mít bágl na zádech a dává přednost jíným úložným prostorům? onuce není sám, znám takových lidí víc. a pokud onuci vyhovuje nejvíc rámová brašna, tak ať ji má a nesnažte se mu to rozmluvit, pokud ví, že batoh nesnese. kdyby to nevěděl, tak má smysl o tom debatovat, takhle fakt ne
jo, fakt je to v tomto případě hodně těžké. :-)
ale to co jsem napsal já je můj názor a zkušenost navíc moje znalost, že stejný názor je prověřený i jinýma.
A klid však mu tu brašničku nikdo nerozdupal ani nespálil. Ať si vozí třeba igelitky na řidítkách my mu v tom nezabráníme.
Tak pokud chces zvysovat hmotnost kola, zhorsovat jeho ovladatelnost, ztizit si jeho prenaseni, tak proc nevozit brasnu, ze? Osobne mi prijde batoh taky praktictejsi, poceni neni problem pri vhodne volbe batohu. Pochybuju, ze pumpicku, naradi, rukavice atd. vytahujes za jizdy, ale hlavne ze se ti ta brasny libi a vyhovuje ti.
No tak pumpičku a nářadí za jízdy nevytahuji, v tom nevidím žádný užitek, ale rukavice, kapesník, jablko apod. to ano. Vyhovuje mi velmi. Nesnesu batoh. Vždyť to musí nutně zvyšovat bolest v již tak exponované části těla přenášející váhu jezdce na kolo.
Nezklamals, nemám co dodat :-)
ako v com? kym som nemal full nosil so ramovu brasnu tiez a okrem uvadzanych veci ako kapesnik a pod. sa tam pohodlne a bez ponicenia zmestili aj cigarety a plechovka (alebo aj dve) piva. s tym co pise ohladne batohu ma uplnu pravu – nepohodlne, neprakticke, zvysuje zataz na prdel. co nesedi?
není batoh jako batoh
Dokym nemas batoh plneny heliom, tak ma onuce stale pravdu, ze nosit nieco v batohu, co moze byt na rame znamena, ze celkova vozena hmotnost sa nevylepsi a pritom sa zatazuje prdel, plecia a chrbtica niecim, cim by nemuseli.
ale zase se líp manévruje s kolem. V těžkém terénu je určitě lepší mít batoh než třeba nosič na řídítkách.
Isteze, igelitka s lahvacmi na jednej polke riaditok stabilite neprida, ale o tom sa nebavime. Bavime sa o brasne v zhruba tazisku biku a podstatne blizsie k zemi ako batoh na hrbe.
Ten Kopka je ale debil, že když na Great Divide Race nebo Iditarodu vezl rámovou brašnu a ne batoh podle vašich rad…
je to ******* asi nechodí na bf. Jestli na něho máš kontakt tak mu napiš.
A jak velkou mas brasnu v ramu ty? rec byla o normalnim jezdeni, ne o nejakych extremech typu dalkova cykloturistika, nebo zminovany Kopka. To myslim onuce neprovozuje.
Žádnou, páč se mi tam žádná nevejde. všechno narvu do kapes a co se tam nevejde, tak to nepotřebuju :-)
a co na to říká Kopka?
Když jsem s ním posledně prohodil pár slov, tak neříkal nic.
rovnous´ dostal pěstí…:)
Tak to řikal dobře.
Co myslíš normálním ježděním? A pak píšeš dálková cykloturistika… Na jakou minimální vzdálenost je tedy možno bez posměchu používat rámovou brašnu? Stačí 80 až 100km/den? Pokud bych byl náhodou těsně u hranice vzdálenosti pro rámovku, tak bych raděj ještě kousek navíc zajel, aby to bylo v pohodě.
no tak zrovna kopka nepočíná kilometráž v přepočtu na den :-)
A i ta jeho brašna je trošku z "jiného soudku ":http://www.jankopka.cz/…va/index.htm
No však já také nereaguji na Kopku. Ale podle fotek je to jiný kabrňák…
no i ta brašna je trochu jiná. A podle fotek jeho plné polní, je docela jasné proč ji má a proč ji má takovou jakou ji má.
