• Brontosh

    Ahoj, prvne se chci omluvit,ze tu zas nekdo otravuje s Kanjonama. Bylo toho tu napsano jiz spoustu, ale me zajima jedina vec. JAK TO JEZDÍ? Uvazuju nad par koly (ID-4, Trance) a Nerve XC3. Za ty prachy super vybava, ale… Chtel bych neco pohodlneho. Zkusil jsem i Konu Kikapu (podobny system), ale zdala se mi takova tupa a neprilis pohodova (narozdil od GT a Giant). Tak co mi o tom povite? Dekuji milionkrat!!!

    0 0
    • Gtiker  

      Se mrkni jak jezdi :-.)

      0 0
    • mar_tin1  

      nerve xc4 2006 zehli urcite menej ako gt idrive. ale moc som na tom canyone nejazdil. ma ho kamos…

      0 0
      • Brontosh  

        Ono to bude asi spis takova stihajda nez lážo plážo. Treba to tvoje.Ze?

        0 0
      • MlokCZ  

        To bych si nedovolil takhle jednozančně tvrdit. GT je větší houpačka a na první svezení se zdá žehlivější, ale u Canyonu hodně záleží na nafoukání tlumiče (a řekl bych že právě mnohem více než u GT). Pokud se jezdí Canyon s větším sagem, tak je pohodlný taky slušně, ale hlavně je pořád docela slušný při šlápnutí do pedálů (i bez omezení na tlumiči propedalem).

        0 0
        • Brontosh  

          to jsem se chtel uz davno zeptat: Co je to ten SAG? Jako tlak? Nebo co?

          0 0
          • MlokCZ  

            SAG = o kolik se zanoří tlumič po nasednutí na kolo. A jezdí se na tlumiči tak kolem 20–25%, na FR a sjezd pak i více.

            0 0
            • MlokCZ  

              A větší sag se pak samozřejmě rovná menšímu nahuštění tlumiče a kolo se chová více pohodlně. Ale zase při příliš velkém sagu a málo progresivní zadní stavbě a drsnější jízdě by mohl chodit na doraz. Canyon XC je trošku progresivní (ale ne nějak přehnaně), takže tam tohle moc nehrozí (pokud nebudeš dávat nějaké velké dropy)

              0 0
              • MlokCZ  

                GT-čko je o něco lineárnější než Canyon, takže tam není možno jezdit až tak velký sag, ale protože je ten systém o chlup houpavější, tak to ani není třeba.

                0 0
                • Brontosh  

                  A jak jezdis ty? Jako normalka XC veselejsi jezdeni? Nebo se kazdou chvili kouknes na tachometr jakuz jsi daleko a jajk rychle? Abych si udelal obrazek, kdyz teda davas prednost Canyonu?

                  0 0
              • Brontosh  

                Ja nijak neblaznim. Nejake extra dropy u me neprichazi v uvahu. Na skakani bych si koupil trampolinu a ne kolo:) Proste se chci pohodlne svezt.

                0 0
            • Gtiker  

              Taky zalezi co tam mas za tlumic ze??? A GT Icko ma teda do houpacky dost daleko.Moc by me zamjimalo co to bylo za houpacku asi CUBE ne:-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Samozřejmě, že záleží na tlumiči. A zrovna Cube vůbec houpačka není. Jestli tu bude Fiberman, tak může více srovnat Cuba a GT, ten teď z GT na Cube přešel (a podle prvních jeho dojmů je GT oproti Cubu strašná houpačka).

                0 0
                • Gtiker  

                  A ČTI----Jakýkoliv systém odpružení, který neoddělí odpružení od „pohonu“ kola, bude trpět touto zpětnou vazbou, která negativně ovlivní plynulost šlapání do pedálů. Zpětná vazba způsobuje nechtěnou sílu působící proti pohybu pedálů, která vzniká při pohybu zadního kola – při pružení se zadní kolo vzdaluje od převodníků a řetěz tuto změnu kompenzuje napětím. To má za následek tendenci k otočení převodníků vzad, což vyžaduje od jezdce více energie, aby tento protipohyb překonal.

                  Technologie I-Drive umožňuje pohyb středového složení nezávisle na předním a zadním trojúhelníku. Během pružení zadní stavby je tak zachována konstantní vzdálenost mezi středovým složením a sedlem. Pedály se pohybují horizontálně a zpětná vazba na pedály je eliminována.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tohle je obecný reklamní kec a je dost mimo. Celé je to hrozně moc ovlivněno přesným umístěním čepů a liší se kolo od kola a vůbec není pravda, že u GT bude natahování řetězu menší. Hned se podívám na přesné hodnoty a napíšu.

                    0 0
                    • apache6000  

                      www.gtbicycles.com/…m/riders.php?… zna nekdo znich canyon

                      0 0
                      • apache6000  

                        asi ne,ale ty jo jsi profik od vidlic pres brzdy az po ramy smekam.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Nechápu, co jsi tím odkazem chtěl říct. Jako že slavná jméně mají nějaký vliv na chování systému? Jak se snažím vysvětlit níže, tak ten systém opravdu to napínání řetězu snižuje, jenže je jiná trajektorie zadního kola, která to zase výrazně zvyšuje. A z toho reklamního textu se může zdát, že to vše řeší a je to zázračné a to rozhodně není. Nikde tu nepíšu, že GT je špatný systém, ale mě osobně třeba sedí výrazně méně.

                        Taky ta vlastnost, jak se snaží oddělit systému od šlapání přináší i negativa a to že se to opravdu výrazně více houpe při šlapání.

