• bratr_01

    Už se tu probíraly různé materiály pro výrobu rámu. A co takhle dřevo? :-) Tady je foto:http://www.bike-forum.cz/…aus-holz.jpg

    Zahlédnuto ZDE:http://wohnen.pege.org/…aus-holz.htm

    Je to sice už starší odkaz, ale zaujalo mě to… :-)

    Anketa: Líbí se vám to?

    4x
    10%
    0x
    0%
    Ne
    26x
    67%
    5x
    13%
    0 0
    • Vilém  

      Tento se mi zrovna vubec nelibi, ale nektere drevene kreace, co jsem na netu zahlidl, se mi moc libily. Zda se na tom da jezdit, to netusim, ale kdyz nic, tak jako bytovy doplnek bych to bral:)

      0 0
    • maajkee  

      No má to výhodu, že v případě nouze se tím dá zatopit :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Moc děkuji za toto vlákno. Chtěl jsem jej založit sám, ale strach mi to nedovolil. Jinak přidávám odkaz na bambus:

      http://www.calfeedesign.com/

      Zajímalo by mě, čím se to přesně spojuje. Myslím, že to bude nějaká lněná onuce nasycená epoxydem. Ale to jen hádám…

      0 0
    • Vilém  

      Jeste pro predstavu vlozim vysledek hledani techto stroju na googlu.

      0 0
    • bratr_01  

      Zajímá mě, zda na tom někdo měl možnost jet. Případně vidět „střeva“.

      0 0
    • Georrge  

      dřevo? proč ne, u formule 1 zatím dřevo (samozřejmě náležitě vrstvené a upravené) žádný jiný materiál není schopen nahradit, používá se u podlah.

      0 0
      • kubad  

        :D

        zjisti si k čemu tam je pokud si dobře pamatuju tak to není součást podvozku, ale je to tam přimontované z jednoho prostého důvodu – pravidla

        0 0
        • přišlapávač  

          když někdo nabourá, aby mohl říct, že to dneska rozštípal? :-)

          0 0
          • soc  

            :D

            0 0
            • Smazaný účet  

              No v našich podmínkách, respektive tedy v mých, by asi byly nejdostupnější a nejstálejší staré lyže. A co jsem jich viděl u popelnic…

              0 0
        • JSt  

          pravidla. ale myslis, ze jsou uplne nesmyslna?

          v lyzi taky nicim lepsim drevo nenahradis…

          0 0
          • kubad  

            nebudu posuzovat, ale zjisti si jaké je to pravidlo :-)

            jen napovím , má to něco společného s měřením výšky auta nad silnicí :-)

            0 0
            • Bomba+  

              Ono je to trochu jinak, ty vysko. Jde o to, aby profil podlahy nemel vetsi prisavny efekt nez dovoluji pravidla. V historii se s tim vselijak experimentovalo, zejmena Lotus, ktery profilovanou podlahu doplnil o obri ventilator na zadi, ktery vytvarel podtlak…pak tu byly tesnici listy na bocich prave v kombinaci s profilem poslahy, atd., atd.

              Drevena deska je podle jedne normy, zajistuje vicemene jednotny tvar podlahy.

              0 0
              • Pumsc  

                Jo ten lotus to byla dobrá brutalita:),jezdci omdlívali vlivem obrovského přetížení…

                0 0
              • StuntJ  

                já myslel že je to kvůli ochraně monokoku, protože jezdci létají hlava nehlava přes obrubníky a je levnější vyměnit překližkovou desku, než celý monokok :o)))) A ono je to vynucení z pravidel

                0 0
                • Ruprt2  

                  přesně tak.

                  je to výhodné, protože podlaha nemusí být extra pevná a musí být lehká a po každém závodě ji odrovnají. Tak dřevo se osvědčilo, jako pružný materiál, co leccos snese a přitom se odře udělají se v něm mechanické záseky apod. bez většího vlivu na celkovou strukturu.

                  Kdysi se psalo, že by to šlo udělat i jinak než ze dřeva. Ale proč by mělo.

                  0 0
                • Bomba+  

                  V době, kdy celá F1 řeší váhové limity a nekouká moc na prachy ?

                  Úsměvné.

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    no ono vyrobit přední křídlo trvá jeden den. od návrhu po nálepky a lak.

                    Vytvořit monokok trvá několik týdnů. A desky mění po každém závodě. Možná i po tréninku to nevím.

                    0 0
                    • mountaineer  

                      Takže podle tebe navrhnout křídlo,navrhnout a vyrobit formy,upéct křídlo,sestavit ho a nalakovat ho trvá 24 hodin?

                      Když o tom nic nevíš tak tu nepiš blbosti,seš uplně mimo:o)

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        zopakovat co jsem napsal a říct, že je to blbost umí každý ňouma. Já jsem napsal co jsem se dozvěděl a napsal jsem to správně.

                        Ty jsi napsal, že je to blbost ještě konfliktním způsobem.

                        Takže kdybych ti chtěl odbovědět tvým způsobem, tak ti napíšu.

                        Děláš haura a hovno víš.

                        Ale nebudu mluvit jako ty, tak ti napíšu, že se mýlíš, a že jsem si tento údaj nevycucal z prstu.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Vi o tom dost, dela v oboru.

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            Jde o to jak to napsal. vice např. viz tady

                            0 0
                            • Vilém  

                              Aniz bych ten odkaz cetl, tak si myslim totez co on a to v oboru nedelam. Protoze navrhnout to, vyrobit formu, vytvorit hole kridlo, ktere musis zase brousit a lakovat, proste za jeden den neni mozne.

                              0 0
                              • Ruprt2  

                                Aniz bych si přečetl tvou reakci musím reagovat. :-)

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Dobra, tak me odkaz na neco v tom clanku co potvrzuje tvoje tvrzeni. Uz ho mam prectenej a nic takoveho jsem tam nepostrehl.

                                  0 0
                            • mountaineer  

                              Je velký rozdíl mezi úpravou předního křídla (viz článek z tvého odkazu) a výrobou novýho (tvůj příspěvek tady).