No, když již si začal o té jeho výbavě… Já jej tedy neznám, ale když vidím, že s sebou vozí hasicí přístroj, tak nevím…
Pokud myslis to cerveny, tak to je benzinovy varic:)
A teď jsem si bez nadsázky naprskal rohlík s pomazánkou do klávesnice :D. Kde je onuce, tam je veselo :).
Ježiš to sem nepiš. On má určitě z drobkama v klávesnici velké zkušenosti a bude to chtít řešit. :-D
Když má mravence v kole, není problém mít jich několik i v klávesnici – a tím se přece problém s drobkama elegantně vyřeší.
Teď jsem si všiml, že jsou mi opět přisuzováni mravenci. Vždyť jsem se tu od nich již mnohokrát distancoval. Tak proč!? A za co? Já tu přece nikoho nijak nenapadám. Je to již trochu zoufalé. Jinak mi samozřejmě ovšem mravenci nikterak nevadí a ti lesní mi naopak poskytují cenné služby. Jak mi teď v zimě schází, když bych je nejvíc potřeboval… Ale na BF jsem je já nezatáhl!!
housenky by ti vyhovovali víc?
Nejde přec o nějaký konkrétní živočišný druh. Jen se mi prostě nelíbí totální úlety od aktuálních cyklistických problémů a následné zaplevelování vláken. Vzpomeň si například na vodu v ráfcích. Vlákno obrovské, ale problém samotný nevyřešen.
tak já myslím, že problém se vyřešil ne?
teď tam vodu určitě nemáš.
Teď skutečně ne. Ale to, že se po třech týdnech sama postupně vypaří není řešení. No sama… Kdybych každý den kola několikrát neprotočil pro urychlení odparu, tak je tam možná ještě dnes. A hlavně zase bude.
Ale to my tu na bf děláme všichni.
čas od času ty kola prostě protočíme.
:)
Omlouvám se za mravence. Řeším teď podobný závažný problém a to vodu (vlhkost) ve spodním bowdenu. Zamrzne to asi po 1 km jízdy a ty zbývající 3 kvalty jsou pro mně prostě málo. Máš nějaké řešení? (mravenec totiž do bowdenu nevleze, skřípl by si tam nožičky.)
Dobře. Jinak tedy možná bys mohl bowden prostříkat důkladně silikonovým olejem. Používám jej s úspěchem jako separaci styčných ploch dveří automobilu proti přimrzání.
na auto používám glycerin vydrží to celou sezonu bez problémů.
Jak potom ale zbránit úniku toho oleje do přírody? Ze zelených stránek se lze dovědět, že i množství oleje menší než malé dokáže zabít život v okruhu asi 100km.
Silikonový olej je naprosto neškodný. Můžeš jej například stříkat rybám přímo do očí a nic se jim nestane.
To jsi zkousel? Pokud ano, co te k tomu vedlo?
Nezkoušel samozřejmě. Ale touhle lehkou nadsázkou jsem chtěl demonstrovat jeho neškodnost.
Nevěřím, ryby jsou citlivé i na ženskou antikoncepci-a to jí moc ve vodě ani není.
Myslím, že teď v době Vánoc nebude problém to testnout. Uvidíme.
Co? Antikoncepci?
Ne. Myslím kapr versus silikonový olej. Sám jsem na to nakonec dost zvědav. Dám vědět.
nečej, rovnou tu antikoncepci nafíkej do očí sobě.
No, ba ne. Nedokázal bych to. Co kdyby mu to přeci jen vadilo.
tak to zkus ať víme. Pak ti řeknem, abys to případně nezkoušel
No, to je zas pěkná hloupost, která mě napadla. Co člověk neudělá, aby dokázal svoji pravdu, že? Ale není to nakonec vůbec třeba. Uvědomuji si, že to mám dávno vyzkoušené na sobě. Když olej aplikuji ve velkém na kožené boty, tak mi olejový aerosol stoupá do očí a pohoda. Také pokožku na rukou to zvláčňuje.
já mám v oku silikonový olej už několik let :-)
Skutečně? No vida. V každém případě se pepek nemusí ničeho bát.
jenom nevím jestli se jedná o stejný olej.
