• Tai

    Zdravím všechny zůčastněné,

    jde mi o to jak a čím čistit kolo respektive jeho součásti.

    Kolo se v terénu dost za..rá, tak bych uvítal pár rad a zkušeností.

    Co se týče brzd, tak tam nejspíše budu používat technosol na kotouče a třmeny. To samé bych použil na očištění přesmykače a následně promázl univerzálním mazivem WD-40. Nejsem si jist u tlumičů. Samozřejmě očistit včetně gumiček, ale je nutné je mazat? Myslím ty trubky stříknout WDčkem.

    Napište svoje zkušenosti s čistěním částí kola. Uvítám nějaké tipy a triky, příp. čeho se vyvarovat.

    Předem díky za odpovědi

    0 0
    • Schoscha  

      Na tohle táma je tady už mraky vláken.Zkus trochu pohledat a dozvíš se co potřebuješ.

      0 0
    • jIrI___  

      WD není primárně mazivo! Takže na vidlici použij spíš silikonový olej.

      0 0
    • Smazaný účet  

      WD neni mazivo:)

      Na retez kazdy radi neco jineho, musis se rozhodout sam.

      Na vidlici a tlumic silikonovy olej. Pokud sistit brzdy, tak bych pouzival jenom vodu na oplachnuti bahna…

      tip na zaver: vyvaruj se cisteni kola;)

      0 0
      • Tai  

        …když to není mazivo, tak co to je když na obalu píšou universální mazivo?

        Dobrá tedy koupím silikonový olej…jinak čištění bych se vyvaroval rád, ale to by asi nebylo to nejlepší řešení :).

        0 0
        • pustipav  

          WD maze, ale neni uplne vhodne – na retez je lepsi neco primo na retez – hustejsiho, co vic ulpi, pak poradne otrit. Na vidlici nepouzivat, silikonovy olej udrzuje ty gumu v dobre stavu, takze je lepsi…

          WD bych pouzil tak na lanka, pripadne na cepy prehazky, presmyku, tam nevidim problem, i kdyz teflonovej by byl asi vhodnejsi, pokud je pri ruce (mam pocit GT85?)

          PS – co chces cistit na brzdach? Cim vic do toho rejpes, tim vetsi pravdepodobnost, ze to poku..:D

          Nic specialniho neni treba, a ty cistice co prodavaj na benzince na auta bych rozhodne nepouzival, kolo neni auto – ad1 to muze poskodit tesneni na brzdach, ad2 ti ty sracky pak tecou rovnou do naboje…

          0 0
        • Smazaný účet  

          WD – water displacement – vytesnovac vody…obsah maziv je minimalni, osbasuje preevsim rozpoustedla a latky vytesnujici vodu.

          0 0
          • RendyD  

            WD-40

            50%: Standard rozpouštědlo (např. minerální lihovina – zejména hexan , podobný petroleji )

            25%: Zkapalněný ropný plyn

            15 +%: Minerální olej (lehký mazací olej)

            10 -%: Inertní složky

            0 0
    • pustipav  

      Uz nejaky patek umyvam kolo jen vodou, jakykoliv jary, cyklostary atd jsou zbytecny a jen vyplavuji mazivo z tama, kde ma byt…

      Na prevody pak samozrejme nejaky benzin nebo tak, ale opatrne at ti to nezatece do stredu nebo do orechu, vyplachnout, namazat a dobre otrit. Na vidlici silikonovej olej.

      0 0
    • xshreck  

      Jedna houba, jeden kýbl. Houbou bláto rozmočím, to opadá/spláchne se.

      Utřu suchým hadrem, retěz a pohyblivé části dosuším kompresorem ( vylétá z tama aj bordel). řetěz máznu finishlinem, vidlici silikonovým sprejem.

      WDčko max na ten přesmyk, ale i tam stříkám radši ten silikonový olej :-)

      0 0
    • Chiron  

      WD používám akorát na přesmykač a šaltr, i když, poslední dobou tam stejne stříkám silikonový olej.

      Na vidli jedině silikonový olej. WD by tak akorát mohlo sežrat gumu. Tím silikonem to stříkám po každé vyjížďce.

      Na řetěz WD moc není, maziva je v něm minimum a hned je pryč. S WD i po 50km na suchu řetěz začíná šustit. Já používám Finisline Teflon Plus v kapátku a nebo se mi taky osvědčil Chainstar normal.

      Kotouče umývám jen vodou, když se mi na ně dostane mastnota, tak použiju nějaký čistič brzd na auta co máme doma. Brzdy pak akorát hlasitě řvou, ale aspoň zas brzdí.

      Kolo umývám většinou jen čistou vodou ze zahradní hadice. Když jednou za čas dělám pořádnou očistu, použiju cyklostar. Rozhodně lepší jak kdejaké autošampony, jary apod.