                              Takže se mýlíš ty … a mimochodem taky o tom hovno víš,haure:o)

                              0 0
                              • kubad  

                                tak tak, i když by to teoreticky za den vyrobit a nalakovat šlo :-)

                                ovšem tedy za předpokladu že formy sou hotové :D

                                0 0
                                • Ruprt2  

                                  na jiný tvar křídla se použije stávající forma?

                                  Ale no tak kluci :-)

                                  edit: nebo nechápu jak si tu úpravu představujete. jakože kousek ufíknou a nový kousek dolepí? fakt nechápu. Většinou popisují, že výroba je až ten poslední a nejmenší problém.

                                  0 0
                                • Ruprt2  

                                  A já taky nevycházím pouze z tohoto jediného článku.

                                  0 0
                                • mountaineer  

                                  No můžeme to tady zkusit rozebrat co jak dlouho trvá:o)

                                  Předpoklad jsou samozřejmě už hotový a otestovaný formy,den předem naseparovaný.

                                  Řezání střihů z prepregu na plotru(řádově jich odhadem můžou být desítky) – 1 hodina

                                  Pokládání střihů do forem s pomocí laserového projektoru – může to být 2–5 hodin,počítat budeme 3 hodiny:o)

                                  Čas v peci(náběh,vy­pékání,doběh) zase jenom odhad 3–8 hodin,takže dejme tomu 5 hodin.

                                  Odformování,za­čištění dělicích rovin 1 hodina

                                  Sesazení křídla 1 hodina

                                  Kontrola geometrie 1 hodina

                                  Lakýrník nejsem,ale za 12 hodin by to v barvě a laku mohlo být-jde o to jak dlouho se křídlo mezi vrstvama plniče/barvy/laku musí sušit v peci.

                                  Takže teoreticky možná za 24 hodin ano,ale určitě ne od návrhu křídla po samolepky:o)

                                  0 0
                                  • Ruprt2  

                                    Abych pravdu řekl, tak aktuálně nevím přesně jakým stylem se s tebou mám bavit.

                                    Inženýři tvrdí, že když je sehraný tým, tak od nápadu, přes simulaci po nakreslení zabere asi 8–10hod. To pouze za předpokladu, že jde o schopné lidi, kteří to samozřejmě nedělají poprvé a asi ani podruhé ;-). Pak to jde do výroby. Druhý den je hotový díl v garáži určený k montáži na auto.

                                    Jedná se o díly jednodušší typicky přední přítlačné křídlo.

                                    0 0
                                    • mountaineer  

                                      Ok,rád si od tebe nechám poradit,pro začátek by mě zajímala použitá technologie pro výrobu forem.Tvoje věta „Pak to jde do výroby“ toho moc neobjasňuje a přitom je to přesně ta věc o kterou tu jde.

                                      0 0
                  • StuntJ  

                    spíše je to z praktického hlediska, než šetření

                    0 0
                    • bleach  

                      to zavedli pomerne nedavno. kouknete na nejaky videa, jak za nima driv porad litaly jiskry. kvuli tomu to tam maji

                      0 0
      • mountaineer  

        Drevena deska i material je definovaný pravidly,je to omezujici opatreni.

        0 0
    • kubad  

      na houpacího koníka je dřevo fajn :-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Přemýšlím o nejvhodnějším materiálu pro spojování rámu. Existuje nějaký laminát, který se bude blížit vlastnostmi karbonu a je použitelný v amatérských podmínkách? Mám nový hliníkový rám bez záruky, respektive záruku papírově má, ale po výměně bych dostal opět s návarky na V. A do toho již nepůjdu. Tedy až mi praskne, mohl bych jej v místě defektu obandážovat a případně ještě v exponovaném místě zpevnit. Přesně tak, jako se spojují bambusové a dřevěné rámy.

      0 0
      • kubad  

        :-) masakr ty si fakt komik.

        Ale k otazce, ano slo by to. Ale bude to vyrazne hnusnejsi nez potencionalni navarky na V

        0 0
        • Smazaný účet  

          Návarky jsou ovšem úplně zbytečné a nevyužitelné, proto mi vadí. Tohle by bylo funkční, tedy akceptovatelné. Tak by to šlo, to je super. Vůbec ale netuším, jaký materiál je nejvhodnější. Kam pokročily lamináty.

          0 0
          • kubad  

            :-)

            Fakt mimo me chapani

            0 0
          • Ruprt2  

            Možná by se ti tam nevlezli už ty tvoje brašny :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jaké brašny?

              0 0
              • Ruprt2  

                no moje ne.

                Když jsem viděl tvoje fotky, tak to máš celé obrašničkované.

                Osobně nechápu, jak někdo může vozit brašnu do rámu vozil jsem ji kdysi na favoritu. Ale to není má věc.

                Třeba by to mohl pro tebe být námět na příští vlákno :-)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ale brašna do rámu je pro mne absolutní priorita! Mám tam vše. Od pumpičky , přes lepení a nářadí, až po peněženku, klíče a fotoaparát. Teď i čepičku a rukavice. Hlavní výhoda je možnost kontroly a použití obsahu brašny za jízdy. Je to první věc, kterou kolo osazuji. Vozil bych jí i kdyby byla zakázána vyhláškou. Kam dáváš všechny výše uvedené věci? Nedokážu si to představit.

                  0 0
                  • Pedro404  

                    Batoh.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Na zádech? Ale to má tisíc a jednu nevýhodu oproti rámové brašně. Jednak Tě to tíží, je to nepohodlné a propotí se. A když chceš něco z batohu použít, musíš zastavit a… To já jsem zatím již o míli dál. A k čemu je to nevyužité místo v rámu. Vždyť tam vozíš vzduch.

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        samozřejmě, že batoh.

                        Já vzhled řeším minimálně, narozdíl od tebe a vzhled by mi trošku vadil a pak jak říkám, měl jsem zkušenost a je to jako spoiler. Vzduchová brzda plachta. když nic jiného, tak psychicky mě to to vždycky ničilo.