Ale v zimě to teda promrzá :-(
Co ten bowden naplnit nejakou ridknou vazelinou…sice to pujde trochu ztuha, ale radit by mohlo. Nebo to ubastli abys mel bowden vcelku.
brecim tu u toho:D:D
tak jestli je to hasičák, tak pak nechápu proč ty sebou vozíš místo bidonu náboje do tanku
Vsak si ji klidne voz, kdyz ti vyhovuje. Ja sve duvody, proc bych ji nevozil uz rekl vyse. Dalkovou cykloturistikou myslim x dnu v kuse. Jeste me tak napadlo, jak mas vyresenou ochranu ramu pod tema poutkama, za kterych ta kapsa drzi?
nepopichuj :-D
Samozřejmě omotávky transparentní isolepou. Nikdo by si přec nepověsil brašnu na holý lak!
Tak to ano, ja uz se lekl:)
má tam folii už se tu chlubil :-)
Sis myslel, že ho nachytáš co? ale Onuce myslíš na všechno myslitelné a na stoustu nemyslitelného :-)
Ano, již jsem to jednou na dotaz někde uváděl. Ale že bych se chlubil? To snad ne. Jak ale myslíš, že myslím na nemyslitelné?
toš od navářek, přes brašničky izolepy termosek, bazénky pro mravence až po opravě prasklého rámu, který ještě nepraskl.
(a to jsem na něco nepochybně zapomněl)
Rozhodně sis ale přidal. Proboha! Naposledy! S mravenci, sepiemi a další havětí nemám nic společného. To tu řešili jiní. Já se té komedie nikdy neúčastnil! Tak proč?
že ty se od nich distancuješ neznamená, že je tam nemáš. :-)
Pomooc. Již mě prosím nechte!
Protože tam máš vodu – a kde je voda, může být i mravenec.
uvedomujes si, zes touto poznamkou jsi kus mimo? ;-)
a kterou svou poznámkou Karliner není? :-)
Ale baví ho to a umí být docela trefný :-)
No, nevím, ty jsi kus mimo každou svou poznámkou :-)))
zvopakuj to! :-))
Teď jsi ho úplně odrovnal :)
to nebyl ucel ;-)
a čo konkrétne z tej brašny používáš za jízdy?
keď nemáš batoh, tak musíš na rám primontovat aj vodu a imho je výhodnejšie mať 5kilo na chrbte jak v ráme.
okrem toho sa s batohom pohodlnejšie pije, pri páde to môže trochu stlmiť náraz, do kopca zo sedla to je lepšie, peňaženku a klúče máš prikurtované k telu a ne k bicyklu…
imho je výhodnejšie mať 5kilo na chrbte jak v ráme
Nejaky dokaz alebo argument by to chcelo ako podklad toho tvrdenia. Pretoze si to skus, na 100km a provnaj otlacenie rite v 1. a j 2. pripade. Nevidim najmensi dovod, preco zatazovat vlastnu kostru niecim, co moze visiet na tej bikovej.
Siel som raz a 20kg batohom asi 20km zvlnenym terenom po asfalte. Prdel asi ako po 150km bez batohu. Plus to cely cas zatazuje aj ruky. Pripadne narazy v terene ti tie ruky zatazuje este viac. A viem si lahko predstavit strmy zjazdik, kde 5kg v batohu namiesto na rame je akurat ten rozdiel pri ktorom v 1. pripade preletis cez predne a v druhom to ustojis.
z vlastní zkušenosti ti můžu říct, že 5 kilo na zádech je i na delší cesty bez problémů. ovšem vozit ještě o polovinu víc, to už bych nejspíš cítil
ruprt2
Pět kilo na zádech a na delší cesty?! A v pohodě? Tak si to prosím někdy zkus! Já, když jedu na delší cestu, tak si beru s sebou navíc ještě ledvinu, kde mám doklady a peněženku. A před takovým výletem se vždy důsledně zbavuji kovových drobáků, neboť i to je při delší jízdě sakra znát. Proto mě docela mrzí konec papírových padesátikorun.