                        0 0
                        • apache6000  

                          jemon to ze tyhle kola jsou overeny narozdil od znacky kterou tady vnucujes v kazdem thredu o kolech

                          0 0
                          • vlk  

                            důvody které uvádíš jsou nepodstatné-to mohu klidně uvést zase důvod proti jako že „GT jsou kola co se v USA prodávají jako šunty v supermarketech“

                            0 0
                            • apache6000  

                              tebe jsem opravdu necekal dalsi vseved

                              0 0
                            • apache6000  

                              No saint vyrobce meznam

                              0 0
                              • vlk  

                                Ježiš ty jsi popudlivej. Tak sorry, že jsem ti tam zapoměl dát smajlíka. prostě jsem jen chtěl poukázat, že to, že ty kola nezná žádní známá cyklistická osobnost, nebo to, že nejsou ověřený časem automaticky neznamená, že jsou špatná a ty druhá dobrá. To budou zachvíli argumenty typu ty kola mají stříbrnou barvu a tak budou lepší než ta modrá :o)

                                0 0
                            • apache6000  

                              US Olympijský tým jezdní na top modelech a GT se stává oficiálním sponzorem tohoto týmu na olympiádě v Atlantě. www.bikecentrum.cz/gt.php?… mam hodne lidi v USA a muzu ti rict ze tam Gt berou celkem dobre narozdil od RM a No saint to tam nikdo nezna,tak nebud dulezity

                              0 0
                              • vlk  

                                Já tu svá kola nikde nenabízel ani nevychvaloval.Já jen řek, že ty argumenty jsou nesmyslné.Je třeba si nejdříve obě kola zkusit a když není ta možnost, tak věř alespoň simulaci v Linkage.

                                0 0
                              • karliner  

                                Tak to je bomba, že na těch kolech jeli někdy v minulém století na olympiádě. Mě připadají kola GT nehezká.

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            Co to jako je ověřený systém? To myslíš jako, že se u dřívější GT ověřilo, že tam bylo spousta problémů? U současný ty problémy nejsou, ale zase to nemůže být ověřené, když se to dlouho nevyrábí. Já Canyon nikomu nevnucuju, jen je za skvělou cenu, proto je dobré o něm uvažovat. Nikdo si ho nemusí koupit. Pokud máš srovnání s praxe s Canyonem, tak sem s ním a napiš proč a jak se ti co na kterém kole zdá lepší. Ty tu pořád kritizuješ s teoretických podkladů a argumentů typu ověřený systém. Já jsem obě kola jel a další hodnoty jsou z linkage, kde je přesná simulace např. toho řetězu a ty hodnoty tak prostě přesně jsou.

                            0 0
                    • Gtiker  

                      U GT je pohon kompletne umisteny na kyvce a tim si pruzeni udrzuje nezavislost na pohonu coz neni vec CUBE nebo CANYON

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Nikdo tu nevrdí, že Cube nebo Canyon má tak uložený pohon. Já tu mám přesnou simulaci průběhu zadní stavby jak Canyon, tak GT a tam jsou vidět přesné hodnoty napínání řetězu v závislosti na zdvihu.

                        0 0
                        • Gtiker  

                          Bohuzel prosazujes DDR kola ja Z USA a ktere jsou lepsi? Prece ta Americka:-) U tech kol je jine konstrukcni reseni zadni stavby tak ma kazda sve pro a proti Canyon se mi paci ale to jejichj zeslabovani vedev is kam… a vyrizovani reklamace bude asi taky paradicka. GT proste u mne vede na plne care.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Jenže já se tu snažím objektivně srovnat obě kola s výhodami a nevýhodami a nikde netvrdím, že Canyon je lepší kolo, jen píšu vlastnosti. A ty tu bez objektivních argumentů kritizuješ a až téměř fanaticky zastáváš GT (a zatím jsi nenapsal jediný objektivní argument pro GT). Tohle pro mě přestává být už zajímavá věcná diskuze.

                            0 0
                            • apache6000  

                              to bude asi tim ze ho vlastni

                              0 0
                            • Gtiker  

                              Tak ze ty pises objektivni argumenty a ostatni vlastne nemaji paru o cem mluvi? Kdyz ti tady neco napisu tak rikas ze je to reklamni tah.Tak co chces slyset, porad se utvrzujes v tom ze mas asi to nejlepsi( ale asi jen pro tebe) GT je proste perfektni kolo.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Já se v ničem neutvrzduju a nikdy jsem tu nikde nepsal, že mám nejlepší kolo, to mít ani nemůžu, protože každé kolo se víc hodí pro jiný účel a každému může sedět něco jiného. Ta citace je reklamní materiál a rozhodně se podle toho nedá hodnotit kolo. Kdyby to bylo doslova jak je v té citaci, tak dávno jiný systém než i-drive není a všichni kupují pouze i-drive. Já se pořád snažím hodnotit vlastnosti a vůbec nikde netvrdím, které kolo je obecně lepší, to mi jen ty podsouváš. A ty jediný si hned na začátku napsal, že bys šel určitě do GT nebo Gianta a přitom jsi na Canyonu nejel.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  A muj důvod proč bych osobně bral Canyon (a nepíšu nikde, že je to lepší systém nebo že se zaručeně lépe chová) je jasný. Za stejný peníze mnohem více muziky. O systému si musí rozhodnout sám, jestli mu stojí u i-drivu kvůli systému vzít za stejný prachy hůře osazené kolo.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    A taky jsem hned v prvním příspěvku napsal, že rámy to jsou dobré všechny a že se chovají rozdíl. Ale je pravda, že tu ostřejší reakci s těmi argumenty (možná lehce přehnanou) jsem psát nemusel. K té mě pak ještě vyprovokoval apache6000 jeho příspěvkem zcela bez argumentu a já to pak trošku vztáh i na tebe. Takže trošku se za ten jeden příspěvek omlouvám, měl být směrován spíše na apache6000.

                                    0 0
                                    • apache6000  

                                      cemu rikas bez argumentu?jedine spravne argumenty jsou ty tvuje pamatuju si ze jsi nekde psal ze uz se na tomhle foru nebudes vyjadrovat tak se toho prosim te drz

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        To si tedy pamatuješ špatně, nikdy jsem nic takového nenapsal.