                        nehledě na to, že se do toho prd vleze.

                        0 0
                        • Nimrod  

                          pánové, to je tak těžké pochopit, že ne každému vyhovuje mít bágl na zádech a dává přednost jíným úložným prostorům? onuce není sám, znám takových lidí víc. a pokud onuci vyhovuje nejvíc rámová brašna, tak ať ji má a nesnažte se mu to rozmluvit, pokud ví, že batoh nesnese. kdyby to nevěděl, tak má smysl o tom debatovat, takhle fakt ne

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            jo, fakt je to v tomto případě hodně těžké. :-)

                            ale to co jsem napsal já je můj názor a zkušenost navíc moje znalost, že stejný názor je prověřený i jinýma.

                            A klid však mu tu brašničku nikdo nerozdupal ani nespálil. Ať si vozí třeba igelitky na řidítkách my mu v tom nezabráníme.

                            0 0
                      • Vilém  

                        Tak pokud chces zvysovat hmotnost kola, zhorsovat jeho ovladatelnost, ztizit si jeho prenaseni, tak proc nevozit brasnu, ze? Osobne mi prijde batoh taky praktictejsi, poceni neni problem pri vhodne volbe batohu. Pochybuju, ze pumpicku, naradi, rukavice atd. vytahujes za jizdy, ale hlavne ze se ti ta brasny libi a vyhovuje ti.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          No tak pumpičku a nářadí za jízdy nevytahuji, v tom nevidím žádný užitek, ale rukavice, kapesník, jablko apod. to ano. Vyhovuje mi velmi. Nesnesu batoh. Vždyť to musí nutně zvyšovat bolest v již tak exponované části těla přenášející váhu jezdce na kolo.

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            Nezklamals, nemám co dodat :-)

                            0 0
                            • ememem  

                              ako v com? kym som nemal full nosil so ramovu brasnu tiez a okrem uvadzanych veci ako kapesnik a pod. sa tam pohodlne a bez ponicenia zmestili aj cigarety a plechovka (alebo aj dve) piva. s tym co pise ohladne batohu ma uplnu pravu – nepohodlne, neprakticke, zvysuje zataz na prdel. co nesedi?

                              0 0
                          • Smazaný účet  

                            není batoh jako batoh

                            0 0
                            • Mamut  

                              Dokym nemas batoh plneny heliom, tak ma onuce stale pravdu, ze nosit nieco v batohu, co moze byt na rame znamena, ze celkova vozena hmotnost sa nevylepsi a pritom sa zatazuje prdel, plecia a chrbtica niecim, cim by nemuseli.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                ale zase se líp manévruje s kolem. V těžkém terénu je určitě lepší mít batoh než třeba nosič na řídítkách.

                                0 0
                                • Mamut  

                                  Isteze, igelitka s lahvacmi na jednej polke riaditok stabilite neprida, ale o tom sa nebavime. Bavime sa o brasne v zhruba tazisku biku a podstatne blizsie k zemi ako batoh na hrbe.

                                  0 0
                        • karliner  

                          Ten Kopka je ale debil, že když na Great Divide Race nebo Iditarodu vezl rámovou brašnu a ne batoh podle vašich rad…

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            je to ******* asi nechodí na bf. Jestli na něho máš kontakt tak mu napiš.

                            0 0
                          • Vilém  

                            A jak velkou mas brasnu v ramu ty? rec byla o normalnim jezdeni, ne o nejakych extremech typu dalkova cykloturistika, nebo zminovany Kopka. To myslim onuce neprovozuje.

                            0 0
                            • karliner  

                              Žádnou, páč se mi tam žádná nevejde. všechno narvu do kapes a co se tam nevejde, tak to nepotřebuju :-)

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              Co myslíš normálním ježděním? A pak píšeš dálková cykloturistika… Na jakou minimální vzdálenost je tedy možno bez posměchu používat rámovou brašnu? Stačí 80 až 100km/den? Pokud bych byl náhodou těsně u hranice vzdálenosti pro rámovku, tak bych raděj ještě kousek navíc zajel, aby to bylo v pohodě.

                              0 0
                              • Ruprt2  

                                no tak zrovna kopka nepočíná kilometráž v přepočtu na den :-)

                                A i ta jeho brašna je trošku z "jiného soudku ":http://www.jankopka.cz/…va/index.htm

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  No však já také nereaguji na Kopku. Ale podle fotek je to jiný kabrňák…

                                  0 0
                                  • Ruprt2  

                                    no i ta brašna je trochu jiná. A podle fotek jeho plné polní, je docela jasné proč ji má a proč ji má takovou jakou ji má.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      No, když již si začal o té jeho výbavě… Já jej tedy neznám, ale když vidím, že s sebou vozí hasicí přístroj, tak nevím…

                                      0 0
                                      • Vilém  

                                        Pokud myslis to cerveny, tak to je benzinovy varic:)

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          A teď jsem si bez nadsázky naprskal rohlík s pomazánkou do klávesnice :D. Kde je onuce, tam je veselo :).

                                          0 0
                                          • Ruprt2  

                                            Ježiš to sem nepiš. On má určitě z drobkama v klávesnici velké zkušenosti a bude to chtít řešit. :-D

                                            0 0
                                            • pepek  

                                              Když má mravence v kole, není problém mít jich několik i v klávesnici – a tím se přece problém s drobkama elegantně vyřeší.

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                Teď jsem si všiml, že jsou mi opět přisuzováni mravenci. Vždyť jsem se tu od nich již mnohokrát distancoval. Tak proč!? A za co? Já tu přece nikoho nijak nenapadám. Je to již trochu zoufalé. Jinak mi samozřejmě ovšem mravenci nikterak nevadí a ti lesní mi naopak poskytují cenné služby. Jak mi teď v zimě schází, když bych je nejvíc potřeboval… Ale na BF jsem je já nezatáhl!!

                                                0 0
                                                • Ruprt2  

                                                  housenky by ti vyhovovali víc?