150km s cca 5–6kg batohem neni zadnej problem, ale da se i s tezsima, kdyz do batohu prihodim jeste zrcadlo tak je to hned na 7–8kg a da se s tim jezdit celej den
Taky vidím tu hranici na 5 – 6 kg. Jezdíval jsem tak pětsetdvacítky. Ale posledních zhruba 5 let už je to loterie, protože se mi ozývá staré zranění ramena a nedá se na to spolehnout. Někdy to dám bez problémů a jindy batoh nemůžu vůbec. Tak už se batoh snažím vozit co nejméně. To je ale kvůli tomu zranění, jinat těch 5 – 6 kg je bez problémů.
Jee, promiň. Teď vidím, že píšeš, z vlastní zkušenosti. Zřejmě jsem jen větší citlivka. Tak trochu princezna na hrášku. Ale ta představa pěti kilogramů na zádech… Omlouvám se.
však v pohodě :-)
on to má každý jinak, kamarád by také na zádech nesnesl baťoh, ale hlavně kvuli pocení. já jinak baťoh nosim skoro furt, takže záda jsou zvyklá. ale kdy jsem fakt skučel, to bylo když jsem šel jen na dva dny pod stan… asi 15 kilo, ale v takovém tom starém komunistickém báglu. šílený. teď v deuteru jak nic :-) (tím jsem chtěl říct, že hrozně záleží na tom, jak jsou vyřešená záda baťohu)
Jo jo, přesně tak. Tady je krásně vidět, jak každému sedne něco úplně jiného. Já jsem zrovna tento reálněsocialistický batoh s trubkovou hliníkovou konstrukcí dostal prvně loni a jsem naprosto nadšen. Zkusil jsem předtím neskutečné množství moderních batohů a bylo to hrozné.
Predpokladam, ze nepise o klasickej krosne, to bol slusny batoh (samozrejme blbo nabalit sa da cokolvek). Za komancov bolo dost dalsich priser, ktore kostru nemali, alebo boli neuveritelne nestabilne atd.
Jo aha. Já myslel právě tu krosnu.
mamut to odhadl, tohle nemělo pevná záda a samozřejmě o nějakém bederním pásu jsem si mohl jen nechat zdát (ale on by asi stejně neuměl převést váhu na bedra, když nebyla pevná záda)
Jo já již asi vím. Vzpoměl jsem si. Byly to takové beztvaré pytle ze stanoviny, ne?
v podstatě nějak tak :-) a byl ještě šíleně těžký sám o sobě, měl třeba kovové přezky a podobné vychytávky (vychytávky proto, protože mi prdnul řemínek :-))
Pokud toho potahnu vic a je to na delsi trasu, tak jednoznacne brasna na ramu. Ovsem pokud si jedu nalehko zablbnout, tak batoh. 5kg na zadech neudela nic, pokud je to dobre pridelane, tzn. dotazeny hrudnu i brisni pas, aby batoh nelital jak se mu zachce.
Ten 20kg batoh na zadech uz jsem taky jednou zkousel, neskutecne peklo…
zalezi na tom, kudy jedes. pokud staci jen slapak, klidne si naloz kolo. technictejsi zalezitosti se zas resi lip s baglem.
5kg mi fakt nerobí problém, takže pre mňa zostávajú len výhody.
keď má niekto napr zdravotný problém ktorý mu neumožňuje batoh voziť, tak brašny sú nutné.
brašnu v ráme som niekedy vozil, a dúfam že sa k tomu už nebudem muset vrátiť.
imho je výhodnejšie mať 5kilo na chrbte jak v ráme. – podobne ako mamut zasadny nesuhlas. skus si na vylet typu alpenX dat do batoha vsetko potrebne na tyzden a prihod k tomu este aj vodu na den. stavim sa ze by si ju dal do ramu okamzite.
nedal.
„A k čemu je to nevyužité místo v rámu. Vždyť tam vozíš vzduch.“
Já to beru tak, že sis vymyslel tady tu absurdní personu, kterou tu prezentuješ, a skvěle se u toho bavíš. To je jenom dobře, protože ty šplechty sou fakt neskutečný a bavim se i já. Ale kdybys to náhodou, bůh chraň, všechno myslel vážně, tak ztratim veškerou víru v lidstvo.