                                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Umístění je nezávislé, což dává to jiné chování tomu rámu, ale jen omezuje natahování řetězu (nikoliv eliminuje), které je zase zvýšeno jiným pohybem osy zadního kola (jak už jsem vysvětloval na grafech).

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    Takže u toho reklamou vychvalovaného GT dochází při maximálním zdvihu k protažení řetězu o 13,5mm. U Canyonu u maximálního zdvihu o 12mm. V průběhu zdvihu je pak u GT natažení lineární (tzn. pro 1/3 zdvihu je to přesně 1/3 z těch 13,5mm). U Canyonu je to lehce degresivní, tzn. v první části zdvihu je natažení řetězu ještě o něco menší. Čistě natažením řetězu z důvodu pružení je na tom tedy Canyon dokonce o chlup lépe (ale jsou to hodně podobné hodnoty, tedy v praxi rozdíl zanedbatelný). U GT je to napínání řetězu systémem hodně sníženo (ale ne tolik aby to zcela eliminovalo to větší napínání od jiné trajektorie zadního kola), ale zase trajektorie zadního kola je jiná a to zase zvyšuje napínání řetězu (u GT je v maximálním zdvihu kolo 12mm více vzadu oproti klidovém stavu, u Canyonu o 1mm více v předu). Zase ta jiná trajektorie zadního kola u GT je lepší a trošku zvyšuje aktivitu systému.

                    0 0
                    • Gtiker  

                      Jak si k tomu dosel??

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak holt si dám tu práci a hodím se i ty grafy.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak aby se neřeklo, tak ty grafy, kde je to vidět jasně, z kterých jsem vycházel pro napínání řetězu. Pro rejpaly dodám, že i když se jedná o starší ročníky rámu, tak přepákování ani systém se u obou téměř nezměnil (pouze u Canyonu přibylo 5mm zdvihu). Nejprve GT.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            A Canyon.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak Canyon není napínání řetězu, ale průběh osy zadního kola. Hned budou i průběh pro GT a řetěz pro Canyon.

                              0 0
                              • Gtiker  

                                Ten tvuj CANYON ti proste retez napina a to tema grafama nezachranis VIVA MARZOCCHI :-)

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            Canyon řetěz.

                            0 0
                            • Gtiker  

                              Na papire to vypada vsechno jinak az vyjedes tak to poznas. Se divim ze te jeste nikam neprijali do vyvoje, urcite by si jim tam ukazal jak se na to jde.

                              0 0
                              • orca.1  

                                Hele musím se Mloka zastat, narozdíl od tebe sem dává objektivní údaje a ne jen propagační materiály. Prostě ho ty technický parametry baví, takže ví o čem mluví. Tvoje GT určitě jezdí hezky, ale troch objektivity by neškodila.smajlík.

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Jenže já jsem na GT jel a na Canyonu taky, takže já vim, jak to vypadá. Sice by chtělo jezdit déle a představu mám.

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            A GT průběh osy zadního kola.

                            0 0
                      • vlk  

                        Stáhni si třeba program linkage-tyto grafy máš i v demu-myslím, že ve výběru nasamplovaných kol tam GT a obdobný systém jako má canyon je.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Aby neřekl, tak za chvíli hodím grafy jak průběhu zadní stavby, tak průběhu řetězu přímo pro GT i Canyon.

                          0 0
                          • Gtiker  

                            Prujezd ZAROSTLOU DIROU to toho moc nezvladne ten tvuj DDRon:-)

                            0 0
                            • Brontosh  

                              No tak prosim! Prestante se navazet do Mloka! Ja jsem rad, ze mi tu napsal spoustu veci, o kterych sem ani netusil. A uz sem po3. nemusite davat furt ten samy obrazek.

                              0 0
                            • vlk  

                              Záleží jakou , jestli to byl velký kanál bez víka, tak by jsi zlomil cokoliv.

                              0 0
                              • vlk  

                                PS: Vím o čem mluvím-takový kanál mě potkal v 6 letech na dětském (ještě ruském) kole-3 stehy, kolo na 2 ks :o). Alespoň bylo nové-to už bylo BMX.

                                0 0
                            • fousek  

                              No tahle fotka je tu uz po 3. ne-li vickrat videli sme ji a co, ja zas slysel ze praska Specialized Demo, takze je to kram? O GT tu taky kolujou ruzny pomluvy, LTSka se lamou stary i-drive maj napr kustku, novy spatne utesneny loziska a co? Kazdy kolo ma nejaky slabiny a kdyz budes chtit tak skoro u vsech ramu najdes na netu fotku zlomenyho ramu. Doporucuju ti necist reklamni letaky, nebo spis je cist az kdyz uz to mas doma a potrebujes se ujistit ze si nakoupil dobre

                              0 0
                          • vlk  

                            Až si přečeteš, o co jsem tě požádal na mailu, tak se asi se shrozíš o co prosím :o) a nebo se na to vykašleš :o(

                            0 0
                    •  

                      Mě by čistě hypoteticky zajímalo jak je to sprotažením řetěti u Giant Reign nebi Trance. De to zjistit?