                                                  0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Nejde přec o nějaký konkrétní živočišný druh. Jen se mi prostě nelíbí totální úlety od aktuálních cyklistických problémů a následné zaplevelování vláken. Vzpomeň si například na vodu v ráfcích. Vlákno obrovské, ale problém samotný nevyřešen.

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    tak já myslím, že problém se vyřešil ne?

                                                    teď tam vodu určitě nemáš.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Teď skutečně ne. Ale to, že se po třech týdnech sama postupně vypaří není řešení. No sama… Kdybych každý den kola několikrát neprotočil pro urychlení odparu, tak je tam možná ještě dnes. A hlavně zase bude.

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    Ale to my tu na bf děláme všichni.

                                                    čas od času ty kola prostě protočíme.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    :)

                                                    0 0
                                                  • pepek  

                                                    Omlouvám se za mravence. Řeším teď podobný závažný problém a to vodu (vlhkost) ve spodním bowdenu. Zamrzne to asi po 1 km jízdy a ty zbývající 3 kvalty jsou pro mně prostě málo. Máš nějaké řešení? (mravenec totiž do bowdenu nevleze, skřípl by si tam nožičky.)

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Dobře. Jinak tedy možná bys mohl bowden prostříkat důkladně silikonovým olejem. Používám jej s úspěchem jako separaci styčných ploch dveří automobilu proti přimrzání.

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    na auto používám glycerin vydrží to celou sezonu bez problémů.

                                                    0 0
                                                  • pepek  

                                                    Jak potom ale zbránit úniku toho oleje do přírody? Ze zelených stránek se lze dovědět, že i množství oleje menší než malé dokáže zabít život v okruhu asi 100km.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Silikonový olej je naprosto neškodný. Můžeš jej například stříkat rybám přímo do očí a nic se jim nestane.

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    To jsi zkousel? Pokud ano, co te k tomu vedlo?

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Nezkoušel samozřejmě. Ale touhle lehkou nadsázkou jsem chtěl demonstrovat jeho neškodnost.

                                                    0 0
                                                  • pepek  

                                                    Nevěřím, ryby jsou citlivé i na ženskou antikoncepci-a to jí moc ve vodě ani není.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Myslím, že teď v době Vánoc nebude problém to testnout. Uvidíme.

                                                    0 0
                                                  • pepek  

                                                    Co? Antikoncepci?

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Ne. Myslím kapr versus silikonový olej. Sám jsem na to nakonec dost zvědav. Dám vědět.

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    nečej, rovnou tu antikoncepci nafíkej do očí sobě.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    No, ba ne. Nedokázal bych to. Co kdyby mu to přeci jen vadilo.

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    tak to zkus ať víme. Pak ti řeknem, abys to případně nezkoušel

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    No, to je zas pěkná hloupost, která mě napadla. Co člověk neudělá, aby dokázal svoji pravdu, že? Ale není to nakonec vůbec třeba. Uvědomuji si, že to mám dávno vyzkoušené na sobě. Když olej aplikuji ve velkém na kožené boty, tak mi olejový aerosol stoupá do očí a pohoda. Také pokožku na rukou to zvláčňuje.

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    já mám v oku silikonový olej už několik let :-)

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Skutečně? No vida. V každém případě se pepek nemusí ničeho bát.

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    jenom nevím jestli se jedná o stejný olej.

                                                    Ale v zimě to teda promrzá :-(

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Co ten bowden naplnit nejakou ridknou vazelinou…sice to pujde trochu ztuha, ale radit by mohlo. Nebo to ubastli abys mel bowden vcelku.

                                                    0 0
                                        • sagista  

                                          brecim tu u toho:D:D

                                          0 0
                                      • Ruprt2  

                                        tak jestli je to hasičák, tak pak nechápu proč ty sebou vozíš místo bidonu náboje do tanku

                                        0 0
                              • Vilém  

                                Vsak si ji klidne voz, kdyz ti vyhovuje. Ja sve duvody, proc bych ji nevozil uz rekl vyse. Dalkovou cykloturistikou myslim x dnu v kuse. Jeste me tak napadlo, jak mas vyresenou ochranu ramu pod tema poutkama, za kterych ta kapsa drzi?

                                0 0
                                • JSt  

                                  nepopichuj :-D

                                  0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Samozřejmě omotávky transparentní isolepou. Nikdo by si přec nepověsil brašnu na holý lak!

                                  0 0
                                • Ruprt2  

                                  má tam folii už se tu chlubil :-)

                                  Sis myslel, že ho nachytáš co? ale Onuce myslíš na všechno myslitelné a na stoustu nemyslitelného :-)

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Ano, již jsem to jednou na dotaz někde uváděl. Ale že bych se chlubil? To snad ne. Jak ale myslíš, že myslím na nemyslitelné?

                                    0 0
                                    • Ruprt2  

                                      toš od navářek, přes brašničky izolepy termosek, bazénky pro mravence až po opravě prasklého rámu, který ještě nepraskl.

                                      (a to jsem na něco nepochybně zapomněl)

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Rozhodně sis ale přidal. Proboha! Naposledy! S mravenci, sepiemi a další havětí nemám nic společného. To tu řešili jiní. Já se té komedie nikdy neúčastnil! Tak proč?

                                        0 0
                          • JSt  

                            uvedomujes si, zes touto poznamkou jsi kus mimo? ;-)

                            0 0
                      • DaSnail  

                        a čo konkrétne z tej brašny používáš za jízdy?

                        keď nemáš batoh, tak musíš na rám primontovat aj vodu a imho je výhodnejšie mať 5kilo na chrbte jak v ráme.

                        okrem toho sa s batohom pohodlnejšie pije, pri páde to môže trochu stlmiť náraz, do kopca zo sedla to je lepšie, peňaženku a klúče máš prikurtované k telu a ne k bicyklu…

                        0 0
                        • Mamut  

                          imho je výhodnejšie mať 5kilo na chrbte jak v ráme

                          Nejaky dokaz alebo argument by to chcelo ako podklad toho tvrdenia. Pretoze si to skus, na 100km a provnaj otlacenie rite v 1. a j 2. pripade. Nevidim najmensi dovod, preco zatazovat vlastnu kostru niecim, co moze visiet na tej bikovej.