Promiň. Asi jsem se špatně vyjádřil, byl to jen jakýs eufemismus. Možná se to dnes již ani tak nepoužívá. Za nás se tak říkalo, pokud byla k dispozici nějaká úložná plocha či prostor ve vozidle a nevezlo se nic. Jeden čas to tuším bylo kontrolováno i příslušníky VB. Říkalo se tomu nevytížená jízda.
Tady je zajímavé lepidlo a můžeš ho vozit i pro případ, že budeš mít defekt Ty sám.
Tak proc to neoplacat karbonem? Koupis platno, pryskyrici a hura na to. Jinak ale opravdu nechapu tvoje uvazovani. Navarky ti vadi, urezani by taky nebylo esteticke a oplacat si ram laminatem ti divny neprijde?
Oplácat karbonem, tak to bych právě přesně chtěl. Ale plátno koupím pouze skelné a vznikne jen běžný laminát. To moc pevné asi nebude.
Proc bys koupil pouze skelne? Muzes normalne koupit karbonove, vyber je vcelku bohaty.
Jujky, to jsem vůbec netušil. Díky. No v tom případě se dá vlastně i hliníkový rám provozovat do nekonečna. Nakonec z něj zbude vlastně jen ztracené kopyto.
Kdyz to oplacas cely a pak ten hlinik necim vyleptas, tak proc ne:)
Zůstal by tam, vždyť píši – ztracené kopyto. Respektive ztracené bednění. Nejprv bych obtmelil pouze extrémě namáhaná místa. Kolem středu hlavně. Dokonce mě láká to udělat preventivně. Rám je v těch místech nepochopitelně nejsubtilnější.
Nebylo by jednodušší to kolo prodat dokud je ještě v celku a pořídit si něco co se ti bude líbit. A nebudeš mít každodenní fóbii z toho, že jednou praskne. Navíc praskne ti to v nějakém blbém místě a ani tím karbonem to omotat nepůjde. No každopádně sem zvědavý na ten výsledek :)
kua ale ta váha by byla brutální… do toho bych nešel.. vlastně by jsi měl 2 rámy v jednom :)
Tak to ano, ja to pochopil ve smyslu odlivani metodou ztraceneho vosku. Ted me tak napada, ze ten tvuj nick, bude mit asi neco spolecnyho s tvyma sklonama k omotavani:)
Aha. Takhle jsem o tom neuvažoval.
Strčí tam krtka a za chvíli je po hliníku :-)
Myslis zivyho, nebo Krtka, jako ten louhovy pripravek na cisteni potrubi? Oboji by mohlo fungovat:)
NaOH. Krtek ale zní lépe a proto se může prodávat dráž, než čistý NaOH :-)
Ano, ale Krtek lépe vypadá a děti ho proto rády papají.
Tak mě napadá… Co uřezat úplně zadní část z Author rámu, jak je uchycení patky, třmene brzdy a upínáku, možná ještě středovou trubku, abych měl rozměr a závity, nakoupit plátno, pryskyřici a uplácat si vlastní karbec rám? To by byl punk :).
Jo jo, přesně na tohle již jsem také myslel. A velice mě zaujalo toto:
super, akorát to co vytvoříš bud několikrát těžší, několikrát dražší karbonový ingot, karbon se sice dá zpracovat podobně jak laminát, ale o moc lepší vlastnosti to takhle nemá, je potřeba použít trochu jiné složitější technologie zpracování aby vzniklo něco rozumného :D
No ale žádný seriový rám mu nenabídne velkou integrovanou carbonovou brašnu, kterou si takto může vytvořit.
:))
1*
:D
dobre. 8o)
Ahoj. Integrovaná rámová schrána je dobrý nápad jen na první pohled. Nemohla by se totiž, na rozdíl od brašny, tvarově přizpůsobit rozměrnějším předmětům. Vznikla by vlastně jen úzká prostora ala poštovní schránka. Co s tím na kole?
ony jsou dva směry, kterými se můžeš vydat.
jeden je, aby se brašna přizpůsobila obsahu.