                      0 0
                • fiberman  

                  Dostal jsem se k tomuto příspěvku později, ale můžu porovnat GT iDXC4 a Cube AMS pro. GT je krása z kopce ale dřina do kopce(jako když slapeš v bahně)Fox RP3 to trochu zlepší ale ne moc. Cube je žiletka do kopce a slušná práce z kopce. GT má strašně vysoko zadek, ale v podstatě s tím jezdíš jak se Zaskarem-musíš pracovat s těžištěm do prudkého výjezdu a v prudkém sjezdu musíš jít za sedlo. Těď jsem s Cube projel pár úseků Drásala a můžu říct, že výjezdy jsem neřešil a jenom šlapal a ty prudké sjezdy jsem klidně seděl na prdeli a ani mě nenapadlo jít za sedlo.Další věc jsou tlaky v tlumiči a tím asi i životnost těsnění GT na 83kg-230PSi Cube 80PSi.Sice různé tlumiče a systémy ale něco to vypovídá. Jinak zrovna na Cube asi není ideální tlumič RS MC3.3, tam se ten MC chová dost tvrdě. Já osobně bych tam dal Foxe. Nejsem příznivec ani odpůrce žádné značky, jen zkouším co mi bude sedět. Takže result: GT víc pohoda, sjezdy, klídek. Cube-Maraton.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    S tím Foxem souhlas, opravdu by to asi s nim bylo lepší. I když od té doby, co jsem ještě snížil tlaky až na těch 60–65psi podle venkovní teploty, tak už to je dobrý i s tim MC, na 70psi mi tam stále zbýval tak 1cm nevyužitého zdvihu. Uvidíme až porovnám s AMS 125, který bude mít RP23. Takže Fox + 25mm navíc, ideální to kombinace :-)

                    0 0
                    • vlk  

                      Más sice tlumič RS sid, a také jsem snížil tlak ale mám také ten pocit, že poslední cm ze zadního zdvihu(vidlice) jsem snad ještě nevyužil.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Já už v tom nastavení dokážu využít zdvih celý, ale už mám poměrně velký sag. Zřejmě jsou RS tlumiče (minimálně v délce 165mm, podle názorů u Canyonu ESka na delší provedení Pearlu, tak tam to už je lepší) prostě na konci zdvihu hodně progresivní, protože samotná zadní stavba Cuba je na konci zdvihu dokonce nepatrně degresivní, takže je to způsobeno pouze tlumičem.

                        Chtělo by to nějaké aktuální grafy průběhu tlumičů a to ještě pro různé délky, aby bylo vidět, jak moc se liší stejný tlumič v různých délkách. Bohužel to nechce nikdo moc měřit, já alespoň žádné k dispozici nemám, jen ten starý test z roku 04, kde žádný RS tlumič nebyl.

                        0 0
                        • fiberman  

                          Mně tam spíš chybí citlivěší nastavení MC. Hned ta nultá poloha mi připadá jak u Foxe víc než trojka u GT. Řekl bych, že ten tlumič by byl skvělý na jednočep. Asi ale na to v Cube přišli když letos dávají jen foxe. Z druhé strany RS nebude mít problémy jako Fox s jeho stuck downem.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak tohle tak opravdu je, ale mě to vůbec nevadí (u RP23 tohle bude určitě lepší, to už mám ověřené, ale na druhou stranu, protože nebudu mít dálkové ovládání, tak to na propedal stejně budu přepínat ještě méně než teď na MC). Jezdím 95% času s otevřeným tlumičem a na těch 5% (hlavně výjezdy na ne příliš rozbitém terénu a na silnici) mi to sedí.

                            0 0
                        • vlk  

                          No já mám nějaké grafy z Vela časopisu, ale je to strašně starý, tam ty dnešní tlumiče vůbec nejsou. Si nevzpomínám, že by to v nějakém časáku poslední dobou s grafy vůbec vyšlo.Všude řeší jen vidlice. Jinak je to jak říkáš, když bych měl nastavit tlumič(také tlumič dílky 165mm), aby využíbval celý zdvih, tak mám docela velký saq-což pro mé kolo není, vhodné-ono to mé má mít nastaven saq na minimum(jinak by nebyly raménka u vp v ideální pozici, aby zabraňovali pohupování ).Ještě mě napadlo, že bych použil delší tlumič, kde bych si mohl dovolit větší saq-ta stavba to snese. blbé je že další skok je až na 185mm. Nic mezi jsem neviděl.

                          0 0
                        • vlk  

                          PS: A to jsem si myslel, že tu progresivitu u té nové řady tlumičů zmenšili-maj širší komoru. Já zkoušel akorát Thiefův pearl 185mm délku na canyonu a ten mu chodí pěkně(vypadá, že dokáže využít zdvih lépe) ale jel jsem na tom jen pár obrubníků a navíc on nemá kolo on má štafle :o)

                          0 0
                          • TheIF  

                            Máš pravdu, já jsem z Perlem spokojen – žehlí parádně a využívá celý zdvih

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Mě by právě zajímalo, jestli to u Pearlu je tím, že je delší a má větší komoru pouze kvůli délce (a tedy bude to tak i 3.3 v delším provedení) nebo má prostě Pearl větší komoru než 3.3 obecně (přeci jen těch 51mm chodu je oproti 38mm dost velký rozdíl, takže muj odhad je, že větší problém je, že je tam krátký tlumič, než že to je 3.3). Už jsem zkoušel docela dost kol, kde byly tlumiče s delším krokem než těch 38mm, co maj ty 165ky, ale bohužel žádné z nich nemělo RS tlumiče (téměř všechny s Foxem), takže jsem tohle ani nemohl vyzkoušet (i když tam bych to ještě musel řešit, kolik je vliv tlumiče a kolik stavby, ale přibližně by se to dalo, když porovnání stavby bych měl v linkage).

                            0 0
              • MlokCZ  

                Jenže záleží, co si kdo představí pod pojmem houpačka. Tohle je hrozně zavádějící. Ale při přímém srovnání se jak Cube, tak Canyon houpe méně než GT.

                0 0
        • MlokCZ  

          A ještě hodně záleží s jakým tlumičem byl Canyon ježdění. S RP23 se mi zdál při krátkém testu, co jsem ho zkoušel o hodně lepší než co jsem kdysi jel na starším modelu se swingerem.

          0 0
          • Brontosh  

            Prave to se mi libi na tom Canyonu. Ze ma super tlumic i vidlu hned od zakladu.