                          Siel som raz a 20kg batohom asi 20km zvlnenym terenom po asfalte. Prdel asi ako po 150km bez batohu. Plus to cely cas zatazuje aj ruky. Pripadne narazy v terene ti tie ruky zatazuje este viac. A viem si lahko predstavit strmy zjazdik, kde 5kg v batohu namiesto na rame je akurat ten rozdiel pri ktorom v 1. pripade preletis cez predne a v druhom to ustojis.

                          0 0
                          • Nimrod  

                            z vlastní zkušenosti ti můžu říct, že 5 kilo na zádech je i na delší cesty bez problémů. ovšem vozit ještě o polovinu víc, to už bych nejspíš cítil

                            0 0
                            • Ruprt2  

                              ruprt2

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              Pět kilo na zádech a na delší cesty?! A v pohodě? Tak si to prosím někdy zkus! Já, když jedu na delší cestu, tak si beru s sebou navíc ještě ledvinu, kde mám doklady a peněženku. A před takovým výletem se vždy důsledně zbavuji kovových drobáků, neboť i to je při delší jízdě sakra znát. Proto mě docela mrzí konec papírových padesátikorun.

                              0 0
                              • fousek  

                                150km s cca 5–6kg batohem neni zadnej problem, ale da se i s tezsima, kdyz do batohu prihodim jeste zrcadlo tak je to hned na 7–8kg a da se s tim jezdit celej den

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Taky vidím tu hranici na 5 – 6 kg. Jezdíval jsem tak pětsetdvacítky. Ale posledních zhruba 5 let už je to loterie, protože se mi ozývá staré zranění ramena a nedá se na to spolehnout. Někdy to dám bez problémů a jindy batoh nemůžu vůbec. Tak už se batoh snažím vozit co nejméně. To je ale kvůli tomu zranění, jinat těch 5 – 6 kg je bez problémů.

                                  0 0
                            • Smazaný účet  

                              Jee, promiň. Teď vidím, že píšeš, z vlastní zkušenosti. Zřejmě jsem jen větší citlivka. Tak trochu princezna na hrášku. Ale ta představa pěti kilogramů na zádech… Omlouvám se.

                              0 0
                              • Nimrod  

                                však v pohodě :-)

                                on to má každý jinak, kamarád by také na zádech nesnesl baťoh, ale hlavně kvuli pocení. já jinak baťoh nosim skoro furt, takže záda jsou zvyklá. ale kdy jsem fakt skučel, to bylo když jsem šel jen na dva dny pod stan… asi 15 kilo, ale v takovém tom starém komunistickém báglu. šílený. teď v deuteru jak nic :-) (tím jsem chtěl říct, že hrozně záleží na tom, jak jsou vyřešená záda baťohu)

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Jo jo, přesně tak. Tady je krásně vidět, jak každému sedne něco úplně jiného. Já jsem zrovna tento reálněsocialistický batoh s trubkovou hliníkovou konstrukcí dostal prvně loni a jsem naprosto nadšen. Zkusil jsem předtím neskutečné množství moderních batohů a bylo to hrozné.

                                  0 0
                                  • Mamut  

                                    Predpokladam, ze nepise o klasickej krosne, to bol slusny batoh (samozrejme blbo nabalit sa da cokolvek). Za komancov bolo dost dalsich priser, ktore kostru nemali, alebo boli neuveritelne nestabilne atd.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Jo aha. Já myslel právě tu krosnu.

                                      0 0
                                      • Nimrod  

                                        mamut to odhadl, tohle nemělo pevná záda a samozřejmě o nějakém bederním pásu jsem si mohl jen nechat zdát (ale on by asi stejně neuměl převést váhu na bedra, když nebyla pevná záda)

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Jo já již asi vím. Vzpoměl jsem si. Byly to takové beztvaré pytle ze stanoviny, ne?

                                          0 0
                                          • Nimrod  

                                            v podstatě nějak tak :-) a byl ještě šíleně těžký sám o sobě, měl třeba kovové přezky a podobné vychytávky (vychytávky proto, protože mi prdnul řemínek :-))

                                            0 0
                          • soc  

                            Pokud toho potahnu vic a je to na delsi trasu, tak jednoznacne brasna na ramu. Ovsem pokud si jedu nalehko zablbnout, tak batoh. 5kg na zadech neudela nic, pokud je to dobre pridelane, tzn. dotazeny hrudnu i brisni pas, aby batoh nelital jak se mu zachce.

                            Ten 20kg batoh na zadech uz jsem taky jednou zkousel, neskutecne peklo…

                            0 0
                          • JSt  

                            zalezi na tom, kudy jedes. pokud staci jen slapak, klidne si naloz kolo. technictejsi zalezitosti se zas resi lip s baglem.

                            0 0
                          • DaSnail  

                            5kg mi fakt nerobí problém, takže pre mňa zostávajú len výhody.

                            keď má niekto napr zdravotný problém ktorý mu neumožňuje batoh voziť, tak brašny sú nutné.

                            brašnu v ráme som niekedy vozil, a dúfam že sa k tomu už nebudem muset vrátiť.

                            0 0
                        • ememem  

                          imho je výhodnejšie mať 5kilo na chrbte jak v ráme. – podobne ako mamut zasadny nesuhlas. skus si na vylet typu alpenX dat do batoha vsetko potrebne na tyzden a prihod k tomu este aj vodu na den. stavim sa ze by si ju dal do ramu okamzite.

                          0 0
                      • Pedro404  

                        „A k čemu je to nevyužité místo v rámu. Vždyť tam vozíš vzduch.“

                        Já to beru tak, že sis vymyslel tady tu absurdní personu, kterou tu prezentuješ, a skvěle se u toho bavíš. To je jenom dobře, protože ty šplechty sou fakt neskutečný a bavim se i já. Ale kdybys to náhodou, bůh chraň, všechno myslel vážně, tak ztratim veškerou víru v lidstvo.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Promiň. Asi jsem se špatně vyjádřil, byl to jen jakýs eufemismus. Možná se to dnes již ani tak nepoužívá. Za nás se tak říkalo, pokud byla k dispozici nějaká úložná plocha či prostor ve vozidle a nevezlo se nic. Jeden čas to tuším bylo kontrolováno i příslušníky VB. Říkalo se tomu nevytížená jízda.

