CANYON vs. CUBE aneb MTB 60-78 tis. Kč

14 nepřečtených
  • zirecek

    Mám vytipované nové MTB HT 29" pro dlouhána (202 cm, 100 kg, dříve 94 kg – pomalu se blížím zpět). Sportovně amatérská jízda, přes léto ideálně delší výlety do přírody s malým batohem na zádech – Beskydy, Jeseníky, Javorníky, občas i okolo 100 km, občas Rychlebské stezky. Závody už nejezdím. Na jaře a na podzim většinou osazena pevná vidlice, krosové pláště a jízda tak, jak se to teď moderně nazývá „gravel“. Silničku nemám, neplánuji.

    Nejvíce mne zaujal Canyon a Cube, viz čtyři modely v anketě.

    Canyon srovnání dvou modelů zde: http://www.zirecek.unas.cz/…srovnani.pdf

    Cube srovnání dvou modelů zde: http://www.zirecek.unas.cz/…srovnani.pdf

    Navíc mne ještě zaujal Radeon, na jejich největší rám se sice ještě vlezu, ale už tu myšlenku spíše opouštím, přestože oranžová kashima Foxka je žrací na modelu Radon Jealous 8.0.

    Plusy pro Canyon: delší geometrie – rozvor, žádná super krátká zadní stavba, záruka na rám 6 let, dobrý poměr cena výkon.

    Mínusy pro Canyon: Gripshift opravdu nechci – nutný dodatečný nákup páčkového řazení a gripů.

    Plusy pro Cube: Menší průměr sedlovky pro lepší pohlcení vibrací (někdo ale říká, že zase vrže), celkově se mi kola a rámy více líbí. Má páčkové řazení, netřeba dodatečná finanční zátěž. Mám prodejnu, servis poblíž.

    Mínusy pro Cube: I ve velikosti 23" je rozvor o cca 2 cm kratší než u Canyona. Super krátká zadní stavba. Standartní záruka na rám.

    Můj sumář je, že se mi zamlouvá Canyon 7.0 za cca 65 tis. Kč, který mi nepřipadá o tolik výbavově níže než Canyon 8.0. Delší geometrie je pro mne důležitý aspekt. Avšak stále je tam finanční zátěž výměny řazení a finanční zátěž cca 1,4 tis. Kč za dopravu/balení. Velkou neznámou jsou pro mne brzdy u všech čtyřech kol. Nyní mám XTR, kde nemám problém, a nemám představu o brzdách Sram TL, Sram TLM, Shimano XT, Magura MT8 Pro na uvedených kolech. Dále se dívám trochu s obavami na karbonové ráfky Reynolds na Canyon 8.0. Celkově mne výplety poněkud straší s 28 dráty. Sjezdy jezdím občas svižněji a zadní kolo trpí. Snažil jsem se dohledat váhové limity na jednotlivá zapletená kola, ale většinou jsem našel jen do 120 kg. Na zadním kole chci něco trvanlivějšího.

    Budu rád za jakékoliv připomínky k uvedeným čtyřem kolům, ideálně pak zkušenosti s některými koly či komponenty.

    Co vy na to?

    0 0
    • Pikaču  

      Ja bych.hlavne vybíral podle geometrie ( stack a reach) a vymena gripshiftu je asi jako jenen plášť ( tudiz cena zanedbatelna v porovnani s cebou kola).

      0 0
    • Velomiwookie  

      Sel bych do exceeda, bude delsi coz se na Tvou vysku hodi. Btw. kdyz se tam prihlasis k newsletteru tak Ti obratem prijde voucher na free dopravu ;)

      0 0
    • Velomiwookie  

      nicmene behem par tydnu budou u canyonu novy modely tak bych asi pockal

      0 0
      • zirecek  

        Outlet prý bývá v červenci/srpnu.

        U velikosti XL výprodej neočekávám. Je to spíše nedostatkové zboží.

        0 0
        • Velomiwookie  

          ja to myslel tak, jakoze za stejnou cenu koupi novejsi a snad lepe osazenejsi model, vyprodeje v tehle velikosti jsou bez sance

          0 0
          • zirecek  

            A nevíš, kdy bývají nové modely? Na webu jsem si ani nevšiml, jestli tam jsou kola 2019 nebo 2020.

            Díky za tip na dopravu zdarma, :-).

            0 0
            • Rubi  

              z hledani na googlu na me vypadlo tohle:

              "I asked on Twitter about the 2020 range and they said:

              "Hi Cleiton. Unfortunately not! The new models will be introduced around September and later""

              0 0
              • Pikaču  

                Tohle si ale nasel u odpovedi na Lux. Lux je spešl případ. Sleduju německý fórum ohledne Luxe a tam je info o 9/2019 na novy model 2020. Nicméně Luxe nesezenes nomentalne vubec a ostatni modely ano.

                Jinak k veci. Asi bych necekal na nove modely-2020, jelikoz budou drazsi. Pokud nekdo nebude cekat na 1×12 slx/xt.

                0 0
    • Rubi  

      Karbonove rafky vydrzi naopak mnohem vic nez lehke hliniky, daleko min jsou nachylne na centrovani, navic je muzes za cca tisicovku nechat zalepit, kdyz bys ho tuknul. Lehky hlinik musis vymenit cely navic menis i draty, karbon ve vetsine pripadu opravis i zapleteny. 28 dratu jsou ted na xc kolech uplne bezne, sice bych taky vic uvital 32, ale co vozim oboji tak s nicim problem nebyl, nebal bych se toho, treba DT dava na vsechny svoje komplety 28 dratu…

      0 0
    • Gwaihir  

      Ty gripy u exceeda jsou strašné a je to první věc, co chceš měnit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.