            0 0
          • vojta  

            Nevsiml jsi si, jaky mel tlumic interni nastaveni ProPedalu ( ikonka se „sloupecky“)? Chci vymenit Swingera za RP23, ale mam zatim ponekud rozporuplne informace – od Canyonu mi prisla odpoved, ze pouzivaji interni nastaveni „Medium“ a co jsem se poptaval dvou majitelu novych Canyonu tak maji verze „Light“ (na ramech S,M)

            0 0
            • MlokCZ  

              Je na něm ikonka light, takže potvrzuji tu informaci od těch dvou uživatelů. Ale i přesto, že je označen light, tak propedal v poloze 3 je to téměř lock.

              0 0
              • vojta  

                Hmmm.. nic moc … a nevis, jaka velikost ramu to byla? Jeste ve mne drima jiskricka nadeje, ze na vetsich ramech bude jina verze… CykloSvec totiz dodava pouze verzi „Medium“ a vzhledem k tomu, ze predpokladam, ze u Canyonu vi, co delaji, bych mel rad stejny tlumic, jaky je origos.

                0 0
                • MlokCZ  

                  L-ko.

                  A myslim, že verze tlumiče medium nebo light nemá moc velký vliv (tedy alespoň ne pro mě, taky ještě nevím, co bude za verzi na Cubu). Já jezdím stejně téměř pořád s otevřeným tlumičem, tam je fuk verze. A když jsou teď ty tři polohy hodně rozdílné, tak si pravděpodobně najdeš tu správnou na obou verzích. Jediný riziko je, že poloha 1 na verzi medium už bude moc, pak je problem.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Jinak pokud by bylo na výběr při kupovaní samotného tlumiče, tak já osobně bych vzal určitě light verzi. Ale samostatně je asi běžně k sehnání jen ta verze medium.

                    0 0
                  • vojta  

                    Toz teda dik … prave jsi uhasil tu posledni jiskricku .. :-( . A trefil jsi i duvod mych obav – nerad bych mel pri asfaltovych presunech a vyjezdech, kdy planuju zapinani ProPedalu, HT. Na tom jsem se ted parkrat svezl ( Swinger byl v servisu ) a dekuji, jiz nechci. No nic, asi to budu muset risknout, prinejhorsim budu muset vydat dalsi 3k na predelani na verzi „Light“ :-((

                    0 0
              • kacacka  

                no já mám na M light a jezdím jen 1 propedal…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ono proč ne, záleží, co si od propedalu slibuješ. Jsem ty rozdíly poloh nezkoušel na tom kole moc dlouho, ale jinak ten kamarád teď jezdí na 2-ku. Ale používá to podobně jako já MC na svojem kole, tedy prakticky trvale tlumič otevřený a jen sem tam do výjezdu nebo na asfaltu na propedal. Na častější zapínání bude ta jednička určitě lepší. A taky to bude závislé i na váze jezdce.

                  0 0
                  • kacacka  

                    mě se to na 2 ani nehne a na 3 už vůbec :) rozdíl mezi open a propedal mi přijde skoro 0

                    0 0
                    • Twisp  

                      asi budes muset trosku zkorpulentnet :)

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      No počkej, pokud by rozdíl mezi open a propedal byl skoro 0 a měla si to zrovna v poloze 2 nebo 3, tak by to znamenalo, že se ti to téměř ani nehne i v poloze open a tedy že máš vlastně HT :-)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A pokud jsi to myslela pouze pro nastavení pro polohu 1, tak je to zajímavý. Pak to chce asi fakt aspoň batoh na záda :-) Poloha jedna mi přišla sice už docela aktivní, ale na open to bylo aktivnější mnohem více.

                        0 0
                        • dada  

                          je to fakt asi o vaze…ja sem si na to sed a bylo to kov na kov…ona si jen mysli ze se to nehoupe…vlastne je ji to jedno ta ma tolik energie ze kdyz nejkou ztrati v tlumici tak to ani nepozna…:)

                          0 0
                          • kacacka  

                            kvůli tomudle sem se musela odhlašovat :)))

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Já to taky nemám vyzkoušené moc, jel jsem na tom chvíli. Jen polohu open x propedal na dvojce, to jsem už vypozoroval více, když na tom jede kamarád (tak se to skoro posuzuje lépe než když se na tom jede). Polohu 1 × 2 otestuju více až mi taky konečně dorazí kolo (sice ne Canyon, ale také s RP23).

                            0 0
                      • kacacka  

                        mně se to ale hejbe :(

                        0 0
        • mar_tin1  

          na tom canyone som mal sag tak 30 percent. tlmic swinger 3w. zehlilo to podstatne menej. drobne nerovnosti na rozbitom asfalte to subjektivne nebralo vobec…

          0 0
          • MlokCZ  

            To je právě to, ten swinger. Já teď srovnávám vše s Canyonem 07 s RP23. Pořád bude GT asi o chloupek větší žehlička, ale rozdíl je malý.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ale abych hodnotil přesněji, musel bych ty kola jezdit déle a mít přesně naladěno na svuj styl a váhu (obě jsem zkoušel při aspoň přibližně nastaveném kole, jezdil to vždy cca stejně těžký jezdec, ale třeba Canyona já bych foukal méně na větší sag než on, on více skáče než já a má to tak schválně).

              0 0
            • mar_tin1  

              to by mohlo byt. tie 2k7 canyony su podstatne lepsie osadene ako 2k6…

              0 0
              • MlokCZ  

                Já mám objektivnější srovnání ještě na Cubu, svoje kolo znám perfektně a když jsem jel na stejném rámu se Swingerem, tak rozdíl byl velký (a bylo to při minimálním doporučeném tlaku v spv komoře). A to RP23 chodí ještě o chlup lépe než muj MC 3.R

                0 0
            • Brontosh  

              A jsme u prvopocatku veci. Je na ko**kot kupovat bike podle obrazku a popisu na netu a neprojet se na nem. JE TU NEKDO S CANYONEM NERVE XC 2007 Z OKOLI BRNA CI ZLINSKO-VSETINSKA?