                          0 0
      • Internaut  

        Tady je zajímavé lepidlo a můžeš ho vozit i pro případ, že budeš mít defekt Ty sám.

        0 0
      • Vilém  

        Tak proc to neoplacat karbonem? Koupis platno, pryskyrici a hura na to. Jinak ale opravdu nechapu tvoje uvazovani. Navarky ti vadi, urezani by taky nebylo esteticke a oplacat si ram laminatem ti divny neprijde?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Oplácat karbonem, tak to bych právě přesně chtěl. Ale plátno koupím pouze skelné a vznikne jen běžný laminát. To moc pevné asi nebude.

          0 0
          • Vilém  

            Proc bys koupil pouze skelne? Muzes normalne koupit karbonove, vyber je vcelku bohaty.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jujky, to jsem vůbec netušil. Díky. No v tom případě se dá vlastně i hliníkový rám provozovat do nekonečna. Nakonec z něj zbude vlastně jen ztracené kopyto.

              0 0
              • Vilém  

                Kdyz to oplacas cely a pak ten hlinik necim vyleptas, tak proc ne:)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Zůstal by tam, vždyť píši – ztracené kopyto. Respektive ztracené bednění. Nejprv bych obtmelil pouze extrémě namáhaná místa. Kolem středu hlavně. Dokonce mě láká to udělat preventivně. Rám je v těch místech nepochopitelně nejsubtilnější.

                  0 0
                  • Chiron  

                    Nebylo by jednodušší to kolo prodat dokud je ještě v celku a pořídit si něco co se ti bude líbit. A nebudeš mít každodenní fóbii z toho, že jednou praskne. Navíc praskne ti to v nějakém blbém místě a ani tím karbonem to omotat nepůjde. No každopádně sem zvědavý na ten výsledek :)

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    kua ale ta váha by byla brutální… do toho bych nešel.. vlastně by jsi měl 2 rámy v jednom :)

                    0 0
                  • Vilém  

                    Tak to ano, ja to pochopil ve smyslu odlivani metodou ztraceneho vosku. Ted me tak napada, ze ten tvuj nick, bude mit asi neco spolecnyho s tvyma sklonama k omotavani:)

                    0 0
                • Rychlej turista  

                  Strčí tam krtka a za chvíli je po hliníku :-)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Myslis zivyho, nebo Krtka, jako ten louhovy pripravek na cisteni potrubi? Oboji by mohlo fungovat:)

                    0 0
    • JakeF  

      Tak mě napadá… Co uřezat úplně zadní část z Author rámu, jak je uchycení patky, třmene brzdy a upínáku, možná ještě středovou trubku, abych měl rozměr a závity, nakoupit plátno, pryskyřici a uplácat si vlastní karbec rám? To by byl punk :).

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jo jo, přesně na tohle již jsem také myslel. A velice mě zaujalo toto:

        http://www.havel-composites.com/…-vlaken.html

        0 0
        • kubad  

          super, akorát to co vytvoříš bud několikrát těžší, několikrát dražší karbonový ingot, karbon se sice dá zpracovat podobně jak laminát, ale o moc lepší vlastnosti to takhle nemá, je potřeba použít trochu jiné složitější technologie zpracování aby vzniklo něco rozumného :D

          0 0
          • pepek  

            No ale žádný seriový rám mu nenabídne velkou integrovanou carbonovou brašnu, kterou si takto může vytvořit.

            0 0
            • Vilém  

              :))

              0 0
            • kubad  

              1*

              :D

              0 0
            • DaSnail  

              dobre. 8o)

              0 0
            • Smazaný účet  

              Ahoj. Integrovaná rámová schrána je dobrý nápad jen na první pohled. Nemohla by se totiž, na rozdíl od brašny, tvarově přizpůsobit rozměrnějším předmětům. Vznikla by vlastně jen úzká prostora ala poštovní schránka. Co s tím na kole?

              0 0
              • Ruprt2  

                ony jsou dva směry, kterými se můžeš vydat.

                jeden je, aby se brašna přizpůsobila obsahu.

                A ten druhý je, aby se obsah přizpůsobil brašně.

                Takže si prostě to jablíčko nakrájíš :-)

                Představ si ty netušené možnosti, že by sis vytvořil přesně na míru přihrádky na vše potřebné, třeba uchytky na pumpičku nebo držáček kapesníčku!

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Vydal jsem se první cestou a jsem na ní spokojený. Příhrádky na míru jsou dobrá věc, ale ne v tomto případě. Portfolio převážených věcí se neustále mění v závislosti na mnoha faktorech. Ostatně brašničku nikomu nevnucuji. A hlavně již vůbec nevím, proč se tu řeší ve dřevěných rámech?

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    protože, kdyby byla dřevěná, tak by jsi tam mohl přitlouc věšáčky na ty věci co vozíš.

                    Si představ, že by jsi mohl mít nějaký generický systém přihrádek, které by jsi mohl obněňovat dle převážených věcí.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Jo takhle… No ale v každém případě by to za jízdy chrastilo.

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        tak tam dáš nějakou izolaci.

                        No, ale to ti přece chrastí i tak.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Právě že vůbec ne. Předměty se vlastní vahou sesumírují v klínovité brašně do optimálních pozic.

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            tohoto poznatku by jsi přece mohl taky využít :-)

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Jee, já již nemůžu. Dobře, připouštím pevnou rámovou schránku jako alternativu. Ale ne pro sebe.

                              0 0
                              • Ruprt2  

                                jo tak promiň jestli tě už zlobím.