      0 0
    • tonik666  

      Suché bahno rejžákem, dlouhovlasým úzkým kartáčem a kartáčkem na zuby. Kluzáky utřu vidle a tlumiče suchým hadrem. Kluzáky vidle mažu Triflow (je to PTFE, ale neřeším, bylo mi to doporučeno v servisu). Řetěz mažu při sundání z kola (rychlospojka), umeju cyklostarem a kartáčkem na zuby na zuby a namažu a utřu (a uložím do krabičky, odkud vezmu čistý namazaný řetěz). Na kole řetěz nemažu.

      0 0
      • Smazaný účet  

        A kontrolujes zda nemas na retezu kazy kdyz to beres tim kartackem na zuby?:) Nebo aspon na zubech pily?

        0 0
      • Vilém  

        ty vole, tak ty retezy musi bavit. Kdyby to aspon melo nejakej smysl:) Kdo vi, zda to neni spis na ukor zivotnosti.

        0 0
    • kokos  

      na vidlice jedině Brunox před každou jízdou pár kapek na kluzáky

      0 0
    • Tai  

      Dobrá tedy, děkuji za pěkně rozvitou diskuzi.

      Tak jsem se dal včera do čištění, ale nejde mi o nějaké čištění kostry a tak, to dyžtak vezmu komplet hadicí a nechám oschnout. Nemusím mít nablýskané kolo, jde mi spíš o ty pohyblivé díly jako přehazka, přesmyk…atd.

      Takže brzdy zatím pouze vodou, přesmyk a přehazku jsem vzal technosolí. Stačilo párkrát stříknout a bordel byl pryč, zbytek čistidla se odpařilo a pak jsem to stříkl WDčkem. Ještě teda koupím ten silikonový sprej na vidle, protože mi došel.

      Poslední dotaz tedy co na ten řetěz? Mám ho sundávat jak tu někdo psal nebo to mazat rovnou na kole? Podle mě je zbytečný ho dávat dolů co myslíte? A ještě něco potřebuje lepší údržbu nebo to je pak už jedno?

      0 0
      • pustipav  

        Sundavat pokazdy nemusis, jednou za cas muzes, podle znecisteni…

        Aby se ti leskl ram, tak doma seber takovej ten cistic na sklo – clean atd… ocisti, navoni, leskne se a nemasti :)

        Na retez je toho spousta – do sucha, do mokra, univerzal… obecne lepsi je neco v kapalnicce nez ve spreji – naneses na par clanku, protocis a pak dobre utres a mas to.

        0 0
      • RendyD  

        Používám něco takového – Lubrichain

        0 0
      • Rychlej turista  

        Na řetěz je ideální GT85. Pak nemusíš čistit ani řetěz ani převodníky ani kazetu ani přehazku.

        0 0
    • jmanek  

      Kolo: voda, houba, štětka, plínky na utření :-) Většinou neumývám vcelku, ale sundávám jednotlivé části a umývám je zvlášť a pořádně. Žádná vapka! Žádné zbytečné cyklostary… Olej používám silikonový, na některé části (bowdeny atp) mám ještě lithiovou vazelínu.

      Řetěz: sundám (mám na spojku), hodím do zavařovačky s benzínem, párkrát opláchnu, důkladně promažu. Jde to i v oleji, ale s benzínem jsem zatím neměl žádné problémy.

      0 0
    • lutte1  

      Čistím jen vodou.

      Většinou klasicky kbelík + smetáček a pak hadrem dosucha.Otřít řetěz od bordelu ,namazat aby nezrezivěl.

      Občas místo kbelíku použiju hadici.

      1× za rok celý kolo rozeberu na díly.Všechno pečlivě vyčistím a promažu.Zrovna včera jsem to dělal. :)

      0 0
    • hanness  

      Parkrat do sezony poradna ocista pred panelakem,nebo na chate.Kybl,horka voda,smetacek a kapka jaru.Na jare a na podzim,rozebrani vseho co jde a nasledne vycisteni a promazani.Jinak si obcas vemu do batuzku smetacek a nekde v brodu kolo oplachnu bez nejakeho mydleni.Cim mene pouzivas odmastovacu tipu cyklostar a jim podobnym,tim lepe… a na vidlu a popr.tlumic jedine sil.olej.

      0 0
    • kopečák1  

      Do 5ti mm bahno není vidět a nad 5mm opadá samo…

      Jinak největší nepřítel kola je voda. A už vůbec nechápu ty kompletní rozborky do posledního čepu, co se tu občas objeví.

      Kolo oplachuju po švihu hadicí a omývám košťátkem… mažu řetěz… odmašťovat kotouče a podobně fakt není potřeba…

      0 0
    • daymaker  

      nemyslel jsem si, že to někdy udělám…

      napřed se KOUKNI!!!§!!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.