Cestovní trekové kolo - převodovka v náboji?

13 nepřečtených
  • baboon

    Ahoj, vybírám kolo pro mámu:

    Už přes 10 let jezdí na ocelovém superioru bez čehokoli odpruženého a s výbavou SIS, který se jí ale velmi zamlouvá hlavně proto, že má řazení revoshift (pravou otočnou rukojetí řadí jak smyk (3 rychlosti), tak šaltr (7 rychlostí) v poměrně dobře odstupňovaných jedenácti převodech). S tímhle mechanizmem (ač se to zdá být neuvěřitelné) nebyl za celou dobu jediný problém, vše řadilo relativně přesně a když ne, stačilo doma trochu přitáhnout lanka. Kolo v podstatě jezdilo naprosto bezúdržbově a je na něm téměř vše původní (nebylo pro něj problém najet 60–80km denně).

    Nicméně morální stáří kola se projevilo a zároveň touha po nějakém tom odpružení, tak by mě zajímalo, zda se ještě dneska dá sehnat kolo s revoshiftem v téhle podobě? (Na netu jsem hledal, ale z fotky vidím kulové) a případně zda by nebylo lepší jít cestou převodovky v náboji (třeba Nexus 8) – zde bych poprosil o radu – jak je to s odstupňováním a s náročností údržby (pro mámu je ideální kolo jednou za sezónu nafoukat a já ho pak občas důkladněji vyčistím (řetěz, šaltr a sem tam něco namažu :)).

    Zkusil jsem vytipovat dvě kola:

    S nexusem

    Ale to má hned několik „vad“ – píšou tam protišlapná brzda, což 100% ne-e (na fotce to má ale véčka i vzadu), pak bych spíše preferoval a-head vidlici a hlavně jsem někde zaregistroval poměrně vysokou váhu u kol s nábojovou převodovkou (kolem 16kg), je to možné? To ten náboj tolik přidá?

    S revoshiftem

    V podstatě docela pěkné a relativně lehké, nicméně zatím mě to táhne spíše k tomu Nexusu. Už jen proto, že by mě zajímalo, jak funguje :)

    Za jakékoli plodné nápady či odkazy na kola předem díky!

    0 0
    • baboon  

      Úplně bych zapomněl na kritérium ceny – je to vcelku plovoucí, nebyl by problém být kolem 20k, ale zatím jsem se poohlížel v hladině do 15k.

      0 0
    • baboon  

      Tak jsem ještě hledal a zjistil, že revoshift asi není to, co jsem měl na mysli – neví někdo, jak se to řazení jmenuje? Je to jedna otočná rukojeť, která řadí jak šaltr, tak smyk..Díky.

      0 0
    • Mysee  

      Myslím, že si měl na mysli něco takovýho

      Co se týče kola v cenový hladině kolem téhle, to bude většinou všechno těžké a s nejlevnější vidlicí, která nebude pod mámou ani fungovat. Zkusil bych třeba napsat místním stavičům, jestli se zajímají o převodovku v náboji, případně ten suntour, určitě ti za ty peníze nabídnou něco úplně jinde, než bude sériovka.

      0 0
      • baboon  

        Já doufal, že se nějaký stavič chytne :) Nicméně tu přehazovačku jsem měl na mysli ještě jinou – opravdu je to jedna otočná rukojeť, ke které vedou dvě lanka, má to 11 stupňů na 7×3.

        0 0
      • baboon  

        Tak už jsem to konečně našel! Jmenuje se to synchroshift http://bike4u.cz/…e-3-x-8.html a mámě to skutečně bez jakéhokoli problému fungovalo nejméně 10 let. Takže asi koupím normální trekový kolo ve slevě a bouchnu tam tohle..Akorát nemohu najít 3×9 :(

        0 0
        • pepek  

          Pokud máma potřebuje řadit v těžkém záběru, tak to tam prý nefunguje :-)

          0 0
    • Neunzikger  

      Kola s převodovkami v náboji rád staví Rebelbike http://www.rebelbike.com/index.php…

      Rohlik je mimo finlimit. Ale třeba Shimano Alfine 8 či 11 má volitelné jak řazení: otočné či pákami, tak i brzdy: kotouče či ráfkové.

      Kdyby máti nechtěla ani řetěz, tak i to je možné http://shop.dynamicbicycles.com/…aboutES8.htm

      0 0
      • baboon  

        Ovšem to s tím kardanem vypadá poměrně zajímavě..Ale nějak tak zapomněli napsat váhu, tak aby to nebylo 20kg :( Já jsem se pokoušel o sestavu a jsem na 14k / 12300g (+ cca 1kg na odchylky katalogových hmotností).. Do rebelbiku zkusím napsat, díky za nápad.

        0 0
    • baboon  

      Hmm, tak ve stavbě kola s nexusem se vyskytl jeden nedostatek – potřeboval bych někde sehnat rám s dámskou horní sedlovou trubkou a s horizontálníma či posuvnýma patkama..Nevěděl by někdo?

      0 0
    • baboon  

      Stavba dokončena nakonec s Nexusem 8 – kdyby někoho zajímal výsledek :) Rám pořízen z Ebay z německa. Docela parádní provedení i rozumná váha (naváženo 1800g) za fajnou cenu 40e (pošta bohužel dalších 40 :() Ostatní komponenty z CZ eshopů. Celková cena velmi dobrá (cca 12k) s tím, že to není z úplných low-endů. Váha jsem myslel že bude trochu lepší (těsně pod 15kg), ale nosič, blatníky a pláště tomu daly strašnou dardu :(

      0 0
      • Bulda  

        nexus ok, ale linearni zprevodovani (konstantni krok mezi prevody) ma az 11ka, u 8my se to pohybuje tusim 14–20%, tech 20 uz je docela skok, ale clovek si zvykne :)

        doporučuju ho predelat na olejovou lazen, pokud mas sroubovaci pravy plastovy kryt, tak to není problém, videonavod najdes na YT

        jen ta chopper-geo :( ..ten ram je evidentne na pevnou vidli

        nevim, na co to mama pouziva, jestli jezdi jen lehky teren, coz asi s nexusem a blatnikama bude (i když ta lebka vepředu …mama mozna bude pekna killer-ka …?:), tak je odpruzena vidle spis k zlosti, starosti s ni nevyvazi vyhodu bezudrzbovosti pevny, ještě jsem nevidel trek vidli, která by fakt fungovala o tuhosti nemluve (jedine 29er a snížit zdvih, na tu zas nedas blatnik)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.