                                Ale ono je to stejně nesmyslné řešit tu rámy a kola. Když ty už si v životě další kolo stejně nekoupíš, že ano.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  To je v pohodě… No jistě, vzhledem ke svému věku již nekoupím. Ale právě z toho důvodu mě velice zaujala možnost prodloužit životnost stávajícího rámu karbonem.

                                  0 0
                                  • Ruprt2  

                                    tak to neřeš a preeventivně už vůbec ne.

                                    když praskne, tak jsou možnosti. např. toto

                                    popř. dáš výztuhu a vyřešíš to tímto

                                    0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Ty se někam chystáš?

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      To jsem nepochopil, omlouvám se.

                                      0 0
                                      • Rychlej turista  

                                        No píšeš, že vzhledem k věku si už další kolo nekoupíš. Tak mi to přišlo, že nějak nemáš v plánu se dožít dalšího kola.

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Jak dalšího kola? Život není hra.

                                          0 0
                                          • Chiron  

                                            To je samozřejmě tvoje věc, ale většina lidí, které baví cyklistika. Tak v tomhle věku většinou staví/kupuje pořádná kola z kterých budou mít maximální radost, požitek při jízdě a všechno co k tomu patří. Pokud si to dřív dovolit nemohli.

                                            Život možná není hra, ale takovéhle radosti k životu patří. Bez nich by to byla dost nuda. A raději vrazím 100000kč do kola, než abych si je pod polštářem syslil na důchod nebo jednou za rok si koupil dovolenou u moře ze které mi zbudou tak akorát fotky. No ale jestli plánuješ jezdit na Meridě, která není bůhví co, dalších xxlet. Tak to pak hodně štěstí.

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              Ahoj. Tak tos mě dost uzemnil. Byl to nesmělý pokus o vtip a Ty jsi to vzal takhle. No máš pravdu a také by se mi to líbilo. Jenže já nemám na to prostě peníze. Hypotéka, děti atd… Ale hlavně, co je na té Meridě špatného? O co lépe by se mi jezdilo na Tebou zmiňovaném kole v ceně cca 100000? Je mi smutno.

                                              0 0
                                              • JSt  

                                                …co je na té Meridě špatného?

                                                ja nevim. tobe se furt neco nelibi :-D

                                                0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  já myslel spíše objektivně, o co lépe se jede na drahém kole. Nikdy jsem takové neměl, tak nevím. Ještě podotýkám, že mám přes metrák živořící váhy. V tom případě tak nějak předpokládám, že superlehké kolo by se moc neprojevilo.

                                                  0 0
                                              • Mamut  

                                                Nedaj sa zviklat. Tvoj bike povazujem na dostatocny na skoro vsetko (okrem endura az zjazdu). Nevidim ziadny dovod vrazit dalsich 30000 kvoli o kilo lahsiemu biku pripadne o troska lepsim jazdnym pocitom. Take prachy sa daju utratit aj daleko zabavnejsim alebo uzitocnejsim sposobom.

                                                je mi daleko sympatickejsi clovek, ktory na plecke prejazdi kontinent nez niekto, kto na hifi biku jazdi okolo baraku a Kolo pro zivot.

                                                0 0
                                          • Pedro404  

                                            Děkuju ti, za všechno. Takle sem se u netu dlouho nezasmál.

                                            0 0
                                          • Mamut  

                                            :-))

                                            Hinduisti veria, ze ano.

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              Jo jo :). To se mi ulevilo. Již jsem měl obavy, že ten svůj vtip chápu jenom já. Nechci tím samozřejmě říci, že bych byl snad nějak chytřejší. Ale přeci jen, když člověka něco napadne, tak to pak sám snadněji pochopí.

                                              0 0
                  • Smazaný účet  

                    nebyla by fotka té tvojí brašny?

                    0 0
                      • pepek  

                        Vida – taková obrovská brašna a pití má zmrzlý. Kdyby Onuce akceptoval návrh na karbonovou víceučelovou integrovanou schránku (KVIS), mohl by pěkně ve vytápěném rezervoáru vozit teplý nápoj. Malé čerpadlo by pak stačilo na to, aby mohl 1,5 dlouhou násoskou pěkně pravidelně a bez zastavení popíjet.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Zmrzlé pití? Ale kdepak, horký čajík. Je to termoska obalená černou isolepou.

                          0 0
                          • gargamel  

                            A nemusíš při každém pití z termosky zbytečně zastavovat?

                            0 0
                            • Ruprt2  

                              to je ještě v pohodě, ale on ji musí po každém pití omotat izolepou :-)

                              0 0
          • Smazaný účet  

            Já tušil, že v tom bude ještě nějaký zakopaný pes. Bylo by to moc jednoduché a krásné. Ale co ten pán z odkazu?

            0 0
            • kubad  

              pán z odkazu to umí, a má technologie :-)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Nechci vůbec rýpat, bože chraň, ale přesto zde musím uvést pokročilou technologii toho šikovného pána:

                „…Protože jsem musel využívat jen mých omezených možností v mé dílně ve sklepě, volil jsem poněkud netradiční způsob výroby navíjení uhlíkové pásky nasycené pryskyřicí na jádro z polystyrenu hotovil jsem takto jeden rám a kupodivu byl dobrý a mých sto kg uvezl i v terénu bez nejmenších problémů…“

                0 0
                • kubad  

                  no nějak začít musel, pokud chceš jít touhle cestou tak přeji příjemnou zábavu :-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Skutečně nechci být vůbec protivný a oponuji pouze z důvodu mého velkého zájmu o tuto problematiku. Dovolím si tedy lehoučce nesouhlasit. Viz zde:

                    http://www.havel-composites.com/…chemata.html

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak zkusím ještě jednou a pouze k věci! Jestli jsem to dobře pochopil, tak veškeré jiné technologie mimo základního omotání a prosycení vedou jen k zušlechtění povrchu a né k větší pevnosti. Pokud tedy doma zbastlím nějaký karbonový segment, tak bude sice vypadat neprofesionálně, ale bude pevný srovnatelně s továrním produktem? Dík.