A ten druhý je, aby se obsah přizpůsobil brašně.
Takže si prostě to jablíčko nakrájíš :-)
Představ si ty netušené možnosti, že by sis vytvořil přesně na míru přihrádky na vše potřebné, třeba uchytky na pumpičku nebo držáček kapesníčku!
Vydal jsem se první cestou a jsem na ní spokojený. Příhrádky na míru jsou dobrá věc, ale ne v tomto případě. Portfolio převážených věcí se neustále mění v závislosti na mnoha faktorech. Ostatně brašničku nikomu nevnucuji. A hlavně již vůbec nevím, proč se tu řeší ve dřevěných rámech?
protože, kdyby byla dřevěná, tak by jsi tam mohl přitlouc věšáčky na ty věci co vozíš.
Si představ, že by jsi mohl mít nějaký generický systém přihrádek, které by jsi mohl obněňovat dle převážených věcí.
Jo takhle… No ale v každém případě by to za jízdy chrastilo.
tak tam dáš nějakou izolaci.
No, ale to ti přece chrastí i tak.
Právě že vůbec ne. Předměty se vlastní vahou sesumírují v klínovité brašně do optimálních pozic.
tohoto poznatku by jsi přece mohl taky využít :-)
Jee, já již nemůžu. Dobře, připouštím pevnou rámovou schránku jako alternativu. Ale ne pro sebe.
jo tak promiň jestli tě už zlobím.
Ale ono je to stejně nesmyslné řešit tu rámy a kola. Když ty už si v životě další kolo stejně nekoupíš, že ano.
To je v pohodě… No jistě, vzhledem ke svému věku již nekoupím. Ale právě z toho důvodu mě velice zaujala možnost prodloužit životnost stávajícího rámu karbonem.
Dík.
Ty se někam chystáš?
To jsem nepochopil, omlouvám se.
No píšeš, že vzhledem k věku si už další kolo nekoupíš. Tak mi to přišlo, že nějak nemáš v plánu se dožít dalšího kola.
Jak dalšího kola? Život není hra.
To je samozřejmě tvoje věc, ale většina lidí, které baví cyklistika. Tak v tomhle věku většinou staví/kupuje pořádná kola z kterých budou mít maximální radost, požitek při jízdě a všechno co k tomu patří. Pokud si to dřív dovolit nemohli.
Život možná není hra, ale takovéhle radosti k životu patří. Bez nich by to byla dost nuda. A raději vrazím 100000kč do kola, než abych si je pod polštářem syslil na důchod nebo jednou za rok si koupil dovolenou u moře ze které mi zbudou tak akorát fotky. No ale jestli plánuješ jezdit na Meridě, která není bůhví co, dalších xxlet. Tak to pak hodně štěstí.
Ahoj. Tak tos mě dost uzemnil. Byl to nesmělý pokus o vtip a Ty jsi to vzal takhle. No máš pravdu a také by se mi to líbilo. Jenže já nemám na to prostě peníze. Hypotéka, děti atd… Ale hlavně, co je na té Meridě špatného? O co lépe by se mi jezdilo na Tebou zmiňovaném kole v ceně cca 100000? Je mi smutno.
…co je na té Meridě špatného?
ja nevim. tobe se furt neco nelibi :-D
já myslel spíše objektivně, o co lépe se jede na drahém kole. Nikdy jsem takové neměl, tak nevím. Ještě podotýkám, že mám přes metrák živořící váhy. V tom případě tak nějak předpokládám, že superlehké kolo by se moc neprojevilo.
Nedaj sa zviklat. Tvoj bike povazujem na dostatocny na skoro vsetko (okrem endura az zjazdu). Nevidim ziadny dovod vrazit dalsich 30000 kvoli o kilo lahsiemu biku pripadne o troska lepsim jazdnym pocitom. Take prachy sa daju utratit aj daleko zabavnejsim alebo uzitocnejsim sposobom.
je mi daleko sympatickejsi clovek, ktory na plecke prejazdi kontinent nez niekto, kto na hifi biku jazdi okolo baraku a Kolo pro zivot.