              0 0
    • MlokCZ  

      Já osobně bych z toho výběru šel určitě do Canyonu, ale každý z těch rámů se chová trošku jinak a i když jsem měl možnost se na všech svést, tak to bylo svezení pouze krátké, takže nebudu raději příliš hodnotit, to by nebylo moc objektivní. Ale jsou dobré ty rámy všechny. Ale pokud Canyon, tak bych šel určitě do XC4, tam se to připlacení vyplatí určitě (narozdíl od vyšších, tam už je to sporné). Kona Kikapu není podobný systém vůbec. A kromě toho že to je úplně jiný systém, tak má i jinak přepákováno (tedy nejen zásadní rozdíl umístění čepu u náboje). U Canyonu XC3,4 se mi líbí, že je 115mm zdvihu (a ve předu se to dá taky na 115 přehodit).

      0 0
      • Brontosh  

        Cekal jsem, ze se ozves:) Vecny zastance nemeckych fahradu. Ale dik.

        0 0
      • Hasňa  

        Předevčírem jsem objednal XC 5.0. Docela jsi mě Mloku potěšil. :-)

        0 0
    • rf  

      Skoro bych řekl, že z mého pohledu důležitější než malé rozdíly v grafech trajektorií zadní stavby (např. GT x Canyon) je kvalita rámu jako celku. Zeslabování je fajn, ale co je moc to je moc. Obávám se, že když rám zní jak plechovka od Coly (např.moje Merida MATTS taky) tak to nese svoje rizika (viz. nabořený Canyon). V tomto konkrétním sporu se přikláním ke GT.

      0 0
      • Hasňa  

        No, přidám takový odlehčený postřeh. V případě XC 5.0 07´ je kolo za těžko uvěřitelnou cenu pouhého součtu cen výbavy. Takže rám je vlastně takový bonus zdarma. Kdyby ten rám i nakrásně byl Scheferem tak špatně navržený a každý druhý praskal a roloval se při nájezdu na chodník, tak no harm done. Koupí se nový Giant, GT, RB, nebo cokoliv jiného na eBay, přestrojí se výbava a jede se dál, močálem černým, podél bílých skal. Nehledě k tomu, že to podle mě bude všechno trochu méně dramatické. Na německých fórech, se žádné nadstandardní praskání neobjevuje, firma vystupuje seriózně a sama kontaktuje majitele tady prezentované bouračky a ta díra by asi něco, rám, nebo vidlici, zlomila v každém případě.

        0 0
      • Hasňa  

        Nejen Canyon se roluje když člověk vlítně do jámy.

        0 0
        • TomasN  

          Myslim, ze stejny osud by cekal i GTcko…

          0 0
          • Hasňa  

            To se dá s velkou pravděpodobností předpokládat. Snad carbonový rám by to ustál, ale tam by šla do kytek zase vidle. Prostě v těchto případech má býč člověk rád, že je celý, koupit novou kostru, převěšet výbavu, vyrazit do hor a od přihlouplých fanatiků jakékoliv jiné značky očekávat, že tady budou roztrubovat, že jejich kolo světové značky (Rocky Mountain, KTM, Kona, Stevens, Scott by ten náraz zcela jistě vydrželo.

            fotos.mtb-news.de/fotos/show­photo.php/pho­to/155653/cat/504

            fotos.mtb-news.de/fotos/show­photo.php/pho­to/176194/cat/504

            fotos.mtb-news.de/fotos/show­photo.php/pho­to/126359

            fotos.mtb-news.de/fotos/show­photo.php/pho­to/195162/cat/504

            fotos.mtb-news.de/fotos/show­photo.php/pho­to/7933/cat/504

            fotos.mtb-news.de/fotos/show­photo.php/pho­to/215327/cat/504

            0 0
            • TomasN  

              Vyborne, moc hezky, doufam, ze se podivaji vsichni militantni priznivci svych znacek, hlavne z pocatku tohoto threadu :-)

              0 0
              • Gtiker  

                GT tam nikde nevidím:-)))

                0 0
                • TomasN  

                  Coz vsak neznamena, ze se stat nemuze :-D

                  0 0
                • TomasN  

                  …zlomit se da vsechno

                  0 0
                  • Gtiker  

                    Sranda musi byt, moc se mi libi jak kazdy prosazuje urcitou znacku:-), bez toho by to urcite neslo!! GT je proste GT:-))

                    0 0
                    • Hasňa  

                      Tady máš to tvoje slavné Grand Turismo… :-)

                      0 0
                      • Gtiker  

                        Na to jsem přesně čekal, až to tu někdo hodí.Další DDRon:-)).Ale takovou harmoniku to prostě nikdy neudělá(viz. obrázky KAŇÓN:-)Viva Gary Turner

                        0 0
                        • Hasňa  

                          To miluju. NIKDY se to nezkazí, DDRon, JEDINĚ něco, VŠECHNO ostatní je šunt,…

                          Už se Ti tady všichni smějou.

                          0 0
                          • Gtiker  

                            Neříkám že je všechno šunt, jen musím taky bránit značku, jako ty:-).Tak si to tak neber, objednal si hezké kolo, tak at se ho dočkáš.

                            0 0
                            • Hasňa  

                              To je zásadní nepochopení. Na nebráním svou značku. To ani nemůžu, nemám s ní ještě ani kilometr zkušeností. Jen mě prudí fanatické prosazování jedné značky, ať už je to kterákoliv. Garážové Těžítko je jen jedna, ničím nevyčnívjící, značka z mnoha. Jasně, řadí se k těm starším, známějším a větším, ale to je tak všechno. Takže příště, až se někdo zeptá, jak něco jezdí, a ty odpovíš fotkou jednoho ohnutého rámu a notickou, že „jedině GT“, bude to stejně směšné, jako v tomhle vlákně.