                      0 0
                      • pepek  

                        Ne

                        0 0
                      • kubad  

                        ne!!!

                        všechny jiné technologické postupy, teplota a tlak ve formě vedou k výraznému zlepšení vlastnosti materiálu.

                        namotáním doma bez tlaku a teploty rozhodně nevznikne nic pevnostně a vahově srovnatelného s kvalitním karbonem

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Až budu mít chřipku, tak si dám tři kafe a pustím se do toho.

                          Dovolil jsem si také na oplátku trochu zavtipkovat. Myslím, že vám to dost dlužím.

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          A teď zas vážně: Z technologických postupů na výše uvedeném odkazu mi ale vyplývá něco jiného. Totiž že poctivé ruční omotání a prosycení je dodnes základní ověřený způsob zpracování. Tak nevím. Ale pokud máte takovou zkušenost, tak ano. V tom případě se na to vykvajznu. Dík.

                          0 0
                          • kubad  

                            ale tak samozřejmě i tímto postupem se dá ledacos vytvořit,

                            ale chybějící pevnost musíš dohnat množstvím a sílou materiálu.

                            jen kousek textu jak se to dělá :-)

                            …Do pripravených foriem sa veľmi starostlivo kladú listy predrezaných a predimpregnovaných karbónových vlákien. Orientácia vlákien je veľmi dôležitá, pretože smer vlákien ovplyvní silu celku. Do formy sa celkovo položí päť vrstiev karbónových vlákien a tak vzniká vonkajší plášť šasi. Na dosiahnutie hrúbky 1 milimeter potrebujeme uložiť tri až štyri vrstvy karbónových vlákien.

                            Ďalším krokom je úprava karbónových vlákien prostredníctvom množstva tepelných a tlakových cyklov, ktoré sú závislé od špecifických požiadaviek materiálov a zložiek …

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Jo jo, díky. Tak to je jasné. Asi bych vytvořil skutečně jen pouhý uhlíkový laminát. Možná tak dobrý kajak. Kašlu na to. Ušetřils mi čas a peníze.

                              0 0
                      • Mamut  

                        Zhruba je cielom dosiahnut co najviac uhliku a co najmenej zivice. Ked to budes lepit doma na kuchynskej linke, tak na spojenie potrebneho mnozstva vrstiev budes potrebovat vyrazne viac lepidla. Takze vysledok bude vyrazne tazsi a o nieco krehkejsi. Takze na svojom 1. prototype by som asi radsej nejazdil, ale v ramci ziskania skusenosti si spravit klucky do bytu by mohla byt vhodna skola, bez tragickych nasledkov, keby to nevyslo. (Maximalne si vyperies posrane nohavice, ak prasne hajzlova klucka v blby cas.)

                        Ale aj taky Brano Meres nejak zacinal a kde je dnes, ze.

                        0 0
    • pajan  

      Dřevo jako takový je slepej vývoj… Podle mě je budoucnost v bambusu :)

      0 0
      • Volf  

        Nevěř tomu. Budoucnost je již jen v pryskyřici. Levná a relativně jednoduchá výroba, myslím si, že i energetická náročnost nebude nijak výrazně velká. Výrobci tvrdí, že mají i zvládnutou recyklaci a takže je to asi jasné. Bambus musíš nějakým daným technologickm způsobem sklidit, můžeš použít jen omezený počet kmenů / průměry /, steně musíš vymyslet spojky a tak asi nebude bambus nikdy masovou záležitostí. A pak se domnívám, že kovovou trubku nebo karbonovou trubku můžeš předem definvat z hlediska mechanických vlastností. Rostlý materiál ne. Proto i ,, dřevěné ,, modely jsou většinou z překližky a nebo lepených dýh, aby se alespoň částečně vlastnostmi podobaly a dalo se s tím pracovat.

        0 0
        • Mamut  

          Jasne, bambus je vzacnost, ale uhlikove vlakna a zivica padaju z neba ako mana.

          0 0
          • Volf  

            to jsem fakt někde napsal? Mohl by jsi mně to někde ukázat ? Bambusu je zcela jistě dost, ale základem masové sériové výroby je knstantnost vstupního materiálu a to u rostlého rostlinného materiálu nikdy nedocílíš.

            0 0
            • Mamut  

              Nenapisal, ale napisal si

              Levná a relativně jednoduchá výroba, myslím si, že i energetická náročnost nebude nijak výrazně velká.

              Komplet vyroba od prvotnej suroviny po uhlikove vlakno a cela ropna rafineria na zivicu… Neviem ci je to tak nenarocne. Rozhodne daleko daleko viac, nez odseknut bambus. Ten bambus sa tiez da pred vyrobou mechanicky otestovat, ci splna co ma.

              V celej juhovychodnej Azii (a to je velke ako Europa) sa stavaju lesenia z bambusu. A to ja na budovy, ktore su skoro vyssie, nez cokolvek v Europe. A tie lesenia im tam nepadaju.

              0 0
    • Trog  

      Když už tu byla řeč o těch navářkách..

      Mám karbon rám a vyšrouboval jsem čepy na V brzdy,tím pádem mě vznikli 2 díry v zadni stavbě.Může být narušena jeho pevnost a být náchylnější na prasknůtí?

      díky za odpověď

      0 0
      • Smazaný účet  

        porušil jsi membránovou celistvost.. takže se to v tom místě navářek po konečném počtu n-cyklů zlomí.

        0 0
      • JSt  

        je to klidne mozny. jestli se nepletu, nejaky marcoky praskaly po vysroubovani cepu…

        0 0
        • Zdyn  

          To je trochu jinak. Starsi maruny meli spodni nohy lepeny ze tri kusu. Leva , prava noha a mustek a te spoj mustek/noha byl krom lepidle pojisten cepem pro brzdy, ktery zaroven oba dily spojoval k sobe. No a kdyz ho nekdo vyndal a nedal tam jiny sroub, tak se sem tam stalo, ze spoj povolil.

          Ale jinak vymontovani cepu z ramu (vidlice) nemuze mit na pevnost vliv.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.