Ahoj. Moc děkuji za morální podporu. Skutečně jsem měl již docela dost depku.
Děkuju ti, za všechno. Takle sem se u netu dlouho nezasmál.
:-))
Hinduisti veria, ze ano.
Jo jo :). To se mi ulevilo. Již jsem měl obavy, že ten svůj vtip chápu jenom já. Nechci tím samozřejmě říci, že bych byl snad nějak chytřejší. Ale přeci jen, když člověka něco napadne, tak to pak sám snadněji pochopí.
nebyla by fotka té tvojí brašny?
Vida – taková obrovská brašna a pití má zmrzlý. Kdyby Onuce akceptoval návrh na karbonovou víceučelovou integrovanou schránku (KVIS), mohl by pěkně ve vytápěném rezervoáru vozit teplý nápoj. Malé čerpadlo by pak stačilo na to, aby mohl 1,5 dlouhou násoskou pěkně pravidelně a bez zastavení popíjet.
Zmrzlé pití? Ale kdepak, horký čajík. Je to termoska obalená černou isolepou.
A nemusíš při každém pití z termosky zbytečně zastavovat?
to je ještě v pohodě, ale on ji musí po každém pití omotat izolepou :-)
Já tušil, že v tom bude ještě nějaký zakopaný pes. Bylo by to moc jednoduché a krásné. Ale co ten pán z odkazu?
pán z odkazu to umí, a má technologie :-)
Nechci vůbec rýpat, bože chraň, ale přesto zde musím uvést pokročilou technologii toho šikovného pána:
„…Protože jsem musel využívat jen mých omezených možností v mé dílně ve sklepě, volil jsem poněkud netradiční způsob výroby navíjení uhlíkové pásky nasycené pryskyřicí na jádro z polystyrenu hotovil jsem takto jeden rám a kupodivu byl dobrý a mých sto kg uvezl i v terénu bez nejmenších problémů…“
no nějak začít musel, pokud chceš jít touhle cestou tak přeji příjemnou zábavu :-)
Skutečně nechci být vůbec protivný a oponuji pouze z důvodu mého velkého zájmu o tuto problematiku. Dovolím si tedy lehoučce nesouhlasit. Viz zde:
Tak zkusím ještě jednou a pouze k věci! Jestli jsem to dobře pochopil, tak veškeré jiné technologie mimo základního omotání a prosycení vedou jen k zušlechtění povrchu a né k větší pevnosti. Pokud tedy doma zbastlím nějaký karbonový segment, tak bude sice vypadat neprofesionálně, ale bude pevný srovnatelně s továrním produktem? Dík.
Ne
ne!!!
všechny jiné technologické postupy, teplota a tlak ve formě vedou k výraznému zlepšení vlastnosti materiálu.
namotáním doma bez tlaku a teploty rozhodně nevznikne nic pevnostně a vahově srovnatelného s kvalitním karbonem
Až budu mít chřipku, tak si dám tři kafe a pustím se do toho.
Dovolil jsem si také na oplátku trochu zavtipkovat. Myslím, že vám to dost dlužím.
A teď zas vážně: Z technologických postupů na výše uvedeném odkazu mi ale vyplývá něco jiného. Totiž že poctivé ruční omotání a prosycení je dodnes základní ověřený způsob zpracování. Tak nevím. Ale pokud máte takovou zkušenost, tak ano. V tom případě se na to vykvajznu. Dík.
ale tak samozřejmě i tímto postupem se dá ledacos vytvořit,
ale chybějící pevnost musíš dohnat množstvím a sílou materiálu.
jen kousek textu jak se to dělá :-)
…Do pripravených foriem sa veľmi starostlivo kladú listy predrezaných a predimpregnovaných karbónových vlákien. Orientácia vlákien je veľmi dôležitá, pretože smer vlákien ovplyvní silu celku. Do formy sa celkovo položí päť vrstiev karbónových vlákien a tak vzniká vonkajší plášť šasi. Na dosiahnutie hrúbky 1 milimeter potrebujeme uložiť tri až štyri vrstvy karbónových vlákien.