                              0 0
                              • Gtiker  

                                Přečti si to od začátku. Ptá se na více značek kol tak jsem mu psal že JÁ osobně bych KANÓNA nebral a dal tam fotečku zmíněného KANÓNA(recese).A co tě prudí je tvoje věc, budeš se s tím muset vyrovnat.A zase se navážíš do Garyho Turnera :-(

                                0 0
                                • Hasňa  

                                  Nemá to cenu. Z jednoho nabouraného rámu jsi vyvodil, že se to „muchlá jako papír“ a že „určitě ne Kaňour“ a „určitě jo GT“. Pro mě plytké hodnocení bez relevantních argumentů. Samozřejmě taky názor a máš na něj plné právo. Mlokovy argumenty se mi nicméně zdály přece jen eudovanější. A bylo by tomu tak i kdyby v nich tvrdil, že Canyon je srágora a odůvodnil to stejně dobře. Prostě proti tomu jednomu zbořenému rámu stojí x nezbořených (www.mtb-news.de/…mdisplay.php?…), 5 let záruka, zájem výrobce o tu bouračku, výborné testy v časopisech, ať už si o nich myslíme co chceme, nebývalý zájem zákazníků, v drtivé většině jejich spokojenost, naprosto běžné materiály v konstrukci (stejné jsou k vidění všude jinde a nedělám si iluzi, že by nějaký výrobce trubek vyráběl speciálně pro Canyon něco extra) a v neposlední řadě celkem provalený konstruktér. Je to jen můj osobní dojem, ale myslím, že Kaňour a Giga Trash (:-) sorry, fakt jen joke, nemohl jsem si pomoct) hrajou stejnou ligu výrobců kol vyšší-střední až vyšší třídy. Takže asi tak to vidím já. V žádném případě nesdílím Tvou víru, že Canyon dělá papíráky a GT nekonečnou kvalitu. Ty bys pocitově, bez exaktních argumentů, preferoval GT. Já Spešla, Rocky Mountain nebo Marina (na ty ale nemám). A abych byl úplně upřímný, tak nad GT jsem taky přemýšlel a Canyon zvítězil, jak už to tak chodí, cenou a výbavou.

                                  0 0
                                  • Gtiker  

                                    Ok. Taky jsem to přehnal, tímto se tedy omlouvám KANÓNU:-)a ostatním, ta fotka je pravdiva, ale byla to RECESE tak to pochop.Mě osobně se zamluvají americkaá kola(design)Ma­rin,Spec,Jamis,SC, to jsou kolečka:-).Štve mě že je tu je tu pár lídí co si myslí že jejich názor je nadevše a pár ovcí jim to posvětí( jedině REBA atd..)nemyslím tím tebe!Tak jsem trochu vzbudil pohoršení a o to tu jde:-).Musí se tu vyměnovat názory ať už jsou jakékoliv a né že jeden něco plácne a všichni poslušně souhlasí.Tak všechno v dobrým :-)

                                    P.S.__GT__:-))

                                    0 0
                                    • Manas  

                                      S Jamisem sis u me splhnul :-)

                                      0 0
                                    • Hasňa  

                                      Jo, s tím můžu zcela souhlasit. Já zase naopak chtěl kolo české. Dělá mi potěšení kupovat české věci a nechat prachy doma. Ale žádný zaplatitelný four bar linkage jsem nenašel. Škoda. Tak jsem sáhl aspoň do EU, ať se nám nezhorší obchodní bilance. Než to praskne, nebo to rozmlátím, tak už snad RB bude mít čtyřčep.

                                      0 0
                                      • Gtiker  

                                        Já jsem sháněl jen rám na skládačku a sehnat rám na celopéro je u nás v ČR dost težká věc. Nad RB jsem taky přemýšlel(podpořím Český trh), ale je ten jejich vývoj se za posledních pár let nikam nehnul(celopéra-systém pružení) a k reklamacím se taky staví né moc dobře. Známý měl to jeji CRXo a prasklo mu FI. RB mu reklamaci neuznala ale dala mu slevu na nákup stejného nového rámu. Tak si myslím že česká firma si má hýčkat své zákazníky a né naopak.

                                        0 0
                                        • karliner  

                                          No, já RB mám a s jejich přístupem jsem spokojen na 110%.

                                          0 0
                                          • Hasňa  

                                            Už jsi u nich někdy reklamoval prasklý rám? Nebo jsi jen zakoupil a jsi spokojený uživatel bez závad. Což je samozřejmě ta lepší varianta.

                                            0 0
                                            • karliner  

                                              spokojený uživatel víceméně bez závad

                                              0 0
                                              • Hasňa  

                                                No právě. Každý výrobce, prodejce, má super přístup. Dokud nedojde k reklamaci. Pak se ukáže. Do té doby je hodnocení výrobce, prodejce, více, méně bezpředmětné, neboť podat kolo přes pult a vzít si peníze umí i náš jezevčík. Až v nouzi se ukáže, jestli ten úsměv na rtech výrobce, prodejce, je jen televizní, nebo upřímný. Takže těch Tvých 110% procent, což je mimochodem věcný nesmysl, má i odpovídající váhu. Až Ti to praskne, ne že bych ti to přál, a výrobce, prodejce, řekne: „Ups, přivezte to, my vám všechno přestrojíme na nový rám, sorry for inconvenience.“, tak se můžeme bavit o kvalitě přístupu k zákazníkovi. Jinak Ti samozřejmě přeji mnoho krásných kilometrů bez reklamací.

                                                0 0
                                                • karliner  

                                                  Hasňo, nevím, kolik jsi kupoval kol a kolik z toho RB (je moje čtvrté MTB, předtím jsme měl Olpran, pak Wheeler – oba ukradeny, pak Scotta a teď jsem si koupil Speedstera), takže trochu srovnávat můžu, myslím. Tebou zmiňovaný věcný nesmysl je použit jako nadsázka cs.wikipedia.or­g/wiki/Nads%C3%A1zka a je tím myšleno, že prodejce (výrobce v případě RB) mi neprodal kolo stylem Tvého jezevčíka, ale přidal i cosi navíc – oněch „věcně nesmyslných“ 10%. Mimochodem, reklamoval jsem šmejdskej tlumič (Fox) a reklamace byla RBéčkem promptně vyřešena. Osobně si nedovedu představit, jak bych obdobnou causu řešil s Canyonem – do RB jsem přivezl kolo s rozbitým tlumičem a za 4 dny jsem měl opravený tlumič a nachystané kolo…

                                                  0 0
                                                  • TheIF  

                                                    ale přidal i cosi navíc – oněch „věcně nesmyslných“ 10%

                                                    To je sice hezké ale pro mě je mnohem důležitější –30% z ceny, ktereho dosáhli vyřazením distribuce a prodejců, kteří by mi pak možná nabídli těch tvých 10% navíc… :-)

                                                    Co se týká reklamaci, tak se to dá určitě řešit přes ně, ale kdo by čekal měsíc(e) ? Já bych snad kromě rámu a vidlice nic nereklamoval

                                                    0 0
                                                  • karliner  

                                                    :-))) Vyřazením distribuce a prodejců dosáhli kromě toho, že ušetří na jejich maržích i skutečnosti, že nikdo nic nereklamuje :-)))

                                                    0 0
                                        • Hasňa  

                                          Asi nejde generalizovat, ale jestli to byla prasklina u, nebo ve sváru, tak by to jako reklamaci, v záruce, měli uznat. Jinak je to na pováženou. Z 99% je to nedodržením technologického postupu při svařování, nebo pří následném žíhání.

                                          0 0
                                      • cabbage  

                                        taky si řikám, že by mohli přijít s 4čepem, nebo ještě lépe s VPP alá 24, ale na to sou to moc velký fandové jednopantu..

                                        0 0
            • Darkson  

              ty jo, to musí být řachy, nechtěl bych něco podobnýho zažít v sedle…

              0 0
    • kesu  

      z tohodle vyberu bych asi sel do canyonu ikdyz nizka cena je vykoupena tim ze to musis individualne dovazet a nikdo nevi jak opravdu resej reklamace.Pokud to nespecha tak bych mozna pockal na nejakou extra nabidku na treba stumpjumpera kterej vloni sel sehnat za 45tis kc po prazdninach.Pokud ano tak asi toho canyona.Nicmene pokud gt tak bych volil spis 5tku.jako jedinou dost podstatnou vyhodu canyonu oproti temdle dvou je znacna vahova uspora cena.Co se tyka chodu zadni stavby dovolil bych si ty rozdily zanedbat.GT se sice malinko zamyka pod brzdou,ale u canyonu mi zase prijde zdvih okolo 110mm malo,proste na me pusobi malym zdvihem a trance sem nejel ale tezkej je taky.

      0 0
      • vhonzl  

        tak jsem objednal Canyon XC4…Kdyz jsem si ale prepocital kurz, ze to vyjde celkem na 40litru a jeste musim koupit boty a pedaly, tak jsem do posledni chvile bojoval jestli by mi nestacil Grand Canyon 6 za 1000EUR, ale nakonec jsem to odeslal:-)

        0 0
        • Hasňa  

          Paráda. OVŠEM, teď se ukáže, jestli se nestaneme jen profesionálními dopisovači s Helmutama v Německu. Pár nážků na dodací doby jsem už zaznamenal. Já jsem objednal minulý týden a stále žádný Bestätigungsbrief jsem neobdržel.

          0 0
          • MlokCZ  

            To záleží, co přesně si objednal. Pokud model a velikost, kde je na webu, že je skladem, tak by kolo mělo být za 1–3 pracovní dny připravené k expedici. Pokud ale model, u kterého není označeno, že je skladem, tak čekací doba může být i proklatě dlouhá.

            0 0
            • MlokCZ  

              A koukám, že to píšeš výše, že jsi vzal XC5. Ta bohužel skladem není, takže je to ve hvězdách, jak dlouho budeš čekat.

              0 0
              • Hasňa  

                Jo. A to jsem ještě nedostal potvrzovací mail a datem výroby. Jedinou útěchou je, že šedý má kratší dobu dodání, než černý. Jinak je to bída. Kamarád si objednal Spešl Enduro a má to taky nastřelené na duben. Lidi asi kupujou bajky jako šílení.

                0 0
                • MlokCZ  

                  No jo, šťastní ti co chtěli XC4 jako kamarád. Ty už jezdí a moh jsem si ho tedy aspoň vyzkoušet taky. Já jsem na tom mnohem hůře s celkovým čekáním. Já objednával Cuba loni v říjnu (ale zato byla v té době sleva na předobjednávku) a kolo mělo být v únoru a ještě není. Snad by za týden mělo být, tak jsem zvědav. Jsem si řikal, že mi to může být fuk, protože budu mít na čem jezdit, ale do toho navíc jsem zrušil kluzné ložisko v ořechu (před týdnem v sobotu) a do teď nemam pojízdné kolo, stále se čeká na poslání z Kastaru a není (mělo přijít včera, ale dnes stále ještě není).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A kdyby k tomu nebylo venku tak super počasí…

                    0 0
                  • Hasňa  

                    Tak jsem to nevydržel a zavolal jsem tam. Prostě toho prý mají hodně. Všechno, přiobjednávky (budu další buřič s vlaštovkama a krátkýma rohama :-)), číslo karty, jsem tedy vyřídil po telefonu a dodáno by mělo být 14. Kalenderwoche, takže tak, jak slíbili. To jsem sice zrovna Kanadě, ale aspoň se budu těšit domů. Juch. No, uvidíme.

                    0 0
                    • Hasňa  

                      Tak přestože byla naplánována výroba na KW 14 tak včera si stáhli z konta prachy a odeslali bajk. :-) Helmuti se nějak pochlapili.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.