Ďalším krokom je úprava karbónových vlákien prostredníctvom množstva tepelných a tlakových cyklov, ktoré sú závislé od špecifických požiadaviek materiálov a zložiek …
Jo jo, díky. Tak to je jasné. Asi bych vytvořil skutečně jen pouhý uhlíkový laminát. Možná tak dobrý kajak. Kašlu na to. Ušetřils mi čas a peníze.
Zhruba je cielom dosiahnut co najviac uhliku a co najmenej zivice. Ked to budes lepit doma na kuchynskej linke, tak na spojenie potrebneho mnozstva vrstiev budes potrebovat vyrazne viac lepidla. Takze vysledok bude vyrazne tazsi a o nieco krehkejsi. Takze na svojom 1. prototype by som asi radsej nejazdil, ale v ramci ziskania skusenosti si spravit klucky do bytu by mohla byt vhodna skola, bez tragickych nasledkov, keby to nevyslo. (Maximalne si vyperies posrane nohavice, ak prasne hajzlova klucka v blby cas.)
Ale aj taky Brano Meres nejak zacinal a kde je dnes, ze.
Dřevo jako takový je slepej vývoj… Podle mě je budoucnost v bambusu :)
Nevěř tomu. Budoucnost je již jen v pryskyřici. Levná a relativně jednoduchá výroba, myslím si, že i energetická náročnost nebude nijak výrazně velká. Výrobci tvrdí, že mají i zvládnutou recyklaci a takže je to asi jasné. Bambus musíš nějakým daným technologickm způsobem sklidit, můžeš použít jen omezený počet kmenů / průměry /, steně musíš vymyslet spojky a tak asi nebude bambus nikdy masovou záležitostí. A pak se domnívám, že kovovou trubku nebo karbonovou trubku můžeš předem definvat z hlediska mechanických vlastností. Rostlý materiál ne. Proto i ,, dřevěné ,, modely jsou většinou z překližky a nebo lepených dýh, aby se alespoň částečně vlastnostmi podobaly a dalo se s tím pracovat.
Jasne, bambus je vzacnost, ale uhlikove vlakna a zivica padaju z neba ako mana.
to jsem fakt někde napsal? Mohl by jsi mně to někde ukázat ? Bambusu je zcela jistě dost, ale základem masové sériové výroby je knstantnost vstupního materiálu a to u rostlého rostlinného materiálu nikdy nedocílíš.
Nenapisal, ale napisal si
Levná a relativně jednoduchá výroba, myslím si, že i energetická náročnost nebude nijak výrazně velká.
Komplet vyroba od prvotnej suroviny po uhlikove vlakno a cela ropna rafineria na zivicu… Neviem ci je to tak nenarocne. Rozhodne daleko daleko viac, nez odseknut bambus. Ten bambus sa tiez da pred vyrobou mechanicky otestovat, ci splna co ma.
V celej juhovychodnej Azii (a to je velke ako Europa) sa stavaju lesenia z bambusu. A to ja na budovy, ktore su skoro vyssie, nez cokolvek v Europe. A tie lesenia im tam nepadaju.
Když už tu byla řeč o těch navářkách..
Mám karbon rám a vyšrouboval jsem čepy na V brzdy,tím pádem mě vznikli 2 díry v zadni stavbě.Může být narušena jeho pevnost a být náchylnější na prasknůtí?
díky za odpověď
porušil jsi membránovou celistvost.. takže se to v tom místě navářek po konečném počtu n-cyklů zlomí.
je to klidne mozny. jestli se nepletu, nejaky marcoky praskaly po vysroubovani cepu…
To je trochu jinak. Starsi maruny meli spodni nohy lepeny ze tri kusu. Leva , prava noha a mustek a te spoj mustek/noha byl krom lepidle pojisten cepem pro brzdy, ktery zaroven oba dily spojoval k sobe. No a kdyz ho nekdo vyndal a nedal tam jiny sroub, tak se sem tam stalo, ze spoj povolil.
Ale jinak vymontovani cepu z ramu (vidlice) nemuze mit na pevnost vliv.
dik za uvedeni na spravnou miru ;-).